تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

دوربین و باتری آیفون 13 چه ویژگی‌هایی دارد؟

گوشی‌های آیفون ۱۳ چه زمانی به بازار می‌آید؟

اخبار تصلا
برند اپل بر اساس برنامه از پیش تعیین شده در تاریخ 20 آپریل سال 2021 میلادی اولین رویداد رسمی خود در سال جدید میلادی را برگزار کرد و در آن از محصولات جدید خود از جمله آی‌ پدهای 11 پرو و همچنین ابزارهای جدیدی با عنوان Apple AirTags رونمایی کرد.

برند اپل بر اساس برنامه از پیش تعیین شده در تاریخ ۲۰ آپریل سال ۲۰۲۱ میلادی اولین رویداد رسمی خود در سال جدید میلادی را برگزار کرد و در آن از محصولات جدید خود از جمله آی‌ پدهای ۱۱ پرو و همچنین ابزارهای جدیدی با عنوان Apple AirTags رونمایی کرد اما هنوز اعلام رسمی از آیفون ۱۳ نداشته است.

تصلا – نکته قابل توجه در خصوص رویداد بهاری برند اپل این است که همان‌طور که انتظار می‌رفت اپل هیچ صحبتی در خصوص نسل بعدی گوشی‌های خود یعنی گوشی‌های خانواده آیفون ۱۳ به میان نیاورد و در خصوص ویژگی‌ها و مشخصات این دستگاه‌ها هیچ اطلاعاتی ارائه نداد. البته این برند پیش از این نیز اعلام کرده بود که زمان رونمایی از گوشی‌های آیفون ۱۳ به‌ احتمال بسیار زیاد در اواخر سال جاری میلادی یعنی ماه سپتامبر سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

با وجود اینکه برند اپل در خصوص گوشی‌های آیفون ۱۳ هنوز هیچ خبر رسمی مشخص نکرده است اما در رسانه‌های مختلف جهان شایعات و اخبار متفاوتی از این گوشی‌ها و مشخصات مربوط به آن‌ها منتشرشده است و بر اساس این اطلاعات می‌توان تصویر واضحی از این گوشی‌ها را در ذهن داشت.

بر اساس آنچه در رسانه‌ها و وب‌سایت‌های مختلف منتشرشده است، اعضای خانواده گوشی‌های آیفون شامل iPhon 13 mini، iPhon 13 Pro و iPhon 13 Pro Max خواهند بود.

برند اپل روی گوشی‌های آیفون ۱۲ خود که در اواسط سال ۲۰۲۰ میلادی رونمایی شدند و حدود دو ماه بعد به بازار عرضه شدند، قابلیت اتصال به شبکه ۵G را در اختیار کاربران قرار داده بود و از همه مهم‌تر اینکه روی این گوشی‌ها از چیپ‌ست‌های جدید استفاده کرده بود که باعث شده قدرت پردازشی این گوشی‌ها نسبت به نمونه‌های قبلی آن‌ها تا حد قابل توجهی افزایش یابد.

همان‌طور که در هنگام ارائه و عرضه گوشی‌های آیفون ۱۲ مشخص شد، برند اپل در طراحی ظاهری و سخت افزاری این گوشی‌ها تغییرات زیادی نسبت به نسل قبلی آن‌ها یعنی گوشی‌های آیفون ۱۱ اعمال کرده بود.

بر همین اساس و طبق آنچه در بسیاری از خبرگزاری‌ها منتشرشده به نظر نمی‌رسد گوشی‌های آیفون ۱۳ از نظر ظاهری تفاوت عمده و چشمگیری نسبت به نمونه‌های قبلی خود داشته باشند. البته احتمالاً عملکرد سخت‌افزاری این گوشی‌ها نسبت به گوشی‌های خانواده آیفون ۱۳ تغییرات قابل توجهی داشته باشد.

به عقیده برخی از کارشناسان برد اپل گوشی‌های آیفون ۱۳ را با نام iPhone 13 به بازار عرضه خواهد کرد و به‌ احتمال بسیار زیاد از نام جدیدی برای این گوشی‌ها استفاده خواهد کرد همان‌طور که گوشی‌های آیفون ۱۰ را نیز با نام آیفون X به بازار ارائه کرد. در ادامه این مطلب خصوصیات و ویژگی‌های نسل جدید گوشی‌های آیفون را که طبق گفته برند اپل قرار است در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ میلادی به بازار عرضه شوند، معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: مشخصات آیفون ۱۳ با گوشی‌های آیفون ۱۲ چه تفاوتی دارد؟

 

زمان رونمایی و قیمت گوشی‌های آیفون ۱۳  برند اپل

زمان رونمایی و قیمت گوشی‌های آیفون 13  برند اپل

با توجه به اینکه برند اپل در ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ میلادی، گوشی‌های آیفون ۱۲ را به بازار عرضه کرد و بعد از آن گوشی‌های iPhone 12 mini و گوشی‌های iPhone 12 Pro Max را در ماه نوامبر همان سال به بازار عرضه کردT انتظار می‌رود که زمان عرضه گوشی‌های آیفون ۱۳ یعنی نسل جدید گوشی‌های خود را در همین بازه زمانی در سال ۲۰۲۱ میلادی به بازار عرضه کند.

البته برخی از تحلیل‌گران بر این باورند که به‌احتمال بسیار زیاد برند اپل گوشی‌های آیفون ۱۳ را که احتمالاً با نامی به غیر از این نام معرفی خواهد کرد، در هفته ابتدایی ماه سپتامبر سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه خواهد کرد.

به نظر می‌رسد قیمت گوشی‌های آیفون ۱۳ در بازار شبیه به قیمت گوشی‌های آیفون ۱۱ و آیفون ۱۲ باشد. البته از آنجایی که قرار است این گوشی‌ها از قابلیت اتصال به شبکه ۵G پشتیبانی کنند به همین دلیل احتمالاً قیمت این گوشی‌ها کمی بیشتر از گوشی‌های آیفون ۱۱ باشد.

بیشتر بخوانید: آیفون ۱۲ پرومکس بهتر است یا گلکسی اس ۲۱ اولترا؟

اعضای خانواده گوشی‌های آیفون جدید کدامند؟

بر اساس آنچه برند اپل اعلام کرده است و در رسانه‌های مختلف نیز به آن اشاره شده است گوشی‌های iPhone 13 mini، iPhone 13، iPonee 13 Pro و iPhone 13 Pro Max اعضای خانواده گوشی‌های آیفون ۱۳ خواهند بود.

در واقع تفاوتی در تعداد اعضای خانواده آیفون ۱۳ نسبت به نسل قبلی این گوشی‌ها یعنی آیفون ۱۲ اعمال نشده است.

گوشی‌های mini آیفون در واقع نمونه جدید گوشی‌های برند اپل هستند که در اواخر سال ۲۰۲۰ میلادی به بازار معرفی شدند.

البته قبل از این گوشی‌ها این برند نمونه‌ای از گوشی‌های آیفون را که دارای ابعاد کوچک‌تری بودند و از طرفی از نظر سخت‌افزاری نیز در رده پایین‌تری نسبت به گوشی‌های پرچم‌دار بودند.

به عنوان iPhone SE 3 به بازار عرضه کرده بود. در واقع گوشی‌های آیفون ۱۳ mini را می‌توان به عنوان گوشی‌های iPhone SE 3 نام برد.

طراحی ظاهری و مشخصات مربوط به صفحه نمایش تعبیه شده در آیفون ۱۳ برند اپل

طراحی ظاهری و مشخصات مربوط به صفحه نمایش تعبیه شده در آیفون 13 برند اپل

از آنجایی که برند اپل در هنگام طراحی و تولید گوشی‌های آیفون ۱۲ تغییرات بزرگی چه از نظر سخت‌افزاری و چه از نظر نرم‌افزاری روی این گوشی‌ها نسبت به نسل قبلی آن‌ها اعمال کرده بود، از این رو انتظار نمی‌رود گوشی‌های آیفون ۱۳ نسبت به گوشی‌های آیفون ۱۲ از نظر ظاهری و طراحی بدنه تغییر چندانی داشته باشند.

اما در تصاویر منتشرشده شده از آیفون ۱۳ احتمالاً برآمدگی ماژول دوربین که در گوشی‌های آیفون ۱۲ باعث شده بود بسیاری از کاربران نسبت به آن واکنش منفی نشان دهند، حذف شود. همچنین انتظار می‌رود برند اپل نمونه‌ای از گوشی‌های خانواده آیفون ۱۳ را در رنگ مشکی مات نیز عرضه کند.

سال گذشته، زمانی که بسیاری از منابع خبری، مطالبی را در خصوص خصوصیات ظاهری گوشی‌های مطالبی را منتشر می‌کردند، به این موضوع اشاره کردند که نرخ به روز رسانی تصویر در صفحه نمایش این گوشی‌ها قرار است بهبود یابد اما این اتفاق نیفتاد و نرخ به روز رسانی تصویر در گوشی‌های آیفون ۱۲ شبیه به نسخه قبلی این گوشی‌های یعنی آیفون ۱۱ بود.

برخی از کارشناسان عقیده دارند که برند اپل به ‌احتمال زیاد نرخ به روز رسانی تصاویر را در صفحه نمایش گوشی‌های آیفون ۱۳ ارتقاء دهد و در نتیجه تصویر در صفحه نمایش این گوشی‌ها تا حدود زیادی نرم‌تر باشد.

همچنین ارتقای این ویژگی باعث می‌شود کاربر بتواند بازی‌های کامپیوتری سنگین را روی این گوشی‌ها بازی کند و از طرفی هنگام بالا و پایین کردن صفحات با مشکلی مواجه نشود.

برند اپل در ماه اکتبر سال گذشته میلادی از تکنولوژی جدید در خصوص نرخ به روز رسانی تصاویر در صفحه نمایش گوشی‌های خود رونمای کرد که به نوعی از LTPO استفاده می‌کردند.

در صورتی که از این تکنولوژی در صفحه نمایش گوشی‌های آیفون ۱۳ استفاده شود، می‌توان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پیشرفت روی صفحه نمایش گوشی‌های آیفون از طریق برند اپل ایجاد شده است.

در صورتی که از این تکنولوژی در صفحه نمایش گوشی‌های آیفون استفاده شود، انتظار می‌رود صفحه نمایش این گوشی‌ها نیز مانند صفحه نمایش آی پدهای برند اپل بتوانند نرخ به روز رسانی تصاویر را بسته به نوع فعالیتی که کاربر گوشی یا دستگاه در حال انجام دادن آن است، متناسب کنند.

بر اساس نظر کارشناسان و اخبار غیررسمی که در خبرگزاری‌های مختلف منتشر شده است به‌ احتمال بسیار زیاد نرخ به روز رسانی تصاویر در گوشی‌های آیفون ۱۳ چیزی حدود ۱۲۰ هرتز خواهد بود. بر همین اساس انتظار می‌رود که تصاویر در دو نمونه از چهار مدل گوشی‌های آیفون ۱۳ دارای نرخ به روز رسانی ۱۲۰ هرتزی باشند.

بر اساس آنچه گفته شد، اگر برند اپل بخواهد از تکنولوژی جدید خود در به روز رسانی تصاویر در صفحه نمایش محصولات جدید خود استفاده کند، گوشی‌های iPhon 13 Pro و iPhone 13 Pro Max اولین نمونه از گوشی‌های آیفون خواهند بود که صفحه نمایش آن‌ها دارای چنین نرخ به روز رسانی بالایی در تصویر است.

این موضوع به این معنی است که نرخ به روز رسانی تصاویر در صفحه نمایش گوشی‌های عضو خانواده آیفون ۱۳ به غیر از دو گوشی که نام آن‌ها ذکر شد، کمتر از ۱۲۰ هرتز باشد و از طرفی قابلیت انعطاف‌پذیری و تغییر این عدد با توجه به فعالیت جاری کاربر را نداشته باشند.

جالب است بدانید که در حال حاضر برند سامسونگ تنها تولیدکننده گوشی‌های تلفن همراه است که در نرخ به روز رسانی تصویر در صفحه نمایش گوشی‌های پرچم‌دار این برند معادل ۱۲۰ هرتز است.

بر همین اساس به ‌احتمال زیاد برند سامسونگ قصد دارد که تغییراتی در خط تولید صفحه نمایش‌های خود ایجاد کند و همه محصولات خود را مجهز به قابلیت پشتیبانی از چنین تکنولوژی خواهد کرد. اگر برند اپل نیز بتواند نرخ به روز رسانی تصویر را در صفحه نمایش گوشی‌های آیفون ۱۳ به ۱۲۰ هرتز برساند، دومین برندی است که از صفحه نمایش گوشی‌های خود را با چنین قابلیتی ارائه خواهد کرد.

البته طبق پتنت ثبت شده توسط برند اپل، در صورتی که همه برنامه‌های این برند به خوبی پیش برود، احتمال اینکه این برند از نرخ به روز رسانی تصاویر بالاتری مثل ۲۴۰ هرتز در محصولات خود مثل گوشی‌های آیفون استفاده کند، زیاد است.

نرخ به روز رسانی تصویر ۲۴۰ هرتز قابلیتی است که در حال حاضر نمی‌توان آن را روی صفحه نمایش هیچ کدام از گوشی‌های موجود در بازار در اختیار داشت. البته پتنت‌های ثبت شده توسط شرکت‌های مختلف از جمله اپل چیزی نیست که بتوان آن‌ها را به زودی روی گوشی‌ها و یا هر محصول دیگری مشاهده کرد.

مورد دیگری که در تصاویری که به صورت غیررسمی از ویژگی‌های گوشی‌های آیفون ۱۳ در فضای مجازی و رسانه‌های مختلف منتشر شده است، نشان می‌دهد برند اپل از جنس شیشه برای صفحه نمایش نسل جدید گوشی‌های خود استفاده خواهد کرد.

همچنین گفته می‌شود  برند اپل قصد دارد برای اولین بار روی گوشی‌های آیفون خود، قابلیت همیشه روشن بودن صفحه نمایش یا همان Always-on display را ارائه کند.

در حال حاضر اکثر قریب به اتفاق گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار سال‌ها است که از چنین قابلیتی پشتیبانی می‌کنند. از طرفی روی صفحه نمایش این گوشی‌ها یک شکاف بسیار ظریف تعبیه شده است که به عنوان محل پخش صدای گوشی استفاده می‌شود. از طرف دیگر انتظار می‌رود شکاف مربوط به دوربین سلفی گوشی‌های آیفون ۱۳ به جای اینکه در سمت راست شکاف بالای گوشی باشد، در سمت چپ آن قرار خواهد گرفت.

همچنین خبرهای منتشرشده در رسانه‌های مختلف نشان می‌دهد برند اپل قرار است از اسکنر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش گوشی استفاده کند.

در حال حاضر برخی از تولید کنندگان گوشی‌های تلفن همراه اندرویدی، از این تکنولوژی یعنی تکنولوژی تعبیه اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش‌های گوشی‌های پرچم‌دار خود استفاده می‌کنند و تصاویر لو رفته نشان می‌دهد برند اپل نیز هم اکنون قرار است از چنین تکنولوژی در صفحه نمایش گوشی‌های خود استفاده کنند.

هر چند پیش از این نیز خبرهایی در خصوص استفاده از اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش گوشی‌های آیفون توسط برند اپل منتشر شده بود اما به نظر می‌رسد این بار اپل در ارائه این تکنولوژی روی محصولات خود مصمم‌تر است. اسکنر اثر انگشت قرار است در Face ID روی گوشی‌های آیفون عرضه شود.

استفاده از اسکنر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش گوشی‌های آیفون در حالی قوت گرفته است که بر طبق خبرهای منتشرشده در خصوص اطلاعات مربوط به ویژگی‌های نسخه ۱۵ سیستم‌عامل iOS نشان می‌دهند در این سیستم‌عامل قابلیت شناسایی و احراز هویت بیومتریک دو مرحله‌ای ارائه خواهد شد.

این قابلیت تنها در حالتی امکان‌پذیر است که برند اپل هم از Face ID و هم از Touch ID یا همان اسکنر اثر انگشت روی گوشی‌های خود به صورت همزمان استفاده کند.

اگر برند اپل از اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش اعضای خانواده آیفون ۱۳ استفاده کند، در این صورت گوشی‌های این خانواده اولین سری از گوشی‌های برند اپل خواهند بود که از این دو قابلیت به صورت همزمان پشتیبانی می‌کنند و در نتیجه امکان استفاده از قابلیت شناسایی بایومتریک کاربر به صورت دو مرحله‌ای در سیستم‌عامل آیفون ۱۵ امکان‌پذیر است.

در خصوص ابعاد صفحه نمایش در گوشی‌های آیفون ۱۳ باید به این موضوع اشاره کنیم که قرار نیست این گوشی‌ها نسبت به گوشی‌های آیفون ۱۲ تغییری از این لحاظ داشته باشند و ابعاد گوشی‌های آیفون ۱۳ مشابه با گوشی‌های آیفون ۱۲ برند اپل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید گوشی آیفون (نو و کارکرده)

دوربین گوشی‌های آیفون ۱۳ برند اپل

تصویر آیفون 13 برند اپل 2

بر اساس آمار و اطلاعاتی که مینگ چی کو یکی از تحلیلگران ارشد صنایع مختلف از جمله اپل منتشر کرده است، برند اپل به‌ احتمال زیاد در گوشی‌های iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max از دوربین‌های با لنز اولترا واید استفاده خواهد کرد.

احتمالاً به جای استفاده از لنزهای پنج عنصری با فاصله کانونی f/2.4 که در حال حاضر در گوشی‌های آیفون ۱۲ استفاده می‌کند، از لنزهای شش عنصری با فاصله کانونی f/1.8 در گوشی‌های آیفون ۱۳ استفاده خواهد کرد.

نکته جالب در خصوص ادعاهای مینگ چی کو این است که همیشه در خصوص برندهایی مثل اپل درست از آب در آمده است. البته برخی دیگر از رسانه‌ها نیز اخباری در خصوص اعمال برخی از تغییرات در لنزهای گوشی‌های آیفون ۱۳ نسبت به گوشی‌های آیفون ۱۲ از جمله دیافراگم و تعداد لنز تعبیه شده در دستگاه دوربین این گوشی‌ها منتشر کرده‌اند.

اگر برند اپل از یک لنز شش عنصری در دوربین گوشی‌های آیفون خود استفاده کند، در نتیجه حساسیت دوربین این گوشی‌ها نسبت به نور افزایش خواهد یافت و عملکرد بهتری از نظر ثبت نور در تصاویر و فیلم‌ها از خود نشان خواهند داد.

البته چون فاصله کانونی در این لنزها کاهش خواهد یافت بنابراین به نظر می‌رسد عمق دید دوربین کمتر خواهد بود و به همین دلیل شاید عملکرد این دوربین‌ها در ثبت تصاویر با زاویه باز یا همان landscape پایین‌تر از عملکرد دوربین گوشی‌های آیفون ۱۲ خواهد بود.

بر اساس گزارش منتشرشده توسط تحلیل‌گر موسسه Barclays که اخبار مربوط به محصولات اپل را منتشر می‌کند، لنز تله تعبیه شده در دوربین گوشی‌های iPhone 13 Pro Max شبیه به لنز دوربین گوشی‌های iPhone 12 Pro Max خواهد بود و کاربر می‌تواند از زوم اپتیکال ۲٫۵X بهره ببرد.

همچنین قرار است در لنزهای تله دوربین گوشی‌های آیفون ۱۳ از یک لنز ۶ عنصری استفاده شود در نتیجه عملکرد این لنزها بهبود زیادی خواهد داشت.

بر اساس گفته مینگ چی کو، قرار است از یک دوربین با دیافراگم و فاصله کانونی f/1.5 به عنوان دوربین اصلی در گوشی‌های iPhone 13 Pro Max استفاده شود.

در حال حاضر گوشی‌های iPhone 12 Pro Max برند اپل دارای دیافراگم و فاضله کانونی f/1.6 هستند. اگر مشخصات منتشرشده در خصوص دوربین اصلی این گوشی‌ها حقیقت داشته باشد، انتظار می‌رود عملکرد دوربین گوشی‌های آیفون در زمانی که نور محیط بسیار کم است، نسبت به عملکرد دوربین در گوشی‌های آیفون ۱۲ پرو مکس پایین‌تر باشد.

علاوه بر همه آنچه گفته شد، منابع خبری گزارش‌هایی را منتشر کرده‌اند که در آن اخباری در خصوص تلاش برند اپل برای استفاده از دوربین‌های پریسکوپی در گوشی‌های آیفون ۱۳ آمده است.

اگر از چنین دوربین‌هایی در دستگاه و ماژول دوربین گوشی‌های آیفون ۱۳ استفاده شود، عملکرد گوشی در بزرگ‌نمایی سوژه‌ها نسبت به دوربین گوشی‌هایی مثل آیفون ۱۲ افزایش خواهد یافت و به بزرگ‌نمایی ۱۰ برابر یا ۱۰X نیز خواهد رسید.

البته شاید برند اپل از چنین دوربین‌هایی در گوشی‌های آیفون ۱۳ استفاده نکند و از گوشی‌های آیفون ۱۴ اقدام به استفاده از چنین دوربین‌هایی در محصولات خود کند.

بر اساس همین گزارش‌ها همه گوشی‌های عضو خانواده آیفون ۱۳ از گوشی‌های آیفون ۱۳ گرفته تا آیفون ۱۳ پرومکس، مجهز به اسکنر LiDar خواهند بود. در حال حاضر فقط گوشی‌های iPhone 12 Pro Max مجهز به چنین اسکنری هستند. البته چون هنوز هیچ منبع رسمی این خبر را تائید نکرده است نمی‌توان در خصوص ارائه چنین اسکنری روی همه گوشی‌های عضو خانواده آیفون ۱۳ مطمئن بود.

منابع خبری مختلف بر این موضوع تأکید کرده‌اند که گوشی‌های آیفون ۱۳ برند اپل مجهز به سنسور OIS  خواهند بود. این سنسور که در واقع یک حسگر برای تثبیت نور در تصاویر است در حال حاضر روی گوشی‌های iPhone 12 Pro Max عرضه شده است.

همچنین برخی از اخبار به این موضوع اشاره کرده‌اند که در دوربین‌های اولترا واید دو مدل پرو گوشی‌های آیفون ۱۳ قرار است از سنسور OIS به همراه قابلیت فوکوس خودکار روی سوژه استفاده شود.

از همه مهم‌تر اینکه برخی از  اخبار غیررسمی به موضوع تغییر در طراحی دو دوربین پشت گوشی‌های iPhone 13 و iPhone 13 mini اشاره کرده‌اند. در واقع به جای اینکه دوربین این گوشی‌ها به صورت عمودی کنار هم قرار بگیرند، شاید در راستای مورب در کنار هم قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید گوشی آیفون (نو و کارکرده)

باتری و سایر ویژگی‌های گوشی‌های آیفون ۱۳

باتری و سایر ویژگی‌های گوشی‌های آیفون 13

یکی از تحلیل‌گران ارشد صنعت گفته است که شاید سال ۲۰۲۱ میلادی سالی باشد که در آن شاهد ظهور گوشی‌های آیفون با فضای داخلی ۱ ترابیت باشیم.

هرچند اپل هنوز چنین فضای حافظه‌ای را حداقل برای هیچ کدام از نمونه‌ها و مدل‌های گوشی‌های آیفون خود ارائه نکرده است و شاید استفاده از چنین حافظه‌ای باعث شود که قیمت گوشی‌های آیفون به طور قابل توجهی افزایش یابد.

در صورتی که ادعای این تحلیل‌گر ارشد درست باشد، احتمالاً قیمت گوشی‌های آیفونی که با چنین فضای حافظه زیادی به بازار عرضه خواهند شد، بسیار زیاد خواهد بود.

داشتن گوشی با فضای حافظه یک ترابایت بیشتر برای آن دسته از کاربران حرفه‌ای گوشی‌های آیفون که روی دستگاه خود از اپلیکیشن‌های زیادی استفاده می‌کنند و از طرفی تمایل به نگهداری تصاویر و ویدیوهای خود دارند، کاربرد زیادی خواهد داشت. البته این فقط یک پیش‌بینی در خصوص گوشی‌های آیفون است و هنوز هیچ منبع رسمی آن را تائید نکرده است.

همچنین برخی از اخبار منتشرشده در رسانه‌های مختلف در خصوص این موضوع که ممکن است نسل جدید گوشی‌های آیفون فاقد هر نوع پورت ورودی از پورت شارژر گرفته تا پورت هندزفری باشند.

اگر چنین چیزی حقیقت داشته باشد، تنها روشی که برای شارژ گوشی‌های آیفون نسل جدید از جمله گوشی‌های آیفون ۱۳ وجود خواهد داشت استفاده از قابلیت شارژ بی‌سیم یا همان Wirless Charge خواهد بود.

البته شاید فقط یکی از اعضای خانواده گوشی‌های آیفون ۱۳ یعنی iPhone 13 Pro Max فاقد هرگونه پورت ورودی باشد.

اما در خصوص باتری تعبیه شده روی گوشی‌های آیفون ۱۳ باید به این موضوع اشاره کنیم که بر اساس گفته‌های مینگ چی کو ممکن است در باتری گوشی‌های آیفون ۱۳ از تکنولوژی Soft board استفاده شود.

این تکنولوژی یا فناوری به طراحان گوشی‌های آیفون این امکان را می‌دهد که از باتری‌هایی که از نظر ظاهری دارای ابعاد کوچک‌تری هستند، در گوشی‌های آیفون ۱۳ استفاده شود بدون اینکه حجم و ظرفیت باتری این گوشی‌ها کاهش یابد.

مینک چی کو همچنین به این موضوع اشاره کرده است که احتمالاً برند اپل ظرفیت باتری در گوشی‌های آیفون ۱۳ را نسبت به باتری گوشی‌های آیفون ۱۲ افزایش خواهد داد.

او به این موضوع اشاره کرده است که اپل در طراحی گوشی‌های آیفون خود قصد دارد از استراتژی استفاده از فضای کمتر استفاده کند. اگر چنین استراتژی مد نظر برند اپل باشد، انتظار می‌رود هرچه پیش می‌رویم ضخامت بدنه گوشی‌های آیفون نسبت به نمونه‌های قبلی کاهش یابد و با گوشی‌های فوق باریک روبرو شویم.

همچنین اخیراً برند اپل پتنت جدیدی را ثبت کرده است که با استفاده از آن قابلیتی با عنوان Protective Charging یا شارژ محافظتی روی گوشی‌های آیفون می‌توان ارائه داد.

این قابلیت مانع شارژ شدن بیش از حد باتری گوشی می‌شود حتی اگر گوشی برای مدت زمان طولانی به پریز برق متصل باشد. البته این موضوع بیشتر در حد یک پتنت است و از ثبت تا اجرایی شد پتنت‌ها معمولاً فاضله زیادی وجود دارد.

یکی دیگر از قابلیت‌های جالبی که احتمالاً یا روی گوشی‌های آیفون ۱۳ و یا روی گوشی‌های آیفون ۱۴ ارائه خواهد شد، استفاده از قابلیتی است که در آن از بخار آب برای خنک کردن گوشی استفاده خواهد شد.

اگر از چنین قابلیتی در گوشی‌های آیفون ۱۳ استفاده شود، دمای گوشی حتی در مواقعی که از آن برای ساعت‌های طولانی استفاده خواهید کرد، به طور قابل توجهی پایین نگه داشته می‌شود و گوشی هرگز بیش از حد داغ نمی‌شود.

بر اساس اخبار غیررسمی منتشرشده، و همان‌طور که پیش از این نیز به آن اشاره شد، روی گوشی‌های آیفون ۱۳ قرار است از چیپ‌ست‌های A15 استفاده شود.

البته این چیپ‌ست‌ها هنوز به مرحله تولید انبوه نرسیده‌اند و طبق گفته برند اپل تولید انبوه این چیپ‌ست‌ها تا آخر ماه می سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

بر اساس همین اخبار چیپ‌ست‌های A15 در واقع چیپست‌های ۵ نانومتری هستند و از این لحاظ مشابه به چیپ‌ست‌های A14 هستند که در گوشی‌های آیفون ۱۲ از آن‌ها استفاده است.

از این رو برخی از کارشناسان بر این باورند که چیپ‌ست‌های A15 در واقع نمونه ارتقاء یافته چیپ‌ست‌های A14 خواهند بود. البته برخی از منابع خبری نیز گفته‌اند اگرچه ابعاد چیپ‌ست‌هایی که قرار است در گوشی‌های آیفون ۱۳ تعبیه شود، چیزیحدود ۵ نانومتر خواهد بود اما قطعاً ابعاد چیپ‌ست‌های تعبیه شده در گوشی‌های آیفون ۱۴ در حدود ۳ نانومتر و بسیار کوچک خواهد بود.

قبلاً نیز به این موضوع اشاره شد که همه اعضای خانواده گوشی‌های آیفون ۱۳ نیز مانند گوشی‌های خانواده آیفون ۱۲ از قابلیت اتصال به شبکه ۵G پشتیبانی خواهد کرد.

اما گفته می‌شود برند اپل برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها یا از mmWave استفاده خواهد کرد و یا از ابزارهای sub-6. این مسئله به این معنی است که اگر قابلیت اتصال به شبکه ۵G از طریق امواج mmWave در کشوری که کاربر ساکن است، امکان‌پذیر نباشد، در نتیجه کاربران می‌توانند آن نسخه از گوشی آیفون ۱۳ را خریداری کنند که در آن‌ها از ابزارهای sub-6 استفاده شده است.

برند اپل روی همه گوشی‌های خانواده آیفون ۱۲ هر دو قابلیت را برای اتصال به شبکه ۵G ارائه کرده است. از این رو این برند هزینه زیادی برای ارائه چنین قابلیتی روی گوشی‌های خود کرده است.

البته از آنجایی که در اکثر کشورها به منظور ارائه قابلت اتصال به شبکه ۵G از امواج mmWave استفاده می‌شود، از این رو نسخه‌هایی از گوشی‌های آیفون ۱۳ که از این قابلیت در اتصال به شبکه ۵G پشتیبانی می‌کنند، بیشتر در دسترس خواهند بود.

همچنین گفته می‌شود گوشی‌های آیفون ۱۳ برای اتصال به شبکه وای فای و همچنین امکان برقراری اتصال سریع‌تر و پایدار به وب و همچنین سرویس‌های ابری، از قابلت اتصال Wi-Fi 6E روی گوشی‌های آیفون ۱۳ استفاده خواهد کرد.

بر اساس آنچه تا به حال در خصوص امکانات و قابلیت‌های گوشی‌های آیفون ۱۳ گفته شد انتظار می‌رود گوشی‌های آیفون ۱۳ در زمینه مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، یک سر و گردن نسبت به نسخه‌های قبلی خود یعنی گوشی‌های آیفون ۱۲ بالاتر باشد.

ارتقای قابلیت‌ها و عملکرد دوربین در گوشی‌های آیفون ۱۳

ارتقا قابلیت‌ها و عملکرد دوربین در گوشی‌های آیفون 13

برند اپل در طراحی ماژول دوربین گوشی‌های آیفون ۱۲ سعی کرد برخی از کاستی‌ها را بر طرف کند و دوربین‌های این گوشی‌ها را چه از نظر طراحی و چه از نظر عملکرد تا حدی ارتقاء دهد. اما این تغییرات همه آنچه کاربران دستگاه‌های این برند انتظار داشتند نبود. از این رو انتظار داریم برند اپل در طراحی و تولید گوشی‌های آیفون ۱۳ تغییرات زیادی اعمال کند و انتظارات کاربران را برآورده سازد.

ارتقای طول عمر باتری در هر بار شارژ گوشی

متأسفانه برند اپل امکانات و قابلیت‌های باتری در گوشی‌های آیفون ۱۲ را نسبت به نمونه‌های قبلی این دستگاه‌ها بهبود نداد و در نتیجه ویژگی‌ها و قابلیت‌های باتری‌ها در این گوشی‌ها شبیه به ویژگی‌های باتری در گوشی‌های آیفون ۱۱ بودند.

اما با توجه به اخباری که در رسانه‌های مختلف منتشر شده و با توجه به استراتژی جدی برند اپل انتظار می‌رود نه تنها ظرفیت باتری در گوشی‌های آیفون ۱۳ افزایش یابد، شاهد اعمال برخی از تغییرات و بهبودها در طول عمر این باتری‌ها در هر بار شارژ و همچنین عملکرد آن‌ها باشیم.

ارائه گوشی‌های آیفون ۱۳ مینی

یکی از اقدامات مثبت برند اپل در تولید گوشی‌های آیفون ۱۲ تولید گوشی‌هایی با نام آیفون ۱۲ مینی بود. از آنجایی که این گوشی‌ها با استقبال زیادی از سوی کاربران مواجه شدند، انتظار داریم برند اپل گوشی‌های آیفون ۱۳ را نیز به عنوان عضوی از خانواده گوشی‌های آیفون به بازار عرضه کند.
ارائه این گوشی‌ها به خصوص برای آن دسته از کاربرانی که تمایل به استفاده از گوشی‌های با ابعاد کوچک را دارند، گزینه‌های بسیار مناسبی هستند.

توقف تولید گوشی‌های آیفون با حافظه ۶۴ گیگ

از آنجایی که امروزه کاربران گوشی‌های تلفن همراه تمایل به داشتن یک گوشی با فضای داخلی زیاد دارند، از این رو به نظر می‌ر‌سد برند اپل گوشی‌های آیفون ۱۳ را با حافظه‌هایی که حجم بیشتر از ۱۲۸ گیگ دارند، تولید کند و به این ترتیب گوشی‌های آیفون ۱۳ با حافظه داخلی ۶۴ گیگ به بازار عرضه نخواهند شد.

از دیگر مواردی که انتظار می‌رود در گوشی‌های آیفون ۱۳ شاهد آن باشم این است که نرخ به روز رسانی تصویر در صفحه نمایش این دسته از گوشی‌های آیفون به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت و به ۱۲۰ هرتز خواهد رسید و همچنین گوشی‌های آیفون ۱۳ مجهز به قابلیت شارژ بی‌سیم خواهند بود.

همچنین همان‌طور که گفته شد شاید گوشی‌های iPhone 13 Pro Max فاقد هر گونه پورت ورودی باشند و در نتیجه نحوه شارژ آن‌ها از طریق تکنولوژی شارژ بی‌سیم و استفاده از شارژهای بی‌سیم خواهد بود.

لازم به ذکر است همه آنچه  در این مطلب در خصوص گوشی‌های آیفون ۱۳ به آن‌ها اشاره شد، از طرفی خبرگزاری‌های مختلف در فضای مجازی و یا رسانه‌های فعال در زمینه پوشش اخبار فناوری و تکنولوژی منتشرشده است و هنوز هیچ کدام از این اخبار توسط برند اپل به صورت رسمی تائید نشده است.

 

درباره آیفون ۱۳ بیشتر بخوانید: نسل جدید گوشی های برند اپل در بازار

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3 / 5. تعداد آرا: 2

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!