تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

نکات کاربردی در استفاد از توستر نوبل

راهنمای استفاده از توستر نوبل

راهنمای استفاده
شما به برای گرم کردن و طبخ غذاها، از چه وسیله دیگری به جز اجاق گاز در آشپزخانه خود استفاده می‌کنید؟ بله! پاسخ دادن به این سوال مهم است زیرا دیگر دوره اینکه هر غذایی را روی شعله اجاق گاز بپزید یا گرم کنید به پایان رسیده و امروزه زمان استفاده از توسترها، ماکروفرها و وسایل اینچنینی در آشپزخانه است.

تصلا-این وسایل به شما کمک می‌کنند تا وقت کمتری را برای پخت و پز در آشپزخانه هدر دهید اما استفاده از هر کدام از این وسایل راه و روش مخصوص به خود را دارد و در صورتی که راهنمای استفاده از آنها را به درستی بلد نباشید، نمی‌توانید آنطور که باید از این وسایل استفاده کنید.

در مطلب سایت اخبار صنعت لوازم خانگی تصلا راهنمای استفاده از توستر نوبل همانطور که از عنوان پیداست، قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه از این مدل توستر استفاده کنید. توستر یک وسیله کارآمد برای آشپزخانه شماست اما از آنجایی که ظرفیت زیادی ندارد باید کارکرد دقیق آن را بدانید تا بتوانید از این دستگاه استفاده کنید.

درواقع در این مطلب قرار است همه چیز را درباره توستر نوبل بررسی کنیم. اگر قصد خرید این وسیله را دارید، یا این وسیله را خریده‌اید اما هنوز برای استفاده از آن به کمک و راهنمایی نیاز دارید و یا حتی فقط علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با ما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی انواع آون توستر +قیمت

راهنمای استفاده از توستر نوبل

قبل از یا گرفتن دستور استفاده از توستر نوبل بهتر است کمی درباره مشخصات کلی اون توستر نوبل اطلاعاتی به دست آوردیم و بعد به سراغ بررسی موارد دیگر برویم. معمولا اون توسترهای نوبل صفحه نمایش و چراغ داخلی ندارند. دارای یک قفسه هستند و امکان تنظیم حرارت در این دستگاه‌ها وجود دارد. این توسترها دارای جوجه گران و تایمر نیز هستند.

بدنه خارجی توستر نوبل از جنس استیل و بدنه داخلی آن از جنس آلومینیوم است. این بدنه‌ها دو جداره، ضدلک و ضد زنگ هستند. این دستگاه‌ها درب شیشه‌ای محکمی دارند و شما می‌توانید فرایند پخت غذا را از بیرون نگاه کنید. اون توستر نوبل همچنین المنت‌های مقاومی در برابر ضربه و پاشش غذا دارند.

از دیگر خصوصیات این وسیله می‌توان به استفاده از زنگ مقاوم در برابر حرارت، استفاده از سیم نسوز، سینی پخت متحرک که پوشش لعابی دارد و فیور حرارتی که ایمنی این وسیله را تضمین می‌کند اشاره کرد. با کمک اون توستر می‌توانید هر روز صبح نان صبحانه را برشته کنید، شیرینی، پیتزا، کیک، مرغ سخاری و چیزهایی از این قبیل که درست کردنشان روی اجاق کار سخت یا غیر ممکنی است، درست کنید.

در واقع اون توستر یک وسیله کمکی در آشپزخانه شماست که اگر روش استفاده از آن را بلند باشید می‌توانید استفاده زیادی از آن ببرید. زمانی که تعداد زیادی مهمان دارید و نمی‌دانید چطور باید با یک اجاق گاز از پس کارها بر بیایید، اون توستر نوبل کمک زیادی به شما خواهد کرد. در ادامه روش پخت برخی از غذاها را با این وسیله به شما آموزش خواهیم داد. اما قبل از آن بیایید کمی با فرایند پخت غذا در این وسیله آشنا شویم. پس با ما همراه باشید.

فرایند پخت غذا در اون توستر نوبل

یک نکته مهم در راهنمای استفاده از توستر نوبل پخت غذا از طریق مادون قرمز انجام می‌شود. مادون قرمز نیز توسط المنت‌های موجود در این دستگاه ایجاد می‌شوند. دستگاه توسط گرمایی که المنت‌ها تولید می‌کنند، گرم می‌کند و در نهایت این گرما منجر به پختن غذا در توستر می‌شود. یک اون توستر می‌تواند دو المنت یا بیشتر داشته باشد. در بیشتر این دستگاه‌‎ها امکان خاموش و روشن کردن جداگانه دستگاه‌ها وجود دارد.

از اون توستر می‌توان برای مواردی همچون یخ‌زدایی، گرم کردن غذا، گرم کردن و برشته کردن نان، پخت غذاهای ساده و … استفاده کرد. همچنین از آنجایی که مدلی که اون توستر غذا را می‌پزد باعث می‌شود غذا برشته شود. بنابراین این دستگاه مناسب غذاهایی است که نیاز به برشته شدن دارند. در نتیجه پختن چیزهایی مانند کیک، پیتزا، مرغ بریان و.. که باید رویشان برشته و طلایی شود در اون توستر راحت‌تر از ماکروویو است. در ادامه کمی بیشتر با روش پخت این غذاها در اون توستر آشنا خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: سولاردوم چیست و کدام سولاردوم را انتخاب کنیم؟

طرز استفاده از توستر نوبل برای کیک

یکی از کارهایی که می‌توانید با اون توستر نوبل انجام دهید، پختن کیک است. اگر به نکات زیر توجه کنید، طرز استفاده از توستر نوبل برای کیک کار بسیار آسانی است. در درجه اول باید حجم کیک را به گونه‌ای انتخاب کنید که با ظرفیت اون توستر همخوانی داشته باشد. یعنی زمانی که پف می‌کند به المنت‌ها نزدیک نشود. معمولا قطر کمتر از ۵ سانتیمتر برای این کار مناسب است. اگر می‌خواهید یک کیک بزرگ درست کنید اما نگران فضای اون توستر خود هستید می‌توانید مواد را به دو قسمت تقسیم کرده و کیک را طبقه‌ای کنید.

در مرحله بعدی راهنمای استفاده از توستر نوبل باید دمای مناسب برای پخت کیک را انتخاب نمایید. بهتر است برای پخت کیک دمای اون توستر را ۱۴ تا ۲۵ درجه کمتر از زمانی که قصد دارید در فر کیک بپزید، تنظیم کنید و زمان پخت نیز باید ۱۰ دقیقه بیشتر از فر انتخاب شود. توجه داشته باشید که باید ۱۰ دقیقه قبل از اینکه مواد کیک را درون اون توستر بگذارید. آن را روشن کنید تا به دمای مناسب برسد.

پس از اینکه کیک پف کرده درب اون توستر را باز کرده و قالب کیک را ۱۸۰ درجه بچرخانید تا همه جای آن پخته شود. همچنین اگر برایتان امکان دارد پس از پختن روی کیک المنت بالایی را خاموش کنید تا روی کیک‌تان نسوزد. وقتی دو سوم از زمانی که برای پخت کیک انتخاب کردید گذشت، یک چنگال داخل کیک فرو ببرید اگر مواد کیک به چنگال چسبید، یعنی هنوز نپخته و باید داخل توستر بماند. در غیر این صورت کیک‌تان آماده شده است.

نحوه پخت کیک در توستر

برای طرز استفاده از توستر نوبل برای مرغ ابتدا باید مرغ را مزه دار نمایید. سپس برای مرغ یک و نیم کیلویی باید حدود ۱۵۰ تا ۱۸۰ درجه حرارت تنظیم شود و حدود یک ساعت و نیم زمان لازم است تا این مرغ به خوبی پخته شود. بهتر است هر نیم ساعت یک بار مرغ را از اون توستر خارج کرده و رویش کرده آب شده بریزید و همچنین به کمک یک چاقو تست کنید که آیا مرغ پخته است یا نه. زمانی که چاقو راحت وارد گوشت مرغ شد، باید آن را پخته دانست.

بیشتر بخوانید: تفاوت ماکروفر و ماکروویو چیست؟

طرز استفاده توستر نوبل برای پیتزا

برای پختن پیتزا در اون توستر نوبل ابتدا باید مواد آن را آماده کنید. سپس باید خمیر را داخل ظرفی که قرار است پیتزا را روی آن درست کنید، پهن کنید.

اگر هم از خمیر آماده استفاده می‌کنید، فقط کافی است خمیر آماده را در ظرف قرار دهید. سپس مواد پیتزا را روی خمیر ریخته و اون توستر را آماده می‌کنید.

المنت بالا و پایین را روشن کنید و حرارت آن را روی ۱۸۰ درجه تنظیم نمایید. حدود چهار دقیقه صبر کنید تا فضای اون توستر گرم شود. سپس المنت بالا را خاموش کرده و المنت پایین را روشن بگذارید. سپس باید فن گردش هوا را روشن نمایید تا حرارت به طور یکسان در همه جای توستر پخش شود.

سپس پیتزا را داخل اون توستر نوبل قرار دهید و اجازه دهید که پخته شود. زمانی که مطمئن شدید پیتزا کاملا پخته است، المنت پایین را خاموش کرده و المنت بالا را روشن کنید تا روی پیتزا به خوبی برشته شود. البته باید کاملا دقت کنید که پیتزایتان نسوزند و فقط طلایی شود.

نکات کاربردی دستور استفاده از توستر نوبل

در راهنمای استفاده از توستر نوبل نیز مانند هر وسیله دیگر نکات مهمی وجود دارد که با رعایت آنها می‌توان بهتر و بیشتر از این وسیله استفاده کرد. در ادامه به برخی از این نکات اشاره خواهیم کرد.

  • بهتر است اون توستر خود را با کمی فاصله از سطح کابینت قرار دهید. این امر از بروز خطراتی مانند آب گرفتگی و اتصالی برق جلوگیری می‌کند.
  • اون توستر وسیله گران و پیچیده‌ای نیست اما اگر برند مناسب و مطمئنی را انتخاب نکنید ممکن است آن کارایی که مد نظرتان است را نداشته باشد. بنابراین قبل از فکر کردن به قیمت کارایی را در نظر بگیرید.
  • در اولین استفاده خود از اون توستر نوبل ابتدا برچسب‌هایش را جدا کنید. سپس آن را روشن نمایید و ۳۰ دقیقه درش را باز بگذارید تا بوی بد از بین برود.
  • لازم است اون توستر خود را ۱۰ سانتیمتر با دیوار فاصله دهید و سیم‌های آن را از حرارت و گرنای دستگاه دور نگه دارید.
  • هنگامی که دستگاه روشن است به هیچ عنوان شیشه و بدنه آن را لمس نکنید. همچنین پس از هر بار استفاده از اون توستر بهتر است آن را تمیز نمایید.
  • هنگامی که شیشه دستگاه داغ است به هیچ عنوان روی آن حتی یک قطره آب هم نریزید و زمانی که دستگاه هنوز داغ است از جابه جا کردن آن خود داری کنید.
  • اجازه ندهید کودکان، بیماران حرکتی و افراد کم توان ذهنی از این وسیله استفاده کنند یا قبل از استفاده حتما روش صحیح کار با آن را به این افراد آموزش دهید.
  • برای تمیز کردن دستگاه ابتدا باید خرده‌های غذای موجود در آن را پاک کنید، سپس با کمک یک دستمال، سینی و بخش‌های داخلی و خارجی اون توستر را تمیز نمایید. تمیز کردن مرتب دستگاه از ایجاد بودی بد در آن جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: آموزش روش کار با مایکروویو ال‌جی

کلام آخر

در مطلب راهنمای استفاده از توستر نوبل اطلاعات زیادی درباره این دستگاه کارآمد و روش استفاده از آن به دست آوردیم. همچنین درباره نکات مهم در نگهداری از این وسیله حرف زدیم. اون توستر نوبل یک وسیله کاربردی در آشپزخانه است. بسیاری از غذاها مانند کیک، پیتزا و مرغ بریان را نمی‌توان روی اجاق گاز پخت و یا اگر هم امکانش وجود داشته باشد زمان زیادی از ما هدر می‌کند.

اما اون توستر یک دستیار کمکی برای اجاق گاز در آشپزخانه است که در کمترین زمان ممکن غذا و نان را گرم می‌کند و غذایی که از آن نام بردیم را می‌توان در این دستگاه درست کرد. همچنین با کمک اون توستر می‌توان به خوبی روی غذاهایی مانند لازانیا و پیتزا را برشته کرد.

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که هنگام خرید اون توستر باید به نکاتی مانند بودجه خود و کارهایی که می‌خواهید با این دستگاه انجام دهید فکر کنید و پس از مقایسه برندهای مختلف با هم گزینه مورد نظر خود را انتخاب نمایید. طبیعی است که در وسایل اینچنینی مارک‌هایی مثل نوبل که امتحان خود را داده‌اند بیشتر توصیه می‌شود.

اگر نکته دیگری درباره دستور استفاده از توستر نوبل وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3.4 / 5. تعداد آرا: 35

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

نرگس صابری
۱۴۰۰/۰۴/۰۵
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    ناشناس
    دسامبر 3, 2021

    سلام من امروز یک دستگاه نوبل کینگ خریدم موقعی که روشنش کردم تا ۱۰دقیقه روشن بود بعدش به فاصله منظم اتومات روشن و خاموش میشه مثل پلوپز باید همینجوری کار کنه؟

      مریم کوهشاری
      دسامبر 3, 2021

      سلام بله خودش اتوماتیک کار میکنه. جای نگرانی نیست

    خدیجه
    دسامبر 22, 2021

    سلام خسته نباشید من توسترنوبل کینگ دارم آقاازهمین جامیخوام دست سازندشوببوسم وجدانن باقیمت مناسبی که داره ازفرهم بااون قیمت گزاف ارزشمندتره بجان خودم ازوقتی خریدم بهترین غذاهاراباهاش درست میکنم بدون اینکه خراب بشه بدون اینکه بسوزه خداباعث وبانیشوخیربده ممنونم ازشون

    ناشناس
    فوریه 21, 2022

    ببخشید من خریدم مارک نوبل ۶۰لیتری دفترچه رانما نداره نمیدونم چجوری روشن میشه

      مریم کوهشاری
      فوریه 23, 2022

      همین که به برق زده بشه و درجه حرارت و زمان رو مشخص کنید خودش روشن شده. نیازی به کار دیگه ای نداره

    ناشناس
    مارس 9, 2022

    ببخشید چجوری المنت بالا پایین تنظیم کنیم

      مریم کوهشاری
      مارس 9, 2022

      سومین دستگیره (پایین) رو باید به سمت فلش تکی که رو به پایینه حرکت بدین.

    ناشناس
    آوریل 2, 2022

    سلام چطور باید المنت بال و پایین رو تنظیم کرد که of نکنه

      مریم کوهشاری
      آوریل 3, 2022

      سلام زمانشو مشخص کنید آف نمیشه. وقتی هم آف هست اتوماتیکه که خودش مجددا روشن میشه

    ناشناس
    آوریل 11, 2022

    سلام ما تازه توستر نوبل کینگ خریدیم وقتی روشنش کردیم گرم میشد اما المنتاش روشن نمیشد اشکالی نداره ؟

    ناشناس
    می 13, 2022

    سلام روز خوش
    من تازه آون توستر نوبل کینگ خریدم
    حتی بدون تنظیم تایمر هم آون من کار میکنه و المنتاش روشن میشه
    پس این چیه ک میگن حتما باید تایمر روشن باشه؟

    ف
    سپتامبر 7, 2022

    سلام ببخشید من تازه توستر نوبل کینگ گرفتم جوجه زدم ب جوجه گردانش متاسفانه ثابت اصلا جوجه رو نمی چرخونه؟عادیه؟

    زهرا قاسمی
    اکتبر 20, 2022

    سلام من تازه خریدم خیلی عالی فقط خواستم ببینم کلید اولی نمیچرخه اون برای چه کاری هست

    ناشناس
    نوامبر 13, 2022

    سلام من توسترنوبل کینگ خریدم المنت بالاوپایین همزمان روشن نمیشه ممنون میشم از راهنماییتون

    سید غضنفر
    نوامبر 17, 2022

    سلام علیکم و رحمه الله بنده وقتی نوبل کینگ روشن میکنم دکمه اخر رو روی فلش پایین وبالا میزارم روشن میشه دوباره خاموش میشه
    چرا بار اول اینجوری نبود

    ناشناس
    فوریه 27, 2023

    سلام من توستر نوبل کینگ خریدم چراغش خاموش روشن میشه واین که تایمرش تموم میشه صدا نمیکنه

    فرهاد
    مارس 6, 2023

    سلام ببخشید من امروز توستر نوبل کینگ گرفتم برای اینکه از سالم بودنش مطمئن بشم به برق زدم اما بلافاصله بعد از تنظیم تایمش کل برق خونه رفت چند بار تکرار کردم همین جوری شد کل فیوز ها قطع شدن چیکار کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

    ناشناس
    مارس 27, 2023

    سلام من توستر نوبل گینک گرفتم روشنش کردم دود ازش بیرون اومد بعد موقع کار کردن روشن وخاموش میشه ایا مشکل داره یانه

    ناشناس
    ژوئن 10, 2023

    سلام ببخشید.من مایکروفر نوبل دارم ولی طریقه استفاده اش را بلد نیستم ممنون میشم ک راهنمایی کنید چ طوری روشن یا خاموش کنم ودرجه هاش م را بلد نیستم مرسی ک راهنمایی میکنید

لینک کپی شد!