تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

کدام حافظه‌های SSD موجود در بازار را خریداری کنیم؟

معرفی انواع حافظه‌های SSD موجود در بازار+قیمت

راهنمای خرید
حافظه‌های SSD از جمله سریع‌ترین حافظه‌های قابل استفاده در دستگاه‌هایی مثل کامپیوترهای رومیزی، لپ‌تاپ‌ها و حتی برخی از انواع سرورها هستند. سرعت خواندن و نوشتن روی این حافظه‌ها بسیار زیاد است و به همین دلیل طرفداران زیادی دارند

حافظه‌های SSD از جمله سریع‌ترین حافظه‌های قابل استفاده در دستگاه‌هایی مثل کامپیوترهای رومیزی، لپ‌تاپ‌ها و حتی برخی از انواع سرورها هستند. سرعت خواندن و نوشتن روی این حافظه‌ها بسیار زیاد است و به همین دلیل طرفداران زیادی دارند.

تصلا –  در مطلب قبلی به معرفی حافظه‌های SSD، انواع آن‌ها و همچنین نکاتی که در حین خرید این حافظه‌ها باید به آن‌ها توجه کنیم پرداختیم. در این مطلب قصد داریم تا بهترین حافظه‌هایی جامد یا Solid State که به نام حافظه SSD شناخته می‌شوند را معرفی کنیم و به بررسی مزایا و معایب هر کدام در کنار کاربردشان بپردازیم.

بهترین حافظه‌های SSD موجود در بازار  از نوع M.2

در این قسمت از این مطلب قصد داریم تا برترین حافظه‌های SSD موجود در بازار را معرفی کنیم و به بررسی نقاط قوت و نقاط ضعف هر کدام از آن‌ها بپردازیم.

سامسونگ مدل ۹۷۰ Evo Plus

حافظه SSD سامسونگ مدل ۹۷۰ Evo Plus در حال حاضر بهترین حافظه SSD موجود در بازار است که کاربران رضایت زیادی در خصوص استفاده از آن منتشر کرده‌اند. برند سامسونگ یکی از بهترین تولیدکنندگان حافظه‌های SSD است و تقریباً اکثر محصولات این برند در این حوزه توانسته‌اند در صدر جدول بهترین‌ها قرار گیرند.

حافظه SSD سامسونگ مدل ۹۷۰ Evo Plus این برند نیز یکی از بهترین انواع این محصولات در بازار هستند. زمانی که برند سامسونگ اقدام به طراحی و تولید این محصول کرد، روی ویژگی‌هایی مثل سرعت و همچنین استفاده از مواد سیلیکونی جدید تأکید زیادی داشت.

در حال حاضرحافظه SSD سامسونگ مدل ۹۷۰ Evo Plus یکی از سریع‌ترین حافظه‌های Solid State در بازار هستند. البته علاوه بر سرعت بالا یکی از امتیازهایی این حافظه نسبت به نمونه‌های مشابه خود دارد قیمت نسبتاً ارزان آن است.

از این رو این حافظه می‌تواند برای آن دسته از افرادی که به دنبال حافظه‌های جامد با قیمت پایین و در عین حال سرعت خواندن و نوشتن بالا هستند، گزینه و انتخاب مناسبی باشد.

لازم به توضیح است که این حافظه از نوع حافظه‌های SSD M.2 است و به همین دلیل بیشتر برای استفاده در لپ‌تاپ‌ها که نیاز به استفاده از حافظه با ابعاد کوچک هستند، مناسب هستند. در جدول زیر مشخصات و ویژگی‌های این حافظه نمایش داده شده است.

ویژگی

مشخصات

ظرفیت

۲۵۰ گیگ، ۵۰۰ گیگ، ۱ ترابایت و ۲ ترابایت

واسط کاربری

PCIe Gen 3 X4 m.2

وارانتی

۵ ساله

مزایا و معایب حافظه SSD سامسونگ مدل ۹۷۰ Evo Plus به شرح زیر است:

مزایا:

قیمت ارزان

عملکرد بسیار عالی

معایب

سرعت نوشتن اطلاعات پشت سر هم برای اطلاعاتی که حجم نسبتاً زیادی دارند افت می‌کند.

 مدل Corsair MP400

حافظه‌های SSD مدل Corsair MP400 از جمله بهترین حافظه‌های جامد برای گیمرها و افرادی است که قصد اجرای بازی‌های رایانه‌ای روی دستگاه‌های خود را دارند. این حافظه‌ها از نوع حافظه‌های M.2 هستند و ظرفیت آن‌ها از ۱ ترابایت شروع می‌شود و به ۸ ترابایت می‌رسد.

نکته قابل تأمل در خصوص این نوع حافظه‌های SSD این است که قیمت آن‌ها با وجود اینکه از نوع M.2 هستند، نسبت به حافظه‌های جامد SATA SSD کم‌تر است. ویژگی‌های این نوع حافظه بسیار عالی است و در واقع با هزینه‌ نسبتاً کمی که برای خرید این نوع حافظهها پرداخت می‌کنید می‌توانید یک حافظه جامد با قابلیت‌ها و امکانات ویژه و منحصر به فرد دسترسی داشته باشید.

حافظه‌های SSD مدل Corsair MP400 در اصل از جمله حافظه‌های PCIe NVME هستند که سرعت بسیار بالایی دارند. این حافظه‌ها از نظر سرعت قابلیت رقابت با بسیاری از انواع حافظه‌های PCIe 3.0 موجود در بازار را دارند با وجود اینکه قیمت آن‌ها بسیار پایین‌تر از حافظه‌های PCIe 3.0 است.

تنها ایرادی که به حافظه‌های SSD مدل Corsair MP400 وارد است، دوام پایین‌ها است. البته این مسئله در برابر سایر قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد این دستگاه‌ها به خصوص برای افرادی که نیازی به ذخیره حجم زیادی از اطلاعات روی این دستگاه‌ها ندارند، چندان به چشم نمی‌آید.

در جدول زیر مشخصات اصلی حافظه‌های SSD مدل Corsair MP400 نمایش داده شده است.

ویژگی

مشخصات

ظرفیت

۱ ترابایت ، ۲ ترابایت، ۴ ترابایت و ۸ ترابایت

واسط کاربری

PCIe Gen 3 X4 m.2

وارانتی

۵ ساله

 مزایا و معایب حافظه‌های SSD مدل Corsair MP400 به شرح زیر است:

مزایا:

قدرت و عملکرد بسیار عالی و بالا

سرعت و فضای ذخیره سازی بسیار زیاد

معایب

طول عمر محدود در صورت ناز به خواندن و نوشتن حجم زیادی از اطلاعات

اینتل مدل Intel Optane 905P

حافظه‌های SSD اینتل مدل Optane SSD 905P یکی از بهترین جدیدترین حافظه‌های SSD موجود در بازار است که سرعت خواندن تصادفی اطلاعات در آن چیزی در حدود ۵۷۵ هزار IOPS است.

سرعت نوشتن تصادفی اطلاعات روی این حافظه‌ها در حدود ۵۵۵ هزار IOPS است. با توجه به آن مشخصات می‌توان گفت که حافظه‌های SSD اینتل مدل Intel Optane 905P از جمله سریع‌ترین حافظه‌های اینتل است که تاکنون به بازار عرضه شده است.

البته سرعت خواندن متوالی اطلاعات روی این حافظه‌های SSD چیزی در حدود ۲۶۰۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن متوالی اطلاعات روی آن‌ها چیزی در حدود ۲۲۰۰ مگابایت بر ثانیه است که به خصوص در مقایسه با حافظه‌هایی مثل Samsung Evo 970 و WD Black NVMe بسیار کم است.

در خصوص حافظه‌های SSD اینتل مدل Intel Optane 905P باید به این موضوع اشاره کنیم که این حافظه‌ها بهترین نوع حافظه‌های موجود در بازار نیستند اما در نوع با توجه به توانایی و ویژگی‌هایی که دارند می‌توانند یک انتخاب مناسب برای افرادی باشد که نیاز به داشتن یک حافظه جامد برای انجام کارهای روزانه خود با دستگاه‌هایی مثل لپ‌تاپ و یا کامپیوتر رومیزی دارند.

لازم به ذکر است که این حافظه‌ها از نوع حافظه‌های M.2 هستند و بیشتر برای نصب و استفاده روی لپ‌تاپ‌ها کاربرد دارند.

در جدولی که در زیر آمده است مشخصات حافظه‌های SSD اینتل مدل Intel Optane 905P مایش داده شده است.

ویژگی

مشخصات

ظرفیت

۱٫۵ ترابایت

واسط کاربری

۲٫۵in PCIe* x4

وارانتی

۵ ساله

مزایا و معایب حافظه SSD اینتل مدل Intel Optane 905P به قرار زیر است:

مزایا:

سرعت خواندن و نوشتن تصادفی بسیار بالا

معایب:

قیمت نسبتاً زیاد

سرعت خواندن و نوشتن متوالی نسبتاً کم

برند سامسونگ مدل Samsung 970 Pro

یکی از بهترین انواع حافظه‌های SSD از نوع NVMe حافظه SSD برند سامسونگ مدل ۹۷۰ پرو است. حافظه‌های NVMe نوعی از حافظه SSD هستند که به شکل حافظه‌های M.2 تولید می‌شوند و برای استفاده روی لپ‌تاپ‌ها مناسب هستند. همان‌طور که قبلاً نیز به آن اشاره شد، حافظه‌های تولید شده توسط برند سامسونگ از جمله بهترین حافظه‌های جامد یا Solid State موجود در بازار هستند که در طی سال‌های گذشته توانسته‌اند نظر کاربران زیادی را به خود جلب نمایند.

با وجود اینکه از زمان عرضه حافظه‌های SSD برند سامسونگ مدل Samsung 970 Pro در بازار تا به حال بسیاری از برندهای مطرح فعال در حوزه تولید حافظه‌های کامپیوتر مثل Western Digital و Adata سعی کرده‌اند تا محصولاتی مشابه با این محصول برند سامسونگ تولید کنند و به بازار عرضه کنند اما همچنان این حافظه‌های برند سامسونگ در بازار لوازم جانبی کامپیوتر حرف اول را می‌زند. اگر به دنبال یک حافظه SSD با سرعت بسیار بالا هستید به شما توصیه می‌کنیم  حتماً این حافظه برند سامسونگ را در فهرست انتخاب‌های خود قرار دهید.

نکته مهمی که در خصوص حافظه‌های SSD برند سامسونگ مدل Samsung 970 Pro وجود دارد این است که متأسفانه سرعت خواندن اطلاعات روی این حافظه‌ها نسبت به نسل قبلی آن‌ها یعنی ۹۶۰ پرو تغییر چندان محسوسی نداشته است اما خوشبختانه سرعت نوشتن اطلاعات روی این حافظه‌های جدیدی نسبت به نسل قبلی به طور محسوسی ارتقا یافته است و به حدود ۲۷۰۰ مگابایت بر ثانیه رسیده است.

به همین دلیل می‌توان گفت این حافظه‌ها یکی از سریع‌ترین حافظه‌های موجود در بازار از لحاظ سرعت نوشتن اطلاعات به حساب می‌آیند. اگر به دنبال یک حافظه SSD با کیفیت و طول عمر بالا هستید که در عین حال سرعت خوبی از نظر نوشتن اطلاعات داشته باشد، این حافظه بهترین انتخاب برای شما است. در جدول زیر می‌توانید مشخصات حافظه‌های برند سامسونگ مدل Samsung 970 Pro را مشاهده کنید.

ویژگی

مشخصات

ظرفیت

۵۱۲ گیگ و ۱ ترابایت

واسط کاربری

PCIe Gen 3 X4 m.2

وارانتی

۵ ساله

مزایا و معایب حافظه‌های Samsung 970 Pro نیز به قرار زیر است:

مزایا:

سریع‌ترین نوع حافظه SSD موجود در بازار

قابل اعتماد و طول عمر بسیار بالا

معایب

قیمت بسیار گران

برند اسکا هاینیکس مدل SK Hynix Gold P31

حافظه‌های SSD برند اسکا هاینیکس مدل SK Hynix Gold P31 یکی از بهترین انواع حافظه‌های جامد موجود در بازار است که برند سازنده آن اخیراً قیمت آن را تا حد قابل توجهی کاهش داده است. این حافظه‌ها از نوع PCIe 3.0 هستند که سرعت بسیار بالایی دارند به طوری که به جرات می‌توان گفت سرعت این حافظه‌ها به سرعت حافظه‌های PCIe 4.0 که سرعت بسیار بالایی در خواندن و نوشتن اطلاعات دارند می‌رسد.

تنها نکته منفی در خصوص حافظه‌های SSD برند اسکا هاینیکس مدل SK Hynix Gold P31 این است که این حافظه‌ها بسیار سریع‌تر از حافظه‌هایی هستند که در بازار موجود هستند و همین امر باعث شده این حافظه‌ها برای برخی از کاربران انتخاب و گزینه مناسبی نباشند. از آنجایی که سرعت این نوع حافظه‌های جامد بسیار بالا است در برخی از موارد می‌توان از آن‌ها به جای حافظه‌های PCIe 4.0 نیز استفاده کرد.

در جدولی که در ادامه آمده است مشخصات و ویژگی‌های کلی حافظه‌های SSD برند اسکا هاینیکس مدل SK Hynix Gold P31 نمایش داده شده است.

ویژگی

مشخصات

ظرفیت

۵۰۰ گیگ و ۱ ترابایت

واسط کاربری

PCIe Gen 3 X4 m.2

وارانتی

۵ ساله

 مزایا و معایب حافظه‌های SSD برند اسکا هاینیکس مدل SK Hynix Gold P31 به شرح زیر است:

مزایا:

سرعت بسیار زیاد

قیمت مناسب

معایب:

چون نمونه PCIe 4.0 این نوع حافظه‌ها وجود دارد بنابراین توجیهی برای خرید این حافظه‌ها وجود ندارد.

برند سامسونگ مدل Samsung 980

حافظه‌های SSD برند سامسونگ مدل Samsung 980 از جمله حافظه‌های جامد میان رده موجود در بازار هستند که دارای واسط PCIe 3.0 هستند. این حافظه‌ها دارای عملکرد و قدرت نسبتاً خوبی هستند و چون سرعت بالایی دارند و از طرفی قیمت آن‌ها در بازار مناسب است به همین دلیل گزینه مناسبی برای کاربرانی هستند که نیاز به استفاده از حافظ‌های SSD دارند اما نمی‌خواهند حجم زیادی از اطلاعات را روی آن‌ها نگهداری کنند و یا به صورت همزمان به حجم زیادی از اطلاعات دسترسی داشته باشند.

سرعت نوشتن روی این حافظه‌ها چیزی در حدود ۳۵۰۰ مگابایت بر ثانیه است و در صورتی که حجم اطلاعات زیاد باشد سرعت نوشتن روی آن‌ها به چیزی در حدود ۳هزار مگابایت بر ثانیه نیز می‌رسد. این حافظه‌ها را نمی‌توان جایگزین حافظههای جامد از نوع PCI e 4.0 کرد و اگر در دستگاه شما اسلات مربوط به این حافظه‌ها وجود دارد نمی‌توانید از حافظه‌های SSD برند سامسونگ مدل Samsung 980 استفاده کنید. در غیر این صورت این حافظه جامد می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

در جدول زیر مشخصات حافظه‌های SSD برند سامسونگ مدل Samsung 980 آمده است.

ویژگی

مشخصات

ظرفیت

۲۵۰ گیگ، ۵۰۰ گیگ و ۱ ترابایت

واسط کاربری

PCIe Gen 3 X4 m.2 و NVMe 1.4

وارانتی

۵ ساله

مزایا و معایب حافظه‌های SSD برند سامسونگ مدل Samsung 980 به شرح زیر است:

مزایا:

قیمت رقابتی بسیار مناسب

طول عمر نسبتاً بالا

معایب

سرعت زیاد بالایی ندارد

نمی‌توان آن را به عنوان ارزان‌ترین حافظه SSD در بازار شناخت

برند سیلیکون پاور مدل US70

اگر به دنبال حافظه‌های سریع و در عین حال پر قدرت هستید به شما توصیه می‌کنیم که حافظه‌های SSD برند سیلیکون پاور مدل US70 را در فهرست گزینههای انتخابی خود قرار دهید.

این حافظه‌ها از نوع حافظه‌های PCIe 4.0 هستند که قیمت بسیار مناسبی دارند. بنابراین اگر نیاز به داشتن یک حافظه SSD ارزان قیمت از نوع PCIe 4.0 دارید بهتر است این حافظه را نیز در نظر داشته باشید.

سرعت خواندن و نوشتن در این حافظه نسبتاً زیاد است و طول عمر و دوام بالایی دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایا این حافظه‌ها قیمت مناسب آن‌ها در مقایسه با سرعت بالایی است که دارند.

به طور کلی این حافظه‌ها چه از نظر قیمت و چه از نظر سرعت و عملکرد گزینه مناسبی برای کاربران هستند. در جدول زیر مشخصات این حافظه‌ها آمده است. نکته مهم در خصوص این حافظه تنوع ظرفیتی است که دارد. این حافظه‌ها همان‌طور که در جدول زیر نیز نمایش داده شده است در انواع ۱، ۲، ۴ و ۸ ترابایت تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

ویژگی

مشخصات

ظرفیت

۱ ترابایت، ۲ ترابایت، ۴ ترابایت و ۸ ترابایت

واسط کاربری

PCIe Gen 4 x4 M.2

وارانتی

۵ ساله

 

مزایا و معایب عمده حافظه‌های SSD برند سیلیکون پاور مدل US70 عبارت‌اند از:

مزایا:

قیمت مناسب

سرعت خواندن و نوشتن نسبتاً بالا

معایب:

در برخی از موارد انتخاب‌های بهتری نسبت به این حافظه‌ها در بازار وجود دارد.

معرفی برترین حافظه‌های SSD از نوع SATA

حافظه‌های SSD از نوع SATA در واقع نمونه‌ای از حافظه‌های جامد هستند که قبل از حافظه‌های Solid State از نوع M.2 به بازار عرضه شده‌اند. این حافظه‌های ابعاد بزرگ‌تری نسبت به حافظه‌های M.2 دارند و به همین دلیل بیشتر روی دستگاههای کامپیوتر خانگی تعبیه می‌شوند. البته این حافظه‌ها برای استفاده روی لپ‌تاپ‌ها نیز کاربرد دارند.

برند سامسونگ مدل ۸۶۰ Pro

حافظه‌های SSD برند سامسونگ مدل ۸۶۰ Pro در اصل نوعی از حافظه‌های SATA SSD 3 هستند. هر چند بسیاری از کاربران حافظه‌های جامد کمتر سراغ این نوع حافظه‌ها می‌روند اما طول عمر و کیفیت عالی این حافظه‌ها باعث شده تا از این حافظه‌ها در بسیاری از موارد مثل استفاده روی لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای رومیزی استفاده شود. سرعت انتقال و دسترسی به اطلاعات روی این حافظه‌های برند سامسونگ بسیار بالا است. این حافظه‌ها در انواع ظرفیت‌ها از ۲۵۰ گیگ گرفته تا ۴ ترابایت تولید و به بازار عرضه می‌شوند. نکته مهمی که باعث شده این حافظه‌ها با وجود اینکه از نوع SATA 3 هستند بازار خوبی داشته باشند این است که طول عمر آن‌ها بسیار بالا بوده و از طرفی گزارش خرابی این دستگاه‌ها تقریباً نزدیک به صفر بوده است. همین خصوصیات باعث شده تا از این حافظه‌ها به عنوان بهترین حافظه‌های SSD موجود در بازار زیاد شود.

در جدول زیر مشخصات حافظه‌های SSD برند سامسونگ مدل ۸۶۰ Pro نمایش داده شده است.

ویژگی

مشخصات

ظرفیت

۲۵۰ گیگ، ۵۱۲ گیگ، ۱ ترابایت، ۲ ترابایت و۴ ترابایت

واسط کاربری

SATA 3

وارانتی

۵ ساله

مزایا و معایب حافظه‌های SSD برند سامسونگ مدل ۸۶۰ Pro به شرح زیر است:

مزایا:

با حجم و ظرفیت ۴ ترابایت نیز تولید می‌شود

افزایش امنیت

معایب

حافظه‌های ‌SSD که تحت واسط کاربری SATA 3 کار می‌کنند متأسفانه عملکرد پایین‌تری نسبت به حافظه‌های PCIe دارند.

برند اینتل مدل ۷۵۰ از نوع SATA

حافظه‌های SSD برند اینتل مدل ۷۵۰ از نوع SATA در فهرست برترین حافظه‌های SSD  که از نوع SATA هستند جایگاه دوم را به خود اختصاص داده‌ است. این حافظه‌ها از استاندارد U.2 پشتیبانی می‌کنند.

استاندارد U.2 این امکان را به حافظه جامد می‌دهد که ظرفیت بیشتری داشته باشد و از اسلات PCIe X4 روی کامپیوترها برای انتقال داده‌ها استفاده می‌کنند.

این مدل از حافظه Solid State برند اینتل مجهز به یک کابل است. این کابل به کاربر این امکان را می‌دهد که هم‌زمان با اینکه حافظه در جعبه خود قرار دارد آن را به کامپیوتر خود نیز متصل کند.

به عبارت دیگر شما می‌توانید از این حافظه به عنوان یک هارد اکسترنال برای نگهداری اطلاعات خود استفاده کنید. در جدول زیر سایر ویژگی‌ها و مشخصات این حافظه جامد پر کاربرد برند اینتل نمایش داده شده است.

ویژگی

مشخصات

ظرفیت

۴۰۰ گیگ، ۸۰۰ گیگ، ۱٫۲ ترابایت

واسط کاربری

PCIe 3 X4 U.2

وارانتی

۵ ساله

مزایا و معایب حافظه‌های SSD برند اینتل مدل ۷۵۰ به شرح زر است:

مزایا

مدت زمان وارانتی بسیار زیاد

حجم و ظرفیت بالا

معایب

سرعت آن به پای سرعت سیر حافظه‌های SSD از نوع PCIe موجود در بازار نمی‌رسد.

برند سامسونگ مدل ۸۶۰ Evo

حافظه SSD برند سامسونگ مدل ۸۶۰ Evo یکی از انواع حافظه‌های ارزان قیمت موجود در بازار است که در فهرست برترین حافظه‌های جامدی که در این مطلب معرفی کرده‌ایم، قرار می‌گیرد.

این حافظه تولید شده توسط برند سامسونگ نه تنها قیمت بسیار مناسبی دارد بلکه سرعت خواندن و نوشتن آن نیز بسیار بالا است و به همین دلیل توانسته نظرات کاربران زیادی را به خود جلب کند. به عبارت دیگر عملکرد این حافظه بسیار عالی است و به جرات می‌توان گفت برند سامسونگ در طراحی و تولید این حافظه به موفقیت زیادی دست یافته است.

هر چند یکی از محدودیت‌ حافظه‌های SSD مدل ۸۶۰ Evo برند سامسونگ این است که تحت واسط کاربری SATA 3 کار می‌کند اما عملکرد این حافظه‌ها در سرعت بالا برای خواندن و نوشتن بسیار عالی است. در واقع با وجود قیمت مناسب و نسبتاً پایین این حافظه‌ها، عملکرد آن‌ها بسیار عالی است.

بدون شک حافظه‌های جامد ۸۶۰ Evo برند سامسونگ که انتخاب مناسب برای آن دسته از کاربرانی است که به دنبال یک حافظه جامد با قدرت و عملکرد بالا و در عین حال قیمت مناسب هستند. در جدول زیر سایر مشخصات حافظه SSD برند سامسونگ مدل ۸۶۰ Evo نمایش داده شده است.

ویژگی

مشخصات

ظرفیت

۲۵۰ گیگ، ۵۰۰ گیگ، ۱ ترابایت، ۲ ترابایت، ۴ ترابایت

واسط کاربری

۲٫۵ inch, mSATA, M.2

وارانتی

۵ ساله

 مزایا و معایب حافظه SSD برند سامسونگ مدل ۸۶۰ Evo به شرح زیر است:

مزایا:

سرعت بسیار بالای قابل توجه

طول عمر بالا

معایب

محدود به واسط کاربری SATA 

برند Team T-Force مدل Delta Max

حافظه‌های SSD برند Team T-Force مدل Delta Max یکی دیگر از انواع بهترین حافظه‌های SSD از نوع SATA موجود در بازار است که دارای ظرفیت‌های مختلف ۲۵۰ و ۵۰۰ گیگ و ۱ ترابایت است. این حافظه جامد توسط برند Team T-Force طراحی و تولید شده است و دارای لایه RGB است.

لایه RGB روی حافظه SSD باعث می‌شود بتوان از حافظه روی انواع مختلف مادر بوردها استفاده کرد. هر چند سرعت خواندن و نوشتن روی این حافظه‌ها نسبتاً بالا است اما استفاده از آن به افرادی که می‌خواهند از حافظه برای انجام بازی‌های کامپیوتری استفاده کنند،توصیه نمی‌شود. در جدولی که در زیر آمده است مشخصات و ویژگی‌های کلی حافظه‌های SSD برند Team T-Force مدل Delta Max نمایش داده شده است.

ویژگی

مشخصات

ظرفیت

۲۵۰ گیگ، ۵۰۰ گیگ و ۱ ترابایت

واسط کاربری

SATA 3

وارانتی

۳ ساله

 مزایا و معایب حافظه‌های SSD برند Team T-Force مدل Delta Max به شرح زیر است:

مزایا:

طراحی بدنه زیبا

قابلیت استفاده روی انواع مادر بوردها

عملکرد عالی

معایب

استفاده از تکنولوژی‌های قدیمی برای طراحی این حافظه‌های جامد

برند اینتل مدل ۷۶۰ سری SSD

حافظه‌های SSD برند اینتل مدل ۷۶۰ سری SSD یکی از بهترین حافظه‌های جامد تولید شده توسط برند اینتل است که عملکرد بسیار بالایی دارد. عملکرد این حافظه نسبت به نمونه مشابه آن یعنی حافظه‌های Solid State برند اینتل مدل ۷۵۰ بهتر است که البته قیمت این حافظه‌ها نیز بیشتر است.

نکته مهمی که در خصوص این مدل از حافظههای جامد برند اینتل به چشم می‌خورد این است که متأسفانه ظرفیت آن‌ها بیشتر از ۵۱۲ گیگ نیست و به همین دلیل برای کاربرانی که به دنبال حافظه‌ SSD با ظرفیت بالا هستند، انتخاب مناسبی نمی‌تواند باشد. با وجود این ایراد، این حافظه‌ها یکی از بهترین انواع حافظه‌های NVMe موجود در بازار هستند که کاربران می‌توانند آن را خریداری کنند.

عملکرد حافظه‌های SSD برند اینتل مدل ۷۶۰ سری SSD تقریباً مشابه عملکرد حافظه‌های ۹۶۰ Evo  برند سامسونگ هستند. سرعت این حافظهها نسبت به نسخه‌های قدیمی آن‌ها به ۳۰۵۶ مگابایت برای خواندن داده و ۱۶۰۶ مگابایت برای نوشتن داده‌ها رسیده است.

اما ویژگی مهمی که باعث متمایز شدن این حافظه‌ها شده است این است که قیمت آن‌ها در مقابل عملکرد بسیار عالی که از خود نشان داده‌اند نسبتاً پایین است. البته حافظه‌های سریع‌تری نسبت به این حافظه‌ها نیز در بازار وجود دارد اما به هر حال باید برای خرید آن‌ها هزینه بیشتری پرداخت کنید که برای بسیاری از کاربران صرفه و توجیه اقتصادی زیادی ندارد.

این حافظه‌ها یکی از بهترین تولیدات برند اینتل است، چون هم سرعت بالایی دارند و هم در طراحی آن‌ها از تکنولوژی‌های به روز استفاده شده است و به همین دلیل ما را نسبت به آینده حافظه‌های SSD شگفت زده کرده است. در جدول زیر مشخصات این نوع از حافظه‌های SSD نمایش داده شده است.

ویژگی

مشخصات

ظرفیت

۱۲۸ گیگ، ۲۵۶ گیگ و ۵۱۲ گیگ

واسط کاربری

PCIe Gen 3 X4 M.2

وارانتی

۵ ساله

مزایا و معایب حافظه‌های SSD برند اینتل مدل ۷۶۰ سری SSD عبارت‌اند از:

مزایا:

سرعت بالا در خواندن اطلاعات

قیمت بسیار مناسب

معایب

سرعت نوشتن نسبتاً پایین اطلاعات

برند سامسونگ مدل X5

حافظه SSD برند سامسونگ مدل X5 تنها حافظه قابل حمل جامد موجود در فهرست برترین حافظه‌های Solid State است که در طراحی آن از خلاقیت، نوآوری و تکنولوژی‌های پیشرفته روز مربوط به تولید حافظه‌های SSD استفاده شده است.

این حافظه SSD به خصوص برای افرادی که به دنبال یک حافظه جامد با قابلیت حمل آسان هستند بسیار مناسب است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این حافظه وجود کابل Thunderbold 3 در آن است.

همچنین در این حافظه از تکنولوژی رمزنگاری AES 256 بیتی استفاده شده است. این حافظه از نگاه بسیاری از کاربران هم دارای طول عمر زیادی است و هم اینکه سرعت بالایی در خواندن و نوشتن اطلاعات دارد به همین دلیل شما می‌توانید از این حافظه برای نگهداری اطلاعات و داده‌های خود استفاده کنید.

البته این دستگاه قیمت نسبتاً بالایی دارد و خرید آن باید برای کاربران توجیه اقتصادی مناسبی داشته باشد. در جدولی که در زیر مشاهده می‌کنید همه قابلیت‌ها و ویژگی‌های این حافظه نمایش داده شده است.

ویژگی

مشخصات

ظرفیت

۵۰۰ گیگ، ۱ ترابایت، ۲ ترابایت

واسط کاربری

تکنولوژی Thunderbolt 3

وارانتی

۳ ساله

مزایا:

سرعت بسیار بالا

استفاده از کابل تاندربلت ۳(Thunderbelt 3)

معایب

قیمت نسبتاً زیاد

در این مطلب سعی شد تا بهترین حافظه‌های SSD موجود در بازار چه از نوع M.2 و چه از نوع SATA معرفی شوند. نکته مهمی که در پایان این مطلب باید به آن اشاره کنیم این است که نکات زیادی وجود دارد که باید در خرید حافظه‌های SSD به آن توجه کنید. که در یک مطلب به صورت جداگانه در خصوص این ویژگی‌ها و نکات مفصل صحبت کرده‌ایم.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!