تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

معرفی بهترین لپ تاپ های دانشجویی ۲۰۲۲

راهنمای خرید
بهترین لپ تاپ های 2021 از کدام برند هستند چه ویژگی هایی دارند؟ اگر قصد خرید لپ‌تاپ دانشجویی را دارید و نمی‌دانید چه لپ‌تاپ متناسب با بودجه و نیازتان بهترین گزینه ممکن است، این مطلب را از دست ندهید؛ زیرا در ادامه بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی در زمینه‌های مختلف در سال 2021 معرفی می‌کنیم؛ از لپ‌تاپ‌های بسیار سبک گرفته تا لپ‌تاپ‌های بسیار قدرتمند با نمایشگر و صفحه‌کلید عالی و بهترین لپ‌تاپ‌هایی که می‌توانند به تبلت تبدیل شوند.

بهترین لپ تاپ های دانشجویی ۲۰۲۲ از کدام برند هستند چه ویژگی هایی دارند؟ اگر قصد خرید لپ‌تاپ دانشجویی را دارید و نمی‌دانید چه لپ‌تاپ متناسب با بودجه و نیازتان بهترین گزینه ممکن است، این مطلب را از دست ندهید؛ زیرا در ادامه بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی در زمینه‌های مختلف در سال ۲۰۲۱ معرفی می‌کنیم؛ از لپ‌تاپ‌های بسیار سبک گرفته تا لپ‌تاپ‌های بسیار قدرتمند با نمایشگر و صفحه‌کلید عالی و بهترین لپ‌تاپ‌هایی که می‌توانند به تبلت تبدیل شوند.

تصلا – بهترین لپ تاپ های دانشجویی ۲۰۲۲ در رده‌های قیمتی مختلف عرضه می‌شود و انتخاب یک لپ‌تاپ دانشجویی مناسب درست به‌اندازه انجام پروژه‌های سخت و پیچیده دشوار است. دانشجویان معمولاً لپ‌تاپی می‌خواهند که بتوانند با استفاده از آن به‌راحتی امتحان‌های آنلاین خود را بدهند و برای اجرای بازی‌های ساده و پخش فیلم با آن مشکلی نداشته باشند. ویژگی ضروری برای یک لپ‌تاپ دانشجویی خوب و کارآمد، عمر باتری بالا و پردازنده سریع است. در این مطلب قصد داریم تعدادی از بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی را معرفی کنیم.

این لپ‌تاپ‌ها شامل لپ‌تاپ‌های معمولی رده بالا، میان‌رده و ارزان‌قیمت برندهای مطرح ازجمله دل، اچ‌پی، لنوو و ایسر و بهترین لپ‌تاپ‌های مک و ویندوز می‌شود. بهترین لپ‌تاپ‌های ۲ در ۱ (لپ‌تاپ که هم می‌توانند به‌عنوان لپ‌تاپ و هم به‌عنوان تبلت مورداستفاده قرار بگیرند) و بهترین کروم بوک‌ها را هم برای دانشجویان معرفی می‌کنیم. درضمن شما را با بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ارزان‌قیمت، بهترین لپ‌تاپ‌های سبک و بهترین کروم بوک های مناسب برای دانشجویان را معرفی می‌کنیم. این مطلب میتواند یک راهنمای خرید لپ تاپ خوب و مناسب باشد.

بهترین لپ‌تاپ دانشجویی چه لپ‌تاپی می‌تواند باشد؟

بدون تردید لپ‌تاپ‌های رده‌بالا که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد، جزو بهترین لپ‌تاپ‌های دانش‌آموزی هستند؛ اما مسلماً هر فردی توانایی خرید لپ‌تاپ رده‌بالا را ندارد. درصورتی‌که قصد خرید لپ‌تاپ رده‌بالا دارید، لپ‌تاپ Envy 13 و Envy x360 13 با مشخصات سخت‌افزاری مناسب می‌تواند برای شما گزینه مناسبی باشد. شاید Envy 13 برای بسیاری از افراد لپ‌تاپ میان‌رده به حساب بیاید، اما باید به خاطر داشته باشیم که این لپ‌تاپ شبیه به لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت به نظر می‌رسد و در آن از پردازنده‌های (CPU) نسل یازدهم اینتل استفاده شده است. از ویژگی‌های شاخص این لپ‌تاپ می‌توان به نمایشگر عالی آن و وزن کم آن اشاره کرد که باعث می‌شود جابجایی آن راحت شود. لپ‌تاپ Envy 13 x360 که دارای نمایشگر لمسی است می‌تواند به‌عنوان تبلت نیز استفاده شود  (صفحه‌کلید لپ‌تاپ جدا می‌شود و می‌توان از نمایشگر آن به عنوان تبلت استفاده کرد؛ حتی می‌توان صفحه‌کلید را در پشت نمایشگر قرار داد و در حالتی که صفحه‌کلید در پشت نمایشگر قرار دارد، لپ‌تاپ را به‌صورت وی شکل و وارونه قرار داد و از صفحه‌کلید به‌عنوان پایه نگهدارندِ لپ‌تاپ استفاده کرد). لازم به توضیح است لپ‌تاپ Envy 13 x360 دارای پردازنده‌های سری ۴۰۰۰ Ryzen (رایزن) AMD هستند

علاقه‌مندان به خرید بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۲ و سیستم‌عامل مک طبیعتا لپ‌تاپ‌های عرضه‌شده توسط اپل یعنی همان مک‌بوک‌ها را دوست دارند. از میان بهترین مک‌بوک‌ها می‌توان به مک بوک ایر یا مک بوک پرو اشاره کرد. مک بوک بدون فن مک بوک ایر ام وان M1 برای افرادی که به دنبال مک بوکی مقرون به صرفه هستند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود؛ اما مک بوک پرو با نمایشگر ۱۳ اینچی دارای عمر باتری بالاتر و عملکردی سریع‌تر و پایدارتر داشته باشید. مدل ۱۶ اینچی مک بوک پرو هم می‌تواند (البته متاسفانه این مدل تراشه سفارشی‌سازی‌شده اپل است) لپ‌تاپ XPS دل با نمایشگر ۱۵ و ۱۷ اینچی نیز لپ‌تاپ رده‌بالای دانشجویی بسیار خوبی محسوب می‌شود (مدل ۱۷ اینچی این لپ‌تاپ بهترین لپ‌تاپ ۱۷ اینچی دانشجویی بازار است)؛ البته اگر در حال حاضر نیازی به لپ‌تاپ ندارید و می‌توانید منتظر بمانید، توصیه می‌کنیم کمی صبر کنید تا لپ‌تاپ‌های جدید وارد بازار شوند. لپ‌تاپ‌هایی که به‌زودی به بازار عرضه می‌شوند و در CES 2022 به‌عنوان بهترین لپ‌تاپ‌های سال میلادی جدید معرفی شده‌اند، دارای پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل یا پردازنده‌های سری ۵۰۰۰ AMD یا کارت گرافیک‌های انویدیا سری ۳۰ هستند.

بیشتر بخوانید: رونمایی از لپ تاپ کروم بوک سامسونگ در CES

بهترین لپ تاپ های دانشجویی ۲۰۲۲

برای بررسی بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۲ معیارهای زیادی را می‌توان درنظر گرفت. از نظر سطح قیمت می توان به موارد زیر به عنوان برترین لپ‌تاپ‌های این سال اشاره کرد:

لپ‌تاپ Envy 13 اچ پی

بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۲

مشخصات:

  • سی پی یو: Intel Core i5-1135G7
  • کارت گرافیک: Irix Xe یا GeForce MX350
  • رم: ۱۶ گیگابایت
  • هارد: ۲۵۶ گیگابایت
  • نمایشگر: ۱۳ اینچ فول اچ‌دی (لمسی)
  • ابعاد: ۳۰٫۷۳ در ۱۹٫۵۵ در ۱٫۷۷ سانتی‌متر
  • وزن: ۱٫۳ کیلوگرم

نقاط قوت

  • برخورداری از نمایشگری با روشنایی کاملاً مناسب و رنگ‌های غنی
  • طراحی جذاب و صفحه‌کلید مناسب و راحت
  • برخورداری از پردازنده Core i5 با سرعت بالا
  • عمر باتری ۱۱ ساعته

معایب بهترین لپ تاپ های دانشجویی

  • عدم برخورداری از تاچ پد پلاستیکی
  • عدم برخورداری از دوربین مادون قرمز برای تشخیص چهره و ورود به لپ‌تاپ

همان‌طور که قبلاً گفتیم این محصول به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۲ با برخورداری از طراحی جذاب و پورت تاندربولت ۴ یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی محسوب می‌شود. (پورت تاندربولت ۴ به افزایش سرعت انتقال داده‌ها توسط حافظه‌های SSD کمک می‌کند). این لپ‌تاپ hp با قیمت زیر هزار دلار برای دانشجویی که به دنبال خرید لپ‌تاپی با قدرت پردازشی و عمر باتری مناسبی هستند، گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

طراحی باریک حاشیه‌های اطراف نمایشگر این لپ‌تاپ، به جذاب‌تر شدن طراحی آن کمک زیادی کرده است. برخورداری Envy 13 از این ویژگی به همراه برخورداری از پردازنده سریع و قوی باعث شده است این لپ‌تاپ به‌راحتی توانایی رقابت با لپ‌تاپ‌های رده‌بالای گران‌قیمت‌تر را داشته باشد.

این لپ‌تاپ رده‌بالای اچ پی با برخورداری از بدنه شیک، نمایشگر فول اچ‌دی با روشنایی کاملاً مناسب و رنگ‌های غنی و قدرت بالای پردازشی به لطف برخورداری از پردازنده نسل یازدهم اینتل، بدون چون‌وچرا در صدر بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی قرار دارد. حتی اگر به این لپ‌تاپ به چشم لپ‌تاپ اقتصادی و میان‌رده نگاه کنیم، باز هم به چرات می‌توان گفت یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی است.

قیمت لپ‌تاپ Envy 13 اچ پی در حدود ۲۷ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: نسخه جدید لپ‌تاپ‌‌های قدرتمند سامسونگ به بازار می‌آیند

مک بوک ایر (ام وان اواخر ۲۰۲۰)

بهترین لپ تاپ های دانشجویی مک بوک

مشخصات:

  • سی پی یو: M1
  • کارت گرافیک: M1 (ادغام‌شده)
  • رم: ۸ و ۱۶ گیگابایت
  • هارد: ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت و ۲ ترابایت
  • نمایشگر: ۱۳ اینچ (۲۵۶۰ در ۱۶۰۰)
  • ابعاد: ۳۰٫۲۲ در ۲۱٫۳۳ در ۱٫۵۴ سانتی‌متر
  • وزن: ۱٫۲۷ کیلوگرم

مزایا:

  • عملکرد فوق‌العاده عالی
  • عمر باتری بسیار خوب
  • بدنه آلومینیومی یک‌تکه و شیک
  • پشتیبانی از اپلیکیشن‌های آیفون و آیپد
  • اسییکرهای بسیار عالی و صفحه‌کلید بسیار خوب

معایب:

  • کم بودن تعداد پورت‌ها

اگر مک را به ویندوز ۱۰ ترجیح می‌دهید، قطعاً باید مک بوک ایر اپل را به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۲ انتخاب کنید. استفاده از تراشه M1 در مدل امسال لپ‌تاپ بزرگ‌ترین تغییر مدل جدید نسبت به مدل‌های قبل محسوب می‌شود و عملکرد فوق‌العاده خوب و عمر باتری عالی را برای این لپ‌تاپ به ارمغان آورده است. از سوی دیگر این تراشه مدل جدید مک بوک ایر را به سریع‌ترین مک‌‌بوک فوق باریکی که تاکنون ساخته شده، تبدیل کرده است. یکی از مزایای بسیار خوب این لپ‌تاپ اپل، قیمت ۹۹۹ دلاری آن است. یکی دیگر از ویژگی‌های تحسین‌برانگیز مدل جدید مک بوک ایر عمر باتری ۱۴ ساعت و ۴۱ دقیقه‌ای است که با توجه به عملکرد و سرعت بسیار خوب لپ‌تاپ میزان بسیار خوبی محسوب می‌شود. از میان لپ‌تاپ‌های موجود در بازار تنها بهترین لپ‌تاپ‌های ویندوز ۱۰ دارای این میزان عمر باتری هستند و به جرات می‌توان گفت در صورت مقایسه مدل جدید مک بوک ایر با بهترین لپ‌تاپ‌های ویندوز ۱۰، برتری محسوس لپ‌تاپ اپل مشخص می‌شود.

البته درصورتی‌که توانایی مالی دارید، توصیه می‌کنیم مک بوک پرو را برای خرید انتخاب کنید؛ زیرا مک‌بوک پرو عملکرد بهتری دارد؛ اما در مقابل مک بوک ایر ارزان‌تر است و به دلیل عدم برخورداری از فن صدای بسیار کمی دارد. در زمان حمل این لپ‌تاپ نسبت به مک‌بوک پرو بسیار راحت‌تر است؛ زیرا ضخامت آن تنها ۱٫۵ سانتی‌متر و وزن آن هم تنها درحدود ۱٫۲۷ کیلوگرم است؛ اما از سویی دیگر مک بوک پرو سرعت بالاتری دارد؛ البته سرعت و عمر باتری این دو لپ‌تاپ تقریباً در سطح یکسانی قرار دارد. از دیگر ویژگی‌های مشابه بین دو لپ‌تاپ می‌توان به وبکم ۷۲۰p، صفحه‌کلید بسیار خوب و راحت و  وجود دو پورت USB-C در هر دو دستگاه اشاره کرد. لازم به توضیح است مک بوک ایر M1 با نمایشگر رتینای دارای رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ در مقایسه با مدل قبلی می‌تواند طیف گسترده‌تری از رنگ‌های فضای رنگی P3 را نمایش دهد که باعث شده است رنگ‌های مدل جدید غنی‌تر به نظر برسد.

قیمت بهترین لپ تاپ های دانشجویی مک بوک ایر ام ۱ با رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی درحدود ۴۵ میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید: جدیدترین پردازنده گرافیکی اینتل برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ

دل XPS 13 (اواخر ۲۰۲۰)

بهترین لپ‌تاپ ویندوز ۱۰  رده‌بالا برای دانشجویان

مشخصات:

  • سی پی یو: دارای چند مدل مختلف با CPU های ntel Core i3/Core i5/Core i7 نسل یازدهم
  • کارت گرافیک: Intel Iris Xe
  • رم: ۸ و ۱۶ گیگابایت
  • هارد: ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت و ۲ ترابایت
  • نمایشگر: ۱۳٫۴ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ یا ۴k

مزایا:

  • طراحی جذاب و بدنه باکیفیت
  • قدرت بالا و عملکرد خوب
  • عدم وجود حاشیه در اطراف نمایشگر
  • عمر باتری عالی

معایب:

  • عدم برخورداری از پورت‌های محبوب و پراستفاده

بدون تردید بهترین لپ تاپ دانشجویی ۲۰۲۲ دل مدل XPS 13 یکی دیگر از بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۲ است. این محصول بسیار قوی و رده‌بالا برای دانشجویان محسوب می‌شود. در لپ‌تاپ قدرتمند دل پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل همراه با کارت گرافیک قدرتمند و رده‌بالای Iris Xe اینتل استفاده شده است. این لپ‌تاپ حقیقتاً برای کار و بازی طراحی و ساخته شده است و عمر باتری ۱۱ ساعته آن می‌تواند برای هر کاربری هیجان‌انگیز باشد و می‌توانید ساعت‌ها بدون نگرانی از تمام شدن باتری آن مشغول کار و بازی با لپ‌تاپ شوید.

بدون تردید عملکرد این لپ‌تاپ نسبت به لپ‌تاپ‌های مشابه و هم رده خود بهتر است و یا حداقل عملکرد این لپ‌تاپ با سایر لپ‌تاپ‌های مشابه یکسان است. با قاطعیت می‌توان گفت لپ‌تاپ XPS 13 دستگاه کاملاً قدرتمندی محسوب می شود. یکی از مزایای این لپ‌تاپ ابعاد کوچک‌تر و وزن کمتر آن نسبت به مدل‌های قبلی است؛ اما جالب است بدانید مدل جدید XPS 13 علی‌رغم کاهش اندازه این لپ‌تاپ نسبت به مدل‌های قبلی، صفحه‌کلید و تاچ پد بزرگ‌تری دارد.

نمایشگر ۱۳٫۴ اینچی لپ‌تاپ که در اطراف آن تقریباً هیچ حاشیه نمی‌شود، نیز توجه شما را به خود جلب می‌کند. XPS 13 اولین لپ‌تاپی است که چنین طراحی خاصی دارد. در کل اگر قصد خرید یک لپ‌تاپ ویندوز ۱۰ کامل را دارید، XPS 13 یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود.

قیمت بهترین لپ تاپ دانشجویی دل XPS 13 با رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیکابایت در حدود ۲۲ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان است.

بهترین لپ تاپ های دانشجویی اچ پی Envy x360 13

بهترین لپ‌تاپ دو در یک

مشخصات:

  • سی پی یو: AMD Ryzen 5 4500U
  • کارت گرافیک: AMD Radeon Graphics
  • رم: ۸ گیگابایت
  • هارد: ۲۵۶ گیگابایت
  • نمایشگر: ۱۳٫۳ اینچ ۱۰۸۰p
  • اندازه: ۳۰٫۷۳ در ۱۹٫۵۵ در ۱٫۷۷ سانتی‌متر
  • وزن: ۱.۳۱ کیلوگرم
  • عملکرد بسیار خوب
  • نمایشگر فول اچ روشن با رنگ‌های غنی
  • برخورداری از بدنه شیک و جمع‌وجور آلومینیومی
  • عمر باتری بسیار بالا

معایب:

  • عدم برخورداری از دوربین مادون قرمز جهت تشخیص چهره و ورود به لپ‌تاپ

بهترین لپ تاپ دانشجویی Envy x360 هم یکی از بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۲ و در رده قیمتی زیر هزار دلار یکی از بهترین لپ‌تاپ‌ها محسوب می‌شود و یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های فوق باریک نیز به شمار می‌رود؛ اما عدم برخورداری این لپ‌تاپ از قلم دیجیتالی ضعف بزرگی برای آن است (البته لپ‌تاپ دو در یک سرفیس پروی مایکروسافت نیز فاقد قلم نوری است). شما می‌توانید هم از این لپ‌تاپ HP هم به‌عنوان تبلت نیز استفاده و هم آن را به شکل V وارونه و شبیه به چادر روی میز قرار دهید. آنچه این لپ‌تاپ را به محصولی خاص بدل کرده، بدنه تمام آلومینیومی آن و قدرت بسیار بالای پردازنده دستگاه است.

در آزمایشات بنچمارک مشخص شده است که این محصول قدرتمند اچ پی با پردازنده رایزن ۵ ۴۵۰۰U می‌تواند لپ‌تاپ‌های دارای پردازنده‌های نسل دهم اینتل را به‌راحتی شکست دهد. لپ‌تاپ Envy x360 با قیمت ۸۰۰ دلاربه‌راحتی می‌تواند لپ‌تاپ‌هایی را که قیمت آن‌ها بیش از هزار دلار است (مثل مک بوک پرو)به‌راحتی شکست دهد. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که می‌تواند شما را برای خرید این لپ‌تاپ اچ پی ترغیب کند، نمایشگر ۱۳٫۳ اینچی و صفحه‌کلید راحت آن است. درصورتی‌که نیازی به پورت تاندربولت ۳ و دوربین مادون قرمز ندارید، این لپ‌تاپ می‌تواند گزینه کاملاً ایدئالی برای شما باشد.

متاسفانه در حال حاضر این لپ‌تاپ در ایران موجود نیست.

بیشتر بخوانید: پرفروش‌ترین لپ‌تاپ در بازار ایران کدام است؟

بهترین لب تاب دانشجویی مک بوک پرو (۲۰۲۰-M1)

بهترین لب تاب برای کاربران حرفه‌ای مک

مشخصات:

  • سی پی یو: M1
  • کارت گرافیک: M1 (ادغام‌شده)
  • رم: ۸ و ۱۶ گیگابایت
  • هارد: ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت، یک و دو ترابایت
  • نمایشگر: ۱۳٫۳ اینچ با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰
  • ابعاد: ۳۰٫۴۰ در ۲۱٫۳۳ در ۱٫۵۲ سانتی‌متر
  • وزن: ۱٫۴۶ کیلوگرم

مزایا:

  • عملکرد کلی شگفت‌انگیز و عملکرد گیمینگ بسیار خوب
  • عمر باتری بسیار خوب
  • حافظه SSD با سرعت بسیار بالا
  • وبکم فوق‌العاده خوب

معایب:

  • کافی نبودن تعداد پورت‌ها

مدل جدید مک بوک پرو هم یکی دیگر از بهترین لپ تاپ های دانشجویی ۲۰۲۲ است. این محصول واقعاً ارزش صبر کردن را دارد؛ زیرا به دلیل برخورداری از تراشه سفارشی‌سازی شده M1 (که در حقیقت نخستین سامانه روی تراشه یا Soc اپل محسوب می‌شود)، با هر پردازنده‌ای می‌تواند قدرت شگفت‌انگیزی را ارائه دهد. د ر واقع این تراشه عملکرد و عمر باتری مک بوک پرو را وارد سطح جدیدی می‌کند. به بیان دقیق‌تر این تراشه لپ‌تاپ اپل را از تمام کامپیوترهای موجود در بازار قوی‌تر کرده است (حتی ورک استیشن‌ها کامپیوترهای ایستگاه‌های کار که بسیار قوی هستند)

این لپ‌تاپ علاوه بر برخورداری از قدرت بالا، دارای ضخامت کم و بدنه بسیار شیکی است. عمر باتری این لپ‌تاپ در یک آزمایش عمر باتری که با شبیه‌سازی شرایط واقعی انجام شده، ۱۶ ساعت و ۳۲ دقیقه ثبت شده است که میزان بسیار خوبی محسوب می‌شود.

وبکم مک بوک پرو یک واحد پردازشگر تصویر دارد که باعث شده است عملکرد د آن نسبت به وبکم‌های مدل‌های قبلی بهتر شود (البته متأسفانه رزولوشن این وبکم مانند مدل‌های قبلی هنوز ۷۲۰p است). در ضمن به دلیل اینکه لپ‌تاپ جدید اپل روی معماری مبتنی بر ARM اپل فعالیت می‌کند، به‌راحتی می‌توانید اپلیکیشن‌های آیپد و آیفون یعنی تمام اپلیکیشن ها و بازی‌های iOS را روی مک اجرا کنید.

علاوه بر این تغییرات مک بوک پرو ی جدید در زمینه های دیگری نیز ارتقا یافته است.  اپل هدیه بزرگ دیگری نیز برای کاربران خود دارد و آن هم استفاده از جدیدترین نسخه مک روی جدیدترین لپ‌تاپ خود است. این نسخه جدید مک بزرگ‌ترین به‌روزرسانی این سیستم‌عامل از زمان پیدایش آن از یک دهه پیش تاکنون محسوب می‌شود. در نسخه جدید طراحی دسکتاپ سیستم‌عامل به‌صورت کامل تغییر کرده است.

قیمت مک پرو ام وان با رم ۱۶ گیکابایتی و حافظه یک ترابایتی درحدود ۵۴ میلیون تومان است.

لپ‌تاپ Spectre x360 14 اچ پی

بهترین لپ‌تاپ دو در یک

مشخصات:

  • سی پی یو: نسل یازدهم پردازنده‌های Core i5 و Core i7 اینتل
  • کارت گرافیک: Intel Iris اینتل
  • رم: ۸ و ۱۶ گیگابایت
  • هارد: ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت و یک ترابایت
  • نمایشگر: نمایشگر IPS فول اچ‌دی ۱۳٫۵ یا نمایشگر اولد ۱۳٫۵ با رزولوشن ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰
  • ابعاد: ۲۹٫۹۷ در ۲۲٫۰۸ در ۱٫۷۷ سانتی‌متر
  • وزن: ۱٫۳۶ کیلوگرم

مزایا:

  • طراحی بسیار زیبا و بسیار شیک
  • نمایشگر بسیار باکیفیت اولد و قابلیت انتخاب لپ‌تاپ با نمایشگر فول اچ‌دی
  • عمر باتری بسیار بالا
  • صفحه‌کلید راحت

معایب:

  • قیمت بالا
  • راحت نبودن کار با لپ‌تاپ هنگامی‌که تبدیل به تبلت می‌شود

لپ‌تاپ Spectre x360 14 یکی از بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۲ به صورت دو در یک ساخته شده تا زمان کنونی محسوب می‌شود و به‌تازگی در سال میلادی جدید روانه بازار شده است. است. مدل جدید ۱۳٫۵ اینچی این لپ‌تاپ بر پایه مدل‌های قبلی ساخته شده با این تفاوت که در مدل جدید از ویژگی‌های جدید و مفیدی همچون نسبت تصویر ۳:۲ همراه با سخت‌افزار قدرتمند یعنی نسل یازدهم پردازنده‌های اینتل و کارت گرافیک Iris Xe استفاده شده است. یکی از مزیت‌های شاخص لپ‌تاپ Spectre x360 14 برخورداری از طراحی فوق‌العاده خوب، نمایشگر فول اچ‌دی با رنگ‌های روشن و قوی (نسخه‌ای از این لپ‌تاپ هم با نمایشگر اولد روانه بازار شده‌اند) و عمر باتری بسیار خوب (بیش از ۱۲ ساعت) است.

این لپ‌تاپ تاچ پدی با سطحی نرم دارد که از لمس آن لذت می‌برید. صفحه‌کلید راحت (البته عمق این صفحه‌کلید کمی کم است). برخورداری از  ویژگی‌های امنیتی ازجمله سنسور اثرانگشت قابلیت تشخیص چهره و انتخاب هوشمندانه پورت‌ها از دیگر مزایای قابل‌توجه این لپ‌تاپ به شمار می‌روند که باعث می‌شود این لپ‌تاپ به گزینه ایدئالی تبدیل شود. توصیه می‌کنیم در صورت داشتن توانایی مالی و تمایل برای خرید لپ‌تاپ hp لپ‌تاپ Spectre x360 14 را به‌جای Envy 13 انتخاب کنید؛ مخصوصاً اگر به طراحی منعطف نیاز دارید. در حقیقت اگر نیازمند لپ‌تاپ کانورتیبل هستید، این لپ‌تاپ یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. بدون تردید این لپ‌تاپ رده‌بالای اچ پی معایبی نیز دارد، اما مزایای آن نسبت به معایب آن بسیار بیشتر است و به‌راحتی می‌توان از معایب این لپ‌تاپ چشم‌پوشی کرد.

متاسفانه لپ‌تاپ Spectre x360 14 اچ پی در حال حاضر در بازار موجود نیست

لپ‌تاپ ایسر Swift 3 (مدل ۲۰۲۰ همراه با پردازنده رایزن AMD)

بهترین لپ‌تاپ با ارزش خرید بالا

مشخصات:

  • سی پی یو: AMD Ryzen 7 4700U
  • کارت گرافیک: AMD Radeon Graphics
  • رم: ۸ گیگیابایت
  • هارد: ۵۱۲ گیگابایت
  • نمایشگر: ۱۴ اینچ فول اچ‌دی
  • ابعاد: ۳۲٫۲۵ در ۲۱٫۸۴ در ۱٫۵۲ سانتی‌متر
  • وزن: ۱٫۲۲ کیلوگرم

مزایا:

  • قدرت بسیار بالا
  • عملکرد بسیار خوب در زمینه مولتی تسکینگ
  • صفحه‌کلید نرم و راحت
  • حسگر اثرانگشت

معایب

  • روشنایی کم نمایشگر

اگر به دنبال خرید بهترین لپ تاپ های دانشجویی ۲۰۲۲ با عملکرد فوق‌العاده خوب و قیمت مقرون‌به‌صرفه هستید، لپ‌تاپ ایسر Swift 3 با پردازنده رایزن AMD می‌تواند گزینه کاملاً مناسبی برای شما باشد. این لپ‌تاپ با قیمت ۶۴۹ دلار می‌تواند لپ‌تاپ دل XPS 13 را به‌راحتی پشت سر بگذارد و توانایی رقابت با مک بوک پرو را نیز دارد. لپ‌تاپ رده‌بالای ایسر با پردازنده AMD Ryzen 7 4700U می‌تواند رقبای خود را که مجهز به پردازنده‌های جدید اینتل هستند و به‌راحتی شکست دهد. همان‌طور که گفتیم این لپ‌تاپ دارای صفحه‌کلید نرم راحتی است و واکنش سریع و فنری بودن آن در هنگام تایپ حس خوبی را به شما می‌دهد.

سنسور اثرانگشت این دستگاه هم عملکرد و سرعت خوبی دارد و با استفاده از آن می‌توانید به‌سرعت وارد لپ‌تاپ شوید. بدنه باکیفیت این لپ‌تاپ که از آلومینیوم و منیزیم ساخته شده و پلاستیک در هیچ یک از نقاط آن مورداستفاده قرار نگرفته است، حس واقعاً خوبی به شما می‌دهد. بزرگ‌ترین عیب لپ‌تاپ ایسر را می‌توان کم بودن روشنایی نمایشگران با رنگ‌های تیره و رنگ و رو رفته دانست؛ البته اگر این موضوع برایتان مهم نیست، بدون تردید این لپ‌تاپ انتخابی کاملاً ایدئال با قیمتی مناسب است

قیمت لپ‌تاپ ایسر Swift 3 درحدود ۲۰ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان است.

لپ‌تاب لنوو ThinkPad X1 Carbon (نسل هشتم)

بهترین لپ تاپ دانشجویی دارای سبک و کار

مشخصات:

  • سی پی یو: نسل دهم پردازنده‌های Core i5 و Core i7 اینتل
  • کارت گرافیک: اینتل UHD
  • هارد: حافظه SSD با ظرفیت ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت و یک ترابایت
  • ابعاد: ۳۲٫۲۵ در ۲۱٫۵۹ در ۱٫۵۲ سانتی‌متر
  • وزن: ۱٫۰۸ کیلوگرم

مزایا

  • بدنه شیک و کم‌وزن
  • نمایشگر با رنگ‌های بسیار غنی با دو وضوح ۱۰۸۰p و ۴K
  • صفحه‌کلید رده‌بالا
  • عملکرد سریع

معایب

  • کارت گرافیک ضعیف

معمولاً لپ‌تاپ‌های لنوو در ردیف بهترین لپ تاپ های ارزان ۲۰۲۲ هستند. این محصولات محبوبیت چندان زیادی ندارند و جزو لپ‌تاپ‌های رده‌بالا محسوب نمی‌شود؛ اما در مورد این لپ‌تاپ لنوو قضیه کمی فرق می‌کند؛ زیرا پردازنده‌های نسل دهم اینتل در خود جای داده و علاوه بر این که عملکرد خوبی دارد، دارای عمر باتری بسیار خوبی نیز است (البته مدل دارای نمایشگر ۱۰۸۰p). همان‌طور که گفتیم این لپ‌تاپ در دو مدل با نمایشگرهای ۱۰۸۰p و ۴K وارد بازار شده است  و بدنه نه هر دو مدل به طرز باورنکردنی سبک است.

بدنه این لپ‌تاپ‌ها علاوه بر سبک بودن مقاومت بالایی هم دارد و برخورداری آن از استاندارد نظامی MIL-STD-810G نشان‌دهنده مقاومت بالای آن است. صفحه‌کلید این لپ‌تاپ از مقاومت بالایی برخوردار است و ترکیب دو رنگ قرمز و سیاه در کنار هم در لپ‌تاپ ThinkPad X1 Carbon آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید تبدیل کرده است. اگرچه مدلی مشخصات سخت‌افزاری بالایی دارد، قیمت بالایی دارد و متأسفانه فاقد رم ریدر موجود در مدل‌های قبلی است؛ اما به‌سختی می‌توانید لپ‌تاپی را پیدا کنید که در این رده قیمتی بهتر از لپ‌تاپ لنوو باشد.

قیمت لپ‌تاب لنوو ThinkPad X1 Carbon با پردازنده Core i7-7600U و رم ۱۶ گیکابایتی و هارد SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت درحدود ۵۶ میلیون و ۵۲۸ هزار تومان تست.

کروم‌بوک گوگل Pixelbook Go

بهترین کروم بوک

مشخصات:

  • سی پی یو: پردازنده Core i5-8200Y اینتل
  • کارت گرافیک: UHD 615 اینتل
  • رم: ۸ گیگابایت
  • نمایشگر: ۱۳٫۳ اینچ با وضوح ۱۰۸۰p
  • ابعاد: ۳۰٫۹۸ در ۲۰٫۵۷ در ۱٫۲۷ سانتی‌متر
  • وزن: ۱٫۰۴ کیلوگرم

مزایا:

  • طراحی فوق‌العاده باریک
  • نمایشگر دارای روشنایی بسیار بالا با رنگ‌های غنی
  • عمر باتری بسیار خوب
  • عملکرد بسیار خوب

معایب:

  • اسپیکرهای نه‌چندان خوب و قدرتمند

کروم‌بوک گوگل Pixelbook Go می‌تواند لپ‌تاپ و کروم بوک بسیار خوبی برای دانشجویان باشد؛ زیرا همانند مدل قبلی این کروم بوک یعنی Pixelbook بسیار نازک است و در عین حال قیمت کمتری نسبت به مدل قبلی خود دارد. کروم‌بوک Pixelbook Go با قیمت ۶۴۹ دلار جزو ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌های فهرست ما است. این کروم بوک علاوه بر مقرون‌به‌صرفه بودن، ویژگی‌های شاخص دیگری نظیر بدنه بسیار کم‌وزن، سرعت بالا و عمر باتری بسیار خوب نیز دارد.

امروزه اکثر دانشجویان به استفاده از کروم‌بوک روی آوردند در کلاس‌های خود از آن‌ها استفاده می‌کنند؛ بنابراین بیشتر دانشجویان با کروم‌بوک ها آشنایی کامل دارند. از مزایای شاخص کروم‌بوک ها می‌توان به‌راحتی استفاده از آن‌ها و سیستم‌عامل کاربرپسند اشاره کرد. قدرت سخت‌افزاری این کروم‌بوک مناسب و کافی است و به دلیل برخورداری از دوام بالا می‌توان چندین سال بدون مشکل از آن استفاده کرد؛ بنابراین اگر این کروم‌بوک را برای یک دانشجو اول دبیرستان بخرید، می‌تواند تا پایان دبیرستان و حتی در دوران دانشگاه نیز از آن استفاده کند،

متاسفانه در حال حاضر این لپ تاپ در کشور موجود نیست

بهترین لپ تاپ دانشجویی لنوو Legion Y545

بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۲ ارزان قیمت برای دانشجویان

مشخصات:

  • سی پی یو: پردازنده اینتل Core i7-9750H با سرعت ۲٫۲ گیگاهرتز
  • کارت گرافیک: انویدیا GeForce GTX 1660 Ti GPU با ۶ گیگابایت حافظه ویدیویی (VRAM)
  • رم  ۱۶ گیگابایتی
  • هارد: ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی SSD
  • نمایشگر: ۱۵٫۶ اینچ فول اچ‌دی

مزایا:

  • طراحی شیکی که کمتر به آن توجه می‌شود.
  • عملکرد کلی بسیار خوب و عملکرد گیمینگ عالی
  • صفحه‌کلید بسیار راحت

معایب

  • عمر باتری کمتر از میزان متوسط
  • افزایش بیش‌ازحد دما در هنگام بازی

لپ‌تاپ lenovo Legion Y545 عملکرد کلی خوبی دارد و در هنگام اجرای بازی‌ها هم عملکرد کاملاً موفقی دارد و شبیه لپ‌تاپ‌های تجاری به نظر می‌رسد. این لپ‌تاپ به لطف برخورداری از کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1660 Ti GPU با ۶ گیگابایت حافظه ویدیویی (VRAM) و پردازنده اینتل Core i7-9750H جزو بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ارزان‌قیمت محسوب می‌شود و به‌راحتی توانایی رقابت با لپ‌تاپ‌های مشابه را دارد و حتی می‌تواند آن‌ها را پشت سر بگذارد. طراحی خاص و پیچیده این لپ‌تاپ باعث شده است بتوانید از آن در یک شبکه اداری و شبکه کامپیوترهای مورداستفاده برای بازی استفاده شود.

کارت گرافیک منحصربه‌فرد و متمایز این لپ‌تاپ قدرت پردازشی گرافیکی شگفت‌انگیزی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این لپ‌تاپ علاوه بر اینکه برای بازی می‌تواند کاملاً مناسب باشد، برای ایجاد شیت‌های مختلف، ویرایش ساده ویدیو و مشاهده فیلم روی نمایشگر فول اچ‌دی زیبای آن هم می‌تواند گزینه ایده‌آلی باشد. این لپ‌تاپ علی‌رغم ارزان‌قیمت بودن دارای صفحه‌کلید نرم و راحت و اسپیکرهای عالی است. به‌طور خلاصه می‌توانیم بگوییم این لپ‌تاپ گیمینگ ارزان‌قیمت برای شکست دادن سایر لپ‌تاپ‌های گیمینگ ارزان‌قیمت طراحی شده است.

قیمت لپ‌تاپ لنوو Legion Y545 به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۲ در حدود ۳۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است

لپ‌تاپ دل XPS 15

بهترین لپ‌تاپ ۱۵ اینچی برای دانشجویان

مشخصات:

  • سی پی یو: پردازنده اینتل Core i7-10750H با سرعت ۲٫۶ گیگاهرتز
  • کارت گرافیک: انویدیا جی فورس GTX 1650 Ti با ۴ گیگابایت حافظه رم یا اینتل UHD Graphics 630
  • رم: ۳۲ گیگابایت رم
  • حافظه SSD M2 PCIe با ۵۱۲ گیگابایت ظرفیت
  • نمایشگر: ۱۵٫۶ اینچ با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۴۰۰

مزایا:

  • نمایشگر با روشنایی بسیار بالا و رنگ‌های بسیار غریب با وضوح شگفت‌انگیز
  • عملکردی کلی بسیار خوب و قدرت پردازشی شگفت‌انگیز
  • عمر بسیار خوب برای یک لپ‌تاپ ۴K

معایب:

  • قیمت بالا
  • افزایش دما به میزان کم در هنگام انجام فعالیت‌های سنگین

این محصول دل به عنوان بهترین لپ تاپ های دانشجویی ۲۰۲۲ می‌تواند برای ارائه پروژه‌های مختلف و مطالب، نمایش و پخش تصاویر، ویدیوها و فایل‌های موسیقی و اجرای بازی‌های نسبتاً سنگین گزینه مناسبی باشد از ویژگی‌های شاخص این لپ‌تاپ می‌توان به بدنه‌ای باریک با طراحی جذاب قدرت و قدرت فوق‌العاده خوب اشاره کرد. با وجود اینکه بدنه این لپ‌تاپ نسبت به مدل قبلی ۵٫۵ درصد کوچک شده، اما اندازه کلیدهای صفحه‌کلید و تاچ پد بزرگ‌تر شده است که طراحی هوشمندانه دل را نشان می‌دهد. حاشیه‌های اطراف نمایشگر این لپ‌تاپ بسیار باریک هستند. اگرچه امروزه این نوع طراحی، طراحی متداول و معمولی محسوب می‌شود و اصلاً تعجب‌برانگیز نیست، اما همین روش طراحی استفاده از نمایشگری با وضوح بسیار بالا در این لپ‌تاپ امکان‌پذیر کرده است (نمایشگر لپ‌تاپ دل XPS 15 بیشترین رزولوشن را در میان نمایشگر سایر لپ‌تاپ‌های مشابه دارد).

اگر وجود چنین نمایشگری در لپ‌تاپ بالای دل چندان برای شما وسوسه‌برانگیز بنیست، قطعاً وجود پردازنده Core i7 Comet Lake سری H نسل دهم اینتل و کارت گرافیک جی فورس انویدیا GeForce GTX 1650 Ti در این لپ‌تاپ حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد. این لپ تاب دل در تمام آزمایش‌های بنچمارک ازجمله پنجمارک گرافیک، نتایج درخشنده‌ای داشته است. این نتایج نشان می‌دهد شما می‌توانید از این لپ‌تاپ به‌عنوان تاپ گیمینگ نیز استفاده کنید، اما ممکن است در برخی از مواقع عملکرد مورد انتظار را نداشته باشد. به هر حال XPS 15 را می‌توان لپ‌تاپ همه‌فن‌حریفی دانست که می‌تواند در تمام زمینه‌ها کاملاً عملکرد خوبی داشته باشد.

قیمت لپ‌تاپ دل XPS 15 درحدود ۲۳ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان است

مک بوک پرو (۱۶ اینچ- ۲۰۱۹)

بهترین لپ تاپ های دانشجویی ۲۰۲۲ برای علاقه‌مند به فیلم و انیمیشن

  • سی پی یو: Core i7 یا Core i9
  • کارت گرافیک: Radeon Pro 5300M/5500M
  • رم: ۱۶ یا ۳۲ ۲ یا ۶۴ گیگابایت
  • هارد: ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ یا ۲ یا ۴ یا ۸ ترابایت
  • نمایشگر: ۱۶ اینچ با رزولوشن ۲۰۷۲ در ۱۹۲۰
  • ابعاد: ۳۵٫۸۱ در ۲۴٫۶۳ در ۱٫۵۲ سانتی‌متر
  • وزن: ۱٫۹۵ کیلوگرم

مزایا

  • بهتر شدن صفحه‌کلید نسبت به مدل قبل به میزان قابل‌توجه
  • نمایشگر تأثیرگذار ۱۳ اینچی با حاشیه‌های بسیار باریک
  • برخورداری از ۶ اسپیکر قدرتمند

معایب

  • عدم برخورداری از پورت USB با اندازه بزرگ و عدم برخورداری از رم ریدر
  • قیمت بالا

اگر قصد خرید یک مک‌بوک به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۲ با صفحه‌کلیدی بهتر از سایر مک‌بوک‌ها را دارید، خرید این مک بوک را به شما توصیه می‌کنیم. در صفحه‌کلید فوق‌العاده خوب این لپ‌تاپ از مکانیسم پروانه‌ای استفاده نشده و در آن از سوییچ‌های قیچی مانند استفاده شده که باعث شده است تجربه تایپ بسیار راحتی با این صفحه‌کلید داشته باشید. نمایشگر ۱۶ اینچی با روشنایی بالا و حاشیه‌های باریک اطراف آن به همراه پردازنده بسیار قدرتمند Core i9 و کارت گرافیک پر قدرت AMD Radeon 5300M یا ۵۵۰۰M نیز ویژگی‌هایی هستند که این لپ‌تاپ را به گزینه کاملاً ایدئالی تبدیل کرده‌اند.

رم ۶۴ گیگابایتی و هارد ۸ ترابایتی این لپ‌تاپ را به ستاره‌ای بدون رقیب تبدیل کرده است. شاید عمر باتری ۱۱ ساعته این لپ‌تاپ چنگی به دل نزند، اما برای لپ‌تاپ با چنین مشخصات میزان شگفت‌انگیزی محسوب می‌شود؛ البته همان‌طور قبلاً گفتیم این لپ‌تاپ قیمت بالایی دارد و عدم وجود USB با اندازه کامل در این آن عیب بزرگی است؛ البته می‌توان با استفاده از مبدل‌های USB این مشکل را برطرف کرد. در کل می‌توان گفت این غول تولیدشده توسط اپل را می‌توان یک ورک استیشن تمام عیار دانست و می‌تواند برای دانشجویانی پروژه‌های سنگینی دارند، بهترین لپ‌تاپ ممکن باشد.

متاسفانه در حال حاضر این لپ‌تاپ در بازار موجود نیست.

لپ‌تاپ ایسر Swift 5

بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۲ برای حمل راحت

مشخصات:

  • سی پی یو: اینتل Core i7-1165G7
  • کارت گرافیک: اینتل Iris Xe
  • رم: ۱۶ گیگابایت
  • هارد: حافظه SSD یک ترابایتی
  • نمایشگر: ۱۴ اینچ لمسی فول اچ‌دی

مزایا:

  • بی‌نهایت سبک
  • عملکرد فوق‌العاده عالی
  • عمر باتری باورنکردنی
  • طراحی فوق‌العاده جذاب

معایب

  • صفحه‌کلید نه‌چندان راحت و کمی آزاردهنده

لپ‌تاپ ایسر Swift 5 به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ های دانشجویی ۲۰۲۲ دستگاه کوچکی است و یکی از لپ‌تاپ‌های سری Evo Platform اینتل به شمار می‌رود. این لپ‌تاپ قدرت اجرای بازی‌های سنگین را ندارد، اما نسبت به لپ‌تاپ‌های سبک‌وزن مشابه خود از قدرت بیشتری برخوردار است. این لپ‌تاپ ۱٫۰۴ کیلوگرمی واقعاً دستگاه کم‌وزنی است و عمر باتری ۱۳٫۵ ساعته نیز می‌تواند برای چنین لپ‌تاپی کاملاً کافی باشد. به همین دلیل این لپ‌تاپ برای افرادی که زیاد سفر می‌کنند هم می‌تواند دستگاه مناسب باشد.

نمایشگر این لپ‌تاپ حداقل حاشیه را دارد و روشنایی آن برای استفاده از لپ‌تاپ در اکثر محیط‌های باز و بسته به‌اندازه کافی است. اگرچه کلیدهای صفحه‌کلید لپ‌تاپ در حداقل فضای ممکن حرکت می‌کند؛ اما تجربه تایپ با آن می‌تواند لذت‌بخش باشد. تاچ پد این لپ‌تاپ اندازه بزرگی دارد و با استفاده از آن به‌راحتی می‌توانید فرمان‌های حرکتی ویندوز ۱۰ را به‌راحتی انجام دهید. اگر قصد خرید لپ‌تاپی را دارید که حمل آن‌ها تا جای ممکن راحت باشد و قدرت بسیار بالای لپ‌تاپ چندان برایتان مهم نیست، Swift 5 می‌تواند برای شما یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد.

کروم بوک ایسر Spin 713

بهترین کروم بوک برای دانشجویان سال اولی

مشخصات:

  • سی پی یو: اینتل Core i5-10210U
  • کارت گرافیک: اینتل UHD
  • رم: ۸ گیگابایت
  • هارد: ۱۲۸ گیگابایت
  • نمایشگر: ۱۳٫۵ اینچ با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۵۰۴
  • اندازه: ۲۹٫۹۷ در ۲۳٫۶۲ در ۱٫۷۷ سانتی‌متر
  • وزن: ۱٫۳۶ کیلوگرم

مزایا:

  • نمایشگر لمسی با روشنایی بالا و رنگ‌های غنی
  • عمر باتری استثنایی
  • عملکرد سریع
  • قابلیت تبدیل به تبلت و استفاده از لپ‌تاپ به‌صورت وارونه

معایب:

  • برخورداری از صفحه‌کلید با کلیدهای کم‌عمق

اگر علاقه‌مند به سیستم‌عامل کروم او اس هستید و دوست دارید کروم بوکی داشته باشید که کارایی آن بیشتر از pixelbook Go باشد، کروم بوک ایسر Spin 713 را بخرید.  این کروم بوک ایسر دارای نمایشگر ۱۳٫۵ اینچی بسیار باکیفیت و پردازنده Core i5-10210U CPU با قدرت بسیار بالا است. کروم بوک ایسر با عمر باتری ۱۲ ساعته برای دانشجویانی که می‌خواهند یک روز کامل بدون شارژ از لپ‌تاپ خود استفاده کنند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود. این گروه می‌تواند برای موارد مختلفی مثل طرح کشیدن، نوشتن یادداشت‌ها با دست و به اشتراک‌گذاری مطالب مورداستفاده قرار گیرد. شما می‌توانید این کروم بوک را به‌صورت V وارونه روی میز قرار دهید و از آن به‌عنوان تبلت استفاده کنید.

با توجه به منعطف بودن طراحی این کروم‌بوک ایسر، نمایشگر بسیار باکیفیت و عمر باتری بسیار خوب آن، این دستگاه می‌تواند برای تمام دانشجویانی که دوران متوسطه را به‌تازگی پشت سر گذاشته‌اند، گزینه خوبی باشد.

قیمت کروم بوک ایسر Spin 713 به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ های دانشجویی در حدود ۲۷ میلیون و ۰۳۶ هزار تومان است

لپ‌تاپ جداشدنی لنوو X12 Detachable

بهترین لپ‌تاپ به‌عنوان جایگزین سرفیس پرو

مشخصات:

  • سی پی یو: Core i5-1130G7 اینتل
  • کارت گرافیک: رمIris Xe اینتل
  • هارد: حافظه SSD با ظزفیت ۵۱۲ گیگابایت
  • رم: ۱۶ گیگابایت
  • نمایشگر: ۱۲٫۳ اینچ فول اچ‌دی
  • اندازه: ۲۸.۴۴ در ۲۰.۳۲ در ۰.۷۶ سانتی‌متر
  • وزن: ۷۷۰ گرم بدون صفحه‌کلید و ۱.۰۸ کیلوگرم با صفحه‌کلید

مزایا:

  • عمر باتری بسیار بالا
  • نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی باکیفیت خوب
  • صفحه‌کلید بسیار عالی
  • برخورداری از باندل دربردارنده وسایل جانبی

معایب:

  • اسپیکرهای بسیار بد
  • عدم برخورداری از پورت USB A

به‌طور خلاصه باید بگوییم لپ‌تاپ جداشدنی لنوو X12 Detachable نسبت به لپ‌تاپ سرفیس پرو مایکروسافت در سطح بالاتری قرار دارد و می‌تواند برای افرادی که قصد خرید سرفیس پرو را دارند، گزینه بهتری باشد. نمایشگر این لپ‌تاپ به‌راحتی از صفحه‌کلید آن جدا می‌شود. یک پایه نیز همراه با لپ‌تاپ عرضه می‌شود که می‌توان آن را از هر دو طرف تا زاویه ۱۶۰ درجه چرخاند. نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی این لپ‌تاپ جداشدنی شبیه نمایشگر سرفیس پرو ۷ است و صفحه‌کلید جداشدنی آن واقعاً شما را حیرت‌زده می‌کند.

در ضمن یک قلم دیجیتالی نیز همراه با این دستگاه عرضه می‌شود. بدنه دستگاه هم مقاومت بسیار بالایی دارد و مقاومت آن در سطح دستگاه‌های دارای استاندارد نظامی مرتبط با برخورداری از مقاومت بالا است. دلیل برتری این لپ‌تاپ نسبت به لپ‌تاپ‌های سرفیس پرو ۷ و پرو ۷ پلاس عمر باتری بالاتر این لپ‌تاپ نسبت به لپ‌تاپ‌های جداشدنی مایکروسافت است. باتری این لپ‌تاپ می‌تواند نیروی آن را بیش از ۱۲ ساعت تأمین کند؛  البته درصورتی‌که به پورت USB-A واقعاً نیاز دارید، سرفیس پرو ۷ را انتخاب کنید. در غیر این صورت خرید X12 Detachable را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

متاسفانه در حال حاضر این لپ‌تاپ در بازار موجود نیست

لازم به توضیح است لپ‌تاپ‌ها و کروم بوک های معرفی شده در این مقاله با بنچمارک های مطرحی مثل Geekbench 4.3 و ۵٫۰ و همچنین ۳DMark (این بنچمارک برای بررسی عملکرد گرافیکی لپ‌تاپ مورداستفاده قرار می‌گیرد) آزمایش شده‌اند و برای اندازه‌گیری نور نمایشگر و سنجش رنگ‌های sRGB قابل نمایش توسط آن‌ها نیز از ابزار رنگ‌سنج Klein K10 استفاده شده است.

همچنین برای سنجش قدرت پردازشی در شرایط واقعی، یک فایل ۴K توسط آن‌ها به فایل ۱۰۸۰p تبدیل شده است برای سنجش قدرت گرافیکی لپ‌تاپ‌ها در شرایط واقعی هم از بنچمارک Dirt 3 استفاده شده و در تنظیمات نمایشگر، رزولوشن روی ۱۰۸۰p تنظیم شده است. برای انجام آزمایش بررسی میزان افزایش دما هم ویدیویی به مدت ۱۵ دقیقه به‌صورت تمام صفحه توسط لپ‌تاپ‌ها پخش شده و دمای قسمت‌های مختلف آن‌ها اندازه‌گیری شده است. برای انجام آزمایش عمر باتری هم وبگردی متوالی با وای‌فای و با میزان روشنایی ۱۵۰ نیت برای نمایشگر انجام شده است. برای مک‌بوک ها و لپ‌تاپ‌های رده‌بالای ویندوز ۱۰ عمر باتری ۹ ساعت میزان مطلوبی محسوب می‌شود؛ اما در مورد لپ‌تاپ‌های گیمینگ و کامپیوترهای ورک استیشن چنانچه عمر باتری تنها ۵ ساعت هم باشد، دارای عمر باتری بسیار خوبی هستند

نحوه انتخاب بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۲

قبل از انتخاب لپ‌تاپ باید مواردی را در نظر بگیرید که به شرح زیر هستند

نخستین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید راحت بودن حمل لپ‌تاپ است. لپ‌تاپ‌های ۱۳ اینچ به دلیل وزن اندازه کوچک در میان دانشجویان محبوبیت بیشتری دارند؛ برای آن دسته از دانشجویانی که به چنین لپ‌تاپ‌هایی علاقه‌مند هستند، لپ‌تاپ دل XPS 13 را پیشنهاد می‌کنیم. این لپ‌تاپ با وزنی در حدود ۹۰۰ گرم و ضخامتی در حدود ۱٫۲۷ سانتی‌متر و حاشیه‌های باریک در اطراف صفحه نمایشگر ۱۳٫۳ برای چنین افرادی گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود. لپ‌تاپ‌های ۱۴ اینچی نیز می‌توانند برای این دسته از دانشجویان کاملاً مناسب باشند. لپ‌تاپ‌هایی مانند لپ‌تاپ لنوو ThinkPad X1 Carbon با وجود برخورداری از نمایشگر ۱۴ اینچی به‌راحتی حمل می‌شود.

عمر باتری یکی از پارامترهای دیگر بهترین لپ تاپ های دانشجویی ۲۰۲۲  است که اهمیت بسیار زیادی دارد، چنانچه بخواهید در لپ‌تاپ در کلاس (مخصوصاً برای ارائه مطلب) یا در کتابخانه استفاده کنید و به برق هم دسترسی ندارید، توصیه می‌کنیم لپ‌تاپی را انتخاب کنیم که عمر باتری آن حداقل ۹ ساعت باشد.

چنانچه قدرت پردازشی لپ‌تاپ برایتان اهمیت دارد، توصیه می‌کنیم لپ‌تاپی را انتخاب کنید که حداقل دارای پردازنده Core i5 سری H یا سری U دارای حداقل ۸ گیگابایت رم (اگر ۱۶ گیگابایت رم داشته باشد، عالی است) و حداقل هارد ۲۵۶ گیگابایتی باشد. شرکت AMD قصد دارد تراشه‌های سری ۴۰۰۰ خود را که قدرت بالایی دارند، نیز روانه بازار کند؛ بنابراین اگر برای خرید لپ‌تاپ عجله ندارید منتظر بمانید تا لپ‌تاپ‌های دارای این تراشه‌ها وارد بازار شوند.

چنانچه می‌خواهید مک‌بوک داشته باشید، مک بوک ایر ۲۰۲۰ می‌تواند انتخاب خوبی باشد (البته پردازنده سری y این لپ‌تاپ قدرت چندانی ندارد و جزو پردازنده‌های کم‌قدرت محسوب می‌شود، در صورت تمایل برای خرید کروم بوک هم خرید Pixelbook Go را که ارزش خرید بسیار بالایی دارد، به شما پیشنهاد می‌کنیم. در هنگام خرید لپ‌تاپ دستگاهی را انتخاب کنیم که دارای صفحه‌کلید و تاچ پد راحت و حساسی باشد و نمایشگر آن نیز دارای روشنایی کافی باشد.

سوالات متداول

بهترین لپ تاپ های دانشجویی ۲۰۲۲از کدام برند است؟

برای خرید لپ تاپ توجه به برند آنقدرها هم اهمیت ندارد، مگر اینکه بدنه محصول مدنظرتان باشد. قطعاتی مثل CPU، کارت گرافیک و هارد SSD از جمله مهم ترین مشخصات لپ تاپ است که باید به سازنده این قطعات (فارغ از برند لپ تاپ) توجه داشته باشید.

برای خرید لپ تاپ خوب به چه مواردی توجه کنیم؟

اگر قیمت برایتان اهمیتی ندارد و بیشتر به سرعت محصول نیاز دارید، حتما به سراغ محصولی بروید که پردازنده Core i7 و یا Core i5 و یا پردازنده ریزن معادل ۵ و ۷ داشته باشد. هارد ssd هم به ذخیره سازی اطلاعات و افزایش سرعت لپ تاپ کمک زیادی می کند. کارت گرافیک ۴ برای کاربرانی که گیمر هستند و یا به نرم افزار گرافیکی نیاز دارند، مناسب است.

کدام برند لپ تاپ های ارزان تری دارد؟

در حال حاضر مایکروسافت و اپل گرانترین لپ تاپ های بازار را عرضه می کنند. ایسوس، اچ پی و دل هم قیمت های میانی دارند. ارزان ترین لپ تاپ ها را باید در دو برند لنوو و ایسر دنبال کنید. در این مطلب تصلا شما می توانید مشخصات مربوط به بهترین لپ تاپ های دانشجویی ۲۰۲۲ را همراه با قیمت بخوانید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۴۰۰/۰۴/۱۵
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!