تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

بهترین لپ تاپ های صنعتی + میان رده + ارزان قیمت

راهنمای خرید
اگر قصد بهترین لپ تاپ های صنعتی را دارید این مطلب را از دست ندهید؛ زیرا در ادامه به معرفی بهترین لپ‌تاپ ‌های ۲۰۲۱ از ابعاد مختلف می پردازیم تا بتوانید تصمیم‌گیری راحت‌تری داشته باشید تصلا -معمولا دانشجوها بیشتر به دنبال لپ‌تاپ مناسب هستند و گیمرها هم معمولا می‌خواهند لپ‌تاپ گیمینگ مناسبی داشته باشند تا […]

اگر قصد بهترین لپ تاپ های صنعتی را دارید این مطلب را از دست ندهید؛ زیرا در ادامه به معرفی بهترین لپ‌تاپ ‌های ۲۰۲۱ از ابعاد مختلف می پردازیم تا بتوانید تصمیم‌گیری راحت‌تری داشته باشید

تصلا -معمولا دانشجوها بیشتر به دنبال لپ‌تاپ مناسب هستند و گیمرها هم معمولا می‌خواهند لپ‌تاپ گیمینگ مناسبی داشته باشند تا بتوانند در هر مکانی از بازی‌های روز لذت ببرند و نگران قدرت سخت‌افزاری سیستم هم نباشد. برخی دیگر هم فقط به دنبال خرید لپ‌تاپی مقرون‌به صرفه برای رفع نیازهای ساده روزمره خود هستند. به همین دلیل در ادامه به معرفی بهترین بهترین لپ تاپ صنعتی بهترین لپ تاپ مهندسی و بهترین لپ تاپ های میان رده ۲۰۲۱ می‌ پردازیم. به دلیل اینکه در حال حاضر دو برند ایسوس  و اچ بی جزو محبوب ترین برندها هستند به معرفی بهترین لپ تاپ ایسوس ۲۰۲۱ و بهترین لپ تاپ hp 2021 نیز می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین لپ تاپ های دانشجویی ۲۰۲۱

بهترین لپ تاپ های صنعتی ۲۰۲۱

درصورتی‌که قصد خرید بهترین لپ تاپ مهندسی دارید، لپ‌تاپ Envy 13 و Envy x360 13 با مشخصات سخت‌افزاری مناسب می‌تواند برای شما گزینه مناسبی باشد. این دو لپ‌تاپ را می توان بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس ۲۰۲۱ دانست شاید Envy 13 برای بسیاری از افراد لپ‌تاپ میان‌رده به حساب بیاید، اما باید به خاطر داشته باشیم که این لپ‌تاپ شبیه به لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت به نظر می‌رسد و در آن از پردازنده‌های (CPU) نسل یازدهم اینتل استفاده شده است. از ویژگی‌های شاخص این لپ‌تاپ می‌توان به نمایشگر عالی آن و وزن کم آن اشاره کرد که باعث می‌شود جابجایی آن راحت شود. لپ‌تاپ Envy 13 x360 که دارای نمایشگر لمسی است می‌تواند به‌عنوان تبلت نیز استفاده شود  (صفحه‌کلید لپ‌تاپ جدا می‌شود و می‌توان از نمایشگر آن به عنوان تبلت استفاده کرد؛ حتی می‌توان صفحه‌کلید را در پشت نمایشگر قرار داد و در حالتی که صفحه‌کلید در پشت نمایشگر قرار دارد، لپ‌تاپ را به‌صورت وی شکل و وارونه قرار داد و از صفحه‌کلید به‌عنوان پایه نگهدارندِ لپ‌تاپ استفاده کرد). لازم به توضیح است لپ‌تاپ Envy 13 x360 دارای پردازنده‌های سری ۴۰۰۰ Ryzen (رایزن) AMD هستند.

بیشتر بخوانید: پرفروش‌ترین لپ‌تاپ در بازار ایران کدام است؟

بهترین لپ تاپ مهندسی و گیمینگ

بهترین لپ تاپ های صنعتی  گجت‌های بسیار محبوب گیمرهای حرفه‌ای هستند و برخلاف لپ‌تاپ‌های معمولی می‌توانند بازی‌های سنگین و گرافیکی روز دنیا را درست مانند کنسول‌های نسل جدید و کامپیوترهای دسکتاپ قدرتمند اجرا کنند. در این مطلب با بهترین لپ تاپ های مهندسی در زمینه‌های مختلف آشنا می‌شویم.

تصلا – هر گیمری دوست دارد لپ‌تاپ گیمینگ حرفه‌ای داشته باشد تا در هر مکانی بتواند بدون دردسر از بازی‌های روز جهان لذت ببرد. در این مطلب قصد داریم تعدادی از بهترین لپ تاپ های صنعتی ۲۰۲۱ را معرفی کنیم. مهم‌ترین خصیصه لپ‌تاپ‌های گیمینگ پردازنده و کارت گرافیک قدرتمند این لپ‌تاپ‌ها است. در ضمن این لپ‌تاپ‌ها دارای نرخ رفرش بالایی هستند و می‌توانند بازی‌ها را کاملاً نرم و روان اجرا کنند. لپ‌تاپ‌های گیمینگ برای انجام هر کار دیگری نیز کاملاً مناسب هستند.

می‌توان گفت بهترین لپ تاپ مهندسی و گیمینگ سال میلادی جاری لپ‌تاپ ROG Zephyrus G15 است. این لپ‌تاپ هم می‌تواند اکثر بازی‌های روز دنیا را بدون هیچ گونه مشکلی اجرا کند و هم برای استفاده روزمره گزینه کاملاً مناسبی محسوب می‌شود. انویدیا و AMD اعلام کرده‌اند که به‌زودی کارهای گرافیک جدید خود یعنی انویدیا جیفورس RTX سری ۳۰۰۰ و AMD سری ۵۰۰۰ را روانه بازار خواهد کرد و به‌زودی این کارت گرافیک‌ها در بهترین لپ‌تاپ‌های رده‌بالا مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

نمایشگرهای QHD یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص بهترین لپ تاپ های صنعتی محسوب می‌شود. این نمایشگرها که معمولاً دارای رزولوشن ۱۴۴۰p هستند، در لپ‌تاپ‌های گیمینگ زیر ۲۰۰۰ هزار دلار به کار گرفته می‌شوند و گیمرها می‌توانند بدون پرداخت پول زیاد برای خرید لپ‌تاپ‌های بسیار رده‌بالا و قدرتمند، با انجام بازی‌ها با رزولوشن ۱۰۸۰p، تجربه بهتری از بازی کردن داشته باشید و جزئیات را با وضوح بالاتری ببینند از سوی دیگر اجرای بازی‌ها با رزولوشن ۱۴۴۰p به‌اندازه اجرای بازی‌ها با رزولوشن ۴K نیازمند وجود پردازنده قدرتمندی در سیستم نیستند. در ضمن برخی از نمایشگرهای QHD بسته به مدل آن‌ها دارای نرخ رفرش خوبی هستند.

موضوع دیگری که در رابطه با لپ تاپ برنامه نویسی ۲۰۲۱ باید به آن اشاره کنیم این است که ممکن است دو کارت گرافیک یکسان روی دو لپ‌تاپ عملکرد یکسانی نداشته باشند و ساختار آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت باشد؛ به‌عنوان‌مثال ممکن است کارت گرافیک انویدیا RTX 3070 به خاطر برخورداری از توان متفاوت (وات) در دو لپ‌تاپ مختلف نتوانند عملکرد یکسانی را در آن‌ها ارائه دهد.

به همین دلیل انویدیا از شرکت‌های تولیدکننده لپ‌تاپ گیمینگ خواسته است سرعت کلاک و قدرت گرافیکی کارت‌های گرافیک هر یک از مدل‌های لپ‌تاپ‌ها را به‌طور دقیق بیان کنند تا کاربر بفهمد کارت گرافیک لپ‌تاپ موردنظر تا چه میزان فریم ریتی را می‌تواند اراپه دهد؛ اما متاسفانه تاکنون شرکت‌های زیادی این کار را انجام نداده‌اند.

در این بخش به معرفی بهترین لپ‌تاپ های صنعتی  ۱۴، ۱۵ و ۱۷ اینچی، بهترین لپ‌تاپ گیمینگ ارزان‌قیمت، بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ با عمر باتری بالا و پردازنده و کارت گرافیکی بسیار قدرتمند، بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ با صفحه‌کلید راحت و سیستم نورپردازی RGB قابل سفارشی‌سازی و همچنین لپ‌تاپ‌های گیمینگ دارای وزن و ضخامت کم می‌‌‌‌پردازیم. در پایان هم شما را با لپ‌تاپ گیمینگ منحصربه‌فردی آشنا می‌کنیم که در اصل یک سیستم دسکتاپ در قالب لپ‌تاپ محسوب می‌شود و قطعات مورداستفاده در آن قطعاتی هستند که درسیستم‌های دسکتاپ به کار گرفته می‌شوند؛ اما اجازه بدهید قبل از هر چیز بهترین لپ‌تاپ گیمینگ ۲۰۲۱ ازنظر کلی معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: رونمایی از لپ تاپ کروم بوک سامسونگ در CES

لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG Zephyrus G15

همان‌طور که گفتیم این لپ‌تاپ در صدر بهترین لپ‌تاپ‌های برنامه نویسی و گیمینگ ۲۰۲۱ قرار دارد. ROG Zephyrus G15 موفقی  و توانایی ایسوس در زمینه تولید لپ‌تاپ گیمینگ را به‌طور کامل ثابت کرده است و یکی از بهترین این لپ‌تاپ‌های گیمینگ و برنامه نویسی رده‌بالای ۱۵ اینچی محسوب می‌شود. این لپ‌تاپ کمی بیشتر از ۱٫۸ کیلوگرم وزن دارد و یکی از سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های مهندسی و گیمینگ ۱۵ اینچی محسوب می‌شود.

لپ‌تاپ  ROG Zephyrus G15 علاوه بر این که وزن کمی دارد و به‌آسانی می‌توان آن را جابجا کرد، از قدرت پردازشی و قدرت گرافیکی بسیار بالایی نیز برخوردار است و قدرتمندترین پردازنده‌های AMD و انویدیا را دارد. آنچه در این لپ‌تاپ توجه شما را واقعاً به خود جلب می‌کند، نمایشگر QHD با رزولوشن ۱۴۴۰p و نرخ رفرش ۱۶۰ هرتز آن است؛ بنابراین با قاطعیت می‌توان گفت لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس می‌تواند تمام بازی‌های جدید سنگین با گرافیک بالا را به‌راحتی اجرا کند. نمایشگر این دستگاه  در بازآفرینی رنگ‌ها عملکرد کاملاً موفقی دارد و تصاویر را بسیار عالی نمایش می‌دهد.

همان‌طور که گفتم بهترین لپ تاپ های مهندسی و گیمینگ در سایر زمینه‌ها عملکرد کامل موفقی دارد و ROG Zephyrus G15 هم از این قاعده مستثنا نیست. سیستم صوتی این گوشی متشکل از ۶ اسپیکر است که واقعاً شما را برای خرید آن ترغیب می‌کند.

اسپیکرهای این لپ‌تاپ باس و کوبش بسیار خوبی دارند. صفحه‌کلید و تاچ پد آن هم راحت است و به‌احتمال بسیار زیاد شما را راضی نگه می‌دارد؛ البته عدم وجود پورت‌های متنوع در این لپ‌تاپ ممکن است شما را کمی در مورد خرید آن مردد کند؛ اما عمر باتری ۸٫۵ ساعته این دستگاه می‌تواند باعث می‌شود از این نقص چشم‌پوشی کنید.

البته این لپ‌تاپ وبکم هم ندارد که نمی‌توان آن را به‌راحتی نادیده گرفت؛ در کل این لپ‌تاپ برای هر کاربری نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد؛ زیرا بسیاری از افراد به دنبال خرید لپ‌تاپی مقرون‌به‌صرفه هستند و برخی دیگر لپ‌تاپی با بدنه زیباتر می‌خواهند؛ اما از سوی دیگر بدون تردید ROG Zephyrus G14 نه‌تنها بهترین لپتاپ گیمینگ است، بلکه می‌توان آن را به صورت کلی به‌عنوان یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار برای انجام کارهای مختلف معرفی کرد.

لپ تاپ صنعتی و گیمینگ ۱۵٫۶ اینچی ایسوس مدل ROG Zephyrus G15 با ۱۶ گیگابایت رم و پردازنده AMD 4th Gen Ryzen 7 4800HS و ۱ ترابایت حافظه در حدود ۵۵ میلیون و ۶۱۵ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید:  جدیدترین پردازنده گرافیکی اینتل برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ

لپ تاپ مهندسی ایسوس ROG Zephyrus G14

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ با نمایشگر ۱۴ اینچی

یکی دیگر از بهترین لپ تاپ های صنعتی ایسوس نیز در فهرست ما قرار دارد. این لپ‌تاپ بهترین لپ‌تاپ ۱۴ اینچی بازار محسوب می‌شود. در این لپ‌تاپ از پردازنده‌های مختلفی از پردازنده رایزن AMD سری ۴۰۰۰ تا پردازنده ۸ هسته‌ای رایزن ۹ ۴۹۰۰HS و کارت گرافیک انویدیا Nvidia RTX 2060 استفاده شده است.

در رده قیمتی ۲۰۰۰ دلار ROG Zephyrus G14 یکی از قدرتمندترین پردازنده‌ها را در میان لپ‌تاپ‌های ۱۴ اینچی را دارد. در ضمن این لپ‌تاپ به لطف برخورداری از سیستم خنک‌کننده قدرتمند می‌تواند بازی را با فریم ریت بسیار خوبی در نمایشگر ۱۴ اینچی اجرا کند. به جرات می‌توان گفت این لپ‌تاپ می‌تواند تقریباً تمام بازی‌های به‌روز را بدون کوچک‌ترین مشکلی اجرا کند.

لپ‌تاپ ROG Zephyrus G14 هم مانند Zephyrus G15 برای تمام زمینه‌ها کاملاً مناسب است. صفحه‌کلید، تاچ پد، نمایشگر و تنوع پورت بسیار خوبی دارد؛ حتی عمر باتری این لپ‌تاپ هم در سطح بسیار خوبی قرار دارد و با اینکه در لپ‌تاپ‌های گیمینگ چندان به عمر باتری توجه نمی‌شود، می‌تواند برای این لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس مزیت بسیار خوبی باشد.

ROG Zephyrus G14 معایبی نیز دارد؛ اما معایبی کوچک هستند که به‌راحتی می‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد و شاید به اعتقاد برخی از کاربران شاید این معایب اصلاً به چشم نیایند. مهم‌ترین عیب این لپ‌تاپ مانند ROG Zephyrus G15 عدم برخورداری از وبکم است. البته درصورتی‌که برای گفتگوی تصویری حتماً به وب کم نیاز دارید، به‌سادگی می‌توانید از وب کم اکسترنال استفاده کنید. سیستم نور پس‌زمینه لپ‌تاپ کمی مشکل دارد و شاهد نشت نور هستیم که باعث می‌شود. در هنگام مشاهده تصاویر بسیار روشن با پس‌زمینه بسیار تاریک هاله نوری در اطراف قسمت‌های بسیار روشن تصویر دیده شود.

همچنین اتصال تاندربولت نیز در این لپ‌تاپ دیده نمی‌شود؛ زیرا این لپ‌تاپ ایسوس دارای سیستم AMD است و اتصال تاندربولت به شرکت اینتل تعلق دارد. این موضوع می‌تواند باعث شود هنگامی‌که سیستم تحت فشار زیادی است، صدای فن کمی زیاد شود؛ اما مطمئناً چنین عیبی برای اکثر گیمرها اصلاً مهم نیست؛ البته شکایاتی در رابطه با این موضوع مطرح شده است.

قیمت لپ تاپ گیمینگ ایسوس با پردازنده ۸ هسته‌ای رایزن ۹ ۴۹۰۰HS و کارت گرافیک ۶ گیگابایتی جیفورس RTX 2060، رم ۱۶ گیگابایتی و هارد یک ترابایتی درحدود ۳۷ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: نسخه جدید لپ‌تاپ‌‌های قدرتمند سامسونگ به بازار می‌آیند

لپ‌تاپ ریزر Blade Pro 17

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ با نمایشگر بزرگ

در این لپ‌تاپ رده‌بالای ریزر می‌توانید بهترین عملکردی را که یک لپ‌تاپ گیمینگ می‌تواند داشته باشد ارائه می‌دهد. این لپ‌تاپ ۱۷ اینچی که لپ‌تاپ پرچم‌دار محسوب می‌شود، لپ‌تاپ بسیار قدرتمند با بدنه باریک و جذاب به شمار می‌رود. ضخامت لپ‌تاپ تنها در حدود دو سانتی‌متر است و تنها به یک شارژر نیاز دارد؛ بنابراین شما می‌توانید آن را به‌سادگی حمل کنید.

گیمرهای علاقمند به بهترین لپ تاپ صنعتی می‌توانند مدل دارای نمایشگر ۳۰۰ هرتزی را انتخاب کنند که بالاترین رفرش ریت برای نمایشگر لپ‌تاپ محسوب می‌شود؛ البته مدل دارای نمایشگر لمسی نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز دارد. هر دو مدل از صفحه‌کلید دارای نورپردازی قابل سفارشی‌سازی RGB برخوردار هستند؛ البته ممکن است برخی از افراد چندان به صفحه‌کلید RGB علاقه‌مند نباشد. لپ‌تاپ ریزر Blade Pro 17 لپ‌تاپ ارزان‌قیمتی نیست؛ اما قطعاً برای عاشقان بازی بهترین گزینه محسوب می‌شود.

قیمت لپ‌تاپ ریزر Blade Pro 17 با پردازنده core i7 اینتل، کارت گرافیکی ۸ گیگابایتی RTX 2070، رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه داخلی SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت درحدود ۶۹ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان است

لپ‌تاپ ایسوس ROG Strix G15 Advantage Edition

بهترین لپ تاپ های صنعتی با نمایشگر بزرگ

این لپ‌تاپ به عنوان یکی از جزو معدود لپ‌تاپ‌هایی محسوب می‌شود که هم پردازنده AMD دارد و هم کارت گرافیک AMD. قدرت گرافیکی این لپ‌تاپ از لپ‌تاپ‌های مجهز به کارت گرافیک‌های رده‌بالای انویدیا چیزی کم ندارد. یکی دیگر از مزایای شاخص این لپ‌تاپ عمر باتری فوق‌العاده خوب ان است. عمر باتری لپ‌تاپ به‌قدری زیاد است که می‌تواند بازی سنگینی مثل Red Dead Redemption 2 را برای بیش از یک ساعت بدون افت فریم اجرا کند. حفظ فریم‌ریت بازی نیروی زیادی مصرف می‌کند.

در مورد عمر باتری باید بگویم عمر باتری این دستگاه به‌طور متوسط ۹ ساعت و ۱۶ دقیقه است و یکی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ بیشترین میزان عمر باتری محسوب می‌شود. ظاهر جذاب این لپ‌تاپ واقعاً شما را مجذوب می‌کند؛ زیرا هم صفحه‌کلید این گوشی دارای نورپردازی RGB است و هم یک نوار رنگی با رنگ‌های مختلف در اطراف داک (قسمت پایین بدنه) دیده می‌شود. چنانچه به بدنه جذاب علاقه‌مند هستید و پردازنده و کارت گرافیک AMD را هم دوست دارید، خرید این لپ‌تاپ را حتماً به شما توصیه می‌کنیم.

متاسفانه در حال حاضر این لپ تاپ در بازار ایران موجود نیست.

لپ‌تاپ گیمینگ دل G5 15 SE

بهترین لپ تاپ صنعتی ارزان‌قیمت

این محصول به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ صنعتی با قیمتی کمتر از قیمت سایر لپ‌تاپ‌های مشابه رقیب عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. بدون تردید این لپ‌تاپ یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازاربا قیمتی کمتر از ۱۰۰۰ دلار است و برخلاف ارزان‌قیمت بودن اصلاً عملکرد ضعیفی ندارد، تنها عیب این لپ‌تاپ را می‌توان برخورداری از نمایشگر ۶۰ هرتزی دانست. همچنین سخت‌افزار این دستگاه می‌تواند بازی‌ها را تنها با رزولوشن ۱۰۸۰P اجرا کند (مخصوصاً پردازنده AMD’s Ryzen 7). با خرید این لپ‌تاپ حداقل می‌توانید مطمئن باشید تمام بازی‌های روز دنیا را می‌توانید به‌صورت فول اچ‌دی اجرا کنید.

پورت‌های بهترین لپ تاپ صنعتی هم واقعاً راضی‌کننده هستند و پورت‌هایی نظیر مینی دیسپلی، HDMI و جک اترنت نیز در میان آن‌ها دیده می‌شود. به‌طور خلاصه باید بگوییم لپ‌تاپ گیمینگ دل G5 15 SE هر آنچه را لپ‌تاپ‌های این رده قیمتی فاقد آن هستند، دارند.

قیمت این محصول به عنوان بهترین لپ تاپ میان رده دل G5 15 SE با پردازنده ۶ هسته‌ای Intel Core i7-8750H، کارت گرافیکی  ۶ گیگابایتی RTX 2060، رم ۱۶ گیگابایتی (قابل ارتقا تا ۳۲ گیگابایت) و حافظه SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت درحدود ۳۲ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ ایسوس ۲۰۲۱ کدامند؟

بهترین لپ تاپ مهندسی Blade 15 advanced

بهترین لپ تاپ صنعتی با وزن و ضخامت بسیار کم

 Blade 15 advanced به‌اندازه مدل ۱۷ اینچی سریع نیست؛ اما کاربران تمایل بیشتری برای خرید آن دارند؛ اگر به دنبال لپ‌تاپی هستید که هم عملکرد خوبی داشته باشد و هم بتوانید به‌سادگی آن را حمل کنید، این لپ‌تاپ می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. این لپ‌تاپ نیز مانند مدل ۱۷ اینچی دارای پردازنده و کارت گرافیک قوی است و درعین‌حال وزن بسیار کمی دارد. در ضمن لپ‌تاپ گیمینگ Blade 15 advanced هم مانند لپ‌تاپ ریزر Blade Pro 17 با نمایشگر ۳۰۰ هرتزی هم عرضه می‌شود. جالب است بدانید که وزن این لپ‌تاپ تنها در حدود ۲٫۷ کیلوگرم و ضخامت آن در حدود ۱٫۷۷ سانتی‌متر است. به جرپت می‌توان گفت این گوشی توانایی رقابت با لپ‌تاپ دل XPS 15 را دارد.

این لپ‌تاپ علاوه بر این که عملکرد گیمینگ بسیار خوبی دارد، برای انجام برخی از کارهای کامپیوتری مثل طراحی و ایجاد انواع اسناد نیز می‌تواند شما را کاملاً راضی کند. صفحه‌کلید این لپ‌تاپ هم شما را کاملاً شگفت‌زده می‌کند؛ زیرا هم کاملاً راحت است و هم هر یک از کلیدهای آن نور RGB جداگانه‌ای دارند. تاچ پد این لپ‌تاپ فضای بزرگی دارد و هم به‌راحتی می‌توان با دکمه‌های آن کار کرد. تنها عیب این لپ‌تاپ را می‌توان افزایش بیش‌ازحد دمای آن در هنگام وارد شدن فشار سنگین روی آن دانست. در آزمایش سنگین گیمینگ دمای سی پی یو به ۳۷ درجه رسید و این افزایش دما به حدی بود که لولا و قسمتی از بدنه که کف دست روی آن قرار می‌گیرد، کاملاً داغ شده بود و هم در این قسمت‌ها داغی کاملاً احساس می‌شد.

قیمت لپ‌تاپ گیمینگ Blade 15 advanced با پردازنده Core i7 10875H، کارت گرافیک ۸ گیگابایتی RTX 2070، رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه ۵۱۲  گیگابایتی NVMe درحدود ۶۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

لپ‌تاپ ایسوس مدل ROG Strix Scar 15

بهترین لپ‌تاپ با سیستم نورپردازی RGB قابل سفارشی‌سازی

این لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس لپ‌تاپی با طراحی کاملاً سنتی است و محصولی رده‌بالا محسوب می‌شود؛ البته صفحه‌کلید این لپ‌تاپ جزو راحت‌ترین صفحه‌کلیدهای لپ‌تاپ‌های گیمینگ نیست؛ اما هر یک از کلیدهای آن دارای سیستم نورپردازی RGB جداگانه است. این سیستم می‌تواند افکت‌های مختلفی را نمایش دهد.

در ضمن در این لپ‌تاپ هم مانند لپ‌تاپ ایسوس ROG Strix G15 Advantage Edition نواری رنگی در اطراف داک لپ‌تاپ دیده می‌شود که امکان سفارشی‌سازی آن نیز وجود دارد و یک لوگوی درخشان دارای چراغ نیز نظر شما را به خود جلب می‌کند. به جرات می‌توانیم بگوییم که اگر شما در مکانی عمومی یا جمعی از افراد از این لپ‌تاپ استفاده کنید، نگاه‌های زیادی به سمت آن خیره می‌شود.

در داخل لپ‌تاپ ایسوس مدل ROG Strix Scar 15 هم اوضاع کاملاً خوب است و این لپ‌تاپ با برخورداری از کارت‌های گرافیک قدرتمند انویدیا عملکرد خوبی دارد و جزو آن دسته از لپ‌تاپ‌های ۱۵ اینچی محسوب می‌شود که می‌تواند برخی از بازی‌ها را با بهترین فریم ریت اجرا کند. خوشبختانه این لپ‌تاپ نیز نمایشگر ۳۰۰ هرتزی دارد.

از دیگر مشخصات این لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس می‌توان به برخورداری از اپلنیکیشن‌های از پیش نصب شده اشاره کرد که می‌توانید با کمک آن‌ها تنظیمات بازی‌ها و سایر موارد مشابه را سفارشی‌سازی کنید. شما با استفاده از این اپلیکیشن‌ها می‌توانید تنظیمات مربوط به رنگ‌ها و فضای رنگ‌ها و اختصاص میزان پهنای باند و موارد دیگر را بسته به نوع بازی سفارشی‌سازی کنید.

قیمت لپ‌تاپ ایسوس مدل ROG Strix Scar 15 با پردازنده Core i9 10980HK اینتل، کارت گرافیک ۸ گیگابایتی RTX 2070 ، رم ۱۶ گیگابایتی (قابل ارتقا تا ۳۲ گیگابایت) و حافظه NVMe با ظرفیت یک ترابایت در حدود ۸۲ میلیون تومان است.

لپ‌تاپ آلن ور (AllenWare) مدل AREA-51M

بهترین لپ تاپ صنعتی با قطعات و ساختاری شبیه به کامپیوترهای دسکتاپ قدرتمند

چنانچه مشکل مالی ندارید و به سیستم‌های دسکتاپ علاقه‌مند هستید، خرید این لپ‌تاپ را به شما توصیه می‌کنیم. در واقع این لپ‌تاپ یک سیستم دسکتاپ در قالب و شکل لپ‌تاپ  است. AREA-51M متشکل از پردازنده‌ای در کلاس پردازنده‌های متعلق به سیستم‌های دسکتاپ و یک کارت گرافیک بسیار قدرتمند، یک نمایشگر بزرگ ۱۷ اینچی و صفحه‌کلیدی با اندازه کامل است.

با خرید این لپ‌تاپ می‌توانید کاملاً از عملکرد یک سیستم گیمینگ دسکتاپ قدرتمند بهره‌مند شوید؛ سیستم دسکتاپی که در بدنه‌ای قابل‌حمل ایجاد شده است!. از سوی دیگر بسیاری از قطعات این لپ‌تاپ را می‌توان ارتقا داد که شامل پردازنده، رم و هارد سیستم می‌شود؛ بنابراین می‌توان گفت افراد علاقه‌مند به کامپیوتر و سیستم‌های دسکتاپ قطعاً شیفته این لپ‌تاپ می‌شوند.

قیمت لپ‌تاپ آلن ور (AllenWare) مدل AREA-51M با پردازنده core i99-9900K، کارت گرافیک ۸ گیگابایتی RTX 2080، رم ۱۲۸ گیگابایتی و حافظه M2 PCIe با ظرفیت ۲ ترابایت درحدود ۸۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

بهترین لپ تاپ ایسوس ۲۰۲۱

ایسوس یکی از برندهای مطرح تولیدکننده بهترین لپ تاپ صنعتی محسوب می‌شود که محبوبیت زیادی در بین کاربران دارد. نام لپ‌تاپ‌های این برند همیشه در صدر فهرست برترین لپ‌تاپ‌های دنیا قرار دارند و ارزش خرید بالایی دارند. در این مطلب قصد داریم تعدادی از بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس را معرفی کنیم. به دلیل اینکه ایسوس لپ‌تاپ‌های بسیار متنوعی دارد، شاید انتخاب بهترین لپ‌تاپ از میان آن‌ها کار دشواری باشد.

در بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۱ ایسوس فناوری‌های جالبی به کار گرفته شده است. ایسوس از ابتدای تأسیس خود تاکنون تنها به دنبال این بوده است که از سایر برندها متمایز شود و لپ‌تاپ‌های قدرتمند و درعین‌حال سبک تولید کند تا حمل و جابجایی آن راحت باشد. در معرفی لپ‌تاپ‌های این برند به برخورداری آن‌ها از عمر باتری مناسب، کیفیت نمایشگر، مقاومت بدنه و سایر موارد توجه شده است. برای آشنایی بیشتر با بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس ۲۰۲۱، مطالعه مقاله «بهترین لپ تاپ ایسوس ۲۰۲۱ کدام است؟» را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

معرفی لپ تاپ های میان رده ۲۰۲۱

در کنار بهترین لپ تاپ صنعتی باید با محصولات ارزان قیمت هم آشنا شوید. امروزه لپ‌تاپ‌های رده‌بالا با سخت‌افزار قوی بالای ۱۰۰۰ دلار هستند؛ اما مطمئناً هر کسی توانایی پرداخت این مبلغ را ندارد؛ با توجه به اینکه اکثر کاربران از لپ‌تاپ ویندوز استفاده می‌کنند، باید این مژده را به شما بدهیم که شما می‌توانید یک لپ‌تاپ ویندوز مناسب را با قیمتی بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ دلار بخریم همچنین برخی از کروم‌بوک‌ها که کیفیت و سخت‌افزار مناسبی دارند و می‌توان از آن‌ها هم به‌عنوان تبلت و هم لپ‌تاپ استفاده کرد، قیمتی کمتر از ۳۰۰ دلار دارند و تقریباً تمام افراد توانایی خرید آن‌ها را دارند.

بدون تردید لپ‌تاپی که به‌عنوان‌مثال دارای نمایشگر ۱۵ اینچ با رزولوشن بالا، صفحه‌کلید و تاچ پد باکیفیت، سی پی یو  و کارت گرافیک قدرتمند و صفحه‌کلید و تاچ پد باکیفیت و راحت باشد؛ قیمت بالایی هم دارد؛ اما نباید نگران باشید زیرا شما می‌توانید لپ‌تاپی بسیار سبک که حمل آن راحت باشد با پردازنده‌ای نه‌چندان قدرتمند و حافظه‌ای که ظرفیت زیادی نداشته باشد را با قیمت پایینی بخرید؛ اگر تنها قصد دارید برای انجام کارهای ساده‌ای مثل وبگردی یا تماشای فیلم از لپ‌تاپ استفاده کنید، لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت هم می‌تواند نیاز شما را برطرف کند و اصلاً نیازی به خرید لپ‌تاپ رده‌بالا نیست. در گل در هنگام خرید لپ‌تاپ ارزان‌قیمت باید نقاط قوت و ضعف آن را با نیازهای خود مطابقت دهید. در ادامه به برخی از نکات لازم که در هنگام خرید لپ‌تاپ باید بدانید، اشاره می‌کنیم و تعدادی از بهترین لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت را به شما معرفی می‌کنیم.

نکاتی که باید در رابطه با لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت بدانید

نکته‌ای که در معرفی بهترین لپ تاپ های ارزان ۲۰۲۱ باید حتماً به آن اشاره کنیم این است که خوشبختانه امروزه بسیاری از لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت نسبت به لپ‌تاپ‌های اقتصادی که در گذشته عرضه می‌شوند، مشکلات کمتری دارند و کمتر هنگ می‌کنند. امروزه سی پی یوهای سلرون (Celeron) و پنتیوم (pentium) اینتل که در اکثر لپ‌تاپ‌های زیر ۴۰۰ دلار مورداستفاده قرار می‌گیرند، برای انجام کارهای ساده‌ای مثل وبگردی، تماشای فیلم، انجام کارهای ساده کامپیوتری و حتی برنامه‌نویسی ساده به میزان زیادی بهینه‌سازی شده‌اند و ارتقا یافته‌اند؛ این موضوع باعث شده است در هنگام انجام چنین کارهایی با این لپ‌تاپ‌ها اصلاً احساس کندی نکنید و شاهد مشکلاتی مثل هنگ کردن کامپیوتر نباشید؛ این موضوع در مورد کروم‌بوک‌های ارزان‌قیمت نیز کاملاً صدق می‌کند (در ادامه بیشتر در رابطه با این موضوع توضیح می‌دهیم).

امروزه آن دسته از بهترین لپ تاپ های ارزان ۲۰۲۱ بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ دلار که دارای پردازنده‌های متعلق به سری پردازنده‌های Core i3، Core i5، Ryzen 3 و Ryzen 5 هستند، بیشترین سهم از بازار لپ‌تاپ‌های اقتصادی و ارزان‌قیمت را از آن خود کرده‌اند. قدرت پردازشی این لپ‌تاپ‌ها بیش از قدرت لازم و کافی برای انجام کارهای ساده است. این پردازنده‌ها پردازنده‌های گرافیکی ادغام‌شده را نیز در خود جای داده‌اند که مزیت بسیار خوبی برای آن‌ها محسوب می‌شود. این پردازنده‌های گرافیکی می‌توانند بازی‌هایی را که در مرورگرها اجرا می‌شوند یا حتی برخی از بازی‌های آنلاین را بدون هیچ‌گونه مشکلی اجرا کنند؛ اما کامپیوترها برای اجرای بازی‌های بسیار سنگین امروزی با گرافیک بسیار بالا، باید از کارت گرافیک مجزا استفاده کنند که معمولاً لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت فاقد آن هستند.

در گذشته بهترین لپ تاپ های ارزان قیمت با رم ۲ یا ۴ گیگابایتی عرضه می‌شدند؛ اما امروزه اکثر لپ‌تاپ‌های این رده قیمتی، دارای رم ۸ گیگابایتی هستند، (این موضوع حداقل در رابطه با لپ‌تاپ‌های ویندوز کاملاً صدق می‌کند)؛ البته کروم‌بوک‌های ارزان‌قیمت دارای رم کمتری هستند. در مورد باتری هم باید بگوییم باتری یک لپ‌تاپ ارزان‌قیمت ایده‌آل بهتر است حداقل دارای ۶ سلول باشد و بتوانند نیروی لپ‌تاپ را حداقل برای ۷ یا ۸ ساعت تأمین کند؛ خوشبختانه امروزه عمر باتری بسیاری از لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت بیش از این میزان است؛ البته در کل لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت عمر باتری بیشتری نسبت به لپ‌تاپ‌های میان رده و رده‌بالا دارند؛ زیرا از یک سو سی پی یو و کارت گرافیک آن‌ها معمولاً قدرتمند نیست و نسبت به همتایان قدرتمندتر خود نیروی کمتری مصرف می‌کنند واز سوی دیگر اندازه و رزولوشن نمایشگر این لپ‌تاپ‌ها به میزان قابل‌توجهی کمتر از دستگاه‌های رده‌بالا است و همین موضوع باعث افزایش عمر باتری آن‌ها می‌شود.

در مورد هارد باید بگوییم قبلاً در لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت از هاردهای HDD با ظرفیت کم (در حد ۵۰۰ گیگابایت یا کمتر) استفاده می‌شد که هم سرعت کمی دارند و هم با گذشت زمان دچار مشکل می‌شوند و دیگر عملکرد اولیه خود را ندارد؛ اما به‌تدریج حافظه‌های پرسرعت SSD نیز به این لپ‌تاپ‌ها راه یافتند و امروزه معمولاً با ظرفیت‌های ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت در لپ‌تاپ‌های اقتصادی استفاده می‌شوند. این حافظه‌های جدید هم سرعت بیشتری نسبت به هاردهای HDD دارند و هم دارای عمر و دوام بیشتری هستند.

کروم‌بوک‌های ارزان‌قیمت معمولاً تنها دارای ۳۲ تا ۶۴ گیگابایت حافظه فیزیکی و لوکال هستند؛ اما معمولاً ظرفیت بالای رایگان حافظه‌های ابری نیز همراه با این دستگاه‌ها عرضه می‌شوند که درصورتی‌که اینترنت پرسرعت در دسترس داشته باشید، می‌توانید به‌راحتی از حافظه‌های ابری برای ذخیره‌سازی فایل‌های خود استفاده کنید. درضمن درصورت ذخیره‌سازی فایل‌های خود در این حافظه‌ها می‌توانید از طریق تمام کامپیوترها و گوشی‌های متصل به اینترنت به‌راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

برخی از کروم‌بوک‌ها به‌جای حافظه SSD دارای حافظه eMMC هستند. حافظه eMMC سرعت یکسانی با حافظه‌های SSD دارند و تنها حجم کمتری برای انتقال داده‌ها دارند. برای درک تفاوت این دو نوع حافظه مثالی را بیان می‌کنیم. جاده‌ای را تصور کنید که خودروها با سرعت در آن‌ها در حال حرکت هستند، حافظه SSD مانند جاده چند بانده و حافظه eMMC مانند جاده تک بانده است؛ پهنای این دو جاده متفاوت است؛ اما خودروها در هر دو جاده می‌توانند سرعت یکسانی داشته باشند؛ اما با این حال حافظه SSD درکل عملکرد بهتری دارد.

پورت‌ها و اتصالات

تمام بهترین لپ تاپ های ارزان ۲۰۲۱ حداقل دارای یک پورت USB 3.0 و یا یک یا دو پورت USB 2.0 هستند. در بعضی از لپ‌تاپ‌های این رده قیمتی کارت‌خوان SD دیده می‌شود. تمام لپ‌تاپ‌ها دارای پروتکل استاندارد وای فای ۸۰۲٫۱۱ac هستند؛ اما پروتکل جدیدتر ۸۰۲٫۱۱ax یا همان وای‌فای که هنوز به پروتکل استاندارد و گسترده تبدیل نشده است. در لپ‌تاپ‌های اقتصادی دیده نمی‌شود؛ پورت USB-C و HDMI نیز در تمام لپ‌تاپ‌های اقتصادی و حتی لپ‌تاپ‌های بسیار ارزان‌قیمت نیز وجود دارد.

 نمایشگر بهترین لپ تاپ های میان رده ۲۰۲۱

معمولاً لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت نمایشگرهای چندان جذابی ندارند و کیفیت تصویر و رنگ‌های آن‌ها شما را مجذوب خود نمی‌کنند؛ تقریباً تمام نمایشگرهای لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت، HD و دارای رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ هستند و رنگ‌های غنی و کیفیت تصویر خیره‌کننده‌ای ندارند؛ درضمن این نمایشگرها زاویه دید چندان خوبی ندارند و اگر از زاوایای کناری به آن‌ها نگاه کنید، تصویر تقریباً سیاهی را می‌بینید و جزئیات تصویر تقریباً قابل‌تشخیص نیستند؛ اگر هم این‌چنین نباشد در بهترین حالت ممکن رنگ‌ها از زوایای کناری تیره و رنگ و رو رفته به نظر می‌رسد. اگر اهل فیلم دیدن با لپ‌تاپ هستید، دستگاهی را انتخاب کنید که رزولوشن نمایشگر آن حداقل فول اچ‌دی (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰) باشد و از زاویه دید خوبی برخوردار باشد.

 آیا کروم‌بوک‌های ارزان‌قیمت ارزش خرید دارند؟

تعداد بهترین لپ تاپ های ارزان ۲۰۲۱ کمتر از ۳۰۰ دلار کم نیست. اگر در بیشتر موارد از نسخه وب اپلیکیشن‌های دارای این نسخه استفاده می‌کنید یا از سرویس‌های آنلاین استفاده می‌کنید یا فکر می‌کنید می‌توانید بدون هیچ مشکلی و به‌راحتی از نسخه‌های وب یا سرویس‌های آنلاین استفاده کنید، کروم‌بوک‌ها نیز می‌توانند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشند و می‌توانید از آن‌ها هم به‌عنوان لپ‌تاپ و هم تبلت استفاده کنید. کروم‌بوک‌ها دارای نمایشگر لمسی هستند و همراه با صفحه‌کلیدی عرضه می‌شوند که می‌توان آن‌ها را از نمایشگر جدا کرد. در ضمن می‌توان از صفحه‌کلید کروم‌بوک‌ها به‌عنوان پایه نگه‌دارنده در پشت یا زیر کروم‌بوک‌ها استفاده کرد و کروم‌بوک‌ها به شکل V وارونه قرار داد؛ در کل به لطف برخورداری کروم‌بوک‌ها از لولای ۳۶۰ درجه می‌توان زاویه بین نمایشگر و صفحه‌کلید آن‌ها و همچنین موقعیت قرارگیری این دو بخش از کروم‌بوک‌ها را تغییر داد.

البته استفاده از کروم‌بوک‌ها معایبی هم دارند؛ همان‌طور که قبلاً گفتیم کروم‌بوک‌ها دارای حافظه داخلی کمی هستند و کاربران آن‌ها برای ذخیره‌سازی فایل‌های خود بیشتر باید روی سرویس‌ها و حافظه‌های ابری حساب کنند و برای آپلود فایل‌ها روی این حافظه‌ها و سرویس باید به اینترنت و آن هم اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشید و برای مشاهده فایل‌های خود باید آن‌ها را دانلود کنند که از یک سو باعث افزایش مصرف اینترنت می‌شود و از سوی دیگر نیازمند اینترنت پرسرعت است؛ در ضمن اگرچه مقداری فضای حافظه ابری معمولاً به‌صورت رایگان همراه با کروم‌بوک‌ها عرضه می‌شود؛ اما در صورت نیاز به ظرفیت بیشتر باید اقدام به خرید ان کنید.

همچنین اگر به آن دسته از اپلیکیشن‌های ویندوز یا مک که فاقد نسخه اندروید یا نسخه وب هستند یا هیچ سرویس و ابزار آنلاین مشابه و جایگزینی برای آن‌ها وجود ندارد، وابسته هستید، مطمئناً کروم‌بوک‌ها برای شما اصلاً گزینه مناسبی نخواهد بود و استفاده از آن برایتان عذاب‌آور می‌شود. درضمن کروم‌بوک‌ها بدون اینترنت تقریباً کاربردی ندارند و قابلیت‌های آن‌ها بسیار محدود می‌شود.

بهترین لپ تاپ های ارزان ۲۰۲۱ دو در یک که تحت عنوان لپ‌تاپ‌های هیبریدی نیز شناخته می‌شوند، ساختاری شبیه به کروم‌بوک‌ها دارند؛ با این تفاوت که برخی از آن‌ها با ویندوز ۱۰ عرضه می‌شوند؛ لپ‌تاپ‌های ۲ در ۱ ساختار و ظاهری کاملاً متفاوت با لپ‌تاپ‌های معمولی دارند و دارای نقاط قوت و ضعف نسبت به آن‌ها هستند؛ یکی از نقاط ضعف لپ‌تاپ‌های هیبریدی نسبت به لپ‌تاپ‌های معمولی، صفحه‌کلید آن‌ها است؛ تایپ با صفحه‌کلید این لپ‌تاپ‌ها اصلاً به‌اندازه تایپ با صفحه‌کلید لپ‌تاپ‌های معمولی راحت نیست؛ مخصوصاً زمانی که لپ‌تاپ‌های هیبریدی را روی پاهایتان قرار می‌دهید. در برخی از مدل‌های لپ‌تاپ‌های هیبریدی صفحه‌کلید به‌راحتی جدا می‌شود و در برخی از لپ‌‌تاپ‌های  دیگر امکان جدا کردن صفحه‌کلید وجود ندارند و چنین لپ‌تاپ‌های مانند کروم‌بوک‌ها دارای لولای ۳۶۰ درجه هستند که امکان تغییر زاویه بین نمایشگر و صفحه‌کلید و تغییر موقعیت قرارگیری این دو بخش از لپ‌تاپ را فراهم می‌کند

لپ‌تاپ‌های هیبریدی دارای کروم او اس ویندوز ۱۰ معمولاً ۵۰۰ دلار یا کمتر هستند.

اکنون که با نکات لازم در مورد خرید لپ‌تاپ ارزان‌قیمت را بیان کردیم اجازه دهید با تعدادی از بهترین لپ‌تاپ‌ها و کروم‌بوک‌ها ارزان‌قیمت آشنا شویم.  تعداد زیادی از گزینه‌های فهرست ما را کروم‌بوک‌ها تشکیل می‌دهند.

لپ‌تاپ ایسر Aspire 5

لپ‌تاپ ایسر Aspire 5 یکی از بهترین لپ تاپ های میان رده ۲۰۲۱ این برند است که یک لپ‌تاپ ویندوز معمولی با نمایشگر ۱۵ اینچی محسوب می‌شود. این نوع از بهترین لپ تاپ های ارزان ۲۰۲۱ دارای پردازنده AMD Ryzen 3 3200U است و کارت گرافیک سری Vega AMD نیز قدرت پردازشی این دستگاه را تأمین می‌کند. از میان مهم‌ترین پورت‌های این دستگاه می‌توان به USB 3.0 نسل اول، دو پورت USB 2.0 و یک درگاه HDMI اشاره کرد. لپ‌تاپ ارزان‌قیمت ایسر از رم ۴ گیگابایتی و حافظه SSD با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت بهره می‌برد؛ بنابراین فضای زیادی برای ذخیره‌سازی فایل‌ها در اختیار ندارید و اگر از مرورگر سنگینی مثل گوگل کروم استفاده می‌کنید، نمی‌توانید هم‌زمان چند تب را هم‌زمان با یکدیگر باز کنید؛ اما یکی از نقاط مثبت لپ‌تاپ ایسر Aspire 5 وزن کم آن (کمتر از ۱٫۸ کیلوگرم است) است. در سال‌های گذشته چند مدل مختلف هم‌سطح این مدل جایگزین آن شده‌اند؛ اما Aspire 5 به‌عنوان یکی از لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت ایده‌آل ایسرُ همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است.

قیمت لپ‌تاپ ایسر Aspire 5 در حدود ۱۶ میلیون و ۲۱۶ هزار تومان است.

لپ‌تاپ دو در یک لنوو IdeaPad Flex 5

این لپ‌تاپ دو در یک لنوو دارای سیستم‌عامل ویندوز است. مشخصات سخت‌افزاری این لپ‌تاپ شامل پردازنده AMD Ryzen 5 4500U، کارت گرافیک AMD Radeon Graphics، حافظه SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت، رم ۱۶ گیگابایتی و نمایشگر ۱۴ اینچی فول اچ‌دی می‌شود؛ البته برخی از مدل‌ها دارای رم ۸ گیگابایتی و پردازنده Core i3 هستند. این لپ‌تاپ همراه با قلم دیجیتالی عرضه می‌شود که می‌تواند در کنار نمایشگر لمسی لپ‌تاپ یک گجت مکمل بسیار مفید و کاربردی باشد؛ مخصوصاً زمانی که از لپ‌تاپ به‌عنوان تبلت استفاده می‌کنید. برخورداری این لپ‌تاپ از عمر باتری ۱۰ ساعته و پشتیبانی از فناوری شارژ سریع با قابلیت ۸۰ درصد شارژ تنها در یک ساعت شما را بیشتر برای خرید این لپ‌تاپ ترغیب می‌کند.

قیمت لپ‌تاپ دو در یک لنوو IdeaPad Flex 5 با پردازنده AMD Ryzen 5 4500U، کارت گرافیک ۱۶ AMD Radeon Graphics و رم ۴ گیکابایتی و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی در حدود ۲۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان است.

لپ‌تاپ ایسوس VivoBook X543MA

این لپ‌تاپ ایسوس با پردازنده سلرون ۴۰۰۰ اینتل، پردازنده گرافیکی ۵۰۰ Intel HD Graphics، رم ۴ گیکابایتی، هارد HDD با ظرفیت ۱ ترابایت و نمایشگر ۱۵٫۶ فول اچ‌دی یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت ایسوس محسوب می‌شود و برای دیدن وبگردی کاملاً مناسب است. شما می‌توانید با افزودن یک حافظه SSD به این لپ‌تاپ سرعت آن را تا میزان قابل‌توجهی افزایش دهید؛ البته متأسفانه این لپ‌تاپ فاقد کارت گرافیک مجزا است و برای بازی اصلاً نباید روی آن حساب کنید. درضمن پردازنده این لپ‌تاپ فقط برای انجام کارهای ساده طراحی و ساخته شده است و در صورت اجرای نرم‌افزارهای سنگین امکان هنگ کردن آن افزایش مِهی‌اید.

قیمت لپ‌تاپ ایسوس VivoBook X543MA در حدود ۹ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

بهترین لپ تاپ ۲۰۲۱  اچ پی

لپ‌تاپ اچ پی Pavilion x360 دو در یک ویندوز اچ پی نسبت به قیمتش ارزش خرید واقعاً بالایی دارد. لپ‌تاپ ارزان‌قیمت اچ پی با پردازنده Core i3 نسل دهم، حافظه SSD با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایتی دارد. نمایشگر ۱۴ اینچی لمسی این لپ‌تاپ ‌hd واقعی نیست؛ اما کیفیت بالایی را ارائه می‌دهد و از سوی دیگر پایین بودن رزولوشن در نمایشگر ۱۴ اینچی مشکلی را ایجاد نمی‌کند. از امکانات ویژه این لپ‌تاپ می‌توان به برخورداری از حسگر اثرانگشت و بلوتوث ۵ اشاره کرد. در ضمن پورت USB-C نیز در این لپ‌تاپ دیده می‌شود.

قیمت لپ‌تاپ اچ پی Pavilion x360 در حدود ۱۶ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان است.

کروم‌بوک‌ها لنوو Duet Chromebook

کروم‌بوک‌ها لنوو Duet Chromebook نسخه کروم‌بوک‌ها لپ‌تاپ دو در یک مایکروسافت سرفیس Go است. کروم‌بوک‌ها ارزان‌قیمت لنوو برخلاف لپ‌تاپ سرفیس مایکروسافت دارای نمایشگر ۱۰ اینچی همراه با صفحه‌کلید و تاچ پد جداشدنی است. در این کروم‌بوک‌ها یک حافظه eMMc با ظرفیت ۶۴ گیگابایت و یک رم ۴ گیگابایتی وجود دارد و پردازنده Intel Core i7-9750H قدرت پردازشی آن را تأمین می‌کند. اگر نمایشگر کروم‌بوک‌ها برایتان کوچک است می‌توانید با اتصال مانیتور کوچک با پورت USB-C این مشکل را به‌راحتی برطرف کنید. همچنین اگر با صفحه‌کلید و تاچ کروم‌بوک‌ها راحت نیستید، می‌توانید یک صفحه‌کلید و موس بیسیم را به‌راحتی به آن متصل کنید.

قیمت کروم‌بوک‌ها Duet Chromebook درحدود ۱۲ میلیون و ۱۲۴ هزار تومان است.

کروم‌بوک‌ها اچ پی X360 14c

اگر دوست دارید کروم‌بوک را به عنوان بهترین لپ تاپ ۲۰۲۱  داشته باشید که به‌جای یک نمایشگر عریض دارای نمایشگر بلندتر باشد، این کروم‌بوک‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم. عریض بودن نمایشگر کروم‌بوک‌ها اچ پی این امکان را برای شما فراهم می‌کند که دو پنجره را در کنار هم باز  و هم‌زمان در آن‌ها کار کنید؛ بنابراین کروم‌بوک‌ها برای افراد علاقه‌مند به مولتی تسکینگ گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

در آزمایش عملکرد کروم‌بوک‌ها نسخه دارای پردازنده Core i3 و رم ۸ گیگابایتی، سیستم در حالی که تعداد زیادی تب باز شده بود و یک ویدیو نیز در پس‌زمینه در حال پخش بود؛ عملکرد کاملاً روانی داشت و باتری کروم‌بوک توانست نیروی روی آن را تا ۱۰ ساعت و ۴۰ دقیقه تأمین کندکه این میزان عمر باتری برای کروم‌بوک‌های در این رده قیمتی میزان مناسبی است.

متأسفانه به دلیل اینکه کروم‌بوک‌ها به‌تازگی عرضه شده است، در حال حاضر در بازار ایران موجود نیست.

کروم‌بوک‌ها لنوو IdeaPad Flex 5

مشخصات این کروم‌بوک‌ها لنوو به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ های میان رده ۲۰۲۱ مانند لپ‌تاپ دو در یک لنوو IdeaPad Flex 5 است با این تقاوت که در کروم‌بوک‌ لنوو پردازنده لپ‌تاپ دو در یک لنوو IdeaPad Flex 5 مورداستفاده قرار گرفته و به‌جای رم ۸ گیگابایتی رم ۴ گیگابایتی دارد. نمایشگر کروم‌بوک‌ها لنوو IdeaPad Flex 5 و لپ‌تاپ دو در یک مشابه آن به دلیل این که روشنایی چندان زیادی ندارد، برای استفاده در فضای باز چندان مناسب نیست. لازم به توضیح است که نسخه‌ای از این کروم‌بوک‌ها با رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی SSD با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت نیز به بازار عرضه شده است.

متأسفانه در حال حاضر این کروم‌بوک‌ها در بازار ایران موجود نیست.

کروم‌بوک‌ ۴ سامسونگ

یکی دیگر از بهترین لپ تاپ های میان رده ۲۰۲۱ کروم‌بوک‌ سامسونگ است. این محصول با نمایشگر ۱۵ اینچی، پردازنده Celeron N4000، رم ۴ گیگابایتی و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی (این کروم‌بوک‌ها از کارت حافظه SD تا ظرفیت ۳۲ گیگابایت نیز پشتیبانی می‌کند) عرضه می‌شود. البته کروم‌بوک‌های کارآمد و ارزان‌تری نیز از سوی سامسونگ به بازار عرضه است، اما این دسته از کروم‌بوک‌ها دارای نمایشگر ۱۱ اینچی هستند و درصورتی‌که به نمایشگر کوچک علاقه زیادی نداشته باشید، گزینه‌های چندان مناسبی برای شما نیستند.

متأسفانه در حال حاضر کروم‌بوک‌ ۴ سامسونگ در بازار موجود نیست؛ اما می‌توانید کروم‌بوک‌ پلاس سامسونگ با نمایشگر ۱۲٫۶ اینچی، پردازنده ۲ GHz None، رم ۴ گیگابایتی، کارت گرافیک ادغام‌شده ۵۱۵ و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی را با قیمت ۱۹ میلیون و ۱۶ هزار بخرید

 

 

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 1 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۴۰۰/۰۴/۲۸
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!