تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

معرفی بهترین هدست‌های گیمینگ + قیمت

اخبار تصلا
هدست‌های گیمینگ یکی از گجت‌های محبوب گیمرهای حرفه‌ای محسوب می‌شوند و استفاده از بهترین هدست‌های گیمینگ می‌تواند لذت بازی و برقراری تعامل با سایر گیمرها را دوچندان کند. آیا میدانید بهترین هدست‌های گیمینگ چه ویژگی‌هایی دارند و متعلق به چه برندهایی هستند؟

تصلا – هدست‌ گیمینگ یکی از گجت‌های انقلابی دنیای گیمینگ محسوب می‌شود؛ زیرا برخی از آن‌ها کاملاً می‌توانند جایگزین سیستم‌های صوتی حرفه‌ای شوند و حتی تعدادی از آن‌ها می‌توانند صدای فراگیرتری نسبت به سیستم‌های صوتی حرفه‌ای ایجاد کنند. درضمن استفاده از هدست می‌تواند برقراری ارتباط با سایر گیمرها و چت کردن با آن‌ها را آسان‌تر کند.

در این مطلب قصد داریم هر آنچه را که باید در رابطه با خرید هدست گیمینگ بدانید، بیان کنیم تا بتوانید در هنگام خرید این گجت‌ها انتخاب بهتری داشته باشد . درضمن بهترین هدست‌های بی‌سیم و سیمی گیمینگ در زمینه‌های مختلف را همراه با ویژگی‌های شاخص و مزایا و معایب آن و قیمت آن‌ها نیز معرفی می‌کنیم.

 

ویژگی‌های یک هدست گیمینگ خوب

در ابتدا ویژگی‌های لازم برای خرید هدست گیمینگ خوب را از ابعاد مختلف بررسی می‌کنیم تا بدانید متناسب با نیازتان چه هدستی را باید بخرید.

 

سازگاری با پلتفرم‌ها و دستگاه‌های مختلف

به دلیل اینکه پلتفرم‌های مختلفی برای گیمینگ وجود دارد، سازگاری هدست با آن‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر بیشتر با کامپیوتر بازی می‌کنید، باید مطمئن شوید که هدست موردنظرتان با کامپیوتر و سیستم‌‌عامل‌های ویندوز است. اگر کنسول‌ها را برای بازی ترجیح می‌دهید باید مطمئن شوید محصول موردنظرتان با کنسول‌های پلی‌استیشن و ایکس باکس کاملاً سازگار است. اگر علاقه‌مند به بازی با دستگاه‌های مک هستید، کارتان کمی دشوار می‌شود و باید برای یافتن هدست مناسب بیشتر تحقیق و جستجو کنید، زیرا یافتن هدستی مناسب با این سیستم‌عامل دشوار است.

معمولاً تعداد قابل‌توجهی از هدست‌های رده‌بالا با پلتفرم‌های مختلف کاملاً سازگار هستند؛ اما طبیعتاً نسبت به دستگاه‌هایی که از یک یا دو پلتفرم پشتیبانی می‌کنند، قیمت بالاتری دارند.

 

برخورداری از شیوه اتصال مناسب

هدست‌های سیمی و بی‌سیم موجود در بازار دارای پورت‌های مختلفی هستند و در هنگام خرید باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشید. هدست‌های گیمینگ از طریق پورت‌ها . شیوه‌های ارتباطی مختلفی به دستگاه‌ها متصل می‌شوند که شامل جک ۳٫۵ میلی‌متری، جک ۳.۵ میلی‌متری دوگانه، کابل USB، دانگل USB بی‌سیم و بلوتوث می‌شود.

اگر شما می‌خواهید از هدست برای کنسولی مانند PS 4 استفاده کنید، طبیعتاً انتخاب محدودتری خواهید داشت؛ اما اگر قصد دارید از هدست با کامپیوتر استفاده کنید، مسلماً گزینه‌های بیشتری برای انتخاب دارید؛ زیرا کامپیوتر از پورت‌های بیشتر و روش‌های اتصال بی‌سیم گسترده‌تری پشتیبانی می‌کند.

معمولاً هدست‌های عرضه‌شده برای کامپیوتر دارای درایورها و نرم‌افزارهای زیادی هستند که انجام تنظیمات زیادی مثل تنظیمات پیشرفته اکولایزر و فعال کردن صدای فراگیر مجازی را برای آن‌ها فراهم می‌کند. اگر قصد خرید هدست USB برای پلی‌استیشن ۴ یا ۵ را دارید، حتماً دستگاهی را انتخاب کنید که سازگاری آن با پلی‌استیشن ۴ یا ۵ روی جعبه درج شده باشد.

طبیعتاً در صورتی که تصمیم دارید از هدست همراه با ایکس باکس استفاده کنید. هدست موردنظر باید با ایکس باکس هم سازگار باشد. دسته‌های جدید ایکس باکس دارای جک ۳٫۵ میلی‌متری هستند؛ اما دسته‌های قدیمی‌تر این کنسول فاقد پورت هستند و در صورتی که می‌خواهید از هدست‌های دارای جک ۳٫۵ میلی‌متری استفاده کنید، باید مبدل تهیه کنید.

هدست‌هایی که از طریق دانگل بی‌سیم USB به دستگاه متصل می‌شوند، با پلی‌استیشن ۴ و ۵ و کامپیوتر سازگار هستند. هدست‌های بی‌سیم بلوتوثی هم بیشتر با دستگاه‌های موبایل، پلی‌استیشن ویتا و پلی‌استیشن ۴ و ۵ و کامپیوتر سازگار هستند.

 

راحتی هدست هنگام استفاده طولانی از آن‌ها

معرفی بهترین هدست های گیمینگ+هدست گیم

طراحی هدست‌ها باید به گونه‌ای باشد که در هنگام استفاده طولانی‌مدت از آن‌ها خسته نشوید، این موضوع در مورد هدست‌های گیمینگ اهمیت بیشتری دارد؛ در صورتی که هدست دارای طراحی و مواد اولیه خوبی نباشد در صورتی که مدت زیادی از آن استفاده کنید، خسته می‌شوید و نمی‌توانید روی بازی تمرکز کنید.

ممکن است زمانی که هدست را روی سرتان می‌گذارید، در ابتدا راحت به نظر برسد؛ اما پس از یک ساعت یا بیشتر اصلاً با آن راحت نباشید و مشکلاتی مانند گرم شدن قسمت‌های اطراف گوش، عرق کرده و اصطکاک مداوم هدست با گوش‌های‌تان واقعاً شما را کلافه کند؛ همچنین حتی اگر هدست کمی سنگین باشد، استفاده از آن آزاردهنده و باعث ایجاد درد در ناحیه گردن می‌شود. حتی اگر سیم هدست یا هدبند آن طراحی خوبی نداشته باشد، ممکن است سوزش کمی را در اطراف گوشتان یا پشت گردن احساس کنید. در صورتی که هدبند هدست از کیفیت خوبی برخوردار نباشد و منعطف نباشد، سرتان اذیت می‌شود و حتی ممکن است نتوانید آزادانه سر خود را بچرخانید.

بنابراین توصیه می‌کنیم هدستی را انتخاب کنید که مواد مورداستفاده برای ساخت کاپ‌ها (گوشی‌های هدست) و پدهای آن‌ها (پوشش روی گوشی) تا جای ممکن ضد عرق باشد و با ایجاد جریان هوای مناسب حرارت را رد کند و برای پوست هم حساسیت ایجاد نکند. همچنین پد روی هدست باید کاملاً نرم و تا جای ممکن منعطف باشد تا هم به‌راحتی روی گوش‌های‌تان قرار گیرد و هم آن‌ها را اذیت نکند.

در ضمن تا جای ممکن هدست‌های سبک و مقاوم را برای خرید انتخاب کنید؛ البته طبیعتاً چنین هدست‌هایی قیمت بالاتری نسبت به هدست‌های معمولی دارند. معمولاً استفاده  طولانی‌مدت از هدست‌های ارزان‌قیمت آزاردهنده است و باعث سردرد و گوش درد و حتی گردن درد می‌شوند.

هدست‌هایی که پوشش اطراف گوشی‌های آن‌ها اسفنجی است، باعث ایجاد جریان بهتر هوا در قسمت اطراف گوش‌ها و درنتیجه کاهش میزان حرارت و تعریق در این قسمت می‌شود؛ وزن این هدست‌ها نیز نسبت به سایر هدست‌ها نیز کمتر است؛ البته قیمت بالاتری نیز دارد! اگر عینکی هستید باید هدستی را انتخاب کنید که  پد مخملی داشته باشد یا حداقل دارای فضایی برای قرار گرفتن دسته‌های عینک باشد.

 

برخورداری از پوشش مناسب برای جلوگیری از نشت صدا به بیرون یا جلوگیری از ورود صداهای محیطی به داخل گوش

جنس و نوع پوشش پد کاپ‌ها باید به گونه‌ای باشد که تا جای ممکن قسمت اطراف گوش را بپوشانند و از نشت صدا به بیرون جلوگیری کنند. در صورت نشت صدا به بیرون هم ممکن است صدای بازی برای اطرافیان آزاردهنده باشد و هم کیفیت صدای هدست به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد و در هنگام استفاده از آن تجربه‌خوبی نخواهد داشت. در ضمن اندازه کاپ‌ها نیز باید به گونه‌ای باشد که اطراف گوشتان را کاملاً بپوشاند. در صورتی که نتوانستید چنین هدستی را انتخاب کنید، حداقل هدستی را انتخاب کنید که دارای پدهای قابل تعویض باشد و بتوانید از پد بزرگ‌تری استفاده کنید.

 

برخورداری از فرکانس پاسخگویی مناسب

در صورتی که حداقل میزان فرکانس پاسخگویی یک هدست ۱۸ هرتز باشد، می‌تواند صدای باس قدرتمند و عمیقی را تولید کند و هرچقدر حداکثر میزان فرکانس پاسخگویی آن بیشتر باشد، می‌توانید صداهای دارای فرکانس بالاتر با وضوح بیشتری را تولید کند؛ البته حداقل میزان فرکانس پاسخگویی ۲۰ هرتز هم کافی است و می‌تواند صدای باس مناسبی را ارائه دهد. فرکانس پاسخگویی اکثر هدست‌های موجود در بازار بین ۲۰ تا ۲۰ هزار هرتز است و می‌توانند صداهای زیر و بم را به‌خوبی پخش کنند.

 

برخورداری از فناوری نویز کنسلینگ (Noise Cancelling)

این فناوری بیشتر در هندزفری‌ها وجود دارد و در هدست‌ها کمتر دیده می‌شود. فناوری نویز کنسلینگ باعث حذف صداهای محیطی و جلوگیری از ورود آن‌ها به گوش می‌شوند. در صورتی که هدست دارای این فناوری باشد، صداهای محیطی بلند و آزاردهنده مانند صدای اتومبیل‌ها، قطار یا هواپیما باعث کاهش کیفیت صدای هدست می‌شوند و در هر محیطی می‌توانید صدای کاملاً شفاف بدون صدای مزاحم محیطی را بشنوید.

هدست‌های مدرن دارای این فناوری علاوه بر میکروفون اصلی خود مجهز به میکروفونی هستند که صدای محیط اطراف را دائماً بررسی می‌کند و صداهای محیطی مذکور را حذف می‌کند؛ اما هدست‌های ساده‌تر و ارزان‌قیمت‌تر مجهز به این فناوری، پوشش‌های ضخیمی در اطراف گوشی‌های خود دارند که می‌توانند تا حدودی صداهای محیطی اطراف به صورت فیزیکی حذف ‌کنند.

لازم به توضیح است هدست‌های نویز کنسلینگ دارای میکروفون نمی‌توانند صداهای محیطی دارای فرکانس بالا مانند صداهای بوق ناگهانی اتومبیل‌ها را حذف کنند.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که استفاده از هدست‌های نویز کنسلینگ در محیط‌هایی که باید به صداهای محیط اطراف خود واکنش سریع نشان دهید (مانند خیابان‌های پرترافیک) اصلاً کار درستی نیست و می‌تواند خطرات زیادی را به دنبال داشته باشد.

 

برخورداری از بدنه با کیفیت

معرفی بهترین هدست های گیمینگ+هدست گیم

جنس بدنه هدست نیز اهمیت زیادی دارد. هدست‌های ارزان‌قیمت معمولاً دارای بدنه پلاستیکی شل و خشک هستند و کوچک‌ترین فشار به آن‌ها باعث شکستنتان می‌شود یا زمانی که فشار کوچکی روی آن‌ها می‌آورید، سروصدای زیادی می‌دهند. درضمن این هدست‌ها معمولاً به‌سختی روی سر جابجا می‌شوند یا در جای خود ثابت نمی‌ایستند و  کاپ‌های آن‌ها همیشه از روی گوش لیز می‌خورند که مشکل آزاردهنده‌ای است.

توصیه می‌کنیم دستگاهی را انتخاب کنید که بدنه آن از جنس فلز سبک‌وزن باشد و تا حدودی منعطف باشد و در عین منعطف بودن مقاومت خوبی هم داشته باشد.

 

برخورداری از میکروفون مناسب

معمولاً در هنگام خرید هدست‌ها به کیفیت میکروفون‌ها توجه زیادی نمی‌شود؛ اما کیفیت میکروفون اهمیت بسیار زیادی دارد. میکروفون هدست باید قادر باشد صدا را با کیفیت بالایی ضبط کند و در برابر برخی از فرکانس‌های صدا مقاومت نشان دهد (در غیر این صورت فردی که صدای شما را می‌شنود، صدایی غیرعادی می‌شنود و تصور می‌کند در قوطی کنسرو در حال صحبت کردن هستید).

در ضمن باید پورت اتصال هدست نیروی میکروفون آن را نیز به‌اندازه کافی تأمین کند تا صدای شما ضعیف به نظر نرسد. همچنین بهتر است درصورتی‌که هدست دارای نرم‌افزار اختصاصی است، تنظیماتی برای میکروفون نیز در آن وجود داشته باشد تا بتوانید به بهترین کیفیت ممکن دست پیدا کنید. در ضمن اگر می‌خواهید از میکروفون کاملاً حرفه‌ای استفاده کنید، بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که امکان متصل کردن میکروفون مجزا به آن وجود داشته باشد.

همچنین توصیه می‌کنیم هدستی را انتخاب کنید که دارای میکروفون Undirectional باشد تا صدا از یک جهت ضبط شود. برخی از هدست‌ها دارای میکروفون Omnidirectional هستند که صدا را از تمام جهات ضبط می‌کنند و ممکن است صداهای محیطی ناخواسته نیز ضبط شوند که چندان خوشایند نیست.

 

پشتیبانی از صدای فراگیر

برخی از هدست‌های رده‌بالا و گران‌قیمت از صدای فراگیر سه‌بعدی و ۳۶۰ درجه پشتیبانی می‌کند. در کاپ‌های چنین هدست‌هایی چند بلندگو در نقاط مختلف اطراف گوش تعبیه شده است که باعث می‌شوند صدا را از همان جهتی بشنوید که در بازی در حال پخش است؛ بنابراین کاملا غرق در فضای بازی می‌شوید؛ به‌عنوان‌مثال صدایی که در بازی از پشت پخش می‌شود (مانند صدای خودرویی که از پشت در حال نزدیک شدن به شما است) شما هم از پشت می‌شنوید. چنین قابلیتی واقعاً ویژگی هیجان‌انگیزی محسوب می‌شود و باعث می‌شود تسلط بیشتری به بازی داشته باشید و بتوانید صدای شلیک گلوله یا ردپاها از جهات مختلف را به‌خوبی بشنوید. اکثر هدست‌هایی که با ویژگی‌هایی تحت عناوین Dolby 7.1 یا DTS X 2 یا Windows Sonic معرفی می‌شوند، صدای فراگیر ۷٫۱ را به صورت مجازی و با شیوه‌های مختلفی شبیه‌سازی می‌کنند.

برخی از هدست‌ها از فناوری دالبی اتموس نیز پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند صدای فراگیر را به صورتی شبیه‌سازی کنند که شنونده تصور کند صدا را علاوه بر جهت‌های افقی مختلف از جهت‌های عمودی هم می‌شنود که تجربه فوق‌العاده شگفت‌انگیزی است. در این هدست‌ها صداهایی که از سمت بالا شنیده می‌شوند (مانند صدای باران یا صدای تیرهای تیر و کمان در حال فرود به سمت شما) در هدفون نیز از سمت بالا پخش می‌شوند.

لازم به ذکر است تعداد انگشت‌شماری از بازی‌ها از صدای دالبی اتموس پشتیبانی می‌کنند و اکثر بازی‌ها از صدای فراگیر ۵٫۱ پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین در حال حاضر خرید هندزفری دالبی اتموس چندان منطقی نیست. هدست‌های دالبی اتموس و هدست‌های ۷٫۱ و ۵٫۱ جزو هدست‌های رده‌بالا و گران‌قیمت محسوب می‌شوند.

 

برخورداری از کاپ‌های مناسب

کاپ‌های هدست‌ها به دو دسته باز و بسته تقسیم می‌شوند که هرکدام از آن‌ها مزایا و معایب خود را دارند

در هدست‌های دارای کاپ بسته هم صدا به بیرون نشت نمی‌کند و هم صداهای محیطی مزاحم اطراف را نمی‌شنوید؛ بنابراین شما می‌توانید جزئی‌ترین صداهای بازی را به صورت کاملاً بلند و واضح بشنوید و کاملاً بر بازی مسلط هستید.

در صورت استفاده از هدست‌های دارای کاپ باز، ممکن است مقداری از صدا به بیرون نشت کند و مقداری از صداهای محیطی مزاحم را نیز بشنوید که تجربه‌ خوبی نیست و حتی ممکن است حواس شما را هم پرت کند؛ اما در عوض در هنگام استفاده ازآن‌ها صدای واقعی‌تر و طبیعی‌تری نسبت به هدست‌های دارای کاپ‌های بسته می‌شنوید و صدای آن‌ها مثل صدای هدست‌های دارای کاپ‌های بسته، به‌اصطلاح خفه نیست و وضوح بیشتری دارد؛ البته اگر طرفدار صدای باس عمیق هستید، باید هدست‌های بسته را برای خرید انتخاب کنید.

 

برخورداری از قطعات زاپاس

معرفی بهترین هدست های گیمینگ+هدست گیم

اگر قصد خرید هدست ظریف و گران‌قیمتی را دارید، بهتر است هدستی را انتخاب کنید که لوازم زاپاس آن مثل پدها و هدبندها نیز همراه با هدست عرضه شوند.

 

برخورداری از حساسیت مناسب

هرچقدر حساسیت یک هدست زیادتر باشد، می‌تواند صدای بلندتر ایجاد کند. حساسیت مناسب یک هدست که با واحد دسی‌بل سنجیده می‌شود، معمولاً بین ۹۵ تا ۱۱۰ دسی‌بل است و در صورتی که کمتر از این میزان باشد، نمی‌تواند صدای چندان قدرتمندی ایجاد کند.

 

برخورداری از آمپدانس مناسب

هرچقدر آمپدانس یک هدست بیشتر باشد، آن هدست قادر به ایجاد صدای بلندتر، شفاف‌تر و واضح‌تر و دارای صدای باس بیشتر است؛ اما هرچقدر آمپدانس یک هدست که با واحد اهم سنجیده می‌شود، بیشتر باشد، برای استفاده از آن نیازمند دستگاه قدرتمندتری هستید به همین دلیل توصیه می‌کنیم هدستی را انتخاب کنید که آمپدانس آن بین ۱۶ تا ۳۲ اهم باشد.

 

برخورداری از درایور مناسب

درایور یکی از اصلی‌ترین قطعات هدست محسوب می‌شود که وظیفه تبدیل سیگنال الکترونیکی به صوت و تبدیل صدا را بر عهده دارد و هرچقدر اندازه آن بیشتر باشد، هدست می‌تواند صدایی بلندتر با وضوح و جزئیات بیشتر و همچنین باس قدرتمندتری را ایجاد کند. چنانچه اندازه درایور INSJD بیش از ۴۰ میلی‌متر یا بیشتر باشد، آن هدست می‌تواند صدای بلند شفاف و واضح همراه با باس قوی ایجاد کند.

 

برخورداری از عمر باتری مناسب

با وجود اینکه عمر باتری متداول برای هدست‌های گیمینگ بی‌سیم بین ۱۰ تا ۲۰ ساعت است و در برخی از هدست‌ها به ۳۰ ساعت هم می‌رسد؛ اما برند مطرح سنهایزر هدستی با عمر باتری ۱۰۰ ساعته تولید کرده  که میزان شگفت‌انگیزی محسوب می‌شود. همچنین توصیه می‌کنیم هدستی را انتخاب کنید که ظرف مدت ۱ تا ۲ ساعت کاملاً شارژ شود؛ البته کاربران برخی از هدست‌ها می‌توانند در حین استفاده از هدست بدون هیچ‌گونه خطری آن را شارژ کنند.

 

بهترین‌های هدست‌ گیمینگ

اکنون که با ویژگی‌های یک هدست خوب آشنا شدید، اجازه دهید با بهترین هدست‌ها در زمینه‌های مختلف همراه با مشخصات و قیمت آن‌ها نیز آشنا شویم؛ البته قبل از آشنایی با بهترین هدست‌های مطرح در زمینه‌های مختلف باید متذکر شویم که در صورت استفاده از هدست‌های بی‌سیم ممکن است با مشکلاتی نظیر تأخیر صدا و تداخل امواج آن با امواج سایر دستگاه‌های بی‌سیم مواجه شوید. البته در هدست‌های مدرن و گران‌قیمت این مشکلات کمتر دیده می‌شود.

 

بهترین هدست گیمینگ سیمی ازنظر کلی

هدست گیمینگ بیرداینامیک (Beyerdynamic) مدل کاستوم گیم (Custom Game)

هدست گیمینگ بیرداینامیک+هدست گیم

اگر به‌دنبال هدست گیمینگ سیمی بی‌نقص هستید، بدون تردید این هدست می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. از ویژگی‌های شاخص این هدست می‌توان به بدنه کاملاً فلزی، راحتی کامل در حین استفاده طولانی‌مدت، محل کاملاً مناسب قرارگیری میکروفن، برخورداری از سیستم تقویت باس، برخورداری از پد مناسب جلوگیری از نشت صدا به بیرون و برخورداری از صدایی کاملاً واضح و شفاف اشاره کرد. پخش اصوات دارای فرکانس مختلف با دقت بالا و سازگاری با کنسول‌های مختلف از دیگر نقاط مثبت این هدست هستند.

همچنین روی این هدست دکمه‌ای تحت عنوان Sound slider وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید هدست را بین دو حالت باز و بسته سوئیچ کنید. اگر می‌خواهید صدایی به بیرون نشت کند و صداهای محیطی مزاحم را نیز نشنوید، باید دستگاه را در حالت بسته و اگر می‌خواهید جزئیات بیشتری بشوید یا صدای باس قدرتمندتری را دریافت کنید، باید آن را روی حالت باز قرار دهید.

درضمن می‌توانید دستگاه را بین دو حالت موسیقی و بازی سوئیچ کنید. هدبند این هدست نیز بدون اینکه سر را اذیت کند به‌خوبی روی سر قرار می‌گیرد و می‌توانید آن را به‌راحتی جابه‌جا کنید. پد کاپ‌ها هم کاملاً نرم هستند و اصلاً گوش‌های شما را اذیت نمی‌کنند. برخورداری هدست بیردینامیک ولوم صدا و کابل جداشونده نیز می تواند شما را برای خرید این هدست تشویق کند

قیمت هدست بیردینامیک مدل کاستوم گیم ۶ میلیون و سیصد هزار تومان است.

 

بهترین هدست گیمینگ بی‌سیم

هدست گیمینگ بی‌سیم استیل سریز (Steel Series) مدل Arctics 9 x

هدست بی‌سیم استیل سریز+هدست گیم

بدون تردید این هدست بی‌سیم برای اکثر کاربرانی که به دنبال بهترین هدست گیمینگ بی‌سیم هستند، بهترین گزینه ممکن است؛ زیرا هم می‌تواند از طریق بلوتوث و هم از طریق دانگل بی‌سیم به دستگاه موردنظر متصل شود (امکان اتصال سیمی هندزفری با جک ۳٫۵ میلی‌متری نیز وجود دارد) و با ایکس باکس و پلی‌استیشن کاملاً سازگار است و یکی از بهترین هدست‌های گیمینگ برای پلی‌استیشن ۴ و ایکس باکس محسوب می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص این هدست گیمینگ بی‌سیم پشتیبانی از صدای فراگیر مجازی ۷٫۱ و فرمت DTS X است (فرمت DTS X یکی از فرمت‌های فناوری دالبی اتموس است). هدست بی‌سیم گیمینگ استیل سریز دارای میکروفن نویز کنسلینگ نیز است؛ بنابراین می‌تواند صداهای محیطی مزاحم را به‌خوبی حذف کند. کیفیت کلی صدای هدست در هنگام بازی عالی و شگفت‌انگیز است و میکروفون آن هم کیفیت فوق‌العاده خوبی دارد. امکان جابه‌جایی میکروفون و تنظیم مکان آن وجود دارد و می‌توانید آن را به‌راحتی در هدست مخفی کنید. با استفاده از این هدست می‌توانید بدون قطع کردن صدای بازی به‌راحتی چت کنید (دکمه‌ای روی کاپ سمت راست وجود دارد که زمانی که آن را در حالت وسط قرار می‌دهید، می توانید از این قابلیت استفاده کنید.)

هدبند این هدست نیز فوق‌العاده راحت است و طوری طراحی شده است که وزن هدست را از سر شما دور می‌کند و اصلاً وجود آن را در اطراف سر خود احساس نمی‌کنید. از دیگر نقاط مثبت برجسته این هدست می‌توان به برخورداری از عمر باتری ۳۰ ساعته و وجود ولوم کم و زیاد کردن صدا، فعال و غیرفعال کردن میکروفون و خاموش و روشن کردن هدست اشاره کرد.

قیمت هدست استیل سریز مدل Arctic 9x در حدود ۸ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان است.

 

بهترین هدست گیمینگ با موتور هپتیک

هدست ریزر مدل ناری آلتیمیت (Nari Ultimate)

هدست ریزر مدل ناری آلتیمیت+هدست گیم

مطمئناً هر کسی می‌خواهد در حین بازی‌های هیجان‌انگیز مانند بازی‌های تیراندازی و ماجراجویی اوج هیجان را تجربه کند، درصورتی که شما هم چنین تجربه‌ای را دوست دارید، پیشنهاد می‌کنیم این هدست ریزر را امتحان کنید. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد و کاملاً خاص این هدست برخورداری از موتورهای هپتیک تحت عنوان Razer HyperSense است.

در این هدست اصوات دارای فرکانس‌های مختلف مرتبط با اتفاقات هیجان‌انگیز بازی مثل صدای تیراندازی‌ها و انفجارها، به فیدبک‌های لرزشی تبدیل می‌شوند و موتورهای لرزشی این فیدبک‌ها را با شدت‌های مختلف ایجاد و بین دو کاپ چپ و راستمنتقل می‌کند. وجود این قابلیت باعث می شود فضای هیجان‌انگیز بازی‌های جنگی و تیراندازی به‌خوبی به بازیکن القا شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های خاص این هدست نورپردازی RGB است که ظاهر زیبایی به آن می‌بخشد. درضمن این هدست از فناوری THX Spatial Audio نیز پشتیبانی می‌کند. این فناوری صوتی درست همانند فناوری دالبی اتموس عمل می‌کند و برای ایجاد صدای سه‌بعدی ۳۶۰ درجه و پخش صدا از بالا ایجاد شده است.

این هدست نیز مانند هدست قبلی از طریق بلوتوث و دانگل بی‌سیم USB به متصل می‌شود (امکان اتصال سیمی هدست با جک ۳٫۵ میلی‌متری نیز وجود دارد) و دکمه‌های فعال و غیرفعال کردن میکروفون و کم و زیاد کردن صدا در این هدست نیز دیده می‌شود. عمر باتری این هدست ۲۰ ساعت است که میزان متوسطی برای هدست‌های گیمینگ بی‌سیم محسوب می‌شود.

شما می‌توانید با این هدست نیز مانند هدست استیل سریز بدون قطع صدای بازی چت کنید که ویژگی بسیار خوبی محسوب می‌شود. هدست ریزر ازنظر راحت بودن نیز یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود؛ زیرا دارای بدنه سبک و مقاوم و هدبند راحتی است و در هنگام استفاده از هدست آزادانه و بدون هیچ‌گونه مشکلی می‌توانید سر خود را به این سو و آن سو بچرخانید.

جنس پدهای کاپ‌ها هم به گونه‌ای است که از یک سو به دلیل تراکم و ضخامت بالا از نشت صدا به بیرون جلوگیری می‌کندن و از سوی  مانع افزایش دمای قسمت‌های اطراف گوش می‌شود. تنها عیب این هدست این است که تنها برای کامپیوتر و پلی‌استیشن ۴ قابل‌استفاده است و با ایکس باکس سازگار نیست.

قیمت هدست بی‌سیم ریزر مدل Nari Ultimate در حدود پنج میلیون و ۸۸۰ هزار تومان است.

 

بهترین هدست گیمینگ با بیشترین میزان عمر باتری

هدست گیمینگ سنهایزر (sennheiser( مدل GSP 370

هدست گیمینگ سنهایزر+هدست گیم

سنهایزر یکی از برترین برندهای تولیدکننده تجهیزات صوتی محسوب می‌شود و در زمینه تولید هدست‌های گیمینگ نیز پیشتاز است. مهم‌ترین ویژگی این هدست رده‌بالای سنهایزر عمر باتری ۱۰۰ ساعته آن است که میزان شگفت‌انگیزی محسوب می‌شود. در ضمن این هدست بی‌سیم به گونه‌ای طراحی شده است که کمترین تأخیر در پخش صدا را داشته باشد.

از دیگر ویژگی‌های شاخص هدست گیمینگ سنهایزر مدل GSP 370 می‌توان به برخورداری از فناوری نویز کنسلینگ، وزن کم و صدای باس قوی و پشتیبانی از صدای فراگیر ۷٫۱ اشاره کرد. ولوم کم و زیاد کردن صدا نیز روی یکی از کاپ‌های هندزفری دیده می‌شود. این هدست سنهایزر نیز مانند سایر هدست‌های رده‌بالا کاملاً راحت است و در هنگام استفاده طولانی‌مدت از آن اصلاً خسته نمی‌شوید.

قیمت هدست گیمینگ سنهایزر مدل GSP 370 در حدود ۷ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان است.

 

بهترین هدست گیمینگ سیمی دارای صدای فراگیر

هدست گیمینگ لاجیتک مدل G433

هدست گیمینگ لاجیتک+هدست گیم

لاجیتک یکی از برندهای مطرح در زمینه تولید تجهیزات گیمینگ محسوب می‌شود و این هدست گیمینگ لاجیتک را می‌توان یکی از بهترین هدست های گیمینگ این برند دانست. از نقاط برجسته این هدست سیمی لاجیتک با سیم دو متری می‌توان به پشتیبانی از صدای فراگیر ۷٫۱پشتیبانی از فرمت DTS (فرمت صوتی DTS یکی از بهترین فرمت‌های صوتی غیر فشرده با وضوح بسیار بالا است و جزئیات صدا به‌خوبی در آن ارائه می‌شود) و امکان جداسازی میکروفون دستگاه و اتصال میکروفون خارجی به آن اشاره کرد.

این هدست گیمینگ رده‌بالا دارای قابلیت‌های بسیار خوب دیگری نیز است که شامل بدنه تمام فلزی سبک و بسیار مقاوم، پشتیبانی از پلتفرم‌های مختلف (کامپیوتر، موبایل، تبلت، ایکس باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و نینتندو سوییچ)، باس قوی و صدای واضح (به دلیل برخورداری از درایور ۴۴ میلی‌متر)، برخورداری از میکروفون نویز کنسلینگ و صدای شفاف در هنگام چت می‌شود.

درضمن به دلیل وزن پایین این هدست و جنس مناسب پدها در صورت استفاده طولانی‌مدت از آن خسته نمی‌شوید و هدست به‌خوبی روی گوش شما محکم می‌شود. قابلیت چرخش کاپ‌ها و امکان اتصال هدست به پورت AUX از دیگر ویژگی‌های این هدست جذاب لاجیتک هستند که می‌تواند شما را برای خرید آن ترغیب کنند.

قیمت هدست گیمینگ لاجیتک مدل G433 در حدود ۳ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان است.

 

هدست گیمینگ سونی مدل پلاتینوم (Platinum) مناسب برای پلی‌استیشن ۴

هدست گیمینگ سونی مدل پلاتینوم+هدست گیم

بدون تردید سونی نیز یکی از برترین برندها در زمینه تولید تجهیزات گیمینگ محسوب می‌شود. هدست گیمینگ سونی مدل Platinum با برخورداری از ویژگی‌هایی مثل قابلیت ایجاد صدای فراگیر ۷٫۱ و صدای سه‌بعدی مجازی، صدای واضح و قدرتمند به لطف برخورداری از درایور ۵۰ میلی‌متری گزینه مناسبی برای گیمرهای حرفه‌ای محسوب می‌شود.

برخورداری این هدست  از بدنه سبک و منعطف  باعث می‌شود هنگام استفاده طولانی‌مدت از اصلاً احساس ناراحتی نکنید، هدست گیمینگ سونی می‌تواند برای بازی با پلی‌استیشن ۳ و ۴ بجزو هترین گزینه باشد. وجود دو میکروفون داخلی در این هدست باعث می‌شود در هنگام چت صدا با وضوح بسیار بالایی ضبط شود. در ضمن این هدست گیمینگ جذاب امکان سفارشی‌سازی حالت‌های مختلف صدا با استفاده از اپلیکیشن اختصاصی هدست را نیز فراهم کرده است. سازگاری کامل هدست گیمینگ سونی پلاتینیوم با گوشی‌های هوشمند یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص آن محسوب می‌شود (این هدست دارای پورت میکرو USB است.

قیمت هدست گیمینگ سونی مدل پلاتینیوم در حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

 

بهترین‌های هدست‌ گیمینگ میان‌رده و مقرون‌به‌صرفه

هدست گیمینگ سیمی مدل PS4-AMD-01

هدست گیمینگ سیمی+هدست گیم

در حال حاضر هدست گیمینگ سیمی مدل PS4-AMD-01 با قیمت ۱۵۰ هزار تومان یکی از ارزان‌ترین هدست‌های گیمینگ بازار محسوب می‌شود و می‌توان از آن همراه با پلی‌استیشن ۴ نیز استفاده کرد. این هدست با سایر پلتفرم‌ها مثل ایکس باکس وان، کامپیوتر، نینتندو سوییچ، لپ‌تاپ و حتی موبایل هم سازگار است.

این هدست گیمینگ ارزان از قابلیت حذف صداهای محیطی مزاحم نیز برخوردار است و کلیدهای کم و زیاد کردن صدا و فعال و غیرفعال کردن میکروفون نیز در آن دیده می‌شود؛ البته ممکن است در صورت استفاده طولانی‌مدت از آن گوش‌هایتان عرق کند یا حتی دچار خارش شوند که با توجه به قیمت پایین هدست و استفاده از مواد اولیه نه‌چندان با کیفیت در ساخت آن موضوعی طبیعی است و نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید.

 

هدست گیمینگ تسکو مدل TH 5155

هدست گیمینگ تسکو+هدست گیم

هدست گیمینگ سیمی تسکو مدل TH 5155 یکی از هدست‌های میان‌رده و مقرون‌به‌صرفه موجود در بازار ایران محسوب می‌شود. این هدست گیمینگ با SDL 1.5 متری از طریق جک ۳٫۵ میلی‌متری و پورت USB به دستگاه‌های مختلف متصل می‌شود. از ویژگی‌های شاخص این هدست می‌توان به مقاومت آن در برابر آب و عرق و پشتیبانی آن از صدای دالبی اشاره کرد.از معایب این هدست گیمینگ می‌توان به کیفیت نه‌چندان خوب میکروفون آن و خسته شدن سر و گوش در صورت استفاده طولانی‌مدت از آن اشاره کرد.

قیمت هدست گیمینگ تسکو مدل  TH 5155 در حدود ۷۲۴ هزار تومان است.

کلیه قیمت‌های ذکرشده در این مقاله مربوط به تاریخ ۳۱ فروردین و ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ هستند.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۴۰۰/۰۲/۰۲
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!