تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

روشهای تشخیص تلویزیون 4k

تکنولوژی ۴K چیست و چه مزایایی دارد؟

اخبار تصلا
تکنولوژی ۴k چیست؟ در این مطلب قصد داریم علاوه بر معرفی این تکنولوژی به زبان ساده تفاوت آن با ویژگی‌هایی مثل UHD و Ultra HD را توضیح دهیم. همچنین جدیدترین ابزارهای مبتنی بر این تکنولوژی را معرفی می کنیم و خواهیم گفت تلویزیون ۴K بخرید یا نخرید؟ تصلا –  تکنولوژی ۴k و پشتیبانی از آن یکی از […]

تکنولوژی ۴k چیست؟ در این مطلب قصد داریم علاوه بر معرفی این تکنولوژی به زبان ساده تفاوت آن با ویژگی‌هایی مثل UHD و Ultra HD را توضیح دهیم. همچنین جدیدترین ابزارهای مبتنی بر این تکنولوژی را معرفی می کنیم و خواهیم گفت تلویزیون ۴K بخرید یا نخرید؟

تصلا –  تکنولوژی ۴k و پشتیبانی از آن یکی از ویژگی‌های خاص و جدید در محصولات دیجیتال به خصوص صفحه نمایش و تلویزیون‌ ۴K است. حتماً شما هم وقتی برای خرید برخی از تجهیزات دیجیتال مثل موبایل، تلویزیون و یا کنسول‌های بازی به بازار رفته‌اید با عبارت پشتیبانی از تکنولوژی ۴K و یا ویژگی ۴K زیاد مواجه شده‌اید. اما این تکنولوژی به زبان ساده چیست؟

 تکنولوژی ۴K و استفاده از آن این روزها به سرعت در سراسر جهان در بین خریداران و تولیدکنندگان محصولات دیجیتال مثل موبایل، صفحه نمایش و تلویزیون متداول شده است. در واقع نه تنها تلویزیون‌ها و صفحه‌های نمایش در دستگاه‌های دیجیتال دارای چنین تکنولوژی هستند بلکه در بسیاری از ابزارهای دیجیتال قابلیت پشتیبانی از این تکنولوژی ایجاد شده است.

تکنولوژی ۴K چیست؟

اگر بخواهیم تعریفی ساده و کاربردی از تکنولوژی ۴K ارائه دهیم باید بگوییم که در تکنولوژی ۴K وضوح تصویر در دستگاه‌هایی که با این ویژگی ساخته شده‌اند ۴ برابر بیشتر از وضوح تصویر در دستگاه‌هایی است که کیفیت تصویر در آن‌ها به صورت فول HD است.

به عبارت دیگر ۴K به معنای تصویر واضح‌تر و شفاف‌تر است. وضوح تصویر در دستگاهی‌ که از فول HD پشتیبانی می‌کند، چیزی در حدود ۱۹۲۰*۱۰۸۰  پیکسل یعنی ۲ میلیون و ۷۳ هزار و ۶۰۰ پیکسل است. اما در دستگاه‌هایی که دارای ویژگی ۴K هستند وضوح تصویر برابر ۳۸۴۰*۲۱۶۰ پیکسل یعنی ۸ میلیون و ۲۹۴ هزار و ۴۰۰ پیکسل است.

هرچه تعداد پیکسل‌ها در تصویر ارائه شده توسط یک دستگاه بیشتر باشد، جزئیات بیشتری از تصویر نمایش داده می‌شود. از آنجایی که عرض تصاویر ثبت شده با این تکنولوژی چیزی در حدود ۴ هزار پیکسل است، به همین دلیل نام این تکنولوژی ۴K انتخاب شده است.

چگونه بفهمیم تلویزیون ۴k است ؟

معمولاً اندازه صفحه نمایش در تلویزیون‌هایی که از تکنولوژی ۴k پشتیبانی می‌کنند، بزرگ‌تر از اندازه صفحه نمایش در تلویزیون‌هایی است که دارای تصویر با کیفیت فول HD هستند. چون تعداد پیکسل‌ها در تلویزیون‌های نوع اول بیشتر از تعداد پیکسل‌ها در تلویزیون‌های نوع دوم است.

از آنجایی که هرچه تعداد پیکسل‌ها در تصویر بیشتر باشد، اندازه این پیکسل‌ها کوچک‌تر خواهد بود، بنابراین هر پیکسل مربوط به بخش کوچک‌تری از یک تصویر خواهد بود و به همین دلیل تفاوت در کیفیت تصویر ایجاد شده با ویژگی فول HD با تصویر ایجاد شده با قابلیت ۴k UHD در صفحه نمایش‌ها و یا تلویزیون‌های کوچک چندان قابل درک نخواهد بود.

معمولاً بهترین اندازه صفحه نمایش یا تلویزیون برای مشخص شدن کیفیت واقعی تصویر ۴K چیزی در حدود ۵۵ اینچ و یا بزرگ‌تر است. نکته‌ای که همیشه باید در نظر داشت این است که درک تفاوت در کیفیت تصویر وابسته به نوع تصویری که با تلویزیون مشاهده می‌کنید و همچنین فاصله شما با صفحه نمایش است.

مسلماً تفاوت‌ در تصاویر ارائه شده در تلویزیون‌های دارای ویژگی فول HD با تلویزیون‌هایی که از ویژگی ۴K پشتیبانی می‌کنند، بسیار زیاد است.  برای مثال تصویر در تلویزیون‌های فول HD مسطح‌تر و نرم‌تر است؛ در حالی که در تلویزیون‌های مجهز به تکنولوژی ۴K نه تنها طیف رنگی دقیق‌تری برای تصویر نمایش داده می‌شود، بلکه تصویر شارپ‌تر و به عبارتی زنده‌تر است.

اما این به شرطی است که شما فیلم‌ها، تصاویر و محتواهایی را با این تلویزیون‌ها و یا صفحات نمایش مشاهده کنید که به جای اینکه دارای کیفیت HD باشند، با استفاده از تکنولوژی ۴K ثبت و ایجاد شده باشند.

جدای از کیفیت بالای تصویر که یکی از ویژگی‌های خاص صفحه نمایش‌های مجهز به ویژگی ۴K است، نرخ تعداد فریم‌ها و تکثیر رنگ در تصویر نمایش داده شده در این صفحه نمایش‌ها یا تلویزیون‌ها از کیفیت بالایی برخوردار است. تلویزیون‌های ۴K از اشباع رنگی ۱۰ و ۱۲ بیت پشتیبانی می‌کنند؛ در حالی که در تلویزیون‌های فول HD حجم اشباع رنگی در حدود ۸ بیت است.

به عبارت دیگر طیف رنگی نمایش داده شده در صفحه نمایش‌های مجهز به تکنولوژی ۴K بسیار متنوع‌تر و بیشتر از آن در تلویزیون‌های فول ‌HD است.

نرخ تعداد فریم در تلویزیون ۴K چیزی در حدود ۶۰ فریم در ثانیه است؛ یعنی نمایش صحنه‌های فیلم روان‌تر و دارای تصویر باکیفیت‌تری خواهد بود. همین قابلیت در نمایش بازی‌ها نیز باعث می‌شود، بازیکن دنیای نمایش داده شده در بازی را واقعی‌تر احساس کند.

در حال حاضر نرخ تعداد فریم در هر ثانیه در تلویزیون‌های معمولی ۲۵ فریم است، به همین دلیل بالا بودن نرخ فریم در تلویزیون‌های مجهز به تکنولوژی ۴K باعث می‌شود کیفیت نمایش فیلم به طور محسوسی بهتر و بالاتر باشد.

تکنولوژی ۴K HR چیست؟

یکی از زیرمجموعه‌های تکنولوژی ۴K با نام ۴K HDR شناخته می‌شود. HDR مخفف عبارت High Dynamic Range یا دامنه دینامیکی بالا است. برای شناختن و فهمیدن اینکه تکنولوژی ۴K چیست و با عباراتی مثل Ultra HD و محتوای ۴K چه ارتباطی دارد، باید بدانید ۴K HDR چیست.

HDR یا همان دامنه دینامیکی بالا مربوط به ویژگی کنتراست یا تضاد رنگی در یک تصویر است.

اگر بخواهیم HDR را به طور دقیق تعریف کنیم باید بگوییم که کنتراست یا تضاد رنگی به معنی قدرت ایجاد تمایز دستگاه میان تیره‌ترین و روشن‌ترین رنگ و طیف‌های رنگی میان این دو است.

مثلاً در دوربین‌های گوشی‌های تلفن همراه هرچه دوربین بتواند تصویری با وضوح و تضاد رنگی بالاتری ثبت کند، تصاویر ثبت شده با آن دارای جزئیات بیشتری خواهند بود و از طرفی محدوده‌های رنگی روشن در آن بدون اینکه سایر رنگ‌های موجود در تصویر را تحت تأثیر قرار دهند، به وضوح مشخص است.

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که تصاویر نمایش داده شده و یا ثبت شده توسط دستگاه‌هایی که از قابلیت ۴K HDR پشتیبانی می‌کنند، واقعاً زیبا و خیره‌کننده هستند.

همچنین باید این موضوع را در نظر داشت که تلویزیون‌ها و یا صفحه نمایش‌های فول HD قادر به نمایش تصاویر ثبت شده با استفاده از تکنولوژی ۴K HDR با کیفیت واقعی نیستند. چون در آنها برای ایجاد و نمایش کنتراست رنگی در تصویر از روش متفاوتی استفاده شده است.

تنها در برخی از تلویزیون‌های فول HD سازندگان سعی کرده‌اند از برخی تکنیک‌ها برای تقلید از کیفیت تصاویر HDR استفاده کنند. اما اگر تلویزیون و یا صفحه نمایش شما دارای تکنولوژی و ویژگی ۴K و یا Ultra HD 4K باشد،کیفیت واقعی تصاویر ثبت شده با ویژگی HDR را مشاهده خواهید کرد.

تکنولوژی Ultra HD

آیا تکنولوژی ۴K و تکنولوژی UHD با هم متفاوت‌اند؟

شاید شما هم به این موضوع برخورد کرده باشید که برخی از فروشندگان تلویزیون و صفحه نمایش از عبارت پشتیبانی از تکنولوژی ۴K برای معرفی محصول خود استفاده می‌کنند، در حالی که برخی دیگر از عبارت UHD استفاده می‌کنند و هر دو دسته بر این واقعیت تأکید می‌کنند که کیفیت تصویر محصول معرفی شده در میان همه محصولات موجود در بازار بالاترین است.

واقعیت این است که اگر شما به عنوان یک خریدار بخواهید تلویزیون و یا صفحه نمایشی را خریداری کنید، باید در نظر داشته باشید که در اصل تفاوتی میان تصویر ایجاد شده با استفاده از تکنولوژی ۴K و تصویر ایجاد شده توسط تکنولوژی UHD وجود ندارد و هر دو این عبارات را می‌توان به جای هم استفاده کرد.

اما از نظر تخصصی تکنولوژی ۴K یک استاندارد برای تصاویری است که تعداد پیکسل‌ها در طول آن‌ها حدود ۴۰۹۶ و تعداد پیکسل‌ها در عرض آنها حدود ۲۱۶۰ باشد. مسلماً تصویری که دارای چنین ویژگی‌هایی باشد، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است اما بسیاری از دستگاه‌هایی که به عنوان دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از تکنولوژی ۴K در بازار به فروش می‌رسند، دارای چنین کیفیتی نیستند.

به عبارت دیگر در بسیاری از موارد از اصطلاح و یا عبارت ۴K به اشتباه برای دستگاه‌هایی که وضوح تصویر در آنها چیزی در حدود ۳۸۴۰*۲۱۶۰ است، استفاده می‌شود و به همین دلیل خریداران در برخی از مواقع برای انتخاب محصول مناسب دچار سردرگمی می‌شوند.

در سال ۲۰۱۳ انجمن الکترونیک و حمایت از مصرف‌کننده که در حال حاضر با عنوان انجمن فناوری و حمایت از مصرف‌کننده یا CTA شناخته می‌شود، برای پایان دادن به سردرگمی‌های فروشنده و خریدار و همین تفاوت‌ها در محصولاتی مثل تلویزیون و صفحه نمایش که از تکنولوژی ۴K یا UHD پشتیبانی می‌کنند، تصمیم گرفت تولیدکنندگان روی همه محصولات خود که از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کنند، برچسب ۴K Ultra HD یا فقط ۴K قرار دهند.

نکاتی در خصوص استفاده از صفحه نمایش‌ها و تلویزیون‌ ۴K

اولین نکته‌ای که باید در خصوص تلویزیون‌ها و یا صفحه نمایش‌های ۴K به آن توجه کنید، رعایت فاصله مجاز از دستگاه است. برای اینکه بتوانید تصویری با بهترین کیفیت را در تلویزیون‌ها و یا صفحه نمایش‌های ۴K مشاهده کنید، باید فاصله‌ مجازی را برای نشستن رعایت کنید.

توجه کنید هرچه کیفیت و وضوح تصویر بیشتر باشد، فاصله مجاز تا دستگاه بیشتر خواهد شد. چون هرچه پهنای دید شما بیشتر باشد، تصویر باکیفیت‌تری را مشاهده خواهید کرد.

دومین موردی که باید به آن توجه کنید این است که به غیر از اینکه تلویزیون و دستگاه شما باید قابلیت نمایش تصاویر با کیفیت ۴K را داشته باشند، محتوایی که در آنها مشاهده می‌کنید نیز باید با این تکنولوژی ایجاد شده باشند.

در حال حاضر بسیاری از سرویس‌های تلویزیونی مثل Netflix، Amazon و Apple در حال تولید محتوای ۴K هستند. از طرفی برخی از بازی‌ها در برخی از کنسول‌های بازی نیز از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کنند.

سرعت اینترنت مناسب برای دسترسی به محتوای فور کی

تصویر سرعت اینترنت 4K

اینترنت یکی از منابع اصلی برای دسترسی به محتوای فور کی است. همان‌طور که گفته شد بسیاری از سرویس‌های تلویزیونی که کار آنها تولید محتوای تلویزیونی است، محتواهای ۴K را در بستر اینترنت در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اما بهترین سرعت اینترنت برای مشاهده محتواهای ۴K حداقل ۱۵ مگابایت بر ثانیه است.

نکته مهم این است که این سرعت همیشه باید در همین حد یا بالاتر باشد، یعنی سرعت اینترنت در طول مشاهده محتوای ۴K دچار افت نشود. اگر سرعت اینترنت کمتر از این میزان باشد، کیفیت تصویر بلافاصله به فول HD تبدیل خواهد شد.

البته اگر در وب‌سایت بسیاری از تولیدکنندگان محتوای ۴K گشت‌وگذاری داشته باشید، متوجه خواهید شد بهترین سرعت اینترنت برای مشاهده راحت و بدون دردسر محتوای تولیدی آنها ۲۵ مگابیت بر ثانیه ذکر شده است. اما تجربه نشان داده سرعت ۱۵ مگابایت بر ثانیه برای تماشای محتوای ۴k سرعت مناسبی است.

به خاطر داشته باشید اگر همزمان چند نفر از اینترنت در حال استفاده باشند، سرعت کلی یا همان پهنای باند باید بیشتر از این مقدار باشد.

در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان محتواهای ۴K به دنبال راه‌حلی برای اینکه کاربران بتوانند از اینترنت با سرعت پایین‌تری به منظور مشاهده فیلم‌ها و تصاویر ۴K استفاده کنند، هستند. یکی از این روش‌ها استفاده از تکنیک فشرده‌سازی تصاویر و محتوای ۴K است. اما فشرده‌سازی بیش از حد این محتواها باعث ایجاد تأثیرات منفی روی کیفیت تصاویر خواهد شد.

برای مشاهده محتواهای ۴k به چه تجهیزاتی نیاز است؟

مسلماً برای تماشای محتوای ۴K نه تنها به تلویزیون و یا صفحه نمایشی که از این تکنولوژی پشتیبانی کنند و محتوای ۴K نیاز دارید بلکه نیاز به یکسری تجهیزات دیگر هم دارید. پیش از این در برخی از تلویزیون‌ها برای تماشای فیلم‌ها و تصاویر فول  HD تنها داشتن یک کابل HDMI از هر نوعی کافی بود اما برای تماشای محتواهای ۴K مسئله فرق می‌کند.

واقعیت این است که همه کابل‌های HDMI موجود در بازار از نظر نوع و ویژگی یکسان نیستند. نسخه‌های مختلفی از این نوع کابل‌ها در بازار موجود است. بهترین و مناسب‌ترین نوع کابل HDMI برای اتصال به تلویزیون‌های دارای تکنولوژی ۴K، کابل‌هایی هستند که با عنوان V2.0 HDMI در بازار به فروش می‌رسند.

مهم‌ترین ویژگی و مزیت این کابل‌ها برای پخش تصاویر ۴K این است که این کابل‌ها از پهنای باند افزایش یافته برای انتقال داده پشتیبانی می‌کنند و به همین دلیل محتوای ۴K را با وضوح تصویر کامل، رنگ‌های کاملاً طبیعی و با نرخ تعداد ۶۰ فریم بر ثانیه نمایش می‌دهند.

در حال حاضر تولیدکنندگان بسیاری از تلویزیون‌ها و صفحه نمایش‌هایی که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند، مثل ال‌جی، سونی، پاناسونیک و سامسونگ محصول خود را همراه با این کابل‌ها ارائه می‌کنند.

تولید محتوای فور کی

شاید برای شما هم این سؤال پیش‌ آمده باشد که آیا می‌توان به راحتی محتوای ۴K تولید کرد و آن را در بستر اینترنت و یا رسانه‌های مختلف عرضه کرد؟ پاسخ این سؤال مثبت است. در حال حاضر دوربین‌های مختلف و پر قدرتی در بازار وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توان تصاویر با کیفیت ۴K ثبت کرد.

برند سونی دو دوربین بسیار باکیفیت را که قابلیت پشتیبانی و ثبت تصاویر ۴K را دارد، با نام‌های FDR-AX700 و A6400 به بازار عرضه کرده است.

علاوه بر این در حال حاضر در بسیاری از گوشی‌های تلفن هوشمند که به عنوان گوشی‌های پرچم‌دار برندهای مختلف شناخته می‌شوند مثل  گوشی‌های iPhone 8، iPhone X  و بالاتر و همین‌طور گوشی‌های Samsung Galaxy S10+ و HTC U12+ و LG G60 امکان ثبت تصاویر با قابلیت ۴K در اختیار کاربران قرار داده شده است.

جدیدترین دستگاه‌های موجود در بازار که از تکنولوژی فور کی پشتیبانی می‌کنند

صفحه نمایش Ultra Gear ال‌جی مدل ۲۷GN950 با ویژگی ۴K IPS

صفحه نمایش Ultra Gear

این صفحه نمایش یکی از جدیدترین صفحه نمایش‌های ساخت شرکت ال‌جی است که به عنوان اولین مانیتور ۴K IPS در بازار شناخته می‌شود. این مانیتور برای افرادی که به انجام بازی‌های ۴K علاقه دارند مناسب است.

صفحه نمایش Ultra Gear ال‌جی توانسته جایزه نوآوری CES Innovation Award 2020 و همچنین جایزه طراحی Red Dot Design Award را از آن خود کند. ال‌جی توانسته در تولید صفحه نمایش‌های سری Ultra Gear با استفاده از ویژگی  IPS، بدون افت کیفیت تصویر، به‌سرعت خارق‌العاده‌ای دست یابد.

در حال حاضر صفحه نمایش‌های Ultra Gear ال‌جی به عنوان برترین صفحه نمایش‌های موجود مخصوص بازی و گیمینگ در آمریکا شناخته می‌شوند.

شرکت ال‌جی در ساخت این مانیتور سعی کرده است علاوه بر حفظ وفاداری به صفحه نمایش‌های قبلی مثل سرعت بالا و نمایش دقیق رنگ‌ها، ویژگی پشتیبانی از تکنولوژی ۴K را به این صفحه نمایش اضافه کند.

ترکیبی از سرعت، وضوح تصویر بالا و پوشش ۹۸ درصدی دامنه رنگ DCI-P3 در کنار هم باعث شده تا علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای و گیمرها خود را در فضای واقعی بازی احساس کنند و به لطف تکنولوژی VESA Display Stream Compression) DSC) صفحه نمایش ۲۷GN950  از طریق کابل DisplayPort  قادر به نمایش تصاویر ۴k UHD بدون کاهش کیفیت، با عمق رنگ ۱۰ بیت و نرخ تجدید ۱۴۴ هرتز است.

هدف از تولید این صفحه نمایش‌ ارائه یک محصول خوب برای طرفداران بازی‌های کامپیوتری برای تجربه و درک بهتر فضای بازی بوده است. در حال حاضر این صفحه نمایش در بازارهای آمریکایی، اروپایی و آسیایی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

تلویزیون ال‌جی SM9000 با وضوح تصویر ۴K

تصویر تلویزیون ال جی SM9000

تلویزیون SM9000 تولید برند ال‌جی یکی از جدیدترین تولیدات برند ال‌جی است که از قابلیت نمایش تصاویر با وضوح تصویر ۴K پشتیبانی می‌کند. این تلویزیون در دسته تلویزیون‌های رده‌بالای برند ال‌جی قرار دارد. این تلویزیون از استاندار تصویر ۴K Cinema HDR پشتیبانی می‌کند.

همچنین فرمت‌های تصویری Dolby Vision، HDR10 و HLG در این تلویزیون خاص و قدرتمند قابل اجرا شدن هستند. در تلویزیون ال‌جی SM9000 قابلیت ۴K Upsclare تعبیه شده است که برای بالا بردن و ارتقا کیفیت تصاویری که وضوح تصویر پایینی دارند، استفاده می‌شود. در همه تلویزیون‌های ال‌جی از پنل IPS استفاده شده است که زاویه دید گسترده‌ای را در اختیار کاربران می‌گذارد.

قابلیت اتصال به اینترنت و پشتیبانی از سیستم‌ عامل WebOS و همچنین پشتیبانی از تکنولوژی هوش مصنوعی ThinQ از ویژگی‌های بسیار خاص این تلویزیون هوشمند است. برای پخش صدا در این تلویزیون از بلندگوهای ۲٫۲ کاناله و توان صدای ۴۰ وات استفاده شده است.

همچنین در بلندگوهای این تلویزیون سیستم سابووفر تعبیه شده است که باعث ارائه صدایی همه‌جانبه می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این تلویزیون می‌توان به مواردی مثل تعبیه چهار ورودی HDMI و سه ورودی USB، پورت LAN، ورودی RF، ریموت کنترل هوشمند و قابلیت بلوتوث اشاره کرد.

تلویزیون سونی X9500G با کیفیت ۴K

تلویزیون سونی x9500G

تلویزیون X9500G محصول سال ۲۰۱۹ شرکت سونی است که دارای صفحه نمایش LED و با پشتیبانی از تکنولوژی ۴K با فرمت استاندارد HDR است. این تلویزیون مجهز به پردازشگر تصویر x1 Ultimate و شفافیت تصویر TRILUMINOS است.

این ویژگی‌ها در کنار هم باعث شده تصاویری با کیفیتی بی‌نظیر و خارق‌العاده توسط این تلویزیون نمایش داده شود. همچنین به دلیل تعبیه موتور ۴K x-Reality Pro این تلویزیون قادر به افزایش و ارتقاء کیفیت تصاویری است که با کیفیت نسبتاً پایینی ثبت شده‌اند.

از دیگر ویژگی‌های این تلویزیون باید به قابلیت اتصال به اینترنت از طریق کابل LAN و Wifi، و  پشتیبانی از سیستم عالم اندروید که در نوع خود بسیار کاربردی و منحصر به فرد است اشاره کرد.

برای اشتراک‌گذاری ویدئوها با دیگران از طریق تلویزیون سونی X9500G می‌توان از قابلیت Chromecast استفاده کرد؛به این ترتیب که ویدئوی نمایش داده شده در یکی از دستگاه‌های گوشی یا تبلت را می‌توان با استفاده از این تلویزیون مشاهده کرد.

تلویزیون X9500G دارای ۴ پورت HDMI و ۳ پورت USB، بلوتوث،گیرنده دیجیتال DVB-T و DVB-T2، ورودی RF، دستیار صوتی الکسا و برنامه الکترونیکی EPG است که از دیگر امکانات این تلویزیون سونی محسوب می‌شود.

کنسول بازی سونی PS4 Pro

تصویر کنسول بازی PS4 Pro

کنسول بازی سونی PS4 Pro یکی از جدیدترین کنسول‌های بازی است که توسط شرکت سونی در سال ۲۰۱۷ میلادی تولید شده است. این کنسول بازی نسخه قوی‌تر و پیشرفته‌تر پلی‌استیشن ۴ است.

بنا بر اعلام سونی، کنسول بازی PS4 Pro را نمی‌توان به عنوان نماینده‌ای از کنسول‌های بازی خانگی شناخت، بلکه این کنسول بازی نمونه ارتقاء‌یافته پلی‌استیشن ۴ است. این کنسول بازی نه تنها از بازی‌های ساخته شده با کیفیت و وضوح تصویر Upscaled 4K پشتیبانی می‌کند بلکه از بازی‌های ۴K Blue-ray نیز پشتیبانی می‌کند.

در این مدل از کنسول بازی PS4 Pro یک هارد دیسک داخلی با ظرفیت یک ترابایت تعبیه شده است که باعث می‌شود بتوان روی این کنسول حجم زیادی از بازی‌های مختلف را نصب و راه‌اندازی کرد. پشتیبانی از اتصال WiFi به اینترنت، رم ۸ گیگ و کارت گرافیکی مبتنی بر AMD Radeon و ۶ TFLOPS از دیگر ویژگی‌های این کنسول بازی است.

کسنول بازی Xbox One X -2

تصویر کنسول بازی Xbox One X-2

کنسول بازی Xbox One X -2 یکی از گران‌قیمت‌ترین کنسول‌های بازی است که توسط شرکت مایکروسافت تولید شده است. این کنسول بازی از ویژگی ۴K و ۴K Blue-ray در نمایش تصاویر پشتیبانی می‌کند. اما متأسفانه حافظه داخلی این کنسول بازی قدرتمند بسیار کم است.

Xbox One X-2 نام آخرین نسخه از کنسول‌های بازی X Box one X است که با هدف رقابت با PS4 Pro طراحی و به بازار عرضه شده است. نکته جالب و قابل توجه در خصوص این کنسول بازی این است که می‌تواند تصاویر با وضوح تصویر ۴K را با نرخ تعداد ۶۰ فریم بر ثانیه نمایش دهد. پشتیبانی از محتوای HDR و فناوری صدای Dolby Atoms از دیگر ویژگی‌های این کنسول بازی است.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | بررسی و راهنمای خرید تلویزیون سونی
    آگوست 18, 2020

    […] نیستند. وجود پورت HDMI 2.1 برای انتقال محتوای  از طریق تکنولوژی ۴K با نرخ رفرش ۱۲۰ فریم در ثانیه و همچنین انتقال صدای […]

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | ایفا ۲۰۲۰ و انتظارات از شرکت‌های تکنولوژی
    سپتامبر 3, 2020

    […] لیزری ۴k به نام The Premiere در دو نسخه ۱۲۰ و ۱۳۰ […]

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | بهترین اندروید باکس چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟
    دسامبر 23, 2020

    […] تلویزیون Full HD یا ۴K ساده و بدون سیستم‌عامل دارید حتماً دستگاهی را انتخاب […]

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | معرفی ارزان‌قیمت‌ترین محصول لوازم خانگی پارس الکتریک
    می 29, 2021

    […] ‌قیمت هستند، مناسب هستند. تلویزیون‌های پارس با وضوح ۴K و Full HD و HD عرضه […]

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | آنچه درباره کیفیت تلویزیون سام ایرانی نمی‌دانید
    می 29, 2021

    […] از برتری‌های قابل‌توجه تلویزیون‌های Full HD و ۴K نسبت به تلویزیون‌های سام الکترونیک، برخورداری […]

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | مزایا و معایب خرید تلویزیون ۸k
    جولای 1, 2021

    […] عملکرد بسیار خوب در ارتقای وضوح تصویر ۴K […]

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | نکاتی درباره گوشی‌های پرچمدار سامسونگ ۲۰۲۱
    جولای 1, 2021

    […] قابلیت عکسبرداری با وضوح ۸K و فیلمبرداری با وضوح ۴K با ۲۴ فریم در ثانیه نیز در دوربین این گوشی‌ها وجود […]

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | نسل جدید تلویزیون ۸k در راه است
    جولای 1, 2021

    […] از عمر تکنولوژی ۴K زمان زیادی نمی‌گذرد اما از دو سال پیش زمزمه‌ روی کار […]

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | کیفیت تلویزیون های اسنوا چگونه است؟ + قیمت
    آگوست 1, 2021

    […] فناوری به نمایش تصاویر ۴K با کیفیت بالاتر کمک زیادی می‌کند و باعث می‌شود […]

لینک کپی شد!