تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

گمانه‌زنی در مورد رونمایی از محصولات جدید اپل در رویداد 20 آپریل 2021

رونمایی از محصولات جدید اپل در رویداد رسمی ۲۰ آپریل

اخبار تصلا
برند اپل قرار است در روز 20 آپریل سال 2021 میلادی مصادف با روز سه شنبه به تاریخ 31 فروردین ماه سال 1400، اولین رویداد رسمی خود در سال 2021 را برگزار کند.  این شرکت قرار است در این رویداد از محصولات جدید این برند رونمایی شود. البته هنوز خبری در خصوص اینکه چه ابزارهایی قرار است به بازار عرضه شوند، منتشر نشده است.

تصلا – اگرچه برند اپل هنوز خبر رسمی در خصوص دستگاه‌هایی که قرار است در رویداد روز ۲۰ آپریل خود رونمایی کند، منتشر نکرده است اما به نظر می‌رسد محصولات شرکت اپل در این رویداد نسخه‌های جدید iPad Pro و iPad mini 6 است. به احتمال زیادی در اولین رویداد اپل در سال ۲۰۲۱ میلادی از دستگاه‌های Apple AirTags نیز رونمایی خواهد شد.

دستگاه ‌های Apple AirTags در واقع نوعی از دستگاه‌های ردیاب هستند که کاربر آن‌ها را به وسایل یا آیتم‌هایی که نمی‌خواهد آن‌ها را گم کند، متصل می‌کند و سپس می‌تواند موقعیت مکانی و وضعیت آیتمی که Apple AirTags به آن متصل شده است را از طریق گوشی تلفن همراه خود ردیابی کند.

هر چند گفته می‌شود ردیابی این نوع ردیاب‌ها فقط از طریق گوشی‌های آیفون امکان‌پذیر است اما به نظر می‌رسد ردیابی آیتم‌های مجهز به Apple AirTags با استفاده از سایر محصولات شرکت اپل از آی‌پد گرفته تا ساعت هوشمند امکان‌پذیر باشد.

هنوز خبری از اینکه عملکرد این دستگاه‌‌ها دقیقاً چگونه است توسط برند اپل منتشر نشده است. تنها چیزی که می‌دانیم این است که این دستگاه‌ها قابلیت سازگاری با نسخه‌های ۱۳ و ۱۴ سیستم‌عامل اپل را دارند و کاربران این سیستم‌عامل‌ها می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

برند اپل در نمایشگاه WWDC که در سال گذشته میلادی یعنی سال ۲۰۲۰ میلادی برگزار شد، هیچ خبری در خصوص Apple AirTags منتشر نکرد و به همین دلیل جزئیاتی که از این دستگاه‌ها در اختیار داریم، بسیار محدود است. حتی برد اپل در رویدادی که در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ میلادی نیز به صورت مجازی برگزار کرد و در آن از نسخه جدید مک بوک‌های خود رونمایی کرد نیز صحبتی از این دستگاه‌ها به میان نیاورد.

بسیاری از کارشناسان در خصوص اینکه برند اپل هنوز هیچ جزئیاتی در خصوص دستگاه‌های جدید این برند که قرار است در اولین رویداد رسمی آن در سال ۲۰۲۱ منتشر نکرده است بر این باورند که اپل قصد دارد تا آخرین لحظات همچنان هیچ خبری در این خصوص منتشر نکند.

همین مسئله موجب شده طی یک ماهه گذشته شایعه‌های زیادی در خصوص دستگاه‌های که برند اپل در رویداد روز ۲۰ آپریل سال ۲۰۲۱ رونمایی و معرفی خواهد کرد، در فضای مجازی و رسانه‌های مختلف منتشر شود.

جالب است بدانید برند اپل حتی در دعوت‌نامه‌های خود نیز که برای میهمانان این رویداد ارسال کرده است در خصوص برنامه رویداد و اینکه قرار است از چه دستگاه‌هایی در آن رونمایی شود، صحبتی نکرده است و تنها به ذکر عبارت رویداد برند اپل اکتفا کرده است.

البته فهرستی از محصولات شرکت اپل که در رویداد ۲۰ آپریل سال ۲۰۲۱ میلادی از آن‌ها رونمایی می شود و یا نسخه‌های جدید آن‌ها را عرضه کند، وجود دارد.

دستگاه‌هایی که انتظار می‌رود اپل در اولین رویداد رسمی خود در ۲۰۲۱  رونمایی کند

یکی از دستگاه‌هایی که انتظار می‌رود برند اپل در رویداد ۲۰ آپریل سال ۲۰۲۱ میلادی حتماً از آن رونمایی کند، نسخه جدید دستگاه‌های iPad Pro خواهد بود که اولین نسخه از این دستگاه‌ها در ماه مارچ سال ۲۰۲۰ میلادی رونمایی شد.

بر اساس شایعه‌ها و اخبار غیررسمی که در رسانه‌های مختلف منتشر شده است، در این نمونه از تبلت‌های برند اپل از چیپ‌ست‌های M1 که توسط برند اپل طراحی و تولید شده استفاده خواهد شد.

این چیپ‌ست‌ها پیش از این به منظور استفاده در لپ‌تاپ‌های مک‌بوک طراحی و تولید شده‌اند. همچنین قرار است ابعاد تبلت‌های iPad Pro جدید نسبت به نسخه‌های قبلی آن بزرگ‌تر باشد و در آن‌ها از صفحه‌نمایش Mini LED استفاده شود. به گفته برخی از منابع خبری ابعاد نسخه جدید iPad Pro چیزی در حدود ۱۲٫۹ اینچ خواهد بود.

همچنین قرار است از کاربرد جدید تکنولوژی AR یا واقعیت افزوده و VR یا واقعیت مجازی در ابزارهای جدید اپل نیز رونمایی شود.

بر اساس این اخبار قرار است برند اپل برای کنترل عینک‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خود به جای استفاده از دستگیره‌های کنترلی که کاربر در حین استفاده از این عینک‌ها باید در دست خود نگه دارد، از نوعی از جوراب‌های مجهز به این کنترلرها رونمایی کند.

به این ترتیب کاربر دیگر نیازی به در دست گرفتن کنترل‌های مربوط به دستگاه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده این برند ندارد و از همه مهم‌تر اینکه غرق شدن کاربر در دنیایی که این بازارها برای او خواهند ساخت، واقعی‌تر و عمیق‌تر خواهد بود.

کنترلرهای دستگاه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده اپل که به Haptic output device مشهور هستند، در واقع ابزاری هستند که واکنش کاربر را نسبت به آنچه در دنیای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی مشاهده می‌کند، دریافت می‌کنند و متناسب با واکنش کاربر دنیای جدید را برای او به تصویر می‌کشند.

اگر از این کنترل‌ها در کفش و یا جوراب کاربر استفاده شود به این ترتیب ردپای کاربر و نحوه قرار گرفتن پای کاربر نیز توسط این دستگاه‌ها دریافت می‌شود واکنش متناسب با آن برای کاربر به تصویر کشیده می‌شود.

اپل اعلام کرده است که با ارائه این ابزارها، کاربر می‌تواند حتی تجربه قدم زدن روی سطوحی متفاوت با آنچه در واقعیت وجود دارد را نیز کسب کند. علاوه بر این استفاده از این کنترلرها در جوراب و کفش کاربر باعث می‌شود حتی زمانی که فرد در جایی به صورت کاملاً ثابت ایستاده است، احساس کند که در حال راه رفتن است.

در صورتی که اپل بتواند این دستگاه‌ها را به شکلی که بتوان از آن‌ها در جوراب و یا کفش کاربر استفاده کرد، ارائه کند، به این ترتیب می‌توان از آن‌ها در کاربردهای درمان افسردگی و بسیاری از موارد استفاده کرد.

مورد بعدی که انتظار می‌رود اپل در خصوص آن در رویداد ۲۰ آپریل سال ۲۰۲۱ میلادی برنامه‌هایی داشته باشد، رونمایی از دستگاه‌های جایگزین Apple HomePod برند اپل است.

چندی پیش برند اپل اعلام کرد تولید دستگاه‌های Apple home Pod خود را متوقف کرده است. دستگاه‌های Apple Home Pod اولین نسخه از اسپیکرهای هوشمندی بودند که توسط برند اپل به منظور استفاده در خانه‌های هوشمند به بازار عرضه شدند.

اپل اعلام کرد قصد دارید نسخه جدیدی از این دستگاه‌ها را که چه از نظر ظاهری کوچک‌تر هستند و چه از نظر قیمت ارزان‌تر هستند به بازار عرضه کند.

در فصل پاییز سال ۲۰۲۰ میلادی برند اپل بعد از توقف فعالیت خط تولید دستگاه‌های Home Pod خود نمونه جدیدی از این دستگاه‌ها را با عنوان Apple Home Pod Mini با قیمتی حدود ۹۹ دلار به بازار عرضه کرد.

به احتمال بسیار زیاد قرار است این برند در اولین رویداد خود در سال ۲۰۲۱ میلادی از جایگزین جدیدی برای این دستگاه‌ها رونمایی کند.

همچنین در بسیاری از رسانه‌های پوشش‌دهنده اخبار تکنولوژی خبری مبنی بر اینکه شاید کنترل کننده‌های دستگاه‌های مبتنی بر تکنولوژی واقعیت افزوده برند اپل شبیه به یکسری حلقه که در انگشت دست قرار می‌گیرد باشند، منتشر شده است.

بر اساس این اخبار حلقه‌های کنترلی دستگاه‌های VR برند اپل که حق اختراع آن‌ها حدود یک ماه پیش ثبت شده است شبیه به دو حلقه در کنار هم هستند که در انگشتان کاربر قرار می‌گیرند که قادر به ردیابی حرکات انگشت کاربر هستند.

بر اساس آنچه در پتنت این حلقه‌های کنترلی در خصوص نحوه عملکرد آن‌ها آمده است، این ابزار بر اساس تکنیکی با عنوان SMI یا تداخل‌سنجی کار می‌کنند. حسگرهای مبتنی بر تکنولوژی SMI یکسری شعاع‌ها یا به عبارت دیگر پرتوهای کوتاه لیزری را به سمت شی مورد نظر ارسال می‌کنند و سپس برگشت این پرتوهای تابیده شده از روی شی مورد نظر، توسط یک دستگاه که کار آن اندازه‌گیری فوتون‌ها و بررسی تفاوت‌های آن‌ها است، مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرد.

هدف اصلی از بررسی این اطلاعات تعیین فاصله شی در حالت واقعی و در حالت دیجیتالی آن است. به این ترتیب اشیایی که در دنیای واقعی قرار دارند، وارد دنیای دیجیتالی که توسط تکنولوژی VR و ابزار مبتنی بر آن ساخته شده است، می‌شوند.

با استفاده از این حلقه‌های کنترلی ابزارهای مبتنی بر تکنولوژی VR برند اپل، می‌توان اشیایی که در دنیای واقعی کاربر قرار دارند را به راحتی وارد دنیای دیجیتالی کرد و دنیای دیجیتالی را بیش از پیش شبیه به دنیای واقعی ساخت.

به نظر می‌رسد برند اپل در رویداد ۲۰ آپریل سال ۲۰۲۱ میلادی قرار است یا از این حلقه‌های کنترلی رونمایی کند و یا اینکه نمونه‌های مفهومی از آن‌ها را معرفی کند.

نکته مهم در خصوص تفاوت کنترلرهایی که قرار است در جوراب و یا کفش کاربر قرار داده شوند و این حلقه‌های کنترلی این است که کنترل‌های جورابی قرار است بیشتر برای خلق دنیای جدیدتر و کمک به کاربر برای تجربه این دنیا استفاده شوند در حالی که با استفاده از این حلقه‌های کنترلی، اشیایی که در دنیای واقعی قرار دارند، وارد دنیای دیجیتال خواهند شد و دنیای دیجیتال ایجاد شده به آنچه در واقعیت وجود دارد شبیه خواهد بود.

در خصوص دستگا‌ه‌های دیگری که احتمال دارد برند اپل در رویداد ۲۰ آپریل سال ۲۰۲۱ میلادی در خصوص آن‌ها صحبت کند و یا نسخه جدیدی از آن‌ها را عرضه کند می‌توان به دستگاه‌هایی مثل AirPods 3 اشاره کرد.

بر اساس نظر برخی از کارشناسان شاید برند اپل در این رویداد از نسخه جدیدی از ایرپادزهای خود رونمایی کند. البته برخی دیگر نیز بر این باورند که اگرچه دستگاه‌های AirPods 3  اپل آماده رونمایی هستند ولی اپل قصد دارد تا در سه ماه سوم سال ۲۰۲۱ میلادی همراه با نسخه جدید گوشی‌های آیفون خود یعنی آیفون ۱۳ از این دستگاه‌ها رونمایی کند.

به گفته جان پروسر یکی از فعالان حوزه دیجیتال و افرادی که اولین اخبار تکنولوژی را پوشش داده و منتشر می‌کند، شاید در رویداد ۲۰ آپریل سال ۲۰۲۱ میلادی برند اپل، از نمونه‌های جدید Apple TV نیز رونمایی شود.

اپل قرار است دستگاه‌ها را با ظاهر کاملاً جدید و همراه با ست‌تاپ باکس، اسپیکرهای پرقدرت و همچنین صفحه‌نمایش هوشمند عرضه کند. بر اساس آنچه در خبرها آمده است ظاهر و امکانات نسخه جدید Apple TV برند اپل تا حدود زیادی شبیه به Amazon Echo Show خواهد بود. همچنین گفته می‌شود که این ابزار از استاندارد ۴K در نمایش تصاویر نیز پشتیبانی خواهد کرد.

اگر خبرهای منتشر شده در رسانه‌های مختلف درست از آب در بیاید، دستگاه‌های Apple TV 6 به احتمال زیاد مجهز به دوربین برای برگزاری ویدیو کنفرانس و همچنین ورودی وب کم برای برقرار تماس‌های تصویر Face Time، امکان نصب پیام رسان‌های مختلف مثل واتس اپ و همچنین امکان برقرار تماس ویدیویی از طریق این پیام رسان‌ها باشند.

هنوز مشخص نیست که اخباری که در آن خصوص در رسانه‌های مختلف منتشر شده است تا چه حدی درست باشد اما امیدواریم همه آنچه در خصوص امکانات این دستگاه‌ها ذکر شد درست از آب در بیاید.

محصولات شرکت اپل که به نظر نمی‌رسد در رویداد ۲۰ آپریل ۲۰۲۱ رونمایی شود

برخی از محصولات شرکت اپل هستند که احتمال رونمایی از آن‌ها در اولین رویداد این برند در سال ۲۰۲۱ میلادی بسیار کم خواهد بود. هرچند خبرهایی در خصوص طراحی و ویژگی‌های این محصولات در رسانه‌های مختلف منتشر شده است.

اولین دستگاه اپل که به نظر نمی‌رسد در رویداد ۲۰ آپریل سال ۲۰۲۱ میلادی جایی در برنامه رونمایی محصولات اپل به خود اختصاص دهد، نسخه جدید ساعت‌های هوشمند این برند یا Apple Watch 7 خواهد بود.

بر اساس نظر کارشناسان این ساعت‌ها قرار است در همراه با گوشی‌های آیفون ۱۳ این برند در  سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ یعنی حوالی ماه اکتبر به بازار عرضه شوند.

همچنین به نظر نمی‌رسد شرکت اپل قصد داشته باشد که از سری جدید گوشی‌های آیفون SE خود یا همان iPhone SE3 در این رویداد رونمایی کند.

اپل در اواخر سال ۲۰۲۰ میلادی از سری ۲ گوشی های iPhone SE خود رونمایی کرد و به نظر می‌رسد هنوز برای عرضه این محصولات به بازار زمان زیادی باقی مانده باشد. اولین نسخه از گوشی‌های iPhone SE در سال ۲۰۱۶ میلادی به بازار گوشی‌های تلفن همراه عرضه شدند.

جالب است بدانید Ming-Chi Kuo یکی از تحلیلگران ارشد برند اپل اعلام کرده است که همه گوشی‌های برند اپل تا سال ۲۰۲۲ میلادی از قابلیت اتصال به شبکه ۵G پشتیبانی خواهند کرد؛ بر همین اساس انتظار داریم سری جدید گوشی‌های آیفون SE نیز از قابلیت اتصال به نسل شبکه اینترنت موبایل یا ۵G پشتیبانی کنند.

در خصوص دستگاه‌های مک برند اپل نیز باید به این موضوع اشاره کرد که برند اپل به تازگی تولید و عرضه دستگاه‌های iMac Pro را متوقف کرده است و تمرکز خود را روی تولید دستگاه‌های MacBook Pro و همچنین کامپیوترهای دسکتاپی Mac Pro قرار داده است.

به همین دلیل انتظار نمی‌رود نسخه جدید از دستگاه‌های iMac Pro توسط این برند در رویداد رسمی ۲۰ آپریل برند اپل رونمایی و عرضه شود.

اگر در خصوص عینک‌های Apple Glasses که خبرهای تولید آن در رسانه‌های مختلف منتشر شده بود نیز بخواهید بدانید باید گفت  این عینک‌ها قرار است تا سال ۲۰۲۲ میلادی به بازار عرضه شوند و به احتمال بسیار زیاد خبری از آن‌ها در رویداد پیش روی اپل نخواهد بود.

عینک‌های اپل یا همان Apple Glasses در واقع نوعی از هدست‌های مبتنی بر تکنولوژی واقعیت افزوده یا AR هستند که پتنت آن‌ها توسط برند اپل در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ میلادی ثبت شده است.

این عینک‌ها هم مجهز به سخت‌افزارهای مبتنی به تکنولوژی واقعیت افزوده هستند و هم روی آن‌ها نرم‌افزارهای مبتنی بر این تکنولوژی نیز ارائه شده است.

تا سال ۲۰۱۹ میلادی به نظر نمی‌رسید که برند اپل تلاش جدی بری تولید این عینک‌ها از خود نشان داده باشد اما این برند در سال ۲۰۲۰ میلادی عزم خود را برای تولید این دستگاه‌ها نشان داد.

از همان سال گذشته برند اپل اعلام کرد این عینک‌های مبتنی بر واقعیت مجازی خود را که نیازی به استفاده از دستگاه‌های جانبی برای سازگاری با واقعیت مجازی ندارند، تا سال ۲۰۲۲ میلادی به بازار عرضه خواهد کرد.

به هر حال با وجود همه شایعات و خبرهای ضد و نقیضی که در رسانه‌های مختلف در خصوص دستگاه‌هایی که در اولین رویداد رسمی اپل در سال ۲۰۲۱ میلادی قرار است، عرضه و رونمایی شوند، منتشر شده است برند اپل هنوز هیچ واکنش رسمی در خصوص تائید یا تکذیب این اخبار از خود نشان نداده است.

در مطالب بعدی به پوشش این رویداد و معرفی محصولات شرکت اپل که در آن رونمایی خواهد شد می‌پردازیم.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 5 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!