تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

معرفی و بررسی یخچال‌های ایرانی

بهترین یخچال ایرانی کدام مارک است؟

راهنمای خرید
بهترین یخچال ایرانی از کدام برند است و چه ویژگی‌هایی دارد؟ یخچال‌های ایرانی که تا پیش از گران شدن دلار با چالش بزرگی با عنوان رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی مواجه بودند، طی دو سال گذشته به دلیل افزایش نرخ دلار به عنوان اولین گزینه انتخاب برای بسیاری از خانواده‌ها و خریداران تبدیل شده‌اند.

تصلا – خوشبختانه تنوع یخچال‌های ایرانی و برندهای تولیدکننده این محصولات بسیار زیاد است و این موضوع باعث می‌شود کاربران بتوانند محصولات متنوعی را انتخاب کنند. اما اگرچه تنوع زیاد محصولات باعث می‌شود دست خریدار برای انتخاب کالا باز باشد اما مسئله این است که به هر حال انتخاب از میان انواع و مدل‌های مختلف یخچال بدون داشتن دانش کافی در خصوص ویژگی‌ها و نقاط و قوت و ضعف هر محصول کار نسبتاً سخت و دشواری خواهد بود.

از آنجایی که تعداد برندهای تولیدکننده لوازم‌خانگی که محصولاتی مثل یخچال را به بازار عرضه می‌کنند در ایران بسیار زیاد است، در این مطلب قصد داریم تا محصولات هر برند را در حد توان این مطلب از نظر جنبه‌های مثبت و منفی آن‌ها بررسی کنیم. نهایتا با خواندن این مطلب انتخاب لوازم خانگی و خرید برایتان آسانتر خواهد بود. پس تا انتهای این مطلب با سایت اخبار صنعت لوازم خانگی تصلا همراه باشید.

 بیشتر بخوانید: راهنمای خرید یخچال/یخچال ایرانی چه مارکی خوبه؟

مقایسه بین یخچال های ایرانی از نظر فنی

مقایسه بهترین یخچال ایرانیبیشتر بخوانید: مقایسه یخچال‌های ایرانی برای خرید بهتر

 

معمولاً در لوازم‌خانگی از جمله یخچال اولین قطعه‌ای که کیفیت آن از اهمیت زیادی برخوردار است، موتور دستگاه است. بسیاری از ما هنگامی که می‌خواهیم یک وسیله برقی را انتخاب کنیم به این موضوع توجه می‌کنیم که موتور آن محصول چه کشوری است و آیا موتور دستگاه در ایران توسط برند مطرحی تولید شده است یا برای مثال توسط یک برند چینی طراحی و در اختیار شرکت سازنده یخچال قرار گرفته است.

موتورهای همه یخچال‌ها چه یخچال‌های ایرانی و چه یخچال‌های خارجی در دو نوع کمپرسوری معمولی و کمپرسوری دارای اینورتر تولید و به بازار عرضه می‌شود. از موتورهای کمپرسوری معمولی بیشتر برای ساخت یخچال‌های دو درب که یک درب در بالا و یک درب در پایین دارند استفاده می‌شوند. راندمان این نوع موتورها نسبت به موتورهای کمپرسوری دارای اینورتر پایین‌تر است و به همین دلیل بیشتر در یخچال‌های دو طبقه یا یخچال‌هایی که دارای ابعاد کوچک‌تری هستند استفاده می‌شوند.

موتورهای کمپرسوری دارای اینورتر چون دارای راندمان و قدرت بسیار بالایی هستند به همین دلیل بیشتر در یخچال‌های ساید بای ساید یا آن دسته از دستگاه‌هایی که دارای ابعاد بزرگ‌تری هستند و برای خنک کردن محیط آن‌ها نیاز به موتور پر قدرت‌تری هست استفاده می‌شوند.

معمولاً برخی برندهای سازنده یخچال‌های ایرانی از موتورهای یخچال که توسط برندهای خارجی تولید می‌شوند، در ساخت محصولات خود استفاده می‌کنند. برای مثال موتورهای یخچال تولیدشده توسط برندهایی مثل ال‌جی، سامسونگ، پاناسونیک، دانفوس، کوبر، سکوپ و تک از جمله موتورهایی هستند که در ساخت یخچال‌های ایرانی بیشتر استفاده را دارند. جالب است بدانید موتورهای یخچال برندهایی مثل دانفوس و سکوپ چون دارای قدرت بالایی هستند قیمت نسبتاً زیادی دارند و از آن‌ها بیشتر برای تولید و ساخت یخچال‌های خاص و پر قدرت استفاده می‌شود.

البته طی یکی دو سال اخیر به دلیل اعمال تحریم‌ها از سوی آمریکا برندهای تولیدکننده یخچال ایرانی قادر به خرید موتور یخچال از شرکت‌های خارجی که عمدتاً کرهای هستند، نخواهند بود و در نتیجه روی اکثر یخچال‌های تولید شده در داخل از موتورهایی مثل تک و یا هیتاچی که ساخت کشور چین هستند استفاده می‌شود. هر کدام از این برندها موتورهای متنوع با تعداد اسب بخار متفاوتی را تولید می‌کنند که بر اساس میزان اسب بخار آن‌ها در یخچال‌هایی با ابعاد مختلف از کوچک تا بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نکته مهم و قابل توجه در خصوص موتور یخچال میزان اسب بخار موتور است. هرچه میزان اسب بخار موتور یخچال بیشتر باشد در نتیجه توان و قدرت آن بیشتر است. از این رو در یخچال‌هایی که نیاز به موتور پر قدرت وجود دارد مثل یخچال‌های ساید بای سابد از موتورهایی که دارای اسب بخار بیشتر هستند استفاده می‌شود. این موتورها بیشتر از نوع موتورهای کمپرسوری دارای اینورتر هستند. البته در چند سال اخیر با توجه به پیشرفت تکنولوژی  از موتورهای کمپرسوری دارای اینورتر در تولید یخچال‌های لوکس و با کیفیت دو درب که در بالا و پایین دستگاه قرار دارد نیز استفاده می‌شود.

با توجه به آنچه گفته شد اگر بخواهید یخچال ایرانی متناسب با نیاز خود خریداری کنید و به دنبال یک گزینه عالی با قیمت و شرایط مناسب هستید اولین مشخصه‌ای که باید به آن توجه کنید موتوری است که در دستگاه استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: یخچال‌های حذاب و خوش‌رنگ اسمگ چه ویژگی‌هایی دارند؟  

کدام یخچال‌های ایرانی از نظر کیفیت و جلب رضایت مشتری در جایگاه‌های نخست قرار دارند؟

بهترین یخچال ایرانی از نظر قیمت

برای اینکه بدانیم کدام یک از یخچال‌های ایرانی از نظر جلب رضایت مشتری و همچنین کیفیت در جایگاه بالاتری نسبت به سایر رقبای خود قرار دارد باید این محصولات را از چند منظر و از لحاظ چند ویژگی مختلف از جمله کیفیت موتور و قطعات استفاده شده در ساخت محصول و همچنین قیمتی که هر کدام در بازار دارند، مورد بررسی قرار دهیم. از طرفی اندازه و همچنین نوع تکنولوژی‌هایی که در ساخت محصول مورد استفاده قرار گرفته است نیز می‌تواند یک گزینه و معیار در رتبه بندی یخچال به حساب بیاید.

فهرستی که در این بخش از این مطلب ارائه می‌دهیم، فهرستی که در آن برندهای تولیدکننده انواع یخچال و فریزر بر اساس کیفیت محصول و همچنین جلب رضایت مشتری از طریق محصولات خود رتبه بندی شده‌اند.

اولین برند از برندهای تولیدکننده یخچال‌های ایرانی که توانسته بیشترین رضایت مشتری را چه از لحاظ تنوع و چه از لحاظ کیفیت محصول به خود جلب کند، برند امرسان است. محصولات این برند نه تنها از تنوع بالایی برخوردار هستند بلکه قیمت آن‌ها نیز با توجه به امکانات و قابلیت‌هایی که در اختیار کاربر قرار می‌دهند، مناسب هستند و در نتیجه در صدر فهرست برندهای مطرح تولیدکننده یخچال ایرانی قرار می‌گیرد.

برند اسنوا بعد از برند امرسان برندی است که به دلیل استفاده از جدیدترین فناوری‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا در محصولات خود و همچنین رعایت اصول زیبایی‌شناسی در طراحی محصول توانسته است دومین جایگاه برند محبوب تولیدکننده یخچال را بعد از برند امرسان به خود اختصاص دهد.

بعد از برندهای امرسان و اسنوا که به عنوان برترین برندهای تولیدکننده یخچال‌های ایرانی توانسته‌اند جایگاه اول و دوم را به خود اختصاص دهند، برند الکترو استیل سومین برند محبوب تولیدکننده یخچال و فریزر ایرانی در کشور از نظر میزان جلب رضایت مشتری شناخته می‌شود.

محصولاتی که برند الکترو استیل تولید و به بازار عرضه می‌کند بیشتر به عنوان محصولات میان رده شناخته می‌شوند که قیمت بسیار مناسبی دارند. اما میان رده بودن این یخچال‌های دلیلی برای استفاده نکردن از تکنولوژی‌های روز دنیا در تولید این محصولات نیست. برند الکترواستیل یکی از برندهایی است که در تولید محصولات خود از به روزترین فناوری‌هایی که برای ساخت یخچال به خصوص یخچال‌های ایرانی عرضه شده است، استفاده می‌کند.

برند پارس که یکی از قدیمی‌ترین برندهای تولیدکننده یخچال‌های ایرانی است، در فهرست رتبه‌بندی برندهای تولیدکننده یخچال ایرانی در جایگاه چهارم قرار دارد. اولین مشخصه یخچال‌های این برند که نظر مشتریان و خریداران را به خود جلب می‌کند، قیمت مناسب و مقرون به صرفه بودن آن‌ها است.

در واقع با توجه به قابلیت‌هایی که این نمونه از یخچال‌های ایرانی در اختیار کاربر قرار می‌دهند قیمت مناسبی دارند. از طرف دیگر همان‌طور که گفته شد شرکت پارس یکی از اولین برندهای تولیدکننده یخچال در ایران است و به همین دلیل تجربه زیادی در تولید این دستگاه‌ها دارد و به همین دلیل بسیاری از خریداران و مشتریان یخچال و فریزر در بازار تمایل به خرید محصولات این برند دارند.

برتینو نیز یکی از برندهای تولیدکننده یخچال‌های ایرانی است که بعد از برندهایی مثل امرسان، اسنوا، الکترو استیل و پارس در جایگاه پنجم قرار دارد. محصولات این برند نه تنها دارای کیفیت بالایی هستند و جز محصولات با کیفیت در میان یخچال‌های ایرانی به حساب می‌آیند، بلکه در نظرسنجی‌های انجام شده از دید کاربران به عنوان محصولات دارای ماندگاری بالا شناخته می‌شوند. البته نکته منفی در خصوص یخچال‌های برند برتینو این است که متأسفانه این محصولات از تنوع بالایی برخوردار نیستند و از این لحاظ دست خریدار برای انتخاب محصول بسته است.

در جایگاه ششم فهرست برترین یخچال‌های ایرانی، محصولات تولیدشده توسط برند دوو قرار می‌گیرد. برند دوو یکی از برندهای شناخته شده در زمینه تولید لوازم‌خانگی به خصوص انواع مختلفی از یخچال و فریزر است. یکی از مهم‌ترین نقاط مثبت یخچال‌های برند دوو کیفیت بسیار بالای موتوری است که در آن‌ها استفاده شده است. از طرفی تنوع یخچال‌های این برند بسیار زیاد است و مصرف کننده یا خریدار می‌توانند انتخاب‌های متنوعی داشته باشد. البته قیمت محصولات این برند نسبت به محصولات مشابه برندهایی مثل امرسان و اسنوا کمی بیشتر است و همین مسئله باعث شده است در جایگاه پنجم قرار بگیرد.

در جایگاه هفتم فهرست برترین برندهای تولیدکننده یخچال‌های ایرانی، برند دیپونیت قرار دارد. این برند دارای محصولات متنوعی است که در ساخت آن‌ها از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های روز دنیا استفاده شده است. البته قیمت محصولات این برند با توجه به تکنولوژی‌ها و امکاناتی که روی آن‌ها ارائه می‌شود کمی بالا است و از طرفی در برخی از موارد تنوع محصولی نسبتاً محدودی دارد.

به غیر از برندهایی که در بالا نام آن‌ها ذکر شد، برندهای تولید کننده یخچال‌های ایرانی دیگری نیز در زمینه تولید انواع یخچال و فریزر در ایران فعالیت دارند که در ادامه این مطلب و در بخش‌های دیگر برخی از بهترین محصولات آن‌ها را معرفی خواهیم کرد. برندهایی مثل سینجر، فیلور که تولیدکننده قدیمی انواع یخچال و فریزر است، هیمالیا، سیلور، ارج و دونار از جمله برندهای معروف اما نسبتاً کم فعالیت در زمینه تولید انواع یخچال و فریزر هستند.

بیشتر بخوانید: یخچال خودرو چه برندی بخریم؟  

 یخچال فریزر ایرانی خوب با بیشترین فروش در بازار

در قسمت قبلی به معرفی مقایسه یخچال های ایرانی از نظر فنی و … پرداختیم و نقاط قوت و ضعف محصولات هر برند را بررسی کردیم. در این بخش قصد داریم  یک راهنمای خرید یخچال و پر فروش‌ترین محصول هر کدام از برندهایی که در قسمت بالا معرفی شدند را همراه با قیمت آن‌ها به شما ارائه کنیم.

برای بسیاری از خریداران پر فروش بودن یک محصول برای مثال یخچال می‌تواند دلیلی بر با کیفیت بودن محصول به حساب بیاید. البته این نظریه تا حدی درست است. دلیل آن هم این است که برندهای تولیدکننده هر محصولی به خصوص لوازم‌خانگی و از همه مهم‌تر یخچال و فریزر برای در دست داشتن بازار باید محصولات خود را از نظر کیفیت و زیبایی به نحوی طراحی کنند که نه تنها بتوانند مشتریان قدیمی خود را حفظ کنند بلکه همیشه تعداد مشتریان خود را نیز افزایش دهند. از این رو معمولاً پر فروش‌ترین محصول را می‌توان به عنوان با کیفیت‌ترین محصول نیز معرفی کرد.

با مقایسه یخچال های ایرانی به این نتیجه رسیدیم که پر فروش‌ترین یخچال‌های ایرانی در سال ۱۳۹۹ با توجه به کیفیت و طراحی ظاهری ۵ محصول از برندهای سیلور، سینجر، جی پلاس، دوو و اسنوا هستند. این یخچال‌های ایرانی را در ادامه معرفی و ویژگی‌ها آن‌ها را بررسی می‌کنیم. این مطلب میتواند یک راهنمای خرید یخچال و فریزر باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی یخچال مسافرتی برقی بدون قابلیت شارژ باتری  

یخچال و فریزر بالا و پایین برند سیلور مدل SRF-105:

بهترین یخچال ایرانی از نظر فنی

شاید بتوان گفت یک نمونه از بهترین یخچال ایرانی از برند سیلور و مدل SRF-105 است. این محصول از جمله یخچال‌های دو طبقه درب بالا و پایین است که دارای ویژگی‌هایی است که در اغلب یخچال‌های ایرانی با کیفیت می‌توان مشاهده کرد.

یخچال‌های سیلور مدل SRF-105 دارای آبسرد کن هستند که روی درب یخچال یعنی درب بالایی دستگاه قرار دارد. این یخچال‌ها مجهز به سیستم اخطار در خصوص باز ماندن درب یخچال هستند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها این دستگاه‌ها تعبیه قفل کودک است که به خصوص برای خانواده‌هایی که فرزند خردسال دارند، انتخاب مناسبی است. این یخچال‌ها متأسفانه فاقد امکان اتصال آب‌سردکن به آب شهری هستند و باید مخزن آبسرد کن آن‌ها به صورت دستی پر شود.

یخچالی ایرانی سیلور مدل SRF-105 فاقد دستگاه یخشار خودکار هستند و از طرفی متأسفانه فیلتر تصفیه برای این دستگاه‌ها در نظر گرفته نشده است. ظرفیت کلی این نمونه از یخچال‌های برند سیلور چیزی در حدود ۳۵۱ تا ۴۹۰ لیتر است. یکی از معایب اصلی این یخچال‌ها این است که امکان باز شدن درب از دو طرف برای آن‌ها در نر گرفته نشده است و از طرفی فاقد نمایشگر برای ست کردن تنظیمات یخچال هستند.

نمایشگر LED معمولاً روی اکثر یخچال‌های با کیفیت موجود در بازار به منظور ست کردن تنظیمات دستگاه تعبیه می‌شود و امروزه در کمتر یخچالی برای انتخاب تنظیمات دستگاه از دکمه‌های مکانیکی استفاده می‌شود.

یخچال‌های مدل SRF-105 برند سیلور به روش طراحی کم حجم طراحی شده‌اند که یک مزیت عالی برای آن دسته از خانواده‌هایی است که اولاً تعداد نفرات آن‌ها کم است و از طرفی فضای آشپزخانه آن‌ها محدود است. از ۴۲۰ لیتر گنجایش دستگاه، حدود ۳۲۰ لیتر آن برای یخچال در نظر گرفته شده است و ۱۰۰ لیتر برای بخش فریزر انتخاب شده است. چون ظرفیت فریزر در این دستگاه زیاد نیست بنابراین انتخاب آن بیشتر برای افرادی است که عادت به فریز کردن حجم زیادی از مواد غذایی ندارند.

یخچال‌های ایرانی سیلور مدل SRF-105 دارای سیستم برفک‌زدایی خودکار است که مانع برفک گرفتن محفظه فریزر می‌شود. فریزر این دستگاه با وجود ظرفیت کمی که دارای ۴ کشو است و در نتیجه مواد غذایی را می‌توان با نظم بیشتری در این یخچال نگهداری کرد. در بخش یخچال ۳ طبقه تعبیه شده است. روی درب بخش یخچال نیز به منظور قرار دادن انواع بطری یک طبقه در نظر گرفته شده است که البته چون ارتفاع آن کوتاه است باید بطری‌ها را به صورت کاملاً خوابیده در آن قرار داد.

یخچال‌های ایرانی سیلور مدل SRF-105 در دو رنگ سفید و نقره‌ای تولید و به بازار عرضه می‌شوند. درِ پایینی دستگاه به محفظه‌ی فریزر آن اختصاص داده شد. دستگیره‌ی یخچال و فریزر از نوع میله‌ای است و حالت خطی دارد. پنل تنظیمات یخچال روی درِ بالایی و در ارتفاع مناسب به دور از دسترس کودکان قرار گرفته است.

این پنل مجهز به قفل کودک است و امکان تنظیم دمای یخچال و فریزر و دیگر تنظیمات این‌ چنینی از طریق آن وجود دارد. یکی از نکات مهم و قابل توجه در طراحی یخچال‌های سیلور مدل SRF-105 این است که در قسمت یخچال زیر یکی از قفسه‌ها یک کشو تعبیه شده است که می‌توان از آن برای نگهداری بطری استفاده کرد. این بخش به دلیل اینکه فضای قفسه بطری‌ها روی درب یخچال نسبتاً کوچک است کاربرد زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین مدل یخچال فریزر هیمالیا کدام است؟

بهترین یخچال ایرانی از برند سینجر مدل SET-55

بهترین یخچال ایرانی و مقایسه یخچال های ایرانی

یخچال و فریزر بالا و پایین برند سینجر مدل SET-55 یکی دیگر از بهترین یخچال ایرانی موجود در بازار لوازم‌خانگی است گه اولین ویژگی آن که باعث شده تا مشتری و خریدار زیادی را به خود جلب کند؛ طراحی زیبای بدنه آن است. البته بسیاری از کاربرانی که در نظرسنجی‌های انجام شده در خصوص این یخچال شرکت کرده‌اند به این موضوع اشاره کرده‌اند که طراحی فضای داخلی این یخچال به هیچ عنوان به ظرافت و زیبایی بدنه بیرونی آن انجام نشده است.

از همه مهم‌تر اینکه با وجود اینکه این دستگاه به عنوان یک محصول پرفروش در بازار شناخته می‌شود اما فضای نگهداری مواد غذایی در آن بسیار محدود و کم است. به همین دلیلی این یخچال می‌تواند یک گزینه مناسب برای استفاده در اداره یا شرکت‌های مختلف باشد.

یکی از دلایلی که باعث شده طراحی یخچال‌های ایرانی برند سینجر مدل SET-55 زیبا و جذاب باشد، عدم استفاده از دستگیره روی درب یخچال است. در واقع به جای استفاده از دستگیره روی بدنه و درب یخچال برای باز کردن درب آن از یک شیار یا همان جای درست در کناره درب آن استفاده شده است.

فریزر یخچال‌های ایرانی به عناون یک یخچال فریزر ایرانی خوب برند سینجر دارای دو طبقه است و کاربر می‌تواند از آن برای فریزر کردن حجم کمی از مواد غذایی استفاده کند. درب یخچال در این مدل از دستگاه‌های برند سینجر مجهز به ۴ قفسه است که می‌توان از آن برای قرار دادن تخم مرغ، ظرف مربا و بطری نوشیدنی استفاده کرد.

لاستیک‌ها و مگنت‌های تعبیه شده روی درب یخچال بسیار با کیفیت هستند و به همین دلیل درب یخچال کاملاً بسته می‌ماند که این یک مزیت عمده و بزرگ برای یخچال به حساب می‌آید، چون باعث جلوگیری از تبادل گرمایی محیط داخلی یخچال با محیط خارجی آن می‌شود و در نتیجه راندمان دستگاه تا حد قابل توجهی افزایش می‌یابد.

گنجایش کلی یخچال‌های ایرانی برند سینجر مدل SET-55 چیزی در حدود ۲۸۰ لیتر است و وزن آن نیز حدود ۵۵ کیلوگرم است. ابعاد یخچال ۵۵۰ * ۶۲۶ *۱۶۳۰ میلی‌متر است و به همین دلیل انتخاب مناسبی برای فضاهای محدود و کم است. این یخچال‌ها فاقد دستگاه آبسردکن، قفل کودک . اخطار مربوط به باز ماندن درب یخچال یا فریزر هستند که عیب نسبتاً بزرگی برای یک یخچال و فریزر جدید و امروزی به حساب می‌آید. این یخچال‌ها در رنگ نقره‌ای تولید و به بازار عرض می‌شوند.

بیشتر بخوانید: یخچال ال جی از یخچال اینستا ویو تا ساید ال جی  

یخچال و فریزر برند جی پلاس مدل J505

مقایسه بین بهترین یخچال ایرانی

یخچال فریزر برند جی پلاس مدل J505 نیز یکی از بهترین یخچال ایرانی در بازار لوازم خانگی است. این یخچال که توسط برند ایرانی گلدیران تولید و به بازار عرضه می‌شود نسبت به نمونه‌ای مشابه تولید شده توسط برندهای دیگر از کیفیت نسبتاً بالایی برخوردار است که البته قیمت بالاتری هم دارد.

این یخچال‌ها در مدل بالا و پایین تولید و به بازار عرضه می‌شوند و به همین دلیل برای استفاده در آشپزخانه‌هایی که فضای محدود و کوچکی دارد مناسب هستند. برای بخش یخچال در این نمونه از یخچال‌های ایرانی ۳ طبقه و سه کشو در نظر گرفته شده است و به همین دلیل به راحتی می‌توان در آن مواد غذایی را در طبقه‌های مختلف مرتب‌سازی و استفاده کرد.

با وجود اینکه فضای داخلی این مدل از یخچال‌های برند جی پلاس فضای کمی دارد اما برای نگهداری میوه و سبزی در داخل آن دو محفظه جداگانه در نظر گرفته شده است که یک مزیت عمده برای این دستگاه‌ها به حساب می‌آید. ظرفیت کلی محفظه یخچال و فریزر در این دستگاه چیزی در حدود ۵۲۵ لیتر است.

در یخچال‌های ایرانی جی پلاس مدل GRF-J505 یک سیستم تهویه چندگانه تعبیه شده است که برای تهویه مطبوع هوای داخل یخچال کاربرد زیادی دارد. نمودار مصرف انرژی در این یخچال A++ است که نشان می‌دهد این دستگاه تا چه میزان کم مصرف است.

روی بهترین یخچال ایرانی برند جی پلاس قابلیت‌ها و امکاناتی مثل اخطار باز ماندن درب یخچال، آبسردکن بدون قابلیت اتصال به آب شهری، و دستگاه یخ‌ساز غیر اتوماتیک تعبیه شده است.

متأسفانه روی دستگاه آبسردکن این نمونه از یخچال‌های برند جی پلاس فیلتر تصفیه آب تعبیه نشده است. از طرفی امکان باز شدن درب از دو طرف دستگاه نیز وجود ندارد. اما یک قابلیت مهم که کار کردن و ست کردن تنظیمات دستگاه را برای کاربر ساده کرده است، تعبیه نمایشگر روی دستگاه است که از طریق آن می‌توان به راحتی دمای یخچال و اسیر تنظیمات آن را انجام داد.

ابعاد یخچال‌های ایرانی برند جی پلاس مدل GRF-505 1855 * 836 * 688 میلی‌متر است. این دستگاه مجهز به سیستم برفک‌زدایی خودکار است که مانع برفک گرفتن بخش فریزر آن می‌شود. درون یخچال یک لامپ تعبیه شده است که برای روشن کردن فضای داخل یخچال کاربرد دارد.

موتور این نمونه از یخچال‌های برند جی پلاس مجهز به کمپرسور اینورتر است که نشان می‌دهد تا چه میزان قدرت موتور در نظر گرفته شده برای آن بالا است. همچنین از سیستم سرمایش سریع نیز در این یخچال استفاده شده است باعث می‌شود محتویات داخل آن به سرعت سرد شود.

بیشتر بخوانید: معرفی و لیست قیمت یخچال فریزر پارس  

یخچال ساید بای ساید برند دوو مدل ۲۹۱۵

بهترین یخچال ایرانی در بازار

یکی دیگر از بهترین یخچال ایرانی در بازار لوازم‌خانگی ایران، یخچال‌های ایرانی برند دوو مدل ۲۹۱۵ است. این یخچال‌ها برای خانواده‌هایی که جمعیت آن‌ها بیشتر از ۳ نفر است و از طرفی فضای آشپزخانه آن‌ها نسبتاً بزرگ است گزینه و انتخاب مناسبی هستند.

یخچال‌های مدل DES-2915SS برند دوو از مجموعه یخچال‌های پارامو این برند هستند که در تولید آن‌ها از تکنولوژی و فناوری‌های پیشرفت‌های استفاده شده است.

در ساخت این یخچال‌های ایرانی نه تنها از مواد با کیفیت و مرغوب در بدنه استفاده شده است بلکه طراحی بدنه و فضا داخلی یخچال نیز از جذابیت و زیبایی خاصی برخوردار است. یخچال‌های برند دوو که در مجموعه پارامو قرار می‌گیرند، دارای کمپرسور هوشمند در موتور خود و همچنین سیستم سرمایش پیشرفته هستند که از جمله مزایای آن می‌توان به کم مصرف بودن انرژی در این دستگاه‌ها اشاره کرد.

در یخچال‌های ایرانی مدل DES-2915SS برند دوو یک سامانه سرمایشی الکترونیک تعبیه شده است که مجهز به سنسورهای کنترل دمایی است. این سنسورها دمای بیرون از یخچال و دمای داخل آن را تشخیص می‌دهند و به بخش کنترل دیجیتال که در این سامانه تعبیه شده است انتقال می‌دهند.

بعد از انتقال این دما به سامانه دیجیتال، پردازش‌های لازم روی اطلاعات ارسال شده انجام می‌شود و اطلاعات به کمپرسور تعبیه شده در موتور یخچال ارسال می‌شود. در این حالت کمپرسور با توجه به فرمان‌هایی که از سوی سامانه کنترل دیجیتال به آن ارسال شده است عملیات تنظیم هوای یخچال را آغاز می‌کند.

یکی از مزایای استفاده از این سامانه هوشمند الکترونیکی کنترل دما این است که طول عمر میوه‌ها، سبزی‌ها و انواع گوشت در یخچال بیشتر می‌شود و این مواد برای مدت زمان بیشتر در یخچال شاداب‌تر و تازه‌تر باقی می‌مانند.

کمپرسـور اینورتر نسـبت به کمپرسـورهای قدیمی و معمولی %۲۳ انرژی بـرق کمتـری مصـرف می‌کند. کمپرسـور اینورتـر دیجیتـال بـا عملکـرد بهینه و قابلیــت کارکــرد در پنــج ســطح (تــوان خروجــی) کارایــی بســیار بالاتــری نسـبت بـه کمپرسـورهای معمولـی دارد.

فعالیـت ایـن کمپرسـور نوسـان دمـای داخلـی یخچـال را بـه حداقـل می‌رسـاند، در نتیجـه مـواد غذایـی بـرای مـدت زمـان طولانی‌تـری سـالم و بـا طـراوت باقـی می‌ماند. یخچال‌های ایرانی برند دوو مدل DES-2915SS دارای نشان A+ هستند.

یعنی مصرف انرژی در آن‌ها تا حدود ۲۵ درصد کمتر از دستگاه‌هایی است که رتبه انرژی در آن‌ها روی A است. هرچه مصرف انرژی در یک دستگاه به خصوص یخچال که به صورت مداوم روشن است، کمتر باشد، در هزینه‌ها صرفه‌جویی بیشتری می‌شود.

گنجایش یخچال در یخچال‌های ایرانی ساید بای ساید برند دوو مدل DES-2915SS  چیزی در حدود ۳۹۴ لیتر و گنجایش فریزر در این یخچال‌ها چیزی در حدود ۱۹۷ لیتر است.

به طور کلی ظرفیت این دستگاه در حدود ۵۹۱ لیتر است. ابعاد یخچال نیز ۱۸۱۶ * ۷۲۰ * ۹۱۶ میلی‌متر است. یخچال‌های DES-2915SS  برند دوو مجهز به سیستم ضد برفک نیز هستند.

روی این دستگاه‌ها امکاناتی مثل اخطار باز ماندن درب دستگاه، آبسرد با قابلیت اتصال به آب شهری، قابلیت آرام باز شو درب یخچال، حالت ذخیره هوشمند انرژی یعنی حالت ECO، سیستم سرمایش سریع یخچال، سیستم روشنایی LED، صفحه‌نمایش LED برای ست کردن تنظیمات مربوط به دستگاه و همچنین فیلتر تصفیه آب نیز در نظر گرفته شده است.

بهترین یخچال ایرانی از برند اسنوا مدل هارمونی S8-2261SS

فریرز و بهترین یخچال ایرانی

یخچال‌های ساید بای ساید برند اسنوا مدل هارمونی S8-2261SS نیز یکی دیگر از یخچال‌های پر فروش در بازار لوازم‌خانگی ایران هستند که در مجموعه هارمونی که از تولیدان برند اسنوا است، قرار می‌گیرد.

یخچال‌های برند اسنوا به عنوان بهترین یخچال ایرانی که در این مجموعه قرار می‌گیرند، از جمله جدیدترین محصولات برند اسنوا به حساب می‌آیند دارای امکانات و قابلیت‌های قابل توجهی هستند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها این یخچال‌ها استفاده از ابعاد استاندارد در طراحی این محصولات است که با ابعادی که برای قرار دادن یخچال و فریزر در کابینت‌ها در نظر گرفته می‌شود، کاملاً هماهنگی دارند.

موتور استفاده شده در این یخچال‌های برند اسنوا مجهز به کمپرسور اینورتر هستند که می‌توان جریان متناوب با فرکانس دلخواه به موتور رساند و موتور را با سرعت دلخواه کنترل کرد. دستگاه اینورتر دستگاهی است که به صورت کاملاً اتوماتیک در زمان شروع به کار کردن یخچال یا همان ابتدای روشن شدن دستگاه جریان برق را افزایش می‌دهد و سپس میزان جریان برق را در حین کار کردن دستگاه کاهش می‌دهد.

به این ترتیب نه تنها فشار کمتری قسمت‌های مکانیکی دستگاه مثل کوپلینگ، گیربکس، تسمه‌ها و زنجیرها و موتور دستگاه وارد می‌شود، بلکه در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی می‌شود.

یخچال‌های ایرانی برند دوو مدل هارمونی S8-2261SS مجهز به سیستم سرمایش هوشمند هستند. این سیستم سرمایش هوشمند مجهز به سنسورهای شش گانه هوشمندی است که قابلیت تشخیص دما را دارند و در نتیجه سرمایش دستگاه به صورت کاملاً خودکار و اتوماتیک به صورت یکنواخت ادامه می‌یابد.

مانیتور هوشمندانه سرمایش یخچال از نوسانات دمایی کاسته و باعث می‌شود مواد غذایی در دمایی یکنواخت تازگی و مطلوبیت خود را حفظ کند. گنجایش یخچال در این محصول برند اسنوا در حدود ۳۹۴ لیتر و گنجایش فریزر در حدود ۱۹۷ لیتر است. ابعاد دستگاه نیز ۱۸۱۶ * ۷۲۰ * ۹۱۶ میلی‌متر است.

در قسمت یخچال در یخچال‌های ایرانی برند اسنوا مدل هارمونی S8-2261SS 4 طبقه در داخل محفظه و ۴ طبقه روی درب دستگاه در نظر گرفته شده است. جهت باز شدن درب در این یخچال‌ها از سمت راست است و متأسفانه امکان تغییر جهت باز شدن درب دستگاه وجود ندارد.

این یخچال‌ها مجهز به سیستم یخ‌ساز خودکار یا اتوماتیک نیز هستند. همچنین سیستم آبسردکن دستگاه قابلیت اتصال به آب شهری را دارد. زمانی که درب یخچال برای مدت زمان طولانی باز بماند، سیستم اعلام باز ماندن درب فعال می‌شود و شروع به بوق زدن می‌کند.

تعبیه صفحه‌نمایش LED، فیلتر ضد بو، امکان گردش هوای سه بعدی، و وجود یک قفسه بار سه بعدی روی یخچال از دیگر امکانات قابل توجه این سری از یخچال‌های ایرانی برند اسنوا است.

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی ۷ بهترین یخچال ایرانی از برند مطرح در زمینه تولید یخچال و فریزر ایرانی و همچنین بهترین و پرفروش‌ترین یخچال‌های ایرانی در سال ۱۳۹۹ یعنی سال گذشته پرداختیم. در مطلب بعدی به بررسی دقیق‌تر و معرفی ویژگی‌های مشترک در همه یخچال‌های هفت برند مطرحی که در این مطلب آن‌ها را معرفی کردیم، یعنی یخچال فریزر ایرانی خوب شامل برندهای امرسان، اسنوا، پارس، الکترو استیل و برندهای دیگر خواهیم پرداخت. مطلب بعدی ما را هم لطفاً از دست ندهید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3.8 / 5. تعداد آرا: 5

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | مقایسه یخچال‌های ایرانی برای خرید بهتر
    جولای 1, 2021

    […] بیشتر بخوانید: بهترین یخچال ایرانی کدام مارک است؟ […]

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | یخچال ال جی از یخچال اینستا ویو تا ساید ال جی
    جولای 6, 2021

    […] بیشتر بخوانید: بهترین یخچال ایرانی کدام مارک است؟ […]

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | کدام یخچال فریزر ایرانی بهتر است؟ + قیمت
    آگوست 10, 2021

    […] بیشتر بخوانید: بهترین یخچال ایرانی کدام مارک است؟ […]

لینک کپی شد!