تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

محصول جدید برند اپل چیست و چه خصوصیات و ویژگی‌هایی دارد؟

همه آنچه در خصوص AirTags (ایرتگ) اپل باید بدانید

راهنمای خرید
برند اپل بالاخره در اولین رویداد بهاری خود در سال 2021 میلادی از جدیدترین محصول خود یعنی ایرتگ اپل رونمایی کرد.

برند اپل بالاخره در اولین رویداد بهاری خود در سال ۲۰۲۱ میلادی از جدیدترین محصول خود یعنی ایرتگ رونمایی کرد. بسیاری از کاربران و دوستداران محصولات برند اپل انتظار زیادی برای روی نمایی این محصول که در واقع یک ترکر یا ردیاب موقعیت مکانی است، کشیدند.

تصلا – هر چند ابزار AirTag برند اپل از نظر ظاهر و ابعاد فیزیکی بسیار کوچک است اما وسیله‌ای کاربردی برای ردیابی و پیدا کردن اشیاء قیمتی است که نمی‌خواهید به هیچ عنوان آن‌ها را گم کنید. از این وسیله حتی می‌توانید در هنگام سفر روی چمدان‌های خود نیز استفاده کنید.

اگر کاربر گوشی‌های آیفون ۱۱ و یا بالاتر باشید و بخواهید از ابزار Apple AirTags برند اپل استفاده کنید، کافی است این دو ابزار را با هم جفت یا Pair کنید. به ترتیب می‌توانید مسیر حرکت وسیله‌ای که این ابزار به آن متصل شده است را روی گوشی خود مشاهده کنید و از همه مهم‌تر اینکه می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن Find My راه رسیدن به آن را روی نقشه و صفحه نمایش گوشی خود مشاهده کنید.

برای ردیابی وسیله یا آیتمی که Apple AirTags به آن متصل شده است، از قابلیتی به نام Precision Finding استفاده می‌شود که در آن از شتاب‌سنج، دوربین و ژیروسکوپ گوشی آیفون برای پیدا کردن وضعیت‌ها و جهت‌های مختلف روی صفحه نمایش و نمایش مسیر حرکتی آیتم استفاده می‌شود.

همچنین با استفاده از اپلیکیشن Find My و قابلیت‌های آن روی گوشی‌های آیفون می‌توانید در صورت گم شدن ایرتگ خود آن را به راحتی پیدا کنید. مثلاً فرض کنید دستگاه AirTag شما دزدیده شده باشد. شما این دستگاه را به عنوان یک ایرتگ گمشده معرفی می‌کنید. اگر فرد دیگری از دستگاه AirTag شما بخواهد برای ردیابی هر وسیله‌ای استفاده کند و در واقع آن را به وسیله دیگری متصل کند، برای شما پیام ارسال می‌شود. از طرفی شما می‌توانید در تنظیمات AirTag خود شماره تلفنی را مشخص کنید تا در صورتی که کسی دستگاه شما را پیدا کند، بتواند با شما تماس بگیرد و به شما اطلاع دهد.

ظاهر دستگاه‌های AirTag برند اپل شبیه به یک دیسک یا صفحه دایره‌ای شکل است که کاربر می‌تواند آن را در هر وسیله‌ای از گوشی چمدان گرفته تا وسایل ارزشمند خود و یا حتی دسته کلیدهای خود متصل و از آن برای ردیابی این آیتم‌ها استفاده کند. البته اگر کاربر بخواهد این ردیاب‌ها را روی دسته کلید خود استفاده کند باید یک جاکلیدی مخصوص استفاده کند. جالب است بدانید قیمت برخی از لوازم جانبی که برای استفاده از AirTagها استفاده می‌شود در برخی از موارد بیشتر از قیمت خود دستگاه است.

از آنجایی که مدت زمان زیادی از عرضه AirTagها توسط برند اپل به بازار نمی‌گذرد اما کاربران زیادی این دستگاه‌ها را خریداری کرده‌اند. در ادامه به بررسی قابلیت‌ها و جزئیات این دستگاه‌ها خواهیم پرداخت.

قیمت و میزان در دسترس بودن دستگاه‌های Apple AirTag

قیمت یک عدد دستگاه Apple AirTag در حال حاضر در بازار چیزی در حدود ۲۹ دلار است. قیمت پک کامل این دستگاه‌ها که در آن یک جاکلیدی نیز وجود دارد چیزی در حدود ۹۹ دلار است. همان‌طور که گفته شد اگر بخواهید از دستگاه‌های ایرتگ روی آیتم‌هایی مثل کلید و یا دوچرخه استفاده کنید باید از حلقه‌ها و یا جاکلیدی‌های مخصوص استفاده کنید.

این لوازم جانبی در دو نوع چرمی و سیلیکونی تولید می‌شوند که قیمت آن‌ها از ۲۹ دلار شروع می‌شود. در حال حاضر برخی از برندهای مطرح تولیدکننده منسوجات چرمی از جمله Belkin در حال تولید جاکلیدی و گیره‌های مربوط به اتصال این دستگاه‌ها هستند که انتظار می‌رود با فراگیر شدن استفاده از این دستگاه‌ها فروش محصولات این برندها نیز رونق زیادی بگیرد.

طراحی ظاهری ایرتگ‌های برند اپل

اندازه و ابعاد ترکرها و یا ردیاب‌های AirTag شبیه به یک سکه ۲ پوندی است. در واقع ابعاد این دستگاه بسیار کوچک و چیزی در حدود ۳٫۱۹ * ۳٫۱۹ * ۰٫۸ سانتی‌متر است. وزن این دستگاه‌ها در حدود ۱۱ گرم است.

همان طور که مشخص است این دستگاه‌ها وزن بسیار سبکی دارند و از طرفی دارای ابعاد بسیار کوچکی هستند. جنس بدنه ایرتگ های برند اپل از استیل است و روی آن یک لایه پوشش پلاستیکی قرار گرفته است که قابل برداشته شدن است.

کار اصلی این پوشش پلاستیکی محافظت از باتری تعبیه شده در AirTag است که وظیفه تأمین انرژی برای روشن ماندن ایرتگ و همچنین کار کردن اسپیکری که درون آن تعبیه شده است را بر عهده دارد. وظیفه اصلی اسپیکر تعبیه شده روی دستگاه AirTag تولید صدا در هنگامی است که توسط اپلیکیشن Find My که روی دستگاه‌های آیفون، آی پد و یا لپ‌تاپ‌ها مک نصب شده است، پیدا شود.

در حالت استاندارد هیچ گیره و یا نگهدارنده اضافی روی بدنه این AirTagهای برند اپل تعبیه نشده است اما شما می‌توانید آن را در جیب کت، کیف پول و یا حتی چمدان خود قرار دهید. برای وصل کردن آن به دستگاه‌هایی مثل دوچرخه و یا حتی کلید ماشین یا هر کلید دیگری هم باید از جاکلیدی‌های مخصوص این دستگاه‌های استفاده کنید که می‌تواند از جنس پلاستیک و یا چرم باشد.

همان‌طور که قبلاً هم گفته شد هم برند اپل و هم برخی دیگر از برندهای تولیدکننده منسوجات چرمی در حال حاضر اقدام به تولید جاکلیدی‌های مخصوص این دستگاه‌ها و ابزار کرده‌اند.

دستگاه‌های AirTag برند اپل دارای استاندارد IP67 هستند. در نتیجه در صورتی که به طور تصادفی آن را با خود به حمام ببرید و یا اینکه در آب بیفتد دچار آسیب نمی‌شود. اگر بخواهید از چند دستگاه AirTag استفاده کنید بهتر است روی پوشش پلاستیکی آن‌ها یک علامت قرار دهید تا بتوانید هر کدام را شناسایی نمایید.

با وجود اینکه برند اپل در خصوص اینکه این دستگاه‌ها از چه نوع بلوتوثی پشتیبانی می‌کنند، خبری منتشر نکرده است اما تقریباً مطمئن هستیم این دستگاه‌ها از قابلیت اتصال به بلوتوث ۵ که در واقع آخرین نسخه از این تکنولوژی است، پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر گوشی‌های آیفون ۱۲ از تکنولوژی بلوتوث ۵ پشتیبانی می‌کنند که دارای برد ۸۰۰ فوتی یا ۲۴۰ متری هستند.

نحوه استفاده و عملکرد AirTagهای برند اپل

ساختار و طراحی سخت‌افزاری دستگاه‌های AirTag برند اپل مانند بسیاری از دستگاه‌های این برند بسیار ساده است. این سادگی در طراحی باعث شده است کار کردن و اعمال تنظیمات اولیه روی این دستگاه‌ها نیز بسیار راحت و ساده باشد.

زمانی که شما بسته‌بندی این دستگاه را برای اولین بار باز می‌کنید، دستگاه بوق می‌زند و به سرعت از طریق گوشی آیفون شما شناسایی می‌شود. در این حالت شما باید یک نام برای ایرتگ خود مشخص کنید و همچنین آن را به اپل آی دی خود بشناسانید.

به همین راحتی شما با انجام دو مرحله مراحل اعمال تنظیمات دستگاه AirTag خود را انجام می‌دهید. زمانی که دستگاه را روی اپل آی‌دی خود ست کردید، در برگه Items نام دستگاه ایرتگ نمایش داده می‌شود. علاوه بر اینکه مراحل اعمال تنظیمات نرم‌افزاری این دستگاه‌ها بسیار ساده و راحت انجام می‌شود، مراحل قرار دادن این دستگاه‌ها در جاکلیدی نیز بسیار ساده و راحت است.

زمانی که دستگاه AirTag را به اپل آی دی خود می‌شناسانید، نام آن در اپلیکیشن Find My نمایش داده می‌شود. زمانی که روی نام این دستگاه در اپلیکیشن Find My کلیک می‌کنید، گزینه‌های زیادی برای شما نمایش داده می‌شود.

یکی از این گزینه‌ها Paly Sound نام دارد. زمانی که دستگاه AirTag با اپلیکیشن Find My همسان‌سازی و مچ می‌شود، در ۳ مرحله ۵ بوق پشت سر هم توسط دستگاه زده می‌شود.

قدرت و میزان صدای این بوق‌ها به قدری قوی است که زمانی که شما دستگاه ایرتگ را زیر چند بالشت قرار می‌دهید نیز همچنان قادر به شنیدن صدای بوق ممتد دستگاه خواهید بود.

مدت زمانی که طول می‌کشد تا ۵ بوق ممتد زده شود، در حدود ۷ ثانیه است که به اندازه کافی طولانی است و شما می‌توانید موقعیت قرار گرفتن دستگاه را اگر در نزدیکی شما و یا اتاق دیگری باشد، شناسایی کنید.

اما گزینه Paly Sound در اپلیکیشن Find My زمانی کاربرد دارد که مدت زمان شنیده شن صدای بوق دستگاه برای پیدا کردن آن کافی نباشد در نتیجه شما می‌توانید با کلیک روی این دستگاه دوباره دستگاه AirTag را به صدا در بیاورید و به این ترتیب صدای بوق ممتد دستگاه را بشنوید.

اگر بخواهیم در خصوص دقت دستگاه در شناسایی موقعیت مکانی توضیح دهیم و به نکاتی اشاره کنیم باید بگوییم که هنوز نمی‌توان نظر قطعی در خصوص دقت این دستگاه‌ها در ردیابی و شناسایی موقعیت جغرافیایی دستگاه بدهیم. چون هنوز تعداد کاربران این دستگاه‌ها زیاد نیست و از طرفی مدت زمانی که از آن استفاده می‌شود نیز بسیار کوتاه است. پس بنابراین باید صبر کرد تا دقت آن را در دراز مدت بررسی کنیم.

نظر کلی در خصوص AirTag برند اپل

برای اینکه بخواهیم نظر قطعی در خصوص قابلیت‌ها، دقت، امکانات و در نهایت عملکرد دستگاه‌های ایرتگ صادر کنیم باید بازه زمانی استفاده از این دستگاه‌ها را افزایش دهیم. به عبارت دیگر در طول مدت زمان بیشتری از این تجهیزات استفاده کنیم تا بتوانیم عملکرد آن‌ها را در طولانی مدت بسنجیم.

از آنجایی که وظیفه اصلی این دستگاه‌ها شناسایی و ارسال داده‌های مربوط به موقعیت مکانی آیتم‌ها و ابزارهایی است که به آن‌ها متصل شده است به همین دلیل دقت آن‌ها در تشخیص و شناسایی موقعیت مکانی از اهمیت زیادی برخوردار است. باید دید آیا دقت این دستگاه‌ها در تشخیص موقعیت و ردیابی آیتم‌ها به همان دقتی که برند اپل ادعا می‌کند است یا نه.

البته با توجه به اطلاعاتی که کاربران از تجربه کوتاه مدت خود در خصوص استفاده از دستگاه‌های AirTag برند اپل در فضای مجازی منتشر کرده‌اند، باید گفت این دستگاه‌ها دقت بالایی در تشخیص موقعیت مکانی از خود نشان داده‌اند و به همین دلیل اگر شما دائماً در حال گم کردن وسایل خود مثل کلیدها، کیف پول و یا حتی برخی از وسایل ارزشمند خود هستید، بهتر است یکی از این دستگاه‌ها را خریداری کنید.

در واقع چیزی که به طور قطع می‌توان در خصوص دستگاه‌های ایرتگ برند اپل به آن اشاره کرد آن است که خوشبختانه عملکرد این دستگاه‌ها حتی در این فاصله زمانی کوتاه مدت بسیار عالی بوده است و قطعاً می‌توان آن‌ها در دسته محصولات پر کاربرد برند اپل قرار داد.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!