تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

تفاوت نسخه 4 و نسخه 3 ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch برند سامسونگ در چیست؟

گلگسی واچ ۴ چه قابلیت‌های دارند؟

اخبار تصلا
برند سامسونگ اعلام کرده است نسخه 4 ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch را به زودی به بازار عرضه خواهد کرد. در حال حاضر در بازار لوازم جانبی گوشی‌های تلفن همراه، کاربران می‌توانند نسخه 3 ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch را خریداری نمایند.

برند سامسونگ اعلام کرده است نسخه ۴ ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch را به زودی به بازار عرضه خواهد کرد. در حال حاضر در بازار لوازم جانبی گوشی‌های تلفن همراه، کاربران می‌توانند نسخه ۳ ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch را خریداری نمایند.

تصلا – در حال حاضر یکی از بهترین ساعت های هوشمند موجود در بازار، ساعت‌های Galaxy Watch برند سامسونگ است که نسخه ۳ این ساعت‌ها جدیدترین نسخه است. بر اساس برخی از اخبار منتشر شده در رسانه‌ها و همچنین اخباری که خود برند سامسونگ آن را منتشر کرده است قرار است به زودی نسخه ۴ ساعت‌های هوشمند این برند به بازار عرضه شوند. در ادامه این مطلب در خصوص قابلیت‌هایی که به نسخه ۴ ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch اضافه شده است صحبت خواهیم کرد. از طرفی امکاناتی که انتظار داریم در نسخه ۴ این ساعت‌ها نسبت به نسخه ۳ اضافه شده باشد نیز توضیحاتی ارائه خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ساعت هوشمند ارزان و کاربردی

قابلیت های گلکسی واچ ۳

از آنجایی که تکنولوژی در حال پیشرفت است و همه ما به عنوان کاربران دستگاه‌هایی مثل ساعت‌های هوشمند به دنبال داشتن ابزاری برای استفاده حداکثری از تکنولوژی مرتبط با آن هستیم، قابلیت‌های زیادی وجود دارد که انتظار می‌رود این قابلیت‌ها را بتوان روی نسخه ۴ ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch در اختیار داشت. نسخه ۳ ساعت‌های هوشمند برند سامسونگ نیز از این قاعده مستثنا نبودند و زمان که قرار بود این ساعت‌ها به بازار عرضه شوند، بسیاری از خبرگزاری‌ها به انتشار فهرستی از قابلیت‌هایی که انتظار داشتند روی این ساعت‌ها در اختیار داشته باشند پرداختند. البته برخی از این انتظارات توسط این برند محقق شدند و برخی دیگر متأسفانه عملی نشدند. امیدواریم در نسخه ۴ ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch شاهد ارائه امکانات بسیار کاربردی و تغییرات اساسی نسبت به نسخه ۳ این ساعت‌ها باشیم.

برند سامسونگ از نسخه ۳ ساعت هوشمند Galaxy Watch را در تاریخ ۲۱ ماه آگوست سال ۲۰۲۰ میلادی رونمایی کرد. البته نسخه ۲ ساعت‌های Galaxy Watch نیز در همان تاریخ البته یک سال قبل‌تر رونمایی شدند. از این رو انتظار می‌رود که این برند طبق رسم گذشته، در همان تاریخ ۲۱ آگوست در سال جار میلادی یعنی سال ۲۰۲۱ از ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch خود رونمایی نماید. در واقع از آنجایی که ساعت‌های Galaxy Watch در ماه آگوست با چند روز تأخیر معمولاً رونمایی می‌شوند به همین دلیل به احتمال زیاد این ساعت‌ها در سال جاری میلادی نیز در ماه آگوست رونمایی شوند.

قیمت احتمالی گلکسی واچ ۴ برای ساعت‌هایی با صفحه ۴۱ میلی‌متر چیزی در حدود ۳۹۹ دلار و برای ساعت‌های ۴۵ میلی‌متر چیزی در حدود ۴۲۹ دلار خواهد بود. البته این قیمت‌ها در اصل قیمت نسخه ۳ ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch هستند و همان‌طور که مشاهده می‌کنید قیمت این ساعت‌ها بسته به اندازه صفحه‌نمایش حدود ۵ دلار تفاوت قیمت دارد.

بیشتر بخوانید: بررسی انواع اپل واچ /تفاوت اپل واچ با ساعت هوشمند  

 

قابلیت‌های لو رفته نسخه گلکسی واچ ۴ سامسونگ

یکی از مهم‌ترین اخبار که در خصوص ساعت های هوشمند Galaxy Watch در رسانه‌های مختلف جهان منتشر شده است، استفاده از سیستم‌عامل Wear OS به جای سیستم‌عامل Tizen روی این ساعت‌های هوشمند است. این اخبار توسط رسانه Ice Universe منتشر شده است در ادامه این خبر آمده است که برند سامسونگ از این پس از سیستم‌عامل اندرویدی Wear OS روی ساعت‌های هوشمند خود استفاده خواهد کرد. اگر خبر استفاده و تعبیه سیستم‌عامل اندروید روی ساعت‌های هوشمندGalaxy Watch  صحت داشته باشد، در این صورت به احتمال زیاد این ساعت‌ها با نام Galaxy Watch Active به عنوان نسخه جدیدی از ساعت‌های Galaxy Watch Active به بازار عرضه خواهند شد.

در خصوص طراحی ظاهری گلکسی واچ ۴ نیز در برخی از خبرگزاری‌ها آماده است که طراحی ظاهری این ساعت‌ها شبیه به نسخه‌های قبلی آن‌ها خواهد بود و صفحه‌نمایش آن‌ها نیز در حالت گرد طراحی خواهد شد. همچنین گفته می‌شود رنگ این ساعت‌ها شبیه به رنگ دستگاه‌های Galaxy Z که در سال ۲۰۲۱ میلادی به بازار عرضه می‌شوند خواهد بود. البته چون هنوز هیچ نمونه‌ای از دستگاه‌های Galaxy Z در سال جاری میلادی به بازار عرضه نشده است به همین دلیل هنوز مشخص نیست که رنگ‌هایی که برای ساعت‌های هوشمند Galaxy Z چه رنگ‌هایی هستند.

البته برخی از عکس‌های لو رفته از طراحی ظاهری ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch نشان می‌دهد که ظاهر این ساعت‌ها چه از نظر شکل صفحه‌نمایش و چه از نظر ابعاد آن نسبت به نمونه‌های قبلی تغییراتی خواهد داشت چون قرار است باتری‌های جدیدتری نسبت به نمونه‌های قبلی روی این ساعت‌ها استفاده شود. در برخی از منابع خبری آمده است که استفاده از باتری‌های جدید روی این ساعت‌ها منوط به توافق رسیدن برند سامسونگ با برند باتری سازی ATL خواهد بود.

در یکی دیگر از اخبار منتشر شده در خصوص ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch آمده است که نسخه ۴ ساعت‌های هوشمند برند سامسونگ مجهز به دستگاهی به نام گلوکومتر هستند که با استفاده از آن امکان اندازه‌گیری میزان قند خون کاربر با استفاده از این ساعت هوشمند وجود دارد. هنوز مشخص نیست که آیا قرار است از این دستگاه روی نسخه ۴ ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch استفاده شود و یا اینکه قرار است این دستگاه‌ها روی نسخه ۳ ساعت‌های Galaxy Watch Active تعبیه شوند.

هرچند همه اخباری که در بالا به آن‌ها اشاره شد، بیشتر جنبه حدس و گمان دارند و هنوز هیچ تأییدیه سمی از طرف برند سامسونگ در خصوص آن‌ها منتشر نشده است اما چیزی که می‌توان به طور قطع در خصوص نسخه ۴ ساعت‌های هوشمند برند سامسونگ به آ اشاره کرد این است که این ساعت‌های هوشمند قطعاً در دو اندازه با قابلیت اتصال به شبکه LTE، امکان اندازه‌گیری ضربان قلب کاربر، دسترسی به قابلیت ECG و صفحه‌نمایش AMOLED طراحی و به بازار عرضه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت هوشمند شیائومی و تفاوت آن با دستبند هوشمند  

 

قابلیت‌ها و امکانات احتمالی نسخه ۴ ساعت‌های Galaxy Watch سامسونگ

با وجود اینکه امکانات و قابلیت‌هایی که برند سامسونگ روی ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch در اختیار کاربران خود قرار داده است فراتر از انتظار کاربران این دستگاه‌ها است اما همچنان موارد و امکاناتی وجود دارد که یا نیاز به بهبود و ارتقا دارند و یا اینکه باید روی این ساعت‌ها تعبیه شوند. در ادامه این مطلب به بررسی و ذکر برخی از این موارد که در اولویت بالاتری قرار دارند خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: رونمایی از ساعت هوشمند huawei واچ فیت  

 

ارتقا طول عمر باتری گلکسی واچ ۴

یکی از مشکلاتی که کاربران بیشتر ساعت‌های هوشمند موجود در بازار با آن مواجه هستند، طول عمر باتری در هر بار شارژ است. کاربران نسخه ۳ ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch نیز با این مشکل مواجه بودند. در واقع اکثر باتری اکثر این ساعت‌ها به نحوی بودند که نیاز به شارژ مجدد برای هر دو یا سه روز یک‌بار استفاده مداوم داشته‌اند.

یکی از چالش‌هایی که برند سامسونگ در تولید ساعت های هوشمند خود با آن مواجه بوده است اندازه و ابعاد باتری دستگاه در کنار طول عمر آن است. متأسفانه باتری تعبیه شده در نسخه‌های جدید ساعت‌های هوشمند Gaalxy Watch نسبت به نسخه‌های قبلی از نظر ابعاد و طول عمر باتری در هر بار شارژ ارتقا چندانی نداشته‌اند و حتی در برخی از مدل‌ها ابعاد این باتری‌ها بزرگ‌تر شده است. انتظار می‌رود باتری تعبیه شده در نسخه ۴ ساعت‌های هوشمند برند سامسونگ حداقل طول عمری برابر ۴ تا ۵ روز در هر بار شارژ داشته باشند.

در واقع افزایش طول عمر باتری و ظرفیت گلکسی واچ ۴ و توجه به ابعاد باتری برای تولید دستگاهی باریک و در عین حال سبک یکی از چالش‌های بزرگی است که اکثر تولید کنندگان دستگاه‌های دیجیتال پوشیدنی مثل ساعت‌های هوشمند با آن مواجه هستند و برند سامسونگ نیز از این قاعده مستثنا نیست.

بیشتر بخوانید: بند ساعت‌ هوشمند را چگونه عوض کنیم؟

 

هزینه و قیمت کم‌تر

معمولاً با توجه به قیمت نسخه‌های قبلی ساعت های هوشمند برند سامسونگ معمولاً قیمت پایه این ساعت‌ها از ۳۹۹ دلار برای ساعت‌های Galaxy Watch با صفحه‌نمایش ۴۱ میلی‌متری شروع می‌شود و با چیزی در حدود ۴۷۹ دلار برای ساعت‌های با صفحه‌نمایش ۴۵ میلی‌متر می‌رسد. البته این قیمت‌ها برای آن دسته از ساعت‌هایی است که روی آن‌ها قابلیت اتصال به شبکه LTE فعال شده باشد. البته نسخه ۳ ساعت‌های Galaxy Watch از جمله ساعت‌های هوشمند گران قیمت به حساب می‌آید.

این در حالی است که در برخی از کشورها قیمت این ساعت‌ها ساعت‌های Apple Watch 6 نیز بیشتر است. از این رو بسیاری از کاربران اعتقاد دارند که برند سامسونگ باید در عرضه نسخه ۴ این ساعت‌ها قیمت بسیار پایین‌تری را برای این دستگاه‌ها تولید کند. برای مثال کاربران گوشی‌های تلفن همراه سامسونگ که از ساعت‌های هوشمند این برند نیز استفاده می‌کنند انتظار دارند قیمت پایه این ساعت‌ها شبیه به قیمت پایه اولین نسخه از ساعت‌های هوشمند برند سامسونگ یعنی حدود ۳۲۹ دلار باشد.

بیشتر بخوانید: نکات ساده و مهم درباره نحوه شارژ ساعت هوشمند  

 

امکان استفاده از قابلیت‌هایECG  و SpO2 روی گلکسی واچ ۴

برند سامسونگ روی نسخه ۳ ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch انواع مختلفی از قابلیت‌ها را برای دسترسی به اطلاعات مربوط به علائم حیاتی بدن کاربران از ECG یعنی الکتروکاردیوگرام گرفته تا امکان مشاهده میزان فشار خون کاربر، امکان کنترل SpO2 یا میزان اکسیژن خون، وضعیت بدن کاربر در حین خواب و اطلاعاتی از این دست را ایجاد کرده است. اما متأسفانه همه این قابلیت‌ها در همه کشورها در اختیار کاربران قرار داده نشده بود و کاربران همه کشورها نمی‌توانستند از آن‌ها استفاده کنند. به همین دلیل این انتظار می‌رود برند سامسونگ این قابلیت‌ها را روی ساعت‌های هوشمند خود به نحوی ارائه کند که بتوان از آن‌ها در همه کشورهای جهان استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اندازه گیری قند خون با ساعت هوشمند سامسونگ و اپل  

 

ارائه اپلیکیشن‌های بیشتر روی ساعت ها‌ی هوشمند برند سامسونگ

برند سامسونگ روی ساعت‌های هوشمند خود از سیستم‌عامل Tizen استفاده می‌کند اما در خبرهای منتشر شده در خصوص نسخه ۴ ساعت‌های هوشمند این برند آمده است که قرار است از سیستم‌عامل اندروید Wear OS استفاده شود. هرچند بسیاری از کاربران در خصوص استفاده از سیستم‌عامل tizen روی این ساعت‌های هوشمند راضی بودند اما واقعیت این است که این سیستم‌عامل محدودیت‌های منحصر به فرد خود را دارد و به همین دلیل امکان ارائه نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های کاربردی روی آن با محدودیت‌های زیادی رو به رو بوده است.

اگر برند سامسونگ روی ساعت‌های هوشمند خود بخواهد از سیستم‌عامل Wear OS استفاده کند، بنابراین مشکل محدودیت ارائه اپلیکیشن روی این دستگاه‌ها برطرف می‌شود و در نتیجه می‌توان انتظار داشت که نسخه ۴ ساعت‌های هوشمند برند سامسونگ با اپلیکیشن‌های متنوع‌تری نسبت به نسخه‌های قبلی به بازار عرضه شوند.

متأسفانه در حال حاضر روی ساعت های هوشمند سامسونگ که در آن‌ها از سیستم‌عامل Tizen استفاده شده است، امکان استفاده از بسیاری از اپلییکشن‌های کاربردی اندرویدی مثل Google Maps و یا از این دست اپلیکیشن‌ها وجود ندارد. امیدواریم که برند سامسونگ با اعمال برخی از تغییرات روی نسخه ۴ ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch امکان استفاده از این اپلیکیشن‌های کاربردی را روی این دستگاه‌ها در اختیار کاربران قرار دهد.

بیشتر بخوانید: روشهای اتصال ساعت هوشمند به موبایل و اینترنت  

استفاده از چیپ‌ست‌های جدید و تعبیه حافظه رم با فضای بیشتر

یکی از ایرادهای اصلی و عمده‌ای که کاربران ساعت‌های هوشمند سامسونگ نسبت به آن همیشه اعتراض داشته‌اند کند بودن سرعت اجرای اپلیکیشن‌ها روی این ساعت‌ها بوده است. دلیل اصلی این اتفاق این است که روی این ساعت‌ها از همان چیپ‌ست‌هایی استفاده می‌شود که روی نسخه اولی این ساعت‌های هوشمند استفاده شده است. به عبارت دیگر برند سامسونگ در طی سال‌های که این محصولات را به بازار عرضه کرده‌ است، تغییری در چیپ‌ست این دستگاه‌ها اعمال نکرده است از این رو انتظار داریم با توجه به اخباری که در خصوص تغییر سیستم‌عامل این دستگاه‌ها منتشر شده است برند سامسونگ از چیپ‌ست‌های جدید و قوی‌تری استفاده کند.

البته برای اینکه برند سامسونگ بتواند ساعت‌های هوشمند خود را با عملکرد بهتری طراحی و تولید کند نیاز به استفاده از حافظه رم با فضای بیشتر دارد. از این انتظار داریم که حافظه رمی که این برند روی ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch خود استفاده می‌کند را از نظر فضا ارتقا دهد.

بیشتر بخوانید: هر چیزی که باید درباره ساعت مچی هوشمند بدانید

سخن پایانی

در این مطلب سعی شد تا در خصوص قابلیت‌ها، امکانات و اخباری که در خصوص ساعت‌ها‌ی هوشمند Galaxy Watch در خبر گذاری‌های مختلف منتشر شده است توضیحاتی ارائه کنیم و آن‌ها را بررسی کنیم. البته همه آنچه در این مطلب به آن‌ها اشاره شد بیشتر جنبه اخبار لو رفته را دارد و هنوز از طرف برند سامسونگ تائید نشده است.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!