تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای آشنایی با موتور یخچال

بهترین موتور یخچال کدام برند است؟

راهنمای خرید
بهترین موتور یخچال از چه برندی است؟ یخچال فریزر از قطعات مختلفی مانند فیلتر، لوله مویین، رله، جعبه تقسیم، فن خنک‌کننده و… تشکیل شده است. یکی از مهمترین و اصلی‌ترین قطعات در این وسیله برقی، موتور یا همان کمپرسور است که در این مطلب با انواع آن آشنا خواهیم شد. تصلا– کارکرد موتور یخچال به […]

بهترین موتور یخچال از چه برندی است؟ یخچال فریزر از قطعات مختلفی مانند فیلتر، لوله مویین، رله، جعبه تقسیم، فن خنک‌کننده و… تشکیل شده است. یکی از مهمترین و اصلی‌ترین قطعات در این وسیله برقی، موتور یا همان کمپرسور است که در این مطلب با انواع آن آشنا خواهیم شد.

تصلا– کارکرد موتور یخچال به عوامل مختلفی مانند نوع موتور، قدرت موتور، نحوه استفاده از یخچال و… بستگی دارد. عملکرد صحیح موتور یا کمپرسور یخچال باعث افزایش طول عمر دستگاه خواهد شد. در ادامه با سایت خبری لوازم خانگی تصلا همراه باشید تا شما را با بهترین موتور یخچال آشنا کنیم.

داخل موتور یخچال

یک کمپرسور از دو بخش مکانیکی و الکتریکی تشکیل شده است. در بخش مکانیکی داخل موتور یخچال میلنگ، سوپاپ و پیستون وجود دارد که تمامی این قطعات در ارتباط با یکدیگر عملکرد موتور یخچال را تکمیل می‌کنند. میلنگ داخل موتور یخچال به صورت دورانی شروع به کار می‌کند و با حرکت این قطعه پیستون‌ها درون کمپرسور به سمت بالا و پایین جابجا می‌شوند. به این ترتیب طی این فرایند گاز تولید شده در لوله‌ها برای به حرکت انداختن کمپرسور شروع به گردش می‌کند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید یخچال/یخچال ایرانی چه مارکی خوبه؟

نقش موتور یخچال

نوعی گاز به نام گاز مبرد به منظور تولید سرما درون لوله‌های یخچال جریان دارد. موتور یخچال به عنوان قطعه‌ای مهم وظیفه دارد تا این گاز را پمپ کرده و باعث ایجاد سرمای درون یخچال شود. در واقع کمپرسور گاز را فشرده کرده و به گردش درمی‌آورد. موتور یخچال به شکل یک جعبه مشکی رنگ است که در قسمت پشت یخچال قرار دارد.

بهترین موتور یخچال

کمپرسور خطی

با پیشرفت تکنولوژی و نوآوری در قطعات و تجهیزات لوازم برقی، کمپرسور یخچال نیز با تغییراتی مواجه شد. نوع جدیدی از موتور یخچال با عنوان کمپرسور خطی ابداع شد که نقش مهمی در صرفه‌جویی انرژی دارد. عملکرد کمپرسورهای معمولی با خاموش و روشن شدن آن‌ها مشخص می‌شود، در صورتی که کمپرسورهای خطی با کاهش و افزایش سرعت دور موتور این فرایند را انجام می‌دهند. نکته قابل توجه در این نوع کمپرسور به قطعه میلنگ مربوط می‌شود، در کمپرسور خطی اجزایی به نام میلنگ وجود ندارد و کارکرد میلنگ توسط نوعی روغن انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: مقایسه یخچال‌های ایرانی برای خرید بهتر

چه عواملی باعث خراب شدن موتور یخچال می‌شود؟

مواردی مانند روشن نشدن یخچال، شنیدن صدا از موتور، خنک نشدن مواد غذایی درون یخچال، خاموش شدن کمپرسور، خاموش شدن فن کمپرسور و… نشان‌دهنده بروز مشکل در موتور یخچال هستند. در ادامه به مواردی اشاره می‌کنیم که باعث خراب شدن و از کار افتادن انواع موتور یخچال می‌شوند.

  • خرابی فن کمپرسور
  • روغن‌کاری نکردن کمپرسور. این قطعه نیز مانند قطعات مهم در وسایل مختلف برای کارکرد درست نیاز به روغن‌کاری دارد.
  • کثیف بودن کندانسور. لوله‌های مارپیچ پشت یخچال کندانسور نام دارند. تمیز نکردن این لوله‌ها و عدم توجه به وجود گرد و غبار بر روی آن‌ها ممکن است باعث خراب شدن موتور یخچال شود.
  • فاصله نداشتن یخچال با دیوار و ایجاد گرمای زیاد. یخچال باید حداقل ۱۵ سانتی‌متر با دیوار فاصله داشته باشد.
  • نوسان و افزایش ولتاژ
  • کاهش طول عمر موتور یخچال. هر موتور با توجه به نوع، طول عمر مشخصی دارد که بعد از این مدت نیاز به تعویض پیدا می‌کند. معمولا عمر مفید یک کمپرسور بین ۱۱ تا ۲۰ سال است.
  • قرار دادن مواد غذایی گرم داخل یخچال
  • پُر کردن بیش از اندازه یخچال از مواد غذایی مختلف

بهترین موتور یخچال

انواع موتور یخچال

تمام کمپرسورهای یخچال ظاهری شبیه به یکدیگر دارند اما هر کدام با توجه به نوع و ساختاری که دارند از عملکرد مشخصی پیروی می‌کنند. در ادامه به معرفی انواع کمپرسور و بهترین موتور یخچال می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: بهترین یخچال ایرانی کدام مارک است؟

موتور  دورانی

یکی از بهترین انواع موتور یخچال که کاربری مناسبی در مناطق مرطوب کشور دارد، موتور دورانی یا روتاری است. این نوع موتور مصرف برق کمی داشته و هنگام کار صدای کمتری از خود تولید می‌کند. گردش و فشرده کردن گاز در این نوع کمپرسور توسط چند تیغه در زاویه ۳۶۰ درجه انجام می‌شود.

بهترین موتور یخچال پیستونی

همان‌طور که از نام این کمپرسور مشخص است فشرده شدن گاز توسط پیستون صورت می‌گیرد. موتور پیستونی نسبت به کمپرس دورانی مصرف برق بیشتری دارد. همچنین این نوع موتور صدا و حرارت بیشتری نسبت به موتور دورانی ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: یخچال‌های حذاب و خوش‌رنگ اسمگ چه ویژگی‌هایی دارند؟  

موتور اسکرول

اسکرول هم یکی از بهترین موتور یخچال است. این نوع موتور عملکرد و بازدهی بالایی داشته و توسط دو قطعه حلزونی به صورت متحرک و ثابت کار می‌کند. به گردش درآمدن گاز و فشرده شدن آن بدون هیچ‌گونه نشتی توسط موتور یخچال اسکرول انجام می‌شود. این سه موتور یخچال که به آن‌ها اشاره کردیم در گروه موتورهای معمولی قرار می‌گیرند. موتورهای توربو، گوشواره‌ای، محوری و… نیز از دیگر انواع موتور یخچال هستند که به این طبقه‌بندی تعلق دارند.

بهترین موتور یخچال

موتور اینورتر

بهترین موتور یخچال، کمپرسور اینورتر است که با کمترین صدا و کاهش مصرف برق به محبوبیت رسیده است. با توجه به کیفیت و راندامان بالا موتور اینورتر نسبت به انواع موتور یخچال معمولی قیمت بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: معرفی یخچال مسافرتی برقی بدون قابلیت شارژ باتری  

بهترین موتور یخچال

حال که با انواع موتور یخچال آشنا شدیم باید به برندهای مختلفی که در بازار برای انواع یخچال مورد استفاده قرار می‌گیرند، اشاره کنیم.

موتور یخچال دانفوس

برند دانفوس به عنوان یکی از بهترین موتور یخچال در بازار است که توسط یک شرکت لهستانی تولید شده و به فروش می‌رسد. در حال حاضر دانفوس به یکی از بهترین کمپرسورهای موجود در بازار تبدیل شده است. موتور یخچال دانفوس مصرف انرژی بسیار کمی داشته و صدای زیادی نیز از خود تولید نمی‌کند. قدرت موتور یخچال با توجه به شماره سریال انواع موتور یخچال مشخص می‌شود. به عنوان مثال کمپرسور دانفوس با شماره سریال ۲۶۰۰، ۱/۸HP قدرت دارد.

بهترین موتور یخچال

موتور چینتامانی Chintamani

یکی دیگر از بهترین موتور یخچال برند چینتامانی است که به کشور هند تعلق دارد. شرکت چینتامانی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کمپرسور یخچال در جهان است. این موتور نیز صدایی کم و مصرف انرژی پایینی دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین مدل یخچال فریزر هیمالیا کدام است؟

موتور یخچال دورین

اگر قرار باشد نام دو موتور را در دسته بهترین موتور یخچال قرار دهیم، کنار نام دانفوس باید به کمپرسور دورین نیز اشاره کنیم. این موتور نیز مانند کمپرسور یخچال دانفوس از راندمان بسیار بالایی برخوردار است. از دیگر برندهای تولیدکننده انواع موتور یخچال نیز موارد زیر محصولات قابل توجهی هستند.

  • موتور یخچال روبرت شاو Robertshaw
  • موتور یخچال کوبر
  • موتور یخچال یونیک الکتریک
  • موتور یخچال آپسون
  • موتور یخچال آرمان Arman
  • موتور یخچال بیتزر
  • موتور یخچال هایتک
  • موتور یخچال سکاپ Secop. این کمپرسور یکی از پرفروش‌ترین محصولات در کشور ما ایران است.

بر اساس نوع یخچال بهترین موتور یخچال نیز قیمت‌های متفاوتی دارند. به طور کلی کمپرسور قطعه گرانی محسوب می‌شود و نگهداری از آن اهمیت بسیاری دارد. به همین جهت از مواردی که باعث استهلاک و خراب شدن کمپرسور یخچال می‌شود، خودداری کنید. نحوه صحیح استفاده از یخچال، تمیز کردن یخچال و کمپرسور، روغن‌کاری موتور و… باعث افزایش طول عمر قطعه کمپرسور و در نهایت حفظ کیفیت عملکرد یخچال فریزر می‌شود.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3 / 5. تعداد آرا: 4

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

WhatsApp Image 2020-11-13 at 11.16.28
مرضیه محمدی
۱۴۰۰/۰۴/۱۷
مرضیه محمدی هستم. از سال 96 مشغول نوشتن و تولید محتوا هستم. در حال حاضر افتخار همکاری با مجموعه تصلا در بخش تحریریه را دارم. مطالبی که من تهیه می کنم در خصوص محتواهای کاربردی مربوط به راهنمای خرید، نگهداری و... انواع لوازم خانگی از برندهای مختلف است.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    ناشناس
    فوریه 22, 2022

    کاملا آموزنده

      مریم کوهشاری
      فوریه 23, 2022

      زنده باشید سپاس از همراهی شما

    سربازوطن
    مارس 2, 2022

    سلام ودرود/ممنونم بابت اطلاعات مفید خوبی که دراختیارکاربران میزاری/فقط یه سوال موتور(های تک) چطوره ودراصل کجاساخته میشود/سپاس

    امير اميدي
    آوریل 11, 2022

    سلام موتور يخچال بنده سوخت چه ماركي بخريم خسته شدم حالا چي بخرم ممنون ٠٩١٩٥١٢٨٠٤٧ شماره بنده است

    حسین
    می 13, 2022

    موتور یخچال سوخته چه موتوری بگیرم

    سهیلا
    اکتبر 22, 2022

    سپاس بانوی عزیز از محتواهای مفید وسودمندی که در اختیار ما میگذارید
    موفق و پایدار باشید🙏🌹

    فرخنده
    نوامبر 2, 2022

    باسلام.چندوقته میگردم یه یخچال ایرانی که موتورش خوب باشه پیداکنم اما متاسفانه هر کی یه چیز میگه میشه منو راهنمایی کنید چه مارکی بخرم ممنونم۰۹۹۰۲۰۳۹۷۱۸

    مژگان
    مارس 29, 2023

    سلام .ممنون از راهنمایی مفیدتون
    بهترین جایگزین موتور برای یخچال فریزر کنوود به نظرتان کدام موتور است ؟

لینک کپی شد!