تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

همه چیز درباره خرید قلم نوری

راهنمای خرید
قلم نوری یا optical pen یکی از ابزارهایی است که برای ورود اطلاعات به کامپیوتر استفاده می‌شود. از آنجایی که این وسیله تکامل یافته‌تر و مجهزتر از موس طراحی شده، بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

قلم نوری یا optical pen یکی از ابزارهایی است که برای ورود اطلاعات به کامپیوتر استفاده می‌شود. از آنجایی که این وسیله تکامل یافته‌تر و مجهزتر از موس طراحی شده، بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است. این محصول به شکل راحت‌تری میان انگشتان قرار می‌گیرد و همچنین فشار کمتری از موس به دست وارد می‌کند. این وسیله بسیار برای گرافیست‌ها، کسانی که انیمیشن می‎‌سازند و کسانی که کارشان اتوماسیون اداری است، مناسب به نظر می‌رسد.
تصلا
-دنیای فناوری هر روز پیشرفته‌تر از دیروز می‌شود و کار ما را راحت‌تر و دقیق‌تر می‌کند. برای کسانی که می‌خواهند به موازات این تغییرات پیش بروند و از تکنولوژی عقب نمانند، کسب اطلاعات درباره هر چیز تازه‌ای حائز اهمیت است. در این مطلب قصد داریم درباره قلم نوری حرف بزنید. اگرچه با وجود سرعتی که خصیصه اصلی مدرنیته است نه قلم نوری و نه هیچ اختراع دیگری جدید به حساب نمی‌آید. با این حال بیایید به پاسخ این سوال‌ها بپردازیم که قلم نوری چیست؟ آیا جنس ارزان کارایی لازم را دارد؟ در هنگام خرید باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ و…

در مطلب همه چیز درباره خرید قلم نوری ابتدا به معرفی این وسیله و کاربردش خواهیم پرداخت و سپس انواع آن را معرفی می‎‌کنیم و سری هم به لیست قیمت‌ها خواهیم زد. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که دوست دارید همگام با تکنولوژی پیش بروید و یا قلم نوری یکی از لوازم مورد نیاز برای کارتان است و به دنبال خرید آن هستید؛ این مطلب می‌تواند اطلاعات زیادی را درباره این محصول در اختیارتان قرار دهد. اگر شما هم علاقمند به کسب این اطلاعات هستید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

قلم نوری چیست؟

قلم نوری یا optical pen یکی از ابزارهایی است که برای ورود اطلاعات به کامپیوتر استفاده می‌شود. از آنجایی که این وسیله تکامل یافته‌تر و مجهزتر از موس طراحی شده، بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است. این محصول به شکل راحت‌تری میان انگشتان قرار می‌گیرد و همچنین فشار کمتری از موس به دست وارد می‌کند. این وسیله بسیار برای گرافیست‌ها، کسانی که انیمیشن می‎‌سازند و کسانی که کارشان اتوماسیون اداری است، مناسب به نظر می‌رسد.

قلم‌های نوری معمولا دارای کلیدهای تعبیه شده‌ای هستند که عملیات‌های مربوط به کلیدهای راست و چپ که روی موس قرار دارند را انجام می‌دهند. پس می‌توان آنها را به راحتی جایگزین موس کرد. برای کسانی که در طول روز زیاد از موس استفاده می‌کنند، این قلم می‌تواند یک معجزه باشد زیرا هم کارایی آنها را بالا می‌برد و هم کمتر دست را خسته می‌کند.

البته این وسیله مانند هر وسیله دیگری مزایا و معایبی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. هدف از مقاله پیش رو این نیست که بگوییم قلم نوری می‌تواند جایگزین مناسب موس برای همه باشد. هدف این است که شما با کاربرد این وسیله آشنا شوید و پس از مقایسه این وسیله با وسایل مشابه دیگر تصمیم بگیرید کدام وسیله برایتان مناسب‌تر است.

آشنایی با کاربرد آن

بیشترین کاربرد قلم نوری یا optical pen در طراحی، تصویرسازی، گرافیک و اتوماسیون اداری است. زمانی که اتوماسیون اداری عمومیت پیدا کرد، کاربرد قلم نوری نیز روز به روز بیشتر شد. از قلم نوری همچنین در آموزش مجازی و آموزش از راه دور نیز استفاده‌های فراوانی می‌توان کرد. در حال حاضر که به دلیل شیوع ویروس کرونا بیشتر آموزش‌ها به صورت مجازی شده این وسیله نیز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین استفاده از قلم نوری برای تولید بازی‌های رایانه‌ای از قدیم مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

یکی دیگر از کاربردهای آن در کلاس درس است. در سال‌های اخیر در مدارس مختلف دنیا شاهد این بوده‌ایم که برای تسهیل آموزش دانش آموزان از قلم نوری استفاده می‌کرده‌اند. آنها برای نکته‌برداری مطالبی که معلم سر کلاس درس آموزش می‌دهد و همچنین برای انجام تکالیفشان از این وسیله استفاده می‌کنند. قلم نوری برای تدریس علاوه بر اینکه برای دانش آموزان مفید است، عملی هم در خدمت محیط زیست محسوب می‌شود زیرا کمک می‌‎کند کاغذ و قلم کمتری مصرف شود. همچنین معلم‌ها نیز از این وسیله برای نوشتن استفاده می‌نمایند و آن را با پروژکتور به نمایش در می‌آورند. در این روش دیگر از وایت برد یا تخته گچی استفاده نمی‌شود و کار را هم برای دانش آموزان و هم برای معلم آسان‌تر کرده است.

مزایای استفاده از آن

مزایای زیادی را می‌توان برای قلم نوری برشمرد که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

قلم نوری حساسیت بیشتری نسبت به فشار دست، در مقایسه با موس دارد. برای مثال اگر قرار باشد در طراحی یک خط را با موس بکشم هرچقدر هم آن را فشار دهیم خطی نازک رسم می‌شود که باید سایز آن را تغییر دارد اما اگر همین کار را با قلم نوری انجام دهیم به همان میزانی که به قلم فشار وارد می‌کنیم. خط پررنگ‌تر و ضخیم‌تر می‌شود.

مزیت بعدی این است که فرم قلم نوری به گونه است که تسلط و دقت دست انسان را بالا می‌برد. جالب است بدانید قلم‌های نوری به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند ۱۰۲۴ مرحله از فشار دست انسان را تشخیص دهند. این امر می‌توان کمک زیادی در طراحی، تصویرسازی و ساخت بازی‌های کامپیوتری باشد.

یک نکته جالب دیگر برای قلم نوری این است که برخی از آنها دارای نوک جوهری هستند. با این قلم‌ها می‌توان روی کاغدهای معمولی نوشت و نسخه دیجیتال دریافت کرد. به نظر می‌رسد این یک معجزه برای نویسندگانی باشد که هنوز نوشتن روی کاغذ را به تایپ کردن ترجیح می‌دهند.

از دیگر مزایای این محصول می‌توان به این اشاره کرد که استفاده از این وسیله کمتر دست را خسته می‌کند. این مطلب را کسانی درک می‌کنند که روزانه بیش از ۸ ساعت با موس و کامپیوتر سر و کار دارند و در پایان ساعت کاری احساس می‌کنند دستشان از کار افتاده است. این قلم فشار کمتری به دست وارد می‌کند و در نتیجه کارایی افراد را تا میزان قابل توجهی افزایش می‌دهند.

انواع قلم نوری

این کالا در انواع و برندهای مختلفی تولید شده است. قلم نوری ارزان یا گران گزینه خوبی برای انتخاب نیست. هنگام خرید بیشتر از همه باید به اینکه قرار است از این وسیله برای چه کاری استفاده نمایید، توجه کرد. در ادامه به معرفی برخی از انواع قلم نوری خواهیم پرداخت.

قلم نوری  xp pen

این برند بیشتر مناسب کسانی که به هنرهای تصویری دیجیتال علاقه دارند. سایز قلم نوری ایکس پی پن عریض است و به وسیله usp به دستگاه وصل می‌شود و از ویژگی‌های مهم آن می‌توان به حساسیت بالا نسبت به فشار اشاره کرد. دقت لمس قلم  xp pen بالاست و امکان این را دارد که به راحتی از حالت نوشتن به حالت پاکن سوئیچ کنید.

قلم نوری وکام

قلم وکام که در ایران آن را به نام وکوم نیز می‌شناسند، قلم مناسب دیگری برای طراحی است. از ویژگی‌های این وسیله می‌توان به تسلط و قدرت اختیار بالایی اشاره کرد که هنگام طراحی به شما می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های قلم  Wacom می‌توان به رزولوشن بالا، حساسیت بالا به فشار، دقت زیاد اشاره کرد.

قلم نوری جنیوس

اولین مزیت قلم  جنیوس این است که نام یکی از معتبرترین برندها را پشت خود دارد. قلم های جنیوس هم همراه با صفحه نمایش هستند و هم بدون آن. از این نوع قلم هم می‌توان برای طراحی و هم کارهای دیگری مانند امضا و اتوماسیون اداری و… استفاده کرد. از ویژگی‌های آن می‌توان به آسان بودن اتصال، رزولوشن بالا و اقتصادی بودن استفاده کرد. اگر قصد ندارید از قلم نوری خود استفاده تخصصی کنید، این گزینه مناسبی برای شماست.

قلم نوری هویون

یکی دیگر از قلم‌هایی که در بازار وجود دارد، قلم هویون است که هم بدون نمایشگر و هم با نمایشگر آن وجود دارد. معمولا قلم‌های مارک هویون دارای حساسیت بالا نسبت به فشار هستند، رزولوشن، نرخ پاسخگویی و دقت بالایی نیز دارند. قلم نوری هویون را باید یکی از معتبرترین برندها در بازار دانست.

لیست قیمت روز  (۲۴ اردیبهشت)

قلم‌های نوری بسته به کاربرد و مارکشان قیمت‌های مختلفی دارند. آنها ممکن است از زیر یک میلیون تومان شروع شوند و به ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان هم برسند. در ادامه به قیمت قلم نوری در برخی از مدل‌ها اشاره خواهیم کرد. این لیست قیمت مربوط به ۲۴ اردیبهشت است.

نام کالا قیمت
قلم  هوئیون مدل Inspiroy 420 ۸۰۰ هزار تومان
قلم اکس پی.پن مدل Star G640 ۸۴۰ هزار تومان
قلم اکس پی-پن مدل Deco 01 V2 ۱ میلیون ۷۷۵ هزار تومان
قلم وکام مدل Intuos CTL-410 ۲میلیون ۸۵۰ هزار تومان
قلم هوئیون مدل HS64 ۹۸۰ هزار تومان
قلم وکام مدل Intuos Pro Medium PTH-660-N ۱۵ میلیون و ۶۷۵ هزار تومان
قلم وکام مدل Intuos CTL-4100K-N ۲ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان
قلم هوئیون مدل H430P ۱ میلیون و ۹۰ هزار تومان
قلم اکس پی.پن مدل Deco 02 ۳ میلیون و ۱۰ هزار تومان
قلم وکام مدل Intuos M CTL-4100WL/KO-C ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان

کلام آخر

در مطلب همه چیز درباره خرید قلم نوری اطلاعات زیادی درباره این وسیله به دست آوردیم. با کاربرد، مزایا و انواع آن آشنا شدیم و قیمت برخی از مدل‌های آن را نیز خواندیم. اگرچه فاکتور قیمت در خرید هر چیز اهمیت زیادی دارد اما، برای تهیه بهترین قلم نباید تمام توجه خود را روی قیمت بگذارید چرا که ممکن است قیمت‌ها براساس کاربرد متفاوت باشند. مثلا طبیعی است که قلمی که برای استفاده معمولی طراحی شده نسبت به قلمی که مخصوص طراحی بازی‌های رایانه‌ای است ارزان‌تر باشد. بنابراین هنگام خرید، قبل از هر چیز به این نکته توجه کنید که از قلم نوری برای چه کاری می‌خواهید استفاده نمایید.

در این مطلب سعی کردیم تمام نکات مهم که ممکن است هنگام انتخاب و خرید قلم نوری به کارتان می‌آید را بررسی کنیم. اگر شما اطلاعات دیگری درباره این وسیله دارید که در این مقاله بدان اشاره نشده است، حتما با ما به اشتراک بگذارید. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 1 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

نرگس صابری
۱۴۰۰/۰۲/۲۶
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!