تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

به همراه راهنمای خرید بهترین هندزفری بلوتوث

بهترین هندزفری بی سیم ۲۰۲۱ (بلوتوثی)+ قیمت

راهنمای خرید
هندزفری‌ های بی‌سیم بلوتوثی از محبوب‌ترین های دیجیتالی محسوب می‌شوند  و برای اکثر کاربران جزو گجت‌های ضروری هستند و استفاده از آن لذت شنیدن موسیقی باکیفیت بالا را دوچندان می‌کند. در ادامه با بهترین هندزفری بی سیم بلوتوثی در زمینه‌های مختلف آشنا می‌شویم.

تصلا– در این مطلب قصد داریم ویژگی‌های لازم برای بهترین هندزفری بی سیم ۲۰۲۱  خوب را بیان و بهترین هندزفری بی سیم در هر زمینه را همراه با قیمت  معرفی کنیم، با ما همراه باشید.

امروزه هندزفری‌ها برای اکثر کاربران یکی از وسایل جانبی و گجت‌های دیجیتالی ضروری محسوب می‌شود و بسیاری از افراد در طول روز به دفعات آن‌ها استفاده می‌کند؛ بنابراین کیفیت بالای آن‌ها برای بسیاری از کاربران مهم است و می‌خواهند با استفاده از آن‌ها از شنیدن صدای شفاف بدون نویز و باکیفیت بالا ببرند.

عده‌ای از افراد بهترین هندزفری بی سیم را ترجیح می‌دهند؛ زیرا این هندزفری‌ها از فناوری‌های مدرن‌تری برخوردار هستند (در ادامه در مورد این موضوع توضیح خواهیم داد) و جابجایی آن‌ها بسیار راحت‌تر است.

برخی از این بهترین هندزفری بی سیم به‌قدری کوچک و سبک هستند که وقتی آن‌ها را در دست‌تان می‌گیرید، احساس نمی‌کنید که وسیله ای در دستتان قرار دارد. در ضمن با استفاده از هندزفری های بی‌سیم از شر کابل‌های درهم‌تنیده راحت می‌شوید.

البته تعداد دیگری از افراد ترجیح می‌دهند از همان هندزفری های سیمی قدیمی استفاده کند؛ زیرا قیمت آن‌ها در مقایسه با هندزفری های بی‌سیم به میزان قابل‌توجهی کمتر است  و نیازی به شارژ کردن آن‌ها ندارید.

در ضمن به اعتقاد بسیاری از افراد کیفیت صدای این هندزفری‌ها در مقایسه باهندزفری های بی‌سیم در سطح بالاتری قرار دارد و احتمال گم‌شدن آن‌ها هم کمتر است.

بیشتر بخوانید: بهترین هندزفری سیمی . مزایا و معایب هندزفری های سیمی

ویژگی‌های هندزفری بی سیم ۲۰۲۱ بلوتوثی مناسب

در ادامه این مطلب با برخی از ویژگی های بی سیم برای گوشی خود اشنا می شوید.

۱. برخورداری از فناوری Active Noise Cancellation

بهترین هندزفری بی سیم ۲۰۲۱ با استفاده از فناوری Active Noise Cancellation یا اکتیو نویز کنسلیشن (حذف صدای اکتیو) می‌توانند صداهای مزاحم را حذف کند و در هنگام مکالمه یا گوش دادن به موسیقی صدایی کاملاً شفاف و بدون هیچ گونه صدای مزاحمی را بشنوید.

هندزفری های دارای این فناوری مجهز به میکروفونی هستند که دائماً در حال بررسی و تحلیل صداهای ورودی هستند و می‌توانند صداهای دارای فرکانس کم را که با صداهای دارای فرکانس بالا ترکیب شده‌اند تشخیص دهد و آن‌ها را حذف کند؛ صداهایی مانند صدای انسان، صدای موتورهای وسیله نقلیه و صدای تجهیزات تهویه هوا؛ البته این فناوری نمی‌تواند صداهایی با موج کوتاه و فرکانس بالا مثل صدای ناگهانی بوق اتومبیل‌ها را مانند سایر صداها به‌خوبی حذف کند.

برخی از بهترین هندزفری بی سیم ۲۰۲۱ قدیمی‌تر نیز دارای فناوری نویز کنسلینگ پسیو (Passive Noise Cancelling) هستند که فناوری پیچیده‌ای نیست. در این هندزفری‌ها  به‌جای استفاده از میکروفون هوشمند تشخیص‌دهنده صداهای مزاحم، از پوشش خاص در اطزاف آن‌ها استفاده شده است که اطراف گوش را به‌خوبی می‌ پوشانند. و به‌این‌ترتیب صداهای مزاحم را به‌صورت فیزیکی تا حدودی حذف می‌کنند.

البته باید یادآوری کنیم که هر دو شکل فناوری نویز کنسلینگ هیچ کمکی به افزایش کیفیت صدا نمی‌کنند و تنها صداهای مزاحم را حذف می‌کنند؛ بنابراین اگر نمی‌خواهید در محیط‌های شلوغ و پر سروصدا از هندزفری استفاده کنید، برخورداری آن از این فناوری چندان ضروری نیست،

در ضمن هندزفری های نویز کنسلینگ معایبی نیز دارند که شامل قیمت بالاتر و مصرف بالاتر باتری آن‌ها نسبت به هندزفری های معمولی اشاره کرد. همچنین به دلیل اینکه این هندزفری‌ها تمام صداهای مزاحم محیط اطراف را حذف می‌کنند، استفاده از آن‌ها در برخی از محیط‌ها می‌تواند خطرناک هم باشد؛ مثلاً ممکن است در حال راه رفتن باشید و صدای خودروی پشت سرتان را نشنوید.

البته اکثر هندزفری های دارای نویز کنسلینگ، حالتی دارند که به‌جای حذف کردن صداهای محیطی اطراف، آن‌ها را تقویت می‌کند؛ بنابراین این هندزفری‌ها می‌توانند برای استفاده در محیط‌هایی که هوشیار باشید و به برخی از صداها واکنش نشان دهید، مناسب باشند.

بیشتر بخوانید: بهترین هندزفری گیمینگ + قیمت

بهترین هندزفری نویز کنسلینگ هندزفری بی‌سیم سونی مدل WF-1000M3

هندزفری بی‌سیم سونی مدل WF-1000M3 بهترین هندزفری بی سیم دارای فناوری نویز کنسلینگ محسوب می‌شود. از دیگر ویژگی‌های شاخص این هندزفری می‌توان به برخورداری از بلوتوث ۵، ضد تعریق بودن، برخورداری از دو سنسور و پردازنده مخصوص حذف صداهای محیطی و شارژ سریع (۱۰ دقیقه شارژ، ۹۰ دقیقه استفاده) اشاره کرد در ضمن این هندزفری از ویژگی‌های دیگری همچون همچون قابلیت و توانایی اتصال هم‌زمان به دو گوشی از طریق بلوتوث و پورت USB برخوردار است.

نیز برخوردار است. البته این هندزفری معایبی نیز دارد که از میان آن‌ها می‌توان به عمر باتری کم (۴ ساعت در حالتی نویز کنسلینگ فعال و ۴٫۵ ساعت در حالتی که نویز کنسلینگ غیرفعال است)، ضدآب نبودن و فیت‌نشدن در اشاره کرد.

قیمت هندزفری سونی مدل WF-1000XM3 در حدود ۸ میلیون و ۶۲۸ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: بهترین هندزفری بی سیم گیمینگ

۲. برخورداری از برد بالا

برد بالا یکی از ویژگی‌های ضروری بهترین هندزفری بی سیم بلوتوث خوب محسوب می‌شود و هرچقدر برد هندزفری بیشتر شود، می‌توانید در فاصله بیشتری از دستگاه پخش‌کننده موسیقی از آن استفاده کنید و استفاده از آن راحت‌تر می‌شود. هرچقدر برد بیشتر باشد، می‌توانید درحالی‌که مشغول انجام ورزش هستید یا این سو آن سو می‌روید، از آزادانه شنیدن موسیقی باکیفیت بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران لذت ببرید،

بهترین هندزفری دارای برد بالا هندزفری بی‌سیم بلوتوث جبرا مدل Engage 75 Mono

هندزفری بی‌سیم بلوتوث جبرا مدل Engage 75 Mono بهترین هندزفری بلوتوث دارای برد ۱۴۲ متر است که بیشترین میزان برد در میان سایر هندزفری‌ها محسوب می‌شود. عمر باتری این هندزفری ۱۳ ساعت است. از دیگر ویژگی‌های شاخص این هندزفری می‌توان به برخورداری از میکروفون حذف صدا، و وزن بسیار کم ۶۸ گرم اشاره کرد (این هندزفری یکی از سبک‌ترین هندزفری های بازار است).

از دیگر ویژگی‌های شاخص این هندزفری می‌توان به امکان اتصال هم‌زمان به پنج دستگاه مختلف با استفاده از روش‌های اتصال بی‌سیم و سیمی اشاره کرد. دو دستگاه از طریق پورت usb (این هندزفری می‌تواند به‌عنوان هنزفری سیمی نیز استفاده شود و از طریق پورت USB به سایر دستگاه‌ها متصل شود)، دو دستگاه از طریق بلوتوث و یک دستگاه از طریق پایه هندزفری به آن متصل می شوند. سوییچ کردن هندزفری‌ها بین دستگاه‌های مختلف نیز بسیار راحت است و شما می‌توانید از طریق پنل لمسی موجود در پایه دستگاه بین دستگاه‌های مختلف سوئیچ کنید.

قیمت هندزفری جبزا انگیج ۷۵ مونو ۱۰ میلیون و ۲۱۶ هزار تومان است.

۳. برخورداری از فرکانس پاسخگویی مناسب و صدای باس مناسب

تمام انسان‌ها می‌توانند محدوده فرکانس ۱۸ تا ۲۰۰۰۰ هرتز را به‌راحتی بشنوند. بنابراین هرچقدر پاسخگویی یک هندزفری به این محدوده فرکانسی نزدیک‌تر باشد، طبیعتاً صدای واقعی‌ترین را می‌شنوید هرچقدر حداقل میزان فرکانس پاسخگویی هندزفری به عدد ۱۸ هرتز نزدیک‌تر باشد، صدای باس قوی‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد شد. همچنین در بهترین هندزفری بی سیم ۲۰۲۱ حداقل میزان پاسخگویی اکثر هندزفری های موجود در بازار، ۲۰ هرتز است که میزان قابل‌قبولی است و صدای باس قابل‌قبولی را ارائه می‌دهد؛ اما مسلماً اگر این عدد ۱۸ هرتز باشد، صدای بأس قوی‌تری را می‌شنوید.

بیشتر بخوانید: بهترین هندزفری گردنی ۲۰۲۱ + قیمت

بهترین هندزفری با صدای بأس مناسب هندزفری بی‌سیم جبرا مدل Elite Active 75t

بهترین هندزفری بی سیم یکی از بهترین هندزفری‌ها درزمینهٔ تولید صدای بأس قوی محسوب می‌شود؛ البته هندزفری جبرا صدای کاملاً متوازنی را تولید می‌کند و صدای خواننده و صدای سازهای اصلی مورداستفاده برای ساخت آهنگ ترانه تحت تأثیر صدای بأس قرار نمی‌گیرند و این صداها به وضوح قابل ‌شنیدن هستند.

درضمن اپلیکیشنی اختصاصی نیز همراه با این هندزفری عرضه می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید تنظیمات موردنظر خود را از طریق اکولایزر ۵ بانده تنظیم کنید. از دیگر ویژگی‌های شاخص این هندزفری می‌توان به برخورداری آن از استاندارد ضد آب IP 57 و ضد تعریق بودن آن اشاره کرد.

از معایب این هندزفری می‌توان به عدم برخورداری از فناوری نویز کنسلینگ و عمر باتری متوسط (۷٫۵ ساعت در حین مکالمه و گوش دادن به موسیقی با هر بار شارژ کامل) اشاره کرد.

البته یک جعبه شارژ همراه با این هندزفری ارزان می‌شود که حالت پاوربانک دارد و با هر بار شارژ کامل آن می‌توانید هندزفری را تقریباً سه بار شارژ کنید. این جعبه شارژ از قابلیت شارژ بی‌سیم هندزفری نیز برخوردار است. برد بی‌سیم این هندزفری نیز ۱۰ متر است که میزان متوسطی محسوب می‌شود

قیمت هدزفری بی‌سیم جبرا مدل Elite Active در حدود ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

۴. برخورداری از فناوری ضد آب

قطعاً  افراد زیادی قدم زدن در زیر باران و شنیدن موسیقی موردعلاقه خود را دوست دارند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، بهتر است هدفون را انتخاب کنید دارای استاندارد ضد آب و گردوغبار IP 67 یا IP 68 یا IP 67 یا IP X7 یا حداقل IP 57 باشد (دستگاه‌های IP 68 یا IP 67 یا IP X7 کاملاً در برابر آب مقاوم هستند و حتی اگر در حدود نیم ساعت در عمق ۱ یا ۱٫۵ متری آب قرار گیرند، هیچ آسیبی نمی‌بینند؛ اما دستگاه‌های دارای درجات حفاظت کمتر مانند IP 65، تنها در مقابله پاشش آب مقاوم هستند).

البته باید به یاد داشته باشید که تمام دستگاه‌های آب تنها در برابر آب شیرین هستند و تماس آن‌ها با آب شور یا آب دریا باعث آسیب دیدن آن‌ها می‌شود؛ همچنین اگر در حین ورزش از هندزفری استفاده می‌کنید، بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که از فناوری ضد تعریق نیز برخوردار باشد.

بهترین هندزفری بی سیم ضد اب و ضد تعریق جبرا مدل Elite Active

هندزفری جبرا مدل Elite Active یکی از بهترین هندزفری های ضد آب و ضد تعریق نیز محسوب می‌شود

۵. برخورداری از فناوری صدای سه‌بعدی یا Spatial Audio

بسیاری از هندزفری های مدرن و رده‌بالا فناوری صدای سه‌بعدی هستند که تحت عنوان صدای ۳۶۰ درجه یا صدای فضایی (Spatial Audio) نیز شناخته می‌شود.

چنانچه محتوای در حال پخش نیز از فناوری پشتیبانی می‌کند، در هنگام شنیدن صدا با این هندزفری‌ها کاملاً در فضای صدا غرق می‌شوید و تصور می‌کنید صدا را از تمام جهات می‌شنوید؛ البته در صورتی‌که معمولاً موسیقی‌های عادی و معمولی می‌شنوید یا فیلم‌های عادی می‌بینید، خرید این هندزفری‌ها چندان برایتان ضروری نیست و تنها پول بیشتری را پرداخت می‌کنید.

بهترین هندزفری بی سیم دارای صدای سه‌بعدی هندزفری سونی مدل WF-SP800N

هندزفری سونی مدل WF-SP800N یکی از بهترین هندزفری‌ها درزمینه تولید صدای ۳۶۰ درجه محسوب می‌شود. از دیگر ویژگی‌های شاخص این هندزفری می‌توان به ضد تعریق و ضد خاک بودن آن (این هندزفری دارای استاندارد IP 55 است) برخورداری از فناوری نویز گنسلینگ و وزن بسیار کم (۹٫۳ گرم) و عمر باتری بالا (۹ ساعت) اشاره کرد. درضمن یک جعبه شارژ نیز همراه با این هندزفری عرضه می تواند که درصورتی که کاملا شارژ شده است، می تواند هندزفری را ۹ ساعت دیگر شارژ کند.

صدای باس قابل قبول و تنظیم موسیقی براساس موقعیتی که در آن قرار دهید (این هندزفری می تواند حالت انتظار،  دویدن، راه رفتن، سفر شما را تشخیص دهید)، اپلیکیشن اختصاصی برای تنظیم موسیقی و قابلیت کنترل لمسی با قابلیت سفارشی‌سازی نحوه کنترل، کنترل صوتی و قابلیت ترکیب صدای موسیقی از دیگر ویژگی‌های کاربردی این دستگاه محسوب می‌شوند.

قیمت هندزفری سونی مدل WF-SP800N در حدود سه میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است.

۶. برخورداری از عمر باتری مناسب

مسلماً عمر باتری هندزفری‌ها نیز مانند سایر گجت‌های دیجیتالی از اهمیت زیادی برخوردار است. عمره باتری هندزفری هایی که دارای بهترین عمر باتری هستند، در زمانی که با آن‌ها کار می‌کنید به ۱۲ تا ۲۰ ساعت و در زمان استندبای و آماده‌به‌کار به ۱۸۰ تا ۲۰۰ روز هم می‌رسد؛ البته این هندزفری‌ها جزو هندزفری های رده‌بالا محسوب می‌شود و قیمت بالایی دارند.همچنین توصیه می‌کنیم هندزفری هایی را انتخاب کنید که دارای جعبه شارژ مجهز به باتری هستند.

بهترین هندزفری بی سیم دارای عمر باتری مناسب

هندزفری سونی مدل WF-SP800N و هندزفری شیائومی مدل Air 25E که در ادامه با آن بیشتر آشنا خواهیم شد، جزو  بهترین هندزفری هایی با عمر باتری مناسب هستند.

۷. برخورداری از فناوری شارژ سریع

برخی از هندزفری‌ها تنها در مدت ۱۰ دقیقه کاملاً شارژ می‌شود و می‌توانید ۱۰ تا ۱۵ ساعت از آن‌ها استفاده کنید؛ چنانچه مدت‌زمان شارژ کامل یک هندزفری بیش از ۱ یا ۱٫۵ باشد از خرید آن‌ها اجتناب کنید. در ضمن توصیه می‌کنیم هندزفری هایی را برای خرید انتخاب کنید مجهز به درگاه USB-C باشند و از فناوری‌های شارژ سریع نیز پشتیبانی کند.

بهترین هندزفری بی سیم با فناوری شارژ سریع هندزفری سونی مدل WI-XB400

هندزفری سونی مدل WI-XB400 یکی از بهترین هندزفری‌ها با قابلیت شارژ سریع است که با ۱۰ دقیقه شارژ آن می‌توانید یک ساعت با آن موسیقی گوش دهید. عمر باتری آن در صورت شارژ کامل ۱۵ساعت است.

از دیگر ویژگی‌های شاخص این هندزفری بلوتوث گردنی سونی می‌توان به صدای شفاف، صدای باس قابل‌قبول، امکان اتصال هم‌زمان به دو دستگاه، برخورداری از میکروفون و دکمه‌های کنترل صدا و برخورداری از فناوری نویز کنسلینگ اشاره کرد.

قیمت هندزفری سونی مدل هندزفری سونی مدل WI-XB400 دو میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است.

۸. برخورداری از بلوتوث ۵ و فناوری apxt-HD

معمولاً کیفیت هندزفری های بی‌سیم قدیمی نسبت به هندزفری های سیمی کمتر است و همان‌طور که قبلاً گفتیم بیشتر افراد به همین دلیل هندزفری های سیمی را برای انتخاب می‌کند؛ اما درصورتی‌که هندزفری بلوتوثی از بلوتوث ۵ و فناوری aptx یا aptx HD پشتیبانی کند، دیگر نباید نگران کاهش کیفیت صدای آن باشید؛ البته باید گوشی یا هر دستگاه دیگر پخش‌کننده صدا نیز مجهز به بلوتوث ۵ و فناوری aptx یا aptx HD باشد.

درصورتی‌که هندزفری و دستگاه پخش‌کننده صدا هر دو دارای بلوتوث ۵ و فناوری مذکور باشند. صدا در هنگام ارسال از دستگاه پخش‌کننده به هندزفری فشرده می‌شود، اما پس از انتقال داده شدن به هندزفری، از حالت فشرده خارج می‌شود و دیگر شاهد کاهش کیفیت صدای هندزفری نیستیم (هندزفری های بلوتوثی قدیمی تنها قادر به پخش صدا در حالت فشرده هستند و به همین دلیل کیفیت صدای مناسبی ندارند).

در مورد تفاوت دو فناوری aptx HD و aptx هم باید بگوییم هندزفری هایی که از فناوری aptx HD پشتیبانی می‌کنند، می‌توانند فایل‌های صوتی با بیت‌ریت بیشتری را پخش کند (هرچقدر بیت‌ریت یک فایل صوتی واحد کیلوبایت یا مگابایت در ثانیه سنجیده می‌شود، بیشتر باشد، کیفیت صدا بالاتر می‌رود)

بهترین هندزفری بی سیم دارای فناوری aptx HD هندزفری سنهایزر مدل HD1

بهترین هندزفری بی سیم سنهایزر مدل HD1 یکی از بهترین هندزفری های دارای فناوری aptx HD محسوب می‌شود از مواد درجه یکی ساخته شده است. در کل برند سنهایزر یکی از برترین برندهای تولیدکننده تجهیزات صوتی به شمار می‌رود. این هندزفری علاوه بر فناوری Aptx از فناوری AAC پشتیبانی می‌کند  که این فناوری نیز در راستای افزایش کیفیت صدا ایجاد شده است.

از دیگر ویژگی‌های شاخص هندزفری سنهایزر HD 1 می‌توان به برخورداری این هندزفری از میکروفون بسیار باکیفیت، عمر باتری ۱۰ ساعته، برخورداری از تراشه NFC جهت برقراری ارتباط آسان با گوشی، امکان اتصال به دو گوشی به‌صورت هم‌زمان و شارژ سریع ۱٫۵ ساعتی اشاره کرد. از معایب این هندزفری نیز می‌توان به قرار نگرفتن درست آن در گوش اشاره کرد.

قیمت هندزفری بی‌سیم سنهایزر مدل HD 1 در حدود ۵ میلیون و ۶۰۶ هزار تومان است.

۹. برخورداری از فناوری NFC

بهترین هندزفری بی سیم ۲۰۲۱ دارای فناوری NFC نیز هست. این فناوری درواقع تراشه‌ای برای ایجاد ارتباط بی‌سیم بین دو دستگاه است یکی فناوری‌های ارتباطی بی‌سیم متداول محسوب می‌شود. درصورتی‌که هندزفری و گوشی یا دستگاه پخش‌کننده صدا هر دو دارای این تراشه باشند، برای ایجاد ارتباط بی‌سیم بین دو دستگاه تنها کافی است هندزفری را با ضربه‌ای کوچک به گوشی یا پلیر بزنید تا هر دو دستگاه با هم جفت شوند و ارتباط بین آن‌ها به‌سادگی و سریع برقرار شود.

درضمن معمولا برای ایجاد ارتباط بین هندزفری و گوشی یا دستگاه پخش‌کننده موسیقی از طریق NFC، تنها باید یک بار هندزفری را به دستگاه بزنید و در دفعات بعدی ارتباط به‌صورت خودکار برقرار می‌شود.

بهترین هندزفری بی سیم ۲۰۲۱ دارای NFC

هدزفری بی‌سیم بز (Bose) مدل QueitControl 30 بهترین هندزفری بی سیم دارای NFC محسوب می‌شود دیگر ویژگی‌های شاخص آن می‌توان به باطری نسبتاً خوب (۱۰ ساعت)، برد متوسط (۱۰ متر)، وزن نسبتاً کم (۶۳ گرم) و برخورداری از کیف مخصوص حمل هندزفری اشاره کرد. در ضمن این هندزفری کمتر از ۳ ساعت به‌صورت کامل شارژ می‌شود.

قیمت بهترین هندزفری بی سیم ۲۰۲۱ بوز مدل Queit Cotrol 30 در حدود ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

۱۰. برخورداری از میکروفون مناسب

برخورداری از میکروفون مناسب یکی از ویژگی‌های ضروری یک هندزفری خوب محسوب می‌شود. میکروفن هندزفری باید به گونه‌ای باشد که بتواند صداهای مزاحم محیطی (مخصوصاً در فضای باز) را تا جای ممکن حذف کند و صدای شما کاملاً شفاف و رسا به فردی که در حال مکالمه با او هستید، منتقل شود.

بهترین هندزفری بی سیم ۲۰۲۱ دارای میکروفون مناسب

هندزفری جبرا مدل Elite Active که قبلا با آن آشنا شدیم یکی از بهترین هندزفری های دارای میکروفون مناسب نیز محسوب می‌شود.

۱۱. فیت شدن در گوش

توصیه می‌کنیم بهترین هندزفری بی سیم ۲۰۲۱ را انتخاب کنید که به‌خوبی در داخل گوش‌های‌تان محکم و به‌اصطلاح فیت شود تا هم در هنگام تحرک زیاد و ورزش از گوش خارج نشود و هم بتوانید کاملاً از صدای قدرتمند هندزفری لذت ببرید. چنانچه هندزفری های بی‌سیمی که هیچ‌گونه سیمی ندارند، به‌خوبی در داخل گوش محکم نشوند، احتمال گم‌شدن آن‌ها افزایش می‌یابد و استفغاده از آن‌ها دشوار می‌شود.

همچنین توصیه می‌کنیم آن دسته از هندزفری هایی را برای خرید انتخاب کنید که دارای طراحی ارگونومیک مناسبی باشد تا در صورت استفاده طولانی‌مدت از آن‌ها گوش‌های‌تان خسته نشود.

درضمن توصیه می‌کنیم هندزفری هایی را انتخاب کنید که دارای پوشش سیلیکونی در اطراف خروجی صدا باشند با هم قسمت نرم داخل گوش‌های‌تان اذیت نشود و هم از ورود صداهای مزاحم به داخل جلوگیری شود. بهتر است یک یا دو عدد از این پوشش‌های سیلیکونی به‌عنوان زاپاس نیز در جعبه هندزفری وجود داشته باشد.

بهترین هندزفری بی سیم که در داخل گوش به‌راحتی فیت می‌شوند

هندزفری های سونی مدل مدل WI-XB400 و مدل WF-SP800N به‌خوبی در داخل گوش فیت می‌شوند. درضمن هندزفری های مدل WF-SP800N دارای ۵ پوشش پلاستیکی با اندازه‌های مختلف هستند که می‌توانید هر پوششی که اندازه آن کاملا اندازه گوش شما است، انتخاب کنید تا هندزفری کاملا در گوش‌تان محکم شود. درکل برای اینکه هندزفری در گوش‌تان محکم و ثابت شود باید دارای ارگونمیک مناسب و طراحی استاندارد باشد.

آشنایی با اصطلاحات فنی در رابطه با هندزفری

در این بخش به توضیح برخی از اصطلاحات فنی در رابطه با هندزفری‌ها می‌پردازیم که با دانستن آن‌ها می‌توانید در انتخاب بهتر هندزفری مناسب به شما کمک زیادی کند

حساسیت هندزفری

هرچه حساسیت بهترین هندزفری بی سیم بیشتر باشد، در پخش صداهای بلند عملکرد موفق‌تری دارد؛ البته حساسیت هندزفری چندان هم نباید زیاد باشد؛ زیرا در صورت بالا بودن حساسیت آن، گوش‌های‌تان اذیت می‌شوند و حتی ممکن است درد بگیرد. حساسیت یک هدفون با واحد دسی‌بل سنجیده می‌شود و حساسیت یک هندزفری حرفه‌ای بین ۹۵ تا ۱۰۵ دسی‌بل است.

آمپدانس هندزفری

آمپدانس درواقع به میزان مقاومت سیم‌پیچ آهنربای داخل هندزفری اشاره دارد و با واحد اوهم سنجیده باشد. برای استفاده از هندزفری های دارای آمپدانس بالا باید از دستگاه و کارت صوت‌های قوی‌تری استفاده کنید؛ اما در عوض این هندزفری‌ها صدای مطلوب‌تری هستند و بهتر می‌توانید صدای آن‌ها را کنترل کنید.

درایور هندزفری

درایور مهم‌ترین بخش بهترین هندزفری بی سیم است و این بخش وظیفه تبدیل سیگنال الکترونیکی به صدا را برعهده دارد. به طور ساده درایور  یک مینی بلندگوی بسیار کوچک است که دقیقاً کار بلندگو را انجام می‌دهد. توصیه می‌کنیم دستگاهی را برای خرید انتخاب کنید که دارای درایور دینامیک (dynamic driver) باشد. هندزفری های دارای این نوع درایور قادر به ایجاد صدای بلندتر قوی‌تر هستند و انرژی زیادی نیز مصرف نمی‌کنند. درضمن هرچقدر سایز درایور بزرگ‌تر باشد، هندزفری از عملکرد بهتری برای ایجاد صدای بلندتر برخوردار است.

سایر نکات لازم در رابطه با خرید هندزفری

  • توجه به نوع پورت اتصال هندزفری: درگذشته تقریباً همه هندزفری‌ها دارای جک ۳٫۵ میلی‌متری بودند، اما چند سالی است که این پورت از برخی از گوشی‌ها حذف شده است، بنابراین درصورتی‌که گوشی شما فاقد این پورت است، باید به فکر خرید هندزفری با پورت USB یا USB-C باشید،
  • سازگاری هندزفری با ترک‌های صوتی دارای رزولوشن بالا: پیشنهاد می‌کنیم دستگاهی را انتخاب کنیم توانایی پخش موسیقی‌های ۲۴ بیت و ۳۲ بیت به بهترین شکل ممکن را داشته باشد.
  • قابل استفاده بودن هندزفری بی‌سیم به‌عنوان همدزفری سیمی: خوشبختانه از برخی از هندزفری های بی‌سیم را می‌توان به‌صورت سیمی نیز استفاده کرد. هندزفری سونی مدل WF-1000XM3 یکی از این هدفون‌ها محسوب می‌شود؛ البته این هدزفری ها معمولا با استفاده از کابل USB به سایر دستگاه‌ها متصل می‌شوند. نه چک ۳.۵ میلی‌متری

بهترین هندزفری بی سیم با قیمت مناسب

هندزفری هایی که تا اینجا معرفی شده است، جزو هندزفری های رده‌بالا و گران‌قیمت محسوب می‌شود و اکثر کاربران توانایی خرید آن‌ها را ندارد؛ بنابراین۳ نمونه از هندزفری های نسبتاً مقرون‌به‌صرفه با قیمت مناسب و با کارایی و امکانات کاملا قابل قبول نیز را معرفی می‌کنیم.

هدفون هایلو مدل T 15

بهترین هندزفری بی سیم با قیمت مناسب هایلو دارای کیفیت صدای مناسب و عمر باتری شگفت‌انگیزی است. عمر باتری این دستگاه در حالت مکالمه ۱۰۰ ساعت و در حالت پخش موسیقی ۶۰ است و شارژ کامل آن تنها ۱٫۵ ساعت است.

از دیگر ویژگی‌های شاخص این هدفون می‌توان به برخورداری از قابلیت نویزکنسلینگ، برخورداری از جعبه شارژ، مقاومت در برابر آب و رطوبت و مقاومت در برابر عرق، برخورداری از بلوتوث ۵ و برد وایرلس نسبتاً خوب ۱۰ متر اشاره کرد.

از معایب این دستگاه می‌توان به خوب محکم نشدن در گوش، عدم برخورداری از اپلیکیشن اختصاصی و عملکرد نه‌چندان خوب در حذف صداهای مزاحم اشاره کرد.

قیمت بهترین هندزفری بی سیم ارزان هایلو مدل T15 در حدود ۴۷۷ هزار تومان است.

هندزفری کیو سی وای مدل T10

بهترین هندزفری بی سیم با قیمت مناسب از فناوری Hi fi پشتیبانی می‌کند که باعث تقویت کیفیت صدای دستگاه و بخش فایل‌های صوتی دارای رزولوشن بالا یا به اصطلاح Hi-res  با کیفیت بسیار بالا می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های شاخص این هندزفری می‌توان به برخورداری از پورت USB-C به‌منظور افزایش سرعت شارژ، مقاومت در برابر آب و عرق، برخورداری از فناوری نویز کنسلینگ و بلوتوت ۵ اشاره کرد. در ضمن قطر درایو این هندزفری ۱۳ میلی‌متر است که نشان‌دهنده عملکرد خوب آن در تبدیل سیگنال الکترونیکی به صدا است.

از معایب این هندزفری می‌توان عمر کم باطری آن اشاره کرد. عمر باتری این دستگاه در حالت مکالمه ۲ ساعت و در حالت پخش موسیقی ۲٫۵ ساعت است؛ البته جعبه شارژ نیز همراه این هندزفری عرضه می‌شود که عمر آن ۱۵ ساعت است

قیمت بهترین هندزفری بی سیم ۲۰۲۱ بی سی وان مدل T2 در حدود ۴۸۲ هزار تومان است.

هندزفری بلوتوثی شیائومی مدل Air 25E

هندزفری بلوتوثی شیائومی مجهز به فناوری Beamforming و Enviroment Noice Cancellation است که به حذف صداهای محیطی و پس‌زمینه در هنگام مکالمه فرد کمک زیادی می‌کند.

عمر باتری بهترین هندزفری بی سیم ارزان ۲۰۲۱ در حین مکالمه و گوش دادن به موسیقی ۵ ساعت است که عمر باتری چندان خوبی محسوب نمی‌شود؛ اما یک جعبه شارژ همراه نیز با این هندزفری عرضه می‌شود که عمر باتری آن در حدود ۲۰ ساعت است  و می تواند عمر کم باطری‌های هندزفری را جبران کند. در ضمن می‌توانید هر گوشی را به‌صورت مجزا بدون نیاز به شارژ مجدد در حدود ۵ ساعت استفاده کنید.

این هندزفری از ارگونومیک و طراحی مناسبی برخوردار است و در صورت استفاده طولانی‌مدت از آن گوشتان خسته نمی‌شود. از دیگر ویژگی‌های شاخص هندزفری Air 25E شیائومی می‌توان به برخورداری از پورت USB-C، بلوتوث ۵، برخورداری از فرمان صوتی برای کنترل حجم صدا و تعویض موسیقی اشاره کرد.

در ضمن این دستگاه دارای حسگر فروسرخ است  که باعث می‌شود زمانی که کاربر هندزفری را در گوش خود قرار می‌دهد، هندزفری موضوع را تشخیص دهد و شروع به پخش موسیقی کند و زمانی که کاربر هندزفری را از گوش خود خارج می‌کند پخش موسیقی متوقف می‌شود. یکی دیگر از نقاط قوت این هندزفری برخورداری از درایور ۱۴ میلی‌متری است.

از معایب این هندزفری می‌توان به‌اندازه بزرگ آن، چینی بودن زبان اپلیکیشن اختصاصی آن و عدم برخورداری آن از فناوری نویز کنسلینگ اشاره کرد.

قیمت هندزفری شیائومی مدل Air 25E در حدود ۸۰۰ هزار تومان است.

 هندزفری وایرلس بلوتوثی شیائومی

شیائومی در چند سال اخیر به محبوبیت زیادی دست یافته است و محصولات آن از جمله هندزفری های بی‌سیم بلوتوثی آن از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

هندزفری Redmi Airdots pro 2 بهترین هندزفری شیائومی محسوب می‌شود. از ویژگی‌های شاخص آن می‌توان به همگام‌سازی خودکار با هر وسیله‌ای در هنگام خارج شدن از جعبه شارژ، قابلیت شارژ سریع (یک ساعت)، قابلیت کنترل دستگاه با استفاده از فرمان صوتی، قابلیت کنترل لمس و حذف صداهای محیطی اشاره کرد.

از دیگر نقاط مثبت بهترین هندزفری بی سیم با قیمت مناسب می‌توان به کیفیت بسیار بالای صدای آن در حین پخش موسیقی و مکالمه، وزن کم هر یک از گوشی ها، برخورداری ان از بلوتوث ۵ و طراحی بسیار زیبای آن‌ها اشاره کرد.

از معایب این هندزفری های شیائومی می‌توان به عمر کم باطری آن (۴ ساعت) اشاره کرد؛ البته می‌توان با استفاده از جعبه شارژ هندزفری های بی‌سیم این مشکل را برطرف کرد. در ضمن ممکن است این هندزفری‌ها به‌درستی در گوش قرار نگیرد.

قیمت بهترین هندزفری بی سیم ارزان شیائومی مدل Mi AirDots Pro 2 در حدود ۶۸۰ هزار تومان است که قیمت واقعاً مقرون‌به‌صرفه‌ای برای یک هندزفری در این سطح محسوب می‌شود.

کلیه قیمت‌های ذکرشده در این مقاله مربوط به تاریخ ۲۴ و ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ هستند.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۴۰۰/۰۱/۲۶
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!