تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

معرفی و بررسی قابلیت‌های ساعت‌های هوشمند شیائومی

بهترین ساعت هوشمند شیائومی و تفاوت آن با دستبند هوشمند

راهنمای خرید
بهترین ساعت هوشمند شیائومی چه تفاوتی با دستبند هوشمند دارد؟ برند شیائومی که یکی از برندهای چینی فعال در حوزه تولید لوازم خانگی، گجت‌های پوشیدنی هوشمند مثل دستبند هوشمند ورزشی است در فهرست محصولات خود انواع مختلفی از ساعت‌های هوشمند را نیز عرضه کرده است. تصلا– در مطلب قبلی سایت اخبار صنعت لوازم خانگی در […]

بهترین ساعت هوشمند شیائومی چه تفاوتی با دستبند هوشمند دارد؟ برند شیائومی که یکی از برندهای چینی فعال در حوزه تولید لوازم خانگی، گجت‌های پوشیدنی هوشمند مثل دستبند هوشمند ورزشی است در فهرست محصولات خود انواع مختلفی از ساعت‌های هوشمند را نیز عرضه کرده است.

تصلا– در مطلب قبلی سایت اخبار صنعت لوازم خانگی در خصوص انواع مختلف دستبندهای هوشمند برند شیائومی توضیحاتی داده شد و به بررسی همه امکانات و قابلیت‌های مدل‌های مختلف دستبندهای هوشمند برند شیائومی پرداختیم. از آنجایی که ساعت‌های هوشمند این برند نیز از جمله محصولات پر طرفدار آن به حساب می‌آیند، در این مطلب به معرفی ساعت‌های هوشمند شیائومی خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ساعت هوشمند ارزان و کاربردی

تفاوت میان بهترین ساعت هوشمند شیائومی و دستبند هوشمند

قبل از اینکه بخواهیم بهترین ساعت هوشمند شیائومی را معرفی کنیم باید تفاوت‌های اصلی میان ساعت هوشمند و دستبند هوشمند را بدانیم. شاید برای شما هم این سؤال پیش آمده باشد که تفاوت اصلی میان ساعت هوشمند و دستبند هوشمند چیست و انتخاب کدام یک بهتر است؟

اگر بخواهیم تعریف دقیقی از ساعت‌های هوشمند ارائه دهیم باید به این موضوع اشاره کنیم که ساعت‌های هوشمند در اصل نوعی از گجت‌های هوشمند پوشیدنی هستند که قابلیت اتصال به دستگاه‌های هوشمند دیگر از جمله گوشی‌های تلفن همراه را دارند و امکان ست کردن و دست‌کاری برخی از تنظیمات این دستگاه‌ها با استفاده از این ساعت‌های هوشمند وجود دارد.

ظاهرساعت هوشمند شیائومی شبیه به ساعت‌های مچی معمولی است که می‌توانند دارای صفحه گرد یا صفحه مستطیلی شکل باشند. اما دستبندهای هوشمند از جمله محصولاتی هستند که برخی از امکانات ساعت‌های هوشمند را دارند. ولی عمدتاً برای کنترل علائم حیاتی بدن و همچنین مشاهده و اطلاع از جزئیات فعالیت‌هایی که فرد در طول روز انجام می‌دهد به کار می‌روند.

امروزه تکنولوژی به قدری پیشرفت کرده است که همه افراد می‌توانند هر کاری را در حال راه رفتن و یا حتی زمانی که در مسیر پشت فرمان خودرو خود نشسته‌اند انجام دهند. برای مثال شما می‌توانید در حالی که در حال پیاده‌روی هستند، ایمیل‌های خود را چک کنید و یا اسلایدهای مربوط به جلسه کاری که در پیش رو دارید را آماده کنید. یا حتی می‌توانید در حین پیاده روی یا زمانی که پشت فرمان خودرو هستید با دوستان یا آشنایان خود مکالمه تصویری داشته باشید.

کارکردهای ساعت و دستبندهای هوشمند

یکی از اهدافی که بر اساس آن گوشی‌های تلفن همراه هوشمند امروزی به بازار معرفی شدند، آسان‌تر شدن انجام کارها بود، اکنون در بازار لوازم جانبی هوشمندی مثل ساعت‌ها و دستبندهای هوشمند عرضه شده‌اند که کار کردن با گوشی‌های تلفن همراه را حتی ساده‌تر از قبل کرده است.

فرض کنید که در یک جلسه کاری نشسته‌اید و تلفن همراه شما ناگهان به صدا در می‌آید. در این وضعیت شما قطعاً نمی‌توانید تلفن همراهتان را از کیف یا جیبتان خارج کنید و نوتیفیکیشن روی آن را مشاهده کنید. در این حالت شما می‌توانید روی ساعت هوشمند خود مشاهده کنید که چه کسی با شما تماس گرفته است.

یا برای مثال فرض کنید در یک ایستگاه قطار بسیار شلوغ ایستاده‌اید، در حال گوش دادن به موسیقی از روی گوشی تلفن همراه خود هستید ولی ناگهان می‌خواهید موزیک را عوض کنید. به جای اینکه گوشی خود را از جیب یا کیفتان خارج کنید به راحتی می‌توانید از طریق ساعت هوشمند خود موزیک را عوض کنید.

ساعت هوشمند شیائومی یا دستبند این برند در اصل گجت‌های هوشمند پوشیدنی هستند که شما می‌توانید آن‌ها را روی مچ دست خود ببندید و از آن‌ها با توجه به امکاناتی که به شما ارائه می‌دهند، برای انجام کارهای روزانه خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: مقایسه و معرفی بهترین دستبندهای هوشمند شیائومی

گجت های هوشمند برند شیائومی

در حال حاضر سه نوع گجت هوشمند پوشیدنی توسط برندهای مختلف از جمله برند شیائومی به بازار عرضه می‌شوند. این سه نوع گجت هوشمند پوشیدنی عبارت‌اند از  دستبندهای هوشمند، ساعت هوشمند شیائومی و مچ بندهای هوشمند.

مچ بندهای هوشمند اولین نوع گجت‌های پوشیدنی بودند که به بازار عرضه شدند. این گجت‌های پوشیدنی با هدف مشاهده جزئیات مربوط به فعالیت‌های ورزشی افراد به بازار عرضه شدند و شامل تجهیزاتی مثل پدومتر، سیستم اندازه‌گیری ضربان قلب، سنسور گرانشی و از این دست موارد بودند. هرچند امکان اتصال این تجهیزات به گوشی‌های تلفن همراه وجود داشت اما برای آنکه بتوان به امکانات آن‌ها دسترسی داشت چندان نیازی به وجود تلفن همراه نیست.

بعد از عرضه مچ بندهای هوشمند و استقبال کاربران از آن‌ها برندهای تولیدکننده گوشی‌های تلفن همراه از جمله اپل اقدام به طراحی و تولید ساعت‌های هوشمند کردند. روی این تجهیزات سنسورهای تشخیص فعالیت‌های ورزشی قرار داشت که امکان اتصال میان آن‌ها و تلفن‌های همراه وجود دارد.

در حال حاضر آخرین و به روزترین بهترین ساعت هوشمند شیائومی نه تنها امکان جمع‌آوری و مشاهده اطلاعات مربوط به فعالیت‌های ورزشی و روزانه کاربران را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند، بلکه با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توان به امکاناتی مثل مشاهده پیام‌های دریافتی، پاسخ به تماس‌های دریافتی، ارسال پیام، ارسال و دریافت پیام‌های صوتی یا حتی موسیقی، چک کردن ایمیل‌ها و امکانات از این دست دسترسی داشت.

در حقیقت این تجهیزات پوشیدنی خود به نوعی یک تلفن همراه هوشمند کوچک هستند که بسیاری از امکانات تلفن‌های همراه هوشمند روی آن‌ها وجود دارد.

دستبندهای هوشمند نیز به نوعی گجت‌های پوشیدنی هستند که تلفیقی از ساعت و مچ بند هوشمند هستند. در اصل می‌توان از آن‌ها به عنوان یک ساعت هوشمند نام برد که امکاناتی شبیه به مچ بند هوشمند نیز دارند. تنها تفاوت اصلی و مهم بین این تجهیزات و ساعت‌های هوشمند ظاهر آن‌ها است.

ظاهر دستنبدهای هوشمند بیشتر شبیه به ظاهر مچ‌بندهای هوشمند است تا ساعت‌های هوشمند. از این رو در بسیاری از مواد این دو گجت پوشیدنی با یکدیگر به اشتباه گرفته می‌شوند. برندهای مختلفی مانند برند شیائومی اقدام به تولید این تجهیزات کرده‌اند و هر سال نسخه‌ها و نمونه‌ای متنوعی از این تجهیزات را به بازار عرضه می‌کنند.

به عقیده بسیاری از کارشناسان و فعالان صنعت گجت‌های پوشیدنی تولید و ارائه ساعت‌ها، دستبندها و مچ بندهای هوشمند شروعی برای ورود تجهیزات هوشمند پوشیدنی دیگر به بازار به حساب می‌آید و در آینده شاهد انواع متنوع‌تری از این تجهیزات خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:رونمایی از ساعت هوشمند huawei واچ فیت

معرفی ساعت‌های هوشمند برند شیائومی

همان‌طور که شد برند شیائومی در فهرست گجت‌های هوشمند پوشیدنی خود علاوه بر دستبند، ساعت‌های متنوعی را نیز عرضه می‌کند. در ادامه این مطلب به معرف انواع مختلف ساعت‌های هوشمند تولید شده توسط برند شیائومی خواهیم پرداخت. برند شیائومی ساعت‌های هوشمند خود را در دو سری یکی سری Amazfit و دیگری سری Mi Watch به بازار عرضه می‌کند که ساعت‌های سری Mi watch قیمت ارزان‌تری نسبت به سری اول دارند.

ساعت هوشمند سری Amazfit برند شیائومی

برند شیائومی بیشتر ساعت‌های خود را تحت عنوان Amazfit به بازار لوازم جانبی موبایل معرفی کرده است. یکی از بهترین ساعت‌های این برند ساعت Amazfit است که دارای صفحه‌نمایش ۱٫۳۴ اینچی است. وزن این ساعت چیزی در حدود ۵۴٫۵ گرم بوده و اندازه بند آن را می‌توان تغییر داد.

ظاهر این ساعت هوشمند اسپرت است و روی مچ دست بسیار زیبا به نظر می‌رسد. طول عمر باتری این ساعت‌های هوشمند در هر بار شارژ چیزی در حدود ۵ ساعت است که نسبت به ساعت‌های هوشمندی که برندهای دیگر تولید و به بازار عرضه کرده‌اند بیشتر است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ساعت‌های هوشمند برند شیائومی این است که صفحه‌نمایش آن‌ها همیشه در حالت روشن باقی می‌ماند و کاربر برای مشاهده اطلاعات روی صفحه‌نمایش نیازی به ضربه زدن روی صفحه و یا فشار دادن دکمه‌ای ندارد. البته این موضوع تا حدودی باعث کاهش طول عمر باتری در هر بار شارژ نیز می‌شود.

روی ساعت هوشمند Amazifit برند شیائومی امکان مشاهده نوتیفیکیشن‌ها به همراه لرزش دستگاه وجود دارد. در واقع زمانی که روی ساعت برای شما نوتیفیکیشنی چه برای دریافت تماس‌های صوتی گه دریافت ایمیل و پیام متنی یا صوتی نمایش داده می‌شود، ساعت به حالت ویبره در می‌آید.

با استفاده از این ساعت هوشمند شما می‌توانید به اطلاعاتی مثل وضعیت آب و هوا، قطب نما و پیدا کردن جهت‌های چهارگانه دسترسی داشته باشید. همچنین روی این تجهیزات پوشیدنی هوشمند امکاناتی مثل ست کردن زنگ هشدار، اطلاع از جزئیات مربوط به علائم حیاتی بدن و فعالیت‌هایی که در طول روز انجام داده‌اید، ارائه شده است. ب

ا این ساعت هوشمند می‌تواند به صورت کاملاً خودکار اطلاعات مربوط به تعداد قدم‌هایی که در طول روز بر می‌دارید را به همراه مسافتی که طی کرده‌اید، میزان کالری که سوزانده‌اید،  همین طور کیفیت خوابی که در طول شب داشته‌اید را ثبت کنید.

بیشتر بخوانید: بند ساعت‌ هوشمند را چگونه عوض کنیم؟

مزیت های ساعت های هوشمند Amazifit

ساعت هوشمند Amazifit برند شیائومی از استاندارد IP67 ضد آب و ضد گرد و غبار پشتیبانی می‌کند. به عبارت دیگر این ساعت نه تنها در برابر نفوذ گرد و غبار مقاوم است بلکه نسبت به نفوذ آب باران، پاشیده شدن آب و همچنین غوطه‌ور شدن در آب نیز از خود مقاومت نشان می‌دهد.

این ساعت هوشمند را می‌توانید با استفاده از اتصال وای فای و یا بلوتوث به تجهیزاتی مثل گوشی تلفن همراه و یا هدفون‌های بی‌سیم متصل کنید. همچنین امکان برقراری ارتباط با این دستگاه با استفاده از بلندگو نیز در اختیار کاربران قرار داده شده است.

شما حتی از طریق این ساعت هوشمند می‌توانید پلی لیست مورد علاقه خود را بدون نیاز به استفاده از گوشی تلفن همراه انتخاب کنید و موسیقی مورد علاقه خود را از روی آن اجرا کنید. نکته مهم در خصوص این ساعت هوشمند برند شیائومی این است که امکان استفاده از آن هم روی سیستم‌عامل اندروید و هم روی سیستم‌عامل iOS وجود دارد.

روی ساعت هوشمند Amazfit برند شیائومی یک GPS تعبیه شده است که با استفاده از آن می‌توانید مسیرهای مختلف را از مبدأ به مقصد ردیابی کنید. این ساعت هوشمند مانند سایر ساعت‌های هوشمند با کیفیتی که به بازار عرضه شده‌اند، مجهز به سنسور اندازه‌گیری ضربان قلب و همچنین سنسور گام شمار است.

همچنین با استفاده از این اسمارت واچ شما می‌توانید تعداد قدم‌ها، حداکثر و میانگین میزان سرعت در حین انجام پیاده روی یا دو را مشاهده کنید. علاوه بر همه این‌ها زمانی که روی سطحی در حال حرکت هستید که ارتفاع در آن کم و زیاد می‌شود می‌توانید با استفاده از این ساعت هوشمند میزان کم و زیاد شدن ارتفاع را مشاهده کنید.

متأسفانه روی ساعت هوشمند Amazfit برند شیائومی هیچ گونه پورت ورودی میکرو USB تعبیه نشده است. اما شاید از خود بپرسید پس به چه طریقی می‌توانید این ساعت هوشمند را شارژ کنید؟

شارژ این ساعت هوشمند از طریق اتصال مغناطیسی و کابل شارژ انجام می‌شود. شما باید کابل شارژ را به بدنه پشتی ساعت بچسبانید و سپس آن را با استفاده از آداپتور شارژر تبلت یا گوشی تلفن همراه به برق متصل کنید.

روی این ساعت هوشمند یک باتری ۲۸۰ میلی‌آمپری تعبیه شده است که طول عمر آن در هر بار شارژ همان‌طور که گفته شد چیزی در حدود ۵ روز است. البته بسته به میزان کاری که از ساعت می‌کشید، ممکن است تا ۱۱ روز نیز ادامه داشته باشد.

به طور کلی اگر بخواهیم قابلیت‌ها و امکانات ساعت هوشمند Amazfit برند شیائومی را در یک فهرست قرار دهیم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

ردیابی فعالیت‌های فیزیکی کاربر: شمارش تعداد قدم‌های کاربر، زمانی که برای انجام این فعالیت طی شده است، ضربان قلب کاربر در حین انجام فعالیت، میزان کالری که کاربر در طول روز سوزانده است، حداکثر و میانگین سرعت کاربر، افزایش ارتفاع و کاهش ارتفاع

امکان پخش موسیقی و تغییر پلی لیست از روی ساعت بدون نیاز به استفاده از گوشی: کاربر می‌تواند بدون نیاز به گوشی تلفن همراه و تنها از طریق ساعت و یا هدفون بی‌سیم به موسیقی که روی ساعت خود در حال پخش است، گوش دهد. همچنین امکان تغییر دادن ترک‌ها از روی ساعت نیز برای کاربر امکان‌پذیر است.

وجود GPS روی ساعت: GPS روی ساعت باعث می‌شود کاربر بتواند مسیر مورد نظر خود را از سمت مبدأ به مقصد پیدا کند.

نمایش نوتیفیکیشن‌های مربوط به پیام‌ها، ایمیل و تماس‌های صوتی دریافتی کاربر: روی ساعت‌های هوشمند برند شیائومی مدل Amazfit امکان مشاهده نوتیفیکیشن‌ها و یا اعلان‌های مربوط به تماس‌های دریافتی، پیام‌های صوتی و متنی و همچنین ایمیل و حتی تماس‌هایی که از روی اپلیکیشن‌های دیگر مثل واتس‌اپ و غیره برای کاربر ارسال می‌شود، وجود دارد.

مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ساعت‌های هوشمند Amazfit برند شیائومی در جدول زیر به صورت کامل نمایش داده شده است.

اندازه صفحه‌نمایش ۱٫۳۴ اینچ

 

وضوح تصویر یا رزولوشن ۳۲۰ * ۳۰۰ پیکسل
وزن ۵۴٫۵ گرم
پردازنده ۱٫۲ گیگا هرتز
حافظه داخلی ۴ گیگابایت
حافظه رم ۵۱۲ مگابایت
امکانات اتصال امکان برقراری اتصال از طریق بلوتوث نسخه ۴٫۰ , ,hd thd
طول عمر باتری ۵ تا ۱۱ روز بسته به میزان استفاده کاربر
ظرفیت باتری ۲۸۰ میلی‌آمپر‌
استاندارد ضد آب و ضد گرد و خاک IP67
سنسور سنجش ضربان قلب Optical PPG
امکانات اضافی وجود سنسور GPS و Glonass
بند امکان تنظیم بند ساعت متناسب با مچ دست کاربر
سازگاری با سیستم‌عامل اندروید و iOS

بیشتر بخوانید: نکات ساده و مهم درباره نحوه شارژ ساعت هوشمند  

ساعت هوشمند Mi Watch

یکی از بهترین ساعت هوشمند شیائومی ارزان‌قیمت موجود در بازار موبایل و تجهیزات جانبی آن بدون شک ساعت‌های سری Mi Watch  هستند.

این ساعت‌ها که به نوعی به عنوان دستبند هوشمند نیز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، در اوایل سال جاری میلادی از سوی برند شیائومی به بازار عرضه شدند.

اگرچه قیمت ساعت‌های Mi Watch برند شیائومی نسبت به ساعت‌های دیگر ارزان قیمت‌تر است اما روی آن‌ها امکان پشتیبانی از تعداد زیادی از حالت‌های ورزشی و همچنین ثبت اطلاعات و جزئیات مربوط به علائم حیاتی بدن ارائه شده است. همچنین کاربران این تجهیزات پوشیدنی می‌توانند از آن‌ها برای ردیابی سبک زندگی خود و فعالیت‌هایی که در طول روز انجام می‌دهند نیز استفاده کنند.

به عقیده بسیاری از کارشناسان ساعت‌های هوشمند سری Mi watch برند شیائومی یک رقیب سر سخت برای ساعت‌های هوشمندی است که توسط برند fitbit به بازار عرضه شده است.

ساعت‌های هوشمند برند fitbit نیز از جمله ساعت‌های ارزان‌قیمت بازار به حساب می‌آیند اما امکاناتی که روی این ساعت‌ها عرضه شده است به هیچ عنوان با امکاناتی که کاربران می‌توانند از طریق ساعت‌های هوشمند سری Mi watch برند شیائومی به آن دسترسی داشته باشند، برابری نخواهد کرد.

البته باید به این نکته نیز توجه شود که با وجود اینکه این ساعت‌ها هم از نظر قیمت هم از نظر امکانات در سطح مناسبی قرار دارند اما نمی‌توان از آن‌ها به عنوان یک ساعت با قابلیت‌ها و امکانات بسیار پیشرفته نام برد و انتخاب و استفاده از این ساعت‌ها فقط به آن دسته از کاربرانی توصیه می‌شود که نیازی به در اختیار داشتن امکانات پیشرفته‌ای که روی ساعت‌های سری amazfit این شرکت ارائه می‌شود، نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: رونمایی فیت بیت از سه ساعت هوشمند سلامتی

قابلیت های ساعت هوشمند Mi Watch

از جمله امکاناتی که کاربران می‌توانند روی ساعت‌های هوشمند سری Mi watch برند شیائومی به آن دسترسی داشتند می‌توانند به مواردی مثل امکان ثبت ضربان قلب کاربر در حین انجام فعالیت‌های ورزشی، میزان انرژی کاربر در طول روز و یا حین انجام فعالیت‌های ورزشی، علائم حیاتی بدن در حین خواب و مواردی از این دست اشاره کرد.

جالب است بدانید با وجود اینکه امکان ثبت علائم حیاتی بدن کاربر در حین خواب روی این سری از ساعت‌های هوشمند برد شیائومی تعبیه شده است اما این قابلیت در ثبت جزئیات و اطلاعاتی که توسط این قابلیت ثبت می‌شود، دقت کافی را ندارند. برای مثال این قابلیت نمی‌تواند تفاوت میان دراز کشیدن کاربر روی تخت را با حالتی که به خواب عمیق رفته است، تشخیص دهد.

یکی از امکاناتی که روی این ساعت هوشمند شیائومی در اختیار کاربران قرار گرفته است، امکانی است که توسط آن زمانی که کاربر در حال تجربه حجم زیادی از استرس است، توصیه‌هایی برای کاستن استرس برای او روی صفحه‌نمایش دستگاه نمایش داده می‌شود.

اما این توصیه‌ها چندان دقیق نیستند. برای مثال زمانی که شما زیر فشار استرس زیادی قرار دارید روی ساعت پیشنهاد خوردن یک فنجان قهوه نمایش داده می‌شود که با توجه به حجم استرس شما توصیه چندان دقیق نیست. البته همیشه هم دقت این سری از ساعت‌های برند شیائومی در تشخیص وضعیت کاربر دچار ایراد و اشتباه نیست و در برخی از موارد نیز عملکردی با دقت بسیار بالا از خود نشان می‌دهد.

روی ساعت‌های هوشمند سری Mi watch برند شیائومی امکان پشتیبانی از بیش از ۱۰۰ حالت ورزشی تعبیه شده است که بسته به میزان سختی و پیچیده بودن آن‌ها عملکرد ساعت در ثبت جزئیات مربوط به آن متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اپل سیستم عامل ۷٫۴ Watch Os اپل واچ را عرضه کرد

مزیت ساعت هوشمند  می واچ برای سلامت

روی این ساعت‌ها سنسور GPS  تعبیه شده است که سیاری از مندهای ورزشی با استفاده از آن کار می‌کنند و ساعت عملکرد قابل قبولی در خصوص این حالت‌های ورزشی از خود نشان می‌دهد. زمانی که شما برای انجام ورزشی مثل دو شروع به فعالیت می‌کنید، پارامترهای زیادی توسط سنسورهای ساعت کنترل و ردیابی می‌شوند. به این ترتیب تحلیل‌ها و علائم حیاتی بدن در هنگام انجام فعالیت برای شما ثبت می‌شود.

البته عملکرد ساعت در ثبت علائم حیاتی بدن در هنگام انجام برخی از فعالیت‌های ورزشی پیچیده چندان رضایت‌بخش نیست.

در واقع فعالیت‌های ورزشی مثل دویدن و پیاده روی نه تنها پیچیدگی خاصی ندارند بلکه چون فعالیت‌های شناخته شده‌ای هستند به همین دلیل عملکرد ساعت در ثبت علائم حیاتی بدن در حین انجام آن‌ها قابل قبول است.

اما ورزش‌هایی مثل زومبا یا از این دست فعالیت‌های چندان عمومی نیستند و از طرفی پیچیدگی‌های زیادی دارند و به همین دلیل این ساعت‌ها نمی‌توانند جزئیات مربوط به حالت‌های بدن در حین انجام این فعالیت‌ها را به درستی ثبت کنند.

ساعت‌های Mi watch برند شیائومی از جمله ساعت‌های هوشمند ارزان قیمتی هستند که در بازار وجود دارند و مسلماً دقت آن‌ها در ثبت جزئیات مربوط به فعالیت‌هایی که کاربر در طول روز انجام می‌دهد، با عملکرد ساعت‌های سری Amazfit این برند بسیار متفاوت بوده و از کیفیت پایین‌تری برخوردار است.

بیشتر بخوانید: کاربرد اپل واچ در تشخیص کرونا  

قابلیت های می واچ

البته ساعت‌های سری Mi watch از نظر باتری، دوام محصول و همچنین سبک طراحی محصول در درجه بالایی قرار دارند. طول عمر باتری این دستگاه‌ها بسیار عالی است و نیازی نیست که آن را دائماً شارژ کنید و یا اینکه نگران تمام شدن شارژ باتری آن باشید.

انتخاب ساعت هوشمند شیائومی سری Mi watch برند شیائومی بیشتر برای آن دسته از کاربرانی مناسب است که می‌خواهند از آن به منظور اطلاع از وضعیت سلامت بدن خود در حین انجام فعالیت‌های ورزشی با خبر باشند. با توجه به قیمت مناسبی که این سری از ساعت‌های این برند دارند، گزینه مناسب برای این گروه از افراد به حساب می‌آید.

اگر بخواهیم ساعت‌های سری mi band برند شیائومی را از نظر طراحی مورد بررسی قرار دهیم باید به این نکته‌ها اشاره کنیم که اولاً برای این ساعت نیز مانند ساعت‌های هوشمند سایر برندها دو بند قابل تعویض در دو طرف صفحه ساعت تعبیه شده است.

بند بهترین ساعت هوشمند شیائومی از جنس ترموپلاستیک یعنی چیزی شبیه به چرم و پلاستیک ساخته شده است و چون روی بند یک ردیف از تعداد زیادی سوراخ قرار داده است بنابراین همه افراد با هر سایز مچی که دارند می‌توانند از آن استفاده کنند.

از همه مهم‌تر اینکه روی بند این ساعت‌ها سوراخ‌هایی به غیر از سوراخ مربوط به قرار گرفتن بست بند تعبیه شده است که مانع عرق کردن پوست زیر بند ساعت می‌شوند. روی بند ساعت به منظور ثابت نگه داشتن آن دو سگک تعبیه شده است که باعث می‌شود بند ساعت روی مچ دست ثابت بماند.

بدن ساعت به شکل گرد طراحی شده است که در کناره آن دو تاج یا کرون قرار گرفته است. یکی از این کرون‌ها برای حرکت در میان منوهای ساعت کاربرد دارد و دیگری برای انتخاب حالت روزشی قابل استفاده است. ظاهر این ساعت‌ها بسیار ساده و در عین حال شیک است و روی آن هیچ گونه تزئین اضافی وجود ندارد. وزن این ساعت‌ها بسیار سبک و کمتر از ۴۰ گرم است. البته وزن این ساعت‌ها به نحوی نیست که نتوانید آن را روی مچ دست خود احساس کنید.

بیشتر بخوانید: اپل در صدر میزان فروش ساعت ‌های هوشمند

معایب ساعت هوشمند Mi watch

یکی از معایب این ساعت‌ها از نظر طراحی فاصله‌ای است که میان محل وصل شدن بند ساعت و بدنه آن وجود دارد که باعث می‌شود گرد و خاک در آن نفوذ کند که البته تمیز کردن آن نسبتاً ساده است. ساعت‌های هوشمند سری Mi watch این برند در رنگهای متنوعی مثل مشکی، آبی و بژ تولید می‌شود که می‌توانید برای آن‌ها بندهایی با رنگ‌های متنوع و مختلف خریداری کنید.

صفحه‌نمایش ساعت‌های سری Mi watch برند شیائومی در اندازه ۱٫۳۹ اینچ تولید می‌شود و به نحوی طراحی شده است که محتویات صفحه حتی زمانی که نور محیط بسیار زیاد است و یا نور خورشید به صورت مستقیم می‌تابد نیز قابل مشاهده است.

نرخ به روز رسانی صفحه‌نمایش در این ساعت‌ها با وجود قیمت ارزانی که دارند بسیار مناسب است. زمانی که شما در منوها و یا حالت‌های ورزشی در حال حرکت هستید این نرخ به روز رسانی صفحه‌نمایش را به راحتی می‌توانید احساس کنید. در واقع عملکرد ساعت در پاسخ دادن به فرامین کاربر به خصوص انتخاب منوها و حالت‌های ورزشی بسیار عالی و قابل توجه است.

بیشتر بخوانید: اندازه گیری قند خون با ساعت هوشمند سامسونگ و اپل  

برند شیائومی برای ساعت‌های سری Mi watch خود فقط ۴ نوع تم یا واچ فیس در نظر گرفته است. البته اگر بخواهید واچ فیس‌های بیشتری را انتخاب کنید باید یک اپلیکیشن خاص را روی ساعت خود نصب کنید تا بتوانید انتخاب‌های بیشتر برای واچ فیس خود روی این ساعت‌ها داشته باشید.

نکته مهم دیگر این است که بر خلاف ساعت‌های هوشمند دیگر امکان استفاده از تصاویر دلخواه به غیر از آن‌هایی که روی واچ فیس ساعت در دسترس کاربر است، برای پس زمینه آن وجود ندارد. نکته دیگر این است که در این ساعت نیز قابلیت همیشه روشن بودن صفحه‌نمایش ارائه شده است و به این ترتیب برای مشاهده محتویات و پیام‌های نمایش داده شده روی صفحه ساعت نیازی به لمس صفحه و یا فشار دادن دکمه خاصی ندارید.

بیشتر بخوانید: گلگسی واچ ۴ چه قابلیت‌های دارند؟

بررسی سیستم عامل ساعت هوشمند سری می واچ

از نظر عملکرد و نرم‌افزارهای ارائه شده روی ساعت‌های سری Mi Watch برند شیائومی باید به این موضوع اشاره کنیم که سیستم‌عامل تعبیه شده روی این ساعت‌ها همان سیستم‌عامل اختصاصی برند شیائومی است که روی ساعت‌های دیگر این برند نیز عرضه می‌شود.

کاربر برای اینکه بتواند به نمودارهای مربوط به ضربان قلب خود روی این ساعت‌ها دسترسی داشته باشد باید صفحه‌نمایش را از سمت راست یا چپ سوآپ کند.

همچنین با انجام این کار می‌توانید به نمودارهای مربوط به میزان انرژی بدن، جزئیات مربوط به وضعیت بدن در حین خواب، میزان عمیق بودن خواب شبانه، وضعیت کنونی آب و هوا، کیفیت هوا و سطحی استرس کاربر دسترسی داشته باشید. همچنین برای اینکه از میزان و سطح اکسیژن خود اطلاع داشته باشید باید دکمه یا همان کرونی که برای انجام فعالیت‌های ورزشی استفاده می‌کنید را فشار دهید.

همچنین از این دکمه می‌توانید برای انتخاب موسیقی، وضعیت و جزئیات مربوط به فعالیت‌های روزانه خود و میزان کالری که در طول روز سوزانده‌اید دسترسی داشته باشید.

برای اینکه بتوانید به فهرستی از اپلیکیشن‌های قابل استفاده روی ساعت خود دسترسی داشته باشید باید دکمه Crown بالایی را که برای حرکت در منوها از آن استفاده می‌شود، فشار دهید. با استفاده از این دکمه می‌توانید به قابلیت‌هایی مثل استاپ واچ، تایمر و آلارم روی ساعت‌های هوشمند سری Mi watch برند شیائومی دسترسی داشته باشید.

برای بسیاری از کاربران استفاده از منوهای ساعت‌های سری Mi watch برند شیائومی کمی گیج کننده است اما به محض اینکه به استفاده از این منوها عادت  کنید متوجه خواهید شد که قابلیت‌های زیادی روی این ساعت‌ها در اختیار کاربران قرار داده شده است که بسیاری از آن‌ها کاربرد زیادی دارند.

البته یکی از نقاط مثبت طراحی منوها در ساعت‌های هوشمند این سری برند شیائومی این است که برای دسترسی به منوی خاصی نیاز به سوآپ کردن تعداد زیادی منو ندارید و راه دسترسی به منوها نسبتاً کوتاه و ساده است.

کار کردن و مدیریت نوتیفیکیشن‌ها روی ساعت‌های هوشمند سری Mi watch برند شیائومی نسبتاً ساده و راحت است. شما می‌توانید نوتیفیکیشن‌ها و اعلان‌ها مربوط به پیام‌ها و تماس‌های دریافتی از طریق اپلیکیشن‌های مختلف را روی ساعت هوشمند خود مشاهده کنید اما متأسفانه امکان پاسخ دادن به آن‌ها از طریق ساعت برای شما وجود ندارد.

شما می‌توانید تنظیمات مربوط به گوشی تلفن همراه خود را از طریق اپلیکیشن مخصوص به آن روی ساعت و صادر کردن اجازه‌های دسترسی انجام دهید. برای اینکه بتوانید نوتیفیکیشن‌ها و اعلان‌های مختلف را روی ساعت خود مشاهده کنید باید اجازه دسترسی ساعت به اپلیکیشن‌های نصب شده روی تلفن همراه خود را ایجاد کنید در غیر این صورت امکان مشاهده نوتیفیکیشن‌ها روی ساعت برای شما وجود نخواهد داشت.

برای اینکه بتوانید عملکرد ساعت‌های هوشمند سری Mi watch برند شیائومی را از طریق گوشی تلفن همراه خود مدیریت کنید، باید اپلیکیشن مخصوص برند شیائومی که برای استفاده از گجت‌های هوشمند پوشیدنی طراحی شده است را روی گوشی تلفن همراه خود نصب و از آن استفاده کنید.

از این اپلیکیشن نه تنها می‌توانید برای انجام برخی از تنظیمات روی ساعت خود استفاده کنید بلکه با استفاده از آن می‌توانید به جزئیات مربوط به فعالیت‌های فیزیکی مختلف از جمله تمرین‌های ورزشی که در طول روز انجام می‌دهید نیز دسترسی داشته باشید. اگرچه امکانات و قابلیت‌های این اپلیکیشن به پای امکانات و قابلیت‌های اپلیکیشن‌های طراحی شده توسط برندهایی مثل fitbit با هوآوی نمی‌رسد و نمی‌توان از آن به عنوان جایگزینی برای اپلیکیشن‌های طراحی شده توسط این برندها یاد کرد اما به هر حال اپلیکیشن نسبتاً خوبی است.

اگر شما از آن دسته کاربرانی هستید که می‌خواهید از ساعت هوشمند خود مثل یک گوشی تلفن همراه استفاده کنید و انتظار دارید که قابلیت‌هایی که روی گوشی تلفن همراه می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید را نیز از طریق ساعت هوشمند خود در اختیار داشته باشید، بهتر است به فکر خرید ساعت هوشمندی به غیر از ساعت‌های هوشمند سری Mi watch برند هوآوی باشید.

برای مال می‌توانید ساعت‌های هوشمند سری Amazfit این برند را انتخاب کنید.

از نظر طول عمر باتری، ساعت‌های هوشمند سری Mi watch برند هوآوی در هر بار شارژ می‌توانند تا ۱۶ روز بدون وقفه کار کنند. البته این میزان بسته به استفاده کاربر از این ساعت‌ها نیز هست. ممکن است بر اساس میزان استفاده کاربر طول عمر شارژ باتری در این ساعت‌های هوشمند کمتر یا بیشتر باشد.

بیشتر بخوانید: روشهای اتصال ساعت هوشمند به موبایل و اینترنت  

سخن پایانی

به طور کلی ساعت‌های هوشمند سری Mi watch برند شیائومی را در صورتی خریداری کنید که یا ورزشکار هستید و می‌خواهید به جزئیات وضعیت و علائم حیاتی بدن خود در حین انجام فعالیت‌های ورزشی دسترسی داشته باشید.

به طور کلی اگر می‌خواهید ابزاری داشته باشید که در هنگام انجام تمرین‌های ورزشی یا فعالیت‌های فیزیکی روزانه به جزئیاتی مثل نرخ ضربان قلب یا کالری که می‌سوزانید دسترسی بداشته باشید این ساعت‌ها گزینه مناسبی برای شما هستند و با توجه به قیمت ارزانی که دارند می‌توانند به عنوان یک اولویت در فهرست انتخابی شما باشند. اما در غیر این صورت بهتر است به فکر خرید ساعت‌های دیگر برند شیائومی باشید.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | سایت خبری لوازم خانگی | بررسی انواع اپل واچ /تفاوت اپل واچ با ساعت هوشمند
    جولای 10, 2021

    […] بیشتر بخوانید: بهترین ساعت هوشمند شیائومی و تفاوت آن با دستبند هوشمند […]

    تصلا | گلگسی واچ ۴ چه قابلیت‌های دارند؟
    جولای 16, 2021

    […] بیشتر بخوانید: بهترین ساعت هوشمند شیائومی و تفاوت آن با دستبند هوشمند   […]

لینک کپی شد!