تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

دفترچه راهنمای مایکروفر ال‌جی+توضیحات

آموزش روش کار با مایکروویو ال‌جی

راهنمای استفاده
روش کار با مایکروویو ال جی به عنوان یکی از برندهایی است که در میان وسایل خانگی بسیار مطرح شده و تقریبا همه دنیا این اتفاق نظر را دارند که این برند یکی بهترین و قابل اطمینان‌ترین مارک‌ها برای وسایل خانگی است.

اگرچه با خواندن دفترچه راهنمای مایکروفر ال جی تا حد زیادی دستگیرتان می‌شود چگونه می‌توانید از آن استفاده کنید اما اگر احساس کردید دفترچه راهنما برایتان کافی نیست و یا گنگ است این مطلب می‌توان راهنمای خوبی برای شما باشد.

در مطلب دفترچه راهنمای استفاده از ماکروفر ال جی قصد داریم روش کار با ماکروویو ال جی را بررسی کنیم و آن را به صورت ساده آموزش دهیم. همچنین قصد داریم سوالات مهم و رایج درباره استفاده از این وسیله را پاسخ دهیم.

اگر به دنبال چنین مطلب می‌گردید و یا ماکروویو ال جی خریده‌اید و دوست دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از وسیله خود استفاده نمایید، این مطلب مخصوص شماست. پس با سایت اخبار صنعت لوازم خانگی تصلا تا انتهای این مطلب همراه باشید.

بیشتر بخوانید: طرز استفاده از مایکروفر و معرفی انواع ماکروفر

علائم و دکمه های ماکروویو ال جی

ماکروویو ال جی نیز مانند هر دستگاه هوشمند دیگری دارای تعداد دکمه و علامت است که هر کدام کارایی و معنای خاصی دارند. قبل از هر چیز و برای شروع لازم است که با علائم و دکمه‌های ماکروویو ال جی آشنا شویم. زیرا اگر معمای دقیق هر کلید و علامت را بدانیم، طبیعتا بهتر می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

بیایید از پنل کنترل شروع کنیم. درواقع هر ماکروویو یک پنل کنترل دارد که تعدادی دکمه متفاوت روی آن تعبیه شده است. ما با استفاده از هر کدام از این دکمه‌ها به دستگاه دستور می‌دهیم که چکار کند. در ادامه برخی از این کلیدها را به شما معرفی خواهیم کرد.

یکی از نکات مهم در نحوه استفاده از مایکروفر کلیدهایی که روی دستگاه ال جی وجود دارد، کلید ماکرو است. زمانی که این کلید را بزنید، دستگاه به مدت ۳۰ ثانیه شروع به کار می‌کند. از این کلید بیشتر برای پختن و گرم کردن غذا استفاده می‌شود.
دکمه دیگر که باید در روش کار با مایکروفر ال جی با آشنا شوید گرمایش همرفتی نام دارد. که شکل آن دو خط در بالا و پایین یک مربع است. درواقع این دو خط دو المنت گرمایشی که در بالا و پایین یک دستگاه قرار دارند را نشان می‌دهد. در این حالت گرمای مورد نیاز به جای یک فن از طریق حرارت طبیعی تامین می‌شود. معمولا برای بریان کردن سبزیجات و گوشت و یا پختن کیک از این دکمه استفاده می‌کنند.

کلید بعدی که باید به شما معرفی کنیم، بریان کن با المنت گرمایی پایین است. اگر این دکمه در دستگاه شما وجود داشته باشد باید به دنبال یک نشان زیگزاگ در بالا و خط صافی در پایین که در یک مربع قرار دارند، باشید.
معمولا برای برشته کردن غذاهایی مانند مرغ و پیتزا از این کلید استفاده می‌نمایند. کلید بعدی مربوط به المنت گرمایشی کف ماکروویو است. این دکمه یک خط در پایین مربع دارد و برای پختن و برشته کردن پیتزا و کاسرول از آن استفاده می‌شود.

دکمه بعدی کلید گرم نگه داشتن غذا نام دارد. نشان آن یک ظرف است که از آن بخار بلند می‌شود و همانطور که از نامش پیداست برای گرم نگه داشتن غذا از آن استفاده می‌شود. دکمه بعدی مخصوص چراغ ماکروویو است. درواقع در بعضی از ماکروویوها این امکان وجود دارد که چراغ دستگاه را به انتخاب خود خاموش یا روشن کنید. بنابراین با استفاده از این کلید می‌توانید این کار را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: دلایل روشن نشدن لامپ مایکروفر چیست؟

چند نکته در دفترچه راهنمای مایکروفر ال جی

حالا که با دکمه‌های ماکروویو آشنا شدید، وقت آن رسیده است که چند نکته مهم و راهنمای کلیدی را نیز یاد بگیرید. دانستن این نکات به شما کمک می‌کند بدانید کارکرد برخی از کلیدها و علامت‌ها چیست و در نهایت می‌توانید بیشترین استفاده را از وسیله خود ببرید. در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه از دکمه گریل استفاده می‌شود؟

درواقع دکمه گریل برای این است که غذای شما برشته و ترد شود. معمولا در ماکرویو ال جی سه حالت کاری برای این دکمه وجود دارد. ۱٫هیتر پایین، ۲٫ هیتر پایین و بالا با قدرت کم ۳٫ هیتر بالا با قدرت زیاد. برای اینکه هر کدام از این هیترها را فعال کنید باید پس از انتخاب مود مورد نظر اینتر را فشار دهید.

چگونه می‌توان از برنامه پخت ترکیبی استفاده کرد؟

منظور از پخت ترکیبی ترکیب برنامه‌های ماکرو، کانوکشن و گریل است. برای این کار باید همزمان چند کلید را با هم فشار دهید. ۵ حالت پخت ترکیبی وجود دارد که این حالات از قرار زیر هستند:

  • ماکرو +گریل۱ (برای سرخ کردن چیزهایی مثل سیب زمینی و ناگت استفاده می‌شود و آنها را برشته می‌کند)
  • ماکرو + گریل ۲ ( برای سرخ کردن معمولی چیزهایی مثل سیب زمینی و ناگت استفاده می‎شود.)
  • ماکرو + گریل ۳ (برای سرخ کردن زیر غذا از آن استفاده می‌شود.)
  • ماکرو + کانوکشن ( برای سرخ کردن غذاهای خمیری مانند پیراشکی استفاده می‌شود)
  • ماکرو + گریل بالا (برای برشته کردن پایین و بالای غذا استفاده می‌شود.)

بیشتر بخوانید: سولاردوم چیست و کدام سولاردوم را انتخاب کنیم؟  

کارایی علامت کانوکشن چیست؟

یک قسمت مهم در روش کار با مایکروویو ال جی از کانوکشن برای پختن انواع شیرینی و کیک استفاده می‌شود. برای فعال کردن کانوکشن باید ابتدا درجه حرارت را بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ انتخاب کرده و سپس زمان را مشخص نمایید. استارت را زده و منتظر پخت باشید. این روش برای حالت گرم کردن است. در حالت پیش گرمایش نیز باید بدون انتخاب زمان استارت را فشار دهید و زمانی که ماکروفر گرم شد دکمه توقف را بزنید. شیرینی یا کیک را داخل دستگاه بگذارید و این بار با انتخاب زمان دوباره استارت را فشار دهید.

چگونه یخ‌زدایی کنیم؟

برای یخ‌زدایی در روش کار با مایکروویو ال جی مهم است و می‌توان از چهار حالتی که در این دستگاه وجود دارد استفاده کرد. این حالات معمولا مواد غذایی مانند پنیر، مرغ، حبوبات، گوشت و ماهی را یخ‌زدایی می‌کنند. برای فعال کردن این حالت ابتدا باید نوع و وزن غذا را مشخص نمایید و سپس استارت را بزنید.

چگونه از حالت بخار پز استفاده کنیم؟

برای استفاده از این حالت باید ۴۰۰ میلی لیتر آب را داخل ظرف مخصوص بریزید و سینی بخارپز را روی آن بگذارید. سپس غذایی که قصد بخارپز کردن آن را دارید روی سینی گذاشته درپوش را روی آن قرار دهید. در نهایت باید غذا و وزنش را انتخاب کرده و استارت را بزنید.

چگونه از برنامه پخت اتوماتیک استفاده نماییم؟

معمولا در ماکروویوهای ال جی می‌توان برنامه پخت اتوماتیک را نیز اجرا کرد. این آپشن برای کسانی که برنامه روتینی دارند و می‌تواند وقت کمتری را صرف پخت و پز کنند بسیار گزینه خوبی محسوب می‌شود.
برای استفاده از این برنامه باید ابتدا دستگاه را به حالت پیشفرض در بیاورید و سپس برای هر غذایی که می‌خواهید در ماکروویو آماده کنید، وزن خالص را به دستگاه بدهید. در حالت خودکار زمان پخت توسط خود دستگاه مشخص می‌شود.

معمولا در ماکروویوهای ال جی دکمه‌های دیگری مانند دکمه بوزدایی، کلید کلر، قفل کودک و … نیز وجود دارد که شما هنگام نیاز می‌توانید از آنها استفاده کنید. همچین در صورتی که کد خطای F-14 یا E- 05  را دریافت کردید، به این معناست که برای کانکوشن که دمای ۴۰ درجه برایش مشخص شده به دمای ۷۰ درجه رسیده است. برای حل این مشکل باید کمی مکث کنید و دوباره کار خود را از سر بگیرید.

لازم به ذکر است که امکان دارد در هر مدل از ماکروویو ای جی دکمه‌های متفاوتی تعبیه شده باشد اما به طور معمول دکمه‎هایی که توضیحشان در بالا آمد در همه مدل‌ها رایج هستند.

بیشتر بخوانید: تفاوت ماکروفر و ماکروویو چیست؟

کاربرد کلیدهای اصلی در ماکروویو ال جی

به طور کلی در روش کار با مایکروویو ال جی چند کلید اصلی وجود دارد که در ادامه کاربرد هر کدام از آنها را توضیح خواهیم داد.

Start و Quick Start: زمانی که این کلید را فشار می‌دهید، دستگاه شما به مدت ۳۰ ثانیه با تمام قدرتش شروع به کار می‌کند، هر بار که کلید استارت را بزنید ۳۰ ثانیه به این مدت زمان اضافه خواهد شد.

Stop / Clear: زمانی که دستگاه درحال کار است شما می‌توانید با فشار دادن این کلید آن را متوقف کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اگر در این حالت دکمه استارت را بزنید دستگاه دوباره فعالیتش را از همان جایی که متوقف شده بود شروع می‌کند. اما اگر وقتی دستگاه را متوقف کرده‌اید دوباره دکمه استپ را فشار دهید برنامه قبلی به‌ طور کلی پاک می‌شود.

قفل کودک: برای فعال‌سازی قفل کودک در ماکروویو ال جی می‌توانید دکمه STOP را به مدت ۵ ثانیه فشار دهید. در این صورت هیچ کدام از کلیدها کار نمی‌کنند تا دوباره دستگاه را از حالت قفل در بیاوریم.

بیشتر بخوانید: آموزش روش کار با مایکروویو ال‌جی  

کلام آخر

این مطلب درواقع یک دفترچه راهنمای استفاده از ماکروفر ال جی به حساب می‌آید و شما می‌توانید با مراجعه به آن در هر زمانی کاربرد هر کدام از کلیدهای این دستگاه را نگاه کنید و برای استفاده بهتر و بهینه‌تر از دستگاهتان از دکمه درست استفاده نمایید. همچنین در این مطلب علاوه بر آموزش روش کار با ماکروویو ال جی یاد گرفتیم که چگونه از دستورهای ترکیبی برای پخت و پز با این دستگاه استفاده نماییم. یعنی چه دکمه‌هایی را هم زمان بزنیم تا مثلا غذاهایمان هم پخته شود و هم برشته شود.

هنگام استفاده از این دستورها حتما به وزن و نوع غذا و اینکه چه نوع طبخی برای غذایتان مناسب است دقت کنید. برای اینکه غذای خوبی با ماکروویو بپزید لازم است بدانید چقدر زمان برای پخت ان زمان نیاز دارید. اگر کمی با این مساله مشکل دارید می‌توانید از دستور پخت اتوماتیک استفاده کنید و برای این کار همانطور که ذکر شد تنها کافی است دستگاه را به حالت پیش فرض خود در بیاورید.

اگر نکته‌ای درباره روش کار با ماکروویو ال جی وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده نمایید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

نرگس صابری
۱۴۰۰/۰۳/۱۹
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!