تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ

عیب یابی ماشین لباسشویی سامسونگ

راهنمای تعمیر و نگهداری
لوازم برقی با توجه به هزینه قابل توجهی که هنگام خرید آن‌ها متقبل می‌شویم، نیاز به مراقبت و رسیدگی بیشتری دارند. مهمترین اصل در افزایش طول عمر وسیله برقی مانند ماشین لباسشویی، استفاده اصولی و بهینه از دستگاه است.

تصلا– با این حال لوازم برقی ممکن است در طول دوره کارکردشان، با مشکلاتی مواجه شوند. عیب یابی ماشین لباسشویی سامسونگ ، راهکاری آسان برای تشخیص مشکل در این وسایل است که در صورت جدی بودن خرابی، مراجعه به یک تعمیرکار متخصص و ماهر، ضرورت دارد.

برای بررسی و عیب‌یابی ماشین لباسشویی سامسونگ در این مقاله با ما همراه باشید.

تعمیر لباسشویی سامسونگ

خاموش شدن ماشین لباسشویی سامسونگ

در عیب یابی انواع ماشین لباسشویی معمولاً با خطاها و مشکلات یکسانی روبرو هستیم. یکی از این مشکلات در تعمیر لباسشویی سامسونگ، خاموش شدن ماشین هنگام کار است.

در این مواقع ماشین مشغول به کار شده و بعد از گذشت مدت زمانی اندک به صورت ناگهانی خاموش می‌شود. یکی از اصلی‌ترین دلایل این امر بروز مشکل در بُرد اصلی یا تایمر ماشین لباسشویی است. در غیر این صورت باید از صحت عملکرد برق اطمینان حاصل کنید.

در صورتی که دستگاه هنگام کار کردن متوقف شده اما همچنان روشن باشد نیز چک کردن برد کنترل ماشین ضرورت دارد. از دیگر مواردی که منجر به متوقف شدن ماشین لباسشویی می‌شوند باید به جریان ورودی آب، درب ماشین، تایمر و زبانه قفل درب اشاره کنیم.

تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ

فرایند آبگیری یا آبکشی ماشین لباسشویی سامسونگ

خراب بودن شیر ورودی آب به داخل ماشین معمولاً باعث بروز مشکل در فرایند آبگیری می‌شود. با این حال احتمالات دیگری برای این مشکل وجود دارد که به آن‌ها نیز اشاره می‌کنیم.

قبل از روشن کردن ماشین درب آن را به خوبی ببندید، بسته نشدن درب ماشین لباسشویی مشکلات متعددی را به وجود می‌آورد. تایمر ماشین و برد کنترل از دیگر مواردی هستند که در صورت آبگیری نکردن ماشین، باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

همچنین اگر قسمت سوییچ فشار در ماشین به درستی کار نکند نیز فرایند آبگیری را با مشکل مواجه می‌کند. این سوییچ در ماشین لباسشویی سامسونگ میزان آب را مشخص می‌کند.

 

لرزش

هنگام نصب ماشین لباسشویی باید از تراز بودن دستگاه بر روی سطحی هموار اطمینان حاصل کنید. تراز نبودن ماشین باعث تکان خوردن آن هنگام کار کردن می‌شود.

در صورتی که با تراز کردن پایه‌های ماشین لباسشویی سامسونگ بر روی زمین، این مشکل حل نشد باید تسمه ماشین و کمک‌فنرهای آن را بررسی کنید.

تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ

روشن نشدن

یکی از نکات مهم در عیب یابی ماشین لباسشویی سامسونگ بسته شدن درب ماشین است. اگر درب ماشین به خوبی بسته نشود، ماشین روشن نخواهد شد.

کلید یا سوییچ استارت به روشن شدن ماشین کمک می‌کند، در صورتی که جریان برق به این بخش نرسد، شما با روشن نشدن ماشین لباسشویی روبرو خواهید شد.

برد کنترل و تایمر مجدداً در این بخش هم باید بررسی شوند. بروز مشکل در برد لباسشویی سامسونگ، مشکلات متعددی را به وجود می‌آورد. یکی از مهمترین قطعات ماشین لباسشویی، بُرد اصلی آن است که از بخش‌های کوچکی تشکیل شده است. در صورت بروز مشکل در برد لباسشویی سامسونگ باید به یک متخصص مراجعه کرده و از او برای تعمیر کمک بگیرید.

همچنین داغ شدن موتور ماشین لباسشویی نیز از دیگر دلایل روشن نشدن ماشین است.

 

متوقف شدن حرکت دیگ

پُر کردن بیش از اندازه مخزن ماشین لباسشویی از لباس، ممکن است باعث نچرخیدن دیگ ماشین شود. همچنین بسته شدن درب ماشین نیز در این موضوع اهمیت دارد. از دیگر مواردی که هنگام متوقف شدن حرکت دیگ ماشین باید به آن اشاره کنیم، پمپ تخلیه است.

بررسی تسمه‌های ماشین لباسشویی و موتور دستگاه نیز از دیگر عواملی است که باعث نچرخیدن دیگ ماشین می‌شود.

 

صدا

هنگام قرار دادن لباس درون مخزن ماشین، تمامی جیب‌های لباس‌ها را بررسی کنید تا شیء خارجی وارد دستگاه نشود. یکی از دلایل ایجاد صدای زیاد در ماشین لباسشویی، وجود مانعی در شیلنگ تخلیه است.

بررسی تسمه، کمک‌فنر، پمپ تخلیه و موتور نیز به عیب یابی ماشین لباسشویی سامسونگ کمک می‌کند.

تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ

باز نشدن درب

میکرو سوییچ درب ماشین لباسشویی اگر با مشکلی در عملکرد خود مواجه شود، باعث باز نشدن درب ماشین خواهد شد. شما می‌توانید برای باز کردن درب در صورت خراب شدن میکرو سوییچ از ضامن دستگاه که معمولاً زیر قفل تعبیه شده، استفاده کنید.

یکی دیگر از دلایل باز نشدن درب ماشین عدم تخلیه آب ماشین است. همچنین از بین رفتن کیفیت لاستیک دور درب یا بروز مشکل در لولای درب نیز می‌تواند باعث باز نشدن درب شود.

ماشین لباسشویی سامسونگ به قفل کودک مجهز شده که در صورت لمس اتفاقی این دکمه، درب دستگاه باز نمی‌شود.

 

تخلیه آب در ماشین لباسشویی سامسونگ

خراب شدن پمپ تخلیه به جمع شدن آب در ماشین کمک می‌کند، به همین جهت هنگام جمع شدن آب در ماشین لباسشویی و عدم تخلیه می‌توانید به خراب شدن پمپ شک کنید.

وجود مانع بر سر مسیر شیلنگ تخلیه یا عدم نصب صحیح شیلنگ نیز باعث جمع شدن آب در ماشین می‌شود. از دیگر مواردی که می‌توانید برای رفع این مشکل بررسی کنید، فیلتر تخلیه است.

 

خارج شدن آب از ماشین لباسشویی سامسونگ

نشت کردن آب از ماشین دلایل متعددی دارد که پمپ تخلیه یکی از این دلایل است. هنگام استفاده از ماشین لباسشویی، مواد شوینده را به اندازه استاندارد و مکفی استفاده کنید. گاهی اوقات استفاده بیش از اندازه مواد شوینده باعث نشت کردن آب می‌شود.

بررسی شیلنگ تخلیه و شیلنگ آب نیز از دیگر مواردی است که حتماً باید بررسی شود. پوسیده شدن لاستیک دور درب ماشین نیز ممکن است باعث نشتی آب شود.

تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ

بسته نشدن درب

در صورت بسته نشدن درب ماشین، زبانه درب و قفل آن را چک کنید. بروز مشکل در میکرو سوییچ درب نیز از دیگر دلایل بسته نشدن درب در ماشین لباسشویی سامسونگ است.

در نهایت نیز می‌توانید با کمک گرفتن از یک متخصص برد کنترل دستگاه را بررسی کرده و مشکل را برطرف کنید.

 

ریست ماشین لباسشویی سامسونگ

قبل از ریست کردن ماشین لباسشویی سامسونگ باید دلایل مختلف را بررسی کرده و در صورت لزوم ماشین را به تنظیمات کارخانه برگردانیم.

اگر ماشین لباسشویی با مشکل جدی مواجه نشده و با یک بار ریست کردن، به حالت کارکرد عادی خود بازگردد، ریست کردن دستگاه مانعی نخواهد داشت. به عنوان مثال اگر ماشین هنگام کار متوقف شده و با فشردن دکمه‌ها هیچ عکس‌العملی از خود نشان ندهد، شما می‌توانید از ویژگی ریست کردن ماشین استفاده کنید.

برای ریست کردن ماشین لباسشویی سامسونگ ابتدا باید ماشین را خاموش کنید و دستگاه را بر روی گزینه Cotton قرار دهید.

بعد از چند ثانیه مجدداً ماشین را روشن کرده و دکمه Temp را فشار دهید. این مرحله بر روی بعضی از مدل‌های ماشین لباسشویی سامسونگ با دکمه Speed Spin انجام می‌شود. بلافاصله دکمه Function یا Level Water را فشار دهید.

در مرحله بعد شما گزینه T01 را مشاهده خواهید کرد، بعد از مشاهده این عبارت مجدداً دکمه را فشار داده تا گزینه T02 به نمایش گذاشته شود، حال دکمه استارت را انتخاب کنید. در نهایت نیز شما حروف انگلیسی EOD را مشاهده خواهید کرد.

این مراحل برای دستگاه‌هایی کاربرد دارد که به دکمه ریست مجهز نشده‌اند. در حال حاضر بیشتر مدل‌های جدید ماشین لباسشویی سامسونگ دارای دکمه ریست هستند.

همچنین بعضی از ماشین‌ها که قابلیت برنامه‌ریزی دارند نیز با انتخاب برنامه شستشو و فشار دادن دکمه پاور، ریست می‌شوند. به طور کلی برای ریست کردن ماشین لباسشویی سامسونگ باید به نوع و مدل دستگاه توجه کنید. انجام فرایند ریست کردن هر ماشین به مدل، نوع و قابلیت برنامه‌ریزی دستگاه بستگی دارد.

تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ

خطاهای ماشین لباسشویی سامسونگ

مدل‌های مختلف ماشین لباسشویی سامسونگ در صورت بروز خطا و مشکل، عبارت‌هایی را تحت عنوان ارور به نمایش می‌گذارند. شما با مشاهده این خطاها می‌توانید به بررسی مشکل پرداخته یا برای تعمیر آن اقدام کنید.

در ادامه به معرفی بعضی از خطاهای ماشین لباسشویی سامسونگ می‌پردازیم.

  • ارور ۴C در ماشین لباسشویی سامسونگ. با مشاهده این عبارت شما باید مسیر لوله ورودی آب را بررسی کنید.
  • خطای E2 در ماشین. بروز مشکل در تخلیه آب از ماشین لباسشویی.
  • ارور DE لباسشویی سامسونگ. هر زمان بر روی صفحه نمایشگر ماشین این عبارت را مشاهده کردید، نسبت به صحت کارکرد درب ماشین توجه داشته باشید. اولین کاری که می‌توانید انجام دهید، بررسی بسته شدن درب به شکل صحیح است. خراب شدن یا فرسودگی قفل میکرو سوییچ یا همان قفل درب نیز از دیگر مواردی است که ارور DE، ما را از وجود مشکل مطلع می‌کند.
  • خطای CE. نمایش این خطا نشان‌دهنده دمای نامناسب آب است.
  • ارور SUD لباسشویی سامسونگ. استفاده بهینه و اصولی از مواد شوینده در شسته شدن لباس‌ها نقش مهمی دارد. اگر از نسبت درست مواد شوینده استفاده نکنید، ممکن است با خطای SUD مواجه شوید. همچنین خطاهای E3 و OE نیز در صورت احتمال نشت کردن کف و مواد شوینده از ماشین، این موضوع را به شما اطلاع می‌دهند. توجه داشته باشید که به محض مشاهده این خطاها باید ماشین لباسشویی را خاموش کنید.
  • ارور TE لباسشویی سامسونگ. اگر در سنسور دمای ماشین مشکلی ایجاد شده باشد، دستگاه با ارور TE شما را مطلع خواهد کرد. بعد از مشاهده این ارور ماشین لباسشویی را خاموش کرده و مدت زمان ۲۰ تا ۳۰ ثانیه صبر کرده و مجدد ماشین رو روشن کنید.
  • با مشاهده خطای FE فن لباسشویی سامسونگ را بررسی کنید.
  • بروز مشکل در قسمت گرم‌کن ماشین، سنسور حرارتی و المنت، ارور E5 یا HE1 نمایش داده می‌شود.
  • خطای HE3 نشان‌دهنده گرم شدن بیش از اندازه ماشین لباسشویی است.
  • وجود نوسان در میزان ولتاژ برق باعث نمایش خطای UC خواهد شد.

تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ

نرم‌افزار عیب یابی ماشین لباسشویی سامسونگ

در هر خانه‌ای حداقل یک گوشی هوشمند وجود دارد که شما می‌توانید از فناوری روز در زمینه‌های مختلف، استفاده بهینه داشته باشید.

نرم‌افزار عیب‌یابی ماشین لباسشویی سامسونگ، تکنولوژی مفیدی است که می‌تواند هنگام بروز مشکل به عنوان یک تعمیرکار ساده، راهنمای شما باشد.

توجه داشته باشید که نرم‌افزار عیب یابی می‌تواند تنها در تعمیر مشکلات جزئی به شما کمک کند. توصیه می‌شود برای مواردی که نیاز به مهارت و تخصص بیشتری دارند با مراجعه به تعمیرکاری ماهر، اقدامات لازم را انجام دهید.

یکی از نرم‌افزارهای عیب‌یابی، برنامه Samsung Smart Wash است که با نصب آن بر روی گوشی هوشمند، می‌توانید از امکانات و راهکارهای موجود در برنامه، استفاده کنید.

تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ

علامت قفل روی ماشین لباسشویی سامسونگ

بر روی ماشین لباسشویی سامسونگ، گزینه‌ها و کلیدهای متعددی وجود دارد که هر کدام کار مشخصی را انجام می‌دهند. یکی از این کلیدها، علامت قفل است. معمولاً این کلید به معنای قفل کودک است که با فشردن آن، ویژگی قفل فعال می‌شود.

با فعال کردن قفل کودک، تمامی کلیدها به جز کلید استارت یا شروع، غیرفعال شده و کودک نمی‌تواند به فرایند شستشو در ماشین آسیبی وارد کند. همچنین اگر به طور اتفاقی یکی از کلیدها فشار داده شود، هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد.

باز کردن قفل کودک در مدل‌های مختلف ماشین لباسشویی سامسونگ، ممکن است به روش خاصی انجام شود. به همین جهت با مطالعه دفترچه راهنما می‌توانید از روش باز کردن قفل مطلع شوید.

با این حال روشی کلی برای باز کردن قفل کودک در ماشین‌های لباسشویی سامسونگ وجود دارد که برای اطلاع شما به آن اشاره می‌کنیم.

برای مدت زمان سه ثانیه دکمه‌های Spin/Rinse و Temp را فشار دهید. مجدداً به مدت چهار ثانیه این دکمه‌ها را فشار داده و در نهایت نیز دکمه‌های مثبت و منفی + و – را برای سه ثانیه فشار دهید. به این ترتیب قفل کودک ماشین باز خواهد شد.

یکی دیگر از کاربردهای قفل ماشین لباسشویی، قفل میکرو سوییچ یا درب ماشین است. در بیشتر مدل‌های جدید لباسشویی سامسونگ این قفل بعد از روشن شدن دستگاه به صورت اتوماتیک فعال می‌شود. هدف از قفل شدن درب هنگام کار، جلوگیری از نشتی آب به بیرون از دستگاه است.

 

نمایندگی لباسشویی سامسونگ

در حال حاضر سایت‌ها و مجموعه‌هایی تحت عنوان مرکز تعمیرات تخصصی به فعالیت مشغول هستند. شما می‌توانید برای تعمیر ماشین لباسشویی خود به این مراکز به صورت آنلاین یا حضوری مراجعه کنید.

یکی از این مجموعه‌های آنلاین، مرکز تعمیرات سامسونگ است که شما می‌توانید به صورت اینترنتی فرم درخواست سرویس را تکمیل کرده و از متخصصان و تعمیرکاران حرفه‌ای کمک بگیرید.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت این مرکز www.samsungcustomers.com مراجعه کنید.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

WhatsApp Image 2020-11-13 at 11.16.28
مرضیه محمدی
۱۴۰۰/۰۲/۱۲
مرضیه محمدی هستم. از سال 96 مشغول نوشتن و تولید محتوا هستم. در حال حاضر افتخار همکاری با مجموعه تصلا در بخش تحریریه را دارم. مطالبی که من تهیه می کنم در خصوص محتواهای کاربردی مربوط به راهنمای خرید، نگهداری و... انواع لوازم خانگی از برندهای مختلف است.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!