تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای خرید سماور گازی

راهنمای خرید
سماور وسیله‌ای است که تقریبا اکثر ایرانی‌ها به لزوم داشتن آن در خانه هنوز هم اعتقاد دارند. برای کسانی که دوست دارند همیشه چای گرم در خانه داشته باشند، این وسیله بهترین انتخاب است زیرا می‌تواند همیشه چای را گرم نگهدارد. چای خورها می‌دانند که چنین چیزی یک مزیت بزرگ در خانه است. همچنین قدیمی‌ترها […]

سماور وسیله‌ای است که تقریبا اکثر ایرانی‌ها به لزوم داشتن آن در خانه هنوز هم اعتقاد دارند. برای کسانی که دوست دارند همیشه چای گرم در خانه داشته باشند، این وسیله بهترین انتخاب است زیرا می‌تواند همیشه چای را گرم نگهدارد. چای خورها می‌دانند که چنین چیزی یک مزیت بزرگ در خانه است. همچنین قدیمی‌ترها معتقدند چایی که در سماور درست می‌شود؛ از چایی که در کتری و یا چای ساز آماده می‌شود، خوشمزه‌تر است. این مساله نیز دلیل دیگری برای این است که سماور همراه همیشگی خانه‌های ایرانی باشد.

سماور گازی تقریبا از زمانی که لوله‌ها یا کپسول‌های گاز وارد خانه ایرانی‌ها شد، جای خود را در خانه‌های ایرانی پیدا کرد. بنابراین آن را می‌توان وسیله‌ای دانست که ایرانیان از قدیم تا امروز از آن استفاده می‌کنند. اما خرید سماور گازی نیز آنطور که به نظر می‌آید کار آسانی است زیرا، درحال حاضر تنوع برندها بسیار بالا رفته. همچنین قیمت سماور نسبت به سال‌های قبل بسیار افزایش پیدا کرده است و بنابراین دیگر نمی‌توان به اصطلاح بیگدار به آن زد و هر جنسی را خرید. یعنی باید در انتخاب سماور گازی برای خرید دقت کافی را به خرج دهید، برندهای مختلف را با هم مقایسه کنید و براساس نیاز خود بهترین گزینه را انخاب نمایید.

در مطلب راهنمای خرید سماور گازی همانطور که از عنوان پیداست، قصد داریم همه چیز را درباره این وسیله بررسی نماییم. پس از معرفی این وسیله، برخی از معروف‌ترین برندهای آن را به شما معرفی کنیم تا ببینیم بهترین سماور گازی چه مارکی هست. در نهایت و پس از بررسی نکاتی که باید هنگام خرید بدان توجه کرد؛ مزایا و معایب استفاده از این وسیله را از نظر خواهیم گذراند. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با ما تا انتهای این مطلب از سایت خبری لوازم خانگی تصلا همراه باشید.

راهنمای خرید سماور گازی

قبل از اینکه به بررسی بهترین مارک سماور گازی ایرانی بپردازیم، بهتر است تاریخچه پیدایش این وسیله کاربردی را بدانید.

تاریخچه پیدایش سماور

نام سماور از یک اصطلاح روسی به معنای خود خوش وام گرفته شده است. بنابراین سماور نام بسیار مناسبی برای این وسیله محسوب می‌شود زیرا کار این وسیله به جوش آوردن آب است. سمار یک مخزن دارد که دائما باید با آب پر شود. جلوی بدنه این وسیله یک شیر تعبیه شده که با هر باز باز و بستن آن می‌توانید آب جوش مورد نیازتان را از سماور خارج کنید.

سماورها معمولا از جنس فلزی هستند و در انواع زغالی، گازی و برقی وجود دارند. از آنجایی که دوران استفاده از سماور زغالی به پایان رسیده و سماور برقی نیز برق زیادی مصرف می‌کند؛ رایج‌ترین سماوری که در ایران استفاده می‌شود گازی است. استفاده از این وسیله که از جنس فلز است، از دیرباز در میان ایران رایج بوده است.

جالب است بدانید برای اولین باز در دوران حکومت صفویه در ایران، در قهوه‌خانه‌ها برای دم کردن قهوه از سماور استفاده کردند و بعدها وقتی چای به عنوان نوشیدنی مورد علاقه ایرانیان رواج پیدا کرد؛ از همین وسیله برای درست کردن چای نیز استفاده شد. اولین سماور در سال ۱۸۲۰ در شهر تولا ساخته شد. هنوز هم که هنوز است، روسیه بهترین سازنده سماور شناخته می‌شود. در ایران هم ساخت بهترین سماورهای گازی مربوط به استان لرستان است.

سماور گازی خود به دو دسته ترموکوپی و غیر ترموکوپی تقسیم می‌شود. سماور گازی ترموکوپی به این صورت کار می‌کند که اگر سماور به هر دلیلی خاموش شد، جریان گاز کاملا قطع می‌شود و بدین صورت می‌توان جلوی آتشسوزی و انفجار را در خانه گرفت. نوع غیر ترموکوپی سماور نیز دقیقا برخلاف نوع قبلی عمل می‌کند، یعنی در صورت خاموش شدن سماور به هر دلیل جریان اصلی گاز قطع نخواهد شد. این نوع از سماور برای افراد کم حواس یا کسانی که عادت دارند وقتی خانه نیستند شمع سماور خود را روشن بگذارند؛ گزینه مناسبی به نظر نمی‌رسد.

بیشتر بخوانید: سماور برقی چه مارکی بخریم؟

نکات مهم هنگام خرید سماور گازی

راهنمای خرید سماور گازی به شما کمک می کند تا خرید بهتری داشته باشید. در خرید سماور نیز مانند هر وسیله دیگری نکات مهمی وجود دارد که باید بدان توجه کرد تا انتخاب بهتری داشت. در ادامه به برخی از این نکات اشاره خواهیم کرد.

جنس بدنه

هنگام خرید سماور گازی حتما باید به جنس بدنه آن دقت کنید. جنس بدنه سماورها می‌تواند از برج، استیل و دیگر فلزها باشد اما در حال حاضر بدنه استیل پرطرفدارتر از سایر نمونه‌هاست زیرا هم قیمت مناسب‌ترین دارد و هم از استاندارد و کیفیت خوبی برخوردار است.

جنس دسته

هر سماور دو دسته دارد که باید هنگام خرید به خرید به جنس آنها نیز توجه کرد. معمولا دسته‌های پلاستیکی زودتر می‌شکنند و آسیب می‌بینند. پس بهتر است سماوری را بخرید که دسته آن از جنس چوب یا فلز باشد.

ظرفیت سماور

یکی دیگر از نکات مهمی که باید هنگام خرید سماور بدان دقت کنید، ظرفیت مخزن آن است. انتخاب ظرفیت مناسب به تعداد اعضای خانواده و میزان علاقه‌شان به چای بستگی دارد.

سیستم قطع کننده خودکار

با وجود این سیستم همانطور که در بالا نیز ذکر شد، هنگامی که سماور به هر دلیلی خاموش می‌شود، جریان گاز به کلی قطع می‌شود و از بروز خطرات احتمالی جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت دمنوش‌ساز به همراه راهنمای خرید

قیمت سماور

عامل مهم دیگری که باید در انتخاب خود بدان توجه کنید، قیمت سماور است. اگرچه نمی‌توان کاملا اطمینان داشت که هر چه سماور گران‌تر باشد، کیفیت بهتری دارد اما ممکن است سماورهای ارزان قیمت گواهی استاندارد نداشته باشند. بنابراین در صورتی که خواستید سماور ارزان قیمت خریداری نمایید مطمئن شوید که استانداردهای لازم را داشته باشد.

مزایا و معایب استفاده از سماور گازی

سماور گازی به طور کلی نسبت به انواع دیگر این وسیله یعنی سماور برقی و زغالی مزایای زیادی دارد. برای مثال سمار برقی، برق زیادی مصرف می‌کند و استفاده از سماور زغالی نیز کار زیاد آسانی نیست. اما این وسیله نیز مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

  • انرژی گاز، انرژی نسبتا ارزانی در ایران به حساب می‌آید و بنابراین استفاده از سماور گازی به صرفه‌تر از دیگر سماورها به نظر می‌رسد.
  • سماور گازی سال‌های سال برای شما کار می‌کند. اگر بتوانید محفظه آن را سالم نگه دارید می‌توانید تا مدت‌ها از این وسیله استفاده کنید.
  • سماور گازی را نیاز نیست مانند قوری و کتری روی اجاق گاز قرار دهید و بنابراین شعله اجاق گاز را اشغال نمی‌کند.
  • شما می‌توانید سماور را روی شعله کم بگذارید و همیشه چای گرم در خانه داشته باشید.
  • یکی از مهم‌ترین معایب این وسیله آن است که معمولا حجم زیادی از آب داغ درون آن وجود دارد و اگر کودکان به سراغ آن بروند، ممکن است به آنها آسیب بزند.
  • عیب دیگر آن این است که از آنجایی که این وسیله معمولا در خانه‌ها روشن می‌ماند ممکن است فراموش شود و پس از تمام شدن آب مخزنش سوراخ شود.
  • به جز چای می‌توانید قهوه، نسکافه و نوشیدنی‌های دیگر را نیز با کمک سماور درست کنید.
  • عیب دیگر این است که معمولا مخزن سماورها از سیستم گرمایشی جدا نمی‌شوند و این امر مشکلات زیادی را هنگام تمیز کردن مخزن به وجود می‌آورد.

بیشتر بخوانید: قیمت کتری برقی کدام برند ارزان تر است؟

بهترین مارک سماور گازی ایرانی

کارخانه‌های زیادی هستند که سماور تولید می‌کنند. برخی از آنها به دلیل سال‌ها فعالیت و تولید محصولات باکیفیت مشهور شده‌اند و برخی دیگر اگرچه جدید هستند اما توانسته‌اند جایگاه خود را میان ایرانیان پیدا کنند. اما به طور کلی برای تشخیص یک سماور خوب از بد می‌توانید ببینید ویژگی‌هایی که در بالا به عنوان یک سماور خوب بدان اشاره کردیم در چیزی که شما انتخاب نموده‌اید، وجود دارد یا نه. در ادامه برخی از بهترین و معروف‌ترین برندهای تولیدکننده سماور گازی را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

راهنمای خرید سماور گازی زمردان

سماور سه کاره زمردان، یکی از بهترین مارک سماور گازی ایرانی است که مخزنی شش لیتری دارد و بدنه آن از جنس استیل است و از پوشش نیکل-کروم تولید می‌شود. از ویژگی‌های خوب این سماور می‌توان به مقاومت بسیار بالا و جذب رسوب کمتر اشاره کرد. دسته‌های این سماور از جنس باکالیت است و در برابر گرما مقاومت نشان می‌دهد. همچنین  شیر ترموکوپل در آن استفاده شده و اگر به هر دلیلی خاموش شد جریان گاز در این دستگاه قطع می‌شود.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در این سماور امکان جدا کردن مخزن از سیستم گرمایشی وجود دارد. این بدان معناست که تمام مشکلات شما در شستشو و تمیز کردن مخزن به راحتی حل خواهد شد. جدا از این مخرنی که از سیستم گرمایشی جدا می‌شود را می‌توان روی اجاق گاز نیز استفاده کرد. همچنین تعداد شعله‌های اجاق گازتان از نیاز شما کمتر است؛ می‌توانید مخزن را از سیستم گرمایشی جدا کنید روی شعله آن قابلمه بگذارید و آشپزی کنید.

شیر سماور زمردیان به صورت تلسکوپی کار می‌کند و در ساخت آن از واشر سیلیکونی استفاده شد. این امر استفاده از این شیر را راحت‌تر می‌کند و از چکه کردن جلوگیری می‌نماید. به نظر می‌رسد در سماور گازی زمردان تمام خصوصیات یک سماور خوب وجود دارد و نباید در انتخاب آن تعلل کرد.

بیشتر بخوانید: فهرستی جامع از لیست قیمت انواع چای‌ساز

سماور گازی عالی نسب

جزء بهترین مارک سماور گازی ایرانی است. این سماور شش لیتری برای یک خانواده با جمعیت متوسط و حتی پر جمعیت مناسب به نظر می‌رسد. بدنه آن از فلز برنج ساخته شده و پوشش آن نیکل-کروم است و دربرابر زنگ زدگی مقاومت نشان می‌دهد. لبه‌ها و پایه‌های این سماور نیز طلایی رنگ است و زیبایی خاصی دارد.

جنس دسته و شیر سماور از باکالیت است و بنابراین در برابر حرارت مقاومت نشان می‌دهد. شیر این سماور همچنین به ترموکوپل مجز است و این خطر گاز گرفتی را کاهش می‌دهد و همچنین کمک می‌کند سماور زمان بیشتری سالم بماند و برای ما کار کند. اگر به دنبال یک سماور با کیفیت و زیبا هستید برند عالی نسب گزینه مناسبی برای شماست.

سماور گازی آپلون

یکی دیگر از بهترین مارک های سماور گازی ایرانی که می‌توانید با خیال راحت سماور تولید شده توسط آن را خریداری کنید، آپلون است. سماور آپلون در ظرفیت‌های متنوعی مانند پنج، هفت و ده لیتری تولید می‌شود و بنابراین دست شما برای انتخاب باز است. این سماور بدنه‌ای از جنس استیل دارد و روکش آن از جنس برنج است و در طول سال‌ها استفاده دچار خردگی نمی‌شود و کمتر آهک جذب مخزن ان می‌شود.

دستگیره و شیر این وسیله از جنس باکالیت و طبیعتا نسوز است. همچنین پایه‌هایی از همین جنس نیز زیر سماور تعبیه شده است. سماور گازی آپولون از مزیت ترموکوپل  داشتن برخوردار است و این مساله از خطرات احتمالی گاز کم می‌کند. یک قوری استیل نیز همراه با این سماور ارائه می‌شود که بر مزایای آن می‌افزاید.

بیشتر بخوانید: کاربردی‌ترین مدل چای ساز تفال کدام است؟+ قیمت

سماور گازی پلان

پلان از جمله بهترین مارک سماور گازی ایرانی و محصولی با بدنه استیل است که ۶ لیتر ظرفیت دارد. جنس آن از استیل است و روکش نیکول-کرومی دارد. در برابر خوردگی مقاومت می‌کند و معمولا عمر زیادی دارد. شیر این مدل از سماور ترموکوپل‌دار بنابراین خطر گاز گرفتگی شما را تهدید نمی‌کند و مخزن نیز سوراخ نمی‌شود. دسته‌های سماور گازی پلان از جنس پلیمر باکالیت است و بنابراین در برابر گرما تغییر حالت نمی‌دهد. در این سماور پایه‌هایی از جنس اسنیل وجود دارد که استاندارد ساخته شده‌اند.

راهنمای خرید سماور گازی البرز

سماور گازی البرز نیز یک محصول از بهترین مارک سماور گازی ایرانی است که ۸ لیتر ظرفیت دارد، جنس بدنه آن از برنج و جنس روکش آن از نیکول-کروم است. ضخامت بدنه این مدل از سماور دو میلی متر است و به دلیل جنس بدنه خوبش سال‌های زیادی برایتان کار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: مشخصات و لیست قیمت ۹ مدل‌ چای‌ساز فلر

کلام آخر

در مطلب راهنمای خرید سماور گازی اطلاعات بسیار مفیدی درباره این خرید به دست آوردیم. همچنین بهترین مارک سماور گازی ایرانی را بررسی نمودیم و کمی درباره مزایا و معایب استفاده از سماور گازی حرف زدیم. درحال حاضر می‌دانیم زمانی که برای خرید سماور گازی به بازار می‌رویم یا سایت‌های خرید اینترنتی را بالا و پایین می‌کنیم؛ باید به چه نکاتی توجه نماییم.

اینکه توجه ما فقط به قیمت یا به زیبایی باشد ممکن است باعث شود انتخاب خوبی نداشته باشیم. جدا از تمام این مسائل اگر می‌خواهیم سماورتان عمر طولانی داشته باشد باید از آن مراقبت کنید. اجازه ندهید هیچگاه مخزن آن خالی شود و بدنه مخزن آن بیش از حد رسوب ببندد. همچنین سماور را دور از دست اطفال نگه دارید تا مبادا آب جوش به آنها آسیب بزند. قطعا حالا می دانید بهترین سماور گازی چه مارکی هست .

اگر نکته‌ دیگری درباره سماور وجود دارد که در این نوشته بدان اشاره نشده است، آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراگ بگذارید. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 1 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

نرگس صابری
۱۴۰۰/۰۴/۲۸
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!