تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

جاروبرقی‌ بدون کیسه‌ بخریم؟

معرفی بهترین جاروبرقی‌های بدون کیسه

راهنمای خرید
جاروبرقی های بدون کیسه نوع جدیدی از انواع جاروبرقی‌های موجود در بازار هستند که در آن‌ به جای قرار دادن کیسه یا پاکت برای جمع‌آوری زباله، مخزن‌های مخصوص نگهداری زباله تعبیه شده است. تصلا – با روی کار آمدن انواع مختلف جاروبرقی‌های بدون کیسه یا همان جاروبرقی‌های مخزن‌دار که به جاروبرقی‌های بدون پاکت نیز مشهور […]

جاروبرقی های بدون کیسه نوع جدیدی از انواع جاروبرقی‌های موجود در بازار هستند که در آن‌ به جای قرار دادن کیسه یا پاکت برای جمع‌آوری زباله، مخزن‌های مخصوص نگهداری زباله تعبیه شده است.

تصلا – با روی کار آمدن انواع مختلف جاروبرقی‌های بدون کیسه یا همان جاروبرقی‌های مخزن‌دار که به جاروبرقی‌های بدون پاکت نیز مشهور هستند، امروزه برای دسته‌بندی جاروبرقی‌ها از دسته‌بندی جدیدی استفاده می‌شود.

در واقع در حال حاضر جاروبرقی‌ها را می‌توان به دو دسته کیسه‌دار و بدون کیسه یا جاروبرقی‌های بدون پاکت تقسیم‌بندی کرد. در جاروبرقی‌های کیسه‌دار همان‌طور که از نامشان کاملاً مشخص است، از کیسه‌هایی که باید هر چند وقت یک‌بار بعد از پر شدن، خالی شوند استفاده می‌شود.

این کیسه‌ها در واقع محل جمع‌آوری زباله‌هایی است که توسط جاروبرقی به داخل کشیده شده است. جاروبرقی‌های بدون کیسه در واقع نمونه‌هایی از دستگاه‌ها هستند که در آن‌ها یک مخزن یا ظرف مخصوص برای قرارگیری زباله‌ها و آشغال‌ها تعبیه شده است و از طرفی این دستگاه‌ها مجهز به یکسری فیلتر برای جلوگیری از عبور گرد و خاک و موادی هستند که روی زمین و فرش قرار گرفته‌اند.

در این مطلب سایت اخبار لوازم خانگی قصد داریم بهترین جاروبرقی‌های بدون کیسه موجود در بازار لوازم خانگی ایران را معرفی و به بررسی نقاط قوت و نقاط ضعف آن‌ها بپردازیم.

قبل از اینکه به معرفی انواع مختلف جاروبرقی‌های بدون کیسه بپردازیم، برای اینکه بتوانید انتخاب بهتری میان جاروبرقی‌های کیسه‌دار و جاروبرقی‌های بدون کیسه داشته باشید، بهتر است مزایا و معایب هر کدام از این جاروبرقی‌ها را بدانید و بر اساس این مزایا و معایب بهترین انتخاب را داشته باشید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید جاروبرقی/ بهترین برند جاروبرقی؛ ایرانی یا خارجی؟

مزایا و معایب استفاده از جاروبرقی‌های کیسه‌دار یا همان جاروبرقی‌های پاکت دار

جاروبرقی‌های بدون کیسه تصویر میانی 1

اولین و مهم‌ترین نکته در خصوص جاروبرقی‌های کیسه‌دار یا جاروبرقی‌های پاکتی این است که شما باید هر چند وقت یک‌بار کیسه مخصوص زباله که در این جاروبرقی‌ها تعبیه شده است را تعویض کنید. معمولاً عوض کردن کیسه جاروبرقی کار دشواری نیست اما به هر حال زمان‌بر است و از طرف دیگر زمانی که کیسه جاروبرقی پر می‌شود قدرت مکش دستگاه تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد.

از طرفی هرچند روی بسیاری از انواع جاروبرقی‌ها نشانگر پر شدن کیسه وجود دارد، برخی دیگر فاقد چنین نشانگری هستند و شما باید هر چند وقت یک‌بار کیسه دستگاه خود را بررسی کنید تا در صورت نیاز آن را تعویض کنید؛ البته چون در جاروبرقی‌های کیسه‌دار زباله‌ها و مواد آلوده مستقیماً درون کیسه جاروبرقی ذخیره می‌شوند، از این رو شما به راحتی می‌توانید بدون نیاز به لمس زباله‌ها این جاروبرقی خود را خالی کنید و کیسه درون آن را دور بیندازید و یک کیسه جدید استفاده کنید.

 مزایا و معایب جاروبرقی های بدون کیسه یا جاروبرقی‌های پاکتی

چون زباله‌ها در کیسه مخصوص و یک‌بار مصرف جمع‌آوری می‌شوند از این رو اولاً خالی کردن جاروبرقی شلوغ کاری و کثیف کاری کمتری دارد و از طرفی احتمال اینکه گرد و خاک جمع شده در دستگاه روی زمین بریزد و یا لباس‌های شما را آلوده کند، تقریباً صفر درصد است.

علاوه بر این، استفاده از جاروبرقی‌های کیسه‌دار برای افرادی که دچار آلرژی و مشکلات تنفسی هستند و به گرد و خاک حساسیت دارند بسیار مناسب است. از همه مهم‌تر اینکه چون زباله‌ها در آن نمونه از دستگاه‌های جاروبرقی در یک کیسه جداگانه جمع می‌شود، احتمال نفوذ گرد و خاک به داخل موتور دستگاه بسیار کم است و در نتیجه نه تنها طول عمر آن‌ها بلکه تعمیر و نگهداری از این دستگاه‌ها نیز بسیار راحت‌تر است.

چون فیلتر جاروبرقی روی خود کیسه تعبیه شده است به همین دلیل شما نیازی به این ندارید که از فیلتر جداگانه روی دستگاه خود استفاده کنید و آن را تمیز کنید. مضاف بر اینکه معمولاً ظرفیت کیسه‌ها نسبت به مخزن جاروبرقی در جاروبرقی‌های کیسه‌ای بیشتر است از این رو در مدت زمان طولانی‌تری بدون نیاز به تعویض کیسه جاروبرقی می‌توانید از دستگاه خود استفاده کنید.

البته جاروبرقی‌های کیسه‌دار و یا جاروبرقی‌های پاکتی معایبی نیز دارند. اول اینکه چون برخی از انواع کیسه‌های جاروبرقی از نوع پلاستیکی هستند به همین دلیل برای محیط زیست نامناسب هستند. البته بسیاری از تولیدکنندگان کیسه‌های جاروبرقی سعی می‌کنند از کاغذ برای تهیه کیسه‌های خود استفاده کنند اما به هر حال مصرف کاغذ نیز به نوعی برای طبیعت ضرر دارد.

معمولاً قیمت کیسه جاروبرقی به خصوص جاروبرقی‌هایی که توسط برندهای خارجی تولید می‌شوند، گران هستند. از این رو خرید کیسه جاروبرقی گاهی اوقات از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

بیشتر بخوانید: جاروبرقی رباتیک چیست + لیست قیمت

مزایا و معایب استفاده از جاروبرقی‌های بدون کیسه

همان‌طور که گفته شد در جاروبرقی‌های بدون کیسه به جای کیسه مخصوص جمع‌آوری گرد و خاک و ذرات ریز و درست یک مخزن یا ظرف مخصوص تعبیه شده است.

اگرچه ظرفیت مخزن در این جاروبرقی‌ها کمتر از ظرفیت کیسه است اما شما نباید نگرانی از بابت پر شدن مخزن و فراموش کردن تخلیه آن داشته باشید چون شما به راحتی می‌توانید ببینید که چه زمانی مخزن دستگاه شما پر شده است و در صورت نیاز آن را خالی کنید.

البته همان‌طور که این ویژگی می‌تواند به عنوان مزیت در جاروبرقی‌های بدون کیسه به حساب بیاید، اما خالی کردن مخزن این جاروبرقی‌ها به دلیل اینکه کاربر باید با آشغال‌ها تماس مستقیم داشته باشد سخت و دشوار خواهد بود.

معمولاً زمانی که شما مخزن دستگاه را خالی می‌کنید، آشغال از پشت ظرف به بیرون ریخته می‌شود، یا حتی برای بیرون کشیدن زباله‌ها و آشغال‌هایی که ته مخزن گیر کرده‌اند ظرف را تکان دهید یا از دست خود کمک بگیرید.

البته اینکه شما می‌توانید با زباله‌ها و آشغال‌های درون مخزن تماس داشته باشید و آن‌ها را ببینید یک مزیت هم دارد و آن این است که اگر به اشتباه چیزی مثل مثلاً یک دکمه یا قطعه‌ای از اسباب بازی یا هر وسیله دیگری به اشتباه داخل جاروبرقی رفته باشد، شما به راحتی می‌توانید آن را از جاروبرقی خارج کنید.

به طور کلی مجبور بودن به استفاده از دست برای تمیز کردن مخزن جاروبرقی، ظرفیت محدود مخزن و اینکه باید در مدت زمان کوتاه‌تری نسبت به جاروبرقی‌های کیسه‌دار مخزن این دستگاه‌ها خالی شود و صرف زمان بیشتر برای خالی کردن مخزن در کنار احتمال وجود و بروز واکنش به گرد و خاک در هنگام تمیز کردن ظرف زباله این دستگاه‌ها همگی از جمله معایب مهم و قابل توجه جاروبرقی‌های بدون مخزن هستند.

چون در جاروبرقی‌های مخزن دار یا بدون کیسه از هیچ گونه کیسه‌ای استفاده نمی‌شود برای همین شما مجبور به پرداخت هزینه برای خرید کیسه زباله در جاروبرقی نیستید.

علاوه بر این روی این دستگاه‌ها یکسری فیلتر با قابلیت مصرف مجدد وجود دارد و شما می‌توانید با تمیز کردن آن‌ها مجدداً از این فیلترها استفاده کنید. از همه مهم‌تر اینکه این جاروبرقی‌ها از جمله دستگاه‌های دوستدار محیط زیست هستند و بسیاری از فعالان محیط زیست استفاده از آن‌ها را به جای استفاده از جاروبرقی‌های کیسه‌دار توصیه می‌کنند.

همه این موارد از جمله مزایای استفاده از جاروبرقی‌های بدون کیسه است. روی بسیاری از دستگاه‌های جاروبرقی بدون کیسه امروزی یک سیستم برای فشرده‌سازی زباله و آشغال وجود دارد که توسط آن زباله‌های جمع‌آوری شده فشرده می‌شوند. این کار برای جلوگیری از پخش شدن گرد و خاک در محیط و همچنین افزایش ظرفیت مخزن بسیار کاربردی است.

با توجه به آنچه که در این قسمت گفته شد، شما می‌توانید با بررسی مزایا و معایب هر کدام از این دستگاه‌ها، نوع جاروبرقی مورد نظر خود را انتخاب کنید و بهترین دستگاه جاروبرقی در آن دسته را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی و لیست قیمت جاروبرقی پاکشوما

انواع مختلف جاروبرقی های بدون کیسه بدون پاکت یا به اصطلاح Bagless

انواع مختلفی از جاروبرقی‌های بدون کیسه در بازار موجود است. به این ترتیب کاربران مختلف بر اساس سلایق و نیازهای گوناگون می‌توانند بهترین و مناسب‌ترین نوع جاروبرقی را از میان این نمونه از جاروبرقی‌ها انتخاب واستفاده کنند.

در ادامه این بخش انواع مختلف این جاروبرقی‌ها را معرفی و به معرفی مزایا و معایب هر کدام از آن‌ها خواهیم پرداخت.

اولین نمونه از جاروبرقی‌های بدون کیسه موجود در بازار با عنوان canister شناخته می‌شوند. این جاروبرقی‌ها در اصل شبیه به جاروبرقی‌های موشکی کیسه‌دار هستند که در آن‌ها به جای تعبیه کیسه، یک مخزن برای جمع‌آوری زباله‌ها تعبیه شده است.

این جاروبرقی‌ها نسبت به انواع دیگری جاروبرقی‌هایی که در آن‌ها از مخزن به جای کیسه استفاده شده است دارای قدرت مکش بسیار بالاتری هستند و نرخ مکش آن‌ها بسیار بالا است. چون لوله تلسکوپی این جاروبرقی‌ها انعطاف پذیری بالایی دارند از این رو کار کردن با آن‌ها برای همه کاربران راحت است.

دومین دسته از جاروبرقی‌های بدون کیسه، جاروبرقی‌های ایستاده یا Upright هستند که استفاده از آن‌ها در خانواده‌های ایرانی به عنوان یک جاروبرقی مکمل در کنار جاروبرقی کیسه‌دار یا مخزن‌دار رواج زیادی دارد.

سری یا همان پارویی این جاروبرقی‌ها نسبتاً بزرگ است و درنتیجه شما می‌توانید فضای بیشتری را با آن‌ها جارو کنید. از طرفی سرعت تمیز کردن محیط با استفاده از این جاروها نسبت به سایر جاروها بیشتر است. اما ایراد بزرگی که دارند این است که قدرت مکش موتور در این نمونه از جاروبرقی‌ها نسبت به نمونه موشکی مخزن‌دار یا کیسه‌ای بسیار کمتر است.

روی دسته این جاروها دکمه‌های کنترلی تعبیه شده است و در نتیجه امکان تنظیم قابلیت‌های این دستگاه‌ها بدون نیاز به خم شدن کاربر وجود دارد. یکی از مزایای این نمونه از دستگاه‌های جاروبرقی این است که فضای نسبتاً محدودی را اشغال می‌کنند و در نتیجه استفاده از آن‌ها در خانه‌هایی که مشکل محدودیت فضا را دارند کاربرد زیادی دارد.

نوع سوم جاروبرقی‌های بدون کیسه، جاروبرقی‌هایی هستند که به عنوان جاروبرقی‌های دستی شناخته می‌شوند. این نوع جاروبرقی‌ها فاقد هرگونه لوله تلسکوپی و یا پارو هستند و بیشتر برای تمیز کردن مکان‌هایی مثل داخل ماشین و یا تمیز کردن اطراف میز یا سفره و یا داخل قفسه‌ها، داخل کمدها و فضاهایی از این دست کاربرد دارند. قدرت این جاروبرقی‌ها در مکش ذرات و آلودگی‌ها نسبت به جاروبرقی‌های دیگر بسیار کمتر است.

همه جاروبرقی‌های بدون کیسه یا مخزن‌دار دارای یکسری امکانات و قابلیت‌های کلیدی هستند که بسته به مدل و دسته‌ای که در آن قار می‌گیرند، متفاوت هستند. در ادامه به مهم‌ترین امکانات و قابلیت‌های این نمونه از جاروبرقی‌ها خواهیم پرداخت و در بخش بعدی چند نمونه از بهترین جاروبرقی‌های بدون کیسه موجود در بازار را معرفی خواهیم کرد.

جاروبرقی‌های بدون کیسه، دارای طراحی‌های بسیار متفاوتی هستند. همان‌طور که گفته شد برخی از آن‌ها دارای طراحی ظاهری شبیه به جاروبرقی‌های کیسه‌دار هستند.

در حالی که برخی دیگر در حالت ایستاده طراحی شده‌اند و نمونه‌ای از آن‌ها بدون لوله تلسکوپی یا حتی دسته بلند و پارویی هستند. از طرفی برای اکثر جاروبرقی‌های مخزن‌دار سعی شده به مواردی مثل طراحی ارگونومیک دقت زیادی شود.

اکثر جاروبرقی‌های مخزن‌دار همان‌طور که از اسمشان مشخص است، مجهز به یک مخزن نگهداری زباله و آشغال هستند که گرد و خاک و ذرات جمع شده توسط جارو بعد از فشرده‌سازی در آن قرار می‌گیرد.

ظرفیت این مخزن‌ها متفاوت است و کمترین آن‌ها چیزی در حدود ۲٫۶ لیتر است. معمولاً مخزن در این نوع جاروبرقی‌ها شفاف است و کاربر می‌تواند میزان آشغال جمع‌آوری شده در آن‌ها را به راحتی مشاهده کند.

جاروبرقی‌های بدون کیسه یا جاروبرقی‌های مخزن‌دارمعمولاً دارای موتورهای نسبتاً پرقدرتی هستند اما به هر حال به دلیل طراحی ظاهری که دارند نمی‌توان در آن‌ها از موتورهای با ظرفیت و حجم بالایی استفاده کرد به همین دلیل در مقایسه با موتور جاروبرقی‌های کیسه‌دار موتور این دستگاه‌ها ضعیف‌تر است. همچنین بسته به نوع طراحی و شکل این جاروبرقی‌ها ممکن است روی این دستگاه‌ها سری‌های مختلفی تعبیه شده باشد.

در خصوص جاروبرقی‌های بدون کیسه باید به این موضوع توجه داشته باشید که چون این دستگاه‌ها فاقد هرگونه کیسه برای نگهداری زباله‌ها هستند در به منظور جلوگیری از انتشار گرد و خاک در هوا روی این دستگاه‌ها یکسری فیلتر تعبیه شده است.

این فیلترها شامل فیلترهایی از نوع HEPA و همچنین فیلترهایی هستند که برای جلوگیری از نفوذ گرد و خاک به موتور دستگاه کاربرد دارند. این فیلترها وظیفه جلوگیری از انتشار گرد و خاک در هوا در حین جارو زدن را بر عهده دارند.

روی بسیاری از انواع جاروبرقی‌های مخزن‌دار یا همان جاروبرقی‌های کیسه‌دار یکسری تجهیزات و لوازم جانبی تعبیه شده است. این تجهیزات جانبی شامل سری برای تمیز کردن کناره‌های دیوار و چند نمونه برس که یکی از آن‌ها برس مخصوص جمع‌آوری موی حیوانات است، می‌شود.

این لوازم جانبی بیشتر برای تمیز کردن داخل قفسه‌ها وسطوح خاص کاربرد دارند. لازم به ذکر است برخی از انواع جاروبرقی‌های مخزن‌دار قابلیت جمع‌آوری انواع مایعات از روی زمین را نیز دارند.

بیشتر بخوانید: بهترین مدل جاروبرقی تولیپس کدام است؟

معرفی چند نمونه از بهترین جاروبرقی‌های بدون کیسه موجود در بازار

در این بخش از این مطلب به معرفی چند نمونه از جاروبرقی های بدون کیسه خواهیم پرداخت. سعی کرده‌ایم در این بخش به معرفی محصولاتی بپردازیم که اکثر آن‌ها توسط برندهای مطرح جهانی طراحی و تولید شده‌اند و در بازار لوازم خانگی ایران نیز موجود هستند.

جاروبرقی بدون کیسه برند بوش مدل BGS412234A سری ۶

جاروبرقی های بدون کیسه یا جاروبرقی‌های بدون پاکت برند بوش مدل BGS412234A سری ۶ یکی از بهترین انواع جاروبرقی‌های جدید برند بوش است که از نوع بدون کیسه هستند. ابعاد این نوع از جاروبرقی‌های برند بوش ۲۶۷ * ۳۲۴ * ۴۷۴ میلی‌متر است.

ظرفیت مخزن زباله آن چیزی در حدود ۲٫۴ لیتر است. با توجه به طول لوله تلسکوپی در نظر گرفته شده برای این جاروبرقی‌ها، شعاعی که کاربرمی‌تواند بدون نیاز به تعویض پریز برق از این دستگاه برای تمیز کردن آن استفاده کند چیزی در حدود ۱۰ متر است.

برای اینکه راحت‌تر بتوان این دستگاه روی سطوحی مثل انواع فرش و موکت حرکت داد زیر آن از دو عدد چرخ متحرک بزرگ و یک عدد چرخ متحرک کوچک استفاده شده است. وزن تقریبی این دستگاه چیزی در حدود ۵٫۶ کیلوگرم است. این دستگاه‌ها همچنین مجهز به دکمه سیم جمع کن و لوله تلسکوپی هستند که باعث شده کار کردن با این دستگاه‌ها راحت‌تر شود.

روی جاروبرقی بدون کیسه برند بوش مدل BGS412234A سری ۶ از موتور پرقدرت و با کیفیتی استفاده شده است که ساخت خود کارخانه بوش در آلمان است. مخزن این جاروبرقی‌ها از نوع شیشه‌ای بوده و امکان مشاهده مخزن برای چک کردن پر شدن دستگاه وجود دارد.

همچنین جاروبرقی های بدون کیسه مجهز به سیستم شستشو و تمیز کردن آسان هستند. برای اینکه کاربر به راحتی بتواند مخزن این جاروبرقی‌ها را تمیز کند، یک دکمه در کنار مخزن تعبیه شده است که باعث می‌شود کاربر به راحتی بتواند مخزن را از درون دستگاه جدا کند.

یکی از مزیت‌های اصلی و عمده این مخزن این جاروبرقی‌ها استفاده از شکل استوانه‌ای در طراحی آن استفاده شده است به همین دلیل تمیز کردن آن بسیار ساده و آسان است چون کثیفی و آلودگی به هیچ عنوان در کناره‌های مخزن این دستگاه نفوذ نمی‌کند و شما برای تمیز کردن درزهای مخزن این دستگاه دچار مشکل نخواهید شد.

روی این جاروبرقی‌های بدون کیسه برند بوش از فیلترهای مختلفی مثل فیلترHEPA و فیلترهای مربوط به جلوگیری از نفوذ گرد و خاک به موتور استفاده شده است. همچنین امکان کنترل قدرت موتور با استفاده از یکسر دکمه که روی بدنه جاروبرقی تعبیه شده است وجود دارد.

متأسفانه روی دسته این جاروبرقی‌ها هیچ نوع دکمه کنترلی قرارداده نشده است و امکان اعمال تنظیمات روی عملکرد دستگاه از طریق دستگیره این جاروبرقی وجود ندارد.

برای این جاروبرقی‌ها یک سری برای تمیز کردن درزها کناره‌های دیوار در نظر گرفته شده است. امکان جمع‌آوری مایعات وهمچنین انواع موی حیوانات توسط این دستگاه‌ها نیز وجود دارد. صدای این جاروبرقی چیزی در حدود ۷۲ دسی‌بل است. قدرت موتور در این جاروبرقی‌های بین ۱۸۰۰ تا ۲۲۰۰ ولت متغیر است.

بیشتر بخوانید: ارزان‌ترین جاروبرقی‌های بازار+ قیمت

جاروبرقی‌های بدون کیسه برند ال‌جی مدل VB-5220HTS

برند ال‌جی یکی از برندهای تولید انواع لوازم خانگی در کره جنوبی است که انواع مختلفی از دستگاه‌های جاروبرقی از جمله جاروبرقی‌های بدون کیسه را تولید و به بازار عرضه می‌کند.

یکی از بهترین جاروبرقی‌های بدون کیسه یا همان جاروبرقی‌های بدون پاکت این برند که در بازار لوازم خانگی ایران نیز در دسترس است، جاروبرقی‌های بدون کیسه موشکی برند ال‌جی مدل VB-5220HTS است.

قدرت مکش موتور در این دستگاه‌های جاروبرقی چیزی در حدود ۲۰۰۰ وات است و برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال یک جاروبرقی بدون کیسه با ابعاد کوچک و جمع و جور هستند، انتخاب و گزینه مناسبی است. خوشبختانه روی این جاروبرقی‌ها از موتور کمپرسوری استفاده شده است به همین دلیل قدرت مکش آن‌ها نسبتاً زیاد است.

جاروبرقی‌های بدون کیسه یا بدون پاکت برند ال‌جی مدل VB-5220HTS همان‌طور که نام‌شان مشخص است فاقد هرگونه کیسه هستند و به جای کیسه در آن‌ها یک مخزن جمع و جور تعبیه شده است. این دستگاه‌ها مجهز به سیستم فشرده‌سازی زباله‌ها هستند و به همین دلیل مخزن آن با وجود اینکه ظرفیت نسبتاً محدودی دارد باز هم در مدت زمان کوتاهی پر نمی‌شود و شما می‌توانید از جاروبرقی بدون نیاز به خالی کردن مخزن برای مدت زمان نسبتاً زیادی استفاده کنید. در واقع این سیستم کمک می‌کند شما بتوانید تا ۳ برابر بیشتر از ظرفیت مخزن در این جاروبرقی‌ها از دستگاه خود استفاده کنید.

استفاده از سیستم فشرده‌سازی زباله در جاروبرقی‌های بدون کیسه به خصوص جاروبرقی برند ال‌جی مدل VB-5220HTS نه تنها باعث می‌شود از ظرفیت مخزن کمتر استفاده شود، بلکه مانع انتشار گرد و خاک در محیط می‌شود. این جاروبرقی‌ها با وجود اینکه بدون کیسه هستند اما می‌توانند انتخاب مناسبی برای افرادی باشند که دچار آلرژی هستند و نسبت به وجود گرد و خاک در هوا واکنش نشان می‌دهند.

مخزن این جاروبرقی‌ها به نحوی طراحی شده است که شما می‌توانید با یک حرکت و تنها با فشار دادن دکمه تعبیه شده در کنار مخزن آن را از محل قرارگیری در دستگاه جدا کنید و آشغال‌های آن را تخلیه نمایید. بعد از خالی کردن مخزن می‌توانید آن را شستشو داده و بعد از خشک شدن آن را درون جارو برقی قرار دهید.

یکی از مزایای دیگر جاروبرقی های بدون کیسه همان‌طور که گفته شد ابعاد کوچک آن و جمع و جور بودن دستگاه است. از همه مهم‌تر اینکه روی دسته این جاروبرقی‌ها یکسری دکمه کنترلی تعبیه شده است که با استفاده از این دکمه‌ها می‌توانید قدرت مکش موتور را تغییر دهید. این موضوع یک مزیت مهم برای یک جاروبرقی به حساب می‌آید چون کاربر برای تنظیم عملکرد دستگاه نیازی به خم شدن ندارد.

برای جاروبرقی‌های بدون کیسه برند ال‌جی مدل VB-5220HTS یک لوله تلسکوپی در نظر گرفته شده است که دارای امکان تغییر اندازه است. در واقع کاربر می‌تواند اندازه این لوله‌ها را بر اساس نیاز خود کوتاه و بلند کند و در نتیجه راحت‌تر بتواند از این دستگاه استفاده کند.

جاروبرقی‌های بدون کیسه برند ال‌جی مدل VB-5220HTS مجهز به سیستمی است که اولاً مانع انتشار گرد و خاک در هوا در حین تمیز کردن محیط با این دستگاه می‌شود و از طرفی هوای محیط را نیز می‌تواند به راحتی تمیزکند.

روی این دستگاه‌ها از فیلترهای HEPA و همچنین فیلترهای ضد آلرژی استفاده شده است. به همین دلیل حتی افرادی که دچار بیماری‌های آلرژیک و به خصوص دچار حساسیت به گرد و خاک هوا هستند می‌توانند این دستگاه‌ها را انتخاب کنند.

البته بهتر است هر دو هفته یکبار فیلتر این جاروبرقی‌ها تمیز شود تا عملکرد جاروبرقی دچار مشکل نشود و هم گرد و خاک به داخل موتور دستگاه نفوذ نکند.

وزن این جاروبرقی‌ها چیزی در حدود ۴٫۵ کیلوگرم است که بسیار سبک است. این دستگاه در ابعاد ۲۶ * ۳۵٫۲ * ۲۶٫۶ سانتیمتر طراحی و تولید شد است.

قدرت مکش جاروبرقی چیزی در حدود ۳۸۰ وات است. متأسفانه این جاروبرقی‌ها علی‌رغم اینکه از نوع بدون کیسه هستند فاقد قابلیت جمع‌آوری مایعات از روی سطوح هستند. صدای کم و تعبیه دکمه مربوط به جمع کردن سیم روی این دستگاه‌ها ازجمله مزایای جاروبرقی‌های بدون کیسه برند ال‌جی مدل VB-5220HTS به حساب می‌آیند.

بیشتر بخوانید: جاروبرقی رباتی بخریم؟  

جاروبرقی های بدون کیسه ال‌جی مدل Kompressor

برند ال‌جی در فهرست جاروبرقی‌های خود انواع متنوعی از جاروبرقی‌های بدون کیسه را تولید و عرضه می‌کند. تنوع این جاروبرقی‌ها در فهرست محصولات تولید برند ال‌جی نسبت به برندهای دیگر کمی بیشتر است از این رو دست خریداران در انتخاب محصول بین محصولات ال‌جی بیشتر است.

یکی از بهترین جاروبرقی های بدون کیسه یا مخزن‌دار برند ال‌جی؛ جاروبرقی‌های سری Kompressor هستند که یکی از بهترین دستگاه‌های این سری جاروبرقی‌های مدل VB-8120HRF است. در این جاروبرقی‌های از یک کمپرسور استفاده شده است که کار آن فشرده‌سازی زباله‌ها و آشغال‌هایی است که توسط دستگاه به داخل مخزن کشیده می‌شود.

در این فناوری که روی این دستگاه‌های برند ال‌جی تعبیه شده است، ذرات گرد و غبار که در مخزن دستگاه جمع شده‌اند توسط یک تیغه فشرده ساز، فشرده می‌شوند و در نتیجه نه تنها فضای کمتری از مخزن را اشغال می‌کنند بلکه به صورت گرد و خاک در هوا منتشر نمی‌شوند. این کار باعث می‌شود خالی کردن مخزن از زباله‌ها نیز راحت‌تر انجام شود.

یکی از مزایای این نمونه ازجاروبرقی‌های برند ال‌جی قدرت مکش پایدار آن‌ها است. در واقع در بسیاری از جاروبرقی‌ها با پر شدن مخزن دستگاه قدرت مکش آن تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد اما در جاروبرقی‌های برند ال‌جی خوشبختانه این اتفاق نمی‌افتد و قدرت مکش موتور تا حد قابل توجهی پایدار است.

روی جاروبرقی‌های بدون کیسه برند ال‌جی مدل VB-8120HRF از سیستم گردبادی سیکلون استفاده شده است که ذرات گرد و غبار را از هوا جدا می‌کند و در نتیجه قدرت مکش دستگاه دچار افت نمی‌شود.

روی جاروبرقی های بدون کیسه برند ال‌جی مدلVB-8120HRF  یکسری فیلتر هپا ۱۲ تعبیه شده است که مانع نفوذ گرد و خاک به خارج از مخزن جاروبرقی و انتشار آن در هوا می‌شود.

علاوه بر این طراحی مخزن این جاروبرقی‌ها به نحوی انجام شده است که تمیز کردن آن‌ها بسیار ساده و راحت است. تمیز شدن راحت مخزن جاروبرقی‌های برند ال‌جی نه تنها به دلیل طراحی آن‌ها است بلکه به دلیل این است که تمام ذرات زباله‌ها در این مخزن‌ها به حالت فشرده در می‌آیند و در نتیجه خالی کردن مخزن راحت‌تر انجام می‌شود.

میزان صدای تولید شده در این دستگاه‌ها چیزی در حدود ۷۸ دسی‌بل  بوده و وزن آن‌ها نیز در حدود ۵٫۲ کیلوگرم است. جنس بدن این مدل از جاروبرقی‌های بدون کیسه برند ال‌جی از فلز استیل ضدزنگ است که نسبت به ضربه و خش مقاوم زیادی دارد. طول کابل سیم در دستگاه چیزی در حدود شش متر بوده و ابعاد جاروبرقی نیز ۴۳۵ * ۲۵۸ * ۲۸۲ میلی‌متر است.

بیشتر بخوانید: جاروبرقی بی سیم ال جی با قابلیت تخلیه خودکار

جاروبرقی های بدون کیسه سامسونگ مدل Samsung Emprator

برند سامسونگ هم که یکی از برندهای تولید لوازم خانگی در کره جنوبی است ومحصولات آن در بیشتر کشورهای دنیا به فروش می‌رسد، در فهرست محصولات خود انواع مختلفی از جاروبرقی‌ها از جمله جاروبرقی‌های بدون کیسه را ارائه می‌کند.

یکی از بهترین جاروبرقی‌های بدون کیسه این برند که خوشبختانه در بازار لوازم خانگی ایران نیز موجود است، جاروبرقی‌های مخزن‌دار یا جاروبرقی‌های بدون پاکت و بدون کیسه سامسونگ مدل Emperator هستند. این جاروبرقی‌ها در برخی از فروشگاه‌ها با نام جاروبرقی‌های سطلی شناخته می‌شوند و دارای قدرت ۱۷۰۰ وات هستند.

این جاروبرقی های بدون کیسه به رنگ دودی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. ظرفیت مخزن این دستگاه‌ها در حدود ۵ لیتر است که در مقایسه با ظرفیت مخزن در جاروبرقی‌های تولید شده توسط برندهای دیگر بسیار زیاد است.

توان موتور در جاروبرقی‌های کیسه‌دار برند سامسونگ مدل EMperator چیزی در حدود ۱۷۰۰ وات است که نسبتاً کم است و این موضوع یک ایراد مهم برای این دستگاه به حساب می‌آید. البته چون ظرفیت مخزن در این دستگاه‌ها زیاد است، بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند این جاروبرقی‌ها را خریداری کنند. از همه مهم‌تر اینکه این جاروبرقی‌های بدون کیسه برند سامسونگ قابلیت جمع‌آوری مایعات را دارد و شما می‌توانید از آن برای جمع گردن آب و بسیاری از مایعات دیگر استفاده کنید.

روی دسته جاروبرقی‌های بدون کیسه برند سامسونگ مدل Emperator یکسری دکمه کنترلی برای تنظیم عملکرد موتور دستگاه تعبیه شده است و کاربر می‌تواند بدون نیاز به خم شدن، قدرت موتور و برخی دیگر از تنظیمات مربوط به دستگاه را تغییر دهد.

این دستگاه‌ها دارای سیستم بخارشور نیز هستند و شما می‌توانید از آن‌ها به عنوان دستگاه بخارشور استفاده کنید. علاوه بر این روی این دستگاه‌ها سیستم کف شور نیز وجود دارد. این قابلیت بیشتر برای تمیز کردن مبل و فرش کاربرد دارد و شما می‌توانید از این جاروبرقی‌ها برای تمیز کردن مبلمان خود نیز استفاده کنید.

جالب است بدانید برای این جاروبرقی‌های مخزن‌دار برند سامسونگ یک سیستم سه‌گانه در نظر گرفته شده است که با استفاده از آن می‌توانید تمامی سطوح خیس و خشک را بدون نیاز به تعویض سری دستگاه تمیز کنید. همچنین این سیستم به کاربر این امکان را می‌دهد تا با استفاده از آن با ترکیبی از آب و کف سطوح مختلف از جمله روی مبل را تمیز کند.

زیر جاروبرقی‌های بدون کیسه برند سامسونگ مدل Emperator یکسری چرخ متحرک تعبیه شده است که باعث می‌شود حرکت دستگاه روی سطوح مختلف از جمله فرش و سرامیک به راحتی انجام شود.

برای اینکه با استفاده از دستگاه بتوانید به راحتی سطوح سخت را تمیز کنید، یکسری برس توکار تعبیه شده است که کار تمیز کردن سطوحی مثل سرامیک، پارکت و حتی چوب را آسان‌تر و ساده‌تر می‌کند.

استفاده از انواع مختلف فیلترهای بهداشتی و فیلترهای HEPA روی این دستگاه‌ها و قابلیت تخلیه آسان مخزن بدون نیاز به استفاده از دست برای بیرون آوردن زباله‌های فشرده شده از دیگر مزایای این دستگاه‌ها به حساب می‌آید.

سخن پایانی

با توجه به آنچه که در مورد جاروبرقی های بدون کیسه گفته شد تنها ایراد اصلی جاروبرقی‌های مخزن‌دار سامسونگ قدرت کم موتور و قدرت مکش کم دستگاه برای جذب انواع زباله و گرد و خاک است. همچنین این دستگاه‌ها فاقد سری‌های مخصوص برای جمع‌آوری موی حیوانات هستند و در نتیجه افرادی که از حیوانات خانگی در خانه‌های خود مراقبت می‌کنند بهتر است این جاروبرقی‌ها را انتخاب نکنند.

در این مطلب علاوه بر بررسی مزایا و معایب جاروبرقی‌های کیسه‌دار و بدون کیسه، بهترین جاروبرقی‌های بدون کیسه یا مخزن‌دار برندهای مختلف و مطرح مثل بوش، ال‌جی و سامسونگ را معرفی کردیم.

متأسفانه در میان برندهای ایرانی هیچ کدام جاروبرقی‌های بدون کیسه موشکی با کیفیت خوبی را تولید نمی‌کنند که بخواهیم بهترین این دستگاه‌ها را معرفی کنیم. به همین دلیل به معرفی بهترین جاروبرقی‌های بدون کیسه برندهای معتبر خارجی که در بازار ایران نیز موجود هستند، بسنده کردیم.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!