تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای خرید دانگل بلوتوث+ قیمت

راهنمای خرید
با استفاده از دانگل بلوتوث می‌توانید کامپیوترها و دستگاه‌های چندرسانه‌ای قدیمی مانند تلویزیون‌ها، گیرنده‌های دیجیتالی و سیستم‌های صوتی قدیمی را مجهز به بلوتوث کنید.

با استفاده از دانگل بلوتوث می‌توانید کامپیوترها و دستگاه‌های چندرسانه‌ای قدیمی مانند تلویزیون‌ها، گیرنده‌های دیجیتالی و سیستم‌های صوتی قدیمی را مجهز به بلوتوث کنید. با استفاده از این دانگل ها انتقال بی‌سیم داده توسط کامپیوترها به گوشی‌ها، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها و اتصال تلویزیون‌های قدیمی به هدفون‌ها (و وسایل مشابه) و سیستم‌های صوتی جدید به‌صورت بی‌سیم امکان‌پذیر می‌شود.

تصلا – بلوتوث یکی از محبوب‌ترین فناوری‌های تاریخ محسوب می‌شود که ارتباط بی‌سیم بین وسایل مختلف را بسیار آسان کرده است و با استفاده از آن می‌توان تنها در چند ثانیه ارتباط بی‌سیم بین دو دستگاه را به‌راحتی ایجاد کرد. امروز علاوه بر گوشی‌ها، تبلت‌ها و لپتاپ‌ها بسیاری از وسایل چندرسانه‌ای دیگر مانند تلویزیون‌ها، گیرنده‌های دیجیتالی، سیستم‌های صوتی مثل ساندبار ها و سینماهای خانواده مجهز به بلوتوث هستند و وجود این فناوری در این دستگاه‌ها به تسهیل اشتراک‌گذاری فایل‌ها بین این دستگاه‌ها کمک زیادی کرده است.

اما متأسفانه تلویزیون‌ها و دستگاه‌های مذکور قدیمی و همچنین کامپیوترهای قدیمی، فاقد بلوتوث هستند و کاربران این دستگاه‌ها نمی‌توانند از مزایای بلوتوث بهره‌مند شوند؛ البته با خرید یک دانگل بلوتوث می‌توان این مشکل را برطرف کرد و این دستگاه‌ها با استفاده از این دانگل‌ها به‌راحتی ارتباط بی‌سیم بلوتوثی را با سایر دستگاه‌ها برقرار کنند.

امروزه دانگل‌های بلوتوث گجت‌های ضروری محسوب می‌شوند؛ مخصوصاً برای کامپیوتر؛ زیرا درصورتی‌که کامپیوتر مجهز به بلوتوث نباشد، امکان اتصال گجت‌های بی‌سیم مانند موس، صفحه‌کلید، هدست، هدفون و هندزفری به کامپیوتر وجود ندارد و وجود سیم‌های متعدد و درهم‌تنیده این دستگاه‌ها می‌تواند برای بسیاری از کاربران آزاردهنده باشد.

همچنین درصورتی‌که کامپیوتر مجهز به بلوتوث باشد حتی می‌تواند برای انتقال فایل با تبلت‌ها و گوشی‌ها نیز ارتباط برقرار کند. در این مطلب قصد داریم هر آنچه را که باید در رابطه با خرید دانگل بلوتوث برای تلویزیون، کامپیوتر و سیستم‌های صوتی قدیمی خودروها بدانید، توضیح دهیم تا در هنگام خرید این گجت تصمیم‌گیری راحت‌تری داشته باشید.

قبل از اینکه به ادامه مقاله بپردازیم، باید متذکر شویم که دانگل های بلوتوث به دو نوع تقسیم می‌شوند؛ دانگل‌هایی که تنها مختص انتقال فایل هستند و برای کامپیوترهای ویندوز، مک و لینوکس طراحی شده‌اند و دانگل‌هایی که برای انتقال صدا از وسیله‌ای به وسیله‌ای ایجاد شده‌اند و دانگل بلوتوث صدا نام دارند. دانگل‌های نوع دوم بیشتر برای تلویزیون‌ها و سیستم‌های صوتی قدیمی قابل استفاده هستند.

نکاتی که باید در رابطه با خرید دانگل بلوتوث بدانید

اگر با برخی از مشخصات دانگل‌های بلوتوث آشنا باشید، در هنگام خرید آن‌ها می‌توانید با آگاهی بیشتری خرید کنید. ویژگی‌های یک دانگل بلوتوث خوب به شرح زیر است:

برخورداری از کلاس مناسب

دانگل‌های بلوتوث و در کل بلوتوث به دو دسته کلاس ۱ و کلاس ۲ تقسیم می‌شود. برد بلوتوث‌های کلاس ۱ ۱۰ متر و برد بلوتوث‌های کلاس ۲ در حدود ۱۰۰ متر است؛ بنابراین اگر می‌خواهید از وسیله بلوتوثی خود در فاصله بسیار زیادی از وسیله دارای دانگل استفاده کنید، باید دانگل بلوتوث کلاس ۲ را انتخاب کنید و درصورتی‌که برخورداری بلوتوث از برد زیاد چندان برایتان مهم نیست، دانگل‌های کلاس یک هم برای شما می‌تواند کافی باشد. درصورتی‌که دانگل کلاس ۱ دارای آنتن باشد، برد آن می‌تواند تا ۵۰ متر هم افزایش پیدا کند.

سازگاری

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در هنگام خرید دانگل بلوتوث حتماً به آن توجه کنید، سازگاری آن با وسیله موردنظر شما است. عده‌ای بسیار زیادی از افراد پس از خرید دانگل بلوتوث متوجه می‌شود که کار نمی‌کند و نمی‌توانند از آن استفاده کنند. یکی از دلایل اصلی عمل نکردن دانگل بلوتوث سازگار نبودن آن با دستگاه‌های است که می‌خواهید بین دانگل را به آن متصل کنید.

در هنگام خرید دانگل بلوتوث باید توجه داشته باشید که دانگل با سیستم‌عامل دستگاهی که می‌خواهید دانگل را به آن متصل کنید، نیز کاملاً سازگار باشد (مثلاً با ویندوز یا مک کاملاً سازگار باشد) و ترجیحاً نسخه ۴٫۰ باشد؛ زیرا بلوتوث نسخه ۴ بهترین سازگاری را با دستگاه‌های مختلف دارد و سازگاری کامل با دستگاه‌های مختلف را تضمین می‌کند.

برای استفاده از برخی دانگل‌های بلوتوث باید درایور نصب کنید؛ درصورت انتخاب چنین دانگل‌هایی باید مطمئن شوید که درایور آن‌ها بر روی نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل‌های مختلف قابل‌نصب هستند و هیچ مشکلی در عملکرد آن‌ها ایجاد نمی‌شود.

نصب و راه‌اندازی آسان

برای استفاده از برخی از دانگل‌ها هیچ نیازی به نصب دارایور ندارید و می‌توانید تنها با متصل کردن آن‌ها به پورت USB به‌راحتی و به‌سرعت استفاده از آن‌ها را شروع کنید. این دانگل‌ها با نام پلاگ اند پلی (plug & play) شناخته می‌شوند.

قابلیت اتصال هم‌زمان به چند دستگاه

درصورتی‌که دانگل بلوتوث قابلیت اتصال به چند دستگاه را داشته باشد، هم دیگر نیازی به خرید دانگل‌های مجزا نیست و هم پورت‌های USB کمتری از سیستم شما اشغال می‌شود؛ زیرا دانگل‌های بلوتوث از طریق پورت USB به دستگاه‌های مختلف متصل می‌شوند.

انتقال صدایی شفاف و بدون قطعی و نویز توسط دانگل‌های بلوتوث صدا

بدون تردید انتقال صدایی شفاف و بدون قطعی و نویز توسط دانگل بلوتوث صدا اهمیت ویژه‌ای دارد. توصیه می‌کنیم برای انتقال صدا دانگل‌هایی را انتخاب کنید که دارای فناوری‌های بلوتوث ۵ و aptX و aptX low latency باشد (در ادامه در مورد این فناوری‌ها توضیح خواهیم داد)

بهترین دانگل‌های بلوتوث برای کامپیوتر

اکنون که با ویژگی‌های یک دانگل بلوتوث خوب آشنا شدید اجازه دهید تعدادی از بهترین دانگل‌های بلوتوث برای کامپیوتر، تلویزیون و خودرو را معرفی کنیم.

دانگل بلوتوث آوانتری (Avantree) – بهترین دانگل برای کامپیوترهای ویندوز

  • مشخصات: بلوتوث ۴٫۰ همراه با EDR (قابلیت افزایش سرعت انتقال داده) با قابلیت انتقال داده ۳ مگابایت در ثانیه
  • فرکانس: ۲٫۴۰۲ تا ۲٫۴۸۰ گیگاهرتز
  • برد: ۱۰ متر (البته این دانگل دارای آنتن است که می‌تواند برد آن را تا ۵۰ متر نیز افزایش دهد)

مزایا:

  • برخورداری از چراغ LED نشانگر وضعیت روشن بودن دانگل، متصل بودن آن به  دستگاه موردنظر و قرار گرفتن آن در حالت استندبای
  • قابلیت اتصال هم‌زمان به چند دستگاه
  • قابلیت انتقال یا دریافت صدای استریو
  • سازگار با تمام نسخه‌های ویندوز
  • سازگار با پلی‌استیشن ۴
  • مناسب برای گیمینگ
  • بدون نیاز به نصب درایور (پلاگ اند پلی)

معایب:

سازگار نبودن با مک او اس

قیمت دانگل بلوتوث آوانتری (Avantree) نسخه ۴٫۰ در حدود ۵۵۰ هزار تومان است.

دانگل بلوتوث پلاگیبل (Plugable) – مناسب برای کامپیوترهای ویندوز

برد: ۲۰ متر

مزایا:

  • سازگاری با تمام نسخه‌های ویندوز
  • بدون نیاز به نصب درایور
  • قابلیت اتصال عالی
  • اندازه بسیار کوچک (کوچک‌ترین دانگل بلوتوث موجود در بازار)
  • برخورداری از فناوری Low Energy (مصرف کم)
  • قابلیت اتصال به اسپیکر بلوتوثی، صفحه‌کلید، هدست و سایر وسایل بلوتوثی
  • برخورداری از فناوری EDR با سرعت انتقال ۳ مگابایت در ثانیه
  • برخورداری از فناوری سازگاری عقب رو (سازگار با نسخه‌های بلوتوث ۳ و ۲)

معایب

  • سازگار نبودن با سیستم‌عامل مک و لینوکس

قیمت دانگل بلوتوث پلاگیبل (Plugable) بلوتوث ۴٫۰ درحدود ۴۰۰ هزار تومان است.

دانگل بلوتوث اسمارت (smart)، بهترین دانگل برای کامپیوترهای مک

برد: ۵۰ متر (کلاس یک)

نسخه بلوتوث: ۴٫۰

مزایا:

  • سازگاری کامل با تمام نسخه‌های ویندوز و سیستم‌عامل مک
  • برخورداری از فناوری EDR قابلیت انتقال داده با سرعت ۳ مگابایت در ثانیه
  • برخورداری از فناوری رمزگذاری ۱۲۸ بیت (۱۲۸-bit encryption) جهت افزایش امنیت ارتباط بین دو دستگاه در هنگام انتقال داده‌ها
  • قابلیت اتصال به جدیدترین گوشی‌های اندرویدی و iOS

معایب:

  • عدم قابلیت اتصال به چند دستگاه

قیمت دانگل بلوتوث اسمارت (smart) در حدود ۹۲۲ هزار تومان است.

بهترین دانگل بلوتوث برای تلویزیون

درصورتی‌که تلویزیون شما مجهز به بلوتوث داخل نباشد، می‌توانید با اتصال یک دانگل بلوتوث به آن، هندزفری‌ها، هدست ها، هدفون‌های بی‌سیم و سیستم‌های صوتی دارای بلوتوث مثل سینماهای خانواده و ساندبار ها را به تلویزیون متصل کنید برای اتصال این دانگل ها به تلویزیون، تلویزیون باید مجهز به خروجی صدای استریو (AUX) باشد و یا دارای جک ۳٫۵ میلی‌متری باشد. (اکثر تلویزیون‌های قدیمی دارای هر دو درگاه هستند).

درصورتی‌که تلویزیون دارای خروجی صدای دیجیتال باشد، می‌توانید دانگل‌های بلوتوث مناسب برای تلویزیون را که با نام دانگل‌های بلوتوث Aux نیز شناخته می‌شوند، مستقیماً از طریق این خروجی به تلویزیون متصل کنید؛ اما درصورتی‌که تلویزیون تنها مجهز به جک ۳٫۵ میلی‌متری باشد، باید از مبدل جک ۳٫۵ میلی‌متری به پورت RCA استفاده کنید. این مبدل با برخی از دانگل‌های بلوتوث AUX عرضه می‌شود؛ اما برخی از دانگل‌های بلوتوث AUX هم بدون مبدل عرضه می‌شوند و باید مبدل را به‌صورت جداگانه تهیه کنید.

دانگل بلوتوث AUX آوانتری

نسخه بلوتوث: ۵

برد: ۳۰ متر

مزایا:

  • برخورداری از بلوتوث ۵ و قابلیت aptX که باعث می‌شود دانگل بتواند ترک صوتی را بدون نیاز به فشرده‌سازی برای دستگاه پخش صدا بفرستد و صدا با کیفیت عالی پخش شود؛ البته دستگاه گیرنده نیز باید مجهز به فناوری aptX و بلوتوث ۵ باشد
  • برخورداری از فناوری low latency جهت به حداقل رساندن تأخیر در انتقال صدا
  • دارای پورت‌های مختلف جهت اتصال به دستگاه‌های مختلف (اپتیکال، Aux، RCA و USB)
  • برخورداری از پورت اپتیکال جهت انتقال صدای دیجیتال استریو با بالاترین کیفیت ممکن و بدون هیچ‌گونه نویزی (کابل اپتیکال فاقد رشته‌های سیمی است و صدا را تنها با استفاده از نور انتقال می‌دهد؛ بنابراین نویز ناشی از استفاده از برخی از وسایل تولیدکننده نویز مانند گوشی‌های بی‌سیم تلفن‌های ثابت یا خاموش و روشن کردن لامپ مهتابی درنزدیکی تلویزیون، عملکرد آن را به‌ هیچ‌ وجه تحت تأثیر قرار نمی‌دهد و صدایی کاملاً شفاف از طریق این پورت انتقال داده می‌شود؛ البته لازم به توضیح است تنها انتقال صدای استریو از طریق بلوتوث امکان‌‌‌پذیر است و  بلوتوث توانایی انتقال صدای دالبی را ندارد).
  • قابلیت کم و زیاد کردن صدا با استفاده از دانگل USB

معایب:

  • عدم قابلیت دریافت صدا از سایر دستگاه‌ها

قیمت-دانگل بلوتوث AUX آوانتری در حدود دو میلیون و ۴۳۹ هزار تومان است.

دانگل بلوتوث صوتی Auckey BR-08

مشخصات:

  • بلوتوث: ۵
  • برد: ۵۰ متر (درصورتی‌که مانعی بین گیرنده و فرستنده نباشد)

مزایا:

  • قابلیت دریافت و ارسال صدا
  • عملکرد بسیار خوب در ارسال صدا
  • قابلیت اتصال به بیش از یک دستگاه
  • برخورداری از حالت bypass mode جهت انتقال صدا به اسپیکرهای سیمی
  • برخورداری از پورت اپتیکال
  • قابلیت اتصال به جک ۳٫۵

قیمت دانگل بلوتوث Auckey BR-08 در حدود یک میلیون و ۶۷۱ هزار تومان است.

بهترین دانگل بلوتوث برای خودرو

دانگل بلوتوث Mpow

بلوتوث: ۵

برد: ۵۰ متر

مزایا

  • چندمنظوره بودن (قابل‌استفاده بودن برای سیستم‌های صوتی خودرو، تلویزیون و کامپیوتر)
  • قابلیت انتقال فیلم
  • قابلیت اتصال آسان به دستگاه‌های مختلف از طریق جک ۳٫۵ میلی‌متری
  • قابلیت اتصال هم‌زمان به دو گوشی در حالت RX یا هم‌زمان به دو هدفون TX
  • برخورداری از فناوری aptX
  • برخورداری از باتری ۲۵۰ میلی‌آمپر ساعتی با عمر باتری ۷ ساعت در صورت شارژ کامل (۱٫۵ ساعت)
  • قابلیت استفاده از دانگل در حین شارژ شدن
  • استفاده آسان تنها با روشن کردن آداپتور

قیمت دانگل بلوتوث Mpow در حدود ۸۲۰ هزار تومان است.

دانگل بلوتوث صوتی TT-BA07

مشخصات:

بلوتوث: ۵٫۰

مزایا:

  • برخورداری از فناوری apxt
  • قابلیت اتصال هم‌زمان ارسال و دریافت صدا
  • قابلیت اتصال هم‌زمان به دو دستگاه گیرنده بلوتوث (مثلاً هدفون)
  • برخورداری از باتری باعمر باتری ۱۰ ساعت
  • برخورداری از مبدل جک ۳٫۵ میلی‌متری به پورت RCA

قیمت دانگل بلوتوث صوتی TT-BA07 در حدود ۵۱۸ هزار تومان است.

دانگل‌های بلوتوث ارزان‌قیمت

در ابتدا باید بگویم دانگل‌های بلوتوث ارزان‌قیمت کیفیت چندان زیادی ندارند و ممکن است در حین استفاده از آن‌ها با مشکلات زیادی مثل شناسایی نشدن بلوتوث توسط کامپیوتر یا سایر وسایل، ایجاد نویز شدید روی صدا، قطع و وصل شدن صدا یا تاخیر در پخش صدا مواجه شوید؛ حتی ممکن است دانگل اصلا عمل نکند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم حتی‌الامکان از خرید دانگل‌های ارزان‌قیمت اجتناب کنید و یا حداقل قبل خرید این دانگل ها نظرات کاربران در مورد دانگل موردنظر خود را در سایت‌هایی مثل دیجی کالا مطالعه کنید. با این حال در این بخش دو دانگل بلوتوث ارزان‌قیمت مناسب را معرفی می‌کنیم.

دانگل ایکس-پروداکت مدل XP-BLO5D

مشخصات:

بلوتوث ۵٫۰

برد: ۲۰ متر

مزایا:

  • برخورداری از بلوتوث ۵
  • برد مناسب
  • سازگاری نسخه‌های مختلف ویندوز، مک او اس و OS X
  • وزن بسیار کم: دو گرم
  • بدون قطعی

قیمت دانگل بلوتوث ایکس-پروداکت مدل XP-BLO5D در حدود ۹۵ هزار تومان است.

دانگل بلوتوث تسکو کد ۱۰۱

مشخصات:

بلوتوث: ۴٫۱

حداکثر برد: ۱۰ متر

مزایا:

  • قابلیت مکالمه و پخش موسیقی
  • قابلیت تبدیل هر نوع اسپیکر دارای پورت USB به اسپیکر بلوتوثی
  • نداشتن تأخیر صدا

معایب:

  • عدم برخورداری از بلوتوث ۵

قیمت دانگل بلوتوث تسکو کد ۱۰۱ در حدود ۹۳ هزار تومان است.

کلیه قیمت‌های ذکرشده در مقاله مربوط به تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ است.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۴۰۰/۰۲/۲۸
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!