تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای خرید کولر آبی+ قیمت

راهنمای خرید
در مطلب راهنمای خرید کولر آبی قصد داریم تمام این مسائل و دیگر نکات مهم در خرید کولر آبی مانند نکاتی که باید هنگام خرید بدان توجه کنیم و یا مقایسه و حدود قیمت‌ها و... را بررسی کنیم. اگر قصد خرید کولر آبی دارید و یا علاقمند به کسب اطلاعات در این زمینه هستید، این مطلب می‌تواند راهنمای خوبی برایتان باشد. در ادامه با وبسایت تصلا همراه باشید.

آیا شما هم تابستان هر سال فکر می‌کنید هوا گرم‎‌تر از سال پیش است و به اصطلاح تابستان زودتر از موقعش شروع شده؟ گرمای زمین این مساله را به وجود آورده است که هر سال هوا گرم‌تر از سال پیش می‌شود و فصل گرما روزهای بیشتری از سال را شامل می‌شود. این مساله وجود کولرها و دستگاه‌های خنک کننده را در هر خانه، اداره، مغازه و هر محیط سرپوشیده‌ای الزامی کرده است. درواقع در حال حاضر مناطق کمی از ایران هستند که تابستان‌های خنکی دارند و بدون وجود کولر می‌توان آن را سپری کرد. بنابراین بحث خرید کولر همیشه داغ بوده و هست. اما پاسخ به این سوال که باید چه کولری تهیه کنیم، بستگی به فاکتورهای متعددی و متنوعی دارد. هنگام خرید باید به شرایط آب و هوایی، بزرگی و کوچکی مکانی که کولر قرار است در آنجا استفاده شود، بودجه مورد نظر و… توجه کرد. ممکن است جایی نیاز باشد کولر گازی استفاده کنیم درحالی که برای یک مکان دیگر کولر اسپلیت و یا کولر پوشالی کفایت می‌کند.

در مطلب راهنمای خرید کولر آبی قصد داریم تمام این مسائل و دیگر نکات مهم در خرید کولر آبی مانند نکاتی که باید هنگام خرید بدان توجه کنیم و یا مقایسه و حدود قیمت‌ها و… را بررسی کنیم. اگر قصد خرید کولر آبی دارید و یا علاقمند به کسب اطلاعات در این زمینه هستید، این مطلب می‌تواند راهنمای خوبی برایتان باشد. در ادامه با وبسایت تصلا همراه باشید.

معرفی کولر آبی و انواع آن

کولر cooler یکی از انواع دستگاه‌های خنگ‌کننده است که برای خنک کردن هوای یک محیط بسته از آن استفاده می‌نمایند. درواقع کولرهای آبی وظیفه خنک کردن محیط را با کمک تبخیر آب انجام می‌دهند. این وسیله اگرچه یکی از پرمصرف‌ترین وسایل سرمایشی است اما برای مناطق گرم و خشک مناسب‌ترین وسیله محسوب می‌شود.

کولر آبی نیز مانند هر وسیله دیگری دارای انواع مختلف است. انواع کولر آبی عبارتند از کولر پوشالی یا معمولی، کولر آبی سلولوزی و کولر آبی پرتال که در ادامه هر کدام از این انواع را مختصرا به شما معرفی خواهیم کرد.

 

کولر آبی پوشالی

کولر آبی پوشالی

در این نوع کولر پمپاژها با پوشال آب از طریق پمپ آب مرطوب می‌شوند و فضای داخلی کولر را خنک می‌نمایند. یک پروانه بزرگ در این وسیله وجود دارد که هوای خنک شده را به کانال منتقل می‌کند و نهایتا هوای خنک در محیط پخش خواهد شد. کولر پوشالی مصرف برق بیشتری نسبت به نوع سلولوزی دارد. اما قیمت و هزینه تعمیر آن نسبت به انواع دیگر کمتر است و برای مناطق گرم و خشک جوابگویی بهتری دارد. همچنین این مدل کولرها گازهای گلخانه‌ای خطرناک نیز تولید نمی‌کنند. البته در چنین کولرهایی بیشتر امکان ایجاد آلرژی و مشکلات تنفسی وجود دارد و هر سال باید پوشال‌هایش را تعوض و کولر را سرویس کرد.

کولر آبی سلولوزی

کولر آبی سلولوزی

یکی دیگر از انواع کولر آبی، سلولوزی نام دارد که در واقع می‌توان آنها را مدل به روز شده کولرهای آبی دانست که در آنها به جای استفاده از پوشال از پدهای سلولوز استفاده می‌شود. ساختار این پدها کمک می‎‌کنند که جریان هوا بهتر به محیط انتقال داده شود. کولرهای سلولوزی مصرق برق کمتری نسبت به پوشالی دارند و راندمانشان نیز بهتر است و به طور کلی مقرون به صرفه‌تر به حساب می‌آیند.

این نوع کولرها محیط را ۳۰ درصد بیشتر خنک می‌کنند، استحکام بدنی بالایی دارند و سر و صدایشان نیز کمتر از نوع پوشالی است. پدهای سلولوزی دارای خاصیت قارچی هستند و این مساله باعث می‌شود باکتری‌ها و میکروب‌ها کمتر به آن نفوذ کنند. ماندرگاری این پدها بیشتر از پوشال است و همچنین از ورود گرد و غبار و آلودگی جلوگیری می‌کند. قدمت پد از پوشال بیشتر است اما از انجایی که قرار نیست هرسال آنها را تعویض کنیم و حدودا ۵ سال می‌توان از آنها استفاده کرد؛ مقرون به صرفه‌تر محسوب می‌شود.

کولر آبی پرتابل

کولر آبی پرتابل

نوع سوم کولر آبی، کولر آبی پرتابل نام دارد که نیاز به کشیدن کانال ندارد و برای اتاق‌ها و فضاهای کوچک مناسب است. ممکن است در برخی از انواع کولرهای پرتابل به جای پوشال از پد سلولوزی استفاده‌ می‌نمایند. این کار باعث می‌شود کولرتان فضای اتاق را خنک‌تر کند. کولر آبی رومیزی، پایه دار و بدون پایه انواع کولر آبی پرتابل هستند.

برای نصب این نوع کولر نیازی به کارشناس نیست و خودتان به راحتی می‌توانید آن را نصب کنید. حمل و نقل آن بسیار آسان است. مخزن آب مناسبی دارد تا در صورتی قطع شدن آب بتوانید تا مدتی از کولرتان استفاده نمایید. می‎‌توانید جهت باد را تنظیم کنید. همچنین مصرف برق در این نوع کولر کمتر است. تنها عیب کولر آبی پرتال صدای زیادی آن است که امکان دارد شما را آزار دهد.

نکاتی مهم هنگام خرید کولر آبی

نکاتی مهم هنگام خرید کولر آبی

حالا که انواع کولر آبی را شناختیم، وقت آن رسیده که درباره نکات مهم هنگام خرید آن حرف بزنیم. ممکن است هر کولری برای شما مناسب نباشد و یا با توجه به شرایط بتوانید چیزی را برای خرید انتخاب نمایید که کارایی بیشتری داشته باشد. به صورت کلی فاکتورهای مهمی وجود دارند که هنگام خرید باید بدان توجه کنید. در ادامه به برخی از این فاکتورها اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

  • کنترل دما
  • دهانه خروجی هوا
  • توان کولر

در صورتی که قصد دارید یکی از انواع جدید کولرهای آبی که امکانات بیشتری دارند را خریداری نمایید به فاکتورهای زیر نیز توجه کنید.

  • تایمر
  • سیستم نشانگر تعویض پوشال
  • سیستم خاموشی اتوماتیک
  • کلید حفاظت از جان
  • خاموش شدن پمپ آب
  • حالت اقتصادی
  • سرعت‌های مختلف
  • لیست قیمت انواع کولرهای آبی

کولرهای آبی بسته به نوع، اندازه و مارکشان قیمت‌های متنوعی دارند که در ادامه به برخی از این قیمت‌ها در تاریخ ۲۹ اردیبهشت اشاره خواهیم کرد.

نام مدل

قیمت

Aabsal AC70 ۵ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان
کولر آبی سلولزی ۷۵۰۰ ایران شرق مدلIS75.S ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان
کولر آبی سپهر الکتریک مدل SE700 ۵ میلیون و ۵۵ هزار تومان
کولر آبی جنرال مدل ۳۰۰۰ موتوژن ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان
کولر آبی سپهر الکتریک ۵۰۰۰ مدل SE500-B کم مصرف ۴ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان
کولر آبی ۷۵۰۰ جنرال پویا مدل GP-7500
۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان
کولر آبی پرتابل ۲۸۰۰ جنرال پویا مدل GP-2800 ۷۸۷ هزار تومان
کولر سلولزی تبخیری انرژی مدل EC0700 هوادهی از بغل ۶ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان
کولر آبی جنرال پویا مدل GP-5500 ۳ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان

مقایسه کولر آبی، کولر گازی

مقایسه کولر آبی، کولر گازی

یکی از داغ‌ترین بحث‌ها در خرید کولر مقایسه کولرهای آبی و گازی با هم است. همیشه برای کسانی که قصد خرید کولر را دارند این سوالات مطرح می‌شود که کولر گازی بخرم یا کولر آبی؟ کدام مدل کولر بهتر است؟ برخی حتی فکر می‌کنند که دیگر دوره کولرهای آبی تمام شده و باید به سراغ انتخاب مدرن‌تر و پیشرفته‌تر رفت. یقینا هر کدام از این انواع مزایا و معایبی دارند و برای داشتن یک انتخاب درست، باید بر اساس بودجه خود، جایی که قصد داریم کولر را استفاده نمایید و فاکتورهای دیگر انتخاب کنید.

کولر آبی معمولا روی پشت بام قرار می‌گیرد و با کانال کشی محیط را خنک می‌کند. این وسیله اگرچه از نظر قیمت خرید، مقرون به صرفه‌ترین گزینه است اما از آنجایی که هر سال ( در اکثر مدل‌ها) باید آن را سرویس کنید و هزینه سرویس پرداخت نمایید، آنقدرها هم که فکر می‌کنید مقرون به صرفه نیست. مهم‌ترین مشکلی که کولرهای آبی خصوصا از نوع پوشالی آن دارند این است که آلودگی‌ها و گرد و غبارها از طریق کانال‌هایشان وارد محیط می‌شوند و برای افراد حساس و کسانی که مشکل تنفسی دارند اصلا مناسب نیست. این کولرها بیشتر برای آب و هوای گرم و خشک مناسب هستند.

اما در عوص کولرهای گازی بیشتر در مناطق مرطوب و شرجی جواب می‌دهند. کم سر و صداتر از کولرهای آبی هستند و روش نصب و استفاده‌شان نیز راحت‌تر است. مشکل کولرهای گازی است که قیمت خرید بالایی دارند و به همین دلیل بسیاری از افراد سراغ کولرهای آبی می‌روند. مشکل دیگر این وسیله مصرف بسیار زیاد برق است. این مشکل باعث می‌شود بسیاری از افراد در خرید آن شک کنند. کولرهای گازی نیز در انواع متنوع و توسط برندهای مختلف تولید می‌شوند که هر کدام ویژگی و قیمت مخصوص به خود را دارند.

 

کلام آخر

در راهنمای خرید کولر آبی اطلاعات زیادی درباره این وسیله و انواع آن به دست آوردیم. همچنین کمی درباره نکات مهم هنگام خرید کولر آبی حرف زدیم.کولر آبی تنها یکی از وسایل خنک کننده هوا است. اگرچه با پیشرفت علم انواع پیشرفته‌تر دستگاه‌های خنک کننده وارد بازار شد اما با این وجود هنوز بازار خرید کولرهای آبی مانند قبل داغ است. مهم‌ترین دلیل این امر را باید قیمت ارزان‌تر این وسیله نسبت به کولرهای گازی، اسپلیت‌ها و… دانست.

اگر قصد خرید کولر آبی را دارید، علاوه بر خواندن این راهنما حتما مدل‌های مختلف را با هم مقایسه کرده و ببینید کدامشان به فاکتورهای مورد نظرتان نزدیک‌ترند. هنگام خرید حتما به موقعیت جغرافیایی خود نیز توجه کنید، چون ممکن است کولر آبی برای تمام مناطق ایران انتخاب مناسبی نباشد. اگر درباره کولر آبی نکته دیگری هست که در این مقاله بدان اشاره نکردیم، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.  امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

نرگس صابری
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!