تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

سامسونگ در سه ماهه اول سال 2021 با سبقت از Apple اولین فروشنده گوشی‌های هوشمند شد

سامسونگ با فروش ۷۶.۵ میلیون گوشی در فصل اول ۲۰۲۱ صدرنشین شد

اخبار تصلا
برند سامسونگ، یکی از برندهای تولیدکننده گوشی‌های تلفن همراه هوشمند در کشور کره جنوبی است که در طی سال‌های اخیر عملکرد خوبی را از خود در خصوص تولید و عرضه گوشی‌های تلفن همراه هوشمند به بازارهای مختلف جهان نشان داده است.

برند سامسونگ، یکی از برندهای تولیدکننده گوشی‌های تلفن همراه هوشمند در کشور کره جنوبی است که در طی سال‌های اخیر عملکرد خوبی را از خود در خصوص تولید و عرضه گوشی‌های تلفن همراه هوشمند به بازارهای مختلف جهان نشان داده است.

تصلا – بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده از وضعیت برندهای مختلف و جایگاه آن‌ها در فروش گوشی‌های تلفن همراه هوشمند، برند سامسونگ توانسته است با پیشی گرفتن از برندهای مطرحی مثل اپل بازار فروش گوشی تلفن همراه را از آن خود کند و به عنوان برترین فروشنده این گوشی‌ها در بازار کشورهای جهان تبدیل شود.

سازمان آماری استراتژیک آنالایتیکس در چند روز گذشته جدیدترین گزارش خود از عملکرد برندهای مختلف جهان در تولید و فروش گوشی‌های تلفن همراه را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ میلادی منتشر کرده است. بر اساس این گزارش برند سامسونگ توانسته است عنوان برترین فروشنده گوشی‌های تلفن همراه را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ میلادی به خود اختصاص دهد.

در این گزارش آمده است سامسونگ توانسته است در حدود ۷۷ میلیون دستگاه تلفن همراه هوشمند را در این بازه زمانی به همه بازارهای جهان عرضه کند.

در رده بندی انجام شده در گزارش استراتژیک آنالایتیکس، بعد از برند سامسونگ، برند اپل قرار دارد. با وجود اینکه برند اپل عملکرد خوبی را در فروش گوشی‌های آیفون ۱۲ از خود نشان داده است اما این شرکت نتوانست به پای شرکت کره‌ای سامسونگ در فروش گوشی‌های تلفن همراه هوشمند برسد و در نتیجه جایگاه دوم را در این فهرست از آن خود کرد.

این برند آمریکایی توانسته است ۱۷ درصد از سهم فروش گوشی‌های تلفن همراه در بازار را از آن خود کند. این در حالی است که سهم برند سامسونگ در فروش گوشی‌های تلفن همراه در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ میلادی چیزی در حدود ۲۳ درصد بوده است.

در جدول زیر سهم بهترین برندهای تولید کننده گوشی‌های تلفن همراه را به همراه تعداد گوشی‌هایی که در بازار همه کشورهای جهان عرضه کرده‌اند، می‌توانید مشاهده کنید. همان‌طور که مشاهده می‌شود، جایگاه برند سامسونگ در صدر این فهرست قرار دارد.

نام برند تعداد گوشی فروخته شده در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ تعداد گوشی فروخته شده در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ سهم برند از بازار در فروش گوشی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ سهم برند از بازار سال به سال در فروش گوشی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱
برند سامسونگ ۵۸ میلیون دستگاه ۷۷ میلیون دستگاه ۲۳ درصد ۳۲ درصد
برند اپل ۳۹ میلیون دستگاه ۵۷ میلیون دستگاه ۱۷ درصد ۴۴ درصد
برند شیائومی ۲۸ میلیون دستگاه ۴۹ میلیون دستگاه ۱۵ درصد ۸۰ درصد
برند Oppo ۲۳ میلیون دستگاه ۳۸ میلیون دستگاه ۱۱ درصد ۶۸ درصد
برند Vivo ۲۰ میلیون دستگاه ۳۷ میلیون دستگاه ۱۱ درصد ۸۵ درصد
سایر برندها ۱۰۷ میلیون دستگاه ۸۲ میلیون دستگاه ۲۴ درصد -۲۳ درصد
کل گوشی‌های فروخته شده در دنیا ۲۷۵ میلیون دستگاه ۳۴۰ میلیون دستگاه ۱۰۰ درصد ۲۴ درصد

همان‌طور که در جدول بالا مشاهده می‌شود، در طول یکسال گذشته به دلیل اعمال قرنطینه‌های مختلف و خانه‌نشینی بسیاری از مردم و الزام آن‌ها به انجام دورکاری، فروش گوشی‌های تلفن همراه تا حد قابل توجهی افزایش یافته است.

البته در یک مقطع زمانی افزایش تقاضا برای خرید گوشی‌های تلفن همراه و همچنین تعطیلی تولیدکنندگان این دستگاه‌ها باعث شد بازار با کمبود گوشی مواجه شود. اما برندهایی از جمله برند سامسونگ از این فرصت نهایت استفاده را بردند و اقدام به تولید دستگاه‌های بیشتر کردند.

بر اساس این آمار، پنج برند تولیدکننده گوشی تلفن همراه که توانسته‌اند جایگاه ۱ تا ۵ این جدول فروش را از آن خود کنند، در مجموع در حدود ۷۶ درصد از شهم بازار را ر سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ در اختیار داشته‌اند.

این میزان در سال گذشته میلادی چیزی در حدود ۷۱ درصد بوده است. نکته قابل توجه این است که با وجود همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها از جمله کارخانه‌های تولید چیپ‌ست‌های گوشی تلفن همراه که منجر به کمبود این تجهیزات در بازار شده است، اما باز هم میزان فروش برندهای برتر تولیدکننده و فروشنده تلفن همره هوشمند در بازار نسبت به سال گذشته میلادی تا حد قابل توجهی افزایش یافته است.

به عقیده برخی از کارشناسان یکی از مواردی که باعث شده برند سامسونگ بتواند در بازار موبایل با توجه به رکود آن در پی همه‌گیری ویروس کرونا، تعداد گوشی بیشتری نسبت به سایر برندها به فروش برساند این است که این برند اقدام به تولید نمونه‌های بیشتری از گوشی‌های تلفن همراه با قیمت مناسب از جمله گوشی‌های سری A کرده است و از طرفی با وجود اینکه این گوشی‌ها از جمله گوشی‌های میان رده به حساب می‌آیند، اما باز هم روی آن‌ها قابلیت اتصال به شبکه ۵G و ۴G را عرضه کرده است.

البته عرضه گوشی‌های پرچم‌دار این برند با قابلیت اتصال به شبکه ۵G نیز تأثیر زیادی در افزایش فروش گوشی‌های تلفن همراه هوشمند تولید شده توسط این برند داشته است.

برند اپل در روز ۲۸ آپریل سال ۲۰۲۱ میلادی بعد از انتشار این آمار در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد که محدودیت این برند در دسترسی به چیپ‌ست‌های مختلف باعث شد این برند بیش از سه میلیارد دلار درآمد خود را از دست بدهد. این کمبود و در دسترس نبودن چیپ‌ست‌ها بیشترین تأثیر را بر تولید دستگاه‌های iPad و Macbook های این برند خواهد داشت.

مورد دیگری که با برسی جدول بالا می‌توان به آن رسید این است که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ میلادی فروش دستگاه‌های تلفن همراه هوشمند برای برندهای چینی مثل Oppo و Vivo تا حد قابل تأملی افزایش یافته است. اما برند هوآوی یکی از بهترین برندهای تولیدکننده گوشی تلفن همراه در کشور چین که بخش زیادی از بازار گوشی تلفن همراه در آمریکا را در دست دارد، در جایگاه هفتم این جدول و بعد از برندهایی مثل Oppo و Vivo قرار گرفته است.

به طور کلی با باز شدن و از سر گیری فعالیت کارخانه‌های تولید تلفن همراه در کشور چین، فروش کلی گوشی‌های تلفن همراه در همه بازارهای جهانی با ۲۷ درصد افزایش، به ۳۴۷ میلیون دستگاه در نیمه اول سال ۲۰۲۱ میلادی رسیده است. انتظار می‌رود با انجام واکسیناسیون همگانی در این سال و شدت گرفتن فعالیت کارخانه‌های تولید گوشی‌های تلفن همراه، این میزان افزایش بیشتری داشته باشد.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!