تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

چگونه داخل لپ تاپ را تمیز کنیم؟

روش‌های ساده سرويس كردن لپ‌تاپ در منزل

راهنمای تعمیر و نگهداری
تمیز بودن فضای داخلی لپ‌تاپ و قطعات حساس آن برای حفظ عملکرد خوب آن و جلوگیری از افت عملکرد یا حتی وارد شدن آسیب‌های جدی به آن اهمیت زیادی دارد. همچنین از سرویس‌های منظم و دوره‌ای بخش‌های مختلف لپ‌تاپ نیز نباید غافل شویم.

تصلا -سرویس کردن لپ تاپ و تمیز بودن فضای داخل این دستگاه و عاری بودن این قسمت از لپ‌تاپ از هرگونه گردوغبار اهمیت زیادی دارد. زیرا گردوغبار باعث پوشیده شدن منافذ تهویه هوا و ممانعت از ایجاد جریان هوای مناسب و در نتیجه افزایش دمای قطعات لپ‌تاپ و افت عملکرد آن می‌شود. اما از سوی دیگر گردوغبار کم‌وبیش در هر محیطی وجود دارد و به‌ آسانی می‌تواند وارد لپ‌تاپ شود. بنابراین هر چند وقت یک‌بار باید فضای داخلی لپ‌تاپ را با روش‌های مطمئن و بدون خطر آسیب به قطعات لپ‌تاپ تمیز کنید.

در این مطلب سایت اخبار لوازم خانگی قصد داریم شما را با بهترین روش‌های سرویس کردن لپ تاپ و قطعات حساس آن و همچنین فضای خارجی، صفحه کلید، تاچ‌‌‌پد و نمایشگر آن آشنا کنیم و نکات لازم برای تمیزکردن بخش های مختلف لپ‌تاپ  را بیان کنیم. گاهی ممکن است با راهنمای تعمیر لوازم خانگی در منزل بتوانید وسایل خانه را به راحتی تعمیر کنید.

در ادامه در مورد سرویس بخش‌های مختلف لپ‌تاپ که سرویس دوره‌ای و منظم آن‌ها واقعا ضروری است، توضیح می‌دهیم و مزایای انجام این کار را نیز بیان می کنیم.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت پاوربانک با باتری لپ تاپ در خانه

نحوه سرويس كردن لپ تاپ

نکته مهم قبل از هر چیز باید بگوییم درصورتی‌که با حداقل اصول لازم برای تمیز کردن فضای داخلی لپ‌تاپ آشنا نیستید و توانایی لازم برای انجام این کار را ندارید. حتماً این کار را به فرد حرفه‌ای‌تری بسپارید؛ زیرا کوچک‌ترین غفلت و ناشی‌گری می‌تواند منجر به وارد شدن آسیب‌های جبران‌ناپذیر به لپ‌تاپ شود.

برای تمیز کردن لپ‌تاپ در ابتدا به یک اسپری هوای فشرده و پیچ‌گوشتی نیاز دارید. در لپ‌تاپ برخلاف کامپیوترها از پیچ‌های بسیار ریزی با پنج پر استفاده می‌شود که پیچ گوشتی‌های ۵ سو نام دارند و برای باز کردن آن‌ها باید از پیچ‌گوشتی‌های مخصوص استفاده کنید.

در برخی از لپ‌تاپ‌ها هم از اهرم‌های کوچکی استفاده شده است که با فشار دادن آن‌ها می‌توانید قسمت پشتی لپ‌تاپ را جدا کنید. به‌هرحال این مقاله یک راهنمای کلی است و قطعاً لپ‌تاپ‌های برندهای مختلف ساختار متفاوتی دارند.

چگونه داخل لپ تاپ را تمیز کنیم ؟

پس از اینکه اسپری هوای فشرده و پیچ‌گوشتی مناسب لپ‌تاپتان را آماده کردید، می‌توانید کار را شروع کنید. در ابتدا حتماً لپ‌تاپ را خاموش کنید و آن را از برق درآورید.

پس از اینکه در لپ‌تاپ را باز کردید، هوای فشرده را به قسمت‌های مختلف مخصوصاً قسمت‌هایی که گردوغبار بیشتری دارند، اسپری کنید؛ مخصوصاً به شکاف‌ها و منافذ که معمولاً گردوغبار زیادی در این قسمت‌ها جمع شود. برای تمیز کردن این قسمت‌ها می‌توانید نی‌های پلاستیکی باریک را به سوراخ خروج هوا متصل کنید تا هوای فشرده فشار بیشتری پیدا کند و به‌خوبی گردوغبار را پاک کند.

برای سرویس کردن لپ تاپ و تمیز کردن فن‌ها نیز می‌توانید از اسپری هوای فشرده استفاده کنید؛ اما قبل از اسپری کردن هوا آن‌ها را با انگشتتان محکم نگه دارید تا با سرعت نچرخند و به قطعات اطراف خود آسیب جدی وارد نکنند. برای تمیزی بهترِ قسمت داخلی لپ‌تاپ می‌توانید در کنار استفاده از اسپری هوای فشرده از مسواک با برس نسبتاً نرم نیز برای برداشتن گردوغبار از روی سطوح مختلف استفاده کنید.

در هنگام تمیز کردن فضای داخلی لپ‌تاپ و قطعات موجود در آن سعی کنید فن‌ها، رم‌ها، کارت گرافیک و CPU را کاملاً تمیز کنید و گردوغباری در منافذ تهویه وجود نداشته باشد. استفاده از اسپری هوای فشرده نمی‌توانید گردوغبار روی سطوح را به‌خوبی پاک‌کنید و برای تمیزی کامل این قسمت‌ها باید از مسواک یا قلم‌مو یا گوش پاک‌کن با برس نرم یا حتی دستمال‌های نانوی نرم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: چند راهکار ساده برای افزایش عمر باتری لپ تاپ

نکات بسیار مهم در رابطه با تمیز کردن فضای داخلی لپ‌تاپ

در برخی از مدل‌های لپ‌تاپ باید برای دسترسی به قسمت داخلی آن صفحه‌کلید را جدا کنید. در صورت جدا کردن فلت صفحه‌کلید لپ‌تاپ باید کاملاً مراقب باشیدT آسیبی نبیند و برای اتصال مجدد صفحه‌کلید به لپ‌تاپ، فلت را درست همان گونه که به مادربرد متصل بوده است، متصل کنید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید برای تمیز کردن فضای داخلی لپ‌تاپ به‌خصوص قطعات حساس آن به هیچ وجه از الکل یا سایر شوینده‌های قوی استفاده نکنید. الکل و برخی از شوینده‌های قوی خاصیت خورندگی و فرسایشی دارند؛ بنابراین ممکن است استفاده از آن‌ها باعث آسیب جبران‌ناپذیر قطعات حساس شود.

برای تمیز کردن قسمت داخلی لپ‌تاپ از جاروبرقی استفاده نکنید؛ زیر علاوه بر اینکه احتمال مکش برخی از قسمت‌ها توسط جاروبرقی وجود دارد. ممکن است استفاده از جاروبرقی باعث ایجاد الکتریسیته ساکن در برخی از قسمت‌ها و درنتیجه آسیب دیدن برخی از قطعات حساس شود. این اتفاق حتی درصورتی‌که لپ‌تاپ به برق هم متصل نباشد، می‌تواند زمینه‌ساز آسیب جدی به لپ‌تاپ باشد.

تمیز کردن قسمت خارجی لپ‌تاپ

برای پاک کردن قسمت‌های خارجی لپ‌تاپ هم باید از دستمالی نرم و غیرچسبنده (ترجیحاً دستمال نانو) بدون پرز که کمی مرطوب شده باشد، استفاده کنید (استفاده از الکل ایزوپروپیل همراه با دستمال درصورتی‌که. پس از استفاده کاملاً خشک و تبخیر شود، مانعی ندارد) و آن را به‌ آرامی روی قسمت‌های بالایی و زیرین لپ‌تاپ بکشید. پشت مانیتور را نیز می‌توانید به همین صورت تمیز کنید.

برای تمیز کردن قسمت‌های خارجی لپ‌تاپ به هیچ وجه نباید از مواد شوینده قوی استفاده کنید؛ زیر معمولاً بدنه اکثر لپ‌تاپ‌ها از پلاستیک ساخته شده است و این مواد شیمیایی می‌توانند به‌راحتی پلاستیک آسیب بزنند.

درصورتی‌که ذرات چسبنده روی بدنه لپ‌تاپ چسبیده‌اند و با دستمال کشیدن از بین نمی‌روند، می‌توانید برای تمیز کردن آن‌ها یک تکه از نوارچسب‌های پهن را روی بدنه بچسبانید و سپس آن را به‌ سرعت و محکم از بدنه جدا کنید. در صورتی‌ که این روش جواب نداد می‌توانید استفاده از کاردک‌های نرم را نیز امتحان کنید و آن‌ها را با ملایمت روی بدنه بکشید.

بیشتر بخوانید: جدیدترین پردازنده گرافیکی اینتل برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ

چگونه صفحه کلید لپ تاپ را تمیز کنیم ؟

معمولاً در زیر کلیدهای صفحه‌کلید و سایر قسمت‌های آن گردوغبار و ذرات ریز زیادی جمع می‌شوند که علاوه بر اینکه ظاهر صفحه‌کلید را زشت می‌کنند می‌توانند باعث مختل شدن عملکرد  صفحه‌کلید یا حتی خراب شدن برخی از کلیدهای آن شوند. در هنگام تمیز کردن صفحه‌کلید لپ‌تاپ به‌عنوان اولین کار باید لپ‌تاپ را کمی کج کنید و به‌آرامی چند ضربه پشت آن بزنید تا ذرات درشت از فضای زیر کلیدها و بین آن‌ها خارج شوند.

گردگیری لپ تاپ با اسپری تمیز کننده لپ تاپ

برای پاک کردن گرد‌‌وغبار و ذرات ریزتر صفحه‌کلید نیز می‌توانید نیز از اسپری هوای فشرده استفاده کنید و برای هدایت بهتر هوا به شکاف‌ها و قسمت‌های باریک، نی‌های پلاستیکی یا لوله‌های بسیار باریک مخصوص را به  سوراخ قسمت خروجی اسپری متصل کنید. برای گردگیری لپ تاپ و پاک کردن چسبنده روی صفحه‌کلید هم  از دستمال مرطوب استفاده کنید.

استفاده از دستمال مرطوب شده با الکل فرار هم می‌تواند در روش مناسبی برای تمیز کردن صفحه‌کلید باشد. برای تمیز کردن تاچ پد لپ‌تاپ نیز می‌توانید از روش‌های مذکور برای تمیز کردن صفحه‌کلید آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: پرفروش‌ترین لپ‌تاپ در بازار ایران کدام است؟

روش تميز كردن ال سي دي لپ تاپ

تمیز کردن نمایشگر راحت‌تر از سایر سرویس کردن سایر قسمت‌های لپ تاپ است. برای انجام این کار هم ابتدا لپ‌تاپ را خاموش کنید. سپس سطح نمایشگر را با استفاده از یک دستمال نانوی نرم و خشک پاک‌کنید تا گردوغبار از روی نمایشگاه پاک شود. پس از آن دستمال را با کمی آب یا پاک‌کننده‌های بسیار ملایم بدون الکل مخصوص تمیز کردن نمایشگرهای حساس مرطوب کنید و به‌ آرامی روی نمایشگر بکشید تا لکه‌های مختلف و لکه‌های اثرانگشت تمیز شوند.

برای گردگیری لپ تاپ و تمیز کردن نمایشگر به هیچ وجه از الکل یا مواد شوینده قوی یا دستمال‌های زبر استفاده نکنید؛ البته درصورتی‌که نمایشگر لپ‌تاپ‌تان بیش از حد کثیف است می‌توانید مقدار بسیار کمی الکل ایزوپروپیل را با آب مخلوط کنید.

در صورت تمیز کردن نمایشگر با دستمال مرطوب‌شده با آب یا مواد پاک‌کننده، باید صبر کنید تا نمایشگر کاملاً خشک شود و سپس لپ‌تاپ را دوباره روشن کنید.

توجه داشته باشید در روش روش تميز كردن ال سي دي لپ تاپ به هیچ وجه محلول پاک‌کننده یا حتی آب را مستقیماً روی خود نمایشگر اسپری نکنید و تنها مقداری کمی از آن را روی دستمال اسپری کنید. درصورتی‌که محلول مخصوص پاک کردن نمایشگر را ندارید، می‌توانید از مقداری آب مقطر استفاده کنید. اسپری تمیز کننده لپ تاپ فقط برای قسمت بدنه کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: علت وصل نشدن لپ تاپ به اینترنت و راه‌حل‌های رفع آن 

سرویس کردن لپ تاپ

سرویس کردن لپ تاپ نیز مانند تمیز کردن قسمت‌های مختلف آن با روش‌های مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند نقش قابل‌توجهی در جلوگیری از افت عملکرد یا حتی بهبود عملکرد آن داشته باشد.

سرویس‌های دوره‌ای لپ‌تاپ شامل موارد زیر می‌شود:

سرویس کردن لپ تاپ و تمیز کردن قطعات داخلی

پاک کردن قطعات اصلی داخلی لپ‌تاپ مانند مادربرد، پردازنده و سایر موارد با مواد شیمیایی خاص.

بررسی عملکرد فن‌ها و سیستم خنک‌کننده

سرویس کردن لپ تاپ و کسب اطمینان از عدم وجود مشکل در این سیستم به‌منظور جلوگیری از افزایش دمای لپ‌تاپ و افت عملکرد آن. دمای بالا می‌تواند باعث آسیب جدی به مادربرد و CPU شود. در صورتی‌که افزایش دما بیش از حد مجاز و قابل‌تحمل برای سیستم باشد، ممکن است سیستم از کار بیفتد و تمام اطلاعات‌تان از بین برود.

بررسی خمیر سیلیکون CPU

خمیر سیلیکون CPU یکی از مهم‌ترین مواد شیمیایی مورداستفاده در لپ‌تاپ است و برای خنک کردن و کاهش دمای آن به کار گرفته می‌شود. این خمیر پس از چند سال استفاده از لپ‌تاپ خاصیت خنک‌کنندگی خود را از دست می‌دهد و باید آن را تعویض کنید تا آسیب جدی به CPU وارد نشود. درصورتی‌که لپ‌تاپ بدون هیچ گونه دلیل خاصی داغ می‌کند یا در هنگام اجرای بازی‌های سنگین اصلاً عملکرد خوبی ندارد یا حتی خاموش می‌شود، باید حتماً برای تعویض خمیر سیلیکون آن به متخصصین مجرب مراجعه کنید.

بررسی هارددیسک

هارد دیسک هم یکی از قطعات مهم در سیستم است. برای سرویس کردن لپ تاپ به این قسمت توجه داشته باشید. شما می‌توانید برای اطمینان از سلامت هارددیسک از نرم‌فزار HD Tune استفاده کنید. این نرم‌افزار تمام سکتورهای هارد سیستم را اسکن می‌کند و اگر سکتوری مشکل داشته باشد آن را به‌صورت مربعی قرمز نمایش می‌دهد (در هنگام اسکن هارد توسط این نرم افزار صفحه‌ای متشکل از مربع‌های بسیار کوچک را مشاهده می‌کنید که هریک از آن‌ها نشانگر یک سکتور هارد است. سبز شدن مربع‌ها نشان‌دهنده سلامت سکتورها است، اما قرمز شدن مربع‌ها نشان‌دهنده معیوب بودن سکتور است. در ضمن در تب health این نرم افزار می‌توانید گزارش مربوط به سلامتی هارد را مشاهده کنید.)

در صورت مشاهده ارور در تب Health، هارد سیستم مشکل دارد و سریعاً باید تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید (البته معمولاً هارددیسک‌ها به‌سختی تعمیر می‌شوند و اطلاعات آن‌ها نیز به‌سختی بازیابی می‌شود؛ بنابراین در صورت معیوب شدن هارد باید به فکر تعویض آن باشید). در ضمن درصورتی‌که صداهای غیرمعمولی مانند صدای تیک‌تیک یا تق‌تق یا قیژقیژ از داخل لپ‌تاپ می‌شنوید، مطمئناً هارد سیستم دچار مشکل شده است و قبل از دست رفتن اطلاعات باید حتماً برای پشتیبانی گرفتن از اطلاعات و تعویض هارد اقدام نمایید.

سرویس کردن لپ تاپ و بررسی سلامت باتری

بدون تردید یکی از نکات مهم در سرویس کردن لپ تاپ به باتری مربوط می شود. سلامت کامل باتری برای افرادی که دائماً جابجا می‌شوند در بسیاری از نقاط دسترسی به برق ندارند بسیار مهم است. برای بررسی سلامت باتری در ویندوز ۱۰ ابتدا با زدن دکمه ویندوز همراه با دکمه R یا راست‌کلیک روی منوی استارت و انتخاب گزینه Run، کادر Run را باز کنید و عبارت CMD را در آن تایپ کنید. پس از باز شدن پنجره خط فرمان عبارت powercfg /batteryreport را تایپ کنید و اینترنت را بزنید. سپس بار دیگر کادر run را باز کنید و این بار آدرس زیر را در آن وارد کنید.

C:\WINDOWS\system32\energy-report.html

پس از واردکردن آدرس روی گزینه OK کلیک کنید گزارش مربوط به باتری در مرورگر شما نمایش داده شود.

با توجه به اینکه با گذشت زمان ظرفیت ذخیره‌سازی باتری کاهش پیدا می‌کند، درصورتی‌که ظرفیت ذخیره‌سازی باتری که با واحد میلی‌آمپر ساعت (mAh) نمایش داده می‌شود (این پارامتر در گزارش سلامت باتری نمایش داده می‌شود)، کمتر از میزان ذکرشده روی باتری باشد، عمر مفید باتری لپ‌تاپ رو به اتمام است.

در گزارش سلامت باتری تعداد سیکل شارژ (تعداد دفعاتی که یک باتری می‌تواند شارژ یا دشارژ شود) نیز با عبارت Cycle count نمایش داده می‌شود و درصورتی‌که بیش از عدد ۱۰۰۰ یا نزدیک به این عدد است، باید به فکر تعویض باتری باشید؛ زیرا عمر مفید باتری تمام شده یا رو به اتمام است. در کل عمر  مفید باتری لپ‌‌تاپ ۲، ۳ یا حداکثر ۴ است و بهتر است پس از گذشت این مدت‌زمان آن را تعویض کنید.

  • بررسی سلامت CPU: درصورتی‌که لپ‌تاپتان مجهز به CPU اینتل است، می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن Intel processor Diagnostic tool سلامت پردازنده لپ‌تاپ خود را بررسی کنید و ویژگی‌های خاص پردازنده را مورد آزمایش قرار دهید. همچنین می‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن آزمایش ایجاد فشار روی پردازنده را نیز انجام دهید.
  • بررسی سلامت رم: درصورتی‌که از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید می‌توانید با تایپ کردن عبارت mdsched.exe در قسمت سرچ نوار وظیفه از سیستم بخواهید سلامت رم را بررسی کند.
  • پس از جستجوی این عبارت، نتیجه‌ای با همین عبارت پیدا می‌شود که باید روی آن کلیک کنید. پس از کلیک روی عبارت مذکور پنجره‌های با دو گزینه Restart now and check for problem و check for problems the next time I start my computer نمایش داده می‌شود. با انتخاب گزینه اول سیستم ریست می‌شود و هنگام راه‌اندازی مجدد سلامت رم بررسی می‌شود و در صورت نمایش ارور رم مشکل دارد. با انتخاب گزینه دوم هر زمانی که کامپیوتر را خاموش و دوباره روشن کردید، سلامت رم بررسی شود.

در صورت وجود مشکلاتی مثل ریست شدن یا هنگ کردن مکرر کامپیوتر، نمایش خطای صفحه آبی، وجود مشکلات گرافیکی در نمایشگر، هنگ کردن کامپیوتر هنگام انجام فعالیت‌های سنگین مثل اجرای بازی یا اجرای فتوشاپ، بارگذاری نشدن سیستم‌عامل و نمایش خطاهای مربوط به رم، بدون تردید رم مشکل دارد و باید آن را تعویض کنید.

  • بررسی سلامت مادربورد: برای بررسی سلامت مادربرد روش خاصی وجود ندارد و تنها درصورتی‌که با مشکلاتی مثل خطای صفحه آبی، افزایش بیش از حد دمای سیستم، کاهش محسوس سرعت سیستم، تشخیص داده نشدن سخت‌افزارهای مختلف توسط لپ‌تاپ، هنگ کردن مکرر و ناگهانی مواجه شده‌اید، احتمالاً مادربرد مشکل پیدا کرده است و باید آن را تعویض کنید.

در کل برای بررسی سلامت قسمت‌های مختلف سیستم می‌توانید از نرم‌افزارهای طراحی‌شده برای این منظور استفاده کنید. این نرم‌افزارها برای بررسی قسمت‌های مختلف لپ‌تاپ ازجمله باتری، هارددیسک و پردازنده اپلیکیشن های مختلفی طراحی شده‌اند که کارایی خوبی دارند و می‌تواند شما را از وجود مشکل در بخش‌های مختلف سیستم مطلع کنند. در ضمن در خود ویندوز ابزارها و روش‌های برای دستیابی به این هدف طراحی شده است.

برای مشاهده گزارش کلی سلامت لپ‌تاپ در ویندوز ۱۰ می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

  • در قسمت search در نوار وظیفه عبارت Windows Security را تایپ کنید و پس از یافته شدن این عبارت، آن را انتخاب کنید.
  • برای مشاهده گزارش سلامت لپ‌تاپ گزینه Device performance & health را انتخاب کنید.

توجه: اگر سیستمی که در حال بررسی آن هستید در اداره یا سازمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، ممکن است ادمین تازه دسترسی به گزینه Device performance & health را به شما ندهد.

  • در پنجره باز شده آخرین اسکن مربوط به سلامتی باتری را مشاهده می‌کنید. معمولاً آخرین اسکن مربوط به زمان کنونی است یعنی سیستم بلافاصله پس از باز شدن پنجره Device performance & health کار اسکن را شروع می‌کند

در این صفحه می‌توانید اسکن‌های مربوط به موارد زیر را مشاهده کنید:

  • بخش Storage Capacity: میزان حافظه سیستم را بررسی می‌کند و در صورت کم بودن حافظه هشدار می‌دهد
  • بخش Apps & software: در صورت وجود مشکل در یک نرم افزار یا نیاز یک نرم افزار به آپدیت هشدار می‌دهد
  • بخش Battery life: در صورت وجود مشکلی که می‌تواند باعث کاهش عمر باتری شود، هشدار می‌دهد.

درصورتی‌که ساعت سیستم درست و دقیق باشد و اسکن‌ها مرتب و منظم انجام شوند، می‌توانند به شما کمک کنتد مشکلات احتمالی سیستم را به‌موقع تشخیص دهید.

برای سرویس کردن لپ تاپ یادآوری می‌شود علاوه بر بررسی منظم و دوره‌ای سخت‌افزار لپ‌تاپ و تمیز کردن قسمت‌های مختلف آن، سیستم‌عامل و نرم‌افزارهای آن را نیز باید همیشه به‌صورت منظم و دوره‌ای آپدیت و از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل استفاده کنید تا هم عملکرد سیستم افت نکند و هم سیستم در برابر ویروس‌ها، بدافزار، حملات مخرب و سایر تهدیدهای امنیتی ایمن شود و امکان نفوذ به سیستم و دستیابی به اطلاعات آن وجود نداشته باشد.

مزایای سرویس کردم لپ تاپ به صورت دوره‌ای

سرویس کردن لپ تاپ علاوه بر این که می‌تواند پس از آسیب دیدن لپ‌تاپ جلوگیری کند مزایای دیگری نیز دارد که به شرح زیر هستند:

  • افزایش عمر مفید لپ‌تاپ و حفظ عملکرد مفید آن در صورت سرویس دوره‌ای و منظم
  • بهبود عملکرد لپ‌تاپ: متخصصان فناوری و اطلاعات اذعان می‌کنند در صورتی‌ ;ه لپ‌تاپ به‌صورت سالانه سرویس نشود،  عملکرد مفید آن ۳۰ درصد کاهش پیدا می‌کند
  • خراب نشدن لپ‌تاپ: بدون تردید سرویس منظم و سالانه می‌تواند مانع از خراب شدن لپ‌تاپ و صرف هزینه‌های زیاد برای رفع مشکلات آسیب‌های ناشی از عدم سرویس دوره‌ای شود.
  • اطلاع زودهنگام از مشکلات جدی که می‌توانند باعث آسیب جدی شوند درصورتی‌که به‌صورت منظم شرایط لپ‌تاپ را بررسی کنید و آن را سرویس کنید، می‌توانید مشکلات کوچک را که می‌توانند به دردسرهای بزرگی تبدیل شوند، شناسایی کنید.
  • جلوگیری از افزایش بیش از حد دما: گاهی اوقات لپ‌تاپ در ظاهر مشکلی ندارد؛ اما سیستم خنک‌کننده آن به دلیل عملکرد نامناسب فن‌ها و هیت سینک (قطعه جذب‌کننده گرما) یا مسدود شدن منافذ تهویه به‌خوبی عمل نمی‌کند و در آینده مشکلات جدی برای لپ‌تاپ ایجاد می‌شود.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 1 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۴۰۰/۰۳/۲۴
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | آموزش ساخت پاوربانک با باتری لپ تاپ در خانه
    جولای 3, 2021

    […] بیشتر بخوانید: روش‌های ساده سرويس كردن لپ‌تاپ در منزل […]

لینک کپی شد!