تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای نگهداری از یخچال

علت برفک زدن یخچال معمولی چیست و چکار کنیم برفک نزند؟

راهنمای تعمیر و نگهداری
علت برفک زدن یخچال معمولی چیست؟ با پیشرفت تکنولوژی محصولات تولید شده در صنعت لوازم خانگی نیز با تغییرات بزرگی روبرو شده‌اند. طی سال‌های گذشته یخچال‌های جدید مجهز به سیستم نوفراست جایگزین یخچال‌های قدیمی شده و کمتر کسی با مشکل برفک زدن یخچال مواجه می‌شود. تصلا– با این حال موارد متعددی وجود دارد که عدم […]

علت برفک زدن یخچال معمولی چیست؟ با پیشرفت تکنولوژی محصولات تولید شده در صنعت لوازم خانگی نیز با تغییرات بزرگی روبرو شده‌اند. طی سال‌های گذشته یخچال‌های جدید مجهز به سیستم نوفراست جایگزین یخچال‌های قدیمی شده و کمتر کسی با مشکل برفک زدن یخچال مواجه می‌شود.

تصلا– با این حال موارد متعددی وجود دارد که عدم توجه به آن‌ها باعث برفک زدن مدل‌های مختلف یخچال می‌شود. استفاده صحیح از لوازم برقی مانند یخچال، مهمترین نکته در حفظ طول عمر دستگاه است. در این مطلب به بررسی دلایلی می‌پردازیم که منجر به برفک زدن یخچال می‌شوند. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: همه آنچه در خصوص تعمیر یخچال در خانه باید بدانید

علت برفک زدن یخچال معمولی

داخل فضای یخچال همواره باید هوایی خنک در جریان باشد. در صورتی که هوای سرد با جریان هوای گرم وارد شده از بیرون تداخل داشته باشد، برفک به وجود می‌آید. گاهی اوقات برفک‌های به وجود آمده آب نشده و به تکه‌ای یخ سفت تبدیل می‌شوند، در این مواقع از بین بردن برفک‌های یخ‌زده با دشواری همراه خواهد بود. در ادامه به مواردی اشاره می‌کنیم که ما را با علت برفک زدن یخچال معمولی آشنا می‌کند.

برفک زدن یخچال

ترموستات یخچال

یک علت برفک زدن یخچال معمولی می تواند خراب شدن ترموستات یخچال باشد این امکان وجود دارد که باعث برفک زدن یخچال شود. در این شرایط باید از تعمیرکاری متخصص کمک گرفته و برای تعویض یا تعمیر ترموستات اقدام کنید.

مکان قرارگیری یخچال

همان‌طور که اشاره کردیم وارد شدن هوای گرم به داخل یخچال و تداخل با جریان هوای سرد درون یخچال باعث ایجاد برفک می‌شود. هنگام جابجایی یخچال فریزر به دمای محیط توجه داشته باشید. یخچال را در مکانی قرار دهید که گرم و مرطوب نباشد تا از ورود هوای گرم به داخل یخچال جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: آموزش عیب یابی و تعمیر یخچال ویترینی  

لاستیک دور درب یخچال

لاستیک دور درب به دلیل استفاده نامناسب، باز و بسته کردن مداوم درب یخچال و کیفیت نامطلوب، با گذشت زمان ساییده، پاره و شل می‌شود. در صورت آسیب دیدن لاستیک دور درب هوای گرم وارد یخچال شده و برفک به وجود می‌آید.

برفک زدن یخچال

علت برفک زدن یخچال‌های نوفراست

بیشتر یخچال‌های جدیدی که در بازار موجود هستند به سیستم نوفراست مجهز شده‌اند. این سیستم از برفک زدن یخچال جلوگیری کرده و آن‌ها را به یخچال‌های بدون برفک تبدیل کرده است. هوای سرد توسط فن تعبیه شده درون یخچال جریان دارد و برفک‌ها به دستور سیستم نوفراست هر چند ساعت یک بار آب می‌شوند. با این حال در صورت بروز مشکلات فنی، یخچال‌های نوفراست نیز امکان برفک زدن دارند. در ادامه به چند علت برفک زدن این دسته از یخچال‌ها اشاره می‌کنیم.

  • بروز مشکل در برد اصلی
  • خراب شدن سنسور دیفراست یخچال
  • آسیب دیدن لاستیک دور درب یخچال
  • خراب شدن ترموفیور
  • بروز مشکل در المنت دستگاه و … .

بیشتر بخوانید: تعمیر درب یخچال فریزر را چگونه انجام دهیم؟  

راهکار برفک نزدن یخچال

اصلی‌ترین راهکار برای برفک نزدن یخچال استفاده مناسب از این دستگاه است. باز و بسته کردن درب یخچال به دفعات، هوای گرم بیشتری از بیرون به داخل یخچال وارد می‌کند. همین امر باعث ایجاد برفک و در نهایت یخ زدن آن می‌شود. برای جلوگیری از برفک درب یخچال را کمتر باز و بسته کنید.

تعویض لاستیک درب

همان‌طور که اشاره کردیم با پاره شدن یا شل شدن لاستیک دور درب هوای سرد از یخچال خارج شده و هوای گرم و مرطوب وارد می‌شود. اگر لاستیک دور درب خراب شده به سرعت آن را تعویض کنید تا یخچال شما برفک نزند.

برای بررسی وضعیت سالم بودن لاستیک دور درب از یک کاغذ A4 استفاده کنید. کاغذ را بین درب و بدنه یخچال گذاشته و درب را محکم ببندید. اگر کاغذ به آسانی کشیده شده و خارج شود، نشانه آسیب‌دیدگی لاستیک دور درب است. توجه داشته باشید که کمتر باز و بسته کردن درب و تمیز کردن منظم لاستیک دور درب از خراب شدن جلوگیری می‌کند.

استفاده از نمک

برخی از افراد برای کاهش مدت زمان برفک زدن یخچال از نمک استفاده می‌کنند. محلولی از نمک و آب را در یک فنجان ریخته و توسط آن دیواره‌های یخچال و فریزر را مرطوب کنید. این عمل کمک می‌کند تا یخچال شما دیرتر برفک بزند. توجه داشته باشید که برای این کار دیواره‌های یخچال باید تمیز و خشک باشند.

برفک زدن یخچال

علتعلت برفک زدن یخچال معمولی

یخچال ساید نیز مانند یخچال‌های جدیدی که به سیستم نوفراست مجهز شده‌اند، ممکن است با مشکل برفک مواجه شوند. مهمترین علت برفک زدن یخچال ساید، باز و بسته کردن مداوم درب یخچال است که این موضوع در تمام مدل‌های یخچال صدق می‌کند. از دیگر عوامل برفک زدن یخچال ساید باید به موارد زیر اشاره کنیم.

  • کاهش دمای یخچال
  • خرابی ترمودیسک و ترموفیوز
  • ایجاد گرفتگی در لوله‌های یخچال
  • بروز مشکل در سنسور و المنت دیفراست
  • خرابی تایمر دیفراست. همچنین خراب شدن قطعات داخلی یخچال نیز می‌توانند منجر به برفک زدن یخچال ساید شوند.

بیشتر بخوانید: راهنمای تعمیر یخچال فریزر ال جی  

چه کار کنیم که یخچال برفک نزند؟

برای جلوگیری از برفک زدن یخچال ساید و یخچال‌های نوفراست فاصله دستگاه با دیوار را در اندازه استانداردی نگه دارید. حداقل ۱۵ سانتی‌متر باید بین دیوار و یخچال برای گردش داشتن جریان هوا فاصله باشد.

دمای فریزر باید به درستی تنظیم شود. کاهش دما باعث ایجاد برفک می‌شود، به همین سبب هنگام تنظیم دمای یخچال به این نکته توجه داشته باشید. معمولا داخل قسمت فریزر فن یا هواکشی وجود دارد که اگر این فن توسط یخ مسدود شده باشد در طولانی مدت باعث برفک زدن یخچال می‌شود.

اگر مواد غذایی بسته‌بندی شده درون یخچال دارید، هوای داخل بسته‌بندی را به خوبی خالی کنید. هوای اضافی باعث ایجاد رطوبت شده و در نهایت منجر به برفک زدن یخچال می‌شود.

برفک زدن یخچال

علت یخ زدن اپراتور یخچال

منظور از اپراتور یخچال سیستم فن خنک‌کننده و لوله‌های انتقال حرارت هستند. گازی که درون این لوله‌ها جریان دارد به ایجاد سرما کمک می‌کند. بسته نشدن کامل درب یخچال به اپراتور فشار آورده و باعث می‌شود تا در طولانی مدت اپراتور یخ بزند.

در اپراتور المنتی حرارتی تعبیه شده که وظیفه برفک‌زدایی را بر عهده دارد. در صورتی که این قسمت با مشکل مواجه شود شما درون یخچال برفک مشاهده خواهید کرد. همچنین بروز اختلال در سیستم دیفراست نیز باعث قطع عملکرد المنت شده و در نهایت باعث برفک زدن یخچال می‌شود. از دیگر عواملی که به یخ زدن اپراتور یخچال مربوط می‌شود باید به موارد زیر اشاره کنیم.

  • تنظیم نامناسب دمای یخچال و کاهش دما
  • کثیف شدن لوله‌های کندانسور توسط ذرات چربی و گرد و غبار
  • خرابی ترموستات
  • نشت کردن گاز داخل لوله

روش‌های از بین بردن برفک

یکی از روش‌های قدیمی برای از بین بردن برفک یخچال، باز گذاشتن درب آن است. شما می‌توانید با باز گذاشتن درب یخچال برای مدت طولانی، منتظر آب شدن برفک‌ها باشید. آب حاصل از آب شدن برفک نیز به راحتی توسط یک حوله پاک می‌شود.

استفاده از آب جوش

ترفند دیگر برای جلوگیری از برفک زدن یخچال، استفاده از آب جوش است. پارچه‌ای را درون آبی که به نقطه جوش رسیده قرار داده و کمی پارچه به الکل آغشته کنید. سپس یک تکه یخ بر روی پارچه بگذارید تا با گذشت زمان برفک‌ها آب شوند. این ترفند برای آب کردن برفک با لایه‌های نازک مناسب است.

قرار دادن ظرف داغ در یخچال

ظرفی از آب جوش را بر روی قفسه‌های داخل یخچال قرار داده و درب آن را بسته نگه دارید. این گرما باعث آب شدن برفک‌ها شده و شما بعد از چند دقیقه می‌توانید برفک‌ها را پاک کنید. برای جلوگیری از ترک خوردن یا شکستن شیشه قفسه‌های یخچال پارچه‌ای ضخیم زیر ظرف قرار دهید. بسیاری از افراد توسط یک کاردک برفک‌های یخچال را جدا می‌کنند. هنگام این کار از کاردک یا وسیله‌ای استفاده کنید که تیز نباشد و به دیواره‌های یخچال آسیبی وارد نکند.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3.5 / 5. تعداد آرا: 2

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

WhatsApp Image 2020-11-13 at 11.16.28
مرضیه محمدی
۱۴۰۰/۰۴/۱۰
مرضیه محمدی هستم. از سال 96 مشغول نوشتن و تولید محتوا هستم. در حال حاضر افتخار همکاری با مجموعه تصلا در بخش تحریریه را دارم. مطالبی که من تهیه می کنم در خصوص محتواهای کاربردی مربوط به راهنمای خرید، نگهداری و... انواع لوازم خانگی از برندهای مختلف است.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!