تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

چند نکته کاربردی در انتخاب یخچال فریزر

راهنمای خرید یخچال . یخچال ایرانی چه مارکی خوبه؟

راهنمای خرید
راهنمای خرید یخچال برای معرفی بهترین برندها و مدل‌های یخچال و فریزر توسط سایت اخبار لوازم خانگی تصلا تهیه شده است. همان‌طور که می‌دانید یخچال فریزرها وسیله‌های کاربردی در زندگی امروزی هستند و وجود آن‌ها در همه خانه‌ها لازم و ضروری است. از آنجایی که قیمت این وسیله کاربردی نسبتاً گران است، بهتر است قبل […]

راهنمای خرید یخچال برای معرفی بهترین برندها و مدل‌های یخچال و فریزر توسط سایت اخبار لوازم خانگی تصلا تهیه شده است. همان‌طور که می‌دانید یخچال فریزرها وسیله‌های کاربردی در زندگی امروزی هستند و وجود آن‌ها در همه خانه‌ها لازم و ضروری است. از آنجایی که قیمت این وسیله کاربردی نسبتاً گران است، بهتر است قبل از خرید آن دقت لازم را به خرج دهید.

تصلا – آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که در خانه خود دستگاهی به نام یخچال فریزر نداشته باشید؟ راهنمای خرید لوازم خانگی در این مورد برای انتخاب بهتر لازم و ضروری است. چرا که نبودن یخچال و فریزر مناسب در خانه و آشپزخانه شبیه به حذف کردن سقف خانه است. در واقع حضور این وسیله در همه خانه‌ها لازم و ضروری است. اما نکته مهم در خصوص یخچال و فریزر این است که اگر این دستگاه‌ها کیفیت و کار آیی لازم را نداشته باشند، در این صورت کاربر در استفاده از آن‌ها حتماً با چالش‌های زیادی مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: مقایسه یخچال‌های ایرانی برای خرید بهتر

راهنمای خرید یخچال

اولین نکته مهم در نحوه خرید یخچال فریزر توجه به دو نکته مهم است. اول اینکه هزینه خرید یخچال و فریزر از هر مدلی و برندی که بخواهید انتخاب کنید بسیار زیاد است و حداقل در حدود ۱۰ میلیون تومان باید هزینه پرداخت کنید از طرفی تنوع محصولی چه در میان برندهای ایرانی و چه در میان برندهای خارجی بسیار زیاد است و مسلماً انتخاب محصول مناسب از میان این همه یخچال و فریزر کار نسبتاً سختی خواهد بود. به همین دلیل اولاً در انتخاب و خرید یخچال و فریزر باید دقت لازم را به خرج دهید و از طرفی باید نکات و مواردی را که در انتخاب یخچال و فریزر مد نظر داشته باشید و انتخاب دستگاه را بر اساس آن‌ها انجام دهید، بدانید.

در این مطلب  راهنمای خرید یخچال قصد داریم نه تنها در مورد نحوه انتخاب و خرید یخچال و فریزر نکاتی را به شما آموزش دهیم بلکه فهرستی از موارد و نکاتی که باید در هنگام خرید این دستگاه‌ها به آن‌ها دقت کنید، به شما ارائه دهیم. قبل از اینکه بخواهیم در خصوص نکاتی که در زمان انتخاب و خرید یخچال باید به آن‌ها دقت کنید، صحبت کنیم باید به این نکته اشاره کنیم که انتخاب یخچال و فریزر تا حد قابل توجهی به سلیقه کاربر، بودجه‌ای که برای خرید آن در نظر گرفته‌اید، نیاز مصرف کننده، تعداد افراد خانواده، ابعاد و مساحت محلی که قرار است یخچال در آن قرار داده شود، و همچنین ظاهر یخچال و فریزر و موارد این چنینی بستگی دارد.

دسته‌بندی یخچال فریزرهای موجود در بازار

به طور کلی برای نحوه خرید یخچال فریزر محصولات موجود در بازار را می‌توان بر اساس دو ویژگی و معیار کلی مهم دسته‌بندی کرد. اولین فاکتور و معیاری که برای دسته‌بندی یخچال‌ها و فریزرهای موجود در بازار می‌توان به آن توجه کرد، ظاهر درب یا طراحی که برای درب دستگاه در نظر گرفته شده، است. دومین ویژگی که بر اساس آن می‌توان یخچال فریزر را دسته‌بندی کرد، نحوه نصب یا نوع نصب دستگاه است.

شما می‌توانید برای خرید لوازم آشپزخانه بر اساس هر کدام از این فاکتورهای یخچال و فریزر مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. در ادامه به بررسی هر کدام از این دسته‌بندی‌ها و یخچال و فریزرهایی که در زیر دسته‌های آن‌ها قرار می‌گیرند خواهیم پرداخت.

یخچال و فریزرهایی که بر اساس طراحی درب دستگاه دسته‌بندی می‌شوند در ۵ دسته قرار می‌گیرند. در ادامه مطلب  به معرفی این دسته‌ها خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: بهترین یخچال ایرانی کدام مارک است؟

 یخچال فریزرهایی که فریزر در قسمت بالای دستگاه قرار می‌گیرد

یکی از ارزان‌ترین انواع یخچال‌های موجود در بازار که می‌توانید انتخاب و خریداری کنید، یخچال‌های فریزر بالا هستند. در این نوع یخچال‌ها فریزر در بالا و یخچال در قسمت پایین دستگاه قرار می‌گیرد. یخچال‌ها در این مدل دستگاه‌ها در قسمت پایین دستگاه و فریزر در قسمت بالای آن قرار می‌گیرد. معمولاً در این نمونه از دستگاه‌ها، یخچال‌ها فضای داخلی بسیار زیادی دارند و از طرفی اندازه یخچال از اندازه فریزر بزرگ‌تر است. یخچال‌ها معمولاً در این دسته از یخچال فریزرها از نظر امکانات، قابلیت‌ها و همچنین ظاهر دستگاه بسیار ساده هستند و قابلیت خاصی ندارند. اما مهم‌ترین ویژگی آن‌ها این است که معمولاً انرژی کمتری را مصرف می‌کنند.

البته برای برخی از کاربران، اینکه مجبورند برای دسترسی به محتوای داخل یخچال و یا قرار دادن مواد غذایی در آن خم شوند، یک نکته منفی به حساب بیاید و باعث شود تا در استفاده از این دستگاه‌ها چندان راحت نباشند. معمولاً یخچال فریزرهای دو طبقه که فریزر در قسمت بالای دستگاه قرار دارد برای آن دسته از کاربرانی مناسب است که از مواد غذایی منجمد استفاده می‌کنند و دائماً با بخش فریزر این دستگاه‌ها سر و کار دارند.

یخچال فریزرهایی که فریزر در قسمت پایین قرار می‌گیرد

یکی دیگر از انواع یخچال فریزرهای دو طبقه آن دسته دستگاه‌هایی هستند که در آن‌ها فریزر در قسمت پایین دستگاه و یخچال در بالای آن قرار دارد. معمولاً چون یخچال نسبت به فریزر بیشتر مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد از این رو طراحی این نمونه از یخچال فریزرهای دو طبقه نسبت به نمونه‌های دیگر منطقی‌تر است چون یخچال که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد در بالای دستگاه قرار دارد و کاربر برای دسترسی به آن مجبور نیست خم شود.

در این نمونه از یخچال فریزرهای هم ظرفیت یخچال نسبت به ظرفیت فریزر بیشتر است. نکته مهمی که در خصوص این دستگاه‌ها باید به آن دقت کنید این است که قیمت این دستگاه‌ها چون خریدار و کاربر بیشتری دارد نسبت به یخچال فریزرهای دوقلویی که در آن‌ها فریزر در قسمت بالای دستگاه قرار می‌گیرد گران‌تر است. علاوه رب این در فریزر این دستگاه‌ها کشو تعبیه شده است و فضای بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: یخچال‌های حذاب و خوش‌رنگ اسمگ چه ویژگی‌هایی دارند؟  

 یخچال فریزرهای درب فرانسوی

یخچال فریزر درب فرانسوی در واقع دستگاهی است که دارای سه درب است. در این دستگاه‌ها دو درب در قسمت بالای دستگاه و یک درب در قسمت پایین دستگاه قرار دارد. درب‌های بالایی از وسط دستگاه و به سمت دو طرف باز می‌شوند. طراحی این نوع دستگاه‌ها بسیار خاص و منحصر به فرد است و جلوه زیبایی به آشپزخانه و دکوراسیون آن بخشیده است. معمولاً عرض یخچال و فریزرهای درب فرانسوی نسبت به سایر یخچال و فریزرهای بیشتر است و انتخاب و خرید آن‌ها بیشتر برای خانوارهای پر جمعیت مناسب است. تکنولوژی که در طراحی و ساخت این یخچال‌ها استفاده شده است، بسیار پیشرفته است و دارای قابلیت‌های جانبی زیادی مثل آب سرد کن، یخ ساز و از این دست هستند. یکی از مهم‌ترین عیب‌های این دستگاه‌ها قیمت بالا و همچنین اشغال فضای بسیار زیاد در آشپزخانه توسط آن‌ها است.

یخچال فریزرهای ساید بای ساید

یکی از پرفروش‌ترین و البته گران‌ترین یخچال‌هایی که توسط برندهای مختلف از جمله برندهای ایرانی تولید و به بازار عرضه می‌شوند، یخچال فریزرهای ساید بای ساید هستند.  در این نمونه از یخچال‌ها، یخچال و فریزر به جای اینکه در بالا و پایین یکدیگر قرار گیرند در کنار هم تعبیه شده‌اند. یعنی اگر بدنه یخچال فریزر را به شکل یک مستطیل در نظر بگیرید و آن را از ارتفاع به دو قسمت تقسیم کنید، یک طرف یخچال و یک طرف فریزر قرار می‌گیرد. درب یخچال و فریزر در این نمونه از وسط و از مرکز یکی از چپ و یکی از راست باز می‌شود.

در یخچال فریزرهای ساید با ساید معمولاً فضای یخچال و فریزر با هم برابر است. هرچند در برخی از موارد فضای یخچال بیشتر از فضای فریزر است که بستگی به طراحی و سلیقه طراحی دستگاه دارد. از آنجایی که معمولاً فضای فریزر و یا حتی یخچال در این نمونه از یخچال‌ها و فریزرها محدود است، به همین دلیل نگهداری مواد غذایی با حجم بالا شما را با محدودیت مواجه می‌کند. اگر از آن دسته افرادی هستید که عادت به نگهداری مواد غذایی با حجم بسیار زیاد دارید انتخاب این دستگاه‌ها چندان برای شما مناسب نیست.

مزیت یخچال ساید

نکته جالب در خصوص یخچال‌های ساید بای ساید این است که بسیاری از کاربران بیشتر از اینکه به فکر فضای داخلی و ظرفیت آن‌ها باشند در هنگام خرید به شکل ظاهری این نمونه از یخچال فریزرها دقت می‌کنند. در واقع یخچال‌های ساید بای ساید به دلیل طراحی ظاهر زیبایی که دارند، نمای آشپزخانه شما را مدرن و امروزی می‌کنند. بسیاری از یخچال و فریزرهای امروزی که در بازار عرضه می‌شوند دارای قابلیت‌های منحصر به فردی مثل امکان اتصال به شبکه وای فای، امکان استفاده در شبکه اینترنت اشیا و امکان استفاده از دستیار صوتی برای استفاده از قابلیت‌های آن، تعبیه سیستم‌عامل سبک روی این دستگاه به منظور برقراری ارتباط با دستیارهای صوتی و اجرای پیرابند صادر شده از سوی کاربر برای آن‌ها و همچنین دسترسی ساده به بخش یخچال و فریزر به صورت هم‌زمان هستند.

هرچند قیمت یخچال‌های ساید بای ساید نسبت به یخچال‌های معمولی گران‌تر است اما جالب است بدانید که قیمت یخچال‌های درب فرانسوی معمولاً از قیمت یخچال‌های ساید بای ساید بیشتر است. البته چون این نمونه از یخچال فریزرها فضای کمتری نسبت به نمونه درب فرانسوی اشغال می‌کنند، به همین دلیل پر فروش‌تر هستند و کاربران بیشتری دارند. توجه داشته باشید که در یخچال و فریزرهای ساید بای ساید دستگاه یخچال و دستگاه فریزر از هم جدا نیستند و کاملاً به هم چسبیده‌اند. به همین دلیل حمل این دستگاه‌ها کمی مشکل است چون اولاً وزن دستگاه بسیار زیاد است و دوم اینکه چون امکان جدا شدن یخچال و فریزر از هم در این دستگاه‌ها وجود ندارد به همین دلیل وزن آن‌ها بسیار زیاد است و جابجا کردن این دستگاه‌ها سخت و دشوار است. اگر فضای آشپزخانه شما کم است بهتر است از فکر خرید این نوع یخچال فریزرها بیرون بیایید.

بیشتر بخوانید: یخچال خودرو چه برندی بخریم؟  

یخچال فریزرهای دوقلو

یخچال فریزرهای دوقلو از نظر ظاهری شبیه به یخچال فریزرهای ساید بای ساید هستند. با این تفاوت که در این نمونه از یخچال فریزرها بر خلاف یخچال فریزرهای ساید بای ساید از هم جدا هستند و هیچ اتصالی میان آن‌ها وجود ندارد. از آنجایی که امکان جدا کردن این دستگاه‌ها از هم وجود دارد به همین دلیل شما برای جابجا کردن این دستگاه‌ها مشکلی نخواهید داشت و در نتیجه می‌توانید هر کدام از آن‌ها را به صورت کاملاً جداگانه جابجا کنید.. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و برتری‌های یخچال‌های دوقلو نسبت به یخچال فریزرهای ساید بای ساید این است که فضا و ظرفیت یخچال و فریزر در این نمونه از یخچال‌ها بیشتر است. بنابراین اگر به دنبال یخچال فریزر با فضای زیاد هستید و یا از آن دسته افرادی هستید که مواد غذایی را با حجم بالا نگهداری می‌کنند، به شما توصیه می‌کنم به جای خرید یخچال ساید بای ساید این نمونه از یخچال‌ها را در فهرست انتخابی خود قرار دهید.

یخچال فریزرهای دوقلو چون ظرفیت نسبتاً بالایی دارند به همین دلیل بیشتر برای خانواده‌های پر جمعیت مناسب هستند. البته توجه داشته باشید که ظرفیت بالای این یخچال‌ها به معنی اشغال فضای بیشتر در آشپزخانه است. به همین دلیل اگر فضای آشپزخانه شما محدود و کوچک است بهتر است از فکر خرید این یخچال فریزها برون بیایید و یخچال و فریزری را انتخاب کنید که فضای کمتری اشغال می‌کند. البته یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این دستگاه‌ها به خصوص برای افرادی که فضای آشپزخانه آن‌ها محدود است این است که الزامی به قرار دادن یخچال و فریزر در کنار هم در یخچال و فریزرهای دو قلو نیست و شما می‌توانید آن‌ها را در دو مکان کاملاً جدا از هم قرار دهید. بنابراین اگر با محدودیت فضا مواجه هستید اما می‌خواهید حتماً یخچال و فریزر دوقلو خریداری کنید می‌توانید از این قابلیت آن‌ها استفاده نمایید.

یخچال فریزرهای ۴ درب

از آنجایی که شباهت میان یخچال فریزرهای ۴ درب و یخچال‌های درب فرانسوی بسیار زیاد است، به همین دلیل بسیاری از کارشناسان این نوع دستگاه‌ها را نیز به عنوان یخچال فریزرهای درب فرانسوی می‌شناسند و به همین دلیل دسته‌بندی جداگانه‌ای برای این نمونه از یخچال‌ها در نظر نمی‌گیرند. در یخچال فریزرهای چهار درب به جای اینکه در بخش فریزر دو کشوی عریض و بزرگ وجود داشته باشد دو درب که از مرکز باز می‌شود و با درب‌های یخچال گه در قسمت بالای آن قرار دارد کاملاً هماهنگ است.

در یخچال فریزرهای چهار درب در قسمت فریزر دو عدد کشو وجود دارد. تعبیه این دو کشو در بخش فریزر دستگاه باعث شده است تا بتوانید به راحتی مواد غذایی را با هم تفکیک کنید و آن‌ها را در طبقه‌های مختلف قرار دهید. البته چون در این یخچال‌ها باید مواد غذایی را در کشو قرار دهید به همین دلیل امکان تعبیه و قرار دادن مواد غذایی با ابعاد و حجم بالا در این یخچال‌ها برای شما وجود نخواهد داشت.

در این بخش راهنمای خرید یخچال انواع محصولاتی را که در دسته‌بندی‌های مختلف بر اساس طراحی درب دستگاه قرار می‌گیرند، معرفی کردیم و قابلیت‌ها و امکانات هر کدام از آن‌ها را مورد بررسی قرار دادیم. در ادامه این مطلب و در بخش بعدی انواع یخچال فریزرها را بر اساس نوع نصب بررسی می‌کنم و در نهایت نحوه انتخاب بهترین یخچال فریزر را بر اساس ویژگی‌ها و دسته‌بندی‌هایی که ذکر شد، آموزش می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: معرفی یخچال مسافرتی برقی بدون قابلیت شارژ باتری  

دسته‌بندی یخچال فریزر بر اساس نحوه نصب و راه‌اندازی دستگاه

در راهنمای خرید یخچال محصولات یخچال فریزرهای موجود در بازار را می‌توان بر اساس نحوه نصب و راه‌اندازی آن‌ها می‌توان به ۳ دسته مختلف تقسیم‌بندی کرد که در ادامه همه این دسته‌ها را معرفی خواهیم کرد.

 یخچال فریزرهای مستقل و عمیق

یخچال‌های مستقل و عمیق د واقع یخچال‌هایی هستند که برای نصب حتماً باید بین کابینت‌ها قرار بگیرند. در واقع نیازی به نصب آن‌ها روی محل خاصی نیست. به همین دلیل این یخچال فریزرهای به دستگاه‌های مستقل مشهور هستند. این نمونه از یخچال فریزرها به دو دسته مهم تقسیم می‌شوند که در هنگام انتخاب و خرید باید حتماً به این نکته توجه کنید.

نمونه اول از یخچال‌های مستقل با نام یخچال‌های مستقل با عمق استاندارد شناخته می‌شوند. در این نمونه از یخچال فریزرها، عمق دستگاه نسبتاً زیاد است و در نتیجه ظرفیت آن بالا است. در صورتی که شما این نوع یخچال فریزرها مابین کابینت‌ها قرار دهید، معمولاً حدود ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر از کابینت به بیرون زده می‌شوند و کمی جلوتر از کابینت‌ها قرار می‌گیرند. اگر روی این موضوع حساس هستید و فکر می‌کنید این ویژگی باعث می‌شود که نمای ظاهری آَشپزخانه شما دچار مشکل شود و زیبایی خود را از دست بدهد بهتر است از فکر خرید این نمونه از یخچال فریزرها برون بیایید. البته شما می‌توانید این مدل از یخچال‌ها را در جایی به غیر از فضای بین کابینت استفاده کنید. از آنجایی که عمق این دستگاه‌ها زیاد است و ظرفیت نسبتاً بالایی دارند به همین دلیل استفاده از آن‌ها برای خانواده‌های پر جمعیت مناسب است.

نمونه دوم از یخچال‌های مستقل، یخچال‌های مستقل با عمق کمتر هستند. همان‌طور که از نام این یخچال‌ها مشخص است، عمق آن‌ها نسبت به نمونه اول بسیار کمتر است و در نتیجه اگر آن‌ها را در میان کابینت‌های خود قرار دهید با مشکل بیرون زدگی آن‌ها از کابینت مواجه نخواهید شد. اگر این یخچال‌ها در میان یا کنار کابینت‌های خود دهید فقط لبه درب آن‌ها از کابینت بیرون میزند که امری طبیعی است چون باید درب یخچال به راحتی باز شود. چون عمق این یخچال‌ها نسبت به یخچال‌های مستقل با عمق استاندارد کمتر است به همین دلیل ظرفیت آن‌ها نیز کمتر خواهد بود. اگر خانواده نسبتاً کم‌جمعیتی دارید ولی تمایل به نگهداری حجم زیادی از مواد غذایی دارید می‌توانید این نمونه از یخچال‌ها را در فهرست انتخابی خود قرار دهید.

بیشتر بخوانید: بهترین مدل یخچال فریزر هیمالیا کدام است؟

یخچال‌های توکار

طبق راهنمای خرید یخچال یخچال‌های توکار همان‌طور که از اسمشان مشخص است برخلاف یخچال‌های مستقل برای نصب نیاز به قرار گرفتن روی محل خاصی دارند. این دسته از یخچال‌ها خود به دو دسته تقسیم می‌شوند که در ادامه این دسته‌ها را معرفی خواهیم کرد.

نمونه اول، یخچال فریزرهای کامپکت یا فشرده شده هستند. یخچال‌های کامپکت در واقع یخچال‌هایی هستند که نسبتاً کم حجم هستند. به عبارت دیگر در طراحی آن‌ها سعی شده است ویژگی جاگیر نبودن و اشغال فضای کمتر در اولویت باشد. از آنجایی که این نمونه از یخچال‌های توکار فضای کمی اشغال می‌کنند به همین دلیل از آن‌ها می‌توان در محیط‌های اداری یا فروشگاهی که نیاز به استفاده از یخچال با فضای زیادی نیست استفاده کرد. همچنین می‌توان از این دستگاه‌ها در قسمت پایین جزیره یا پیشخوان آشپزخانه نیز استفاده کرد.

یخچال‌های توکار کامپکت یا فشرده شده بیشتر برای نگهداری مواد غذایی کم حجم و نوشیدنی‌ها مناسب هستند. چون نحوه طراحی و عملکرد این یخچال‌ها با یخچال‌های مستقل کاملاً متفاوت است، به همین دلیل شما به راحتی می‌توانید از آن‌ها در فضای بین کابینت‌ها بدون نگرانی از خرابی موتور و یا آسیب دیدن آن استفاده کنید.

نمونه دوم از یخچال‌های توکار، یخچال فریزرهایی هستند که شبیه به کشو بوده و در زیر پیشخوان و یا جزیره در آشپزخانه نصب می‌شوند. این نمونه از یخچال فریزرها دارای طراحی بسیار خاص و مدرن هستند و زیبایی خاصی را فضای آشپزخانه شما می‌بخشند. البته چون به صورت کشویی طراحی شده‌اند به همین دلیل نمی‌توان در آن‌ها حجم زیادی از مواد غذایی را نگهداری کرد. این نمونه از یخچال‌های توکار بیشتر برای نگهداری انواع نوشیدنی و خوردنی‌هایی که فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند کاربرد دارند. یکی از مهم‌ترین ویژگی این یخچال استفاده و دسترسی آسان به همه بخش‌های یخچال فریزر است.

یخچال فریزرها و یا سرد کننده‌های ستونی

سرد کننده‌های ستونی که نوع سوم یخچال فریزرهای موجود در بازار از لحاظ نصب و راه‌اندازی دستگاه هستند، نوعی از یخچال و فریزر هستند که همان‌طور که از اسمشان مشخص است به صورت ستونی قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها یا نقش یخچال را ایفا می‌کنند و یا می‌توان از آن‌ها به عنوان فریزر استفاده کرد. به عبارت دیگر می‌توان از این دستگاه‌ها هم به عنوان یخچال و هم به عنوان فریزر استفاده نمود. البته برخی از برندهای سازنده این نوع یخچال‌ها آپشنی را در اختیار مشتری قرار می‌دهند که به واسطه آن می‌توانند هم به یخچال و هم به فریزر در این نمونه از یخچال و فریزرها دسترسی داشته باشند.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این دستگاه‌ها این است که فضای کمی را اشغال می‌کنند و از طرفی ظاهر بسیار زیبایی به آشپزخانه می‌دهند. چون فضای محدودی را این دستگاه‌ها اشغال می‌کنند به همین دلیل انتخاب مناسبی برای خانواده‌های کم جمعیت به حساب می‌آیند. متأسفانه چون برندهای ایرانی در ایران اقدام و تولید این نمونه از یخچال‌ها نمی‌کنند و از طرفی یخچال‌های تولید شده توسط برندهای دیگر نیز کمتر به ایران وارد می‌شوند به همین دلیل تنوع این محصولات در بازار لوازم خانگی ایران بسیار محدود و کم است.

در این بخش به معرفی و بررسی یخچال‌ها و دسته‌بندی آن‌ها بر اساس نوع نصب و نحوه قرارگیری آن‌ها در فضای آشپزخانه یا هر محیط دیگری که از آن‌ها استفاده می‌شود پرداختیم. در ادامه این مطلب به بررسی و معرفی نکاتی که باید در هنگام خرید یخچال فریزر به آن‌ها دقت کنید خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: یخچال ال جی از یخچال اینستا ویو تا ساید ال جی  

نکات مهم راهنمای خرید یخچال

یخچال فریزر یکی از وسایل ضروری و کاربردی در آشپزخانه هر خانوارهای است و اگر بتوانید از داشتن لوازم خانگی دیگر مثل مایکروویو یا فر و دستگاه‌هایی از این دست چشم‌پوشی کنید، به هیچ عنوان نمی‌توانید از خریدن یخچال و فریزر چشم‌پوشی کنید چون برای نگهداری مواد غذایی حتی برای مدت یک یا دو روز نیز لازم و ضروری است. شاید انتخاب درست و خرید بهترین و مناسب‌ترین یخچال بدون دانستن نکات مهم کار سخت و دشواری باشد. اما ما به شما در این مقاله کمک می‌کنیم تا مهم‌ترین فاکتورهایی که باید بر اساس آن‌ها یخچال و فریزر مناسب خود را انتخاب کنید معرفی خواهیم کرد.

قبل از بررسی موارد و آیتم‌هایی که باید در خرید یخچال و فریزر به آن‌ها توجه کنید، باید دقت کنید که علاوه بر نکات فنی و ویژگی‌ها فنی یخچال و فریزر که باید مد نظر داشته باشید، سلیقه و میزان هزینه‌ای که برای خرید دستگاه خود در نظر گرفته‌اید نیز اهمیت زیادی دارد. برای اینکه انتخاب صحیحی داشته باشید باید بتوانید بین سلیقه خود، هزینه و ویژگی‌های فنی و قابلیت‌هایی که یخچال فریزر در اختیار شما قرار می‌دهد تعادل برقرار کنید و بهترین گزینه را انتخاب و خریداری کنید. با توجه به آنچه گفته شد در ادامه به فاکتورهای مهمی که در انتخاب و خرید یخچال باید به آن توجه کنید خواهیم پرداخت.

فاکتور و آیتم اول، ابعاد یخچال

خوشبختانه در بازار لوازم خانگی یخچال فریزرهای متنوعی با ابعاد مختلف وجود دارند. در نتیجه در هنگام برای نحوه خرید یخچال فریزر با انواع متنوعی در ابعاد مختلف مواجه خواهید شد. البته این تنوع محصولی ممکن است باعث گیج شدن کاربر و خریدار نیز بشود. به همین دلیل قبل از اینکه بخواهید یخچال و فریزر مناسب خود را انتخاب کنید حتماً ابعاد فضایی که قرار است دستگاه در آن قرار گیرد را مد نظر داشته باشد. همچنین علاوه بر ابعاد آشپزخانه باید اندازه ورودی خانه، ابعاد راهروها و همچنین مکانی که یخچال در آن قرار خواهد گرفت را در نظر داشته باشید. نکته مهم این است که فضای خانه شما و به خصوص آشپزخانه‌تان محدود و کوچک است، نباید یخچال فریزرهای با ابعاد بزرگ را انتخاب کنید. چون نه تنها با مشکل کمبود جا مواجه خواهید شد بلکه جابجا کردن یخچال و حتی حمل آن به درون خانه برای اولین بار یا هنگام اسباب‌کشی سخت خواهد بود. از طرفی ممکن است یخچال فضای زیادی را در آشپزخانه شما اشغال کند و رفت و آمد به آشپزخانه را برای شما دشوار کند.

زمانی که می‌خواهید ابعاد مکانی را که یخچال در آن قرار می‌گیرد، اندازه‌گیری کنید باید در حدود ۲۰ سانتیمتر برای یخچال نسبت به دیوار پشتی به منظور عبور هوا و همچنین ۵ سانتیمتر از دیوارهای کنار در نظر بگیرید. در صورتی که این فضای اضافی را مد نظر بگیرید هوای به راحتی در اطراف یخچال شما در حرکت خواهد بود که باعث می‌شود و موتور و کمپرسور یخچال بیش از حد داغ نشود و در نتیجه به مرور زمان دچار آسیب و خرابی نشود.

همچنین حتماً فضای کافی برای باز شدن درب یخچال فریزر روبروی آن در نظر بگیرید. چون این فضا علاوه بر اینکه باعث می‌شود تا درب یخچال به راحتی باز شود، باعث می‌شود دسترسی به مواد غذایی و محتوای یخچال راحت‌تر باشد. در جدول زیر ابعاد انواع مختلف یخچال‌هایی را که در بالا معرفی کردیم نمایش داده‌ایم.

مدل یخچال ارتفاع عرض عمق
فریزر بالا ۱۷۳ – ۱۴۵ ۷۱ – ۸۲ ۷۶ – ۸۴
فریزر پایین ۱۶۵ – ۱۷۴ ۷۴ – ۹۱ ۷۶ – ۸۶
ساید بای ساید ۱۶۸ – ۱۷۸ ۷۹ – ۹۵ ۸۱ – ۹۰
دوقلو ۱۶۸ – ۱۷۸ ۹۰ – ۱۲۵ ۷۸ – ۹۰
کامپکت ۸۶ ۹۶ – ۱۵۵ ۶۱
عمق کمتر ۱۷۰ – ۱۸۳ ۸۴ – ۹۱ ۶۱

سبک زندگی، فاکتور دوم و مهم تأثیرگذار در انتخاب یخچال فریزر

یکی از مواردی که برای نحوه خرید یخچال فریزر مهم است و اتفاقاً کمتر کسی به آن توجه می‌کند، سبک زندگی افراد خانواده و عادت‌های شخصی اعضای خانواده است. برای مثال بعضی از افراد عادت ندارند مواد غذایی را برای مدت طولانی در یخچال فریزر خود نگهداری کنند و ترجیح می‌دهند از مواد غذایی تازه استفاده کنند. این افراد در واقع نیازی به فضای زیاد و اضافه برای نگهداری حجم زیادی از مواد غذایی ندارند و بهتر است از یخچال و فریزرهایی استفاده کنند که فضای آن‌ها محدود و کم باشد.

بر خلاف دسته اول، عده‌ای از خانواده‌ها نیز هستند که عادت دارند مواد غذای را بیشتر از یک هفته در یخچال فریزر خود نگهدارند و خریدهای دو هفته یک‌بار یا ماهیانه انجام می‌دهند. این افراد چون باید مواد غذایی با حجم زیاد را در یخچال و فریزر خود نگهداری می‌کنند بنابراین بهتر است یخچال‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر انتخاب نمایند. مسلماً مصرف انرژی در این نمونه از یخچال و فریزرها نسبت به نوع اول بیشتر است و در نتیجه هزینه استفاده از یخچال نیز بیشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: معرفی و لیست قیمت یخچال فریزر پارس  

فاکتور سوم، فضای داخلی یخچال

سومین فاکتور در راهنمای خرید یخچال توجه به فضای یخچال است. این معیار معمولاً با مقیاس فوت مکعب یا لیتر سنجیده می‌شود. هر فوت مکعب به طور تقریبی برابر با ۲۸ لیتر است و هر لیتر هم اندازه یک مکعب با ارتفاع ۱۰، طول ۱۰ و عرض ۱۰ برابری می‌کند. برای همین اگر بخواهید ببینید یخچال ۲۰ فوتی دقیقاً چه ابعادی دارد باید ۲۰ را در ۲۸ ضرب کنید و عدد به دست آمده را در یک مکعب ضرب کنید. به این روش شما می‌توانید فضای حدودی را که می‌توانید از طریق یخچال خود به آن دسترسی داشته باشد محاسبه کنید.

یکی از مواردی که در هنگام انتخاب اندازه فضای داخلی یخچال باید به آن توجه کنید تعداد اعضای خانواده است و از طرفی سبک زندگی شما است. اگر تعداد اعضای خانواده شما کمتر از ۴ نفر باشد و بخواهید مواد غذایی را حداکثر برای مدت ۱ هفته در یخچال فریزر خود نگهداری کنید می‌توانید از بین یخچال‌هایی با ابعاد ۱۸ یا ۲۰ فوت گزنه مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. اما اگر تعداد اعضای خانواده شما بیشتر از ۴ نر است بهتر است یخچال با فضای داخلی بیشتری را انتخاب نمایید.

همیشه فضای داخلی یخچال فریزرها با احتساب فضایی که کشوها و طبقات تعبیه شده در آن اشغال کرده‌اند، محاسبه می‌شود. برای مثال فرض کنید شما می‌خواهید یک یخچال ۳۰ فوتی خریداری کنید. اگر بخواهید بدانید دقیقاً به چه میزان فضا در این یخچال دسترسی دارید باید به این نکته توجه کنید که فضای ۳۰ فوتی با احتساب فضای کشوها، آب‌سردکن و بخش یخ‌ساز دستگاه محاسبه شده است و فضای مفیدی که به آن دسترسی دارید کمتر از این میزان است. در جدول زیر فضای داخلی انواع مختلف یخچال فریزرها نمایش داده شده است.

نوع یخچال ابعاد یخچال
یخچال ساید بای ساید ۲ تا ۲۹ فوت
یخچال فریزر دو قلو ۳۲ تا ۴۱ فوت
یخچال فریزر بالا ۱۴ تا ۲۴ فوت
یخچال فریزر پایین ۱۹ تا ۲۵ فوت
یخچال فریزر کامپکت ۱۰ تا ۱۲ فوت

طراحی داخلی، فاکتور چهارم در انتخاب یخچال فریزر

شاید در نگاه اول طراحی داخلی یخچال فقط با زیبایی آن ارتباط داشته باشد اما نکته مهم در خصوص توجه به طراحی داخلی یخچال و فریزر این است که طراحی داخلی تا حد قابل توجهی به راحتی استفاده از فضای داخلی یخچال نیز وابسته است. مدیریت درست در طراحی و طبقه‌بندی طبقات یخچال فریزر از هدر رفتن فضای داخلی یخچال جلوگیری کرده و دست شما را در استفاده بهینه از تمام فضای داخل باز می‌گذارد.

منظور از طراحی داخلی یخچال و فریزر این است که طبقات و کشوهای در نظر گرفته شده برای یخچال به نحوی طراحی شده باشند که بیشترین فضا را برای قرار دادن انواع مواد غذایی در اختیار کاربر قرار دهد. در واقع زمانی که می‌خواهید یخچال و یا فریز مورد نظر خود را انتخاب کنید حتماً به این موضوع توجه کنید که آیا امکان استفاده از همه کشوهای فریزر را برای قرار دادن مواد غذایی در اختیار دارید یا نه. همچنین به این موضوع توجه کنید که قفسه‌های یخچال قابلیت تنظیم ارتفاع را داشته باشند. به این ترتیب شما می‌توانید ارتفاع یک کشو را کم و زیاد کنید تا بهتر بتوانید فضای داخلی یخچال خود را مدیریت نمایید.

همچنین یکی از نکات مهم در راهنمای خرید یخچال این است که آیا روی درب یخچال فضای مناسبی برای قرار دادن مواد غذایی مختلف وجود دارد با خیر. فضای داخلی روی درب یخچال باید به نحوی طراحی شده باشد که شما بتوانید روی آن انواع بطری، مایعات و مواد غذایی با بسته بندی‌های کوچک را قرار دهید.

همچنین در هنگام انتخاب و خرید یخچال فریزر به کشویی که برای قرار دادن میوه‌ها و سبزی‌ها در نظر گرفته شده است دقت کنید. اگر کشوی مخصوصی برای قرار دادن میوه و سبزی روی درب یخچال تعبیه شده باشد شما می‌توانید به راحتی میوه‌ها و سبزی‌های خود را در آن قرار دهید و یخچال شما دچار شلوغی نخواهد شد.

علاوه بر کشوی مخصوص برای قرار دادن میوه و سبزی بهتر است در یخچال‌ها یک کشو مخصوص قرار دادن لبنیات نیز در نظر گرفته شده باشد. وجود کشو مخصوص برای قرار دادن مواد غذایی مختلف می‌تواند به شما در مدیریت فضا و مرتب چیدن انواع مواد غذایی درون یخچال کمک کند. همچنین در بسیاری از یخچال‌های امروزی یک محفظه با عنوان محفظه خنک کننده سریع نیز وجود دارد. این محفظه بیشتر برای قرار دادن مواد غذایی که باید سریع خنک شوند و یا انواع نوشیدنی‌ها مناسب بوده و کاربرد زیادی دارد.

همچنین یک محفظه نیز در یخچال‌ها با نام Chiler وجود دارد که از آن برای نگهداری گوشت و مواد غذایی استفاده می‌شود. استفاده از این محفظه بیشتر برای آن دسته از کاربرانی مناسب است که عادت به خرید مواد غذایی به صورت روزانه و تازه دارند.

راهنمای خرید یخچال و جنس بدنه

معمولاً تولیدکننده یخچال فریزر چه برندهای ایرانی و چه برندهای خارجی، برای ساخت بدنه یخچال فریزر از فلزهایی مثل آهن و فولاد استفاده می‌کنند. مهم‌ترین ویژگی این فلزها، دوام و استحکام بالای آن‌ها است. البته در بدنه برونی یخچال که در مجاورت هوا قرار دارد از فلز ضد زنگ استیل چند لایه استفاده می‌شود. البته برخی از برندهای ایرانی هم هستند که در بدنه یخچال خود برای اینکه قیمت تمام شده آن کم شد از یک لایه فلز استیل و یا ترکیبی از پلاستیک و استیل استفاده می‌کنند.

یخچال‌هایی که در بدنه آن‌ها از استیل استفاده می‌شود معمولاً استحکام بیشتری نسبت به آن دسته از یخچال‌هایی دارند که در بدنه آن‌ها از ترکیبی از پلاستیک و استیل استفاده می‌شود. البته قیمت این یخچال نیز گران‌تر است.

طبق راهنمای خرید یخچال محصولاتی که در بدنه آن‌ها از استیل استفاده شده سات یک ایراد بزرگ دارند و آن این است که لکه روی بدنه آن‌ها به راحتی قابل مشاهده است و از طرفی روی آن‌ها نمی‌توان از وسایل آهنربایی تزئینی استفاده کرد. به همین دلیل برندهای تولیدکننده یخچال برای رفع این مشکل از فولاد به همراه لمینت استیل در بدنه یخچال‌های خود استفاده می‌کنند. استفاده از این مواد در کنار هم باعث می‌شود تا هم ظاهر بدنه یخچال زیبا و جذاب باشد و هم اینکه قیمت تمام شده تولید یخچال کاهش یابد.

فاکتور میزان مصرف انرژی، ششمین فاکتور در انتخاب یخچال

در راهنمای خرید یخچال باید به مصرف انرژی محصول توجه داشته باشید. شاید باور کردن این موضوع که بخش مهمی از هزینه سالانه یخچال فریزر به میزان مصرف برق در یخچال بستگی دارد. اما واقعیت این است که بسیاری از هزینه‌های برق سالانه در خانه‌ها مربوط به برق مصرفی یخچال و فریزر است. بنابراین اگر شما یخچالی بخرید که از نظر مصرف انرژی کم مصرف‌تر و با کیفیت‌تر باشد در هزینه‌های سالانه خود نیز صرفه‌جویی کرده‌اید. میزان مصرف یخچال، با برچسب انرژی نمایش داده می‌شود. یخچال‌هایی که از نظر رده‌بندی برچسب انرژی در رتبه بالاتری قرار می‌گیرند، کم مصرف‌ترین در نوع خود محسوب می‌شوند. برچسب انرژی در یخچال‌ها معمولاً در گوشه سمت چپ یخچال و بالای آن تعبیه می‌شود که با حروف A تا G نمایش داده می‌شود. هرچقدر مصرف سطح انرژی به A نزدیک‌تر باشد یعنی یخچال شما کم مصرف‌تر است.

طبق راهنمای خرید یخچال روی برخی از یخچال فریزرهای موجود در بازار برچسب Energy Star هستند. مصرف انرژی در این یخچال‌ها در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر از مصرف انرژی در یخچال‌هایی است که برچسب انرژی آن‌ها در رده A قرار دارد. زمان که برای خرید یخچال فریزر اقدام می‌کنید حتماً به اینکه موضوع که کدام یخچال مصرف انرژی کمتری دارد دقت کنید.

به غیر از مواردی که در بالا به آن اشاره شد، نکات دیگری نیز وجود دارد که باید در هنگام خرید یخچال و فریزر به آن دقت کنید. برای مثال سر و صدایی که توسط یخچال تولید می‌شود، میزان بودجه‌ای که برای خرید دستگاه مورد نظر خود کنار گذاشته‌اید، سهولت در نظافت دستگاه، یعنی اینکه آیا می‌توانید به راحتی یخچال فریزر خود را تمیز کنید، توجه به آب و هوای منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید و می‌خواهید از یخچال فریزر خود در آن استفاده نمایید، گارانتی یخچال و همچنین نوعی موتور یخچال که در مطالب قبلی در خصوص آن توضیحات کافی داده شد، توجه کنید.

یخچال ایرانی چه مارکی خوبه ؟

در بین شرکت‌های ایرانی که در زمینه تولید این محصول فعالیت دارند، میتوان به شرکت الکترواستیل، هیمیالیا، پارس، فیلور، امرسان، اسنوا و یخساران اشاره کرد. بهترین یخچال ایرانی طبق نظرات برخی از مشتریان ترکیبی از این برندهاست. هر کدام از شرکت‌ها محصولاتی را با سه رده (پایین، میانی و بالا) به بازار عرضه می‌کنند. با توجه به راهنمای خرید یخچال و فریزر که در این مطلب به طور مفصل به آن پرداختیم، می‌توانید انتخاب بهتری در بین برندهای ایرانی داشته باشید.

سخن پایانی

در این مطلب راهنمای خرید یخچال سعی کردیم تا در خصوص انواع یخچال و دسته‌بندی آن‌ها بر اساس طراحی درب و همچنین نحوه نصب دستگاه صحبت کنیم و همچنین همه نکات مهمی را که باید در خرید یخچال و فریزر به آن توجه کنید را نیز مورد بررسی قرار دادیم.

سوالات متداول

پرفروش ترین یخچال و فریزر ایرانی از چه مارکیه؟

بهترین یخچال و فریزر ایرانی طبق نظر مشتریان و کاربران سایت های معتبر بیشتر از برندهایی مثل اسنوا، هیمالیا، الکترواستیل و یخساران بوده. البته برندهای دیگه ای هم هستند که تصلا به طور کامل یخچال های این برندها رو بررسی کرده است.

بهترین یخچال ایرانی چه برندی رو پیشنهاد میدین؟

هدف سایت تصلاپرس تبلیغات نیست و کمک به شما در خرید بهترین یخچال هست. یخچال فریزر اسنوا، دوو، امرسان، هیمالیا، الکترواستیل، پارس و امرسان همه دارای محصولات متنوع با رده بندی متفاوت هستند. برای رده بندی برندها باید نوع محصولاتشون رو هم در نظر بگیریم. تصلا پرس این موضوع رو براتون باز میکنه.

یخچال ایرانی بهتره یا خارجی؟

مسلما همه در پاسخ می گویند یخچال فریزر خارجی بهتر است. اما به شرط اینکه محصول اورجینال خریداری کنید که این روزها یخچال های تقلبی در بازار زیاد شده است. ضمن اینکه قیمت بالایی هم دارند. اما محصولات ایرانی را با اطمینان از اصل بودن خریداری می کنید.

 

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 2.6 / 5. تعداد آرا: 5

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | آنچه باید در خرید یخچال خودرو بدانید
    جولای 16, 2021

    […] بیشتر بخوانید: راهنمای خرید یخچال/یخچال ایرانی چه مارکی خوبه؟ […]

    تصلا | ارزان‌ترین یخچال چهار درب در بازار کدام است؟
    جولای 16, 2021

    […] بیشتر بخوانید: راهنمای خرید یخچال/یخچال ایرانی چه مارکی خوبه؟ […]

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | کدام یخچال فریزر ایرانی بهتر است؟ + قیمت
    آگوست 10, 2021

    […] در ادامه سایت لوازم خانگی تصلا قصد داریم به سوال یخچال فریزر چه مارکی خوبه پاسخ […]

لینک کپی شد!