تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

آشنایی با انواع آب مرکبات گیری

بهترین مارک آب مرکبات گیری کدام است؟

راهنمای خرید
بهترین مارک آب مرکبات گیری کدام برند است؟ قبل از معرفی چند برند آب مرکبات‌گیری لازم است نکاتی کلی درباره آب مرکبات‌گیری‌ها ذکر شود. اولین نکته‌‌‌‌ای که در خرید یک آب مرکبات‌گیری باید به آن توجه کرد توان موتور دستگاه است. هر چه توان موتور بالاتر باشد، آبگیری سریع‌تر و بهتر خواهد بود. توان آب مرکبات‌گیری‌ها بین 25 تا 150 وات است. برای مصارف خانگی آب مرکبات‌گیری با توان بالای 50 مناسب به نظر می‌‌رسد، اما توجه داشته باشید اگر توان دستگاه شما کمتر از 100 است، نباید به  صورت طولانی روشن باشد. در صورتی که قصد گرفتن آب مقدار زیادی میوه و نگهداری آن در یخچال را دارید بین کار به دستگاه استراحت بدهید.

تصلا-بهترین مارک آب مرکبات گیری کدام برند است؟ آنقدر درباره فواید ویتامین C و تاثیر آن در بالا بردن سیستم دفاعی بدن حرف زده شده که شاید دیگر لازم نباشد از این بگوییم که توی هر خانه وجود یک آب مرکبات‌گیری تر و تمیز ضروری است.

تا حرف از بالا بردن ایمنی بدن می‌‌شود ، خیلی‌ها یاد یک لیوان آب پرتقال تازه می‌افتند، اما بسیاری حوصله تهیه آن را ندارند، چرا که فکر می‌کنند کار وقت‌گیر و پر دردسری است. وجود یک آب مرکبات‌گیری که کار با آن آسان و کیفیت محصولش هم خوب باشد، نه تنها به ما امکان این را می‌دهد که هر وقت دلمان خواست لیوان آب پرتقالی روی میزمان باشد. بلکه باعث می‌‌شود که به فکر گرفتن آب دیگر مرکباتی هم بیفتیم که اندازه پرتقال خوش‌طعم و مفید هستند، اما تهیه‌شان بدون دستگاه آب مرکبات گیری کار چندان ساده‌ای نیست.

شاید شما هم مثل خیلی‌های دیگر یک آب مرکبات‌گیری دستی بین لوازم آشپزخانه خود دارید که کار با آن سخت و حوصله سر بر است. کار با این دستگاه و زمانی که باید صرف کنید تا یک لیوان آب پرتقال بگیرید، شاید شما را به کل از خوردن این نوشیدنی مفید زده کرده باشد.

اگر خیلی وقت است به این فکر می‌کنید که بالاخره باید مشکل بودن لیوان آب پرتقال روی میزتان را حل کنید، یا اگر آب مرکبات گرفتن با دستگاه‌های دستی و قدیمی‌ کلافه‌تان کرده و به فکر آسان‌تر کردن کارتان هستید، قبل هر چیز باید اطلاعات کافی درباره بهترین برند‌های آب مرکبات‌گیری موجود در بازار به دست بیاورید. بعد از آن دیگر انتخاب با شماست. پس تا انتهای این مطلب با سایت اخبار لوازم خانگی تصلا همراه باشید.

بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی انواع غذاساز + قیمت

بهترین مارک آب مرکبات گیری

ممکن است کسانی با استفاده از آبمیوه گیری آب پرتقال یا دیگر مرکبات را بگیرند. اما این کاری سخت و زمان‌بر است، در حالی که اگر دستگاه مخصوص این کار را داشته باشید، کارتان خیلی راحت‌تر ‌‌‌می‌شود. از آنجا که در سال‌های اخیر آدم‌های بیشتری به این نتیجه رسیده‌‌اند که وجود یک آب مرکبات‌گیری که کار با آن آسان باشد در خانه لازم است، شرکت‌های بیشتری اقدام به ساخت انواع آب مرکبات‌گیری با ویژگی‌های مختلف کرده‌‌اند. جست‌وجوی ساده به ما نشان می‌دهد که انواع و اقسام آب مرکبات‌گیری برای سلیقه‌های مختلف در بازار موجود است. این تنوع محصول شاید کمی‌ گیج کننده باشد. اگر بهترین انواع آب مرکبات‌گیری‌ها معرفی و ویژگی‌های مهم هر کدام ذکر شوند، آسان‎تر می‌توانید دست به انتخاب بزنید.

از جمله بهترین مارک آب مرکبات گیری فیلیپس، مولینکس، پارس خزر و مایر بهترین انواع آب مرکبات‌گیری‌های موجود در بازار هستند. قبل از اینکه با ویژگی‌های هر یک از آنها آشنا شویم، بهتر است طرز استفاده از آب مرکبات‌گیری و آب‌پرتقال‌گیری برقی به طور ساده بیان شود.

طرز استفاده از آب پرتقال‎گیری برقی

شیوه کار با یک آب مرکبات‌گیری برقی ساده است، اما نباید فراموش کرد که نکاتی کلیدی در این باره وجود دارد که می‌تواند هم به کیفیت آبمیوه شما کمک کند و هم عمر دستگاه‌‌‌تان را بالا ببرد. آب مرکبات‌گیری‌ها جوری ساخته شده‌‌اند که جوابگوی کار هر روزه و تولید چند لیوان آبمیوه برای خانواده‌ها باشند، اما اگر درست از آنها استفاده نکنیم ممکن است به موتور آنها ضربه بزنیم و حتی باعث شویم کلا از کار بیفتند.

اغلب آب مرکبات‌گیری‌ها جایی تعبیه شده برای قرار دادن مرکباتی دارند که با چاقو نصف شده‌‌اند. لازم است قبل روشن کردن آب مرکبات‌گیری همه مرکباتی را که قصد داریم آبشان را بگیریم نصف و آماده کنیم. این کار باعث می‌شود از روشن ماندن اضافه دستگاه جلوگیری شود. لازم است هر چند دقیقه یک بار دستگاه را خاموش کنیم تا موتور آن سرد شود؛ این کار به ویژه زمانی که قصد داریم میزان زیادی آب مرکبات برای مثال آب لیمو یا نارنج بگیریم ضروری است.

نکته دیگر در مورد استفاده از آب مرکبات‎گیر‌ها میزان فشاری است که وقت قرار دادن میوه‌ها به قسمت بالایی دستگاه ‌‌‌می‌آوریم. توجه داشته باشید که وقت گرفتن آب مرکبات لازم نیست میوه را با فشار زیاد روی مخروطی قرار دهید. فشار زیاد از طرفی به دستگاه آسیب ‌‌‌می‌رساند و از طرف دیگر کیفیت آبمیوه شما را پایین ‌‌‌می‌آورد. با فشار زیاد ممکن است قسمتی از آب پوست نیز با آبمیوه مخلوط شود که این روی طعم آبمیوه تاثیر منفی ‌‌‌می‌گذارد.

تمیز کردن آب مرکبات‌گیری هم نکته کلیدی دیگری در استفاده از این دستگاه است. قسمت‌های مختلف دستگاه به سادگی باز شده و قابل شست‌شو هستند. باید توجه داشته باشیم که همان قسمت‌هایی را که باز شدنی هستند، باز کنیم و هرگز موتور اصلی را زیر شیر آب نگرفته و در صورت نیاز با پارچه نمدار تمیز کنیم. فیلتر دستگاه را به دقت بشویید، چرا که این قسمت جایی است که پالپ میوه روی آن ‌‌‌می‌ریزد و ممکن است در قسمت‌های مختلف آن گیر کند. اگر این قسمت به درستی تمیز نشود در دفعات بعد کیفیت آبمیوه شما مطلوب نخواهد بود و حتی ممکن است طعم تلخی بگیرد.

بیشتر بخوانید: کارایی غذاساز چند کاره چیست؟

در خرید آب مرکبات‌گیری به چه نکاتی توجه کنیم؟

قبل از معرفی چند برند آب مرکبات‌گیری لازم است نکاتی کلی درباره آب مرکبات‌گیری‌ها ذکر شود. اولین نکته‌‌‌‌ای که در خرید یک آب مرکبات‌گیری باید به آن توجه کرد توان موتور دستگاه است. هر چه توان موتور بالاتر باشد، آبگیری سریع‌تر و بهتر خواهد بود. توان آب مرکبات‌گیری‌ها بین ۲۵ تا ۱۵۰ وات است. برای مصارف خانگی آب مرکبات‌گیری با توان بالای ۵۰ مناسب به نظر می‌‌رسد، اما توجه داشته باشید اگر توان دستگاه شما کمتر از ۱۰۰ است، نباید به  صورت طولانی روشن باشد. در صورتی که قصد گرفتن آب مقدار زیادی میوه و نگهداری آن در یخچال را دارید بین کار به دستگاه استراحت بدهید.

مخروطی دستگاه دیگر نکته‌‌‌‌ای است که باید در خرید یک آب مرکبات‌گیری به آن توجه کرد. برخی مخروطی‌ها مناسب برای گرفتن آب پرتقال و برخی مناسب برای لیمو (لیموهای کوچک) هستند. برخی مدل‌های آب مرکبات‌گیری هر دو مخروطی کوچک و بزرگ را دارند که به نظر انتخاب مناسب‌تری هستند. برخی از افراد علاقه دارند آبلیموی سالانه خود را با خرید میزان زیاد لیموی تازه و گرفتن آب آن تامین کنند. در این صورت حتما لازم است دستگاه شما مخروطی مناسب داشته باشد.

اهرم آب مرکبات‌گیری هم نکته دیگری است که وقت انتخاب این دستگاه باید به آن توجه داشته باشید. برخی از مدل‌های آب مرکبات‌گیری اهرم مخصوص ندارند یا اهرم‌شان فشار لازم را ایجاد نمی‌کند. این مدل‌ها شما را در آب میوه گرفتن دچار مشکل و خستگی می‌نمایند، به ویژه اگر قرار باشد به میزان زیادی آب مرکبات را بگیرید. این ویژگی برای کسانی که عادت دارند آب مرکباتی مثل نارنج را بگیرند و در یخچال نگهداری کنند از اهمیت زیادی برخوردار است.

زمانی که قصد انتخاب یک آب مرکبات‌گیری را دارید حتما به فیلتر آن نیز توجه کنید. همه آب مرکبات‌گیری‌ها فیلتری دارند که آب را از هسته و دیگر ذرات میوه در حین آبگیری جدا ‌‌‌می‌کند. دو نکته درباره این فیلتر‌ها حائز اهمیت است. اول جنس و دوم قابلیت تنظیم آنهاست. فیلتر‌های فلزی ‌‌‌می‌توانند گزینه‌های مناسب‎تری باشند، چرا که مقاومت بیشتری دارند. از طرف دیگر در برخی مدل‌های آب مرکبات‌گیری به کوچک و بزرگ شدن سوراخ فیلتر توجه شده است. یکی از ویژگی‌های مثبت گرفتن آبمیوه طبیعی این است که به میزانی پالپ میوه نیز با آن مخلوط شده است. امکان تعیین اندازه سوراخ‌های فیلتر به شما امکان تعیین میزان پالپ را ‌‌‌می‌دهد.

مخزن داخلی و خروجی آب مرکبات نیز مورد دیگری است که در انتخاب آب مرکبات‌گیری باید به آن توجه داشت. آب مرکبات‌گیری‌ها در کل از این نظر بر دو دسته هستند. مدل‌هایی از آنها مخزن دارند و مدل‌هایی هم هستند که آب پرتقال را مستقیم به لیوان شما هدایت ‌‌‌می‌کنند. اینکه کدام یک از مدل‌ها را انتخاب ‌‌‌می‌کنید بسته به سلیقه شما دارد، اما باید در نظر داشته باشید که در صورت انتخاب مدل مخزن‌دار حتما باید مخزن آن دارای علامت‎گذاری برای نشان دادن میزان آبمیوه گرفته شده باشد. همچنین در مورد دستگاه‌هایی که آب میوه را مستقیم به لیوان شما هدایت ‌‌‌می‌کنند سیستم ضد چکه نیز بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: نکات مهم در خرید وسایل جهیزیه عروس

آشنایی با انواع آب مرکبات گیری

آب مرکبات‌گیری نیز مانند هر دستگاه دیگری که در آشپزخانه استفاده می‌‌شود انواع و اقسام مختلف، با قیمت و ویژگی‌های مخصوص به خود دارد که شما می‌‌توانید براساس بودجه خود و اولویت‌هایتان یکی از این انواع را انتخاب کنید. در ادامه برخی از معروف‌ترین برندهای آب مرکبات‌گیری را به صورت مختصر معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

آب مرکبات ‎گیری فیلیپس

محصولات فیلیپس علاوه بر کیفیت به تنوع نیز معروف هستند. این کارخانه در زمینه آب مرکبات‌گیری هم مانند دیگر وسایل آشپزخانه محصولات مختلفی دارد که این محصولات بسته به امکانات‌شان قیمت‌های متفاوتی دارند. طیف گسترده قیمتی آب ‌مرکبات‌گیری فیلیپس این امکان را به مشتریان ‌‌‌می‌دهد که بسته به هزینه‌‌‌‌ای که ‌‌‌می‌خواهند بکنند، محصول مورد نظر خود را خریداری نمایند. تفاوت قیمت‎ در مدل‌های مختلف آب مرکبات‎گیری فیلیپس به حجم مخزن، بدنه دستگاه و البته قدرت آن بستگی دارد. در کل  چند ویژگی اساسی در همه آب مرکبات‌گیری‌های فیلیپس وجود دارد که این ویژگی‌ها عبارتند از صدا و لرزش کم، دهانه ضد چکه، درپوش مخصوص، تمی‌ز کردن آسان و البته داشتن طیف رنگی زیاد.

آب مرکبات ‎گیری مولینکس

برند مولینکس هم مثل فیلیپس در زمینه آب مرکبات‌گیری تنوع محصول دارد. ویژگی بارز محصولات این شرکت زیبایی طراحی و تنوع انتخاب رنگ‌هاست. بسته به اینکه قصد دارید چقدر هزینه کنید، ‌‌‌می‌توانید یکی از آب مرکبات‌گیری‌های مولینکس را در آشپزخانه خود داشته باشید. اگر دنبال جنس ارزان هستید، آب مرکبات‌گیری مولینکس مدل vitaperes pc301 را انتخاب نمایید، اما این شرکت مدل‌های بهتر و زیباتر آب مرکبات‌گیری هم دارد که امکانات بیشتری در اختیار شما قرار ‌‌‌می‌دهد. Pc600g  و pc 60  دو مدل پر طرفدار این برند هستند که ویژگی بارز آنها جنس استیل صافی و بدنه است. علاوه بر این، این مدل‌ها به شما این امکان را نیز ‌‌‌می‌دهند مقدار پالپ را تنظیم کنید.

بیشتر بخوانید:  لیست کامل لوازم برقی جهیزیه

آب مرکبات‎ گیری مایر

کسانی که به صورت مرتب از آب مرکبات‌گیری برقی استفاده ‌‌‌می‌کنند ممکن است با این روش مشکل داشته باشند که مجبور ‌‌‌می‌شوند میوه را با دست روی مخروطی آبمیوه‎گیری فشار دهند. برند مایر که مارکی آلمانی است در آب مرکبات‌گیری‌های خود این مشکل را حل کرده و اهرمی‌ در بالای دستگاه تعبیه کرده است. این تنها ویژگی آب مرکبات‌گیری‌های مایر نیست که ممکن است شما را وسوسه کند محصولات این شرکت را بخرید. کم جا و سبک بودن آب مرکبات‌گیری‌های مایر، سیستم ضد چکه و ضد رسوب و همچنین قابلیت تفکیک قطعات و شستن آنها با ماشین ظرفشویی از جمله ویژگی‌های دیگر این نوع آب مرکبات‌گیری است.

بهترین مارک آب مرکبات گیری ایرانی

پارس خزر به عنوان یک برند ملی محصولات با کیفیت و با قیمت مناسبی در زمینه آب مرکبات‌گیری دارد. کم جا بودن محصولات این شرکت در کنار قیمت مناسب باعث ‌‌‌می‌شود توصیه کنیم اگر دنبال خرید آب مرکبات‌گیری هستید، حتما مدل‌های پارس خزر را هم ببینید. دو مدل لیموناد و پالپ معروف‌ترین مدل‌های آب مرکبات‌گیری‌های این شرکت ایرانی هستند که قیمت‌های مناسب‌تری هم نسبت به نمونه‌های خارجی که در بالا به برخی از آنها اشاره شد، هم دارند.

علاوه بر برند‌های معرفی شده، چند برند دیگر نیز هستند که آب مرکبات‌گیری‌هایی با کیفیت خوب به بازار عرضه ‌‌‌می‌کنند. بیشل، متئو، فلر، همی‌لتون، براون، هاردستون، کنوود، پرینسس، جی پاس و بوش برخی از این برند‌ها هستند که هر یک مدل‌های مختلف آب مرکبات‌گیری دارند.

بیشتر بخوانید: لوازم برقی اصلی جهیزیه کدامند؟

کلام آخر

در مطلب آشنایی با بهترین مارک آب مرکبات گیری اطلاعات مفید و مختصری درباره این وسیله به دست آوردیم و کمی‌ هم درباره معروف‌ترین برندهای آب مرکبات‌گیری که در بازار ایران وجود دارد حرف زدیم. وجود یک آب مرکبات‌گیری در هر خانه واجب است و این مساله دلایل مختلفی دارد. دلیل اول این است که شما با داشتن این وسیله همیشه به منبع ویتامین‌ها، آن هم از نوع دسته اول و بکرش وصل هستید. دلیل دوم اینکه اگر کسی در خانه از خوردن میوه امتناع می‌‌کند، یک آب مرکبات‌گیری با تبدیل میوه به آبمیوه مشکل را حل خواهد کرد.

در این نوشته سعی شد به صورت مختصر و مفید هر چه را که درباره یک دستگاه آب مرکبات‌گیری لازم است بدانید، بررسی کنیم تا درصورتی که قصد خرید این وسیله را دارید بتوانید اما مطمئن نیستید این مطلب به عنوان یک راهنما به شما کمک کند. اگر نکته دیگری درباره این وسیله وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید. امی‌د است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

نرگس صابری
۱۴۰۰/۰۴/۲۱
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!