تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

برند اسمگ ساخت کجاست؟

یخچال‌های حذاب و خوش‌رنگ اسمگ چه ویژگی‌هایی دارند؟

راهنمای خرید
برند اسمگ توسط فردی به نام ویتوریو برتازونی در سال 1948 تأسیس شد. نام این برند از ترکیب حروف ابتدای کلمات Smalterie Metallurgiche Emiliane Guastalla انتخاب شده است. این عبارت در زبان ایتالیایی به معنای کارخانه فلزکاری گواستالا است. از آنجایی که بدنه اکثر محصولات این برند از جنس فلز است به همین دلیل این عبارت برای نام‌گذاری آن انتخاب شده است.

تصلا – برند اسمگ یک برند ایتالیایی است که محصولات متنوعی از جمله یخچال و فریزرهای با کیفیتی تولید می‌کند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های محصولات این برند طراحی خاص و رنگ‌هایی است که برای آن‌ها انتخاب می‌شود.

برند اسمگ توسط فردی به نام ویتوریو برتازونی در سال ۱۹۴۸ تأسیس شد. نام این برند از ترکیب حروف ابتدای کلمات Smalterie Metallurgiche Emiliane Guastalla انتخاب شده است. این عبارت در زبان ایتالیایی به معنای کارخانه فلزکاری گواستالا است. از آنجایی که بدنه اکثر محصولات این برند از جنس فلز است به همین دلیل این عبارت برای نام‌گذاری آن انتخاب شده است.

همان‌طور که گفته شد یکی از ویژگی‌هایی که باعث شده محصولات برند اسمگ برای کاربران و خریداران جذاب و خاص باشند، نحوه طراحی بدنه آن‌ها و رنگی است که برای آن‌ها انتخاب شده است. البته سعی شده است طراحی خاص این محصولات به نحوی باشد که کاربری آن‌ها را نیز ساده‌تر کند.

در طراحی و تولید محصولات برند اسمگ سعی شده از جدیدترین فناوری‌هایی که در ساخت محصولات و لوازم خانگی استفاده می‌شود، بهره برده شود. بر اساس گفته برند اسمگ و بسیاری از کارشناسان که محصولات برند اسمگ را بررسی می‌کنند، در ساخت همه محصولات این برند مثل یخچال و فریزرهای آن از مواد اولیه باکیفیت و مرغوب استفاده شده است و همین امر باعث شده کیفیت و دوام این محصولات عالی باشد.

بیشتر بخوانید: گاز یخچال چیست و چه زمانی باید گاز یخچال شارژ شود؟

تولدکنندگان محصولات برند اسمگ مدعی‌اند تولید محصولات آن‌ها بر اساس آزمایش‌های بسیار سخت و دقیق انجام‌ شده است. بیشتر این لوازم حاوی تجهیزات کاملاً به‌روزی هستند و می‌توانند نیاز کاربران را به خوبی برطرف کنند. وجود این فناوری‌ها مانند تنظیمات دقیق دما در اجاق گاز، استفاده از محصولات اسمگ را پیچیده کرده است؛ اما با به‌کارگیری برنامه‌ریزی‌های خودکار دستگاه‌ها، استفاده از آن‌ها  آسان و بی‌دردسر است.

برند اسمگ لوازم خانگی متعدد و متنوعی را طراحی و تولید می‌کند. این محصولات عبارت‌اند از مدل‌های مختلفی از ماشین‌های ظرف‌شویی، ماشین‌های لباسشویی، اجاق گاز، ماکرویو، تستر، هود آشپزخانه، یخچال و فریزر، دستگاه قهوه ساز، انواع کتری‌های برقی، مدل‌های متنوع غذاساز، آبمیوه‍‌گیری، آب‌پرتقال‍‌گیری، مخلوط‌کن و هم‍زن برقی.

جالب است بدانید برند اسمگ اخیراً اقدام به همکاری با برند دولچه گابانا یکی از برندهای فعال در زمینه مد و فشن به منظور طراحی محصولات خود است. برند دولچه گابانا یک برند ایتالیایی است که در زمینه تولید پوشاک و طراحی پوشاک با ظاهر خاص و زیبا فعالیت می‌کند. شاید همکاری دو برند که حوزه فعالیتی کاملاً متفاوتی دارند، کمی عجیب باشد اما برند دولچه گابانا یا همان دی اند جی معروف از طرح‌های بسیار شلوغ خود برای طراحی محصولات برند اسمگ استفاده می‌کند.

یکی از محصولات برند اسمگ که مورد استقبال بسیار زیادی از سوی خریداران قرار گرفته است، یخچال‌های این برند است که به دلیل کیفیت و طراحی خاص آن‌ها توانسته مشتریان زیادی را به خود جلب کند. در این مطلب قصد داریم چند نمونه از این محصولات را معرفی کنیم و قیمت آن‌ها را چه از نوع دست اول باشند یا دست دوم، بررسی کنیم.

 بیشتر بخوانید: راهنمای خرید یخچال/یخچال ایرانی چه مارکی خوبه؟

معرفی چند نمونه از پرطرفدارترین یخچال‌های برند اسمگ

برند اسمگ یخچال‌های متنوعی را تولید و به بازار عرضه می‌کند. این یخچال‌ها هر کدام طراحی‌های خاص و منحصر به فرد خود را دارند. یخچال‌های این برند با عنوان سری FAB به بازار معرفی شده است. یخچال‌های برند اسمگ سری FAB از جمله یخچال‌های این برند است که در طراحی آن سعی شده از سبک طراحی لوازم خانگی  دهه ۵۰ میلادی استفاده شود.

در واقع اگر ظاهر این یخچال‌ها را مشاهده کنید کاملاً متوجه خواهید شد که در طراحی این محصولات سبک طراحی Retro کاملاً مشخص است. از آنجایی که طراحی این محصولات بسیار متنوع است به همین دلیل از آن‌ها می‌توان در هر نوع دکوراسیونی با هر نوع آرایش و رنگی استفاده کرد.

سر واژه FAB مخفف کلمه Fabulous است که به معنی شگفت‌انگیز و جذاب است. در طراحی اکثر یخچال‌های این سری سعی شده است از زوایای خمیده استفاده شود و همین موضوع یکی از نکات مهم این محصولات به حساب می‌آید. استفاده از خطوط و زوایای منحنی بیشتر در طراحی ظاهری یخچال‌های این سری مشاهده می‌شود.

 علاوه بر انتخاب دستگیره‌ی متفاوتی که در سمت چپ بدنه قرار گرفته است، ظاهر این یخچال‌ها را هرچه بیشتر قدیمی کرده است. یکی دیگر از مواردی که در سری FAB به آن توجه شده، رنگ‌بندی جذاب تمام مدل‌ها است. هرکدام از این محصولات رنگ‌های براق و درخشانی دارند که متناسب با دکوراسیون منازل قابل انتخاب هستند. تمامی رنگ‌ها زیبایی خیره‌کننده‌ای دارند و برای ترکیب‌های مختلف دکوراسیون در نظر گرفته شده‌اند.

رنگی که برای بدنه یخچال‌های سری FAB برند اسمگ در نظر گرفته شده، براق است و به همین دلیل در کنار زوایای خمیده محصولات ظاهر جذابی به آن‌ها داده است. این یخچال‌ها را می‌توانید با سایر لوازم‌خانگی این برند که با طراحی توکار یا مبله ارائه می‌شوند هماهنگ کنید.

اسمگ نه‌تنها برای سلایق مختلف رنگ‌هایی متعدد از این سری تولید کرده است، بلکه با طراحی سایزهای مختلف با طراحی داخلی و ابعاد مختلف، به فکر متراژها و کاربری‎‌های مختلف نیز بوده است. برای مثال می‌توانید برای محیط‌های اداری کوچک از سری‌های FAB5 یا  FAB10 استفاده کنید. برای آشپزخانه‌های بزرگ نیز FAB50 مدل کارآمدی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی یخچال دیپوینت

یخچال‌های برند اسمگ مدل FAB10

یخچال‌های برند اسمگ مدل FAB10 از جمله سبک‌ترین یخچال‌های این برند است که ارتفاع آن کمتر از یک متر است و به همین دلیل مناسب استفاده در فضاهای کوچک است. در این یخچال‌ها نیز مانند سایر یخچال‌های این سری دارای زوایای گرد است. برای بدنه این یخچال‌ها نیز از رنگ‌های شاد و جذاب استفاده شده است. متأسفانه این یخچال‌ها فاقد بخش یخ زن هستند و به همین دلیل فقط می‌تواند به عنوان یخچال برای خنک کردن مواد غذایی استفاده شود.

بالاترین طبقه یخچال‌های مدل FAB10 برند اسمگ دارای یک باکس یا جعبه مجزا است که برای آن یک درب در نظر گرفته شده است و می‌توان از آن به عنوان فریزر استفاده کرد. ظرفیت محفظه خنک کننده یخچال و باکس فریزر آن در حدود ۱۱۴ لیتر است، که از این مقدار ۱۱۰ لیتر فضای محفظه یخچال است و بقیه آن یعنی ۴ لیتر آن مربوط به فریزر است.

در محفظه داخلی این دستگاه از طبقات شیشه‌های مقاوم استفاده شده است که فضای داخلی را به سه قسمت تقسیم کرده است. برای این یخچال یک کشو مخصوص نگهداری سبزیجات در نظر گرفته شده است. برای روشن کردن محیط یخچال، یک لامپ با نور زرد نیز در نظر گرفته شده است.

روی در یخچال‌های مدل FAB10 برند اسمگ سه طبقه فلزی تعبیه شده است که مناسب برای قرار دادن مواد غذایی مثل تخم‌ مرغ، ظروفی که برای نگهداری مربا و پنیر و ظرف سس مناسب هستند. از آنجایی که ارتفاع قفسه پایینی دستگاه بیشتر است به همین دلیل از این قفسه‌ها می‌توان برای نگهداری بطری‌های شیشه‌های شیر و یا انواع نوشیدنی‌ها که ارتفاع زیادی دارند، استفاده کرد.

روی این یخچال سیستم برفک‌زدایی خودکار است. این ویژگی باعث شده نیازی به صرف وقت و انرژی زیاد برای برفک‌زدایی یخچال به صورت دستی نداشته باشید.

برای نصب یخچال مدل FAB10 برند اسمگ حتماً باید به این موضوع توجه کنید که باید فاصله ۱۷٫۵ سانتیمتری بین درب یخچال و دیوار روبرویی یا سایر تجهیزاتی که ممکن است جلو درب یخچال قرار گیرد، وجود داشته باشد. وجه تمایز یخچال‌های مدل FAB10 و FAB5 برند اسمگ این است که در این مدل اولی یک محفظه فریزر در نظر گرفته شده است و همچنین ظرفیت نگهداری آن بیشتر است.

همان‌طور که می‌دانید یکی از فاکتورهای مهم برای خرید لوازم خانگی انرژی مصرف دستگاه است. به خصوص اینکه این دستگاه یخچال باشد چون یخچال‌ها معمولاً به صورت تمام وقت در حال کار کردن هستند. یخچال‌های FAB10 برند اسمگ از جمله یخچال‌های اقتصادی این برند هستند که رده مصرف انرژی آن‌ها A+ است.

یخچال‌های اسمگ مدل FAB28

طراحی این یخچال‌ها بیشتر برای خانه‌های کوچک انجام‌شده است و به همین دلیل ابعاد آن نسبتاً کوچک است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع یخچال‌ها این است که برای آن‌ها یک ترموستات قابل تنظیم در نظر گرفته شده است و همچنین یک محفظه برای یخ بستن سریع مواد غذایی در این یخچال تعبیه شده است که از آن می‌توان برای فریز کردن مواد غذایی استفاده کرد.

ظرفیت این یخچال‌ها حدود ۲۳۲ لیتر است و ظرفیت جایخی آن  حدود ۹۹ لیتر است. جایخی یخچال‌های برند اسمگ دارای دو کشو در قسمت جایخی و ۵ طبقه در قسمت یخچال است. برای نگهداری بطری در این نوع یخچال ۴ عدد جا بطری در نظر گرفته شده است. همچنین برای نگهداری سبزیجات و میوه‌ها نیز در این یخچال یک کشو کاملاً جداگانه در نظر گرفته شده است. از همه مهم‌تر اینکه برای نگهداری تخم مرغ نیز در این یخچال یک قفسه جداگانه در نظر گرفته شده است.

نکته جالب و قابل توجه در خصوص مواد استفاده شده در تولید این یخچال این است که از مواد قابل بازیافت استفاده شده است و به همین دلیل این محصول می‌تواند برای دوستداران محیط زیست یک انتخاب مناسب و کاربردی باشد. از آنجایی که در تولید یخچال‌ها از مواد بازیافتی استفاده شده است، در سال ۲۰۰۷ توانست جایزهای را در خصوص تولید محصولات پایدار و مناسب محیط زیست برنده شود.

یخچال اسمگ مدل FAB28 در رنگ‌های متنوعی مثل مشکی، سیاه، آبی، قرمز، سفید، نقره‌ای، صورتی، کرم، نارنجی، سبز تیره و سبز روشن تولید می‌شود. در حال حاضر قیمت این یخچال در همه بازارهای کشورهای مختلف در حدود ۲ هزار دلار است.

مزایا و معایب این یخچال‌ها عبارت‌اند از:

مزایا:

  • ظاهر زیبا و با طراحی بسیار جذاب و خاص
  • قابل استفاده در محیط‌های کوچک

معایب:

در تولید این یخچال‌ها از تکنولوژی‌های به روز دنیا مثل امکان استفاده به وای فای و استفاده در شبکه اینترنت اشیاء استفاده نشده است.

متأسفانه ظرفیت یخچال‌های اسمگ مدل FAB28 بسیار محدود است و به همین دلیل مناسب استفاده در مکان‌های کوچک و خانواده‌های کم جمعیت هستند.

این محصول اسمگ، از ۵ ستاره، فقط ۳ ستاره به خود اختصاص داده است. برخی از مشتری‌ها نسبت به در قسمت جایخی یخچال و برخی از قطعات داخلی آن که زود می‌شکند، اعتراض دارند و معتقدند این یخچال ارزش قیمتی که روی آن گذاشته شده است را ندارد. برخی هم می‌گویند، هر از گاهی آب از آن نشت می‌کند.

بیشتر بخوانید: معرفی یخچال مسافرتی برقی بدون قابلیت شارژ باتری

یخچال اسمگ مدل FAB5

یکی دیگر از انواع یخچال‌های زیبای برند اسمگ که طراحی خاص و بسیار جذابی دارد، یخچال اسمگ مدل FAB5 است که طراحی آن در سبک کلاسیک و خاصی انجام‌شده است. نکته مهم در خصوص این یخچال‌ها این است که طراحی منحصر به فرد و متنوعی برای این دستگاه‌ها در نظر گرفته شده است و به همین جهت می‌توان از آن برای هر نوع دکوراسیونی استفاده کرد. در فضای داخلی یخچال برای نگهداری مواد غذایی و هر نوع مواد دیگری که نیاز به یخچال دارند، سه طبقه در نظر گرفته شده است. درب یخچال دارای دو طبقه است که در آن می‌توانید بطری و انواع دیگر از تجهیزات را نگهداری کنید.

یکی از ویژگی‌های پرکاربرد یخچال‌های برند اسمگ وجود سیستم برفک‌زدایی خودکار در آن است. ظرفیت یخچال اسمگ مدل FAB5 در حدود ۳۳ لیتر است و چون حجم آن کم است به همین دلیل این یخچال بیشتر مناسب برای استفاده در دفتر کار و یا خانه‌هایی با فضای آشپزخانه کمتر است. این یخچال‌ها دارای قابلیت تنظیم ارتفاع هستند و در نتیجه می‌توانید ارتفاع آن را بسته به نیاز خود تغییر دهید.

حجم کم یخچال برند اسمگ مدل FAB5 باعث شده است که این یخچال بیشتر مناسب استفاده در فضای اتاق‌های هتل و یا دفترهای کار در اداره‌ها، شرکت‌ها و یا اتاق‌های خواب باشد. متأسفانه برای این یخچال محفظه یخ‌ساز در نظر گرفته نشده است و به همین دلیل از آن فقط می‌توان به عنوان یک یخچال در تک کاره استفاده کرد. ظاهر یخچال FAB5 بسیار زیبا است و سبک طراحی آن به صورت کلاسیک است و به همین دلیل می‌توان از آن برای فضاهای رسمی استفاده کرد.

یخچال برند اسمگ مدل FAB50

یخچال فریزر برند اسمگ مدل FAB50

یخچال‌های برند اسمگ مدل FAB50 یکی از انواع یخچال‌های نسبتاً بزرگ این برند است که ظاهر بسیار زیبا و جذابی دارد. در طراحی بدنه این یخچال نیز مثل سایر یخچال‌های این سری دارای زوایای خمیده است و به همین دلیل ظاهر شیک و زیبای کلاسیکی دارد. رنک در نظر گرفته شده برای این یخچال‌ها براق است و به همین دلیل ظاهر آن بسیار شیک و خاص است. نام برند اسمگ نیز با ابعادی بزرگ روی بدنه قرار گرفته است که در تمام مدل‌های سری FAB دیده می‌شود.

ظرفیت یخچال FAB50 برند اسمگ دارای ظرفیت ۴۶۷ لیتر است و نکته مهم این محصول این است که هم محفظه یخچال و هم محفظه فریزر برای این دستگاه در نظر گرفته شده است. ظرفیت قسمت یخچال در مدل FAB50 برند اسمگ در حدود ۳۱۵ لیتر است و ظرفیت آن ۹۷ لیتر است. ارتفاع یخچال ۱۸۷۲ میلی‌متر و عمق و پهنای آن به ترتیب ۶۱۰ و ۷۹۶ میلی‌متر است. درب این یخچال‌ها از سمت راست باز می‌شود و در زمان نصب این یخچال حتماً باید به این نکته توجه کنید.

برای یخچال اسمگ مدل FAB50 پنج طبقه یخچال در نظر گرفته شده است. روی درب یخچال ۴ طبقه تعبیه شده است که برای قرار دادن بطری نوشیدنی و یا مربا و موادی مثل کره و پنیر کاربرد دارد. این یخچال دارای دو عدد کشو است که ابعاد آن‌ها به اندازه‌های است که از آن می‌توان برای قرار دادن مواد غذایی مختلف استفاده کرد. امکان جابجا کردن طبقات شیشه‌های این یخچال نیز وجود دارد و به همین دلیل در صورتی که بخواهید ظروف بزرگی را در این یخچال نگهداری کنید، می‌توانید طبقات آن را تغییر دهید. روی دیواره یخچال یکسری ریل قرار دارد و به همین دلیل تنظیم ارتفاع طبقات به راحتی انجام می‌شود.

چون این یخچال دارای دو عدد کشو است به همین دلیل می‌توانید بدون نگرانی از بابت یخ زدن مواد غذایی مثل میوه‌ها و سبزیجات از این طبقات برای نگهداری این مواد غذایی استفاده کنید. در  داخل این کشوها رطوبت کافی برای نگهداری مواد غذایی ایجاد می‌شود و در نتیجه تعادل میان سرما و رطوبت حفظ می‌شود. این ویژگی نه تنها مانع یخ زدن مواد غذایی می‌شود بلکه باعث طول عمر مواد غذایی نیز می‌شود. از این قسمت از یخچال مدل FAB50 برند اسمگ می‌توانید برای نگهداری مواد غذایی به غیر از میوه‌ها و سبزیجات که نیاز به رطوبت برای تازه ماندن و شادابی دارند، استفاده کنید.

فریزر این یخچال دارای ۲ طبقه است و روی درب فریزر نیز دو طبقه در نظر گرفته شده است. همچنین یخ‌ساز نیمه‌ خودکار یخچال در این قسمت قرار گرفته است. این یخ‌ساز حالت کارتریجی دارد و دارای دو سینی یخ است. کافی است سینی‌ها را از آب پر کنید و پس از گذشت زمان کافی، با چرخش دکمه‌های پیچی، یخ‌های قالبی حاضر و آماده را که از سینی جدا شده و در کشوی یخ‌ساز قرار گرفته‌اند، تحویل بگیرید.

اسمگ برای یخچال مدل FAB50 محفظه‌ی مخصوص انجماد سریع در نظر گرفته است.  این محفظه برای سرد کردن سریع مواد غذایی به کار می‌رود. مثلاً اگر حجم زیادی از مواد تازه خریداری‌شده را تازه به فریزر منتقل کرده‌اید، می‌توانید از این قابلیت برای سرد کردن سریع آن‌ها استفاده کنید.

این یخچال کارکرد بدون برفک دارد و نیازی به صرف زمان و انرژی برای جدا کردن یخ‌های یخچال نخواهید داشت. رتبه مصرف انرژی این نمونه از یخچال‌های برند اسمگ کلاس A++ است که نشان می‌دهد مصرف انرژی در این دستگاه‌ها تا چه میزان پایین است.

بیشتر بخوانید:  بررسی یخچال فریزر هایسنس از ارزان ترین تا گران ترین

جدیدترین یخچال برند اسمگ

اخیراً برند اسمگ با همکاری شرکت پینات اقدام به طراحی یخچال‌هایی با ظاهر کارتونی دارند. در طراحی این یخچال‌ها از شخصیت‌های انیمیشنی بادام زمینی که یکی از کارتون‌های والت دیزنی است استفاده شده است. این یخچال‌ها با عنوان اسمگ پینات FAB10 به بازار عرضه شده‌اند که در حال حاضر امکان خرید آن در بازارهای کشور استرالیا وجود دارد.

قرار است نمونه دیگری از این یخچال‌ها نیز با طرح میکی ماوس که یکی  دیگر از شخصیت‌های کارتونی طراحی شده توسط برند والت دیزنی است، طراحی و تولید شود. این نمونه از یخچال‌های برند اسمگ به مناسبت بزرگداشت شخصیت کارتونی میکی ماوس به بازار عرضه می‌شوند. کنار هم قرار گرفتن طراحان زبده لوازم خانگی شرکت اسمگ و طراحان نامی شخصیت‌های کارتونی دیزنی برای تولید یخچال اسمگ می‌تواند حامل اخبار جذابی باشد که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

استفاده از قفسه‌های شیشه‌ای، فضای داخلی با ظرفیت و حجم زیاد، کشوهای لایف پلاس و سیستم سرد کننده مولتی فلو از جمله ویژگی‌ها و امکانات قابل توجه این یخچال‌ها هستند که در کنار طراحی ظاهری خاص و منحصر به فرد آن‌ها باعث شده این نمونه از یخچال‌های برند اسمگ طرفداران زیادی داشته باشند. قیمت این یخچال‌ها حدود ۲ هزار و ۷۹۹ دلار است.

جالب است بدانید برخی از برندهای ایرانی نیز اقدام به طراحی و تولید یخچال‌های رنگی با طرح اسمگ کرده‌اند یکی از این برندها، برند امرسان است که یخچال‌هایی با طرح اسمگ تولید و روانه بازار کرده است.

بیشتر بخوانید:  ارزان‌ترین یخچال چهار درب در بازار کدام است؟

یخچال و فریزرهای رنگی امرسان طرح برند اسمگ

یخچال و فریزرهای طرح اسمگ برند امرسان با نام کلاسیک به بازار معرفی شده‌اند. چون طراحی این یخچال‌ها شبیه به یخچال فریزرهای قدیمی است، از رنگ‌های خاصی برای بدنه آن‌ها استفاده شده است به همین دلیل به طرح اسمگ و کلاسیک مشهور هستند. این یخچال‌ها دارای دو طبقه هستند. طبقه بالا به عنوان یخچال و طبقه پایین به عنوان فریزر کاربرد دارد. یخچال‌های رنگی امرسان برای دکوراسیون آشپزخانه‌های مدرن و محیط‌های مثل کافی‌شاپ، هتل و رستوران مناسب هستند.

یخچال و فریزرهای امرسان طرح اسمگ مدل‌های متنوع و مختلفی دارند که در ادامه چند نمونه از آن‌ها را به هرماه ظرفیت‌شان معرفی می‌کنیم.

یخچال و فریزر امرسان مدل TF16T329CLA: اندازه این یخچال‌ها چیزی در حدود ۱۶ فوت است و گنجایش آن‌ها نیز در حدود ۲۳۹ لیتر است. این یخچال‌ها برای استفاده در اداره‌ها و مصرف خانواده‌های کم جمعیت نهایت تا ۳نفر مناسب هستند. این یخچال‌ها برای افرادی که نیازی به ذخیره‌سازی مواد غذایی در یخچال ندارند و می‌خواهند مواد غذایی را تازه مصرف کنند، مناسب هستند. بخش فریزر در این دستگاه‌ها در قسمت پایین آن قرار دارد.

از جمله مشخصات این دستگاه‌ها می‌توان به مواردی مثل کیفیت بالای مواد استفاده شده در بدنه یخچال، رنگ‌بندی متنوع و قیمت مناسب و مقرون به صرفه از جمله مزیت‌های این یخچال‌ها به حساب می‌آید. ارتفاع این یخچال‌ها ۱۷۰، عرض آن‌ها ۶۰ و عمق درب ۷۵ سانتیمتر است به همین دلیل این یخچال برای استفاده در خانه‌هایی که به خصوص فضای محدودی در آشپزخانه دارند، بسیار مناسب است.

نمودار مصرف انرژی این یخچال‌ها A++ است و به همین دلیل این دستگاه‌ها در دسته کم مصرف قرار می‌گیرند. این یخچال یکی از بهینه‌ترین محصولات برند امرسان به حساب می‌آید.

برای این یخچال‌ها ۴ طبقه در نظر گرفته شده است که از جنس شیشه نشکن هستند. نکته مهم در خصوص این طبقات این است که توان زیادی در تحمل فشار زیاد دارند. برای قرار دادن این طبقات در محفظه یخچال، یکسری شیار در نظر گرفته شده است که طبقه‌ها در داخل آن قرار می‌گیرند. وجود این شیارها باعث می‌شود جابجایی، تنظیم و نظافت آن‌ها را ساده‌تر خواهد کرد. در قسمت پایین این یخچال یک کشو برای قرار دادن میوه و سبزی قرار داده شده است. همچنین برای نگهداری بطری‌های نوشیدنی، ظروف مربا و مواد غذایی مثل کره و پنیر روی درب این یخچال سه ردیف قفسه در نظر گرفته شده است.

فریزر دستگاه TF16T329CLA برند امرسان در قسمت بالای دستگاه قرار دارد. گنجایش این بخش چیزی در حدود ۷۰ لیتر است. با وجود اینکه فضای زیادی را اشغال نمی‌کند اما چون از این بخش می‌توان برای نگهداری مواد غذایی که نیاز به فریزر دارند استفاده کرد، باعث شده کارآیی یخچال تا حد قابل توجهی افزایش یابد. برای تنظیم کردن دمای یخچال باید از درجه‌ای که در داخل محفظه یخچال قرار دارد استفاده کنید.

خوشبختانه یخچال و فریزر مدل TF16T329CLA برند امرسان دارای قابلیتی به نام دیفراست است که باعث می‌شود این دستگاه برفک نزند. در اصل با استفاده از این سیستم کاربر می‌تواند هر چند ماه یک‌بار بدون نیاز به خارج کردن مواد غذایی از یخچال عملیات برفک زدایی از دستگاه به راحتی انجام شود.

یخچال فریزر کلاسیک ۱۶ فوت امرسان مدل TF16T329CLA چرخ‌هایی زیر بدنه خود دارد که باعث شده جابجایی این دستگاه راحت‌تر باشد از طرفی نظافت آشپزخانه و زیر دستگاه که ممکن است در اثر مرور زمان پر از گرد و غبار شود آسان‌تر می‌شود. موتوری که برای سرد کردن مواد غذایی در داخل یخچال استفاده می‌شود، بسیار کم صداست اما در عین حال پر قدرت است. موتور این یخچال‌ها نوعی گاز در نظر گرفته شده است که از طریق لوله‌هایی به قسمت‌های مختلف یخچال هدایت شده و مواد غذایی را خنک نگه می‌دارد. این لوله‌ها قابل رؤیت نیستند ولی در میزان سرمای یخچال تأثیر می‌گذارند و اگر از حجم گاز هم به علت تبخیر کاسته شد، موتور یخچال دوباره آن را افزایش می‌دهد.

برای روشن کردن محفظه داخلی این یخچال‌ها یک لامپ در نظر گرفته شده است که با هر بار باز و بسته شدن درب یخچال روشن و خاموش می‌شود و کاربر به راحتی می‌تواند محتویات داخل یخچال را مشاهده کند. چون این لامپ‌ها کم مصرف هستند در نتیجه هزینه را بالا نمی‌برد. قیمت این یخچال‌ها چیزی در حدود ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

یخچال و فریزر امرسان طرح اسمگ مدل BFN20D321CLA: ابعاد این یخچال‌ها در حدود ۲۰ فوت است و گنجایش آن‌ها چیزی در حدود ۳۵۰ لیتر است. این یخچال‌ها مناسب برای خانواده‌هایی با جمعیت حدود ۴ نفر مناسب است. همچنین افرادی که نیاز به ذخیره‌سازی مواد غذایی برای طولانی مدت دارند می‌توانند از این یخچال‌ها استفاده کنند.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 5 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | راهنمای خرید یخچال . یخچال ایرانی چه مارکی خوبه؟
    جولای 31, 2021

    […] بیشتر بخوانید: یخچال‌های حذاب و خوش‌رنگ اسمگ چه ویژگی‌هایی دارند؟   […]

لینک کپی شد!