تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

بررسی سری ساعت‌های هوشمند شیائومی مدل  Mi band 2 تا Mi band 6

مقایسه و معرفی بهترین دستبندهای هوشمند شیائومی

راهنمای خرید
بهترین دستبند هوشمند شیائومی به عنوان یکی از برندهای شیائومی و از برندهای مطرح چینی برای همه جای سوال دارد که کدام بهتر است. این برند  در زمینه تولید محصولات الکترونیک مختلف به خصوص گوشی‌های تلفن همراه و ساعت‌های هوشمند فعالیت دارد. در ادامه با سایت اخبار لوازم خانگی همراه باشید تا بیشتر به نقد […]

بهترین دستبند هوشمند شیائومی به عنوان یکی از برندهای شیائومی و از برندهای مطرح چینی برای همه جای سوال دارد که کدام بهتر است. این برند  در زمینه تولید محصولات الکترونیک مختلف به خصوص گوشی‌های تلفن همراه و ساعت‌های هوشمند فعالیت دارد. در ادامه با سایت اخبار لوازم خانگی همراه باشید تا بیشتر به نقد و بررسی ساعت هوشمند شیائومی بپردازیم.

بیشتر بخوانید: تلویزیون شیائومی چه ویژگی‌هایی دارند؟

تاریخچه برند شیائومی

برند شیائومی در ابتدای سال ۲۰۱۰ میلادی توسط فردی به نام لی جون و ۶ شخص دیگر در کشور چین تأسیس شد. این شرکت که دفتر مرکزی آن در شهر پکن پایتخت چین قرار دارد در حال حاضر دارای ۱۵ هزار نیروی کار است که بیشتر آن‌ها در شهر پکن و بقیه در سایر شهرهای چین فعالیت می‌کنند. البته برخی دیگر از کارکنان این شرکت در کشورهایی مثل هند، تایوان، اندونزی و هنگ‌کنگ فعالیت دارند.

ارزش سهام شرکت شیائومی چیزی در حدود ۴۶ میلیارد دلار است و به همین دلیل به عنوان چهارمین استارتاپ ارزشمند دنیا شناخته می‌شود. برند شیائومی انواع مختلفی از گوشی‌های تلفن همراه هوشمند، تلویزیون، روتر و گفته‌ای پوشیدنی متنوعی از جمله ساعت‌ها و دستبندهای هوشمند را تولید و به بازار عرضه می‌کند. اولین محصول برند شیائومی یک رابط کاربری مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید بود که در ساخت و طراحی آن از سیستم‌عامل TouchWiz برند سامسونگ و سیستم‌عامل iOS برند اپل الهام گرفته شده بود. این رابط کاربری با نام MIUI به کاربران معرفی شد.

اولین گوشی هوشمندی که برند شیائومی به بازار معرفی کرد، گوشی Mi1 نام داشت که کاربران چینی از آن استقبال زیادی کردند و تنها در عرض ۳۴ ساعت، بیش از ۳۰۰ نفر از کاربران چینی این دستگاه را پیش خرید کردند. بعد از معرفی گوشی Mi1 این برند گوشی‌های Mi2 را در سال ۲۰۱۲ به بازار عرضه کرد که در عرض ۱ سال بیش از ۱۰ میلیون عدد از این دستگاه‌ها را به فروش رساند.

برند شیائومی از سال ۲۰۱۲ تا سال ۲۰۱۴ آن‌قدر رشد کرد و محصولات خود را گسترش داد که توانست به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی‌های تلفن همراه هوشمند در کشور چین تبدیل شود. بعد از این اتفاق این برند دفترهای خود را در کشورهایی مثل سنگاپور، مالزی، فیلیپین و هند تأسیس کرد.

برند شیائومی در زمینه اینترنت اشیاء فعالیت‌های زیادی دارد به نحوی که اکوسیستم Mi را طراحی کرده است که در آن همه محصولات این برند به نوعی به عنوان تجهیزات داخل شبکه اینترنت اشیا با یکدیگر مرتبط می‌شوند و کاربر می‌تواند برای هر کاری که در طول روز می‌خواهد انجام دهد از این تجهیزات استفاده کند.

این برند لوازم‌خانگی هوشمندی مثل انواع پلوپز و جاروبرقی‌های رباتی را نیز طراحی و تولید می‌کند.

تجهیزات و دستبندهای هوشمند شیائومی انواع مختلفی دارد. برای مثال دستبندهای ورزشی، کفش‌های هوشمند، محصولات مرتبط با خانه‌های هوشمند را می‌توان در دسته تجهیزات پوشیدنی هوشمند برند شیائومی قرار داد.

لازم به توضیح است که همه محصولات این برند به جز لوازم خانگی هوشمند آن که با نام مجیا به بازار عرضه می‌شوند، با نام شیائومی در دسترس کاربران قرار می‌گیرند.

یکی از پرفروش‌ترین محصولات و یا دستبند هوشمند شیائومی که مورد استقبال زیادی از جانب کاربران قرار گرفته است، دستبندها و ساعت‌های هوشمند این برند است که در این مطلب قصد داریم آن‌ها به صورت کامل دستبندهای این برند را معرفی کرده و ویژگی‌ها و امکانات آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. در مطلب بعدی نیز در خصوص ساعت‌های هوشمند این شرکت صحبت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: گوشی هواوی یا شیائومی؟ کدام را بخریم؟

بهترین دستبندهای هوشمند شیائومی

برند شیائومی دو نوع محصول یکی ساعت و دیگری دستبند هوشمند شیائومی را طراحی و تولید می‌کند. این محصولات هر کدام بر اساس هدفی که برای آن طراحی شده‌اند، امکانات و قابلیت‌های جالب و خاصی دارند. در ادامه این مطلب ابتدا به معرفی دستبندهای هوشمند این برند خواهیم پرداخت و سپس ساعت‌های هوشمند برند شیائومی را معرفی خواهیم کرد.

دستبند هوشمند مدل Mi Band 2 شیائومی

یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولات برند شیائومی، مچ‌بند یا دستبند می بند ۲ یا Mi band 2 این برند است. روی این گجت هوشمند پوشیدنی امکانات بسیار زیادی از جمله صفحه‌نمایش OLED، امکان شمارش تعداد قدم‌هایی که کاربر در طول روز بر می‌دارد، امکان نمایش صربان قلب کاربر، امکان مشاهده نوتیفیکیشن‌های مربوط به تماس‌ها و همچنین مشاهده اطلاعات مربوط به روند خواب کاربر ارائه شده است.

برای این مچ‌بندهای هوشمند یک اپلیکیشن قابل نصب روی گوشی‌های اندرویدی و iOS طراحی شده است که به Mi Fit مشهور است. کاربر با استفاده از این اپلیکیشن می‌تواند اطلاعات مربوط به فعالیت‌هایی که در طول روز انجام داده است مثل میزان کالری که سوزانده است، مدت زمان فعالیت و اطلاعاتی از این دست را مشاهده کند. امکان سینک یا همگام‌سازی این اطلاعات با اپلیکیشن Google Fit نیز وجود دارد.

علاوه بر  همه آنچه در بالا گفته شد، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مچ‌بندهای هوشمند Min band 2 برند شیائومی استفاده از باتری با کیفیت با طول عمر بسیار بالاست. طول عمر باتری این دستگاه در هر بار شارژ چیزی در حدود ۲۰ روز است که از این نظر هیچ رقیبی در بازار به پای آن نمی‌رسد.

برند شیائومی ترازوی هوشمندی را با عنوان Mi Smart Scale طراحی و تولید کرده است که امکان اتصال به اپلیکیشن Mi Fit را دارد. بر این اساس همه اطلاعات و جزئیات مربوط به وزن کاربر و همچنین شاخص BMI یا شاخص توده بدنی کاربر از طریق این ترازو به اپلیکیشن ارسال می‌شود.

دستبند هوشمند برند شیائومی مدل  Mi band 3

دستبند هوشمند شیائومی مدل Mi band 3 بعد از معرفی دستبند Mi band 2 توسط برند شیائومی به بازار عرضه شد. این دستبند در اصل نسخه ارتقا یافته دستبند Mi band 2 بود که امکانات و قابلیت‌های آن نسبت به نسخه قبلی این گجت پوشیدنی ارتقا پیدا کرده است.

روی این دستبند قابلیت‌هایی مثل شمارش تعداد قدم‌های کاربر، ضربان قلب کاربر و امکاناتی از این دست ارائه شده است. برای مثال کاربر می‌تواند از طریق این مچ‌بند هوشمند به اطلاعاتی مثل ضربان قلب، زمان، مسافتی که در طول روز طی کرده است، تعداد گام‌هایی که در طول روز برداشته است، کالری که در طول روز مصرف کرده است و همچنین میزان شارژ باقی مانده باتری دسترسی داشته باشد.

یکی از تغییراتی که روی دستبند هوشمند شیائومی Mi band 3 اعمال شده است، مربوط به ظاهر آن است. پنل یا صفحه‌نمایش OLED این دستبند هوشمند با رزولوشن ۱۲۸ * ۸۰ پیکسل ارائه شده است و از طرفی ابعاد آن نسبت به نسخه قبلی نیز بزرگ‌تر شده است.

اندازه صفحه‌نمایش در دستبندهای هوشمند Mi band 3 چیزی در حدود ۰٫۷۸ اینچ است. روی دستبند هوشمند Mi band 3 برند شیائومی می‌توان به اطلاعاتی مثل تماس‌های دریافتی، پیام‌های متنی، زنگ‌های هشدار و همچنین یادآوری یا همان ریمایندرهای مختلف دسترسی داشت.

اتصال دستبند هوشمند شیائومی Mi band 3 به سایر دستگاه‌ها از جمله گوشی‌های هوشمند از طریق بلوتوث ۴٫۲ انجام می‌شود. ظرفیت باتری در نظر گرفته شده برای این دستبند هوشمند چیزی در حدود ۱۱۰ میلی‌آمپر است که در حدود ۵ درصد از ظرفیت باتری در دستبند Mi Band 2 که نسخه قدیمی آن است بیشتر است.

طول عمر باتری در این دستبند هوشمند نیز مانند نسخه قبلی آن بسته به استفاده کاربر به صورت میانگین چیزی در حدود ۲۰ روز است. این دستبند هوشمند تا عمق ۵۰ متری نسبت به نفوذ آب مقاوم است.

بند در نظر گرفته شده برای دستبند هوشمند Mi Band 3 از جنس سیلیکونی است و در ۳ رنگ قرمز، مشکی و سورمه‌ای ارائه شده است. امکان تنظیم اندازه و سایر بند نیز وجود دارد. به این ترتیب همه کاربران با هر اندازه مچی که داشته باشند می‌توانند از این محصول استفاده کنند.

به طور کلی دستبند هوشمند شیائومی از دو قسمت یکی سنسور و دیگری بند تشکیل شده است. سنسور یا همان بخش اصلی دستبند به راحتی در داخل بند قرار می‌گیرد به هیچ عنوان از آن خارج نمی‌شود. برای شارژ دستبند می‌توان آن را از بند آن خارج کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت‌های هوشمند آمازفیت شیائومی+قیمت

دستبند هوشمند مدل Mi band 4

برند شیائومی بعد از عرضه موفق دستبندهای هوشمند Mi band 2 و Mi band 3 اقدام به طراحی و عرضه دستبندهای هوشمند Mi Band 4 کرد. این دستبند بیشتر برای افرادی که تازه وارد دنیای فیتنس و بدن‌سازی شده بودند و تمایل به داشتن اطلاعات مربوط به علائم حیاتی بدن خود در حین انجام حرکات ورزشی داشتند، گزینه بسیار مناسبی بوده است.

اگر چه روی دستبندهای هوشمند شیائومی مدل Mi band 4 قابلیت‌های مثل میزان استرس و یا اطلاعات مربوط به چرخ قاعدگی که برای بانوان کاربرد دارد ( این امکانات روی دستبندهای هوشمند شیائومی مدل Mi band 5 تعبیه شده است)، ارائه نشده است اما این دستبندها نسبت به دو نسخه قبلی خود قابلیت‌ها و امکانات بسیار زیادی دارند.

از آنجایی که برند شیائومی در طراح و تولید مچ‌بندها یا دستبندهای هوشمند تجربه زیادی دارد، امکانات قابل توجهی را روی دستبندهای هوشمند Mi band 4 عرضه کرده است که بسیاری از این قابلیت‌ها با آنچه روی دستبندهای هوشمند Mi band 5 عرضه شده است، یکسان است.

صفحه‌نمایش در نظر گرفته شده برای Mi band 4 نسبت به دستبندهای هوشمند کمی کوچک‌تر است اما این صفحه‌نمایش از نوع AMOLED است. از طرفی برای شارژ این گجت‌ها نیز مانند نمونه‌های قبلی آن حتماً باید سنسور اصلی را از بند آن خارج کنید تا بتوانید آن را شارژ کنید.

روی این مچ‌بندها امکان ردیابی خواب کاربر نیز عرضه شده است که قابلیت کاربردی برای آن دسته از افرادی است که در خوابیدن دچار مشکل هستند.

باتری در نظر گرفته شده برای ساعت‌های هوشمند Mi band 4 دارای ظرفیت حدود ۱۳۵ میلی‌آمپر هستند. عمر باتری در این ساعت‌ها چیزی در حدود ۲۰ روز است و از این نظر با نمونه‌ها و نسخه‌های قبلی تفاوت چندانی ندارد.

این دستبند هوشمند شیائومی مجهز به سنسور ضربان قلب، ردیاب سلامت و مشاهده علائم حیاتی بدن هستند. همچنین از استاندارد ۵ATM برای مقاومت در برابر نفوذ آب پشتیبانی می‌کنند. خوشبختانه این دستبندها از زبان انگلیسی نیز پشتیبانی می‌کنند.

مچ‌بند Mi band 4 برند شیائومی یکی از ارزان‌ترین دستبندهای سلامت موجود در بازار است که برخلاف قیمت پایین آن امکانات و قابلیت‌های خوبی دارد.

صفحه‌نمایش در نظر گرفته شده برای این دستبند هوشمند ۰٫۹۵ اینچ است که نسبت به نمونه‌های قبلی بزرگ‌تر است اما نسبت به نسخه‌های جدیدتر این گجت‌ها کوچک‌تر است.

وضوح تصویر در این دستگاه‌ها چیزی در حدود ۱۲۰ * ۲۴۰ پیکسل است و میزان روشنایی تصویر در آن‌ها نیز در حدود ۴۰۰ نیت است. این میزان روشنایی باعث می‌شود تا کاربر بتواند به راحتی صفحه‌نمایش دستگاه و اطلاعات نمایش داده شده روی آن را حتی زمانی که نور آفتاب به صورت مستقیم می‌تابد را به راحتی مشاهده کند.

برای دسترسی به قابلیت‌های دستبند هوشمند Mi band 4 یا باید صفحه را به بالا و پایین سوآپ کنید و یا دکمه روی صفحه را فشار دهید. برند شیائومی برای مچ‌بند هوشمند Mi band 4 خود یک به روز رسانی نرم‌افزاری انجام داده است که باعث شده تا کاربر بتواند مدت زمان خاموش شدن صفحه‌نمایش را روی ۵ تا ۱۰ ثانیه تنظیم کند.

همچنین در این به روز رسانی امکان مشاهده وضعیت سلامت و علائم حیاتی آن در حین انجام ورزش‌هایی مثل شنا نیز وجود دارد. البته برند شیائومی برای دستبندهای خود به روز رسانی‌های جدید را هر از چند وقت یک‌بار ارائه می‌کند.

امکان جدا شدن بند دستبند Mi band 4 برند شیائومی از آن به راحتی وجود دارد. سنسور ضربان قلب این دستبندهای هوشمند در زیر کیس یا سنسور اصلی قرار داد و اندازه آن بسیار کوچک و باریک است.

به همین دلیل هیچ مزاحمتی برای افرادی که بخواهند از این دستبند برای مدت زمان طولانی استفاده کنند، ایجاد نمی‌کند. دستبند Mi band 4 با استفاده از بلوتوث ۵٫۰ به سایر تجهیزات از جمله گوشی‌های هوشمند متصل می‌شود.

به طور کلی قابلیت‌ها و امکانات دستبند هوشمند شیائومی Mi band 4 بسیار زیاد است. برای مثال روی این گجت هوشمند امکان سفارشی‌سازی منوها و نحوه نمایش اطلاعات روی صفحه‌نمایش وجود دارد.

همچنین روی این دستگاه‌ها قابلیتی ارائه شده است که می‌توان الگوی لرزش دستبند را بر اساس نوتیفیکیشنی که روی آن نمایش داده می‌شود، تغییر داد.

این قابلیت برای آن دسته از افرادی که نمی‌خواهند مدام به صفحه‌نمایش دستبند خود نگاه کنند و تنها می‌خواهند از روی حالت لرزش دستگاه تشخیص دهند که چه اعلانی روی صفحه‌نمایش آمده است، مفید است.

قابلیت “بیدار باش” نیز یکی دیگر از امکاناتی است که روی دستبندهای هوشمند برند شیائومی ارائه شده است. اگر این امکان را فعال کنید، در هر ساعتی از شبانه‌روز که دست خود را بالا ببرید مچ‌بند شما فعال می‌شود.

این قابلیت به خصوص برای زمانی که در جای تاریکی هستید و می‌خواهید صفحه‌نمایش ساعت خود را مشاهده کنید، کاربرد زیادی دارد. اگر قابلیت شب یا همان Night Mode را روی دستبند خود فعال کنید، نور صفحه‌نمایش بعد از غروب کم نور می‌شود.

روی دستبندهای هوشمند Mi band 4 و بیشتر دستبندهای هوشمند قابلیتی با عنوان DND وجود دارد که امکان فعال کردن آن از طریق خود دستبند نیز برای کاربران وجود دارد. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید برخی از اعلان‌ها و هشدارها فعال یا غیرفعال کنید.

همچنین مچ‌بند هوشمند شیائومی Mi Band 4 دارای تم‌های مختلف و رنگارنگ بسیاری از قبیل تصاویر حیوانات و تصاویر کارتونی دیجیتال است که هر کدام را می‌توانید بر روی صفحه خود دانلود کنید.

علاوه بر همه آنچه گفته شد، روی دستبند هوشمند Mi band 4 برند شیائومی قابلیت‌های مختلفی مثل هشدار ردیاب، نمایشگر آب و هوا و همچنین تغییر موسیقی در حال پخش وجود دارد. امکان اتصال این دستبند به اپلیکیشن Mi fit نیز وجود دارد.

روی این اپلیکیشن سه بخش دوستان، تم و ورزش وجود دارد که استفاده از هر کدام از این بخش‌ها بسیار ساده و راحت است.

در قسمت دوستان می‌توانید فعالیت‌ها و تمرین‌های ورزشی که در طول روز انجام داده‌اید را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و همچنین از جزئیات مربوط به فعالیت تمرین‌های ورزشی که دوستانتان انجام داده‌اند با خبر شوید.

در قسمت تم تمامی تنظیمات مربوط به اطلاعات شخصی، اهدافی که برای تمرین‌های ورزشی خود قرار داده‌اید و همچنین تنظیمات کاربری وجود دارد.

قسمت ورزشی نیز دارای ۴ زیر عنوان است که شامل مواردی مثل وضعیت، پیاده‌روی، دو و شنا است. شما می‌توانید در قسمت برگه وضعیت‌ها بر روی کارت فعالیت کلیک و در این قسمت می‌توانید تاریخچه اقدامات خود را مشاهده کنید و از داده‌های مختلف مربوط به  فعالیت‌های پیاده‌روی شنا و غیره اطلاعات به دست آورید.

دستبند هوشمند Mi band 5 برند شیائومی

دقیقاً یک سال بعد از رونمایی از دستبند هوشمند Mi band 4 برند شیائومی، این برند اقدام به رونمایی و عرضه نسخه جدیدی از این دستبندها با عنوان Mi band 5 کرد.

اگرچه این دستبندها به عنوان نسخه جدید گجت پوشیدنی شیائومی به بازار معرفی شدند اما بسیاری از قابلیت‌های این دستبند با نسخه قدیمی آن مشابه بود و تغییر چندانی نکرده بودند. هر چند در برخی از موارد برخی از قابلیت‌های این دستبندها ارتقاء پیدا کرده بود.

برای دستبندهای Mi band 5 برند شیائومی از صفحه‌نمایش ۱٫۱ اینچی با وضوح تصویر ۱۲۶ * ۲۹۴ پیکسل استفاده شده است. همچنین روی این دستبندها از سنسور شتاب‌سنج سه محوره، ژیروسکوپ سه محوره و همچنین سنسور PPG ضربان قلب تعبیه شده است.

ظرفیت باتری این دستگاه‌ها چیزی در حدود ۱۲۵ میلی‌آمپر است که در حدود ۱۰ میلی‌آمپر نسبت به نسخه‌های قبلی این ساعت‌ها کمتر است. چون ظرفیت باتری این نسخه از دستبندهای هوشمند برند شیائومی کمتر از نسخه قبلی است در نتیجه طول عمر باتری در هر بار شارژ در حدود ۱۴ روز و ۶ روز کمتر از نسخه‌های قبلی آن است.

اتصال این دستگاه با دستگاه‌های هوشمند دیگر از جمله گوشی‌های هوشمند از طریق بلوتوث ۵٫۰ انجام می‌شود. این تجهیزات مجهز به استاندارد ضدآب ۵ATM است و روی آن ۱۱ مد ورزشی قرار داده شده است.

یکی از تفاوت‌های مهم و اصلی دستبند هوشمند شیائومی Mi band 5 با نسخه قبلی آن اضافه شدن مدهای ورزشی متنوع‌تر روی آن است. از طرفی دقت این دستگاه‌ها در ثبت اطلاعات و جزئیات مربوط به علائم حیاتی کاربر بیشتر شده است.

 همچنین با استفاده از این دستبندهای هوشمند شما می‌توانید به جزئیات بیشتری در مورد خواب و عملکرد بدنتان در حین خواب دسترسی داشته باشید.

به طور کلی به غیر از بزرگ‌تر شدن صفحه‌نمایش، کاهش ظرفیت باتری دستگاه و همچنین افزوده شدن مدهای ورزشی بیشتر روی دستبندهای هوشمند شیائومی، تغییر چندانی روی این دستبندها نسبت به نسخه قبلی آن یعنی Mi band 4 اعمال نشده است.

البته برند شیائومی در خصوص افزایش دقت سنجش ضربان قلب روی این دستبندهای هوشمند نسبت به نمونه‌های قبلی آن به افزایش ۵۰ درصد اشاره کرده است که میزان زیاد و قابل توجهی است.

البته یک قابلیت مهمی که در نسخه ۵ دستبندهای هوشمند شیائومی در اختیار کاربران قرار گرفته است، قابلیت ثبت چرخ قاعدگی برای بانوان است. همچنین قابلیت‌هایی مثل سنجش و بررسی میزان استرس، و ارائه پیشنهادهایی در خصوص اینکه چگونه می‌توانید از بار این استرس‌ها رها شوید، نیز روی این دستبندهای هوشمند ارائه شده است که قابلیت کاربردی و قابل توجهی است.

برای مثال زمانی کاربر در حال دست و پنجه نرم کردن با میزان زیادی از استرس است، حالتی روی این دستبندها فعال می‌شود که از طریق آن الگوهای تنفسی به کاربر نمایش داده می‌شود تا با استفاده از آن بر استرس خود غلبه کند. مدت زمان هر بخش تنفسی چیزی در حدود ۱ تا ۵ دقیقه است.

دستبندهای شیائومی مدل Mi band 6

یکی از جدیدترین محصولات برند شیائومی که اخیراً به بازار عرضه شده است دستبند هوشمند Mi band 6 این برند است. این دستبند در تاریخ ۱۰ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ شمسی توسط شیائومی به بازار معرفی شد.

اولین ویژگی مشخصه این دستبند که جلب توجه زیادی می‌کند، استفاده از صفحه‌نمایش بزرگ و رنگی است. شرکت شیائومی از زمان عرضه دستبندهای هوشمند Mi band 3 اقدام به عرضه دستبندهای هوشمند خود با صفحه‌نمایشی رنگی کرده است.

با وجود اینکه روی همه صفحه‌های نمایش دستبندهای قبلی این برند یک دکمه به عنوان دکمه هوم تعبیه شده بود اما روی صفحه‌نمایش این دستبند هوشمند دیگر خبری از دکمه هوم نیست.

صفحه‌نمایش دستبند هوشمند شیائومی Mi band 6 دارای ابعاد ۱٫۵۶ اینچ از نوع AMOLED است که دارای وضوح تصویری در حدود ۱۵۲ * ۴۸۶ با تراکم پیکسل ۳۲۶ است.

نکته قابل توجه در خصوص صفحه‌نمایش این دستبند این است که به منظور مقاومت در برابر ضربه و آسیب، شیشه صفحه‌نمایش این دستبند از نوع حرارت دیده است. استفاده از این نوع شیشه باعث می‌شود اثرانگشت روی آن باقی نماند و از طرفی تاچ بهتری نیز داشته باشد.

چون صفحه‌نمایش دستبند Mi band 6 بزرگ است در نتیجه متونی که روی صفحه‌نمایش نشان داده می‌شود، بزرگ‌تر از نسخه‌های قبلی هستند و در نتیجه خواندن متن پیام‌ها و نوتیفیکیشن‌ها روی آن ساده‌تر و آسان‌تر است.

امکان اندازه‌گیری میزان اکسیژن خون کاربر نیز یکی از امکاناتی است که روی این دستبند هوشمند در اختیار کاربران قرار گرفته است. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید میزان اکسیژن موجود در خون خود را نه تنها در حین انجام فعالیت‌های ورزشی بلکه در حالت عادی نیز اندازه‌گیری کنید.

این امکان به خصوص در این روزهای کرونایی بسیار کاربردی است. همچنین علاوه بر قابلیت‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، امکان ثبت علائم حیاتی در طول خواب و همچنین ثبت اطلاعات مربوط به کیفیت خواب کاربر نیز از جمله امکاناتی است که روی این دستبند هوشمند ارائه شده است.

همان‌طور که برند شیائومی روی دستبندهای هوشمند Mi band 5  خود امکان پشتیبانی از ۲۱ مد ورزشی را ارائه کرده است، این برند روی دستبند Mi band 6 نیز امکانات جدیدتری را نسبت به نسخه‌های قبلی آن عرضه کرده است.

در واقع امکان پشتیبانی از ۳۰ حالت ورزشی روی این دستبند هوشمند عرضه شده است. نکته قابل توجه این است که این دستبند ورزشی از ورزش‌هایی مثل والیبال، رقص، بندسازی در خانه و ورزش‌هایی از این دست نیز پشتیبانی می‌کند که در جای خود از اهمیت زیادی برخوردار است.

دستبند هوشمند Mi band 6 می‌تواند ۶ مد ورزشی را بدون اینکه کاربر برای آن مشخص کند، تشخیص دهد. این فعالیت‌های ورزشی عبارت‌اند از راه رفتن، دو روی تردمیل، دوچرخه‌سواری، استفاده از دستگاه الپتیک و استفاده از دستگاه rowing machine که همگی از جمله فعالیت‌های ورزشی به حساب می‌آیند.

از نظر مشخصات فنی به غیر از اندازه صفحه‌نمایش، سایر امکانات این دستبند هوشمند شبیه به امکانات دستبندهای نسل قبل این برند است.

برای مثال استفاده از باتری ۱۲۵ میلی‌آمپر و امکانات شارژی دستگاه مشابه با نسخه قبلی آن یعنی Mi band 5 از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرند.

شیائومی گفته است طول عمر باتری این دستگاه در هر بار شارژ چیزی در حدود ۱۴ روز است اما بسیاری عقیده دارند که چون صفحه‌نمایش این دستبند هوشمند بزرگ‌تر شده است در نتیجه ممکن است که طول عمر باتری در هر بار شارژ کمتر باشد.

نکته مهم دیگر در خصوص دستبند هوشمند Mi band 6 برند شیائومی این است که چون دکمه هوم از روی صفحه‌نمایش حذف شده است در نتیجه کاربر برای فعال کردن صفحه آن باید انگشت خود را روی نمایشگر سوآپ کند.

از طرفی برای روشن کردن صفحه‌نمایش و همچنین مشاهده پیام‌های ظاهر شده روی آن باید روی صفحه ضربه زده شود.

دستبند هوشمند شیائومی مدل Mi band 7

جدیدترین دستبند هوشمندی که برند شیائومی به بازار عرضه کرده است، دستبند هوشمند شیائومی Mi band 7 است. این دستبند هوشمند که با هندزفری عرضه می‌شود، MiSmart Talk Band 7 نام دارد که قابلیت‌های بسیار زیادی نسبت به نسخه‌های قبلی این دستبندها دارد.

برای مثال امکان اندازه‌گیری دمای بدن و پشتیبانی از استاندارد IPX7 از جمله قابلیت‌های منحصر به فردی است که برند شیائومی روی این محصول خود در اختیار کاربران قرار داده است.

این دستبند هوشمند شیائومی همراه با هندزفری بلوتوثی ارائه شده است. به این ترتیب اگر می‌خواهید هم دستبند هوشمند داشته باشید و هم به امکان استفاده از هندزفری بلوتوثی دسترسی داشته باشید، می‌توانید دستبند هوشمند MiSmart Talk band 7 را به عنوان یک انتخاب در فهرست گزینه‌های انتخابی خود قرار دهید.

با استفاده از این دستبند هوشمند می‌توانید از وضعیت آب و هوا نیز اطلاع داشته باشید. امکان نمایش نوتیفیکیشن پیام‌ها و تماس‌های تلفنی از جمله قابلیت‌هایی است که روی این دستبند هوشمند عرضه شده است.

ابعاد صفحه‌نمایش در دستبند هوشمند شیائومی Mi band 7 چیزی در حدود ۱۱٫۸ * ۲۴ * ۵۲٫۸ میلی‌متر است که نسبت به نسخه‌های قبلی آن بزرگ‌تر شده است.

وضوح تصویر در این دستبند هوشمند چیزی در حدود ۲۴۰ * ۱۳۰ پیکسل است. همان‌طور که گفته شد این دستبند هوشمند دارای سنسور کنترل اندازه دمای بدن است که از یک الگوریتم هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند. این الگوریتم هوش مصنوعی به این دستگاه این امکان را می‌دهد تا دمای بدن کاربر را به طور دقیق اندازه‌گیری کند.

یکی دیگر از امکانات دستبند هوشمند Mi band 7  برند شیائومی این است که این دستبند می‌تواند به صورت ۲۴ ساعته ضربان قلب کاربر را اندازه‌گیری کند.

این دستبند جدید برند شیائومی این امکان را به کاربر می‌دهد تا علاوه بر کنترل ضربان قلب خود از میزان فشار خون خود نیز اطلاع داشته باشد.

همچنین روی دستبند هوشمند Mi band 7 یک سنسور سنجش اکسیژن یا همان پالس اکسی‌متر تعبیه شده است که می‌تواند میزان سطح اکسیژن خون شما را اندازه کند.

همچنین امکان ردیابی روند خواب کاربر و ثبت علائم حیاتی بدن در حین ثبت اطلاعات مربوط به میزان عمق خواب کاربر از جمله امکاناتی است که روی این دستبند هوشمند در اختیار کاربران قرار گرفته است.

دستبند هوشمند Mi band 7 برند شیائومی دارای استاندارد ضد آب IPX7 است و در نتیجه می‌توانید از آن در هنگام شنا در استخر و یا آب‌های شیر استفاده کنید. البته توجه کنید چون نمی‌توان از این دستبند هوشمند در عمق زیاد آب استفاده کرد بنابراین گزینه مناسبی برای افرادی که غواصی می‌کنند، نیست.

روی دستبند هوشمند Mi band 7 برند شیائومی نیز مانند نسخه قبلی آن یعنی Mi band 6 هیچ دکمه‌ای تعبیه نشده است و کاربر برای روشن کردن صفحه‌نمایش باید روی آن ضربه بزند و یا اینکه با انگشت خود روی آن سوآپ کند.

باتری تعبیه شده روی این دستبند هوشمند از نوع ۱۲۵ میلی‌آمپر است و طول عمر آن در هر بار شارژ بر اساس گفته خود برند شیائومی به طور متوسط چیزی در حدود ۱۴ روز است.

همچنین امکان مشاهده نوتیفیکیشن اپلیکیشن‌های پیام‌رسان از واتس اپ گرفته تا فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر، اسنپ چت، وی چت و اسکایپ یا سایر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان روی این دستبند هوشمند وجود دارد.

روی دستبند هوشمند Mi band 7 برند شیائومی امکان پشتیبانی از ۳۰ مد ورزشی وجود دارد که از این نظر شبیه به نسخه قبلی خود است. از طرفی این دستبند به صورت خودکار قادر به تشخیص مدهای ورزشی مختلفی مثل پیاده‌روی، دو، راه رفتن، دوچرخه‌سواری، تمرین‌های هوازی، زومبا، بوکس، پیلاتس و تمرین‌هایی از این دست است.

در این مطلب سعی شد همه دستبندهای ورزشی برند شیائومی از دستبند ورزشیMi band 2 تا Mi band 7 به طور کامل بررسی شوند و امکانات آن‌ها توضیح داده شود.

لازم به ذکر است که هرچه نسخه دستبند ورزشی شیائومی جدیدتر باشد مسلماً از امکانات پیشرفته‌تری پشتیبانی خواهد کرد. در مطلب بعدی در خصوص ساعت‌های هوشمند این برند توضیحاتی ارائه خواهد شد.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | پایگاه خبری صنعت صوت و تصویر | بهترین ساعت هوشمند شیائومی و تفاوت آن با دستبند هوشمند
    جولای 14, 2021

    […] بیشتر بخوانید: مقایسه و معرفی بهترین دستبندهای هوشمند شیائومی […]

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | بهترین ساعت هوشمند شیائومی و تفاوت آن با دستبند هوشمند
    جولای 21, 2021

    […] بیشتر بخوانید: مقایسه و معرفی بهترین دستبندهای هوشمند شیائومی […]

لینک کپی شد!