تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای خرید جاروبرقی

راهنمای خرید جاروبرقی/ بهترین برند جاروبرقی؛ ایرانی یا خارجی؟

راهنمای خرید
بهترین مارک جاروبرقی ایرانی کدام برند است؟ راهنمای خرید جاروبرقی به معرفی بهترین برندها و مدل‌های عرضه شده در سال جاری می‌پردازد. جاروبرقی یکی از انواع دستگاه‌های جاروبرقی است که در اکثر خانه‌های ما از آن برای تمیز کردن و پاک کردن فرش‌ها، سطح اتاق‌ها، حال و پذیرایی استفاده می‌شود. از آنجایی که حداقل هفته‌ا‌‌ی […]

بهترین مارک جاروبرقی ایرانی کدام برند است؟ راهنمای خرید جاروبرقی به معرفی بهترین برندها و مدل‌های عرضه شده در سال جاری می‌پردازد. جاروبرقی یکی از انواع دستگاه‌های جاروبرقی است که در اکثر خانه‌های ما از آن برای تمیز کردن و پاک کردن فرش‌ها، سطح اتاق‌ها، حال و پذیرایی استفاده می‌شود. از آنجایی که حداقل هفته‌ا‌‌ی دو بار از جاروبرقی استفاده می‌کنیم و به همین دلیل این دستگاه یک وسیله کاربردی در خانه‌های ما به حساب می‌آید به همین دلیل برندهای تولید کننده این وسیله سعی می‌کنند در مدت زمان نسبتاً کوتاهی مدل‌های متفاوت و مختلفی را از جاروبرقی‌ها به بازار عرضه کنند.

تصلا -اگر برای انتخاب لوازم خانگی و خرید جاروبرقی به بازار لوازم خانگی مراجعه کنید متوجه خواهید شد که چقدر تنوع این وسیله در بازار زیاد است و قطعاً برای انتخاب و خرید مناسب‌ترین نمونه از این دستگاه‌ها با مشکل و چالش‌های زیادی مواجه خواهید شد.

به همین دلیل در این مطلب سایت اخبار لوازم خانگی تصلاپرس قصد داریم به راهنمای خرید جاروبرقی بپردازیم. هدف این است تا به شما انواع مختلفی از بهترین جاروبرقی‌های موجود در بازار را معرفی کنیم و امکانات آن‌ها را باهم مقایسه کنیم تا بتوانید در انتخاب این دستگاه‌ها از نکات مختلفی که به آن‌ها اشاره می‌کنیم استفاده لازم و کافی را ببرید.

قبل از معرفی و ارائه راهنما برای انتخاب جارو برقی موجود در بازار باید به این نکته اشاره کنیم که در حال حاضر جاروبرقی‌ها به غیر از جاروبرقی‌های رباتی که در مطلب‌های قبلی به صورت کامل در خصوص آن‌ها صحبت کردیم، به دو دسته کیسه دار و مخزن دار تقسیم می‌شوند. هر کدام از این جاروبرقی‌ها کاربری خاصی دارند و بهتر است بر اساس شرایط و نحوه استفاده از آن‌ها این دستگاه‌ها را انتخاب کنید. از طرفی همان‌طور که جاروبرقی‌های کیسه دار مزایا و راحتی کاربردی منحصر به فرد خود را دارند، جاروبرقی‌های مخزن دار نیز مزایی خاص خود را دارند.

برای مثال چون در مدل‌های بهترین برند جاروبرقی کیسه دار برای جمع‌آوری آشغال‌ها کیسه وجود دارد، خالی کردن جاروبرقی راحت‌تر است و از طرفی بهداشتی‌تر نیز به نظر می‌رسند. در حالی که در جاروبرقی‌های مخزن دار به دلیل وجود نداشتن کیسه، نیازی به پرداخت هزینه برای کیسه جاروبرقی ندارید و از طرفی در این جاروها گرد و غبار و آلودگی معمولاً فشرده و متراکم می‌شود و در نتیجه مدت زمان بیشتری نسبت به جاروبرقی‌های کیسه دار بدون نیاز به خالی کردن مخزن می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: جاروبرقی رباتیک چیست + لیست قیمت

بهترین مارک جاروبرقی ایرانی ؛ نقد و بررسی

اگر به بازار لوازم خانگی برای خرید جاروبرقی سر بزنید، با طیف وسیعی از جاروبرقی های ۲۰۲۱ و با مدل‌های مختلف که توسط برندهای ایرانی یا برندهای خارجی تولید و به بازار عرضه شده‌اند مواجه خواهید شد. هر چند این تنوع محصولی باعث می‌شود تا کاربران با هر سلیقه و نیازی بتوانند محصول مورد نظر خود را خریداری کنند اما در برخی از موارد باعث سردرگمی کاربر در انتخاب و خرید محصول می‌شود.

نکته مهم و قابل توجه در خصوص راهنمای خرید جاروبرقی این است که با وجود پیشرفت تکنولوژی از جمله تکنولوژی‌هایی که در طراحی و تولید دستگاه‌هایی مثل جاروبرقی از آن‌ها استفاده می‌شود، اکثر قریب به اتفاق این دستگاه‌ها می‌توانند به راحتی سطوحی مثل فرش و حتی سطوحی سخت را به خوبی تمیز کنند و خیال ما را از بابت این قضیه راحت کنند. به همین دلیل چیزی که این روزها به جای قدرت تمیزکنندگی در این دستگاه‌ها بیشتر از قبل اهمیت دارد، اولاً قدرت مکش آن‌ها و از طرفی داشتن امکانات جانبی مثل مخزن بزرگ، ضد آلرژی بودن و تولید نکردن گرد و خاک و آلوده نکردن محیط است.

جاروبرقی‌های کیسه‌دار لوله تلسکوپی

در واقع شاید موارد و نکاتی که امروزه باید در انتخاب و خرید بهترین مارک جاروبرقی ایرانی به آن‌ها توجه کرد و یک ویژگی و قابلیت ضروری برای این دستگاه‌ها هستند و به عبارت دیگر باید حتماً روی جاروبرقی‌ها تعبیه شده باشند در گذشته یا اصلاً وجود نداشتند و یا اینکه به عنوان یک مزیت یا برتری لاکچری برای این دستگاه‌ها به حساب می‌آمدند. در اصل قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که باعث برتری و ارجحیت یک مدل بر دیگری مدل دیگر می‌شود با چیزی که در گذشته از اهمیت بیشتری برخوردار بود بسیار متفاوت است.

به همین دلیل است که باید معیارهای امروزی را که باعث برتری یک دستگاه بر دستگاه دیگر می‌شود را بشناسید و به آن توجه داشته باشید. برای مثال شاید در گذشته قابلیتی مثل قدرت مکش جاروبرقی برای جمع کردن موی حیوانات قابلیتی بود که یا اصلاً روی جاروبرقی‌ها وجود نداشت یا اگر چنین قابلیتی روی این دستگاه‌ها تعبیه می‌شد از اهمیت چندان زیادی برخوردار نبود و برای بسیاری به عنوان یک معیار مهم در انتخاب این دستگاه‌ها به حساب نمی‌آمد. اما امروزه این قابلیت از اهمیت زیادی برای خریدار و مصرف کننده جاروبرقی برخوردار است.

طبق بسیاری از برندهای مطرح تولید کننده لوازم خانگی از برند بوش گرفته تا برندهایی مثل سامسونگ و ال‌جی و برندهای ایرانی مثل پاکشوما، پارس خزر و از این دست انواع مختلفی از جاروبرقی‌ها را با امکانات خاص و ویژه در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. اگرچه تولیدات جاروبرقی برندهای ایرانی از نظر کیفیت بدنه و قدرت موتور به پای محصولات خارجی نمی‌رسد اما به هر حال به دلیل نوسانات و افزایش چشمگیر قیمت دلار خرید محصولات خارجی برای بسیاری از مردم امکان‌پذیر نیز نیست و با توجه به بودجه‌ای که برای خرید جاروبرقی دارند باید کالای مورد نظر خود را از میان برندهای ایرانی خریداری کنند.

از این رو در این مطلب و مطلب‌های بعدی قصد داریم تا هم بهترین جاروبرقی‌های تولید برندهای مطرح دنیا را که در بازار لوازم خانگی موجود هستند معرفی کنیم و هم به معرفی بهترین جاروبرقی‌های تولید داخل بپردازیم. در این مطلب به معرفی انواع جاروبرقی‌های کیسه‌دار ایرانی و خارجی موجود در بازار لوازم خانگی ایران خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: معرفی و لیست قیمت جاروبرقی پاکشوما

بهترین برند جاروبرقی خارجی موجود در بازار ایران

جاروبرقی‌های تولید برندهای خارجی که در بازار ایران موجود هستند و به عنوان جاروبرقی‌های سیم‌دار خوابیده شناخته می‌شوند به دو دسته جاروبرقی‌های کیسه دار و جاروبرقی‌های مخزن دار تقسیم می‌شوند. در این بخش نیز ما این جاروبرقی‌ها را در دو سته مخزن دار و کیسه دار معرفی خواهیم کرد. ابتدا به معرفی بهترین جاروبرقی‌های کیسه دار برندهای مختلف می‌پردازیم و سپس چند نمونه از جاروبرقی‌های بدون کیسه برندهایی مثل بوش و سامسونگ را نیز معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین مدل جاروبرقی تولیپس کدام است؟

جاروبرقی‌های کیسه‌دار لوله تلسکوپی BSGL32500 محصول برند بوش

برند بوش یکی از بهترین تولیدکنندگان لوازم خانگی در ایران است. در فهرست محصولات این برند، جاروبرقی‌ها از جایگاه خاصی برخوردار هستند. البته یکی از معایب محصولات این برند که در مورد همه محصولات آن صادق است، گران بودن این محصولات است. با این وجود چون کیفیت و قدرت محصولات این برند از جمله جاروبرقی‌های آن چه از نظر بدنه و چه از نظر موتور در درجه بالایی برخوردار هستند به همین دلیل محصولات این برند ارزش پرداخت هزینه را دارند.

بهترین برند جاروبرقی مدل BSGL32500 از جمله جاروبرقی‌های کیسه‌دار این برند است که قدرت موتور آن در حدود ۲۵۰۰ وات است. چون قدرت موتور این محصولات بسیار زیاد است به همین دلیل به راحتی می‌تواند کوچک‌ترین ذرات آشغال و گرد و خاک را به راحتی از روی زمین جمع کند. قدرت مکش این جاروبرقی برای تمیز کردن سطوحی مثل فرش و موکت نیز بسیار بالا است. ظرفیت مخزن این جاروبرقی چیزی در حدود ۴ لیتر است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع جاروبرقی‌های برند بوش این است که روی آن‌ها نمایشگر پر شدن مخزن وجود دارد که به محض اینکه مخزن جاروبرقی پر می‌شود، این علامت برای کاربر نمایش داده می‌شود.

روی جاروبرقی‌های برند بوش مدل BSGL32500 یک سیم ۸ متری تعبیه شده است و به همین دلیل شما می‌توانید تا شعاع ده متری را بدون نیاز به تغییر پریز برق جارو کنید. برند بوش در طراحی این نمونه از محصولات خود سعی کرده است تا وزن آن‌ها را بسیار سبک در نظر بگیرد از این رو یکی از مزیت‌های این مدل از جاروبرقی‌ها وزن سبک آن‌ها به حساب می‌آید. متأسفانه روی این نمونه از جاروبرقی‌های برند بوش قابلیت جمع‌آوری مایعات تعبیه نشده است و همچنین دسته آن‌ها فاقد دکمه‌های کنترلی است که روی بسیاری از جاروبرقی‌های مدرن امروزی تعبیه می‌شود.

طبق راهنمای خرید جاروبرقی روی جاروبرقی‌های برند بوش مدل BSGL32500 برای تنظیم قدرت مکش موتور روی بدنه یکسری دکمه تعبیه شده است و کاربر برای تنظیم قدرت مکش جاروبرقی باید از این دکمه‌ها استفاده کند. این مسئله می‌تواند برای بسیاری از کاربران یک ایراد مهم به حساب بیاید چون کاربر برای تنظیم قدرت موتور در حین انجام کار با این دستگاه‌ها باید خم شود. خوشبختانه روی این مدل از محصولات برند بوش فیلتر بهداشتی تعبیه شده است. همچنین برای خروجی آن نیز فیلتر بهداشتی HEPA در نظر گرفته شده است که یک قابلیت ضروری روی همه جاروبرقی‌ها به حساب می‌آید.

در حال حاضر این نمونه از جاروبرقی‌های برند بوش فقط با رنگ قرمز در بازار موجود هستند. نوع کیسه در نظر گرفته شده برای این نمونه از جاروبرقی‌های کیسه دار برند بوش از نوع TYP G است و دسته تعبیه شده برای آن نیز از نوع ارگونومیک است. یکی از ویژگی‌های این جاروبرقی این است که می‌توانید زاویه برس در آن را برای تمیز کردن سطوح مختلف مثل فرش و یا موکت تغییر دهید. همچنین در زیر آن ۴ قرقره برای حرکت آسان جاروبرقی در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید ارزان‌ترین جاروبرقی‌های بازار+ قیمت

جاروبرقی‌های کیسه‌دار برند بوش مدل BGL8PRO5IR

طبق راهنمای خرید جاروبرقی یکی از پرطرفدارترین جاروبرقی‌های برند بوش که از نوع کیسه دار هستند، جاروبرقی‌های بوش مدل BGL8PRO05IR هستند. این جاروبرقی‌های از نظر طراحی به نحوی طراحی شده‌اند که در حالی که بسیار ساده هستند اما شیک و جذاب به نظر می‌آیند.

از جمله مهم‌ترین قابلیت‌های این نمونه از جاروبرقی‌های برند بوش می‌توان به قدرت موتور بسیار بالای آن اشاره کرد. همچنین این دستگاه‌ها دارای سری‌های بسیار متنوعی هستند که کاربر می‌توانند در موارد مختلف از آن‌ها استفاده کند. برای مثال روی این نمونه از محصولات برند بوش یک سری جداگانه برای تمیز کردن مبلمان، یک سری کاملاً جدا برای تمیز کردن اثاثیه و درزهای روی مبل و صندلی و یا کناره‌های دیوار و همچنین یک سری جداگانه برای تمیز کردن و جمع کردن موی حیوانات از روی فرش و موکت در نظر گرفته شده است.

ظرفیت جاروبرقی‌های کیسه‌ای بوش مدل BGL8PRO5IR چیزی در حدود ۵ لیتر است. از این رو کیسه‌های زباله این نمونه از جاروبرقی‌ها به این راحتی‌ها پر نمی‌شود و مدت زمان زیادی را می‌توانید از این دستگاه‌ها بدون نیاز به تعویض کیسه استفاده کنید. لوله در نظر گرفته شده برای این محصول برند بوش از نوع لوله‌های تلسکوپی است. از طرفی در نظر گرفتن فیلتر بهداشتی، و فیلتر خروجی HEPA که مانع انتشار گرد و خاک در محیط می‌شود از دیگر ویژگی‌های و قابلیت‌های این دستگاه‌ها به حساب می‌آید.

متأسفانه روی دسته این نمونه از محصولات برند بوش نیز هیچ دکمه کنترلی تعبیه نشده است به همین دلیل کاربر برای تنظیم قدرت موتور و مواردی از این دست باید خم شود که این یک ایراد اساسی برای یک جاروبرقی مدرن امروزی به حساب می‌آید. قدرت موتور این جاروبرقی‌ها چیزی بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ وات است.

تعداد چرخ‌هایی که در زیر این جاروبرقی‌ها تعبیه شده است ۳ عدد است. چون این چرخ‌ها دارای قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه هستند به همین دلیل شما می‌توانید به راحتی این دستگاه را روی فرش و یا موکت حرکت دهید.

طول سیم در نظر گرفته شده برای جاروبرقی‌های کیسه‌ای برند بوش مدل BGL8PRO5IR چیزی در حدود ۱ ۳ متر است به همین دلیل شما می‌توانید تا شعاع حدود ۱۶ متری را بدون نیاز به تعویض پریز برق تمیز کنید. یکی از مزیت‌های مهم این نمونه از دستگاه‌های برند بوش این است که تمیز کردن مخزن و تعویض پاکت یا کیسه دستگاه بسیار ساده و آسان انجام می‌شود. کم صدا بودن موتور و قیمت نسبتاً مناسب آن نسبت به قابلیت‌هایی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد می‌تواند یک امتیاز برای انتخاب این جاروبرقی‌ها باشد.

بیشتر بخوانید: جاروبرقی رباتی بخریم؟  

جاروبرقی‌های کیسه‌ای برند میِل  یا Miel مدل C3 Complete Camila

برند میِل یکی از بهترین تولیدکنندگان لوازم خانگی در دنیا است که محصولات با کیفیتی را به بازار عرضه می‌کند. یکی از بهترین محصولات این برند که توانسته در ایران نیز طرفداران زیادی را به خود جلب نماید، جاروبرقی‌های کیسه‌ای مدل C3 Complete Camila  این برند است. اولین و مهم‌ترین ویژگی محصولات این برند استفاده از لوله خرطومی بلند براین این دستگاه‌ها است. از طرفی تمامی قطعات این جاروبرقی‌های به صورت On board روی دستگاه نصب شده است به همین دلیل احتمال جدا شدن قطعات مثل لوله خرطومی و از این دست در حین کار کردن با دستگاه وجود ندارد.

برای جاروبرقی‌های برند میِل مدل C3 Complete Camila دو برس مختلف در نظر گرفته شده است که یکی از آن‌ها برای تمیز کردن فرش و موکت کاربرد دارد و دیگری برای تمیز کردن سطوح سخت مثل سطوحی سرامیکی و چوبی استفاده می‌شود. همچنین روی این دستگاه‌ها نیز برس برای تمیز کردن گرد و خاک و یک برس برای تمیز کردن درزهای روی مبل یا کناره‌های دیوار تعبیه شده است.

متأسفانه این دستگاه‌ها فاقد سری مخصوص به جمع‌آوری موی حیوانات هستند بنابراین اگر در خانه خود از حیوان خانگی مراقبت می‌کنید بهتر است به فکر جاروبرقی دیگری باشید. قدرت موتور جاروبرقی‌های میِل  مدل C3 Complete Camila چیزی در حدود ۱۲۰۰ وات است و طول سیم در نظر گرفته شده برای آن چیزی در حدود ۷ متر است که شما می‌توانید با استفاده از آن تا شعاع ۱۰ متری را بدون نیاز به تعویض پریز برق جارو کنید. وزن جاروبرقی چیزی در حدود ۱۹٫۴ پوند است.

طبق راهنمای خرید جاروبرقی مزایای جاروبرقی‌های کیسه‌ای برند میِل مدل C3 Complete Camila می‌توان به قدرت آن در تمیز کردن سطوح سخت مثل چوب و پارکت یا سرامیک اشاره کرد. همچنین چون این دستگاه‌ها مجهز به فیلتر ضد آلرژی هستند که مانع انتشار گرد و خاک در هوا می‌شود، افرادی که دچار آلرژی هستند می‌توانند این دستگاه را انتخاب نمایند. علاوه بر این تمام قطعات این دستگاه به صورت کاملاً on board روی موتور جاروبرقی نصب شده است.

اما جاروبرقی‌های کیسه‌ای برند میِل معایبی نیز دارد. یکی از مهم‌ترین معایب این دستگاه‌ها این است که قیمت آن‌ها نسبت به قابلیت‌هایی که در اختیار کاربران قرار می‌دهند نسبتاً زیاد است و طرفی زمانی که شما آن را به صورت خوابیده در جایی قرار می‌دهید فضای زیادی اشغال می‌کند و در نتیجه مناسب استفاده برای فضاها و مکان‌های کم جا نیست.

راهنمای خرید جاروبرقی و برند میِل مدل Cat And Dog C3

یکی از بهترین جاروبرقی‌های تولید برند میِل جاروبرقی‌های مدل Cat And Dog این برند هستند. قدرت مکش موتور این جاروبرقی‌های به نحوی است که شما به راحتی می‌توانید از آن‌ها برای تمیز کردن انواع فرش‌ها با هر میزانی پرزی که هستند، استفاده کنید.

این قابلیت مهم به دلیل تعبیه برس‌های از نوع SEB 228 Electronic این دستگاه‌ها است. این پرس‌ها در جمع‌آوری انواع آشغال‌ها از روی انواع مختلف موکت و فرش بسیار پر قدرت‌تر از برس‌های از نوع SEB 217-3 عمل می‌کنند. همچنین قدرت این پرس‌ها بسیار بیشتر از برس‌های از نوع Turbo Brush هستند. در واقع استفاده از این نوع پرس‌ها باعث می‌شود در زمان جارو کردن فرش‌ها، به هیچ عنوان سری دستگاه روی فرش گیر نکند.

طبق راهنمای خرید جاروبرقی روی جاروبرقی‌های کیسه‌ای برند میِل مدل Cat And Dog مانند همه جاروبرقی‌های سری C3 این برند موتور دارای ۶ قدرت مکش است. امکان تنظیم این سرعت‌ها روی بدنه جاروبرقی وجود دارد. البته خوشبختانه این دکمه‌های کنترلی به نحوی طراحی شده‌اند که کاربر می‌تواند بدون نیاز به خم شدن به راحتی با انگشتان پا این دکمه‌ها را فشار دهد.

علاوه بر استفاده از برس‌های الکترو پلاس روی این جاروبرقی‌ها، برای اینکه بتوان با استفاده از این جاروبرقی‌های سطوح سخت مثل پارکت و سرامیک یا چوب را تمیز کرد، برس‌های SBE 300 روی این دستگاه‌ها تعبیه شده است.

استفاده از این پرس‌ها روی جاروبرقی‌های میان رده که جاروبرقی میِل مدل Cat And Dog نمونه‌ای از آن‌ها است، رواج دارد. علاوه بر این دو نوع برس، یکسری اکسسوری و لوازم جانبی نیز روی این جاروبرقی‌ها در اختیار کاربران قرار گرفته است که بیشتر برای تمیز کردن موی حیوانات کاربرد دارد.

روی جاروبرقی‌های میِل مدل Cat And Dog یکسری فیلتر اکتیو ایر تعبیه شده است. در این فیلترها به صورت پیش فرض یکسری زغال فعال یا زغال اکتیو تعبیه شده است که به واسطه آن گرد و خاکی که از تمیز کردن سطوح در هوا ایجاد می‌شود، جذب می‌شود و در نتیجه گرد و خاکی در هوا باقی نمی‌ماند.

شاید در نگاه اول تفاوت چندانی میان این فیلترها که در آن‌ها از ذغال اکتیو استفاده شده است و فیلترهای معمولی وجود نداشته باشد اما واقعیت این است که عملکرد فیلترهای ذغال دار در این جاروبرقی‌ها به شدت در تمیز بودن هوا تاثیرگذار است.

موتور این جاروبرقی‌ها دارای قدرت ۱۲۰۰ وات است و وزن آن‌ها چیزی در حدود ۱۹ پوند است که باعث شده این جاروبرقی‌ها به عنوان جاروبرقی‌های بسیار سبک در بازار شناخته شوند. روی این جاروبرقی‌ها حالت بی‌صدا نیز وجود دارد که با فعال کردن آن می‌توان از جاروبرقی حتی زمانی که همه اعضای خانواده در حال استراحت هستند نیز استفاده کرد.

البته این جاروبرقی ایرادهایی نیز دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها کم بودن قدرت موتور است. از طرفی چون سیم جاروبرقی نسبتاً کوتاه است به همین دلیل شعاعی که کاربر می‌تواند بدون نیاز به تعویض پریز برق از جاروبرقی استفاده کند، محدود خواهد بود.

بیشتر بخوانید جاروبرقی پارس خزر بخریم یا پاکشوما؟  

جاروبرقی کیسه‌ای سامسونگ مدل VC24ACNJGBB QUEEN-24

برند سامسونگ نیز یکی از برندهای شناخته شده تولید لوازم خانگی است که اصالت آن کرهای است. این برند نیز مانند بسیاری از برندهای مطرح تولیدکننده لوازم خانگی در دنیا در فهرست محصولات خود انواع مختلفی از جاروبرقی‌ها چه جاروبرقی‌های کیسه‌ای و چه جاروبرقی‌های بدون کیسه و رباتی را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

یکی از بهترین و پرطرفدارترین جاروبرقی‌های کیسه‌ای برند سامسونگ، جاروبرقی‌های مدل VC24ACNJGBB QUEEN-24 این برند هستند که در برخی از فروشگاه‌های لوازم خانگی با نام Queen 24 شناخته می‌شوند. این جاروبرقی‌های در دسته جاروبرقی‌های دارای کیسه قرار می‌گیرند که دارای قدرت موتوری برابر با ۲۴۰۰ وات هستند.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این نمونه از بهترین برند جاروبرقی ظرفیت بالای کیسه‌ای است که در آن‌ها قرار می‌گیرد. ظرفیت این کیسه‌ها چیزی در حدود ۴ لیتر است، به همین دلیل شما می‌توانید با استفاده از این جاروبرقی‌ها تا مدت زمان زیادی بدون نیاز به تعویض کیسه استفاده کنید و نگران پر شدن کیسه آن باشید.

این جاروبرقی‌ها نیز مانند اکثر جاروبرقی‌های موجود در بازار مجهز به فیلتر HEPA هستند که در خروجی آن‌ها واقع شده است. فیلتر هپا یا HEPA می‌تواند تا بیش از ۹۹ درصد از آلودگی‌های موجود در هوا را به خود جذب کند. چون روی این جاروبرقی از این نوع فیلترها استفاده شده است به همین دلیل انتخاب این دستگاه‌ها برای آن دسته از کاربرانی که دچار آلرژی هستند مناسب است.

برای این نمونه از جاروبرقی‌های برند سامسونگ دو عدد چرخ کوچک و دو عدد چرخ بزرگ زیر دستگاه تعبیه شده است که باعث می‌شود حرکت و جابجایی آن علی‌رغم وزن نسبتاً سنگینی که دارد روی همه سطوح آسان و ساده‌تر باشد.

برای اینکه بتوانید میزان قدرت مکش موتور جاروبرقی‌های VC24ACNJGBB QUEEN-24 برند سامسونگ را تنظیم کنید باید از یک پیچ چرخشی که روی بدنه آن قرار گرفته است استفاده کنید. تعبیه پیچ برای تنظیم موتور جاروبرقی آن روی بدنه یک ایراد بزرگ برای دستگاه به حساب می‌آید جون کاربر برای تنظیم قدرت مکش موتور نمی‌تواند از پای خود استفاده کند و باید حتماً خم شود. از طرفی روی دسته جاروبرقی نیز هیچ‌گونه دکمه کنترلی تعبیه نشده است و این نیز یک ایراد بزرگ برای این جاروبرقی به حساب می‌آید.

طراحی بدنه جاروبرقی‌های VC24ACNJGBB QUEEN-24 برند سامسونگ بسیار ساده و در عین حال مدرن و امروزی انجام شده است. برای ساخت بدنه این دستگاه‌ها از جنس پلاستیک با کیفیت استفاده شده است و رنگ‌بندی متنوعی مثل آبی، آبی تیره، مشکی و قرمز برای این جاروبرقی‌ها در نظر گرفته شده است. روی این دستگاه دکمه‌های مربوط به جمع کردن سیم نیز تعبیه شده است که در پشت دستگاه و در کنار پیچ مربوط به تنظیم مکش موتور و همچنین دکمه خاموش و روشن جاروبرقی تعبیه شده است.

این مدل از بهترین برند جاروبرقی مجهز به نشانگر پر شدن کیسه زباله هستند که اگر کیسه جاروبرقی پر شود، هشدار مربوط به مخزن نمایش داده می‌شود. علاوه بر همه این موارد روی بده دستگاه فضاهای مخصوصی به منظور قرار دادن سری‌ها، پارویی دستگاه و همچنین یک درپوش پلاستیکی نیز قرار گرفته است.

جالب است بدانید که سری جاروبرقی یا همان پارویی آن از نوع پارویی‌های هوشمند است که دارای طراحی خاصی است. لوله خرطومی این جاروبرقی به نوی روی دستگاه نصب شده است که به جهت‌های مختلف می‌چرخد و کاربر نیاز به حرکت دادن جاروبرقی در جهت‌های مختلف نیست.

برای جاروبرقی‌های VC24ACNJGBB QUEEN-24 برند سامسونگ، یکسری برس مخصوص فرش نیز در نظر گرفته شده است که برای تمیز کردن فرش‌ها کاربرد دارد. متأسفانه برای این نمونه از جاروبرقی‌های برند سامسونگ هیچ نوع سری و برس مخصوصی برای جمع کردن موی حیوانات در نظر گرفته نشده است که این مورد نیز یکی از معایب مهم این جاروبرقی‌ها به حساب می‌آید. جاروبرقی‌های برند سامسونگ به خصوص مدل Queen 24 از جمله جاروبرقی‌هایی هستند که لوله تلسکوپی بسیار با کیفیت و خوبی دارند.

از طرفی ممکن تنظیم اندازه لوله فلزی جاروبرقی نیز وجود دارد که کاربر می‌تواند بر اساس نیاز خود اندازه این لوله فلزی را با کشیدن قطعه مخصوص به تنظیم لوله فلزی تغییر دهد. روی این جاروبرقی‌ها چند نمونه فیلتر تعبیه شده است که مجهز به سیستم Cyclone بوده و باعث می‌شود در مرحله اول گرد و غبار را در خود نگه دارد و در نتیجه آن هوایی که توسط موتور مکیده می‌شود همراه با سایر آشغال‌ها به داخل مخزن وارد شود. همچنین سیستم فیلتر در نظر گرفته شده برای این جاروبرقی‌ها از نوع HEPA13 است که باعث می‌شود هوای خارج شده از دستگاه کاملاً تمیز و بدون گرد و خاک باشد.

بیشتر بخوانید: جاروبرقی بی سیم ال جی با قابلیت تخلیه خودکار

بهترین برند جاروبرقی سامسونگ مدل SC7400 Canister

سامسونگ یکی از نمونه های جاروبرقی در راهنمای خرید جاروبرقی است. جارو برقی مدل SC7400 Canister برند سامسونگ یکی دیگر از انواع جاروبرقی‌های این برند هستند که در دو نوع ۱۸۰۰ و ۲۱۰۰ وات به بازار عرضه شده‌اند. از آنجایی که مدل ۲۱۰۰ وات این دستگاه‌ها نظر طرفداران بیشتری را به خود جلب کرده است به همین دلیل در مورد امکانات و ویژگی‌های این نمونه از جاروبرقی‌ها صحبت خواهیم کرد. اولین ویژگی این جاروبرقی‌ها این است که روی آن‌ها از برس‌های مدل SC74 استفاده شده است.

از جمله تجهیزات این پرس‌ها یک برس مخصوص برای تمیز کردن فرش و موکت با هر میزان پرز هستند. همچنین امکان تمیز کردن درزها و کناره‌های دیوار با استفاده از این پرس‌ها نیز وجود دارد. علاوه بر این نوع برس در مجموعه برس‌های SC74 این جاروبرقی‌ها، یکسری ابزار برای گردگیری اسباب و اثاثیه نیز در نظر گرفته شده است که با استفاده از آن می‌توانید به راحتی گرد و خاک همه وسایل خود را تمیز کنید. برس‌های توربو SC74 یک قابلیت مهم و ویژه‌ای دارند و آن هم این است که شما با استفاده از این پرس‌ها به راحتی می‌توانید موی حیوانات را جمع‌آوری کنید.

طبق راهنمای خرید جاروبرقی قدرت موتور این نمونه از بهترین برند جاروبرقی برند سامسونگ نیز بسیار خوب است. برند سامسونگ روی برخی از جاروبرقی‌های خود از جمله مدل SC7400 Canister با استفاده از جدیدترین فنّاوری‌ای روز دنیا قابلیتی را ارائه کرده است که باعث می‌شود فیلترهای این دستگاه به سرعت مسدود نشوند و مانع انسداد فیلترهای این دستگاه‌ها می‌شود.

جاروبرقی‌های ساخت سامسونگ از همه فناوری‌های لازم برای نگه داشتن جاروبرقی در اوج قدرت خود بهره می‌گیرند تا نظافت با بازدهی و سهولت بیشتری انجام گیرد.

نکته‌ای که در قدرت مکش موتور جاروبرقی‌ها وجود دارد این است که قدرت مکش این دستگاه‌ها به مرور زمان و با پر شدن کیسه کاهش می‌یابد. اما در جاروبرقی‌های مدل SC7400 Canister برند سامسونگ از تکنولوژی و فناوری استفاده شده است که به واسطه آن زمانی که کاربر از جاروبرقی استفاده می‌کند، به دلیل وجود فیلتر سیکلون، ابتدا ذرات بزرگ‌تر و سنگین‌تر جدا می‌شوند و در نتیجه فضای داخل کیسه جاروبرقی بیشتر خواهد شد و از طرفی قدرت مکش دستگاه برای جذب آشغال‌ها و آلودگی همیشه یکنواخت و پر قدرت خواهد بود.

در این دستگاه‌ها فیلتر سیکلون در دسته جاروبرقی تعبیه شده است. از آنجایی که نحوه قرار گیری این فیلتر در دستگاه بسیار راحت است و به راحتی به سمت داخل و به سمت بیرون می‌لغزد از این رو دسترسی به آن بسیار آسان است و به راحتی می‌توانید آن را تعویض کنید.

ظرفیت کیسه در جاروبرقی‌های مدل SC7400 Canister برند سامسونگ چیزی در حدود ۴ لیتر است و به همین دلیل در مدت زمان طولانی بدون نیاز به تعویض کیسه جاروبرقی می‌توانید از این دستگاه برای تمیز کردن محیط استفاده نمایید. وزن حدودی این نمونه از جاروبرقی‌های برند سامسونگ چیزی در حدود ۷٫۹ کیلوگرم است و همان‌طور که گفته شد قدرت مکش آن‌ها در حدود ۲۱۰۰ وات است. ابعاد دستگاه چیزی در حدود ۲۹۶ * ۲۵۵ * ۵۱۴   میلی‌متر است.

جاروبرقی ایرانی چه مارکی خوبه ؟

برندهای ایرانی تولید لوازم خانگی نیز در فهرست راهنمای خرید جاروبرقی قرار می گیرد. این برند انواع مختلفی از بهترین مارک جاروبرقی ایرانی به خصوص جاروبرقی‌های کیسه دار را به بازار معرفی کرده‌اند. در این میان جاروبرقی‌های کیسه دار برندهایی مثل پارس خزر و میدیا طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده‌اند که در ادامه دو نمونه از جاروبرقی‌های این دو برند را معرفی و بررسی خواهیم کرد. این نمونه ها در بین بهترین برند جاروبرقی قرار می گیرند.

جاروبرقی‌های کیسه‌دار تمیز کردن محیط

جاروبرقی‌های کیسه‌دار برند پارس خزر مدل Turbo 2500WS

یکی دیگر از برندها در راهنمای خرید جاروبرقی پارس خزر به عنوان یکی از بهترین برند جاروبرقی ایرانی است. بهترین مارک جاروبرقی ایرانی کیسه دار از برند پارس خزر مدل Turbo 2500w از جمله جاروبرقی‌های بسیار با کیفیت تولید پارس خزر، یکی از برندهای ایرانی تولید لوازم خانگی است. این جاروبرقی بسیار با کیفیت طراحی و ساخته شده است و از آنجا که امکانات و قابلیت‌های بسیار مناسبی دارد به راحتی می‌تواند با رقبای خارجی خود رقابت کند.

مشخصات جارو برقی پارس خزر

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه تولید برد پارس خزر آن است که نه تنها امکانات قابل رقابت با جاروبرقی‌های خارجی روی آن تعبیه شده است بلکه قیمت آن نیز بسیار مناسب است به همین دلیل شما به راحتی می‌توانید به جاری پرداخت هزینه چند برابر برای خرید جاروبرقی مشابه خارجی، این محصول را انتخاب و خریداری کنید.

موتور تعبیه شده در این جاروبرقی دارای قدرت ۲۵۰۰ وات است و از ۲۴ کاه گارانتی برخوردار است. ظاهر این دستگاه نسبتاً ساده طراحی شده است با این وجود اکثر کاربران از ظاهر آن خوششان می‌آید و از نظر طراحی ظاهری مشکلی با آن ندارند.

روی لوله خرطومی جاروبرقی‌های مدل Trubo 2500 وات پارس خزر یک پوشش کنفی استفاده شده است که باعث ماندگاری و دوام این بخش از جاروبرقی شده است. روی بدنه جاروبرقی یکسری دکمه کنترلی برای تنظیم سرعت و قدرت مکش موتور تعبیه شده است که به صورت فلزی است. البته برای عده‌ای استفاده از این نوع دکمه‌ها روی بدنه جاروبرقی چندان جذاب نیست. چون تنظیمات دستگاه با استفاده از دکمه انجام می‌شود کاربر می‌تواند بدون نیاز به خم شدن تنها با انگشتان پای خود این دکمه‌ها را فشار دهد. متأسفانه در این نمونه از جاروبرقی‌ها نیز خبری از تعبیه دکمه‌های کنترلی روی دسته جاروبرقی نیست.

زیر بدنه جاروبرقی‌های Turbo 2500 برند پارس خزر ۴ عدد چرخ که دو عدد آن‌ها بزرگ و دو عدد کوچک است، تعبیه شده است و به همین دلیل شما می‌توانید به راحتی این جاروبرقی‌ها را روی هر سطحی چه فرش باشد و چه موکت حرکت دهید. جاروبرقی پارس خزر ۲۵۰۰ وات توربو از نوع کیسه دار بوده و نشان‌گر پر شدن پاکت جاروبرقی پارس خزر مدل turbo 2500ws هم دارد و این یعنی هر زمانی که نیاز بود کیسه را تخلیه و یا تعویض کنید، نشانگری که روی جارو قرار دارد به شما اعلام می‌کند که زمان تخلیه فرارسیده است.

اگر در مورد طول سیم جاروبرقی پارس خزر مدل Turbo 2500WS کنجکاو هستید، بدانید که طول جاروبرقی پارس خزر ۲۵۰۰ حدود ۱۴ متر بوده و به اندازه کافی بلند و کارآمد است و به شما اجازه می‌دهد که مثلاً از داخل سالن، اتاق خواب را هم بتوانید جارو بکشید.

قدرت موتور بهترین مارک جاروبرقی ایرانی پارس خزر مدل Turbo 2500 همان‌طور که از اسمش مشخص است چیزی در حدود ۲۵۰۰ وات است. البته اگر چه قدرت موتور در این جاروبرقی‌ها بسیار زیاد است اما با توجه به تکنولوژی که در ساخت آن‌ها استفاده شده سات، مصرف انرژی در این نمونه از جاروبرقی‌ها بسیار پایین است و این خود یک مزیت برای جاروبرقی به حساب می‌آید.

در این دستگاه‌ها از فناوری Quattro Power استفاده شده است. تعبیه سیم جمع کن خودکار و همچنین فیلتر تصفیه هوا به منظور جلوگیری از پخش شدن ذرات گرد و غبار در هوا از جمله امکاناتی است که کاربر می‌تواند روی این جاروبرقی‌ها در اختیار داشته باشد.

طبق راهنمای خرید جاروبرقی جاروبرقی‌های کیسه‌دار پارس خزر مدل Turbo 2500 فاقد قابلیت جمع‌آوری مایعات است و شما نمی‌توانید از آن برای جمع کردن مایعات استفاده کنید. این موضوع یک ایراد برای جاروبرقی مدرن امروزی به حساب می‌آید. همچنین این جاروبرقی فاقد برس مخصوص جمع‌آوری موی حیوانات است و به همین دلیل نمی‌تواند انتخاب مناسبی برای افرادی باشد که در خانه خود از حیوان خانگی نگهداری می‌کنند.

روی این دستگاه یک عدد برس با کفی پلاستیکی، یک کیف پارچه‌ای برای قرار دادن لوازم و تجهیزات جاروبرقی در آن و همچنین یک عدد سری اضافه که بیشتر برای تمیز کردن کناره‌ها و درزهای روی مبل و دیوار استفاده می‌شود در اختیار کاربر قرار داده شده است.

جاروبرقی کیسه‌دار میدیا مدل VC-12A

در راهنمای خرید جاروبرقی باید به برند میدیا هم اشاره کنیم. این مدل یکی از بهترین برند جاروبرقی ایرانی است که در حوزه تولید لوازم خانگی فعالیت دارد. این برند نیز مانند بسیاری از برندهای تولید کننده لوازم خانگی انواع مختلفی از جاروبرقی‌ها را تولید و به بازار عرضه می‌کند. یکی از بهترین انواع جاروبرقی‌های این برند، جاروبرقی‌های میدیا مدل VC-12A است. با توجه به تجربه کاربران و نظرسنجی‌های انجام شده، این جاروبرقی‌ها دارای طول عمر بسیار بالایی هستند. ظرفیت کیسه زباله در این جاروبرقی‌ها چیزی در حدود ۴ لیتر است و در نتیجه کاربر می‌تواند برای مدت زمان طولانی بدون نیاز به تعویض پاکت جاروبرقی از آن استفاده کند

مشخصات بهترین مارک جاروبرقی ایرانی : میدیا

کلیدهای تنظیم عملکرد بهترین جارو برقی ایرانی میدیا از جمله کلیدهای مربوط به تنظیم قدرت مکش موتور جاروبرقی روی بدنه آن قرار گرفته است و متأسفانه روی دسته جاروبرقی هیچ گونه دکمه کنترلی تعبیه نشده است اما چون طراحی این دکمه‌ها به نحوی است که کاربر می‌تواند با استفاده از انگشتان پا آن‌ها را فشار دهد از این رو نیازی به خم شدن کاربر برای اعمال تنظیمات روی بدنه جاروبرقی نیست.

میزان صدای تولید شده توسط این نمونه از جاروبرقی‌های برند میدیا چیزی در حدود ۷۰ دسی بل است و چون روی این دستگاه‌ها موتور ۲۲۰۰ واتی تعبیه شده است به همین دلیل این دستگاه به عنوان جاروبرقی‌های کم صدا شناخته می‌شود.

خوشبختانه روی بدنه جاروبرقی‌های کیسه‌دار برند میدیا مدل VC-12A یک نشانگر مخزن قرار داده شده است که در صورت پر شدن کیسه جاروبرقی این نمایشگر قرمز می‌شود. روی این دستگاه‌ها نیز مانند سایر جاروبرقی‌های استاندارد از یک فیلتر HEPA استفاده شده است.

کابل تعبیه شده روی این دستگاه چیزی در حدود ۵ متر است که شما می‌توانید تا شعاع ۸ متری خود را بدون نیاز به تعویض پریز برق تمیز کنید. این نمونه از جاروبرقی‌های برند میدیا دارای قابلیت‌هایی مثل دکمه مربوط به سیم جمع کن خودکار، لوله تلسکوپی بسیار محکم و مقاوم و توان ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ وات هستند.

متأسفانه روی این دستگاه‌ها امکاناتی مثل تعبیه دکمه‌های کنترلی روی دسته دستگاه، قابلیت فشرده‌سازی زباله در کیسه و سری جمع‌آوری موی حیوانات تعبیه نشده است که این یکی از معایب بزرگ این جاروبرقی‌ها به حساب می‌آید. البته برای این دستگاه دو نوع سری، یک عدد پارویی و همچنین سه عدد چرخ متحرک برای حرکت بهتر دستگاه روی سطوح در نظر گرفته شده است.

سخن پایانی

در این مطلب راهنمای خرید جاروبرقی در خصوص بهترین مارک جارو برقی ایرانی و خارجی موجود در بازار لوازم خانگی ایران که هم امکانات مناسبی دارند و هم قیمت آن‌ها نسبت به برند سازنده و امکاناتی که روی آن‌ها ارائه شده است، مناسب و نسبتاً ارزان است، صحبت کردیم. در مطلب بعدی در خصوص جاروبرقی‌های بدون کیسه و معرفی چند نمونه از انواع این جاروبرقی‌ها صحبت خواهیم کرد.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 5 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | جاروبرقی رباتیک بخریم؟
    جولای 30, 2021

    […] بیشتر بخوانید راهنمای خرید جاروبرقی/ بهترین برند جاروبرقی؛ ایرانی یا… […]

لینک کپی شد!