تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

هایسنس تلویزیون‌های Dual Cell با قابلیت پشتیبانی از استاندارد 4K را به بازار عرضه کرد

عرضه نسل جدید تلویزیون‌های Dual Cell هایسنس با قابلیت ۴K

اخبار تصلا
برند هایسنس اخیراً از چند نمونه از تلویزیون‌های خود از جمله تلویزیون‌های U9DG که در آن‌ها از جدیدترین تکنولوژی Dual Cell این شرکت استفاده شده است رونمایی کرده است.

برند هایسنس اخیراً از چند نمونه از تلویزیون‌های خود از جمله تلویزیون‌های U9DG که در آن‌ها از جدیدترین تکنولوژی Dual Cell این شرکت استفاده شده، رونمایی کرد.

نصلا – تکنولوژی Dual Cell هایسنس که برای اولین بار در تلوزیون‌های ۶۵SX برند هایسنس که در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی به بازار عرضه شده‌اند، استفاده شده است جدیدترین تکنولوژی این برند است.

برند هایسنس امیدوار است با عرضه تلویزیون‌های مجهز به این تکنولوژی بتواند نظر خریداران و افرادی که به دنبال خرید تلویزیون‌های جدید هستند را به خود جلب کند.

در تلویزیون‌هایی که مجهز به تکنولوژی Dual Cell هستند از یک پنل دو لایه استفاده شده است. استفاده از این پنل دو لایه باعث می‌شود کیفیت دید در تلویزیون به خصوص افزایش یابد.

در تلویزیون‌های Dual Cell برند هایسنس از یک لایه با نام luminance یا لایه درخشان در زیر لایه خاکستری ۴K استفاده شده است. به این ترتیب در این تلویزیون‌ها هم تصویر رنگی و هم تصویر تک رنگ به صورت هم‌زمان نمایش داده می‌شود.

جالب است بدانید برندهای بسیاری در نمایشگاه‌های سالیانه CES و IFA که در آن همه برندهای تولیدکننده تجهیزات الکترونیک و لوازم خانگی شرکت می‌کنند، محصولاتی را معرفی کرده‌اند که در آن‌ها از مفهوم Dual Cell استفاده شده است، اما برند هایسنس اولین برندی است که توانسته این مفهوم را به صورت عملی در محصولات خود استفاده کند و محصولات مجهز به این تکنولوژی را در تعداد انبوهی تولید کند.

تلویزیون های DUAL CELL برند هایسنس

تلویزیون‌های U9DG برند هایسنس که قرار است اواسط سال ۲۰۲۱ میلادی به بازار عرضه شوند، دارای یک ویژگی بسیار مهم هستند. اول اینکه در این تلویزیون‌ها از دو میلیون ناحیه روشن یا dimming استفاده شده است. تا پیش از این تعداد نقاط روشن یا درخشان در به روزترین مدل‌های تلویزیون Mini LED چیزی در حدود ۱۰۰۰ نقطه بوده است که با این وجود میزان روشنایی تصاویر در این تلویزیون‌ها نسبت به تلویزیون‌های با صفحه OLED بسیار کم است.

برای روشن‌تر شدن مطلب به این موضوع توجه کنید که در پنل‌های ۱۲۰ هرتزی، حداکثر میزان روشنایی چیزی در حدود هزار نیت است که در کنار آن‌ها از قابلیت‌هایی مثل freeSync، ALLM، VRR و قابلیت‌های مربوط به پشتیبانی از استاندارد HDMI پر سرعت تعبیه شده است که بیشتر برای قابلیت سازگاری تلویزیون‌ها با کنسول‌های بازی و پخش تصاویر آن‌ها به صورت با کیفیت کاربرد دارند.

اما همه آنچه در بالا به آن‌ها اشاره شد، همه ویژگی‌ها و قابلیت‌های تلویزیون‌های U9GD برند هایسنس نیست. در واقع این تلویزیون‌ها قابلیت‌های ویژه و خاص دیگری نیز دارند که بسیار قابل توجه و چشم‌گیر است.

برای مثال این تلویزیون‌ها از استاندارد ۴K در نمایش تصاویر پشتیبانی می‌کنند که باعث می‌شود کیفیت پخش تصاویر در این تلویزیون‌ها با توجه به استفاده از قابلیت Dual Cell تا حد قابل توجهی افزایش یابد.

با توجه به تولیدات و محصولاتی که اخیراً این برند به خصوص در حوزه تلویزیون‌های خانگی به بازار عرضه کرده به جرات می‌توان گفت این برند به تکنولوژی‌های پیشرفته و قابل توجهی در زمینه تولید تلویزیون‌ها دست یافته است.

در واقع هر چند این برند اقدام به تولید تلویزیون‌های هم‌رده با تلویزیون‌ها برندهایی مثل ال‌جی و سامسونگ نکرده است اما به نظر می‌رسد از نظر تکنولوژی چیزی کمتر از این برندها ندارد.

برای مثال هایسنس اخرا از تلویزیون‌های مجهز به استاندارد ۸K رونمایی کرده است که در نوع خود بسیار با کیفیت و پیشرفته هستند.

علاوه بر تلویزیون‌های U9GD برند هایسنس اعلام کرده است که قصد دارد از نمونه جدید از تلویزیون‌های خود با نام U800GR در اواسط سال ۲۰۲۱ میلادی رونمایی کند. صفحه نمایش تعبیه شده در این تلویزیون‌ها مجهز به ۳۳ میلیون پیکسل است.

از همه مهم‌تر اینکه این تلویزیون‌ها از پلتفرم Roku پشتیبانی می‌کنند و به آن‌ها امکانات مبتنی بر تکنولوژی هوش مصنوعی زیادی اضافه شده است. همچنین در این تلویزیون‌ها از تکنولوژی‌های Dolby Vision و Dolby Atoms نیز استفاده شده است.

حداکثر روشنایی تصویر در این تلویزیون‌ها چیزی در حدود ۱۰۰۰ نیت است. البته این میزان روشنایی به پای تلویزیون‌های جدید سامسونگ نمی‌رسد ولی به هر حال نسبت به تلویزیون‌های OLED امروزی که در بازار وجود دارند، بسیار زیاد است.

برند هایسنس علاوه بر ارائه تلویزیون‌های پیشرفته U9GD و U800GR قصد دارد تلویزیون‌های میان رده‌ای را که یکی از مدل‌های آن U8G ULED نام دارد را نیز به بازار عرضه کند. قرار است این تلویزیون‌ها از استاندارد ۴K برای وضوح تصویر پشتیبانی کنند و همچنین میزان روشنایی در نظر گرفته شده برای این تلویزیون‌ها چیزی در حدود ۱۵۰۰ نیت است.

این تلویزیون‌ها از تکنولوژی‌های Dolby Vision IQ که برای کالیبره کردن میزان روشنایی با توجه به نور محیط به کار می‌روند و همچنین تکنولوژی Anti Glare یا  به عبارتی ضدخیرگی نیز پشتیبانی خواهند کرد.

برند هایسنس قرار است تلویزیون‌هایی را نیز برای گیمرها در اواسط سال ۲۰۲۱ به همراه سایر تلویزیون‌هایی که در بالا معرفی شدند به بازار عرضه کند که با نام Hisense U7G معرفی شده‌اند.

این تلویزیون‌ها نه تنها از استاندارد ۴K پشتیبانی می‌کنند بلکه مجهز به پنل‌های ۱۲۰ هرتزی نیز هستند. علاوه بر همه این‌ها دارای پورت HDMI 2.1، قابلیت پشتیبانی از VRR و ALLM و همچنین پشتیبانی از ویژگی Freesync Premium برای نمایش ویدیوهای با کیفیت بسیار بالا هستند.

تلویزیون‌های U7G همچنین از تکنولوژی‌های مربوط به جلوگیری از ایجاد شکستگی در صفحه نمایش در اثر ضربه خوردن نیز پشتیبانی می‌کنند.

اما مدل دیگری از تلوزیون‌های برند هایسنس که اخیراً به بازار عرضه شده‌اند و در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند تلویزیون‌های U6G هستند که در واقع از جمله تلویزیون‌های پایین رده این برند به حساب می‌آیند.

این تلویزیون‌ها مجهز به قابلیت پشتیبانی از استاندارد ۴K هستند و در آن‌ها از پنل‌های ۶۰ هرتز که دارای میزان روشنایی ۶۰۰ نیت هستند، استفاده شده است.

البته در این تلویزیون‌ها از آرایه کامل نقاط درخشان یا Dimming Point استفاده شده است. قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی‌های Dolby Vision و Dolby Atoms از دیگر مشخصات این تلویزیون‌های پایین رده به حساب می‌آید و تنها تفاوت تلویزیون‌های U6G برند هایسنس با تلویزیون‌های میان رده این برند این است که در نوع دوم از پنل‌های ۱۲۰ هرتز استفاده شده است در حالی که این تلویزیون‌ها مجهز به پنل‌های ۶۰ هرتزی هستند.

برند هایسنس هنوز هیچ خبری در خصوص عرضه و یا تولید تلویزیون‌های ارزان قیمت A6، R6 و R7 خود منتشر نکرده است و هنوز مشخص نیست که آیا تلویزیون‌های سری A و یا سری R این برند قرار همراه با تلویزیون‌های معرفی شده در اواسط سال جاری میلادی به بازار عرضه شوند و یا اینکه احتمالاً در اواخر سال جاری میلادی به صورت رسمی در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 5 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!