تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

آیا می‌دانید هر کدام از اپل واچ‌‌ها چه قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی دارند؟

بررسی انواع اپل واچ /تفاوت اپل واچ با ساعت هوشمند

راهنمای خرید
بررسی انواع اپل واچ و تفاوت آن با ساعت‌های هوشمند می‌تواند راهنمای خوبی برای خرید این محصولات باشد. انواع اپل واچ یکی از تجهیزات جانبی پوشیدنی موبایل هستند که توسط برند اپل طراحی و تولید می‌شوند. این تجهیزات پوشیدنی که به عنوان ساعت‌های هوشمند شناخته می‌شوند، دارای قابلیت‌ها و امکانات بسیار خاص و ویژه‌ای هستند […]

بررسی انواع اپل واچ و تفاوت آن با ساعت‌های هوشمند می‌تواند راهنمای خوبی برای خرید این محصولات باشد. انواع اپل واچ یکی از تجهیزات جانبی پوشیدنی موبایل هستند که توسط برند اپل طراحی و تولید می‌شوند. این تجهیزات پوشیدنی که به عنوان ساعت‌های هوشمند شناخته می‌شوند، دارای قابلیت‌ها و امکانات بسیار خاص و ویژه‌ای هستند به نحوی که می‌توان از آن‌ها به عنوان یک گوشی تلفن همراه کوچک استفاده کرد.

تصلا– برند اپل که اولین سری از ساعت های هوشمند خود را در سال ۲۰۱۴ اولین سری از اپل واچ‌ها را به بازار ارائه کرده است، هر سال در تاریخ مشخصی نسخه جدیدی از این ساعت‌های هوشمند را به بازار عرضه می‌کند و در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در حال حاضر برند اپل قرار است به زودی از سری ۷ این ساعت‌های هوشمند رونمایی کند.

از آنجایی که تنوع اپل واچ‌ها در بازار بسیار زیاد است و معمولاً انتخاب بهترین گزینه بین این ساعت‌ها کمی سخت است. به همین دلیل در این مطلب سایت اخبار لوازم خانگی قصد داریم تا به معرفی و بررسی قابلیت‌های هر کدام از این ساعت‌های هوشمند بپردازیم. اما قبل از معرفی هر کدام از ساعت‌های هوشمند برند اپل که به اپل واچ مشهور هستند، قصد داریم تا این ساعت‌ها را به صورت کلی بررسی کنیم و مشخص کنیم که دقیقاً چه تفاوت‌هایی میان اپل واچ و سایر ساعت های هوشمند تولیدکننده توسط برندهای دیگر مثل سامسونگ و از این دست وجود دارد.

تفاوت‌های مهم و اساسی میان اپل واچ‌ها یا ساعت‌های هوشمند برند اپل و ساعت‌های هوشمند تولید شده توسط برندهای دیگر وجود دارد.

در این مطلب بررسی انواع اپل واچ قصد داریم تا اپل واچ‌ها یا همان ساعت‌های هوشمند برند اپل را از نظر آیتم‌هایی مثل قیمت، اندازه، صفحه‌نمایش، سنسورهای تعبیه شده در آن‌ها، باتری، نحوه شارژ کردن و طول عمر باتری در هر بار شارژ، اپلیکیشن‌های قابل نصب روی آن و امکاناتی از این دست بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ساعت هوشمند ارزان و کاربردی

بررسی انواع اپل واچ و ساعت های هوشمند

اندازه صفحه‌نمایش در ساعت‌های برند اپل هم در ابعاد ۳۸ میلی‌متری بزرگ و هم در ابعاد ۴۲ میلی‌متری بزرگ یا همان لارج تولید و به بازار عرضه می‌شوند. بسته به اندازه مچ دست شما می‌توانید ساعت‌های هوشمند با یکی از این ابعاد را انتخاب و استفاده کنید.

این در حالی است که ساعت‌های هوشمند برند موتو ۳۶۰ در ابعاد ۴۶ میلی‌متری لارج تولید می‌شوند که طول و عرض صفحه نمایش در این ساعت‌ها چیزی در حدود ۴۶ میلی‌متر و ۱۱٫۵ میلی‌متر است.

اما برند فبل استیل یا Pebble Steel در ابعاد ۴۶ میلی‌متری تولید می‌شوند که طول این ساعت‌ها ۳۴ میلی‌متر و عرض آن‌ها ۱۰٫۵ میلی‌متر است. اما ابعاد ساعت‌های هوشمند برند ال‌جی که تحت عنوان LG G به بازار عرضه می‌شوند در اندازه ۳۷٫۹ میلی‌متر تولید می‌شود.

طول این ساعت‌ها ۴۶٫۵ میلی‌متر و عرض آن‌ها چیزی در حدود ۹٫۹۵ میلی‌متر است. ساعت‌های هوشمند برند سامسونگ که با عنوان Samsung Gear S تولید و به بازار عرضه می‌شوند دارای صفحه‌نمایشی با قطر ۳۹٫۸ میلی‌متر هستند.

نکته قابل توجه در خصوص این ساعت‌ها این است که ظاهر ساعت‌های هوشمند تولید شده توسط برند اپل به شکل دایره است. برند سونی نیز ساعت‌های هوشمند خود را با ابعاد ۳۶ میلی‌متر تولید می‌شود. طول صفحه‌نمایش‌ها در این ساعت‌ها چیزی در حدود ۵۱ میلی‌متر است و عرض آن‌ها ۱۰ میلی‌متر است.

مقایسه اپل واچ و سایر ساعت‌های هوشمند

طبق بررسی انواع اپل واچ  اپل در ساعت های هوشمند خود از صفحه‌نمایش‌های Flexible Retina استفاده می‌کند. وضوح صفحه‌نمایش یا همان رزولوشن آن بسته به سری اپل واچ متفاوت است و عدد خاصی برای آن در نظر گرفته نمی‌شود.

به عبرت دیگر در هر نسل از ساعت‌های هوشمند برند اپل، وضوح صفحه‌ نمایش متفاوت است. برند موتو ۳۶۰ برای ساعت‌های هوشمند خود از صفحه‌نمایش LCD با ابعاد ۱٫۵ اینچ استفاده می‌کند. وضوح تصویر در این صفحه‌نمایش‌ها چیزی در حدود ۳۲۰ * ۲۹۰ پیکسل است.

برند فبل استیل از صفحه‌نمایش‌های مونو کروم ۱٫۲۶ اینچی در ساعت‌های هوشمند خود استفاده می‌کند. وضوح تصویر در صفحه‌نمایش این ساعت‌ها چیزی در حدود ۱۴۴ * ۱۶۸ پیکسل است.

برند ال‌جی از صفحه‌نمایش ۱٫۶ اینچی از نوع LCD با وضوح تصویر ۲۸۰ * ۲۸۰ استفاده می‌کند. ساعت‌های هوشمند سامسونگ که با نام Samsung Gear S شناخته می‌شوند مجهز به صفحه‌نمایش ۲ اینچی از نوع AMOLED هستند که وضوح تصویر در آن‌ها چیزی در حدود ۳۶۰ * ۴۸۰ پیکسل هستند. ساعت‌های هوشمند سونی دارای وضوح تصویر ۳۲۰ * ۳۲۰ هستند و صفحه‌نمایش استفاده‌شده در آن‌ها از نوع Transflective با وضوح تصویر ۳۲۰ * ۳۲۰ هستند.

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت هوشمند شیائومی و تفاوت آن با دستبند هوشمند

مقایسه قیمتی ساعت‌های هوشمند اپل با ساعت‌های هوشمند سایر برندها

قیمت پایه در ساعت‌های هوشمند برند اپل چیزی در حدود ۳۴۹ دلار است. در حالی که قیمت پایه ساعت‌های هوشمند موتو ۳۶۰ چیزی در حدود ۲۴۹ دلار است. برند فبل استیل ساعت‌های هوشمند خود را با پایه ۲۴۹ دلار به بازار عرضه می‌کند در حالی که برند ال‌جی ساعت‌های LG سری G خود را با قیمت پایه ۱۷۹ دلار در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. برند سامسونگ نیز ساعت‌های هوشمند خود را بر اساس مدل و قابلیت‌های آن با قیمت پایه ۲۹۰ دلار به کاربران خود عرضه می‌کند. ساعت‌های هوشمند سونی نیز با قیمت پایه ۲۹۰ دلار به بازار عرضه می‌شوند.

بررسی انواع اپل واچ و ساعت‌های هوشمند از نظر سنسورها

یک تفاوت اپل واچ با ساعت هوشمند به سنسورها مربوط می‌شود. بر روی همه ساعت‌های هوشمند برند اپل از سری ۲ گرفته تا سری ۷ که قرار است به زودی به بازار عرضه شوند یکسری سنسورهای مشترک تعبیه شده است.

این سنسورها شامل سنسور تشخیص ضربان قلب، و سنسور شتاب سنج است که با استفاده از آن‌ها می‌توان وضعیت کاربر در حالت دو یا پیاده روی را تشخیص داد.

طبق بررسی انواع اپل واچ در محصولات این برند میزان کالری که کاربر در طول روز مصرف می‌کند با استفاده از همان سنسور تشخیص میزان ضربان قلب کاربر اندازه‌گیری می‌شود.

ساعت‌های هوشمند برند موتو ۳۶۰ دارای سنسورهایی مثل شتاب سنج برای تشخیص وضعیت حرکت کاربر، پدومتر یا گام شمار برای شمارش تعداد گام‌های کاربر و همچنین سنسور اپتیکال تشخیص ضربان قلب هستند.

روی ساعت‌های هوشمند برند فبل استیل مانند ساعت‌های هوشمند سری G برند ال‌جی فقط از سنسور شتاب سنج استفاده‌

شده است. روی ساعت های هوشمند برند سامسونگ مدل Gear S نیز از سنسورهایی مثل شتاب سنج، سنسور سنجش ضربان قلب، سنسور فشارسنج و همچنین نور فرابنفش استفاده‌شده است که هر کدام از آن‌ها برای یکسری از قابلیت‌های این ساعت‌ها قابل استفاده هستند.

ساعت‌های هوشمند سونی نیز مجهز به سنسورهای شتاب سنج و همچنین سنسور GPS هستند.

بیشتر بخوانید: گلگسی واچ ۴ چه قابلیت‌های دارند؟

تفاوت اپل واچ با ساعت هوشمند از نظر باتری

طبق بررسی انواع اپل واچ  طول عمر باتری در هر بار شارژ در اپل واچ‌های برند اپل بسته به نوع و میزان استفاده کاربر از ساعت‌های این برند متفاوت است؛ اما به طور میانگین چیزی در حدود ۴ تا ۵ روز است.

یک تفاوت اپل واچ با ساعت هوشمند در ظرفیت باتری در ساعت‌های هوشمند برند اپل است که بسته به مدل و سری سات ساعت هوشمند کاملاً تفاوت دارد. روی ساعت‌های هوشمند برند موتو ۳۶۰ از باتری‌های ۳۰۰ میلی‌آمپری استفاده‌شده است که طول عمر آن‌ها در هر بار شارژ چیزی در حدود ۱ روز است.

ساعت‌های هوشمند برند قبل که دارای باتری با ظرفیت ۱۳۰ میلی‌آمپر هستند بسته به نوع استفاده کاربر طول عمری برابر با ۵ تا ۷ روز دارند. اما ساعت‌های هوشمند برند ال‌جی سری G که دارای باتری با ظرفیت ۴۰ میلی‌آمپر هستند در هر بار شارژ می‌توانند به مدت یک روز کامل بدون نیاز به شارژ مجدد کار کنند.

ظرفیت باتری در ساعت‌های هوشمند برند سامسونگ چیزی در حدود ۳۰۰ میلی‌آمپر است و برای ساعت‌های سونی نیز دارای ظرفیت ۴۲۰ میلی‌آمپر بوده و طول عمر آن در هر بار شارژ چیزی در حدود ۲ روز است.

بیشتر بخوانید: رونمایی از ساعت هوشمند huawei واچ فیت  

مقایسه ساعت‌های هوشمند برند اپل با سایر ساعت‌های هوشمند موجود در بازار از لحاظ نحوه شارژ کردن دستگاه

اپل واچ‌ها دارای کابل‌های MagSafe-Like هستند که به صورت کاملاً القایی شارژ می‌شوند. در ساعت های هوشمند موتو ۳۶۰ از شارژ القایی استفاده می‌شود. برای ساعت‌های هوشمند فبل استیل نیز از شارژر القایی همراه با کابل استفاده می‌شود.

اگرچه روش شارژ باتری ساعت‌های هوشمند برند ال‌جی به صورت القایی انجام می‌شود اما داک این ساعت‌ها توسط برند ال‌جی شخصی‌سازی شده است.

ساعت‌های هوشمند سامسونگ نیز مجهز به شارژر القایی با داک شخصی‌سازی شده هستند. داک تعبیه شده روی این ساعت‌ها هوشمند مجهز به یک باتری ۳۰۰ میلی‌آمپری است که با استفاده از آن می‌توان بدون نیاز به شارژر ساعت را شارژ کرد.

اما ساعت‌های هوشمند سونی بر خلاف ساعت‌های دیگر برندهایی که در این مطلب به بررسی آن‌ها پرداخته شد، از طریق پورت یو اس بی شارژ می‌شوند و به همین دلیل روی این ساعت‌ها یک کابل میکرو یو اس بی نیز تعبیه شده است.

بیشتر بخوانید: بند ساعت‌ هوشمند را چگونه عوض کنیم؟ 

مقایسه اپلیکیشن‌هایی اپل واچ و سایر ساعت‌های هوشمند

سیستم‌عامل اپل واچ‌ها با نام سیستم‌عامل iOS شناخته می‌شود. در واقع این سیستم‌عامل همان سیستم‌عاملی است که روی گوشی‌های آیفون از آن استفاده می‌شود و برای استفاده روی اپل واچ‌ها گسترش یافته است. روی این سیستم‌عامل می‌توان اپلیکیشن‌های واچ کیت را نصب و استفاده کرد.

سیستم‌عامل ساعت‌های هوشمند موتو ۳۶۰ از نوع سیستم‌عامل اندروید هستند که توسط شرکت گوگل طراحی و ایجاد شده‌اند. استفاده از این سیستم‌عامل روی ساعت‌های هوشمند موتو ۳۶۰ به کاربران این امکان را می‌دهد تا روی این ساعت‌ها از اپلیکیشن‌های مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید استفاده کنند.

ساعت‌های هوشمند طراحی شده توسط برند فبل استیل نیز مجهز به سیستم‌عامل قبل یا Pebble هستند. خوشبختانه روی این ساعت‌های هوشمند می‌توان همه اپلیکیشن‌های شخص ثالث را که قابلیت سازگاری با این سیستم‌عامل دارند نصب و راه اندازی کرد.

سیستم‌عامل تعبیه شده روی ساعت‌های هوشمند برند ال‌جی نیز شبیه به سیستم‌عاملی است که روی ساعت‌های هوشمند موتو ۳۶۰ تعبیه و استفاده می‌شود. ساعت‌های هوشمند برند سامسونگ نیز مجهز به سیستم‌عامل Gear S است که بر روی سیستم‌عامل اختصاصی برند سامسونگ با نام Tizen طراحی شده است.

در حال حاضر بیش از هزار نوع اپلیکیشن برای استفاده روی ساعت‌های هوشمند این برند در فروشگاه‌های مربوط به اپلیکیشن در اختیار کاربران قرار گرفته است. روی ساعت‌های هوشمند برند سونی نیز از سیستم‌عامل مبتنی بر اندروید استفاده‌شده است.

بیشتر بخوانید: اپل ای دی چیست و‌ چه کاربردی دارد؟

نکاتی که در خصوص اپل واچ‌ها و سایرساعت‌های هوشمند باید بدانید

برند اپل در طراحی و تولید اپل واچ‌ها تمرکز اصلی خود را روی طراحی و مدرن بودن ظاهر این ساعت‌ها قرار داده است. علاوه بر این امکان تغییرات فیزیکی زیادی روی این ساعت‌های هوشمند نیز در اختیار کاربران آن‌ها قرار گرفته است.

ساعت‌های هوشمند برند اپل در سه گروه با متریال‌های مختلف و همچنین بندهای مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند. در حال حاضر برخی از برندهای شخص ثالث نیز اکسسوری‌های خود را برای استفاده روی ساعت‌های هوشمند برند اپل در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

در خصوص ساعت‌های موتو ۳۶۰ باید به این نکته اشاره کرد که برند موتو ۳۶۰ اخیراً در طراحی ساعت‌های هوشمند خود تغییراتی ایجاد کرده است. تعداد زیادی از ساعت‌های این برند که دارای صفحه‌نمایش گرد بودند به دلیل زیبایی و همچنین قابلیت‌های متنوعی که روی آن‌ها ارائه شده بود، در عرض یک روز بعد از ارائه به بازار فروخته شدند.

جالب است بدانید برند فبل استیل اولین برند تولیدکننده ساعت‌های هوشمند بود که امکان استفاده از اپلیکیشن‌های شخص ثالث را روی ساعت‌های هوشمند خود در اختیار کاربران قرار داده است. ساعت‌های این برند از تنوع رنگی بسیار زیادی برخوردارند و به همین دلیل کاربران زیادی تمایل به خرید ساعت‌های هوشمند این برند دارند.

ساعت‌های هوشمند برند ال‌جی که با نام G watch تولید و عرضه می‌شوند اولین سری از ساعت‌های هوشمند بودند که روی آن‌ها از سیستم‌عامل اندروید مخصوص تجهیزات پوشیدنی هوشمند استفاده‌شده بود.

برند  ال‌جی به غیر از ساعت‌های هوشمند سری G نوعی دیگر از ساعت‌های هوشمند را با نام Watch R به بازار عرضه کرده است. اگر بخواهیم در خصوص ساعت‌های هوشمند برند سامسونگ به نکته قابل توجهی اشاره کنیم باید بگوییم که روی ساعت‌های هوشمند Gear S قابلیت اتصال به شبکه ۳G تعبیه شده است به این ترتیب کاربران بدون نیاز به اتصال ساعت به گوشی‌های خود می‌توانند به اینترنت از طریق ساعت‌های هوشمند خود دسترسی داشته باشند.

قابلیت‌های این ساعت‌ها بسیار زیاد و کاربردی است. برند سونی نیز روی ساعت‌های هوشمند خود از سیستم‌عامل اندروید مخصوص به تجهیزات پوشیدنی هوشمند استفاده کرده است. البته روی ساعت‌های این برند می‌توان فقط از اپلییکشن‌های شخصی‌سازی شده مناسب با ساعت‌های هوشمند سونی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: هواوی واچ فیت با نمایشگر مستطیلی بزرگ معرفی شد

مقایسه انواع مدل‌ها و سری‌های اپل واچ‌

در قسمت قبل از این مطلب بررسی انواع اپل واچ  و تفاون اپل با ساعت هوشمند تولید شده توسط برندهای دیگر وجود دارد پرداختیم. در این بخش قصد داریم تا هر کدام از اپل واچ‌هایی که برند اپل تاکنون به بازار عرضه کرده است را از نظر امکانات  قابلیت‌ها معرفی کرده و سپس به انتخاب بهترین نمونه‌ها چه از نظر قیمت و چه از نظر امکانات و قابلیت‌ها بپردازیم.

قبل از معرفی هر سری از اپل واچ‌های برند اپل در مطلب بعدی و بررسی قابلیت‌های آن‌ها باید به این موضوع اشاره کنیم که بیشتر قابلیت‌ها و امکاناتی که روی ساعت‌های هوشمند برند اپل به جز چند مورد که به تعبیه سنسور مخصوص به آن قابلیت مربوط می‌شود، یکسان است.

تنها تفاوت اپل واچ‌ها در نحوه ارائه این قابلیت‌ها و امکانات است. به عبارت دیگر نحوه طراحی و روش ارائه این قابلیت‌ها و همچنین کیفیت طراحی و تولید این تجهیزات می‌تواند در برخی از اپل واچ‌ها با برخی دیگر متفاوت باشد.

البته یکسری تفاوت‌های فیزیکی و همچنین تفاوت‌های سخت‌افزاری نیز روی ساعت‌های هوشمند برند اپل وجود دارد و برند اپل سعی کرده است هر نسل از ساعت‌های هوشمند خود را بهتر از نسل قبلی آن طراحی و به بازار عرضه کند.

تاکنون برند اپل ۷ سری یا نسخه از ساعت‌های هوشمند خود را طراحی و رونمایی کرده است. البته اپل واچ‌های سری ۷ هنوز به صورت رسمی به بازار عرضه نشده‌اند و از طرف دیگر در حال حاضر خود برند اپل تنها سه سری از ساعت‌های هوشمند خود را یعنی سری‌های ۶، SE و ۳ را به فروش می‌رساند.

در حال حاضر برند اپل ارائه و عرضه ساعت‌های هوشمند سری ۴ و سری ۵ خود را متوقف کرده است. همچنین برند اپل، تولید اپل واچ‌های سری ۱ و ۲ را نیز از خط تولید ساعت‌های هوشمند خود خارج کرده است. با این وجود ممکن است شما به صورت آنلاین بتوانید نسخه‌های دست دوم این ساعت‌ها را پیدا کنید و از کاربرانی که قصد به روز رسانی ساعت‌های هوشمند خود را دارند، خریداری کنید.

قبل از معرفی و بررسی امکانات و قابلیت‌های هر نسل از ساعت‌های هوشمند برند اپل یا همان اپل واچ‌ها، ابتدا به معرفی امکانات و قابلیت‌های مشترکی که روی همه ساعت‌های هوشمند این برند قرار گرفته است می‌پردازیم.

معرفی امکانات و قابلیت‌های مشترک روی همه اپل واچ‌ها

تصویر میانی اپل واچ‌ها و ساعت‌های هوشمند دیگر

امکان برقراری تماس صوتی و ارسال پیام متنی

روی اپل واچ‌ها هم میکروفون و هم اسپیکر درونی تعبیه شده است. در نتیجه شما می‌توانید به عنوان کاربر این دستگاه‌ها با استفاده از این ساعت‌های هوشمند هم تماس صوتی برقرار کنید و هم اینکه در صورت نیاز تماس صوتی دریافتی را ریجکت کنید.

از طرفی چون این ساعت‌ها مجهز به میکروفون هستند و قابلیت دریافت صدای کاربر را دارند از این رو کاربر می‌تواند یک پیام کوتاه با استفاده از خواند کلمات ایجاد کند و هم اینکه یک پیام از قبل ارسال شده را دوباره برای مخاطب خود ارسال کند.

البته در برخی از ساعت‌های هوشمند برای استفاده از این قابلیت‌ها باید گوشی آیفون شما در نزدیکی شما باشد. اما روی برخی از سری‌های ساعت‌های هوشمند اپل به دلیل امکان دسترسی مستقیم به شبکه اینترنت و همچنین قابلیت اتصال تلفن شما می‌توانید بدون نیاز به اینکه گوشی آیفون‌تان در نزدیکی‌تان باشد از این قابلیت‌ها روی ساعت هوشمند خود استفاده کنید.

در واقع کاربران ساعت‌های هوشمند اپل که مجهز به قابلیت اتصال به تلفن و شبکه اینترنت هستند برای برقراری تماس صوتی و همچنین ارسال پیام کوتاه نیازی به نزدیک بودن گوشی خود ندارند.

استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف روی ساعت‌های هوشمند برند اپل

شما به عنوان کاربر اپل واچ‌ها می‌توانید از اپلیکیشن‌های متفاوت و متنوعی روی ساعت‌های هوشمند خود استفاده کنید.

بسیاری از اپلیکیشن‌هایی که روی گوشی‌های آیفون یا حتی تبلت‌های آی پد در اختیار کاربران قرار دارد، از طریق ساعت‌های هوشمند برند اپل نیز قابل دسترسی هستند. برای مثال امکان مشاهده عکس‌ها، گوش دادن به موسیقی، امکان استفاده از مپ یا نقشه و همچنین امکان استفاده از تقویم روی اپل واچ‌ها در اختیار کاربران قرار گرفته است.

همچنین امکان مشاهده نوتیفیکیشن‌ها و اعلان‌های مربوط به اپلیکیشنهای روی گوشی یا تبلت آیفون و آی پد نیز در اختیار کاربران این دستگاه‌ها قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اندازه گیری قند خون با ساعت هوشمند سامسونگ و اپل

استفاده از قابلیت‌های دستیار صوتی Siri یا دستیار صوتی  روی ساعت‌های هوشمند اپل

خوشبختانه از آنجایی که امکان دریافت و ارسال صوت از طریق ساعت‌های هوشمند برند اپل به دلیل تعبیه میکروفون و اسپیکر درونی وجود دارد به همین دلیل شما می‌توانید از دستیار صوتی این برند نیز روی ساعت‌های هوشمند این برند استفاده کنید. برای مثال شما می‌توانید روی اپل واچ خود از دستیار صوتی اپل یا Siri برای پیدا کردن مسیر خود، جستجوهای ابتدایی در اینترنت و همچنین ارسال پیام صوتی و یا حتی متنی به مخاطب مورد نظر خود استفاده کنید.

امکان گوش دادن به موسیقی از طریق اپل واچ‌ها

شما با استفاده از اپل واج خود می‌توانید به موسیقی دلخواه خود گوش دهید. اگر روی ساعت هوشمند شما امکان اتصال به اینترنت وجود داشته باشد می‌توانید از روی اینترنت به موسیقی مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنید اما اگر امکان اتصال به برقراری ارتباط با اینترنت روی ساعت هوشمند شما تعبیه نشده باشد، شما باید موسیقی مورد نظر خود را از روی گوشی آیفون خود پلی کنید.

بیشتر بخوانید: روشهای اتصال ساعت هوشمند به موبایل و اینترنت  

امکان مشاهده علائم حیاتی و ثبت اطلاعات مربوط به آن‌ها روی ساعت‌های هوشمند اپل

شما به عنوان کاربر ساعت‌های هوشمند برند اپل نه تنها می‌توانید به علائم حیاتی بدن خود مثل ضربان قلب، میزان اکسیژن خون ( در برخی از نسخه‌های اپل واچ) و کالری که در طی فعالیت ورزشی خود سوزانده‌اید دسترسی داشته باشید بلکه امکان ردیابی و دنبال کردن اهداف ورزشی شما از طریق ساعت‌های هوشمند برند اپل نیز وجود دارد.

اپل واچ‌ها می‌توانند با استفاده از سنسورهای مخصوصی که در آن‌ها تعبیه شده است تعداد قدم‌هایی که در طول روز بر می‌دارید، میزان ضربان قلب شما در طی انجام فعالیت‌های ورزشی و همچنین امکان ثبت و ردیابی اطلاعات مربوط به سلامت شما را ردیابی کنند.

برخی از مدل‌های اپل واچ ضدآب هستند و شما می‌توانید از آن‌ها حتی زمانی که در حال شنا کردن هستید نیز استفاده کنید. روی برخی از انواع اپل واچ‌ها سنسور GPS تعبیه شده است و به شما امکان محاسبه میزان مسافتی را که طی کرده‌اید نیز می‌دهد.

امکان استفاده از قابلیت‌ها و امکانات برند اپل برای پرداخت‌های اینترنت (امکان دسترسی به این قابلیت در ایران وجود ندارد)

اگر ساکن کشوری به غیر از ایران باشید، شما می‌توانید با استفاده از ساعت‌های هوشمند خود از قابلیت‌های پرداخت آنلاین برند اپل برای خرید کالاهای مختلف استفاده کنید. برای ارائه این قابلیت از چیپ‌های NFC روی این ساعت‌های هوشمند استفاده‌ شده است.

امکان استفاده از اپل واچ به عنوان ریموت کنترل دستگاه‌هایی مثل تلویزیون‌های اپل و  ویدیوهای خانگی

شما به عنوان کاربر ساعت‌های هوشمند برند اپل بسته به مدل و نسخه ساعت هوشمند خود می‌توانید از این دستگاه‌ها برای کنترل و ست کردن تنظیمات روی دستگاه‌های تولید شده توسط برند مثل قفل برند اپل، تلویزیون اپل و بسیاری دیگر از تجهیزات الکترونیکی تولید شده توسط این برند استفاده کنید.

همچنین امکان کنترل و بررسی تنظیمات مربوط به تجهیزات تولید شده توسط برند اپل برای استفاده در خانه‌های هوشمند نیز می‌توانید استفاده کنید. همچنین از این ساعت‌ها می‌توانید برای روشن و خاموش کردن چراغ‌ها و یا ترموستات‌های قابل استفاده در خانه‌های هوشمند اپل نیز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: رونمایی فیت بیت از سه ساعت هوشمند سلامتی

مشخصات مشترک در اکثر ساعت‌های هوشمند اپل

در این بخش به معرفی مشخصاتی که در اکثر اپل واچ‌ها مشترک هستند می‌پردازیم. این مشخصات مربوط به نوع صفحه‌نمایش، اندازه ساعت، متریال و مواد استفاده‌شده در ساعت‌ها، بندهایی که برای این تجهیزات پوشیدنی طراحی شده‌اند، فضای ذخیره‌سازی، قابلیت  ضد آب و تکنولوژی وایرلس که روی این ساعت‌ها استفاده‌ شده است، هستند.

بررسی صفحه نمایش انواع اپل واچ

اکثر نسخه‌های اپل واچ‌ها که به بازار عرضه شده‌اند، مجهز به صفحه‌نمایش شیشه‌ای هستند. خوشبختانه شیشه استفاده‌شده در صفحه‌نمایش این تجهیزات پوشیدنی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و طول عمر و مقاومت بالایی در برابر ضربه و خش نیز دارد.

البته روی نسخه‌های جدید این ساعت‌های هوشمند مثل اپل واچ‌های سری ۶ از شیشه‌های با جنش یاقوت استفاده‌شده است که نسبت به ضربه و خش مقاومت بسیار زیادی دارند.

صفحه‌نمایش تعبیه شده روی ساعت‌های هوشمند برند اپل دارای ابعاد ۴۰ میلی‌متری هستند و وضوح تصویر در آن‌ها چیزی در حدود ۳۹۴ * ۳۲۴ پیکسل است. البته همان‌طور که قبلاً از نیز اشاره شد، صفحه‌نمایش این ساعت‌ها در ابعاد ۴۴ میلی‌متری نیز تولید می‌شوند که چون ابعاد این صفحه‌نمایش‌ها بزرگ‌تر است به همین دلیل وضوح تصویر در آن‌ها ۲۷۲ * ۳۴۰ پیکسل است.

در نسخه‌هایی که صفحه‌نمایش آن‌ها ۴۲ میلی‌متر است، وضوح تصویر در حدود ۳۱۲ ۸ ۳۹۰ پیکسل در نظر گرفته شده است. صفحه‌نمایش این ساعت‌های هوشمند همگی مجهز به قابلیت صرفه‌جویی در مصرف انرژی با نام Retina هستند.

بیشتر بخوانید: اپل سیستم عامل ۷٫۴ Watch Os اپل واچ را عرضه کرد

ابعاد ساعت‌های هوشمند اپل واچ

اپل واچ‌های سری ۴ و سری ۵ در دو سایز مختلف ۴۰ و ۴۲ میلی‌متری تولید و به بازار عرضه شده‌اند. اما سری‌های قبلی این ساعت‌ها یعنی سری ۱، ۲ و ۳ با ابعاد ۳۸ و ۴۲ میلی‌متری طراحی و تولید شده‌اند. این اندازه مربوط به اندازه ساعت از بالا تا پایین صفحه‌نمایش است. ساعت‌های هوشمند که دارای صفحه‌نمایش ۴۰ میلی‌متری هستند، بیشتر برای افرادی که دارای مچ‌های ظریفی هستند قابل استفاده هستند.

اما افرادی که دارای مچ بزرگ‌تر هستند بهتر است از ساعت‌هایی با صفحه‌نمایش ۴۴ میلی‌متری استفاده کنند. عرض صفحه‌نمایش در اپل واچ‌های ۴۰ میلی‌متری چیزی در حدود ۳۴ میلی‌متر است و در ساعت‌هایی با صفحه‌نمایش ۴۴ میلی‌متر عرض صفحه‌نمایش چیزی در حدود ۳۵٫۹ میلی‌متر است.

جنس مواد استفاده‌شده در ساخت ساعت‌های هوشمند برند اپل

برای ساخت اپل واچ‌ها از سه نوع متریال یکی آلومینیوم، یکی فلز ضد زنگ استیل و دیگری سرامیک استفاده می‌شود. ساعت‌هایی که در آن‌ها از فلز آلومینیوم استفاده می‌شود دارای وزن سبک‌تری هستند.

این نمونه از اپل واچ‌ها بیشتر برای آن دسته از افرادی که در طول روز فعالیت زیادی دارند و یا ورزشکارانی که می‌خواهند از قابلیت‌های ورزشی این ساعت‌ها استفاده کنند مناسب هستند. وزن ساعت‌هایی که در آن‌ها از جنس استیل ضد زنگ استفاده‌شده است نسبت به ساعت‌هایی که در آن‌ها از سرامیک استفاده‌شده کمتر است ولی وزن آن‌ها نسبت به ساعت‌هایی که در آن‌ها از فلز آلومینیوم استفاده‌شده سنگین‌تر هستند.

مسلماً ساعت‌هایی که در ساخت آن‌ها از سرامیک استفاده‌شده است سنگین‌تر است اما ظاهر این ساعت‌ها نسبت به نمونه‌های قبلی زیباتر و جذاب‌تر است.

بند تعبیه شده روی ساعت‌های هوشمند اپل

برای همه ساعت‌های هوشمند اپل یا اپل واچ‌ها از بندهایی که قابلیت جدا شدن از بدنه ساعت را دارند استفاده‌شده است. برای برخی از مدل‌ها بندهای اسپرت پلاستیکی که دارای وزن سبکی هستند استفاده‌شده است. البته برند اپل انواع مختلفی از بندها را از پلاستیک و چرمی گرفته تا فلزی و استیل تولید و عرضه می‌کند که کاربران بر اساس سلیقه خود می‌توانند از بین این بندها گزینه مناسب خود را انتخاب کنند.

خوشبختانه امکان خریدن بندهای ساعت‌های هوشمند اپل نیز برای کاربران وجود دارد. شما می‌توانید چند بند مختلف را برای ساعت خود خریداری کنید و بنا به موقعیت از آن‌ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: کاربرد اپل واچ در تشخیص کرونا  

بررسی انواع اپل واچ و ظرفیت حافظه تعبیه شده

روی اپل واچ‌های برند اپل یک میزان حافظه برای ذخیره‌سازی دادها و اطلاعات و همچنین نصب اپلییکشنهای مختلف در نظر گرفته شده است. روی برخی از این ساعت‌های هوشمند ظرفیت حافظه چیزی در حدود ۱۶ گیگابایت است.

در حالی که روی برخی دیگر ظرفیت ذخیره‌سازی چیزی در حدود ۳۲ گیگ است. برای برخی از کاربران ظرفیت ۱۶ گیگ کافی است و می‌توانند به راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را روی این ساعت‌ها ذخیره کنند در حالی که برای برخی دیگر ظرفیت ۳۲ گیگ بهتر است چون تمایل به ذخیره حجم زیادتری از اطلاعات روی ساعت‌های هوشمند خود را دارند.

استانداردهای ضد آب روی ساعت‌های هوشمند اپل

همه ساعت‌های هوشمند برند اپل تا میزان مشخصی نسبت به نفوذ آب مقاوم هستند. میزان مقاومت ساعت‌های هوشمند به آب بر اساس یکسری استانداردهای خاص مشخص می‌شود. هر چه میزان مقاومت این دستگاه‌ها نسبت به نفوذ آب بیشتر باشد در نتیجه کاربر تا عمق بیشتری از آب می‌تواند از این ساعت‌های هوشمند استفاده کند.

از طرفی برای برخی از کاربران فقط ضد آب بودن ساعت هوشمند کافی است و نیازی به داشتن استانداردها ضد آب روی ساعت نیست. اما برای کاربرانی که برای مثال شناگر هستند وجود استاندارد ضد آب روی اپل واچ‌ها این امکان را به آن‌ها می‌دهد که حتی زمانی که در آب در حال شنا کردن هستند و یا به اصطلاح به عمق آب رفته‌اند نیز از این ساعت‌های هوشمند استفاده نمایند.

بیشتر بخوانید: اپل در صدر میزان فروش ساعت ‌های هوشمند

بررسی انواع اپل واچ و تکنولوژی استفاده شده

همه ما می‌دانیم که اپل واچ‌ها با هدف اتصال به گوشی‌های آیفون و ایجاد ارتباط با گوشی و قابلیت‌های آن بدون نیاز به در دست گرفتن آن‌ها طراحی و به بازار عرضه شده‌اند.

برای همین روی همه ساعت‌های هوشمند برند اپل امکان اتصال به وای فای و همچنین بلوتوث ارائه شده است. با استفاده از این قابلیت‌های اتصال شما می‌توانید به راحتی ساعت هوشمند خود را به گوشی آیفون خود متصل کنید و قابلیت‌ها و امکانات آن استفاده کنید.

اما چون امکان اتصال بین گوشی و یا تبلت و ساعت هوشمند از طریق وای فای و بلوتوث برقرار می‌شود به همین دلیل ساعت و گوشی باید در فاصله نزدیک به هم باشند تا اتصال میان این دستگاه‌ها برقرار شود.

در این مطلب بررسی انواع اپل واچ به مقایسه ساعت‌های هوشمند برند اپل یا اپل واچ‌ها با ساعت‌های هوشمند طراحی و تولید شده توسط برندهای دیگر پرداختیم. همچنین در این مطلب در خصوص قابلیت‌ها و امکانات مشترک روی همه ساعت‌های هوشمند اپل و همچنین ویژگی‌های مشترک همه ساعت‌های برند اپل صحبت کردیم.

در مطلب بعدی به مقایسه نسخه‌های مختلف ساعت‌های اپل واچ که توسط برند اپل به بازار عرضه شده‌اند خواهیم پرداخت.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 1 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | راهنمای خرید ساعت هوشمند ارزان و کاربردی
    آگوست 1, 2021

    […] بیشتر بخوانید: بررسی انواع اپل واچ /تفاوت اپل واچ با ساعت هوشمند   […]

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | کارایی اپل واچ چیست ؟ آیا یک کالای تزئینی است؟
    آگوست 5, 2021

    […] بیشتر بخوانید: بررسی انواع اپل واچ /تفاوت اپل واچ با ساعت هوشمند […]

لینک کپی شد!