تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

تفاوت سولاردوم و ماکروویو چیست؟

سولاردوم چیست و کدام سولاردوم را انتخاب کنیم؟

راهنمای خرید
سولاردام ال جی یا سایر برندها نوعی مایکروفر است که مکانیزم پخت غذا در آن با مایکروفر کمی متفاوت است. برند ال‌جی اولین برند تولیدکننده این دستگاه‌ها در دنیاست که بعد از آن برندهایی مثل سامسونگ، پاناسونیک، دلمونتی، دوو و چند برند دیگر نیز اقدام به تولید این تجهیزات کرده‌اند. تصلا پرس – امروزه با […]

سولاردام ال جی یا سایر برندها نوعی مایکروفر است که مکانیزم پخت غذا در آن با مایکروفر کمی متفاوت است. برند ال‌جی اولین برند تولیدکننده این دستگاه‌ها در دنیاست که بعد از آن برندهایی مثل سامسونگ، پاناسونیک، دلمونتی، دوو و چند برند دیگر نیز اقدام به تولید این تجهیزات کرده‌اند.

تصلا پرس – امروزه با تغییر سبک زندگی و پیشرفت تکنولوژی آشنایی با فوت و فن خرید لوازم خانگی ضرورت دارد. از سوی دیگر در بیشتر خانه‌های امروزی ما حداقل یک دستگاه مایکروفر و یا یک دستگاه سولاردوم وجود دارد. افرادی که مشغله کاری زیادی دارند و تمایل دارند تا کارهای خود را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهند معمولاً از دستگاه‌هایی مثل مایکروفر و یا سولاردوم بیشترین استفاده را برای طبخ غذاها می‌کنند. در واقع سریع‌تر بودن عملیات پخت و پز و گرم کردن مواد غذایی در این دستگاه‌ها باعث شده تا افراد بیشتری به سمت استفاده از آن‌ها جذب شوند.

اگر شما به قصد خرید مایکروفر یا سولاردوم به بازار لوازم خانگی بروید حتماً با این چالش مواجه خواهید شد که با توجه به نیازهایی که دارید بهتر است دستگاه مایکروفر خریداری کنید و یا اینکه دستگاه‌های سولاردوم انتخاب و گزینه بهتری برای شما خواهند بود. در این مطلب قصد داریم علاوه بر بررسی این موضوع که تفاوت‌های دستگاه‌های مایکروفر و سولاردام ال جی دقیقاً چه هستند، به معرفی بهترین دستگاه‌های سولاردوم موجود در بازار بپردازیم.

بیشتر بخوانید: طرز استفاده از مایکروفر و معرفی انواع ماکروفر

ماکروویو، سولاردوم، مایکروفر و توستر یا آون چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

اول از همه باید بدانید که دستگاه ماکروویو و سولاردوم چه هستند و امکانات و ویژگی‌های هر کدام از این دستگاه‌ها چیست؟

دستگاه ماکروویو چیست؟

دستگاه ماکروویو همان‌طور که از نامش مشخص است دستگاهی است که در آن از امواج الکترومغناطیسی ماکروویو برای پخت و گرم کردن مواد غذایی استفاده می‌شود.

امواج ماکروویو در اصل نوعی از امواج رادیویی با فرکانس بسیار بالا هستند که هرچه فرکانس آن‌ها بیشتر باشد، طول موج‌شان کمتر می‌شود. در نتیجه امواج ماکروویو چون فرکانس بسیار بالایی دارند به امواج کوتاه نیز مشهور هستند.

امواج الکترومغناطیسی با طول موج کوتاه و فرکانس بالا که در دستگاه‌های ماکروویو تولید می‌شوند باعث به جریان افتادن مولکول‌های آب موجود در مواد غذایی می‌شود. این حرکت سریع مولکول‌های آب باعث انتقال گرما به مولکول‌های دیگر مواد غذایی می‌شود و در مدت زمان کمی باعث گرم شدن آن‌ها می‌شود.

به این ترتیب غذایی که در مجاورت امواج ماکروویو قرار دارد گرم می‌شود و یا می‌پزد. چون قدرت نفوذ امواج به همه سطوح مواد غذایی که در داخل محفظه دستگاه قرار گرفته است، یکسان نیست به همین دلیل بشقابی که مواد غذایی در دستگاه ماکروویو روی آن قرار می‌گیرد به حالت چرخشی در می‌آید و یا اینکه کاربر باید هر چند دقیقه یک‌بار غذا را زیر و رو کند تا همه قسمت‌های غذا پخته شود.

سولاردوم چیست؟

سولاردوم که در اصل یک تکنولوژی جدید و نو است که چند سالی بیشتر از ظهور آن نمی‌گذرد، توسط برند ال‌جی به دنیا معرفی شد. در این فناوری از ترکیب امواج الکترومغناطیسی با فرکانس بالا و طول موج کم در کنار امواج گرمایشی برای گرم کردن و پخت مواد غذایی استفاده می‌شود.

در محفظه سولاردوم یک هیتر زغالی قرار دارد. شاید تصور کنید که منظور از هیتر زغالی همان زغال چوب است اما باید بدانید که هیتر زغالی موجود در دستگاه سولاردوم در واقع یک المنت نوری است که در داخل این المنت نوری رشته‌هایی از زغال تعبیه شده است. این زغال‌های مخصوص در اصل برای تولید امواج نورانی که دارای قدرت نفوذ بسیار بالایی هستند، استفاده می‌شوند.

در محفظه دستگاه سولاردوم علاوه بر هیتر نوری زغالی که در کف محفظه قرار دارد یک سیستم مگاهیتر از جنس سرامیک و هالوژن قرار گرفته است که کار آن تاباندن امواج گرمایشی نورانی از سمت پایین به مواد غذایی است که در داخل محفظه دستگاه قرار گرفته است.

تفاوت اصلی دستگاه سولاردوم و ماکروویو این است که محفظه پخت مواد غذایی در دستگاه سولاردوم به شکل استوانه‌ای است.

در حالی که در دستگاه‌های دیگر محفظه پخت به صورت چهارگوش است به این ترتیب امواج گرمایی که در محفظه سولاردوم تولید می‌شود به صورت یکنواخت‌تری نسبت به ماکروویو روی مواد غذایی پخش می‌شود و در نتیجه نیازی به زیر و رو کردن مواد غذایی وجود ندارد.

از طرفی در دستگاه ماکروویو فقط از امواج الکترومغناطیسی برای پخت مواد غذایی استفاده می‌شود در حالی که در دستگاه سولاردوم از ترکیبی از امواج گرمایشی نوری و امواج الکترومغناطیس استفاده می‌شود. ترکیب ابن دو نوع اشعه باعث می‌شود تنها در عرض ۵ دقیقه دمای مواد غذایی به چیزی در حدود ۳۲۰ درجه سانتی‌گراد برسد. این سرعت در تغییر دمای مواد غذای باعث می‌شود سرعت پخت مواد غذایی در دستگاهی مثل سولاردوم سه برابر بیشتر از سرعت پخت و گرم شدن مواد غذایی در دستگاه‌هایی مثل مایکروفر و یا توستر آون است.

نکته مهم و قابل توجه در خصوص دستگاه سولاردوم این است که نه تنها قادر به گرم کردن مواد غذایی است بلکه اگر بخواهید از آن برای برشته کردن موادی مثل انواع گوشت مرغ و ماهی استفاده کنید نیازی به برگرداندن آن‌ها ندارید چون این دستگاه قادر است هم زمان هم قسمت رو و قسمت زیری گوشت را برشته کند.

در واقع همان‌طور که گفته شد در سولاردوم حرارت از سمت پایین و کف دستگاه نیز به ماده غذایی می‌رسد. معمولاً قیمت دستگاه‌های سولاردوم از ماکروویو بیشتر است.

بیشتر بخوانید: تفاوت ماکروفر و ماکروویو چیست؟

مایکروفر چیست؟

اما دستگاه‌های دیگری نیز در بازار به غیر سولاردوم و ماکرویو وجود دارد که به آن مایکروفر گفته می‌شود. اگرچه در برخی از موارد کاربران و حتی برخی از فروشندگان از عبارت‌های ماکروویو و مایکروفر به جای هم استفاده می‌کنند اما این دو دستگاه تفاوت‌های اساسی و زیادی با هم دارند.

اولین و اصلی‌ترین تفاوت میان مایکروفر و ماکرویو این است که در دستگاه‌هایی که به عنوان مایکروفر شناخته می‌شوند از گرما و حرارت برای پخت مواد غذایی استفاده می‌شود. در حالی که در دستگاه‌های پخت و پز غذا که با عنوان ماکروویو شناخته می‌شوند، از امواج الکترومغناطیسی با طول موج کوتاه و فرکانس بلند در کنار گرما و حرارت برای پخت مواد غذایی استفاده می‌شود.

توستر چیست؟

به غیر از سه دستگاه ماکروویو، مایکروفر و سولاردوم نوع دیگری از دستگاه‌ها در بازار لوازم خانگی نیز وجود دارد که به دستگاه توستر مشهور هستند. این دستگاه‌ها که در برخی از موارد با نام آون رومیزی نیز معرفی می‌شوند، ظاهری شبیه به مایکروفر دارند اما تفاوت زیادی در عملکرد و کاربرد دارند.

کاربرد دستگاه آون رومیزی یا توستر بیشتر شبیه به فر است. روی دستگاه‌های توستر که دارای ابعاد نسبتاً بزرگی هستند معمولاً به جوجه‌گردان و ولوم‌های مختلف و یا کلیدهای لمسی جهت تنظیم زمان و درجه حرارت پخت مواد غذایی هستند که از طریق این پنل تنظیمات، می‌توانید عملکرد دستگاه را متناسب با نوع کار خود تنظیم کنید.

آون توستر با استفاده از المنت حرارتی کار می‌کند و به وسیله یک فن، گرما را درون محفظه به جریان می‌اندازد و اغلب شامل المنت بالا، جوجه‌گردان، فن کانوکشن و المنت پایین است. نکته مهم در خصوص تفاوت اصلی دستگاه توستر و ماکروویو این است که در اولی از هیچ نوع اشعه‌ای برای گرم کردن یا پختن مواد غذایی استفاده نمی‌شود در حالی که در ماکروویو همان‌طور که گفته شد کار اصلی پخت و پز بر عهده امواج الکترومغناطیسی تولید شده توسط دستگاه است.

برای توسترها و یا همان آون‌های رومیزی بیشتر از درب به همراه شیشه نشکن استفاده می‌شود. در این دستگاه‌ها یک سینی قرار دارد که کار آن جمع‌آوری خرده‌های نان است. معمولاً قیمت دستگاه‌های آون یا توستر از دستگاه‌هایی مثل ماکروویو و سولاردوم بسیار کمتر است.

روش راه اندازی و استفاده از دستگاه سولاردام ال جی

چون دستگاه سولاردام ال جی در ایران بیشترین تعداد کاربر را دارد در این بخش به معرفی قابلیت‌ها، امکانات و نحوه استفاده از دکمه‌های کنترلی تعبیه شده روی دستگاه سولاردوم برند ال‌جی خواهیم پرداخت. البته لازم به ذکر است که اکثر این دکمه‌ها روی بقیه دستگاه‌های سولاردوم نیز وجود دارد و عملکرد آن‌ها یکسان است.

اگر دستگاه سولاردوم برند ال‌جی را خریداری کنید، نصب آن بر عهده تکنسین شرکت و نمایندگی این برند در ایران انجام می‌شود. بعد از اینکه دستگاه توسط کارشناس مربوطه نصب و راه‌اندازی شد و آموزش‌های اولیه توسط این فرد داده شد باید نحوه استفاده از دستگاه را بدانید.

اولین موردی که در استفاده از دستگاه سولاردوم برند ال‌جی باید مد نظر داشته باشید، دانستن اطلاعات مربوط به دکمه‌ها و گزینه‌هایی است که روی دستگاه قرار دارد. در واقع اگر بخواهید از همه امکانات دستگاه خود به درستی استفاده کنید باید طرز کار دکمه‌ها و گزینه‌های روی آن را بدانید.

بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی انواع آون توستر +قیمت

روی همه دستگاه‌های سولاردام ال جی و دستگاه‌های ماکروویو، همیشه یکسری علائم و دکمه‌ها عملکرد مشابهی دارند. اما برخی از آن‌ها با توجه به امکاناتی که روی دستگاه تعبیه شده،متفاوت است.

اولین علامت و گزینه مشترک در همه دستگاه‌های سولاردوم علامت مایکرو یا MICRO است. این گزینه برای پختن مواد غذایی و داغ کردن غذا به وسیله امواج الکترومغناطیسی یا همان امواج ماکروویو استفاده می‌شود.

فعال شدن این دکمه باعث می‌شود با استفاده از آن روی دستگاه از توان‌های مختلفی از امواج ماکروویو برای پختن و گرم کردن مواد غذایی استفاده کنید. نکته مهم در دستگاه‌های سولاردوم این است که با هر بار زدن دکمه استارت در ۳۰ ثانیه اول برای پخت مواد غذایی از حداکثر توان استفاده می‌شود.

برای اینکه بتوانید از برنامه مایکرو یا همان MICRO روی دستگاه سولاردوم ال‌جی استفاده کنید ابتدا باید کلید مربوط به آن را روی دستگاه انتخاب کنید و سپس دکمه استارت را بزنید.

در این حالت دستگاه ماکروویو یا همان سولاردوم مانند یک اجاق‌گاز اقدام به پخت و پز مواد غذایی می‌کند. از این برنامه هم می‌توانید برای پختن انواع مواد غذایی و هم برای گرم کردن مواد غذایی استفاده کنید. علامت این قابلیت شبیه به سه خط خمیده است که روی هم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: آموزش روش کار با مایکروویو ال‌جی  

گریل در سولاردام ال جی

قابلیت و برنامه دیگری نیز روی دستگاه سولاردوم وجود دارد که به عنوان سرخ‌کن یا گریل استفاده می‌شود. این برنامه برای برشته کردن یا همان کبابی کردن مواد غذایی در دستگاه سولاردوم استفاده می‌شود.

همان‌طور که در قسمت قبلی نیز به آن اشاره شد، هیتر دستگاه سولاردوم که وظیفه برشته کردن  مواد غذایی را بر عهده دارد در قسمت بالایی و در قسمت پایینی قرار دارد. در این حالت شما می‌توانید از سه مد یا حالت مختلف برای گریل کردن مواد غذایی در دستگاه سولاردوم ال‌جی استفاده کنید.

حالت اول این است توان و قدرت هیتر در بالای دستگاه را روی حالت زیاد قرار دهید و اجازه دهید تا از هیتر زغالی نیز استفاده شود. در این حالت هیتر پایینی غیرفعال است. حالت دوم به این صورت است که هیتر بالا و پایین را هم‌زمان با هم روشن کنید.

در حالت سوم فقط هیتر پایین روشن می‌شود که در این صورت حرارت از قسمت زیرین به مواد غذایی می‌رسد و در نتیجه قسمت زیری مواد غذایی برشته و پخته می‌شود.

وقتی حالت روشن شدن المنت بالا و پایین را در دستگاه سولاردام ال جی مشخص کردید، زمان را برحسب دقیقه و ثانیه تنظیم کنید و سپس کلید استارت را فشار دهید.

نکته مهم در حالتی که هیتر پایین دستگاه روشن است این است که شما باید حتماً از سه پایه مخصوص گریل در دستگاه سولاردام ال جی استفاده کنید. در این حالت غذای شما برشته می‌شود. اگر بخواهید غذاهایی مانند پیتزا یا استیک را با استفاده از این دستگاه بپزید و حتماً می‌خواهید روی این غذاها برشته شود، باید دستگاه سولاردوم را روی حالت گریل قرار دهید به نحوی که هیتر بالا روشن باشد.

روی دستگاه سولاردوم برند ال‌جی علامتی به نام کانوکشن وجود دارد. این علامت در اصل اشاره به قابلیتی دارد که در آن کاربر می‌تواند محفظه دستگاه را قبل از اینکه مواد غذایی را در آن قرار دهد گرم کند.

درست شبیه به چیزی که در فرهای اجاق‌گاز برای پختن انواع کیک انجام می‌دهیم. یعنی فر را از قبل برای چند دقیقه روشن می‌کنیم تا محفظه فر گرم شود. قابلیت کانوکشن در سولاردم ال‌جی نیز دقیقاً برای پخت انواع کیک و انواع شیرینی کاربرد دارد.

علامت کانوکشن در سولاردام ال جی

برای اینکه بتوانید از برنامه یا قابلیت کانوکشن در دستگاه سولاردام ال جی استفاده کنید باید ابتدا دکمه مورد نظر را انتخاب کتید و سپس دمای دستگاه را روی ۱۰۰ تا ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و در نهایت دکمه استارت را فشار دهید.

در قابلیت کانوکشن که روی دستگاه سولاردوم برند ال‌جی تعبیه شده است امکان اینکه دمای محفظه دستگاه را از قبل با دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید، نیز وجود دارد.

نکته مهم که حتماً باید به آن توجه کنید این است که زمانی که قابلیت کانوکشن را روی دستگاه سولاردوم ال‌جی فعال می‌کنید امکان دارد در محفظه برای چند ثانیه دود ایجاد شود که یک موضوع طبیعی است و اصلاً نباید نگران باشید.

علت این مسئله این است که زمانی که شما مواد غذایی را در دستگاه قرار می‌دهید، روشن شدن المنت باعث می‌شود چربی و تکه‌های غذا به سمت دیواره و سقف دستگاه پرتاب شوند. زمانی که دستگاه را از قبل روشن می‌کند مواد غذایی به جا مانده روی دیواره در اثر حرارت دیدن می‌سوزند و در نتیجه در محفظه دستگاه دود ایجاد می‌شود.

اگر دمای کانوکشن را انتخاب کنیم ولی تایم ندهیم و START  را فعال کنیم، حالت پیش گرمایش انتخاب می‌شود و Pr–H بر روی صفحه نمایان می‌شود  از این حالت جهت گرم کردن کوره قبل از پخت کیک و شیرینی استفاده می‌شود. در این حالت بعد از رسیدن دمای داخل دستگاه به درجه مورد نظر آلارم می‌دهد که باید  STOP  را انتخاب کرد و بعد از گذاشتن کیک یا شیرینی داخل دستگاه و دادن تایم ، START را انتخاب کنیم .

یخ زدایی در سولاردوم

در دستگاه سولاردوم برند ال‌جی امکان یخ‌زدایی مواد غذایی با استفاده از قابلیتی با نام Deforest وجود دارد. این قابلیت بیشتر برای زمانی کاربرد دارد که شما بخواهید مواد غذایی را مستقیماً از فریزر خارج کنید و در همان لحظه آن‌ها را بپزید.

در واقع شما زمان کافی برای اینکه صبر کنید تا یخ مواد غذایی آب شود نخواهید داشت. قابلیت یخ‌زدایی دستگاه سولاردوم برند ال‌جی را می‌توانید برای ۴ نوع ماده غذایی یعنی گوشت قرمز، گوشت مرغ، ماهی و حبوبات و نان و پنیر استفاده کنید.

وقتی نوع ماده غذایی را که می‌خواهید عملیات یخ‌زدایی روی آن انجام شود انتخاب کردید، وزن حدودی آن را مشخص می‌کنید و در نهایت روی دکمه استارت کلیک می‌کنید. در حین انجام عملیات یخ‌زدایی، زمان که به نصف زمان مشخص شده توسط کاربر رسید، دستگاه متوقف می‌شود و یک هشدار برای کاربر نمایش داده می‌شود.

در این هشدار نشان داده می‌شود برای اینکه عملیات یخ‌زدایی از روی مواد غذایی به درستی و کامل انجام شود باید مواد را زیر و رو کنید. وقتی این کار را انجام دادید، درب دستگاه را ببندید و سپس دوباره دکمه استارت را فشار دهید تا ادامه روند یخ‌زدایی مواد غذایی انجام شود.

نکته مهم در خصوص قابلیت یخ‌زدایی در دستگاه سولاردوم ال‌جی این است که این کار با استفاده از امواج الکترومغناطیسی ماکروویو انجام می‌شود.

بخارپز کردن با سولاردام ال جی

امکان بخار پز کردن مواد غذایی با استفاده از دستگاه سولاردوم برند ال‌جی نیز وجود دارد. این قابلیت با عنوان Steam Chef روی این دستگاه مشخص شده است. بخار پز کردن مواد غذایی بیشتر برای افرادی مناسب است که از رژیم‌های غذایی خاصی پیروی می‌کنند و یا اینکه می‌خواهند مواد غذایی را در سالم‌ترین حالت ممکن طبخ کنند.

اگر بخواهید از این دستگاه برای بخارپز کردن مواد غذایی استفاده کنید باید به این موضوع توجه داشته باشید که ظرف بخار پز کردن در این دستگاه مخصوص است و در هنگامی که از حالت ماکروویو دستگاه استفاده می‌کنید، کاربردی ندارد. ظرف بخار پز در دستگاه سولاردوم برند ال‌جی شامل سه بخش از جمله ظرف مخصوص آب، ظرف غذا و درپوش است.

برای استفاده از قابلیت بخار پز در دستگاه سولاردوم برند ال‌جی ابتدا باید در ظرف مخصوص بخار پز در حدود ۴۰۰ میلی‌لیتر آب بریزید و سپس سینی مخصوص بخارپز را روی ظرف آب قرار دهید. روی سینی مواد غذایی را که می‌خواهید به صورت بخارپز پخته شوند قرار داده و در نهایت درپوش را ببندید.

زمانی که دستگاه سولاردوم روی حالت بخارپز قرار می‌گیرد، امواج ماکرویو آبی که درون محفظه مخصوص آب است را بخار می‌کند. این بخار از لابلای منافذی که روی سینی دستگاه قرار دارد عبور می‌کند و در نهایت به مواد غذایی می‌رسد و در نتیجه مواد غذایی با استفاده از بخر آب پخته می‌شوند.

برای کار با قابلیت بخارپز در دستگاه سولاردام ال جی بعد از اینکه ظرف آب را پر کردید و مواد غذایی را روی سینی قرار دادید، باید نوع ماده غذایی را مشخص کنید. وقتی نوع مواد غذایی را که می‌خواهید بخارپز کنید مشخص کردید، نوبت به وارد کردن وزن مواد غذایی می‌رسد. در این حالت وزن مواد غذایی را مشخص کنید و در نهایت کلید استارت را فشار دهید.

بوزدایی در سولاردوم

روی دستگاه سولاردوم برند ال‌جی قابلیتی با عنوان بوزدایی وجود دارد که در ماکروویوهای این برند با کلمه EZ Clean مشخص شده است. این قابلیت به کاربر کمک می‌کند تا محفظه دستگاه را بشوید و در نتیجه بوی حاصل از پخت و پز انواع مواد غذایی در دستگاه از بین برود.

برای اینکه بتوانید از این قابلیت استفاده کنید ابتدا دکمه‌ای که با استفاده از آن function یا عملکرد دستگاه را مشخص می‌کنید بچرخانید و گزینه EZ Clean را انتخاب کنید و در نهایت کلید enter را فشار دهید.

پخت خودکار موادغذایی

یکی از قسمت های راه اندازی سولاردام ال جی به پخت خودکار مربوط می شود. روی دستگاه سولاردوم برند ال‌جی امکان پخت خودکار مواد غذایی نیز وجود دارد. برای اینکه بتوانید از این امکان روی دستگاه خود استفاده کنید باید ابتدا برنامه پیش‌فرض دستگاه را برای پخت خودکار یا خودکار مواد غذایی تنظیم کنید.

در این حالت اول باید وزن خالص مواد غذایی را مشخص کنید. در مرحله بعدی باید نوع ماده غذایی را مشخص کنید. دستگاه با توجه به اطلاعاتی که کاربر وارد کرده است، زمان پخت مورد نیاز برای ماده غذایی را محاسبه می‌کند.

به عبارت دیگر نیازی به وارد کردن مدت زمان پخت توسط کاربر نیست. نکته مهم این است که در این حالت شما باید از برنامه‌های پیش‌فرض دستگاه برای پخت و پز استفاده کنید. مثلاً روی دستگاه سولاردوم ال‌جی یک برنامه از پیش تنظیم شده به نام Perisan Cook وجود دارد.

شما می‌توانید از این حالت برای پخت خودکار مواد غذایی استفاده کنید. زمانی که حالت Persian Cook را انتخاب کردید، کلید مربوط به کنترل دستگاه را بچرخانید تا بتوانید نوع مواد غذایی را مشخص کنید.

سپس کلید Enter را فشار دهید. در نهایت برای مشخص کردن وزن مواد غذایی نیز از کلید چرخان استفاده کنید. وقتی همه این مراحل را انجام دادید روی دکمه استارت کلیک کنید تا عملیات پخت مواد غذایی شروع شود.

تعیین زمان پخت غذا سولاردام ال جی

روی دستگاه سولاردوم برند ال‌جی دو دکمه با عنوان Start و Quick Start وجود دارد. تفاوت این دو حالت در این است که در حالت Quick Start هر بار که دکمه را فشار می‌دهید، دستگاه در ۳۰ ثانیه اول با حداکثر توان خود شروع به انجام وظایفی که به آن محول شده است، می‌کند.

وقتی بخواهید زمان پخت غذا را در حالتی که دستگاه شروع به کار کرده است افزایش دهید باید از دکمه Start استفاده کنید که با هر بار زدن دکمه Start در حدود ۳۰ ثانیه به مدت زمانی که باید غذا پخته شود اضافه می‌شود.

اگر بخواهید عملیات پخت و پز در دستگاه سولاردوم هنگامی که روشن است متوقف شود باید از باید از Stop  یا Clear استفاده کنید. برای ادامه کار نیز می‌توانید روی دکمه Start کلیک کنید تا دستگاه مجدداً شروع به کار کند.

اگر بخواهید برنامه تنظیم شده برای دستگاه کاملاً حذف شود باید یک‌بار دکمه Stop را فشار دهید تا دستگاه متوقف شود و دوباره دکمه Stop را فشار دهید تا برنامه دستگاه کاملاً پاک شود.  اگر در حالتی که دستگاه کار نمی‌کند کلید STOP / CLEAR را به مدت ۵ ثانیه نگه داریم، صفحه کلید قفل می‌شود و هیچ یک از کلیدها و برنامه‌ها قابل انتخاب نمی‌باشند .تا زمانی که از حالت قفل خارج نکنیم با انتخاب کلیدها، پیغام L در صفحه نمایش نمایان می‌شود .

قیمت انواع مختلف دستگاه‌های سولاردوم

دستگاه سولاردوم از برندهای مختلف قیمت‌های متفاوتی هم دارد که عبارتند از:

دستگاه سولاردام ال جی

قیمت سولاردوم برند ال‌جی در بازار لوازم خانگی معمولاً از دستگاه‌های مثل ماکروویو و یا مایکروفر بیشتر است. برای همین انتخاب آن به افرادی که به دنبال یک دستگاه ارزان قیمت هستند توصیه نمی‌شود.

البته مدل سولاردومی که انتخاب می‌کنید و امکانات و قابلیت‌هایی که در اختیار شما قرار می‌دهد روی قیمت دستگاه تأثیر مستقیمی دارد. همان‌طور که قبلاً نیز به آن اشاره شد، ال‌جی اولین برندی است که اقدام به تولید دستگاه سولاردوم کرده است و در نتیجه سابقه طولانی در تولید این دستگاه‌ها دارد و البته کیفیت محصولات آن نیز به دلیل این سابقه بهتر از سایر برندها است. قیمت سولاردام ال جی چیزی بین ۸ تا ۳۰ میلیون تومان است.

دستگاه سولاردوم برند سامسونگ

دستگاه سولاردوم سامسونگ

برند سامسونگ، بعد از برند ال‌جی دومین و بزرگ‌ترین تولید کننده دستگاه‌های سولاردوم است. این برند توانسته است از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا برای تولید دستگاه‌های سولاردوم استفاده کند. به همین دلیل امروزه محصولات این برند نیز در میان دستگاه‌های سولاردوم طرفداران خاص خود را دارند.

سولاردوم‌های جدید سامسونگ مجهز به یک گریل قوی و چرخش هواست که سبب می‌شود بدون قطره‌ای روغن اضافی غذایتان سالم سرخ شود.

همچنین این که یکی از بهترین مدل‌های سولاردوم‌های سامسونگ یعنی سولاردام سرامیکی هوشمند F600G، که جزو مدل‌های بسیار پرفروش آن نیز هست، مجهز به سیستم تخمیر پیشرفته است که به سرعت می‌توانید توسط آن ماست و دوغ تهیه کنید.

قیمت دستگاه سولاردوم برند سامسونگ چیزی در حدود ۹ تا ۲۵ میلیون تومان است. این قیمت بسته به اندازه و تکنولوژی‌هایی که در دستگاه استفاده شده است متفاوت است.

قیمت دستگاه سولاردوم برند دوو

برند دوو نیز یکی از برندهایی است که بعد از اقدام برند ال‌جی برای تولید دستگاه سولاردوم وارد عرصه رقابت شده است.

نکته قابل توجه در خصوص دستگاه سولاردوم برند سامسونگ، این است که این دستگاه هوشمند است. این دستگاه به نوعی سخنگو است و نکته جالب این است که هنوز هیچ کدام از برندهای تولید کننده دستگاه سولاردوم نتوانسته‌اند دستگاهی با این قابلیت را تولید و به بازار عرضه کنند.

منظور از سخنگو بودن دستگاه این است که تمام برنامه‌ها و امکانات دستگاه به زبانی که کاربر انتخاب می‌کند برای او خوانده می‌شود. از همه مهم‌تر اینکه این دستگاه از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند.

یکی دیگر از مزیت‌های سولاردوم‌های دوو که سبب شده تا این حد پرطرفدار باشند داشتن ظرفی مخصوص بخارپز کردن مواد غذایی است که به جرات می‌توان گفت هیچ کدام از سولاردوم‌هایی که تا به امروز تولید شده‌اند چنین قابلیتی را ندارند.

همچنین این که سولاردوم‌های دوو مجهز به تکنولوژی تخمیر سریع است که می‌توانید به جای صرف زمان‌های طولانی برای پف کردن و به عمل آمدن خمیر و ماست و … در چند دقیقه آن را آماده کنید. چون قابلیت‌ها و امکانات دستگاه‌های سولاردوم برند دوو بسیار زیاد و متنوع است به همین دلیل قیمت آن‌ها نسبتاً گران است.

البته چون روی این دستگاه‌ها امکان بخارپز کردن، تخمیر سریع و همچنین جوجه‌گردان وجود دارد به همین دلیل پرداخت هزینه با هر قیمتی که باشد برای خرید دستگاه سولاردوم ال‌جی منطقی است.

قیمت دستگاه سولاردوم برند پاناسونیک

شرکت پاناسونیک نیز اخیراً اقدام به ارائه دستگاه‌های سولاردوم در فهرست محصولات خود کرده است. این دستگاه‌های برند پاناسونیک مجهز به قابلیت‌های بسیار زیادی از جمله قفل کودک، سنسور مربوط به چرخش هوای داغ هستند. وظیفه اصلی این سنسورها در واقع گریل کردن و سرخ کردن مواد غذایی است که در داخل محفظه دستگاه قرار می‌گیرد.

این دستگاه‌ها علاوه امکاناتی که گفته شد مجهز به کانوکشن و یخ‌زدایی هستند. سولاردوم‌های برند پاناسونیک با وجود امکانات و قابلیت‌های زیادی که دارند نسبتاً ارزان هستند. قیمت این دستگاه‌ها از ۴ تا ۱۰ میلیون تومان است.

قیمت دستگاه سولاردوم دلمونتی

برند دلمونتی یکی از برندهای تولید لوازم خانگی برقی است که محصولات ظریف و خاصی را به بازار عرضه می‌کند. زیبایی محصولات برند باعث شده بیشتر بانوان طرفدار محصولات این برند باشند. روی دستگاه‌های سولاردوم این برند چندین برنامه از پیش تعیین شده هستند که اتفاقاً برای پخت انواع مواد غذایی کاربردی هستند.

روی دستگاه‌های این برند قفل کودک نیز قرار داده است که امنیت استفاده از دستگاه‌ها برای کاربران بیشتر کرده است.

مزیت سولاردوم‌های دلمونتی به سایر سولاردوم‌ها استفاده از استیل ضدزنگ و ضدخش برای ساخت بدنه این محصولات است. کارایی و عملکرد سولاردوم‌های دلمونتی چیزی است که محصولات این برند را در مقایسه با سایر این سولاردوم‌ها متمایز ساخته است.

برندهای بسیاری سولاردام تولید می‌کنند اما این که یک برند بتواند در میان بهترین مارک‌های سولاردوم قرار بگیرد کار ساده‌ای نیست. می‌توان گفت در مقایسه با سایر برندهای مطرح قیمت سولاردوم‌های دلمونتی مناسب‌تر است.

سولاردوم‌های دلمونتی با نهایت ظرافت و کارایی خوب طراحی شده و با وجود تکنولوژی‌های بسیاری که بر روی آن تعبیه شده است چیزی از سایر سولاردوم‌ها کم ندارد. بازه قیمتی سولاردوم‌های‌ دلمونتی بین ۴ تا ۱۵ میلیون تومان متغیر است.

در این مطلب سعی شد در مورد انواع سولاردوم و قابلیت‌های آن‌ها صحبت شد. این دستگاه‌ها مزایای زیادی دارند و استفاده از آن‌ها هم می‌تواند در مصرف انرژی و هم در هدر دادن زمان صرفه‌جویی زیادی داشته باشد.

تنها ایرادی که به دستگاه‌های سولاردام ال جی یا سایر برندها وارد است این است که در این دستگاه‌ها برای پخت و پز از اشعه ماکروویو و حرارت سریع برای پخت و پز استفاده می‌شود که البته این موضوع نیز ایراد خاصی به حساب نمی‌آید و ایراد بزرگی نیست.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 5 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!