تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

کدام کارت‌های کپچر موجود در بازار ارزش پرداخت هزینه را دارند؟

معرفی برترین کارت کپچرهای موجود در بازار

راهنمای خرید
از کارت کپچر برای تبدیل فرمت فایل‌های مختلف مثل ویدیوهای VHS به فرمت‌های دیجیتالی مثل mp4 استفاده می‌شود. از آن‌جایی که این دستگاه‌ها به خصوص برای گیمرهای حرفه‌ای و افرادی که در حوزه ویرایش و ادیت فیلم فعالیت می‌کنند بسیار پر کاربرد هستند.

تصلا -کارت کپچر که در واقع واسطی برای اتصال لپ‌تاپ و کامپیوتر به کنسول‌های بازی، دوربین‌های فیلم‌برداری، ویدیو‌های خانگی و از این دست دستگاه‌ها هستند در مطلب قبلی معرفی شدند. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی برترین ویدیو کپچرهای موجود در بازار که ارزش پرداخت هزینه دارند بپردازیم. قبل از معرفی بهترین دستگاه‌های ویدیو کپچر نکات بسیار مختصری را در خصوص نحوه انتخاب یک دستگاه ویدیو کپچر یا همان کارت کپچر ارائه می‌دهیم.

اصولی که در انتخاب و خرید دستگاه کارت کپچر باید در نظر داشته باشید

خوشبختانه انتخاب دستگاه کارت کپچر بسیار ساده و آسان است. مهم‌ترین ویژگی که در زمان انتخاب و خرید کارت کپچر باید به آن توجه کنید وضوح تصویر و همچنین نرخ فریم بر ثانیه در این دستگاه‌ها است. به خصوص اگر از کاربران PS5 ا Xbox Series X هستید حتماً به وضوح تصویر و همچنین سرعت آن که با واحد فریم بر ثانیه مشخص می‌شود دقت کنید. اگر فقط می‌خواهید عملیات استریم کردن انجام دهید و

روش اتصال کارت‌های کپچر نیز یکی از نکاتی است که در هنگام انتخاب و خرید این دستگاه‌ها باید توجه زیادی به آن بکنید. برخی از دستگاه‌های ویدیو کپچر از کابل USB برای اتصال استفاده می‌کنند در حالی که در برخی دیگر از رابط PCIe برای اتصال دستگاه استفاده می‌شود. کارت کپچر با رابط PCIe درون یک اسلات خالی کامپیوترتان قرار می‌گیرد و با اینکه شکل ظاهری این کپچر کارت‌ها متفاوت است اما عملکرد یکسانی دارند. تنها تفاوت کارت کپچر PCIe نسبت به USB این است که پهنای باند بیشتری دارد و باعث می‌شود که کارت کپچرهای PCIe برای ضبط بی‌ضرر یا کم‌ ضرر مناسب باشند.

نکته آخری که باید در هنگام انتخاب کارت‌های کپچر به آن توجه کنید، نوع روند انتقال در آن‌ها است. کپچر کارتی که شما انتخاب کرده‌اید ممکن است رزولوشن و نرخ فریم بازی‌تان را محدود کند و این موضوع به پشتیبانی از روند انتقال بستگی دارد. به عنوان مثال کارت کپچر   Elgato Game Capture HD60 S+ از روند انتقال بر پایه ۴K و سرعت ۶۰ فریم  در ثانیه پشتیبانی می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا هنگام استریم و ضبط از وضوح کامل PS5 یا Xbox Series X  لذت ببرید.

برترین کارت کپچرهای موجود در بازار

در بازار انواع مختلفی از کارت‌های کپچر موجود است که هر کدام ویژگی‌ها و امکانات منحصر به فرد خود را دارند. از آنجایی که همه این دستگاه‌ها ارزش پرداخت هزینه ندارند و برای خرید آن‌ها باید دقت لازم را به خرج داد، در این مطلب به معرفی بهترین نمونه‌های این دستگاه‌ها که در بازار موجود هستند خواهیم پرداخت.

کارت کپچر برند Razer مدل Ripsaw HD

اگر از آن دسته کاربران کنسول‌های بازی Xbox Series S و Xbox Series X هستید، کارت‌های کپچر برند Razer مدل Ripsaw HD می‌تواند انتخاب خوب و مناسبی برای شما باشند. در این دستگاه‌ها روند انتقال داده‌‌ها بر اساس استاندارد ۴K انجام می‌شوند. همچنین امکان میکس صدا نیز روی این دستگاه‌ها وجود دارد. نکته مهم در خصوص ویدیو کپچرهای برند Razer این است که این دستگاه‌ها مجهز به ورودی میکروفون هستند و قابلیت سازگاری با اکثر قریب به اتفاق نرم‌افزارهای ضبط ویدیو را دارند. از این دستگاه‌ها هم می‌توانید روی سیستم‌عامل ویندوز استفاده کنید و هم می‌توانید روی سیستم‌عامل مک نیز با این دستگاه‌ها کار کنید. با وجود سازگاری حداکثر این دستگاه با نرم‌افزارهای مختلف متأسفانه برند Razer هیچ‌گونه نرم‌افزار اختصاصی برای این دستگاه طراحی نکرده است.

کارت‌ کپچر برند Razer مدل Ripsaw HD بیشتر با هدف سازگاری با کنسول‌های بازی Xbox One X طراحی شده است و قابلیت‌های آن‌ها ارتقا داده شده است. اما خوشبختانه امکان سازگاری با کنسول‌های بازی جدید را دارد و شما به راحتی می‌توانید از این دستگاه برای استریم کردن بازی در کنسول‌های بازی پیشرته امروزی نیز استفاده کنید. نکته مهم این است که چون روند داده‌ها در این دستگاه ویدیو کپچر از استاندارد ۴K با تعداد ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند به همین دلیل شما می‌توانید تصویر را با همان کیفیتی که در کنسول بازیتان تولید می‌شود ثبت و ذخیره کنید. از همه مهم‌تر اینکه از این دستگاه می‌توانید برای استریم کردن بازی روی دستگاه‌ها و کنسول‌های بازی PS5، PS4 و Xbox One نیز استفاده نمایید.

کارت‌های کپچر برند Razer مدل Ripsaw HD نسبت به نمونه‌های مشابه مثل کنسول بازی Elgato HD60 S که در ادامه معرف می‌کنیم در حدود ۴۰ دلار ارزان‌تر است اما قابلیت‌های ابن دو دستگاه شبیه به هم است و واقعاً ارزش پرداخت هزینه را دارد. البته تفاوت اصلی دو دستگاه از دو برند Elagto و Razer این است که دستگاه اولی در حین ضبط ویدیو از کیفیت HDR پشتیبانی می‌کند در حالی که دستگاه برند Razer از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند.

اما خوشبختانه کارت‌های کپچر برند Razer مدل Ripsaw HD از استریم فشرده نشده ۱۰۸۰ با تعداد ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل کاربر این امکان را دارد که ویدیوهایی که از بازی خود ضبط کرده است هر کاری را به راحتی انجام دهد. به عبارت دیگر شما می‌توانید این ویدیوها را ادیت کنید و یا اینکه آن‌ها ا در شبکه‌های اجتماعی استریم کنید.

اتصال ‌ کارت‌های کپچر برند Razer مدل Ripsaw HD از طریق کابل USB به کامپیوتر انجام می‌شود. البته باید این کابل را به ورودی USB-A متصل کنید. در قسمت جلوی این دستگاه جک‌های هدفون و میکروفون به صورت جداگانه تعبیه شده است و به همین دلیل می‌توانید در حین ضبط بازی صدای خود را نیز از طریق میکروفون ضبط کنید. یکی از ایرادهای عمده این دستگاه همان طور که گفته شد عدم وجود یک نرم‌افزار اختصاصی برای آن است. در واقع برای استفاده از این دستگاه باید از نرم‌افزارهای مثل OBS Studio و یا Xsplit استفاده کنید.

در اختیار داشتن پردازنده یا CPU نسل ۶ یا Intel Corei3 و پردازنده گرافیکی Nvidia GTX از جمله نیازهای سیستمی حداقلی برای کار با کارت کپچر برند Razer مدل Ripsaw HD است. البته امکان استفاده از این دستگاه روی لپ‌تاپ‌هایی که دارای پردازنده نسل چهارم یا Intel Core i7 نسل چهار و کارت‌های گرافیکی Nvidia GTX 870M هستند نیز امکان پذیر است.

کارت کپچر مجیک مدل Decklink 4K Extreme

یکی از برندهای فعال و به نوعی پیشگام در زمینه تولید کارت‌های کپچر به خصوص کارت‌های کپچر سه بعدی، برند مجیک است. کارت‌های کپچر مجیک مدل Decklink 4K Extreme یکی از بهترین کارت‌های کپچر تولید شده توسط این برند است دارای همه انواع کانکشن‌های آنالوگ و دیجیتال است. به عبارت دیگر این نمونه از کارت‌های ویدیو کپچر برند مجیک دارای ورودی‌ و خروجی‌های S-Video، Component، HDMI و SDI هستند.

کارت‌های کپچر مجیک مدل Decklink 4K Extreme در اصل نسخه به روز رسانی شده ویدیو کپچرهای Decklink HD Extreme 3D است که علاوه بر امکانات نسخه قبل خود دارای قابلیت ضبط و پخش ویدیو با استاندارد ۴K است. در کارت Decklink 4K Extreme امکان تصاویر سه بعدی با استفاده از دو روش interleaved و Dual Stream وجود دارد.

قابلیت Interleaved در واقع نوعی فیلد است که از آن برای ترکیب فریم‌های ویدیویی مربوط به چشم‌ها چه چشم چپ و چه چشم راست است. در اصل با استفاده از این فیلد امکان تولید تصاویر سه بعدی با استفاده از ترکیب فریم‌ها وجود دارد. در روش interleaved از رنگ‌های هر فریم نمونه‌برداری انجام می‌شود و سپس این نمونه‌ها با هم ترکیب می‌شوند.

روش Dual Stream روشی است که در آن با استفاده از کانکشن‌های Dual Link SDI و HDMI1.4 تصاویری که برای چشم چپ و چشم راست است به صورت کاملاً مجزا و با استاندارد Full Resolution در دو فایل کاملاً مجزا ضبط و پخش می‌شوند.

متأسفانه تعداد نرم‌افزارهایی که از قابلیت ضبط و پخش ویدیو به روش interleaved و Dual Stream پشتیبانی می‌کنند بسیار محدود است. به همین دلیل برند مجیک نرم‌افزاری را با نام Media Express تولید کرده است که با استفاده از آن می‌توان تصاویر را به این دو روش ضبط و پخش نمود. این مدل از کارت‌های ویدیو کپچر برند مجیک دارای ورودی و خروجی‌های S-Video NTSC/Pal، Componenet، HDMI، SDI با قابلیت Capture and playback هستند. همچنین امکان سوییچ کردن بین فرمت‌های HD، SD و استانداردهای ۲K و ۴K نیز در یک لحظه روی این کارت‌ها تعبیه شده است.

برای اینکه بتوانید از این کارت‌ها روی کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود استفاده کنید باید آن‌ها را روی اسلت PCI Express تعبیه کنید. نکته مهم در خصوص این کارت‌های حافظه این است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید برای ایجاد افکت‌های ریل تمام از همه ظرفیت و توان پردازنده یا CPU خود استفاده کنید. این ویدیو کپچر حرفه‌ای برند مجیک از نرم‌افزارهایی مثل Avid Media Composer، Adobe Premiere Pro و Final Cut Pro پشتیبانی می‌کند.

کارت کپچر برند Elgato مدل HD60 S مناسب برای اتصال به PS5

کارت‌های کپچر  برند Elgato مدل HD60 S یکی از بهترین انواع ویدیو کپچرهای موجود در بازار هستند که بیشترین برای استریم کردن آنی و فوری، ضبط فلش بک، اتصال کنسول بازی به خصوص کنسول‌های PS4 و PS5 به کامپیوتر کاربرد دارند. این نمونه از دستگاه‌های ویدیو کپچر را می‌توان حتی در کنار لپ‌تاپ‌های مک‌بوک نیز استفاده کرد. البته این نمونه از ویدیو کپچرهای برند Elgato که در اصل نسخه به روز رسانی شده ویدیو کپچرهای ELagato HD60 این برند هستند فاقد انکودر H.264 هستند و به همین دلیل نرم‌افزار در ویرایش آن با محدودیت‌هایی مواجه می‌شود.

ظاهر کارت کپچر  برند Elgato مدل HD60 S شبیه به مدل HD60 است. از نظر مکانیکی نیز شباهت‌هایی بین این دو دستگاه وجود دارد. البته مزیت اصلی نسخه جدید کارت‌های کپچر Elgato HD60 S این است که روند انتقال داده‌ها در آن از طریق HDR و ۴K60 انجام می‌شود. نکته مهم این است که کیفیت ضبط تصاویر در این دستگاه‌ها با استانداردهای ۱۰۸۰P HDR، با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه است.

اما اگر از کنسول بازی PS5 و استریم کردن با این کنسول بازی از این نمونه از ویدیو کپچرها استفاده کنید، می‌تواند همچنان کیفیت تصاویر را در حد بالایی نگه دارد و به عبارتی افت کیفیت تصویر نخواهید داشت. یکی از امکانات منحصر به فرد این دستگاه‌ها امکان ضبط تصاویر با استاندارد ۴K با سرعت فریم ۳۰ فریم بر ثانیه است.

یکی از اهداف اصلی برند Elagto برای تولید این کارت کپچر، طراحی و ارائه دستگاه‌های ویدیو کپچر با قابلیت سازگاری با کنسول‌های بازی مثل Xbox Series S، Xbox Series X و Palay Station 5 بوده است. هر چند از این دستگاه‌ها می‌توانید روی کنسول‌های بازی قدیمی‌تر مثل PS4 و Xbox One نیز استفاده کنید.

خوشبختانه روش استفاده از این دستگاه فارغ از نوع کنسولی که قرار است روی آن استفاده شود بسیار ساده و آسان است. برای این کار ابتدا باید کابل HDMI را هم کامپیوتر و هم به کنسول بازی خود یا هر دستگاهی که قرار است به کامپیوتر متصل کنید، وصل کرده و سپس کابل USB را به کامپیوتر خود و دستگاه متصل کنید.

بعد از انجام این کارها نرم‌افزارهای مناسب برای استریمینگ مثل OBS Studio و یا Xsplit را روی لپ‌تاپ یا کامپیوتر خود باز کنید. این نرم‌افزارها این قابلیت را دارند که به طور خودکار دستگاهی را که با استفاده از کارت‌های کپچر به سیستم خود متصل کرده‌اید شناسایی کنند.

یکی از مزیت‌های اصلی دستگاه‌های کارت‌های کپچر  برند Elgato مدل HD60 S این است که نیازهای سیستم در آن نسبت به نسخه‌های قدیمی‌تر بسیار کمتر شده است. به عبارت دیگر کافی است که سیستم شما دارای یک پردازنده نسل ۶ یا بالاتر، حافظه رم حدود ۴ گیگ یا بالاتر و پردازنده گرافیکی Nvidia GTX-10-series داشته باشد.

کار با این دستگاه‌ها روی سیستم‌عامل ویندوز بسیار راحت‌تر است پس بهتر است از این سیستم‌عامل استفاده کنید. البته امکان استفاده از این دستگاه‌ها روی پردازنده‌ها Core i5 نسل چهار و یا پردازنده‌های AMD به همراه پردازنده‌های گرافیکی Nvidia نیز وجود دارد.

کارت‌ کپچر برند AVerMedia مدل LGP Lite

کارت‌های کپچر برند AVerMedia مدل LGP Lite نسخه جدید و در واقع خانگی دستگاه‌های ویدیو کپچر AVerMedia Life مدل Gamer Portable هستند. این نسخه جدید بیشتر برای آن دسته از گیمرهای خانگی که قصد استریمینگ از کنسول بازی خود را دارند مناسب است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه‌ها این است که دارای حالت PC-free  یا همان حالت بدون نیاز به دستگاه کامپیوتر هستند.البته متأسفانه این دستگاه‌ها فقط از استاندارد HDMI پشتیبانی می‌کنند و از طرفی کار کردن با نرم‌افزار طراحی و تولید شده برای این دستگاه نسبتاً سخت است. از این دستگاه می‌توانید روی انواع سیستم‌عامل‌ها از ویندوز ۷ گرفته تا سیستم‌عامل مک استفاده کنید. همچنین امکان ایجاد ارتباط میان کامپیوتر با سیستم‌عامل‌های ذکر شده و کنسول‌های بازی Xbox one و PS3 و PS4 وجود دارد.

تصاویر ثبت شده توسط کارت کپچر برند AVerMedia مدل LGP Lite دارای وضوح تصویر ۱۰۸۰ پیکسل هست که با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه ثبت می‌شوند. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که کاربر بتواند ویدیوهای خود را روی شبکه‌های اجتماعی مثل یوتیوب و توییچ با سایر کاربران به اشتراک بگذارد به نحوی که کیفیت آن‌ها از بین نرود.

علاوه بر این همچنین روی این دستگاه قابلیت به اشتراک‌گذاری RECental ارائه شده است که از آن هم می‌توان روی کامپیوتر با سیستم‌عامل ویندوز و هم کامپیوتر با سیستم‌عامل مک استفاده کرد. از آنجایی که روی این دستگاه ورودی میکروفون تعبیه شده است پس هم‌زمان با ثبت ویدیو می‌توانید صدای خود را نیز روی آن ضبط کنید. همچنین امکان ویرایش ویدیو هم‌زمان با ضبط آن وجود دارد.

کارت کپچر برند Megawell با قابلیت اتصال به USB 3.0 و ثبت ویدیو با استاندارد HDMI

کارت‌های کپچر برند Megawell یکی از جدیدترین کارت‌های ویدیو کپچر موجود در بازار است که قابلیت اتصال به ورودی USB 3.0 دارد. این کارت‌ها که توسط برند Megawell طراحی شده است برای آن دسته از گیمرهایی که می‌خواهند هم‌زمان با اجرای بازی از آن‌ها ویدیو تولید کنند و هم‌زمان روی شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارند مناسب است. این کارت‌های ویدیو کپچر دارای قابلیت‌های مشابه با قابلیت‌های جدیدترین و به روزترین کارت‌های مشابه موجود در بازار هستند.

از جمله مزایای کارت‌های کپچر برند Megawell می‌توان به ثبت تصاویر با وضوح تصویر ۲۰۴۸ * ۲۱۶۰، نرخ ثبت تصویر با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه و قابلیت ویرایش و ادیت ویدیو بسیار آسان اشاره کرد. هرچند متأسفانه دو ایراد مهم دارند که اولین ایراد آن افزایش دمای دستگاه در حین استفاده است که به سرعت رخ می‌دهد. از طرفی وقتی که دمای دستگاه بیش از حد بالا می‌رود، متأسفانه عملکرد دستگاه پایین می‌آید و دچار مشکل می‌شود.

کارت‌های کپچر برند Megawell قابلیت پردازش ۸ بیتی را به کاربر می‌دهند و می‌توانند تصاویر را با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه و وضوح تصویر ۲۰۴۸ * ۲۱۶۰ ثبت نمایند. روی این دستگاه قابلیت‌های ویرایش ویدیو زیادی مثل امکان بریدن تصاویر، تنظیم رنگ، بالا و پایین کردن تصویر و همچنین قابلیت‌هایی مثل آینه کردن و برگرداندن تصویر، ایجاد کانورژن رنگی و سیاری دیگر از امکانات ویرایش ویدیو کاربردی ارائه شده است.

کارت‌های کپچر برند Megawell را می‌توانید روی سیستم‌عامل‌های ویندوز حتی نسخه‌های قدیمی آن یعنی ویندوز ۲۰۰۸ و سیستم‌عامل لینوکس استفاده کنید. خوشبختانه امکان استفاده از این دستگاه روی سیستم‌عامل مک نیز وجود دارد. همچنین با استفاده از این دستگاه ویدیو کپچر می‌توانید کنسول‌های بازی Xbox  را نیز به دستگاه خود متصل کنید.

کارت کپچر Lgato مدل ۴K60 Pro

اگر به دنبال یک دستگاه ویدیو کپچر برای استفاده روی کامپیوتر خود هستید به شما توصیه می‌کنیم که کارت کپچر Lgato مدل ۴K60 Pro را در فهرست خرید هود قرار دهید. این کارت‌های ویدیو کپچر که تولید برند Lgato هستند دارای امکاناتی مثل پشتیبانی از HDR، امکان ضبط ویدیو با استاندارد ۴K و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه و پشتیبانی از چند نرم‌افزار کاربردی برای ویرایش تصاویر هستند. البته متأسفانه این دستگاه‌ها کمی گران هستند و از طرفی فقط دارای رابط PCIe هستند. علاوه رب این برای اینکه بتوانید از همه قابلیت‌های این دستگاه استفاده کنید باید یک سیستم‌ یا به عبارت دیگر کامپیوتر قوی داشته باشید.

کارت‌های کپچر Lgato مدل ۴K60 Pro در اصل بهترین نمونه از دستگاه‌های ویدیو کپچر هستند که در بازار موجودند و به همین دلیل هم قیمت نسبتاً بالایی دارند. به همین دلیل استفاده از این دستگاه‌ها به افرادی که قصد دارند به صورت حرفه‌ای با دستگاه‌های ویدیو کپچر کار کنند توصیه می‌شود.

این دستگاه دارای پهنای باند بیشتر برای انتقال اطلاعات نسبت به سایر دستگاه‌های کارت کپچر است که در این مطلب معرفی شده‌ است. در واقع استفاده از رابط PCIe باعث شده تا پهنای باند اطلاعات روی این دستگاه نسبت به دستگاه‌هایی که از رابط USB 3.0 در آن‌ها استفاده می‌شود بیشتر باشد.

نکته مهم دیگری که در خصوص کارت‌های کپچر Lgato مدل ۴K60 Pro باید به آن اشاره کنیم این است که این دستگاه‌ها قابلیت ثبت تصاویر با وضوح تصویر ۲۱۶۰ پیکسل و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد. همچنین این دستگاه‌ها از وضوح تصویر ۱۰۸۰ پیکسل با سرعت ۶۰ فرم بر ثانیه و همچنین استاندارد HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند.

توجه داشته باشید که این دستگاه برای استفاده روی کامپیوتر است و با وجود اینکه قرار دادن یک کارت ویدیو کپچر با واسط PCIe در کامپیوتر کار سخت و دشواری نیست اما به هر حال باز کردن پنل کناری آن نسبتاً سخت است. بنابراین چون این دستگاه را باید داخل کامپیوتر تعبیه کنید به همین دلیل برخی از کاربران از خریدن آن سر باز می‌زنند.

وجود پردازنده گرافیکی Nvidia سری ۱۰یا بالاتر، پردازنده Core i7 نسل ۶ و یا پردازنده Ryzen 7 حداقل نیازهای سیستمی این دستگاه‌های ویدیو کپچر به حساب می‌آیند. از این دستگاه می‌توانید روی سیستم‌عامل ویندوز استفاده کنید. چون امکانات این دستگاه بسیار زیاد است همان‌طور که گفته شد برای مصارف حرفه‌ای و تجاری گزینه مناسبی هستند.

کارت کپچر برند AvereMedia مدل Game Portable 2 Plus

اگر شما از جمله کاربران دستگاه‌ها و یا کنسول‌های بازی Nintendo Switch هستید می‌خواهید بازی‌های خود را روی این کنسول‌های بازی استریم کنید به شما توصیه می‌کنیم که حتماً کارت‌های کپچر برند AvereMedia مدل Game Portable 2 Plus را خریداری کنید. این کارت‌های ویدیو کپچر دارای ابعاد کوچکی هستند و از همه مهم‌تر اینکه به عنوان یک کارت ویدیو کپچر قابل حمل شناخته می‌شوند.

همچنین در این کارت‌ها انتقال داده‌های از طریق استاندارد ۴K انجام می‌شود. برند AvereMedia برای این دستگاه‌ها یک نرم‌افزار طراحی و تولید کرده است که استفاده از آن بسیار ساده است و امکانات بسیار زیادی دارد. البته این نرم‌افزار فقط روی سیستم‌عامل ویندوز قابل دسترس است و کاربران سیستم‌عامل مک باید برای کار با این کارت ویدیو کپچر ز یک نرم‌افزار شخص ثالث استفاده کنند. همچنین این کارت‌ها می‌توانند ویدیوها را روی حافظه‌های Micro SD ذخیره کنند. از همه مهم‌تر اینکه هم امکان پشتیبانی از کامپیوتر و هم امکان پشتیبانی از کنسول بازی برای کاربران این کارت‌ها ارائه شده است.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های کنسول‌های بازی Nintendo امکان جابجایی آسان است و به همین دلیل کاربران زیادی تمایل به داشتن آن دارند. از این رو اگر از آن دسته کاربرانی هستید که تمایل به ضبط بازی‌های خود روی کنسول بازی Nintendo را دارید باید از دستگاه کارت کپچر قابل حمل نیز استفاده کنید. به همین دلیل کارت‌های کپچر برند AvereMedia مدل Game Portable 2 Plus می‌توانند گزینه مناسبی و یک انتخاب عالی برای شما باشند.

چون در کارت‌های کپچر برند AvereMedia مدل Game Portable 2 Plus یک انکودر داخلی از نوع H.264 تعبیه شده است از این رو شما می‌توانید بازی‌های خود را از روی کنسول بازی Nintendo بدون نیاز به کامپیوتر یا لپ‌تاپ ضبط کنید. شما با استفاده از این نوع دستگاه ویدیو کپچر می‌توانید ویدیوهای خود را با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کنید. البته این میزان به دلیل محدودیت در وضوح تصویر تولید شده توسط کنسول بازی Nintendo است وگرنه این دستگاه برای ضبط تصاویر با وضوح تصویر بالاتر نیز توانایی زیادی دارد.

همان‌طور که گفته شد برای ضبط تصاویر با استفاده از کارت کپچر برند AvereMedia مدل Game Portable 2 Plus نیازی به استفاده از کامپیوتر ندارید. در اصل تصاویر توسط این دستگاه روی کارت حافظه MicroSD ذخیره می‌شود و سپس شما می‌توانید ویدیوی ذخیره شده را از طریق Micro-USB یا کارت Micro SD ب کامپیوتر خود منتقل کنید و از این طریق به آن دسترسی داشته باشید.

برای اینکه بتوانید بازی خود را به صورت مستقیم و زنده هم‌زمان با انجام آن روی شبکه‌های اجتماعی مثل یوتیوب یا به هر صورت دیگری استریم کنید باید کارت‌های کپچر برند AvereMedia مدل Game Portable 2 Plus را به کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود متصل کنید و از نرم‌افزار اختصاصی آن یعنی RECentral که توسط برند Avermedia طراحی شده است برای استریم کردن بازی خود استفاده کنید.

روی این کارت‌ها قابلیتی با عنوان قابلیت ویرایش مستقیم یا زنده نیز وجود دارد که شما می‌توانید ویدیوهای خود هم‌زمان با ضبط شدن ویرایش کنید. در اصل شما قبل از ذخیره کردن ویدیو می‌توانید آن را ویرایش کنید.

روی کارت‌های کپچر برند AvereMedia مدل Game Portable 2 Plus علاوه رب تعبیه پورت‌های Micro SD و MicroUSB، دو پورت HDMI نیز تعبیه شده است. یکی از این پورت‌های HDMI انتقال تصاویر را بر اساس استاندارد ۴K بدون استاندارد HDR انجام می‌دهد.

از آنجایی که روی دستگاه جک هدفون و میکروفون به صورت جداگانه تعبیه شده است به همین دلیل شما می‌توانید هم‌زمان با ضبط تصاویر صدای خود را روی ویدیو ضبط کنید. علاوه رب این  دو جک، دکمه‌های کنترل صدا و دکمه‌های مربوط به تنظیم حالت‌های کامپیوتر، بدون کامپیوتر و انتخاب فضای ذخیره سازی ویدیو در جلو دستگاه تعبیه شده است.

کارت‌های کپچر برند AverMedia مدل Live Gamer Mini

برند AverMedia نمونه‌ای از کارت‌های کپچر خود را با مدل Live Gamer Mini به بازار عرضه کرده است که در آن‌ها امکان استریم کردن ویدیوها با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه انجام می‌شود. این کارت‌های کپچر دارای انکودر سخت‌افزاری داخلی H.264 هستند که برای آن‌ها توسط برند AverMedia یکسری نرم‌افزار تخصصی طراحی شده است اما متأسفانه این نرم‌افزار تخصصی فقط تحت سیستم‌عامل ویندوز کار می‌کند و کاربران سیستم‌عامل مک نمی‌توانند از آن استفاده نمایند به همین دلیل باید از نرم‌افزار شخص ثالث برای استفاده از این دستگاه‌ها استفاده کنند.

کارت‌های کپچر برند AverMedia مدل Live Gamer Mini دارای قیمت بسیار ارزان قیمتی هستند و به همین دلیل توانسته‌اند کاربران زیادی را در بازار به خود جذب نمایند. همان‌طور که گفته شد این دستگاه‌ها قادر به ضبط تصاویر با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه هستند. روند انتقال اطلاعات در این کارت‌ها هیچ گونه تأخیری ندارد و به همین دلیل شما می‌توانید هم‌زمان با انجام دادن بازی، آن را به صورت استریمینگ روی شبکه‌های اجتماعی مثل یوتیوب به اشتراک‌گذاری کنید.

بر اساس نظرات کاربران این دستگاه‌های ویدیو کپچر نسبت به نمونه‌های مشابه که قیمت گران‌تری دارند عملکرد بهتری از خود نشان داده‌اند. در اصل یکی از دلایل اینکه کیفیت این کارت‌ها نسبت به نمونه‌های مشابه و حتی گران‌ قیمت‌تر بهتر است این است که در این دستگاه‌ها از انکودر سخت‌افزاری یا رمزنگار سخت‌افزاری H.264 استفاده شده است.

چون دستگاه‌های کارت‌های کپچر برند AverMedia مدل Live Gamer Mini می‌توانند عملیات رمزنگاری انجام دهند به همین دلیل می‌توانند از طریق StreamEngine که در اصل یک برنامه یا نرم‌افزار سبک است و معمولاً همراه با خود دستگاه توسط شرکت سازنده آن ارائه می‌شود، راز ویدیوهایی که شما در حال ضبط کردن آن‌ها هستید، یک نسخه بکاپ تهیه کنند. نرم‌افزارهای Stream Engine این امکان را به شما می‌دهند تا قبل از اینکه گیم ‌پلی شما به نرم‌افزار پخشی که آن را انتخاب کرده‌اید منتقل شود، آن را ضبط کنید.

روی کارت‌های کپچر برند AverMedia مدل Live Gamer Mini نیز مانند مدل‌های Live Gamer Portable 2 Plus که قبل‌تر در بالا آن‌ها را معرفی کردیم، مجهز به یک نرم‌افزار به نام RECentral هستند که دارای قابلیت‌های بسیار جالب و کاربردی از جمله امکان انتقال صحنه، پشتیبانی از کروماکی و میکسر صوتی هستند.

این قابلیت‌ها به کاربر این امکان را می‌دهند که استریمینگ خود را روی شبکه‌های اجتماعی مختلفی مثل یوتیوب، فیس‌بوک، توییچ و شبکه‌های اجتماعی دیگر انجام دهد. البته کارت‌های کپچر برند AverMedia مدل Live Gamer Mini از نرم‌افزارهای شخص ثالثی مثل OBS Studio و OBS Studio نیز پشتیبانی می‌کنند.

یکی از نکات مثبت و در اصل مزایای کارت‌های کپچر برند AverMedia مدل Live Gamer Mini این است که این دستگاه‌ها دارای ابعاد کوچکی هستند. ضخامت این دستگاه‌ها به چیزی کمتر از ۱ اینچ می‌رسد. از طرفی کار کردن با این دستگاه‌ها بسیار ساده و آسان است. این نوع ویدیو کپچرها دارای سه ورودی و خروجی یکی ورودی HDMI، یکی خروجی HDMI و دیگری خروجی USB 2.0 هستند.

برای اینکه بتوانید از این دستگاه روی سیستم خود استفاده کنید باید یک پردازنده حداقل از نوع Core i5 اینتل و یا نسخه مشابه و پردازنده گرافیکی حداقل GTX 650 یا بالاتر در اختیار داشته باشید. همچنین این دستگاه نیاز به ۴ گیگ حافظه رم دارد. البته خود شرکت سازنده این دستگاه‌ها یعنی AverMEdia گفته است که برای کسب نتیجه بهتر و کار کردن راحت‌تر با این دستگاه‌ها نیاز به حداقل ۸ گیگ رم دارید. متأسفانه همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره شد، کاربران سیستم‌عامل مک فقط به نسخه اکسپرس اپلیکیشن RECentral دسترسی دارند و از آن می‌توانند استفاده کنند.

نحوه استفاده از ‌کارت کپچر

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که نحوه استفاده از دستگاه‌های ویدیو کپچر یا کارت کپچر چگونه است؟ خوشبختانه نحوه استفاده از این دستگاه‌ها بسیار ساده و آسان است. البته قبل از اینکه بخواهید کارت کپچر خود را انتخاب و خریداری کنید باید هدف خود از استفاده از این دستگاه‌ها را بدانید که قبلاً در مورد آن صحبت شده است.

دستگاه‌های ویدیو کپچر دستگاهی است که در اصل میان کامپیوتر و کنسول بازی شما یا برای مثال دوربین فیلم‌برداری یا دستگاه پخش ویدیو ارتباط برقرار می‌کند. در اکثر موارد، این بدان معنا است که کابل HDMI  از کنسول یا کامپیوترتان به کارت کپچر وصل می‌شود و سپس یک کابل HDMI دیگر از کارت کپچر به تلویزیون یا مانیتورتان متصل می‌گردد.

علاوه بر این برای اتصال کپچر کارت به کامپیوتر از کابل USB استفاده خواهید کرد. وقتی همه کابل‌ها را وصل کردید و کپچر کارت را روشن نمودید، می‌توانید آن را به عنوان یک دستگاه ورودی در یک نرم‌ افزار استریم/ضبط  مانند OBS Studio اضافه کنید.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 1 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!