تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

تلویزیون 32 اینچ چه برندی بخریم؟

راهنمای خرید تلویزیون ۳۲ اینچ+ قیمت

راهنمای خرید
با توجه به اینکه امروزه حداقل سایز تلویزیون‌های اکثر برندها ۳۲ اینچ است، در این مطلب قصد داریم شما را در مورد خرید تلویزیون 32 اینچ مناسب راهنمایی کنیم تا بتوانید در هنگام خرید این تلویزیون‌ها تصمیم‌گیری راحت‌تری داشته باشد. در پایان هم تعدادی از بهترین تلویزیون‌های ۳۲ اینچ را به همراه مزایا و معایب و قیمت آن‌ها معرفی خواهیم کرد.

تصلا-اگرچه تلویزیون‌های ۳۲ اینچ طرفداران زیادی ندارند؛ اما برخی از افراد به دلایلی نمی‌‌خواهند تلویزیون بزرگ بخرند و متمایل به خرید تلویزیون‌های ۳۲ اینچ یا حتی کوچک‌تر هستند. آیا می‌دانید یک تلویزیون ۳۲ اینچ خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

اگرچه بسیاری از افراد دوست دارند تلویزیون‌های بزرگی بخرند؛ اما برخی از افراد تمایلی به خرید تلویزیون‌های بزرگ ندارند و یا می‌خواهند از تلویزیون برای فضای کاملاً کوچکی استفاده کنند یا قصد دارند از تلویزیون تنها به‌عنوان مانیتوری ساده استفاده کنند. برخی از افراد هم اصلاً نمی‌خواهند هزینه زیادی برای تلویزیون پرداخت کنند.

با توجه به اینکه امروزه حداقل سایز تلویزیون‌های اکثر برندها ۳۲ اینچ است، در این مطلب قصد داریم شما را در مورد خرید تلویزیون ۳۲ اینچ مناسب راهنمایی کنیم تا بتوانید در هنگام خرید این تلویزیون‌ها تصمیم‌گیری راحت‌تری داشته باشد. در پایان هم تعدادی از بهترین تلویزیون‌های ۳۲ اینچ را به همراه مزایا و معایب و قیمت آن‌ها معرفی خواهیم کرد.

حتما بخوانید: مشخصات فنی تلویزیون ایکس ویژن سری ۸+مزیت‌ها و معایب

ویژگی‌های یک تلویزیون ۳۲ اینچ خوب

ویژگی‌های یک تلویزیون 32 اینچ خوب

برخی از ویژگی‌هاییضروری که در ادامه برای تلویزیون‌های ۳۲ اینچ بیان خواهیم کرد، تنها در برخی از تلویزیون‌های دارای این اندازه دیده می‌شود و وجود آن‌ها در تلویزیون ضروری نیست؛ اما برخورداری از آن ها باعث می‌شود از استفاده از تلویزیون‌های ۳۲ اینچ تجربه بهتری داشته باشید.

 

برخورداری از رزولوشن Full HD

اگرچه بسیاری از تلویزیون‌های ۳۲ اینچ دارای وضوح HD و رزولوشن ۱۳۶۰ × ۷۶۸ هستند؛ اما برخی از تلویزیون‌های دارای رزولوشن Full HD هستند؛ اگرچه در نمایشگر ۳۲ اینچ نمی‌توانید از وضوح واقعی محتوای Full HD لذت ببرید؛ اما برخورداری از این رزولوشن باعث می‌شود، وضوح تلویزیون به میزان محسوسی افزایش پیدا کند و متن‌ها واضح‌تر نمایش داده می‌شوند.

حتما بخوانید: بررسی و مقایسه تلویزیون‌های سام الکترونیک و جی پلاس/ کدام را بخریم؟

 

برخورداری از پنل ۱۰ بیت

توصیه می‌کنیم تلویزیون‌های دارای پنل ۱۰ بیت را انتخاب کنید و درصورتی‌که تلویزیون دارای پنل ۸ بیت است، از خرید آن صرف‌نظر کنید.  تلویزیون‌ های ۸ بیت قادر به نمایش ۱۶٫۷ میلیون رنگ هستند؛ اما تلویزیون‌های ۱۰ بیت می‌تواند تا ۱٫۰۷ میلیارد رنگ را نیز نمایش دهند و قادر هستند طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را نمایش دهند. در ضمن تغییر سایه رنگ‌ها در این تلویزیون‌ها نرم‌تر و روان‌تر از تلویزیون‌های قدیمی‌تر است و در صحنه‌هایی که دارای سایه رنگ‌های مشابه هستند (مثل منظره غروب آفتاب) شاهد رنگ‌های طبیعی‌تری هستیم و هاله‌های رنگ آزاردهنده در اطراف تصویر دیده نمی‌شود. در تلویزیون‌های ۱۰ بیتی جزپیات نیز با وضوح بیشتری نمایش داده می‌شوند.

 

برخورداری از پنل مناسب

تلویزیون‌های دارای پنل‌ها IPS زاویه دید بسیار گسترده‌ای دارند و چنانچه از زوایای کناری به تلویزیون نگاه کنید،  باز هم تصاویری با کیفیت بالا می‌بینید و شاهد تغییر رنگ‌های تصویر نیستید؛  در ضمن پنل‌های IPS رنگ‌های سبز و قرمز را با غنای بالایی نمایش می‌دهند؛ از دیگر مزایای برخورداری از پنل  IPS می توان به مقاومت بیشتر این تلویزیون‌ها در برابر ضربات سخت و افزایش دمای تلویزیون اشاره کرد. البته تلویزیون‌های دارای پنل IPS در ایجاد کنتراست مناسب و نمایش رنگ مشکی به‌صورت عمیق و غنی عملکرد چندان خوبی ندارند.

برخی از تلویزیون‌ دارای پنل VA هستند. این تلویزیون‌ها برخلاف تلویزیون‌های IPS زاویه دید گسترده و ۱۷۸ درجه ندارند و اگر از زوایای کناری به آن‌‌ها نگاه کنیم، کیفیت تصویر به میزان محسوسی کاهش پیدا می‌کند و رنگ‌ها نیز تغییر می‌کند؛ مثلاً رنگ مشکی  مایل به خاکستری نمایش داده می‌شود؛ البته در مقابل پنل‌های VA در ایجاد کنتراست بهتر رنگ مشکی به‌صورت عمیق‌تر،  عملکرد بهتری  نسبت به تلویزیون‌های IPS دارند.

حتما بخوانید: بهترین سیستم عامل‌های تلویزیون‌های هوشمند کدامند؟

برخورداری از پنل با درجه کیفی A+

برخی از تلویزیون‌های برندهای ایراینی مانند تلویزیون‌های ایکس ویژن، اسنوا و جی پلاس دارای پنل‌هایی با درجه کیفی A+ هستند که از مقاومت بیشتری نسبت به پنل‌های معمول برخوردار هستند. شفافیت این پنل‌ها نیز بیش از سایرپنل‌ها است و مشکل ازاردهنده نشت نور و هاله نور در تلویزیون‌های دارای این پنل دیده نمی‌شود.

 

برخورداری از موتور پردازنده تصویر

توصیه می‌کنیم تلویزیونی را بخرید که موتور پردازنده تصویر آن بتواند تصویر را به بهترین شکل ممکن پردازش کند و نویزهای آن را از بین ببرد. درضمن بهتر است موتور پردازنده تصویر به گونه‌ای طراحی شده باشد که علاوه بر کاهش نویز به افزایش وضوح تصویر (مخصوصا وضوح جزپیات تصویر) و افزایش کنتراست آن نیز تا حدودی کمک کند؛ موتور پردازنده‌های تصویر تلویزیون‌های سونی، سامسونگ و ال‌جی جزو بهترین موتورهای پردازنده تصویر تلویزیون هستند.

 

برخورداری از شاخص کیفیت تصویر مناسب (PQI)

این استاندارد بیشتر برای تعیین کیفیت تصویر تلویزیون‌های سامسونگ و فیلیپس مورد استفاده قرار می گیرد و هر چه قدر بیشتر باشد، بهتر است.  این شاخص بر اساس پارامترهای مؤثر در کیفیت تصویر مانند رزولوشن، کنتراست، گاموت رنگ، میزان نمایش روان تصاویر دارای حرکت سریع و نوع پنل سنجیده می‌شود.

حتما بخوانید: مزایا و معایب خرید تلویزیون ۸k

 

برخی از سیستم نور پس زمینه مناسب

سیستم نور پس‌زمینه در تلویزیون‌های LED به دو دسته Edge LED و Direct LED تقسیم می‌شود. در تلویزیون‌های دارای نور پس‌زمینه   Edge LED، دیودهای LED تولیدکننده نور در لبه‌های تلویزیون قرار گرفته‌اند.

این چیدمان باعث می‌شود نور در تمام بخش‌های پنل به‌صورت یکسان توزیع نشود و نور لبه‌های تصویر بیش از سایر نقاط آن باشد. در این تلویزیون‌ها در هنگام نمایش تصاویر دارای پس‌زمینه تاریک، هاله‌ای از نور ایجاد می‌شود که مشکل آزاردهنده‌ای است. تقریباً تمام تلویزیون ‌های ارزان ‌قیمت و میان‌رده دارای نور پس‌زمینه Edge LED هستند. بیشتر تلویزیون‌های ۳۲ اینچ دارای نورپس‌زمینه دستهEdge LED هستند؛ اما تعداد معدودی از آن‌ها دارای نور پس زمینه Direct LED هستند و توصیه می‌کنیم این تلویزیون‌ها را برای خرید انتخاب کنید

در تلویزیون‌های Direct LED دیودهای LED در پشت پنل نصب شده‌اند. این تلویزیون‌های دارای دقت نوردهی بیشتری هستند و از کنتراست بهتری برخوردار هستند. درضمن مشکل هاله نور در این تلویزیون‌ها کمتر دیده می‌شود و در نمایش رنگ مشکی عملکرد بهتری دارند. رنگ مشکی در این تلویزیون‌ها عمیق‌تر نمایش داده می‌شود.

 

کنتراست مناسب

کنتراست مناسب+تلویزیون 32 اینچ

کنتراست تلویزیون‌ها ‌هر چقدر بالاتر باشد، بهتر است؛ زیرا در تلویزیون‌های دارای کنتراست بالا در هنگام نمایش تصاویر بسیار روشن با پس‌زمینه بسیار تاریک، قسمت‌های روشن کاملاً روشن و قسمت‌ های تیره کاملاً تیره نمایش داده می‌شود و به همین دلیل وضوح و کیفیت تصویر به میزان چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. چنانچه کنتراست تلویزیون مناسب نباشد، قسمت سیاه یا تیره تصویر کمی روشن و خاکستری رنگ می‌شوند که چندان خوشایند نیست.

حتما بخوانید: قصد خرید تلویزیون HDR دارید، این مطلب را بخوانید  

 

برخورداری از حالت بازی

در زمان انجام بازی باید برخی از تنظیمات تصویر برای بازی بهینه‌سازی شوند تا عملکرد گیمینگ تلویزیون برای بازی به بهترین شکل ممکن تقویت شود. معمولا با فعال شدن این حالت تلوویزیون سریع‌تر به زده شدن دکمه‌های دسته کنسول یا کامپیوتر واکنش نشان می‌دهد و فاصله بین پردازش تصویر توسط کنسول یا کامپیوتر و نمایش آن در تلویزیون به لطف کاهش یافتن زمان پاسخگویی و اینپوت لگ، کاهش پیدا می کند.

پایین بودن میزان زمان پاسخگویی و اینپوت لگ در بسیاری از بازی‌ها که میلی ثانیه‌ها هم بسیار مهم هستند، اهمیت زیادی دارد (مخصوصا بازی‌های تیراندازی و ماجراجویی که در برخی از موارد بازیکن باید واکنش بسیار سریعی داشته باشد و در غیر این صورت شکست می‌خورند). چنانچه زمان پاسخگویی تلویزیون بیش از ۵ یا ۶ میلی‌ثانیه باشد، آن تلویزیون برای گیمینگ مناسب نیست؛ البته حالت بازی تنها در تلویزیون‌های رده‌بالا دیده می‌شود.

 

پشتیبانی از صدای DTS

فرمت DTS یکی از باکیفیت‌ترین فرمت‌های صوتی محسوب می‌شود. ترک‌های صوتی  دارای این فرمت برخلاف اکثر ترک‌های صوتی فشرده نیستند و وضوح بسیار بالایی دارند. معمولاً فیلم‌های Full HD و واقعی که کیفیت بسیار بالایی دارند با این فرمت صوتی منتشر می‌شوند که به دلیل غیر فشرده بودن، جزئیات صدا را با وضوحی باورنکردنی پخش می‌کند. DTS از صدای ۸ کاناله نیز پشتیبانی می‌کند و دارای بیت‌ریت بالایی است (معمولاً در حدود ۱٫۵ تا  ۴ مگابایت در ثانیه)

پشتیبانی یک تلویزیون از فرمت DTS مزیت بسیار خوبی برای آن محسوب می شود؛ زیرا فیلم‌های Full HD واقعی دارای این فرمت صوتی هستند و درصورتی‌که تلویزیونی از این فرمت DTS پشتیبانی کند، می‌توانید علاوه بر کیفیت بالای تصویر این فیلم‌ها از صدای با کیفیت آن‌ها با وضوح بالا نیز لذت ببرید.

درصورتی‌که تلویزیون از این فرمت پشتیبانی نکند، مجبورید فرمت را با نرم‌افزارهای تبدیل فرمت به فرمت‌های قابل پخش توسط تلویزیون تبدیل کنید؛ این کار از یک سو کار  زمان‌بری است و سیستم را کاملاً درگیر می‌کند (مخصوصاً اگر سیستم شما قدیمی ‌باشد و پردازنده قدرتمندی  نداشته باشد) و از سوی دیگر کیفیت صدای فیلم به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند (کیفیت سایر فرمت‌های صوتی اصلاً با فرمت DTS قابل‌مقایسه نیست.)

درضمن طراحی بلندگوهای تلویزیون باید به گونه‌ای باشد که صدایی شفاف تولید کنند (مخصوصا صدای دیالوگ‌‌ها) و صدا را به بهترین شکل ممکن به گوش شنونده منتقل کنند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید تلویزیون ۴K

 

برخورداری از گیرنده دیجیتالی DVB-T2

توصیه می‌کنیم درصورتی‌که قصد خرید تلویزیون مجهز به گیرنده دیجیتالی را دارید، حتماً تلویزیونی را انتخاب کنید که گیرنده دیجیتالی داخلی DVB-T2 باشد و از کدک HEVC H.265 نیز پشتیبانی ‌کند؛ البته تمام تلویزیون‌های جدید داخلی و خارجی دارای گیرنده دیجیتالی داخلی DVB-T2 هستند.

درصورتی که تلویزیون از فرمت HEVC H.265 پشتیبانی کند، می‌توانید از تماشای محتوای HEVC H.265 نیز لذت ببرید. محتوای HEVC H.265 بیت‌ریت پایین‌تری (شاخص تعیین‌کننده کیفیت) نسبت به MPEG 4 H.264 دارد و درنتیجه حجم آن نیز کمتر است؛ اما کیفیت آن با محتواهای MPEG 4 H.264 دارای بیت‌ریت بالاتر، یکسان است و حتی ممکن است کیفیت بالاتری نیز داشته باشد.

با دانلود محتواهای H.265 می‌توانید در مصرف حجم اینترنت خود تا میزان زیادی صرفه‌جویی کنید؛ البته در حال حاضر به دلیل اینکه هنوز پلیرهای زیادی از این کدک پشتیبانی نمی‌کنند، میزان محتوای منتشرشده H.265 نسبت به محتوای H.264 به میزان قابل‌توجهی کمتر است؛ اما مطمئناً در آینده محتواهای بسیار بیشتری با این کدک منتشر می‌شوند و احتمالاً در چند سال آتی کدک H.264 به‌کلی منسوخ خواهد شد.

 

برخورداری از فناوری‌های ارتباطی بی‌‌سیم

توصیه می‌کنیم تلویزیونی را انتخاب کنید که امکان برقراری ارتباط بی‌سیم بین آن و گوشی، تبلت و کامپیوتر وجود داشته باشید تا بتوانید عکس، فیلم و موسیقی و سایر محتواهای موجود در این دستگاه ها را به صورت مستقیم و تنها با اتصال هر دو دستگاه به یک مودم وای‌فای، روی نمایشگر بزرگ تلویزیون نمایش دهید؛ البته تلویزیون های هوشمند از چنین امکاناتی برخوردار هستند. در صورت هوشمند تلویزیون، می توانید از وبگردی با تلویزیون هم لذت ببرید.

حتما بخوانید: از کجا بفهمیم تلویزیون ۴k است یا نه ؟

 

برخورداری از پورت اپتیکال

پورت اپتیکال+ تلویزیون 32 اینچ

کابل اپتیکال نیز کابل نوری است که از طریق آن می‌توانید صدای دیجیتالی را بدون هیچ گونه نویزی انتقال دهید. برخی از گیرنده‌های AV دارای پورت کواکسیال (Coaxical) نیز هستند و از طریق کابل کواکسیال نیز می‌توانید صدای دیجیتال را با کیفیت بالایی منتقل کنید

چنانچه دستگاهی فاقد این دو پورت باشد، پخش صدای دیجیتالی از طریق آن امکان‌پذیر نیست و این موضوع بزرگ‌ترین نقص ممکن برای یک سیستم صوتی محسوب می‌شود.

 

برخورداری از پورت HDMI ARC

پورت HDMI ARC+ تلویزیون 32 اینچ

با استفاده از کابل HDMI ARC می‌توانید صدا را با کیفیت بالا از تلویزیون به سینمای خانگی و تصویر را نیز با کیفیت بالا از سینماهای خانگی دارای پلیر به تلویزیون منتقل کنید و دیگر نیازی به استفاده از کابل اختصاصی برای انتقال صدا به سینمای خانگی ندارید.  پورت HDMI ARC توانایی پخش صدای ۸ کاناله (صدای ۷٫۱) را دارد؛ اما پورت اپتیکال تنها توانایی پخش صدای ۶ کاناله (۵٫۱) را دارد؛ بنابراین چنانچه تلویزیون شما مجهز به پورت HDMI ARC باشد و سیستم صوتی شما هم دارای این پورت باشد و از صدای ۸ کاناله پشتیبانی کند محتوای درحال پخش هم از صدای ۸ کاناله پشتیبانی کند، صدا با دقت بیشتری تفکیک می شود و جزئیات صدا را با وضوح بیشتری می‌شنوید.

حتما بخوانید: تلویزیون شیائومی چه ویژگی‌هایی دارند؟  

 

برخورداری از قابلیت HDMI CEC

این قابلیت در اکثر تلویزیون های جدید قرار دارد و با بهره مندی از آن می تواتید با اتصال وسایل هم برند تلویزیون شما به تلویزیون با استفاده از کابل HDMI، هر دو دستگاه را تنها با ریموت کنترل تلویزیون کنترل کنید و در برخی از موارد دستگاه‌ها را با هم هماهنگ کنید؛ مثلا می‌توانید با استفاده از این فناوری تلویزیون و سیستم صوتی خود را با ریموت کنترل تلویزیون همزمان با هم خاموش و روشن کنید.

 

برخورداری از رابط کاربری هوشمند و سیستم‌عامل

رابط هوشمند تلویزیون+ تلویزیون 32 اینچ

اگرچه متاسفانه بسیاری از تلویزیون‌های ۳۲ اینچ هوشمند نیستد و فاقد سیستم‌عامل و امکانات ارتباطی بی‌سیم نظیر وای‌فای و بلوتوث هستند؛ اما برخی از آن‌ها از این قائده مستثنی هستند و تلویزیون‌های هوشمندی محسوب می‌شوند.

البته تلویزیون‌های ۳۲ اینچی هوشمند اصلا از امکانات تلویزیون‌های هوشمند برخوردار نیست و تنها امکان استفاده از ویژگی‌های محدودی را برای کاربران‌شان فراهم می‌کنند که یکی از آن‌ها قابلیت اسکرین میررر (Screen mirror) است. با استفاده از این فناوری می‌توانید هر آنچه را که در نمایشگر دستگاه‌های سازگار با این فناوری در حال نمایش است، در نمایشگر تلویزیون نیز پخش کنید (البته ممکن است تصاویر با تأخیر بسیار کمی نسبت به دستگاه اصلی روی نمایشگر نمایش داده شود).

اندروید تی وی یکی از متداول‌ترین سیستم عامل تلویزیون های هوشمند محسوب می‌شود. تلویزیون‌های برندهای سونی، توشیبا، فیلیپس، پاناسونیک و حتی تعدادی از تلویزیون‌های ایرانی مانند تلویزیون‌های جی پلاس، ایکس ویژن، سام الکترونیک و اسنوا دارای این سیستم عامل هستند. برای اندروید تی وی اپلیکیشن‌های سازگار بسیار زیادی وجود دارد و بسیاری از اپلیکیشن‌هایی که در دستگاه‌های اندرویدی قابل‌استفاده هستند، روی تلویزیون‌های اندرویدی نیز اجرا می‌شوند. برند جی پلاس دو مدل تلویزیون اندرویدی ۳۲ اینچی دارند.

حتما بخوانید: مقایسه و تفاوت تلویزیون‌ OLED ال‌جی و QLED سامسونگ

اندروید تی وی+ تلویزون 32 اینچ

تعدادی از تلویزیون های ۳۲ اینچ ال‌جی همراه با سیستم‌عامل Web OS عرضه می‌شوند. وب او اس سیستم عامل اختصاصی مدل های مختلف تلویزیون هوشمند ال‌جی محسوب می‌شود و رابط کاربری ساده و کاربرپسند و طراحی مینیمالیستی به‌خوبی در طراحی و ایجاد آن پیاده‌سازی شده است.

از دیگر ویژگی‌های کاربردی این سیستم‌عامل می‌توان به دسترسی به محتوای بسته‌های تولیدکننده محتوای دیزنی (Disney)، پیکسار (Pixar)، مارول (Marvel)، استار وارز (Star wars) و نشنال جئوگرافی (National Geography) و همچنین سرویس اپل تی‌وی (Apple TV) اشاره کرد.

در ضمن با استفاده از سیستم عامل تلویزیون Web OS می‌توانید ۱۸۰ کانال IP (کانال‌هایی که محتوای آن‌ها از طریق اینترنت پخش می‌شود) را نیز تماشا کنید و از جدیدترین اخبار نتایج ورزشی نیز مطلع شوید.

یکی از ویژگی‌های کاملاً مبتکرانه جذاب وب او اس این است که می‌توانید زمانی که در حال مشاهده محتوای یکی از سرویس‌های استریم ویدیو از طریق اپلیکیشن آن هستید، پخش محتوا را متوقف و اپلیکیشن سرویس دیگری را اجرا کنید و سپس دوباره به همان اپلیکیشن قبلی بازگردید،

وب او اس توانایی پخش ۳۶۰ درجه ویدئو پخش تصاویر موجود در گالری اولدهای ال‌جی را نیز دارد. در تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی امکان استفاده از گوگل اسیستنت یا دستیار گوگل نیز وجود دارد.

در  وب او اس تغییر ترتیب قرارگیری اپلیکیشن ها در نوار اسکرول جهت دسترسی راحت‌تر به اپلیکیشن‌هایی که بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنند، دسترسی راحت به بخش‌های مختلف سیستم‌عامل با استفاده از ریموت کنترل جادویی ال‌جی و استفاده از ریموت کنترل هوشمند به‌جای موس و  قابلیت اتصال موس و صفحه‌کلید بلوتوثی به تلویزیون جهت تسهیل وب‌گردی با تلویزیون و استفاده از آن نیز امکان‌‌پذیر است. وب او اس به دلیل برخورداری از رابط کاربری ساده در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان یکی از بهترین عامل تلویزیون‌های هوشمند شناخته شد.

تلویزیون وب او اس+ تلویزون 32 اینچ

تعدادی از تلویزیون ۳۲ اینچ سامسونگ همراه با سیستم عامل تایزن عرضه می‌شوند. سیستم عامل تایزن که سیستم عامل اختصاصی سامسونگ محسوب می‌شود، سیستم عاملی روان و سریع با رابط کاربری کاربرپسند است. تایزن دارای اپلیکیشن‌های اختصاصی است و امکان دسترسی به سرویس‌های مختلف استریم و به‌اشتراک‌گذاری ویدیو ازجمله یوتیوب، دیزنی پلاس، HBO، اپل تی وی و سایر سرویس‌های مشابه را امکان‌پذیر می‌کند.

این سیستم عامل که بر پایه لینوکس ایجاد شده است، تنها در تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ دیده می‌شود. چند سال گذشته گزارشانی در مورد جاسوسی تلویزیون‌های سامسونگ از کاربران منتشر شد؛ البته امروزه با صراحت می‌توانیم بگوییم چنین مشکلاتی مربوط به گذشته است و در حال حاضر تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ دیگر از کاربران جاسوسی نمی‌کنند.

در مورد طراحی سیستم عامل تایزن باید بگوییم در طراحی این سیستم عامل از بخش‌هایی از ساختار Web OS استفاده شده است. در این سیستم عامل نیز نواری افقی در زیر نمایشگر وجود دارد که تمام اپلیکیشن‌ها و سایر محتواهای مهم در آن جای داده شده است.

انتقادات زیادی در مورد سیستم عامل تایزن مطرح شده است. عده‌ای از افراد معتقدند این سیستم عامل به اندازه سایر سیستم عامل‌های تلویزیون‌های هوشمند کاربردی نیست و قابلیت‌های محدودی دارد؛ به‌عنوان‌مثال سیستم عامل روکو می‌تواند علایق کاربران را تشخیص دهد و بر اساس علایق کاربر محتواهای مختلفی را به او پیشنهاد دهد؛ اما تایزن تنها استفاده از اپلیکیشن‌هایی را به شما پیشنهاد می‌دهد که یک بار هم آن‌ها را باز نکرده‌اید و این ویژگی اصلاً ویژگی جذابی نیست.

حتما بخوانید: ترفند تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی ال جی

 

نمایش روان تصاویر دارای حرکت سریع

سیستم عامل تایزن

اگرچه بسیاری از تلویزیون‌های ۳۲ اینچ دارای نرخ رفرش (تعداد تصویر یا فریم‌های جدید قابل‌نمایش توسط تلویزیون در هر ثانیه؛ مثلا تلویزیون ۲۵ تا ۳۰ هرتز می تواند در هر ثانیه ۲۵ تا ۳۰ تصویر جدید نمایش دهد) ۲۵ یا ۳۰ هرتز هستند؛ اما برخی از تلویزیون‌های دارای این اندازه ۶۰ هرتز هستند و تصاویر دارای حرکت سریع را نرم و روان و بدون هیچ گونه تاری یا دنباله‌دار شدن نمایش می‌دهند.

در کل توصیه می‌کنیم تلویزیونی را انتخاب کنید که زمینه نمایش روان تصاویر دارای حرکت سریع عملکرد قابل قبولی داشته باشد و از فناوری‌های لازم تقویت عملکرد خود در این زمینه برخوردار باشد؛ فناوری‌هایی مثل Motion Flow و True Motion)

 

مقاوم در برابر بازتاب نور

برخی از تلویزیون‌های رده‌بالا دارای فناوری‌هایی هستند که برای مقابله با بازتاب نور طراحی‌ شده‌اند و در هنگام بازتاب نور تا جای ممکن از کاهش کیفیت تصویر و محو شدن تصویر جلوگیری می‌کنند؛ متاسفانه تلویزیون‌ های ۳۲ اینچ فاقد این فناوری‌ها هستند؛ اما برخی از آن‌ها در زمینه مقابله با مشکل بازتاب نور عملکرد نسبتا خوبی دارند.

توصیه می‌کنیم در هنگام خرید یک تلویزیون دقت کنید که بازتاب نور باعث کاهش کیفیت تصویر و درخشش رنگ‌ها نشده باشد. درضمن دقت کنید انعکاس نور در تلویزیون باعث ایجاد پدیده رنگین‌‌کمان نشود. در محیط فروشگاه‌ها به دلیل اینکه نور محیط واقعا زیاد است، ضعف یا مقاومت تلویزیون‌ها در برابر انعکاس نور در نمایشگر آن‌‌ها به خوبی مشخص می شود.

حتما بخوانید: کیفیت تلویزیون های اسنوا چگونه است؟ + قیمت

 

برخورداری از طراحی مناسب

بدون تردید تلویزیونی مناسب است که ضخامت بدنه آن تا جای ممکن باریک باشد و حاشیه زیادی نیز در اطراف نمایشگر آن وجود نداشته باشد؛ زیرا هرچقدر حاشیه اطراف نمایشگر تلویزیون کمتر باشد، بیشتر غرق در فضای محتوای درحال نمایش می‌شوید و از آن لذت می‌برید؛ البته تقریبا تمام تلویزیون‌های مدرن دارای حاشیه کمی در اطراف نمایشگر خود هستند.

 

برخورداری از قابلیت ارتقای وضوح تصویر (Upscaling)

توصیه می‌کنیم تلویزیونی را انتخاب کنید که از قابلیت ارنقای وضوح تصویر برخوردار باشد و محتواهایی را که وضوح آن‌ها کمتر از Full HD یا HD است، به بهترین شکل ممکن نمایش دهند. در کل تلویزیون‌های سونی در این زمینه بهترین عملکرد را دارند و حتی تلویزیون‌های ۳۲ اینچ این برند این وظیفه را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند.

 

برخورداری از فناوری HDR

تعداد کمی از تلویزیون‌های ۳۲ اینچ دارایی استاندارد HDR است. توصیه می‌کنیم در صورت برای خرید تلویزیون ۳۲ اینچ کمی بیشتر هزینه کنید و یک تلویزیون HDR بخرید. در تلویزیون‌های HDR طیف گسترده‌تری از رنگ‌ها نسبت به تلویزیون‌های SDR نمایش داده می‌شود و کنتراست و روشنایی تصویر این تلویزیون‌ها نیز بیشتر است. وجود فناوری HDR  در تلویزیون وضوح جزئیات تصویر آن را نیز افزایش می‌دهد.

 

آشنایی با تعدادی از بهترین تلویزیون‌های ۳۲ اینچ بازار

اکنون گه با ویژگی‌های یک تلویزیون ۳۲ اینچ آشنا شدید، اجازه دهید با تعدادی از بهترین تلویزیون‌های ۳۲ اینچ خارجی و ایرانی را نیز به شما معرفی کنیم و با مزایا و معایب آن‌ها آشنا شویم.

 

تلویزیون ال‌جی ۳۲ اینچ مدل ۳۲LM500

مشخصات:

  • رزولوشن: HD (۱۳۶۶x۷۶۸)
  • پنل: IPS
  • پورت‌ها: یک HDMI، دو USB، یک پورت اپتیکال و یک پورت کامپوزیت

مزایا:

  •  نور پس‌زمینه Direct LED
  • نرخ رفرش ۶۰ هرتز
  •  فناوری کاهش نویز (Noise Reduction)
  • زاویه دید ۱۷۸ درجه
  • قابلیت ارتقای وضوح تصویر
  • دو بلندگوی ده واتی
  •  فناوری Clear Voice جهت افزایش وضوح و شفافیت صدای دیالوگ‌ها
  • پورت اپتیکال
  •  سیستم‌عامل Web OS و اینترنت وای فای جهت وبگردی با تلویزیون
  •  فناوری HDR
  • گیرنده دیجیتالی DVB-T2

معایب:

  • عدم پشتیبانی از فرمت DTS
  • کنتراست نه‌چندان مطلوب به دلیل برخورداری از پنل IPS
  • برخورداری از پردازنده تک هسته‌ای

قیمت تلویزیون ۳۲ اینچ چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

حتما بخوانید: جدیدترین فناوری‌های مورد استفاده در سینمای خانگی

 

تلویزیون سامسونگ ۳۲ اینچ مدل ۳۲T5300

مشخصات:

  • رزولوشن: Full HD (1920 x1080)
  • پنل: VA
  • پورت‌ها: دو HDMI، یک USB، یک کامپوننت، دو کامپوزیت، یک خروجی صدای دیجیتال

مزایا:

  • موتور پردازنده تصویر Hyper real جهت هرچه واقعی‌تر نشان دادن تصاویر و افزایش کیفیت آن‌ها
  • سیستم‌عامل تایزن
  •  شاخص کیفیت تصویر ۱۰۰۰
  • فناوری PurColor جهت نمایش سایه رنگ‌ها با بالاترین دقت ممکن نمایش آن‌ها به‌صورت کاملاً طبیعی و واقعی
  • برخورداری از فناوری Micro dimming جهت افزایش دقت نوردهی تلویزیون و کنتراست آن
  • کنتراست مناسب
  • حالت فیلم
  • فناوری کاهش نویز
  • حالت فیلم
  • قابلیت Natural Mode جهت کنترل نور نمایشگر جلوگیری از خسته شدن چشم
  • پشتیبانی از گوگل اسیستنت و آمازون الکسا
  • پشتیبانی از اپلیکیشن Smart thing سامسونگ جهت کنترل وسایل هوشمند با استفاده از تلویزیون
  • پورت HDMI ARC
  • پرت اپتیکال
  •  فناوری mirroring جهت به اشتراک‌گذاری محتوای موبایل تبلت و کامپیوتر با تلویزیون (این تلویزیون از فناوری دیگری تحت عنوان DLNA نیز پشتیبانی می‌کند که مشابه فناوری Mirroring است.
  • حالت بازی

معایب:

  • عدم برخورداری از بلوتوث
  • عدم پشتیبانی از فرمت DTS
  • برخورداری از گیرنده دیجیتالی DVB T2C

متأسفانه در حال حاضر این تلویزیون در بازار موجود نیست؛ اما قیمت مدل مشابه آن یعنی تلویزیون ۳۲N5000 در حدود سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

 

تلویزیون فیلیپس ۳۲ اینچ مدل ۳۲pht4002

مشخصات:

  • رزولوشن: HD
  • نوع پنل: VA
  • پورت‌ها: دو پورت HDMI، یک پورت USB، یک خروجی هدفون

مزایا

  • وضوح تصویر مناسب
  •  قابلیت HDMI CEC
  • گیرنده دیجیتالی DVB-T2
  • پشتیبانی از فرمت‌های مختلف صوتی و تصویری

معایب:

  • هوشمند نبودن
  • عدم برخورداری از پرت اپتیکال
  • عدم برخورداری از بلوتوث
  • عدم پشتیبانی از فرمت صوتی DTS

قیمت تلویزیون ۳۲ اینچ فیلیپس مدل ۳۲pht4002 در حدود ۴ میلیون تومان است.

 

تلویزیون TCL مدل ۳۲D300L

مشخصات

  • رزولوشن: HD
  • پنل: IPS
  • پورت‌ها: دو HDMI، یک USB، یک کامپوننت، یک کامپوزیت، یک خروجی صدای دیجیتال کواکسیال، یک خروجی هدفون

مزایا:

  • زاویه دید ۱۷۸ درجه
  • زمان پاسخگویی ۶٫۵ میلی‌ثانیه (این تلویزیون تا حدودی برای گیمینگ مناسب است)
  • نرخ رفرش ۶۰ هرتز
  • گیرنده دیجیتالی DVB-T2
  • قابلیت ضبط برنامه‌های تلویزیونی
  • قابلیت ماشین زمان یا تایم شیفت (Time Shift): با استفاده از این قابلیت می‌توانید زمانی که تلویزیون در حال ضبط برنامه است، بدون این که خللی در ضبط برنامه ایجاد شود، زمان آن را به عقب بازگردانید تا قسمت موردنظر خود را تماشا کنید
  • قابلیت EPG (مشاهده جدول زمان‌بندی شبکه‌های مختلف و توضیح مختصری در مورد آن‌ها)
  • قاب بسیار باریک در اطراف صفحه‌نمایش

معایب

  • هوشمند بودن تلویزیون و عدم برخورداری از هیچ قابلیت‌های تلویزیون‌های هوشمند
  • عدم پشتیبانی از فرمت DTS
  • عدم برخورداری از پورت اپتیکال

توجه: این تلویزیون دارای خروجی صدای دیجیتال کواکسیال است که کیفیت آن با پورت اپتیکال در یک سطح قرار دارد و صدای دیجیتالی راحت و با کیفیت بهتری نسبت به پورت اپتیکال انتقال می‌دهد.

اما کابل کواکسیال خلاف کابل اپتیکال دارای رشته‌های سیمی است و به همین دلیل چنانچه در نزدیکی تلویزیون و سیستم صوتی از تلفن‌های ثابت بی‌سیم استفاده شود یا لامپ مهتابی خاموش و روشن شود، یا از وسایل دیگر تولیدکننده نویز استفاده شود، ممکن است نویز ناشی از استفاده از این وسایل، عملکرد سیم برای انتقال دیتا را مختل کند یا حتی برای مدت کوتاه، متوقف کند؛ اما عملکرد کابل اپتیکال به دلیل عدم برخورداری از رشته‌های سیم به هیچ وجه تحت تأثیر نویز قرار نمی‌گیرد و در هر شرایطی صدای کاملاً باکیفیتی را منتقل می‌کند.

چنانچه سیستم صوتی شما مجهز به پورت کواکسیال نباشد و تنها دارای پورت اپتیکال باشد، با خرید یک مبدل کواکسیال به اپتیکال قوانین این مشکل را به‌راحتی برطرف کنید)

قیمت تلویزیون ۳۲ اینچ TCL مدل ۳۲D3000I در حدود چهار میلیون و ۶۴۰ هزار تومان است.

 

تلویزیون ۳۲ اینچ ایکس ویژن مدل ۳۲XT580

مشخصات:

رزولوشن: HD

پنل: IPS

پورت‌ها: دو HDMI، یک USB، یک کامپوننت، یک کامپوزیت، یک خروجی صدای دیجیتال اپتیکال

مزایا:

  •  پنل ۱۰ بیتی
  • گیرنده دیجیتالی DVB T2
  •  زاویه دید ۱۷۸ درجه
  • پنل ۶۰ هرتزی
  • قابلیت ضبط برنامه‌های تلویزیون
  • فناوری Time Shift

معایب:

  • توان نسبتاً کم بلندگوها (این تلویزیون دارای دو بلندگوی ۸ واتی است)
  • عدم برخورداری از سیستم‌عامل
  • عدم برخورداری از قابلیت‌های ارتباطی

قیمت تلویزیون ۳۲ اینچ ویژن مدل ۳۲TX580 در حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

 

تلویزیون ۳۲ اینچ جی پلاس مدل GTV-32LD612N

مشخصات:

  • رزولوشن: HD (720 ×۱۰۸۰)
  • نوع پنل: IPS
  • پورت‌ها: دو HDMI، یک USB، یک خروجی صدای دیجیتال اپتیکال

مزایا

  • اندروید ۹٫۰
  • قابلیت Screen mirroring
  • فناوری adaptive sound:این فناوری امکان تحلیل صدای محتوای در حال پخش و تغییر تنظیمات صدا متناسب با محتوای در حال پخش به‌ صورت خودکار را برای تلویزیون فراهم می‌کند؛ به ‌عنوان ‌مثال زمانی که شخصیت‌های فیلم در حال گفتگو هستند، صدای دیالوگ‌ها به ‌صورت خودکار شفاف می‌شود و در هنگام پخش صحنه‌های هیجان‌انگیز مانند انفجار یا شلیک گلوله نیز حجم صدا به‌صورت خودکار افزایش پیدا می‌کند)
  • قابلیت تبدیل گوشی به دستیار جی پلاس
  • گیرنده دیجیتالی DVB-T2

معایب:

  • برخورداری از پنل ۸ بیتی
  • عدم برخورداری از بلوتوث
  • صدای نسبتاً کم بلندگوها

قیمت تلویزیون جی پلاس GTV-32LD612N در حدود چهار میلیون و ۶۷۰ هزار تومان است.

کلیه قیمت‌های ذکرشده در مقاله مربوط به تاریخ ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ است.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۴۰۰/۰۲/۱۹
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!