تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

بهترین موس‌های بی سیم+ قیمت

راهنمای خرید
آیا می‌دانید یک موس بی سیم خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد و بهترین موس‌های گیمینگ متعلق به کدام یک از این برندها هستند؟

آیا می‌دانید یک موس گیمینگ بی سیم خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد و بهترین موس‌های گیمینگ متعلق به کدام یک از این برندها هستند؟ در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین موس‌های بی‌سیم گیمینگ آشنا کنیم.

تصلا – بسیاری از افرادی که از لپ‌تاپ استفاده می‌کنند و لپ‌تاپ را دائماً همراه خود دارند و جابجا می‌کنند، بیشتر ترجیح می‌دهند از موس بی سیم استفاده کنند؛ زیرا حمل و جابه‌جایی این موس‌ها راحت‌تر از موس‌های سیمی است و برخی از موس‌های بی‌سیم عملکرد بهتری نسبت به موس‌های سیمی دارند و می‌توان آزادانه و بدون هیچ‌گونه محدودیتی از آن‌ها استفاده کنید و دیگر نباید نگران گیر کردن سیم به موانع مختلف باشید. در این مطلب ابتدا ویژگی‌های مزایا و معایب و ویژگی‌های یک موس گیمینگ خوب را بیان و نکات لازم برای یک موس بی سیم خوب را بیان و سپس تعدادی از بهترین موس‌های بی‌سیم را معرفی خواهیم کرد.

ویژگی‌های موس گیمینگ خوب

موس های گیمینگ باید از ویژگی های خوبی برخوردار باشند که عبارتند از:

راحتی زیاد و طراحی ارگونومیک مناسب

موس های بی سیم گیمینگ باید طوری طراحی شوند که حتی پس از ساعت‌ها استفاده از آن اصلاً احساس خستگی کنید. این موس‌ها بباید به گونه‌ای باشند که نسبت به موس‌های معمولی راحت‌تر در دست قرار بگیرند. بدون تردید ساختار دست تمام انسان‌ها یکسان نیست و کاربرها به هر نحوی که راحت‌تر هستند موس را در دستشان می‌گیرند؛ به‌عنوان‌مثال انگشتان برخی از افراد بزرگ‌تر و انگشتان برخی دیگر کوچک‌تر هستند.

برخی از افراد ترجیح می‌دهند موس را با کف دستشان بگیرند، برخی دیگر با نوک‌های انگشت و تعدادی دیگر با خود انگشتان. اگر بیشتر با نوک انگشتانتان موس را می‌گیرید، بهتر است موس بی سیم بخرید تا در هنگام استفاده طولانی‌مدت از موس خسته نشوید و فشار زیادی به نوک انگشتان‌تان وارد نشود.

برخورداری از قابلیت سفارشی‌سازی دکمه‌ها

برخورداری از قابلیت سفارشی‌سازی دکمه‌ها

موس‌های گیمینگ بی‌سیم معمولاً دارای دکمه‌های متنوع و زیادی هستند که سفارشی‌سازی هر یک از آن‌ها و استفاده از آن‌ها برای انجام کارهای خاصی مثل کپی و پیست کردن، پاک کردن یا هر کار دیگری که معمولاً در هنگام کار با کامپیوتر به‌دفعات انجام می‌دهید، امکان‌پذیر است.

با استفاده از ماکروهای موس می‌توانید کارهایی را که باید برای انجام آن‌ها، دو یا سه کلید سه کلید را به‌صورت هم‌زمان بزنید، تنها با زدن یک دکمه روی موس‌های گیمینگ انجام دهید؛ به‌عنوان‌مثال اگر برای انجام کار خاصی باید دکمه‌های F5 را همراه با دکمه‌های Q و ۹ را هم‌زمان با هم بزنید، می‌توانید به‌جای زدن این دکمه‌ها با هم، کار موردنظر خود را تنها با زدن یک دکمه روی موس دهید.

این ویژگی برای افرادی که دچار معلولیت در دست هستند، ویژگی بسیار مفیدی محسوب می‌شود و می‌تواند کار با کامپیوتر را برای آن‌ها به کاری لذت‌بخش و آسان تبدیل کند و دشواری‌های کار کردن با کامپیوتر را برای آن‌ها به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد. در بازی هم می‌توانید متناسب با نوع بازی دکمه‌های مختلف را به کارهای خاص اختصاص دهید.

در بازی‌های RPG یا بازی‌های نقش‌آفرینی مثل بازی World of Warcraft بیشترین بهره‌مندی را از دکمه‌های قابل سفارشی‌سازی موس را ببرید و تسهیل کنترل بازی و همچنین تمرکز و تسلط خودتان روی بازی را تا میزان قابل‌توجهی افزایش دهید.

کنترل راحت‌تر و دقت بالاتر نشانگر نشانگر موس نسبت به موس‌های معمولی در موس‌های گیمینگ یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌توجه موس‌های گیمینگ است. نشانگر موس‌های گیمینگ نسبت به موس‌های معمولی معمولاً روان‌تر حرکت می‌کنند و راحت‌تر می‌توانید آن را کنترل کنید؛ همین ویژگی می‌تواند راحت‌تر بودن و آسان‌تر بودن استفاده از موس‌های گیمینگ نسبت به موضوع‌های معمولی را بیشتر تصدیق کند.

دقت، سرعت و حساسیت بالاتر نسبت به موس‌های معمولی

دقت بالای موس برای برخی از گیمرهای حرفه‌ای اهمیت بسیار زیادی دارد (مخصوصاً در بازی‌های که حالت سریع دارند و سرعت عمل بالا در آن‌ها اهمیت زیادی دارد).  زمان پاسخگویی در موس‌ها گیمینگ یک میلی‌ثانیه است که امکان واکنش سریع‌تر برای شما را در مقایسه با زمانی که در حال استفاده از موسی با زمان پاسخگویی بیش از ۴ تا ۶ میلی‌ثانیه هستید، بیشتر فراهم می‌کند (زمان پاسخگویی به مدت‌زمان بین زدن دکمه‌های موس توسط کاربر و واکنش نشان دادن موس گفته می‌شود و هرچقدر کمتر باشد بهتر است)؛ بنابراین استفاده از موس‌های گیمینگ در بازی‌هایی که واکنش سریع در آن‌ها اهمیت حیاتی دارد، می‌تواند تضمین‌کننده موفقیت شما باشد.

میزان حساسیت موس‌های گیمینگ معمولاً بیش از دو برابر موس‌های معمولی است. حساسیت زیاد باعث می‌شود حتی زمانی که موس را به میزان کمی حرکت می‌دهید، نشانگر موس به میزان قابل‌توجهی حرکت کند.

میزان حساسیت موس‌های گیمینگ و معمولی با واحد DPI سنجیده می‌شود و هرچقدر میزان DPI موس بیشتر باشد، حساسیت آن نیز به همان میزان افزایش پیدا می‌کند. معمولاً DPI موس‌های معمولی بین ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ دی.پی.آی و در موس‌های گیمینگ بین ۴۰۰۰ دی‌پی‌آی است.

در بسیاری از موس‌های گیمینگ امکان افزایش یا کاهش DPI بر اساس نیاز گیمر وجود دارد و حتی در برخی از موس‌ها امکان سفارشی‌سازی DPI برای هر بازی به‌صورت اختصاصی وجود دارد که ویژگی بسیار خوبی محسوب می‌شود.

معایب و مزایای موس‌های سیمی نسبت به یکدیگر

معایب و مزایای موس‌های سیمی نسبت به یکدیگر

مسلماً استفاده از موس‌های بی‌سیم راحت‌تر است و هنگام استفاده از آن‌ها آزادی عمل بهتری دارید و می‌توانید آزادانه‌تر آن را حرکت دهید؛ اما قیمت موس‌های بی‌سیم نسبت به موس‌های سیمی به میزان قابل‌توجهی بیشتر است. موس‌های گیمینگ سیمی و بی‌سیم هر کدام مزایا و معایب مختص به خود را دارد که در ادامه به‌صورت مختصر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مزایای موس‌های سیمی:

  • راحتی اتصال: موس‌های سیمی به‌راحتی از طریق پورت USB به کامپیوتر متصل می‌شوند و دیگر نگران تمام شدن باتری آن‌ها نیستید
  • سرعت بالاتر: زمان پاسخگویی برخی از سیم‌های سیمی مدرن به یک‌دهم میلی‌ثانیه می‌رسد که زمان پاسخگویی بسیار خوبی محسوب می‌شود و با استفاده از آن‌ها می‌توانید در حین بازی سریع‌تر واکنش‌ها داشته باشید؛ اما زمان پاسخگویی موس‌های بی‌سیم در بهترین حالت یک میلی‌ثانیه است.

معایب موس‌های سیمی:

  • کم بودن قدرت مانور: بدون تردید وجود سیم محدودیت ایجاد می‌کند و باعث می‌شود نتوانید آزادانه از موس استفاده کنید. در ضمن اصطحکاک ناخواسته سیم موس با سطحی که روی آن قرار دارد در برخی از مواقع باعث کاهش زمان پاسخگویی موس می‌شود
  • ماندگاری کم: چنانچه سیم از کیفیت خوبی برخوردار نباشد، ممکن است به مرور زمان رشته‌رشته و پاره شود و یا ممکن است پیچ بخورد. در ضمن ممکن است سیم موس‌ها در هنگام حمل و جابجایی آن‌ها دچار مشکل شود (البته سیم برخی از موس‌های سیمی از آن‌ها جدا می‌شود)

مزایای موس‌های بی‌سیم:

مزایای موس‌های بی‌سیم

موس‌های بی‌سیم اصلاً محدودیت‌های موس‌های سیمی  را ندارند؛ اما در مقابل این مزیت معایب قابل‌توجهی هم دارند

معایب موس بی سیم:

  • زمان پاسخگویی کمتر نسبت به موس‌های سیمی
  • وزن بالاتر نسبت به موس‌های بی‌سیم به دلیل برخورداری از باتری
  • وجود مشکل تداخل امواج در برخی از موس‌های بی‌سیم: در صورت خرید موس‌های بی‌سیم قدیمی ممکن است با مشکل تداخل امواج این موس‌ها با امواج سایر دستگاه‌های بی‌سیم اطراف آن مواجه شوید و ارتباط بین موس و کامپیوتر قطع شود.

البته این مشکل در موس‌های گیمینگ بی‌سیم رده‌بالا و مدرن برندهای مطرح تولیدکننده تجهیزات گیمینگ مثل ریزر و لاجیتک دیده نمی‌شود. این موس‌ها می‌توانند کانال‌های بی‌سیم مختلف را اسکن کنند و کم ترافیک‌ترین و سریع کانال بدون تداخل امواج را انتخاب کنند.

  • نیاز برخی از موس‌های بی‌سیم به دانگل USB برای متصل شدن به کامپیوتر: برخی از این موس‌ها از طریق دانگل USB به کامپیوتر متصل می‌شوند و درصورتی‌که این دانگل گم شود یا آسیب ببیند، استفاده از این موس‌ها دیگر امکان‌پذیر نیست. در ضمن در صورت خرید این موس‌های بی‌سیم همیشه یکی از پورت‌های USB کامپیوتر یا سایر دستگاه‌ها اشغال می‌شود و نمی‌توان از آن استفاده کرد.

در هنگام خرید موس بی سیم، موس‌هایی را انتخاب کنید که با استفاده از دانگل USB با فرکانس ۲۴ گیگاهرتز به دستگاه متصل شود؛ زیرا زمان پاسخگویی این موس‌ها نسبت به موس‌های بی‌سیم قدیمی که معمولاً از طریق بلوتوث به دستگاه متصل می‌شوند، در حدود ۷٫۵ برابر سریع‌تر است.

همچنین توصیه می‌کنیم موسی را برای خرید انتخاب کنید که دارای عمر باتری مناسبی باشد. عمر باتری بهترین موس‌های بی‌سیم گیمینک بین ۴۰ تا ۷۰ ساعت است و عمر باتری برخی از آن‌ها مثل موس‌های گیمینگ رده‌بالای لاجیتک به بیش از ۱۰۰ یا ۲۰۰ ساعت هم می‌رسد که میزان شگفت‌انگیزی محسوب می‌شود.

توصیه می‌کنیم موس بی‌سیمی را خریداری کنید که ترجیحا دارای پورت USB-C باشد و از قابلیت شارژ سریع (Fast charging) پشتیبانی کند تا در مدت کوتاه شارژ شود.

در کل باید بگویم اگر می‌خواهید برای گیم استفاده کنید بهتر است همان موس های گیمینگ سیمی را برای خرید انتخاب کنید؛ زیرا برای گیمری حرفه‌ای هیچ چیز مهم‌تر از زمان پاسخگویی کم نیست و موس‌های بی‌سیم در این زمینه در مقابل موس‌های سیمی حرفی برای گفتن ندارند.

بهترین موس‌های بی‌سیم

بهترین موس‌ گیمینگ: موس بی سیم گیمینگ Razer Viper Ultimate

بهترین موس‌ گیمینگ: موس بی سیم گیمینگ Razer Viper Ultimate

طراحی ارگونومی

این موس گیمینگ بی سیم جزو موس‌های سبک‌وزن محسوب می‌شود و به‌راحتی می‌توان آن را جابجا کرد. موس وایبر آلتیمیت با کار کردن با هر دو دست چپ و راست طراحی شده است و دکمه‌های هر دو طرف به شکل قرینه در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. این موس به گونه‌ای طراحی شده است که قسمت انتهایی آن ارتفاع کمی دارد و از بدنه کوچکی برخوردار است.

به همین دلیل افرادی که دست بزرگی دارند می‌توانند موس را با نوک دست و افرادی که دست‌های کوچک‌تری دارند، می‌توانند موس را با کف دست بگیرند.

مزایا:

  • قابلیت اتصال به دستگاه با استفاده از بلوتوث یا دانگل USB
  • حرکت کاملاً نرم و روان
  • برخورداری از دقت بالا (دی پی آی ۲۰۰۰)
  • برخورداری از ۸۰ برنامه قابل سفارشی‌سازی برای اختصاص دادن به وظایف مختلف
  • طول عمر ۷۰ میلیون بار کلیک
  • عدم تأخیر
  • اصطکاک بسیار کم با پد موس به دلیل استفاده از تفلون در ساخت موس
  • کاملا مناسب برای بازی‌های تیراندازی اول‌شخص و بازی‌های پیچیده و هیجان‌انگیزی که شخص باید کارهای زیادی را انجام دهد.
  • ۲۵ درصد سریع‌تر از سایر موس‌های بی‌سیم
  • عمر باتری نسبتاً خوب (۷۰ ساعت)

معایب:

  • عدم برخورداری از قابلیت نورپردازی RGB
  • لزوم استفاده از پد موس همراه با موس به دلیل برخورداری آن از حسگر اپتیکال
  • صدای نامحسوس دکمه‌های کلیک

قیمت موس بی سیم گیمینگ ریزر مدل Viper ultimate در حدود ۴ میلیون و ۹۹۰ تومان است

موس گیمینگ بی سیم لاجیتک مدل G903

موس گیمینگ بی‌سیم لاجیتک مدل G903

این موس بی سیم لاجیتک با طراحی ارگونومی و عملکرد بسیار مناسب می‌تواند یکی از بهترین گیمینگ بی‌سیم برای گیمرهای حرفه‌ای در تمام بازی‌ها باشد.

ارگونومی

پوشش سطح روی این موس مرغوب و کاملاً با دست سازگار است و از تعریق دست و لیز خوردن انگشتان روی آن جلوگیری می‌کند؛ بنابراین این موس بی سیم را می‌توان را یک موس ضد عرق نیز نامید که برای استفاده طولانی‌مدت ویژگی بسیار خوبی محسوب می‌شود. این موس برای بازی‌های استراتژیک مثل بازی‌های تیر اندازی اول‌شخص و سوم شخص گزینه بسیار خوبی است و گیمرها می‌توانند ساعت‌ها بدون اینکه که دستشان عرق کند این موس را بسیار راحت و آسان کنترل کنند. همچنین دکمه‌های کلیک راست و چپ دارای طراحی مکانیکی هستند و با کوچک‌ترین فشاری عمل می‌کنند که باعث تقویت سرعت عمل کاربر می‌شود). یکی دیگر از مزایای خوب این موس این است که می‌توان با هر دو دست از آن استفاده کرد

ویژگی‌ها و مزایا:

  • برخورداری از دی پی آی ۲۵۶۰۰ (قابل تنظیم بین ۱۰۰ تا ۲۵۶۰۰)
  • برخورداری از زمان پاسخگویی ۱ میلی‌ثانیه‌ای
  • برخورداری از دانگل بی‌سیم USB با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز برای اتصال به کامپیوتر (این موس‌های بی‌سیم نسبت به موس‌های بی‌سیم که از طریق بلوتوث به کامپیوتر متصل می‌شوند، دارای لگ و زمان پاسخگویی کمتر هستند؛ بنابراین سریع‌تر واکنش نشان می‌دهند
  • برخورداری از اپلیکیشن اختصاصی
  • ۱۱ دکمه برای سفارشی‌سازی
  • برخورداری از ویل اسکرول دوحالته
  • برخورداری از کابل شارژ بلند ۱٫۸ متری و قابلیت شارژ در حین استفاده
  • سازگاری با نسخه‌های مختلف ویندوز، مک ۱۰٫۶٫۸ و کروم او اس
  • قابلیت شارژ بی‌سیم با استفاده از پد مخصوص
  • کیفیت ساخت بسیار بالا
  • عمر باتری بسیار مناسب (۱۴۰ ساعت در هر بار شارژ؛ در صورت خاموش کردن چراغ‌های موس عمر باتری آن به ۱۸۰ ساعت هم می‌رسد
  • برخورداری از حافظه جهت ذخیره تنظیمات اعمال‌شده روی موس
  • نورپردازی RGB با قابلیت سفارشی‌سازی (نورهای چراغ‌های موس به تصاویر و رویدادهای در حال پخش در بازی و حتی صداهای آن واکنش نشان می‌دهد که ویژگی بسیار هیجان‌انگیز محسوب می‌شود)

معایب:

  • قیمت بسیار بالا
  • وزن نسبتاً زیاد

توجه: موس‌های سیمی و موس‌های بی‌سیم که از طریق دانگل بی‌سیم USB به کامپیوتر متصل می‌شوند، همیشه یکی از پورت‌های USB کامپیوتر را اشغال می‌کنند درصورتی‌که همیشه به تمام پورت‌های USB نیاز دارید، موسی را برای خرید انتخاب کنید که از طریق بلوتوث به کامپیوتر یا لپ‌تاپ متصل ش این موس گیمینگ بی‌سیم لاجیتک نسبت به مدل G903 قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه تری دارد و می‌تواند برای گیمرهایی که متمایل به پرداخت هزینه بسیار زیاد نیستند، گزینه بسیار خوب باشد.

قیمت موس گیمینگ بی‌سیم لاجیتک مدل G903 در حدود ۳ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان است.

بهترین موس گیمینگ بی سیم برای انجام کارهای اداری: موس لاجیتک ام ایکس مستر ۳ (MX Master 3)

بهترین موس بی سیم برای انجام کارهای اداری: موس لاجیتک ام ایکس مستر 3 (MX Master 3)

این موس نیز دارای طراحی ارگونومیک کاملاً مناسبی است و محل قرارگیری انگشت شست نیز بر کنار آن ایجاد شده است. در ضمن در این موس دکمه اسکرول عمودی برای اسکرول راحت‌تر در اسناد طولانی ایجاد شده است. همچنین دکمه اسکرول افقی نیز در کنار موس قرار دارد با استفاده از آن می‌توانید با انگشت شست خود با موس به‌راحتی اسکرول افقی کنید.

مزایا:

  • برخورداری از دقت ۴۰۰۰ دی پی آی (قابلیت تغییر میزان DPI’ از ۲۶۰ تا ۴۰۰۰ دی بی آی
  • عمر باتری بالا
  • سازگاری با ویندوزهای ۸ و ۱۰ و مک او اس ۱۰، ۱۳ و بالاتر و لینوکس
  • عمر باتری بسیار خوب (۷۰ روز)
  • برخورداری از فناوری شارژ سریع (یک گردش شارژ ۳ ساعت استفاده)
  • قابلیت اتصال به ۳ دستگاه
  • قابلیت سوئیچ راحت بین دستگاه‌های متصل شده به موس تنها با یک دکمه
  • برخورداری از برد نسبتاً خوب ۱۰ متر
  • امکان استفاده از دکمه‌های اسکرول کناری برای افزایش و کاهش اندازه ابزارهای طراحی

معایب:

  • برخورداری از کمی تأخیر در هنگام کلیک کردن
  • دقت نه چندان مناسب مناسب برای گیمینگ و صدا دادن دکمه‌ها در هنگام کلیک کردن که چندان خوشایند نیست

قیمت موس لاجیتک MX Master 3 دو میلیون و ۶۹۰ هزار تومان است.

بهترین موس بی سیم برای مک: موس اپل مجیک موس ۲ (Magic Mouse 2)

بهترین موس برای سفر: موس کورسیر کاتار پرو (Katar Pro)

طراحی ارگونومی

این موس کیفیت ساخت بالایی دارد و در ساخت آن از ترکیبی از آلومینیوم و آکریلیک استفاده شده است. موس مجیک اپل به‌صورت اختصاصی برای دستگاه‌های اپل طراحی شده است. همچنین دکمه بزرگی در این موس وجود دارد که  می‌توانید از آن هم برای برای راست کلیک و هم برای چپ کلیک استفاده کنید. در ضمن این موس بسیار جمع‌وجور و کوچک است و برای حمل در داخل کیف لپ‌تاپ گزینه کاملاً مناسبی است. از این موس نیز می‌توانید با دو دست استفاده کنید.

مزایا:

  • خاموش شدن به‌صورت خودکار پس از مدتی استفاده نشدن جهت کاهش مصرف باتری
  • برخورداری از سطح لمسی که امکان فعال‌سازی و انجام فرمان‌های حرکتی را راحت می‌کند.
  • اتصال به دستگاه تنها از طریق بلوتوث و عدم نیاز به استفاده از دانگل USB

معایب:

  • دقت پایین بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ دی پی آی و نامناسب بودن برای گیمینگ
  • عدم قابلیت تغییر میزان DPI و میزان Rolling Rate
  • راحت نبودن موس به میزان قابل‌قبول
  • نامناسب بودن موس برای استفاده طولانی‌مدت از آن

قیمت موس اپل مجیک ۲ حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

بهترین موس گیمینگ برای سفر: موس کورسیر کاتار پرو (Katar Pro)

بهترین موس برای سفر: موس کورسیر کاتار پرو (Katar Pro)

طراحی ارگونومی

این موس گیمینگ از طراحی بسیار ساده‌ای برخوردار است و می‌توان به‌راحتی با هر دو دست از آن استفاده کرد. این موس کورسر را می‌توان به‌راحتی در داخل کیف لپ‌تاپ جای داد و آن را بدون هیچ‌گونه مشکلی حمل کرد

مزایا:

  • برخورداری از مکان قرارگیری دانگل USB
  • امکان تغییر دادن میزان DPI در بخش‌های ۱۰۰ گانه (۱۰۰، ۲۰۰، ۳۰۰ و…)
  • قابلیت سفارشی‌سازی دکمه‌ها با استفاده از اپلیکیشن اختصاصی ICUE کورسیر که با سیستم‌عامل‌های مک و ویندوز سازگار است.
  • برخورداری از حافظه جهت ذخیره‌سازی تنظیمات اعمال‌شده روی موس (در این صورت هنگامی‌که موس را به کامپیوتر جدیدی متصل می‌کنید تنظیمات موس برای کامپیوتر جدید نیز اعمال می‌شود و نیازی نیست روی کامپیوتر جدید نرم‌افزار نصب کنید.
  • قابلیت تأمین نیرو توسط باتری قلمی

موس کورسر کاتار پرو یک میلیون و ۶۹۹ هزار تومان است.

بهترین موس مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی: موس بی سیم لاجیتک مدل M171

بهترین موس‌های بی‌سیم گیمینگ

این موس گیمینگ یکی از موس‌های بی‌سیم مقرون‌به‌صرفه لاجیتک محسوب می‌شود و موس راحتی است. موس بی سیم لاجیتک مدل M171 می‌تواند به انتظارات عادی به‌راحتی پاسخ دهد.

طراحی ارگونومی

موس M171 طراحی مناسبی دارد و موس خوش‌دستی محسوب می‌شود. این موس با هر دو دست قابل‌استفاده است و دکمه‌های نرم و روانی دارد؛ البته ممکن است در حین کار کردن با آن کمی خسته شوید.

ویژگی‌ها و مزایا:

  • اتصال از طریق دانگل بی‌سیم USB با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز
  • دارای برد ۱۰ متر
  • دارای کلید خاموش و روشن کردن موس در انتهای آن
  • قابل‌استفاده بودن باتری نیم قلمی برای آن
  • وزن نسبتا مناسب (۷۰٫۶ گرم)
  • دوام نسبتاً مناسب

معایب:

  • امکان خراب شدن ویل اسکرول پس از گذشت چند ماه استفاده از موس (در برخی از این موس‌ها ویل اسکرول کمی صدا می‌دهد که چندان خوشایند نیست).

قیمت موس بی سیم لاجیتک مدل M171 در حدود ۳۷۹ هزار تومان است. 

کلیه قیمت‌ها مربوط به تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ هستند.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۴۰۰/۰۲/۳۰
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!