تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

عضو هیات‌مدیره و خزانه‌دار اتحادیه لوازم خانگی:

بازار ثانویه لوازم خانگی به صرفه نیست

اخبار تصلا
عضو هیات‌مدیره و خزانه‌دار اتحادیه لوازم خانگی در خصوص اظهاراتی که اخیرا در ارتباط با ایجاد بازار ثانویه لوازم خانگی مطرح شده است، به «تصلا» گفت: اعلام شده که قرار است در بازار ثانویه لوازم خانگی، محصولات دست دوم در کارخانجات مورد بازسازی قرار گیرند و پس از آن، دوباره برای فروش روانه بازار شوند، […]

عضو هیات‌مدیره و خزانه‌دار اتحادیه لوازم خانگی در خصوص اظهاراتی که اخیرا در ارتباط با ایجاد بازار ثانویه لوازم خانگی مطرح شده است، به «تصلا» گفت: اعلام شده که قرار است در بازار ثانویه لوازم خانگی، محصولات دست دوم در کارخانجات مورد بازسازی قرار گیرند و پس از آن، دوباره برای فروش روانه بازار شوند، من به‌عنوان یک کارشناس در حوزه  لوازم خانگی که با مصرف‌کنندگان در ارتباط هستم و نظرات آنها و فروشندگان را به طور کامل می‌دانم و آگاهم، این تصمیم را رد می‌کنم.

تصلا– حسین شهرستانی با بیان این مطلب که مشکلات ایجاد بازار ثانویه برای بازار لوازم خانگی باید از سه منظر مورد بررسی قرار گیرند، ادامه داد: این سه منظر شامل به‌روز شدن تکنولوژی ساخت لوازم خانگی، به صرفه نبودن و اقتصادی نبودن برای تولیدکنندگان این فرآیند و سوم شانیت مردم ایران می‌شود.

شهرستانی

به‌روز شدن تکنولوژی ساخت

عضو هیات‌مدیره و خزانه‌دار اتحادیه لوازم خانگی در ارتباط با به‌روز شدن هر روزه ساخت لوازم خانگی، توضیح داد: لوازم خانگی جزو آن دسته کالاها و محصولات پرکاربردی است که همیشه در حال تکامل و پیشرفت بوده است و هر ساله و هر روزه با پیشرفت تکنولوژی در حوزه‌های صنعتی شاهد این هستیم که محصولات جدیدتر و بهتری روانه بازار می‌شوند که دارای ظاهر بهتری هستند و از نظر اقتصادی، استفاده آنها خیلی مقرون به صرفه‌تر است، به این خاطر که مصرف انرژی کمتری دارند و در عین حالی که خدمات بهتری به ما ارائه می‌دهند. از آنجایی که الان موتورهای اینورتر به بازار آمده‌اند؛ این موتورها مصرف انرژی را بسیار کم می‌کنند و می‌توان آنها را با بردهای دیجتال کنترل کرد. از نظر زیست محیطی هم، آسیب‌های بسیار کمتری برای محیط زیست دارند و صدای کمپرسور یا دستگاه‌های آنها بسیار کمتر است.

 شهرستانی اضافه کرد: در نهایت اگر ما بخواهیم از لوازم دست دوم استفاده کنیم، منفعتی که برای صرفه‌جویی (البته، چندان هم صرفه‌جویی‌ای صورت نمی‌گیرد) به دست می‌آوریم، در قبال آن ضرر بیشتری را از نظر مصرف انرژی و آسیب‌هایی که به محیط زیست می‌زنیم، متحمل می‌شویم.

 نداشتن صرفه اقتصادی برای تولیدکننده

عضو هیات‌مدیره و خزانه‌دار اتحادیه لوازم خانگی درباره به صرفه نبودن ایجاد بازار ثانویه در صنعت لوازم خانگی برای تولیدکنندگان، هم به «تصلا» اظهار کرد: ما باید بررسی کنیم، نفر ساعت و متریالی که برای هر دستگاهی هزینه می‌شود تا دستگاه دست دوم به دستگاهی که نو و قابل استفاده است، شبیه شود، چقدر است، و لازم است هزینه و سود آن با هم محاسبه شود تا ببنیم به چه نتیجه‌ای می‌رسیم.

به گفته وی، وقتی که شرکتی یا تولیدکننده‌ای یک کالا را تولید می‌کند، برای هر محصولش یک خط تولید دارد و وقتی از روال خارج می‌شود، یعنی حتی وقتی می‌خواهند خط تولید یک محصول را به خط دیگری تبدیل کنند که البته کاری روتین در بعضی از کارخانجات است، مثلا با یک خط تولید سه یا چهار محصول را تولید و هر چند روز یکبار عوض می‌کنند، هر دفعه که این کار را انجام می‌دهند چندین ساعت و شاید یکی دو روز، کار مختل و از روال و بازدهی ۱۰۰درصدی خارج می‌شود.

حال فکر کنید در ابتدا هر کالای دست دومی را باید عیب‌یابی کنیم که اصلا ایرادی دارد یا خیر، بعد اگر ایراد آن را پیدا کردیم، برای رفع خطای N/A باید اقدام کرد، بعد از آن، ظاهر کالا را به‌روز، رنگ‌آمیزی و تمیز می‌کنیم که هر کدام از اینها برای خودشان فرمولی دارند، آن وقت می‌بینیم که چقدر نفر ساعت و متریال پرت در این وسط داریم که واقعا راندمان کاری را کاهش می دهد. در آخر، وقتی که تمام این هزینه‌ها را حساب می‌کنیم و می‌بینیم خروجی کار یک کارگر، وقتی می‌خواهد چنین کاری را انجام دهد، شاید از هشت ساعت به یک ساعت یا یک ساعت ونیم می‌رسد، اصلا این کار مقرون به صرفه نیست و درنهایت ضررش بیشتر از منفعتش است.

شهرستانی با اشاره به اینکه متریال زیادی هم باید مصرف کنیم، ادامه داد: در صورت ایراد کالا باید قطعاتی روی آنها نصب کنیم که ممکن است در آن روز در دسترس نباشند، بنابراین باید یک قطعه را به آن خوراند که شاید بازدهی قطعه فابریک را نداشته باشد و خود این امر، یعنی اینکه بخواهیم یک قطعه یدکی را بر اساس عیبی که کالا دارد، تعریف و جاسازی کنیم و به آن بخورانیم، تمام اینها زمان‌بر و هزینه‌بر است و کار را به لحاظ اقتصادی بدون صرفه اقتصادی می‌سازد.

 حفظ شانیت مردم ایران

عضو هیات‌مدیره و خزانه‌دار اتحادیه لوازم خانگی درباره مورد سوم یعنی شانیت مردم ایران هم، اظهار کرد: ممکن است یک بازاری برای کالاهای دست دوم وجود داشته باشد، مثلا کسانی بخواهند این کالاها را برای ویلای خود یا سایر مصارف عامی خریداری کنند، برای این عده بازارهایی دیده شده و فروشگاه‌هایی هستند که لوازم دست دوم می‌فروشند و سایت‌هایی هم راه‌اندازی شده‌اند که این نوع لوازم را ارائه می‌دهند. ولی، سوال من است آیا واقعا شان مردم ما این است که کالای دست دوم استفاده کنند؟

شهرستانی با بیان اینکه مردم ایران، بهترین، فهیم‌ترین و صبورترین مردم دنیا هستند، گفت: ما باید بهترین‌ها را برای مردم بخواهیم، نه اینکه گفته شود مردم ایران کالا دست دوم استفاده کنند. آیا کسی که این پیشنهاد را می‌دهد خودش حاضر است برای تهیه جهیزیه دخترش یا لوازم خانه خودش، کالای دست دوم بخرد؟ همه ما سعی می‌کنیم همیشه بهترین‌ها را برای خانه خودمان استفاده کنیم پس برای مردممان هم همین‌ها را بخواهیم.

پیشنهاد یک راه‌حل

عضو هیات‌مدیره و خزانه‌دار اتحادیه لوازم خانگی در پایان، تاکید کرد: اینکه تمام مردم ما از بهترین محصولات و کالای نو استفاده کنند و قدرت خرید در حوزه لوازم خانگی داشته باشند، راه‌حلش این است که تکنولوژی‌های نو و دانش به‌روز صنعت لوازم خانگی را با رایزنی و همکاری با شرکت‌های بزرگ دنیا به دست بیاوریم و فناوری‌های روز را وارد کنیم. با استفاده از دستگاه‌های اتوماتیک و تکنولوژی روز، بازدهی و خروجی تولید به چندین برابر افزایش می‌کند و همین موضوع باعث کاهش قیمت تمام‌شده کالا خواهد شد و ما می‌توانیم کالای نو و در خور شان مردم‌مان را در اختیارشان بگذاریم و آنها می‌توانند از بهترین کالاها استفاده کنند.

به گفته شهرستانی، اگر ما بتوانیم برای مردم خوب و فهیم کشورمان با ارائه لوازم خانگی خوب و مناسب آرامش بیشتری ایجاد کنیم، قطعا بر امنیت روانی تمام اعضای خانواده تاثیر مثبتی خواهد داشت و جامعه آرام‌تر، بی‌تنش‌تر و پرتلاش‌تری خواهیم داشت.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 5 / 5. تعداد آرا: 2

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سوسن یحیی پور
۱۴۰۰/۰۴/۲۶
سوسن یحیی‌پور هستم؛ فارغ‌التحصیل رشته روابط بین‌الملل در مقطع کارشناسی ارشد. فعالیت خبری و مطبوعاتی خودم رو در حوزه بازرگانی و اصناف از سال 94 آغاز کردم. در حال حاضر هم در بخش تحریریه تصلا مشغول به تولید محتوا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!