تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

بررسی معایب و مزایای یخچال و فریزرهای ساید بای ساید و دو قلو

مقایسه یخچال ساید بای ساید با دوقلو

راهنمای خرید
فرق یخچال ساید با دوقلو چیست؟ این مطلب به طور اختصاصی به مقایسه یخچال ساید بای ساید با دوقلو پرداخته است. یخچال و فریزر که یکی از اساسی‌ترین ابزارهای زندگی امروزی است که توسط برندهای تولید کننده لوازم خانگی و یا برندهایی که به صورت اختصاصی این دستگاه‌ها را تولید می‌کنند، در انواع و مدل‌های […]

فرق یخچال ساید با دوقلو چیست؟ این مطلب به طور اختصاصی به مقایسه یخچال ساید بای ساید با دوقلو پرداخته است. یخچال و فریزر که یکی از اساسی‌ترین ابزارهای زندگی امروزی است که توسط برندهای تولید کننده لوازم خانگی و یا برندهایی که به صورت اختصاصی این دستگاه‌ها را تولید می‌کنند، در انواع و مدل‌های مختلف طراحی و به بازار عرضه می‌شوند.

تصلا – انواع مختلفی از یخچال و فریزر در بازار موجود است. برای مثال یخچال و فریزرهای دو قلو، یخچال و فریزرهای ساید بای ساید و یخچال و فریزرهای دو طبقه و تکی از انواع و نمونه‌های یخچال و فریزرهای بازار هستند. از آنجایی که تشابه نسبتاً زیادی میان یخچال‌های ساید بای ساید و یخچال‌های دو قلو وجود دارد از این رو بسیاری از کاربرانی که اقدام به خرید این دستگاه‌ها می‌کنند، به دلیل آشنا نبودن به تفاوت‌ها و تشابه‌های میان این دو نمونه از یخچال‌های موجود در بازار، گاها دچار اشتباه در انتخاب محصول مورد نظر خود می‌شوند.

در خصوص یخچال و فریزرهای ساید بای ساید و دو قلو باید به این موضوع اشاره کرد که هر کدام از این نمونه یخچال و فریزرها مزایا و معایب منحصر به فرد خود را دارند و به همین دلیل اگر می‌خواهید انتخاب مناسب و مطابق با نیازهای خود در خرید یخچال و فریزر داشته باشید، بهتر است حتماً با این موارد آشنا باشید و سپس اقدام به خرید دستگاه مناسب خود کنید. در این مقاله ما قصد داریم تا علاوه بر معرفی نکاتی که در هنگام انتخاب و خرید یخچال و فریزر ساید بای ساید باید به آن توجه کنید، به این موضوع بپردازیم که مزایا و معایب هر کدام از انواع یخچال و فریزرهای ساید بای ساید و یا دو قلو چیست و تفاوت‌ها و تشابه‌های میان این تجهیزات دقیقاً به چه ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی بر می‌گردد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید یخچال/یخچال ایرانی چه مارکی خوبه؟

مقایسه یخچال ساید بای ساید با دوقلو

برای دانستن فرق یخچال های ساید بای ساید و یخچال های دوقلو لازم است تا قابلیت های هر محصول را بررسی کنیم. بدین منظور این قابلیت ها عبارتند از:

مقایسه یخچال ساید با دوقلو از نظر ظاهر

بر اساس نظر سنجی‌های انجام شده، اولین عاملی که باعث می‌شود تا خریداران و افرادی که به دنبال خرید یخچال و فریزر می‌گردند، برای خرید یخچال و فریزرهای ساید بای ساید هزینه‌های نسبتاً زیادی پرداخت کنند، زیبایی ظاهری این محصولات نسبت به انواع دیگر یخچال و فریزر است. در واقع یخچال و فریزرهای ساید بای ساید به دلیل طراحی ظاهری زیبایی که دارند، باعث جذاب‌تر شدن فضای آشپزخانه می‌شوند و از آنجایی که معماری خانه‌های امروزی به شکلی است که فضای آشپزخانه از فضای هال و حتی بخش پذیرایی نیز قاب مشاهده است به همین دلیل زیبایی این قسمت از خانه به خصوص برای خانم‌های خانه از اهمیت زیادی برخوردار است.

یخچال و فریزرهای ساید بای ساید

قیمت یخچال ساید بهتره یا دوقلو ؟

قیمت یخچال و فریزرهای ساید بای ساید نسبت به سایر مدل‌های یخچال و فریزر که تولید و به بازار عرضه می‌شوند نسبتاً زیاد است و به همین دلیل سؤال مهمی که ممکن است برای هر خریدار یخچال و فریزر قبل از انتخاب کالای مورد نظر خود پیش بیاید این است که آیا این نوع یخچال و فریزرها واقعاً ارزش پرداخت هزینه را دارند؟

بیشتر بخوانید: مقایسه یخچال‌های ایرانی برای خرید بهتر

ظرفیت یخچال های دوقلو و ساید

شاید در نگاه اول زیبایی ظاهری یخچال و فریزرهای ساید بای ساید باعث می‌شود تا این مدل از یخچال فریزرها طرفداران زیادی داشته باشند اما دلیل دیگری که برخی از خریداران اقدام به خرید این دستگاه‌ها می‌کنند، فضای زیادی باشد که در این نمونه از دستگاه‌ها در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. از طرفی طراحی این دستگاه‌ها به نحوی انجام شده است که هم‌زمان می‌توانند نیاز کاربر به یخچال و فریزر را برطرف نمایند. از آنجایی که حجم این دستگاه‌ها بسیار زیاد است از این رو مصرف انرژی در آن‌ها نسبتاً زیاد است. بنابراین با توجه به این موضوع باید ببینید که آیا خرید این دستگاه‌ها واقعاً مقرون به صرفه هستند یا نه.

برای خرید یخچال و فریزر به خصوص یخچال و فریزرهای ساید بای ساید باید به ظرفیت یخچال و ظرفیت فریزر توجه کنید. معمولاً در این نوع دستگاه‌ها ظرفیت یخچال از ظرفیت فریزر بیشتر است و این مورد می‌تواند یک ایراد برای آن دسته از خانواده‌های باشد که اغلب عادت به خرید فریز کردن مواد غذایی در حجم بالا دارند. روی یخچال و فریزرهای ساید بای ساید عمدتاً یک دستگاه یخ ریز و آب ریز وجود دارد. برخی از این دستگاه‌ها به شیر آب شهری متصل می‌شوند در حالی که در برخی دیگر مخزن دستگاه آبریز را باید به صورت دستی پر کرد. از طرفی در یخچال و فریزرهای ساید بای سایدی که ابعاد کوچک‌تری نسبت به بقیه یخچال و فریزرها دارند، دستگاه یخ ریز و آب سرد کن از هم جدا نیستند و در واقع شما با زدن یک دکمه می‌توانید از دستگاه تعبیه شده روی درب یخچال به عنوان یخ ریز و یا به عنوان آب ریز استفاده نمایید.

از آنجایی که تنوع محصولی در یخچال و فریزرهای موجود در بازار به خصوص نوع ساید بای ساید آن‌ها بسیار زیاد حتماً باید دقت زیادی در انتخاب محصول خود داشته باشید تا هزینه زیادی که برای خرید این محصولات می‌پردازید، هدر نرود. برای اینکه بتوانید یخچال و فریزر با ظرفیت مناسبی را انتخاب کنید باید به این موضوع توجه کنید که برای یک خانواده دو نقره حداقل ظرفیت یخچال و فریزر باید بین ۱۶۰ تا ۱۰۰ لیتر باشد و به ازای هر یک نفر اضافه، ۲۰ لیتر دیگر باید در نظر بگیرید.

البته تعیین ظرفیت یخچال به عواملی از جمله میزان خرید هفتگی، عادات تغذیه‌ای نیز بستگی دارد. مثلاً اگر شما از آن دسته افرادی هستید که سبزی‌ها زیادی مصرف می‌کنید پس بهتر است یخچال ساید بای سایدی را انتخاب کنید که ظرفیت یخچال در آن بیشتر از ظرفیت فریزر باشد. همچنین وجود سیستم ضد برفک یا برفک زدایی خودکار به Deforest مشهور است نیز یکی از مهم‌ترین آیتم‌هایی است که وجود آن روی هر یخچال و فریزری به خصوص نوع ساید بای ساید آن‌ها لازم و ضروری است و در هنگام انتخاب محصول باید به آن توجه شود.

مرتب بودن چیدمان در یخچال

یک نکته مهم در فرق یخچال ساید با دوقلو توجه به جایگاه چینش مواد غذایی است. برخی از انواع یخچال‌های ساید بای ساید بر خلاف نمونه‌های عادی این یخچال‌ها دارای بیش از دو درب هستند. برای مثال برخی از انواع این یخچال و فریزرها دارای ۴ درب مختلف هستند. معمولاً این نوع طراحی یعنی تعبیه ۴ درب روی یخچال ساید بای ساید باعث می‌شود تا دسترسی کاربر به محتوای داخل یخچال ساده‌تر باشد و از طرفی چیدمان مواد غذایی در این دستگاه‌ها نیز ساده‌تر و مرتب‌تر انجام شود.

مثلاً اگر روی یخچال و فریزر ساید بای ساید یک درب برای قرار دادن بطری‌ها در نظر گرفته شده باشد. در نتیجه دسترسی به شیشه‌ها و بطری‌های نوشیدنی در یخچال راحت‌تر خواهد بود. انتخاب یخچال و فریزرهای ساید بای سایدی که دارای بیش از دو درب هستند عمدتاً برای خانواده‌هایی مناسب هستند که یا فرزند کم سن و سال دارند و یا اینکه تعداد اعضای خانواده آن‌ها بیش از ۴ نفر باشد. اگر شما از این دست خانواده‌ها هستید بنابراین بهتر است در هنگام انتخاب این نوع یخچال و فریزرها این نکات را به خاطر داشته باشید.

ویژگی دیگری که برای یخچال و فریزر ساید بای ساید از اهمیت خاصی برخوردار است، ظرفیت داخلی این دستگاه‌ها است. فضای داخلی و ظرفیت یخچال و فریزر ساید بای ساید عمدتاً با آنچه که ما از فضای داخلی در یخچال و فریزر معمولاً در خاطر داریم متفاوت است. از آنجایی که در اکثر مدل‌های  یخچال و فریزرهای ساید بای ساید امروزی یک محفظه شیشه‌ای جداگانه برای قرار دادن بطری و شیشه‌های وجود دارد از این رو همیشه باید این فضا را جدای از فضای داخلی یخچال و فریزر در نظر بگیرید. به این ترتیب می‌توانید تخمین دقیق‌تری از فضایی در این دستگاه‌ها در اختیارتان قرار خواهد گرفت در ذهن داشته باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین یخچال ایرانی کدام مارک است؟

داشتن سیستم خنک کنندگی

یک نکته مهم مقایسه یخچال ساید بای ساید با دوقلو توجه به خنک کنندگی دستگاه است. در همه انواع یخچال و فریزرهایی که توسط کارخانه‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود، سیستمی به نام سیستم خنک‌کننده وجود دارد که در آن گاز یخچال عامل خنک‌کننده محفظه درونی دستگاه است. در یخچال فریزرهای قدیمی این مکانیسم این سیستم خنک‌کننده به نحوی بود که باعث می‌شد عملیات خنک کردن محفظه درونی یخچال باعث فشار زیاد به موتور دستگاه شود. از این رو برندهای تولید کننده این دستگاه‌ها اقدام به تولید دستگاه‌هایی کردند که در آن‌ها امکان تنظیم درجه دمای محفظه یخچال در اختیار کاربران قرار داده شده است.

برچسب انرژی یخچال

در زمان خرید بهترین یخچال ساید بای ساید یا دوقلو باید به برچسب انرژی دقت داشته باشید. البته با وجود اینکه مصرف انرژی در این نمونه از یخچال و فریزرها نسبت به نمونه‌های قدیمی بیشتر است، اما چون امکان اعمال برخی از تنظیمات روی عملکرد دستگاه در اختیار کاربران قرار داده شده است به همین دلیل امکان بهینه کردن مصرف انرژی در آن‌ها جود دارد و همچنین طول عمر موتور دستگاه در آن‌ها بسیار بالاتر است. بنابراین یکی از قابلیت‌ها و امکاناتی که در یخچال و فریزرهای ساید بای ساید امروزی در اختیار کاربران قرار داده شده، امکان اعمال تنظیمات دستی روی آن‌ها است. همچنین در بسیاری از نمونه‌های امروزی، یک محفظه با نام محفظه صفر تعبیه شده است که قابلیت تنظیم دما به صورت کاملاً جداگانه دارد و از آن می‌توان برای نگهداری مواد غذایی که باید حتماً در دمای بسیار پایین نگهداری شوند، استفاده کرد.

استفاده آسان از دستگاه

یک نکته مهم در مقایسه یخچال ساید بای ساید با دوقلو کاربری آسان است. روی یخچال و فریزرهای ساید بای ساید بای باز کردن درب یخچال یکسری دستگیره تعبیه شده است که چون استفاده از آن‌ها نسبت به سایر قسمت‌های این دستگاه‌ها زیاد است به همین دلیل احتمال آسیب دیدن این قطعات نسبت به سایر بخش‌های یخچال و فریزر بیشتر است به همین دلیل جنس این دستگیره‌ها بسیار مهم بوده و یکی از عوامل مهمی است که در هنگام خرید و انتخاب یخچال و فریزر باید به آن توجه داشته باشید. ظاهر یخچال و فریزر ساید بای ساید نیز از جمله مواردی است که در هنگام انتخاب این دستگاه‌ها باید به آن‌ها توجه زیادی کنید.

بیشتر بخوانید: یخچال‌های حذاب و خوش‌رنگ اسمگ چه ویژگی‌هایی دارند؟  

رنگ یخچال

یک فرق یخچال ساید با دوقلو در رنگ دستگاه است. رنگ سفید یکی از رنگ‌هایی است که اکثر یخچال و فریزرهای ساید بای ساید در آن رنگ تولید و به بازار عرضه می‌شوند. البته برندهای سازنده این دستگاه‌ها معمولاً رنگ‌هایی مثل نقره‌ای یا استیل و مشکی را نیز برای برخی از محصولات خود در نظر می‌گیرند. نکته مهمی که باید به عنوان یک ویژگی مهم در انتخاب یخچال و فریزر به خاطر داشته باشید این است که آیا دستگاهی که شما انتخاب کرده‌اید و قصد خرید آن را دارید، دارای روکش ضد ضربه یا ضد خش هست یا نه. این ویژگی بسیار مهم است و وجود آن روی دستگاه یخچال و فریزر از اهمیت زیادی برخوردار است.

استفاده از تکنولوژی

یک راه دیگر برای مقایسه یخچال ساید بای ساید با دوقلو توجه به قابلیت های به روز است. روی برخی از انواع یخچال و فریزرهای ساید بای ساید امروزی یک دستگاه ال سی دی نیز تعبیه شده است که در برخی از نمونه‌ها می‌توانید علاوه بر تغییر تنظیمات دستگاه یخچال و فریزر، با استفاده از USB فیلم مورد نظر خود را مشاهده کنید. البته برخی دیگر نیز فاقد چنین قابلیتی هستند و فقط برای اعمال تنظیمات روی یخچال و فریزر به کار می‌روند. برخی از انواع یخچال و فریزرهای امروزی دارای قابلیت اتصال به وای فای نیز هستند که امکان استفاده از این دستگاه‌ها را در خانه‌های هوشمند در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

داشتن محفظه بیرونی روی درب یخچال

اگر از شما بپرسند یخچال ساید بهتره یا دوقلو باید به یک نکته اشاره کنیم. داشتن محفظه بیرونی یکی از اِلمان های مقایسه یخچال ساید بای ساید با دوقلو است. یکی از امکانات و ویژگی‌های یخچال و فریزرهای ساید بای ساید امروزی وجود یک محفظه بار روی درب یخچال است. این محفظه بیشتر برای قرار دادن بطری و شیشه‌های مربا و یا لبنیات کاربرد دارد. از آنجایی که بسیاری از کاربران درب یخچال را برداشتن بطری آب و یا نوشیدنی در طول روز چندین بار باز و بسته می‌کنند، به همین دلیل نه تنها موتور دستگاه دچار استهلاک زیادی می‌شود بلکه مصرف انرژی نیز در یخچال تا حد قابل توجهی افزایش می‌یابد.

تعبیه این قسمت روی درب یخچال باعث می‌شود تا کاربر برای اینکه بتواند بطری آب یا نوشیدنی خود را از یخچال بیرون بیاورد نیازی به باز کردن درب یخچال نداشته باشد و در نتیجه هم از اتلاف انرژی جلوگیری شود و هم اینکه موتور یخچال آسیب نبیند و جلو آسیب دیدن آن گرفته شود. همچنین اگر در طول روز نیاز به آب سرد دارید و یا از یخ زیاد استفاده می‌کنید، حتماً سعی کنید یخچال و فریزرهای ساید بای سایدی را انتخاب کنید که دستگاه آب سرد کن و یخ ریز آن‌ها قابلیت اتصال به شیر آب شهری را دارد. در این صورت شما نیازی ندارید که هر بار مخزن آب سرد کن دستگاه را به صورت دستی پر کنید و در نتیجه هم مصرف انرژی در یخچال کاهش می‌یابد و هم طول عمر موتور دستگاه افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: یخچال خودرو چه برندی بخریم؟  

یخچال و فریزر دو قلو و قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن‌ها

با توجه به آنچه که در مورد مقایسه یخچال ساید بای ساید با دوقلو گفتیم، شاید فکر کنید محصولات ساید بهتر از دوقلو هستند. در این مورد لازم است تا با مزایای یخچال های دوقلو هم آشنا شوید. در بسیاری از کشورها از جمله کشو ایران یخچال و فریزرهای دوقلو در واقع زیر مجموعه‌ای از یخچال و فریزرهای ساید بای ساید هستند. در یخچال و فریزرهای دو قلو بر خلاف یخچال و فریزرهای ساید بای ساید که دستگاه‌ها به هم چسبیده هستند، یخچال و فریزر از هم جدا هستند و می‌توان آن‌ها را به صورت کاملاً جداگانه در فضای آشپزخانه قرار داد. این ویژگی باعث می‌شود که کاربر نیازی به در اختیار داشتن فضا بزرگ یکسره برای قرار دادن یخچال و فریزر در کنار هم نداشته باشد و به راحتی دستگاه خود را جدا از هم در آشپزخانه قرار دهد.

یخچال و فریزرهای دوقلو

در یخچال و فریزرهای دوقلو بر خلاف یخچال و فریزرهای ساید بای ساید که عمدتاً ظرفیت و فضای یخچال بیشتر از ظرفیت فریزر است، ظرفیت و فضایی که در یخچال و فریزر در اختیار کاربر قرار می‌گیرد کاملاً یکسان و مشابه است. در این نمونه از یخچال فریزرها، فضای فریزر که وظیفه اصلی آن منجمد کردن مواد غذایی است، با استفاده از کشوها طبقه بندی شده است. یعنی به جای استفاده از طبقه در فریزر، از کشوهای پشت سر هم استفاده شده است.

روی بدنه اکثر یخچال و فریزرهای دو فلو خبری از دستگاه آبریز و یخ‌ساز نیست. در واقع بیشتر این دستگاه‌ها حتی نمونه‌های امروزی فاقد چنین قابلیتی هستند. چون یخچال و فریزرهای دوقلو دارای ساختاری شبیه به یخچال و فریزرهای تکی هستند در نتیجه امکانات و ویژگی‌های آن‌ها نیز مشابه با یخچال‌های تکی یا فریزرهایی که به صورت جداگانه خریداری می‌شوند و فقط تنها اختلافی که میان این دو وجود دارد، جهت بسته شدن درب در آن‌ها است. یعنی اگر درب یخچال در دستگاه دوقلو از سمت چپ باز شود، درب فریزر از سمت راست باز می‌شود که این حالت بیشتر برای زمانی مناسب است که شما یخچال و فریزر را در کنار هم قرار دهید.

با توجه به آنچه در خصوص یخچال و فریزرهای دو قلو و نوع ساید بای ساید آن‌ها گفته شد شاید برای شما این سؤال پیش بیاید که کدام مدل از یخچال‌های موجود در بازار گزینه و انتخاب بهتری برای شما هستند. به همین دلیل در ادامه این مطلب در بخش‌های بعدی به ذکر مزایا و معایب هر کدام از انواع یخچال و فریزرهای ساید بای ساید و دو قلو خواهیم پرداخت. دانستن این مزایا و معایب به شما کمک می‌کند تا بتوانند انتخاب بهتر و مناسب‌تری داشته باشید.

بیشتر بخوانید: معرفی یخچال مسافرتی برقی بدون قابلیت شارژ باتری  

مزایای خرید یخچال و فریزر دو قلو

برای اینکه بدانیم یخچال ساید بهتره یا دوقلو باید مزیت یخچال های دوقلو را بدانیم. در واقع معمولاً چون شباهت نسبتاً زیادی بین یخچال و فریزرهای ساید بای ساید با یخچال و فریزرهای دوقلو وجود دارد و از طرفی بسیاری از افراد حتی برخی از فروشندگان یخچال و فریزر تفاوت‌های دقیق میان این دو نمونه یخچال فریزر را نمی‌دانند، از این انتخاب هر کدام از این مواد و به عبارت دیگر انتخاب مناسب‌ترین گزینه کنی سخت است و ممکن است در ابتدای کار کمی گیج کننده به نظر برسد. اما با دانستن مزایا هر کدام از این یخچال‌ها و فریزرها شما به راحتی می‌توانید گزینه مناسب خود را انتخاب کنید.مزیت این دستگاه های دوقلو عبارتند از:

قابل استفاده برای خانواده های پرجمعیت

معمولاً اولین و مهم‌ترین ویژگی یخچال و فرزر دو قلو که برای بسیاری از کاربران به خصوص افرادی که فضای آشپزخانه آن‌ها نسبتاً کوچک است و یا به نحوی است که امکان قرار دادن یخچال و فریزر در کنار هم را ندارند، جدا بودن یخچال و فریزرهای دوقلو از هم است. از طرفی چون ظرفیت یخچال و فریزرهای دوقلو عمدتاً از ظرفیت یخچال و فریزرهای ساید بای ساید با همان حجم و ظرفیت بیشتر است، در نتیجه این نمونه از دستگاه‌های یخچال و فریزر بیشتر برای خانواده‌هایی مناسب است که جمعیت آن‌ها زیاد است و یا اینکه عادت به خرید حجم زیادی از مواد غذایی و فریز کردن آن‌ها دارند. بنابراین دومین مزیت این دستگاه‌ها نسبت به نوع ساید بای ساید جادار بودن آن‌ها است.

قیمت یخچال دوقلو

یک نکته مهم در مقایسه یخچال ساید بای ساید با دوقلو به قیمت مربوط می شود. قیمت یخچال و فریزرهای دوقلو نسبت به یخچال و فریزرهای ساید بای ساید به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های متفاوت در ساخت آن‌ها و همچنین کمتر بودن قابلیت‌هایی که روی این دستگاه‌ها ارائه می‌شود ارزان‌تر است. در واقع برخی از امکاناتی که روی یخچال فریزرهای ساید بای ساید در اختیار کاربران قرار می‌گیرد مثل تعبیه دستگاه آب ریز و آب سرد کن روی بدنه یخچال یا درب مخصوص بار روی بدنه یخچال و از این دست امکانات در یخچال و فریزرهای دو قلو در اختیار مصرف کننده نیست. از این رو مسلماً قیمت دستگاه دو قلو کمتر از ساید بای ساید خواهد بود.

کیفیت بالای موتور

یک نکته مهم در فرق یخچال ساید با دوقلو به کیفیت موتور مربوط می شود. برندهای تولید کننده یخچال و فریزر، برای ساخت یخچال و فریزرهای دو قلو از موتورهای پر قدرت و با کیفیتی استفاده می‌کنند از این رو طول عمر موتور در این دستگاه‌ها نسبت به طول عمر موتور در یخچال و فریزرهای ساید بای ساید بسیار بیشتر است. نکته مهم و قابل توجه در خصوص یخچال و فریزرهای دو قلو که باید به آن توجه خاصی شود این است که بر اساس نظر سنجی‌های انجام شده هیچ‌کدام از کاربران دستگاه‌های دو قلو هرگز هیچ شکایتی در خصوص مواجه شدن با کمبود جا برای نگهداری از مواد غذایی خود مطرح نکرده‌اند. از طرفی تعداد افرادی که از خرابی موتور یخچال و فریزر دوقلوی خود شکایت کرده‌اند انگشت شمار بوده است.

بنابراین با توجه به آنچه در مورد مقایسه یخچال ساید بای ساید با دوقلو گفته شد، قابلیت جدا شدن یخچال و فریزر در دستگاه‌های دو قلو، مناسب بودن فضای قرار دادن مواد غذایی و زیادی بودن آن و طول عمر موتور یخچال از جمله مزایای این دستگاه‌ها است و افرادی که این آیتم‌ها در انتخاب یخچال و فریزر برای آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردارند بهتر است به دنبال یخچال فریزر مناسب خود از میان این دستگاه‌ها بگردند.

بیشتر بخوانید: بهترین مدل یخچال فریزر هیمالیا کدام است؟

معایب یخچال و فریزرهای دو قلو

اگرچه قابلیت جدا شدن یخچال و فریزر در یخچال و فریزرهای دو قلو قابلیتی است که باعث می‌شود تا کاربران بتوانند آن‌ها را در آشپزخانه‌ها که فضای بزرگی برای قرار دادن دو دستگاه در کنار ندارند، جاگذاری کنند اما یخچال و فریزرهای دو قلو چون ظرفیت زیادی دارند و در نتیجه فضای نسبتاً زیادی را حتی در حالت تکی بودن اشغال می‌کنند، برای استفاده در آشپزخانه‌هایی که فضای محدودی دارند، مناسب نیستند. و این یک ایراد عمده برای این محصولات به حساب می‌آید. از طرفی چون دو دستگاه یخچال و دستگاه فریزر در این نمونه دو قلو این محصولات از هم جدا هستند و قابلیت جدا شدن دارند، در نتیجه دارای دو موتور مجزا هستند. بنابراین مصرف انرژی در این دستگاه‌ها بسیار زیادتر از مصرف انرژی در یخچال و فریزرهای ساید بای ساید است.

نکته قابل توجه در خصوص اینکه یخچال ساید بهتره یا دوقلو این است که به دلیل معایب بزرگی که این یخچال و فریزرها دارند، بسیاری از برندهای تولید کننده یخچال و فریزر در سال‌های اخیر خط تولید این دستگاه‌ها را متوقف کرده‌اند. از این رو مدل یخچال و فریزرهایی که در بازار لوازم خانگی وجود دارد عمدتاً قدیمی است. در نتیجه دسترسی به قابلیت‌های به روزی مثل امکان اتصال به وای فای یا حتی بهینه بودن مصرف انرژی در این یخچال‌ها روی بسیاری از مدل‌های یخچال فریزر دو قلو امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: یخچال ال جی از یخچال اینستا ویو تا ساید ال جی  

مزایا و معایب یخچال ساید بای ساید

برای دانستن فرق یخچال ساید با دوقلو باید با مزیت های یخچال های سایدبای ساید اشنایی داشته باشید. یخچال و فریزرهای ساید بای ساید نسبت به یخچال فریزرهای دوقلو مدرن‌تر و امروزی‌تر هستند و زمان کمتری از روی کار آمدن‌ آن‌ها به بازار نسبت به روی کار آمدن یخچال فریزرهای دوقلو می‌گذرد. از آنجایی که در طراحی و ساخت این دستگاه‌ها از تکنولوژی‌های به‌روزتری استفاده می‌شود، بنابراین قابلیت‌ها، امکانات و حتی مزایای این دستگاه‌ها بیشتر است. در ادامه این بخش به معرفی مزایا و معایب یخچال فریزرهای دوقلو خواهیم پرداخت.

یخچال و فریزرهای ساید بای ساید مدرن

مزایای یخچال ساید بای ساید

مزیت هایی که این دستگاه ها دارند، عبارتند از:

زیبایی طراحی

یخچال و فریزرهای ساید بای ساید در معمولی‌ترین حالت خود مجهز به دو درب هستند. البته با پیشرفت تکنولوژی همان‌طور که بالا نیز به آن اشاره شد، مدل‌های سه درب و حتی چهار درب این دستگاه‌ها تولید و به بازار عرضه می‌شوند. معمولاً درب‌های تعبیه شده روی یخچال و فریزرهای ساید بای ساید باعث می‌شود تا کاربر راحت‌تر بتواند به محتویات داخل یخچال خود دسترسی داشته باشد. از طرفی امکان قرار دادن حجم بیشتری از مواد غذایی در یخچال و فریزر وجود دارد. روی بیشتر یخچال و فریزرهای ساید بای سایدی که اخیراً طی چند سال گذشته تولید و به بازار عرضه شده‌اند یک درب بار یا به عبارت دیگر Home Bar تعبیه شده است که در آن می‌توان انواع زیادی از بطری‌ها و نوشیدنی‌ها را قرار داد. تعبیه این درب باعث جلوگیری از هدر رفتن انرژی در یخچال و فریزر می‌شود.

استفاه از تکنولوژی روز دنیا

چون در تولید یخچال و فریزرهای ساید بای ساید از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده می‌شود از این رو نسخه‌های جدید این یخچال و فریزرها دارای قابلیت‌ها و امکاناتی هستند که در اصل مزیت اصلی این دستگاه‌ها به حساب می‌آیند. در ادامه هر کدام از امکانات را که یک مزیت برای این یخچال و فریزرها محسوب می‌شوند، بررسی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: معرفی و لیست قیمت یخچال فریزر پارس  

داشتن سیستم جریان چندگانه

یکی از مزایای مهم در یخچال و فریزرهای ساید بای ساید وجود سیستمی به نام سیستم جریان چندگانه و یا سیستم Multi Air Flow است. این سیستم روی یخچال و فریزر باعث می‌شود که هوا در محفظه درونی یخچال از جهات مختلف و به صورت کاملاً یکسان به همه بخش‌های محفظه درونی دستگاه برسد. مزیت اصلی این سیستم این است که مواد غذایی به صورت کاملاً یکنواخت خنک می‌شوند و در نتیجه نیازی به قرار دادن مواد غذایی حساس در قسمت‌های خاصی از یخچال ندارید و می‌توانید به صورت کاملاً یکسان از فضا و محفظه درونی یخچال استفاده کنید. روی یخچال و فریزرهای ساید بای ساید مانند سایر یخچال فریزرهای موجود در بازار یک محفظه برای قرار دادن انواع میوه و سبزی‌ها وجود دارد. اما تفاوت اصلی و عمده این دستگاه‌ها این است که روی این محفظه‌ها قابلیتی به نام Bio Silver وجود دارد که مانع رشد قارچ و باکتری در محفظه میوه‌ها و سبزی‌ها می‌شود.

داشتن سنسور قفل کودک

چون در طراحی و ساخت یخچال و فریزرهای ساید بای ساید از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده می‌شود از این رو روی این دستگاه‌ها به روزترین سنسورها از جمله سنسور قفل کودک تعبیه می‌شود. وجود هر کدام از این سنسورها باعث می‌شود تا قابلیت‌ها و عملکرد یخچال و فریزر تا حد قابل توجهی افزایش یابد. برای مثال روی این نمونه از یخچال فریزرها سنسور تشخیص دما وجود دارد که به محض افزایش بیش از حد دمای یخچال با وجه به تنظیمات دمایی که کاربر روی دستگاه خود انجام داده است، دمای محفظه یخچال و یا فریزر را متعادل می‌کند. علاوه بر آنچه گفته شد روی این دستگاه‌ها به خصوص نمونه‌های به روز و مدرن آن‌ها یکسری سنسور برای تنظیم دمای آب سردکن تعبیه شده است.

قابلیت تنظیم از طریق صفحه‌نمایش

تنظیمات مربوط به این سنسورها عمدتاً از طریق صفحه‌نمایش ال سی دی که روی درب یخچال یا فریزر قرار داده می‌شود، صورت می‌گیرد. سنسور هشدار درب نی یکی دیگر از سنسورهایی است که روی یخچال و فریزرهای ساید بای ساید تعبیه می‌شود که حتی در نمونه‌های قدیمی نیز در اختیار کاربران قرار دارد. این سنسورها در اصل زمانی که درب یخچال برای مدت زمان طولانی باز مانده باشد فعال شده و شروع به آلارم دادن می‌کنند. به این ترتیب کاربر متوجه می‌شود که درب یخچال یا فریزر باز است و باید هرچه سریع‌تر آن را ببندد.

داشتن سیستم خنک کننده کولینگ پلاس

تعبیه سیستم خنک‌کننده Twin Cooling Plus در یخچال‌های ساید بای ساید یکی دیگر از مزایایی است که این نمونه از یخچال فریزرها نسبت به نمونه دوقلوی خود دارند. سیستم خنک‌کننده Twin Cooling Plus در اصل یک سیستم خنک‌کننده که به سیستم خنک‌کننده دوگانه سوز مشهور است. در این سیستم کنترل زیادی روی دما و رطوبت محیط و محفظه یخچال وجود دارد. در یخچال و فریزرهایی که تاکنون به بازار عرضه شده‌اند دو نوع سیستم خنک‌کننده موجود است. یکی از سیستم‌های خنک‌کننده با نام سیستم دی فراست و دیگری با نام نو فراست شناخته می‌شود. اما سیستم خنک‌کننده از نوع Twin Cooling Plus سیستمی است که هم هوای خنک داخل فریزر و یخچال را ایجاد می‌کند و هم اینکه عملیات مرطوب سازی را نیز انجام می‌دهد. به این ترتیب مواد غذایی مثل انواع میوه و سبزی علاوه بر اینکه خنک نگه داش می‌شوند و یا در فریزر منجمد می‌شوند، تازگی و طراوت آن‌ها نیز کاملاً حفظ می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین موتور یخچال کدام برند است؟  

داشتن محفظه نگهداری مواد غذایی

در بیشتر یخچال فریزرهای ساید بای ساید موجود در بازار یک محفظه و یا کشو خلأ یا به عبارت دیگر فاقد اکسیژن وجود دارد. این محفظه برای نگهداری مواد غذایی با مدت زمان بسیار بالا قابل استفاده است. سیستمی که از آن برای طراحی این محفظه‌ها در یخچال و فریزرها استفاده می‌شود، با نام Vacuum Fresh شناخته می‌شود و در اکثر یخچال فریزرهای ساید بای ساید جدید و مدرن امروزی وجود دارد. در این سیستم تمام هوای داخل محفظه یا کشو خارج می‌شود و در نتیجه هیچ مولکول اکسیژنی در آن وجود ندارد. این امر باعث می‌شود تا عمل اکسیداسیون مواد غذایی در مدت زمان طولانی‌تری انجام شود و در نتیجه طول عمر و ماندگار میوه‌ها و سبزی‌هایی که در این قفسه قرار می‌گیرند تا حد قابل توجهی افزایش می‌یابد.

داشتن فیلتر برای ماندگاری موادغذایی

در مقایسه یخچال ساید بای ساید با دوقلو این دستگاه ها دارای فیلتر مخصوص هستند. تعبیه و وجود انواع مختلف فیلترهای در یخچال‌های ساید بای ساید از دیگر مزایای این نمونه از یخچال و فریزرهای موجود در بازار است. این فیلترها که هر کدام کاربرد خاصی دارد باعث می‌شوند تا اولاً محفظه یخچال به دلیل ماندن مواد غذایی در آن بو نگیرد و از طرفی هر کدام از آن‌ها بسته به ساختار و نوع طراحی که دارند مانع رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها در محفظه یخچال می‌شوند. علاوه بر همه آنچه گفته شد در یخچال فریزرهای ساید بای سایدی که طی چند سال اخیر توسط برندهای تولید کننده این دستگاه‌ها طراحی و به بازار عرضه شده‌اند، دو سیستم Super Cool و Super Freez وجود دارد.

داشتن سیستم سوپر کول

یک فرق یخچال ساید با دوقلو داشتن سیستم Super cool برای ماندگاری موتور است. زمانی که شما مواد غذایی گرم را داخل یخچال و یا فریزر خود قرار می‌دهید، به دلیل افزایش دمای محیط یخچال، انرژی زیادی صرف می‌شود تا دمای یخچال به حالت عادی برگردد. در این حالت نه تنها به موتور دستگاه فشار زیادی وارد می‌شود بلکه کمپرسور تعبیه شده داخل یخچال نیز با فشار بیشتری کار خواهد کرد. این مسئله باعث کاهش طول عمر موتور یخچال و فریزر می‌شود. اما وجود سیستم‌های Super Cool و Super Freez باعث می‌شود تا حتی اگر شما مواد غذایی بسیار داغی را داخل یخچال و فریزر خود قرار دهید، به سرعت دمای مواد غذایی کاهش یابد و در نتیجه به موتور و یا کمپرسور یخچال فشار زیادی وارد نشود.

معایب یخچال ساید بای ساید

برای دانستن فرق یخچال ساید با دوقلو باید از معایب یخچال های ساید هم اطلاعات کافی داشته باشید. چرا که یخچال فریزرهای ساید بای ساید هم مانند همه انواع لوازم خانگی موجود در بازار دارای مزایا و معایب منحصر به فرد خود هستند. با وجود اینکه مزایای این یخچال‌ها بیشتر از معایب آن‌ها است اما به هر حال زمانی که قرار است این دستگاه‌ها را خریداری و انتخاب کنید باید علاوه بر دانستن معایب آن‌ها، به مزایای این یخچال و فریزرها نیز اشراف کافی داشته باشید تا در صورت نیاز نمونه‌های دیگری از این یخچال فریزرها را خریداری کنید. معایب یخچال ساید بای ساید عبارتند از:

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی يخچال فريزر ديپوينت

جابجای سخت و وزن بالا

اولین و مهم‌ترین ایراد و عیب یخچال و فریزرهای ساید بای ساید که در مقایسه با یخچال فریزرهای دوقلو بیشتر به چشم می‌آید، سنگین بودن آن‌ها است. این موضوع باعث می‌شود تا جابجا کردن این دستگاه‌ها سخت باشد. سنگین بودن یخچال و فریزرهای ساید بای ساید به خصوص برای آن دسته از مشتریانی که مجبور به عوض کردن محل زندگی خود در فاصله‌های زمانی کوتاه مدت هستند، یک ایراد بزرگ به حساب می‌آید.

تعویض فیلتر آب سردکن

روی همه انواع یخچال و فریزرهای ساید بای ساید یک دستگاه آبسرد کن وجود دارد که این دستگاه آب‌سردکن دارای یکسری فیلتر تصفیه آب است. هر چند وجود دستگاه آب سرد کن چه از نوع مخزن دارد و چه از نوعی که قابلیت اتصال به آب شهری را دارد یک مزیت به حساب می‌آید، اما کاربر باید هر شش ماه یک‌بار فیلترهای این دستگاه‌ها را تعویض نماید. در نتیجه هر شش ماه یک‌بار باید یک هزینه جداگانه برای تعویض این فیلترها پرداخت نماید. علاوه رب این معمولاً به دلیل قرار گرفتن دستگاه‌ها مختلف از جمله آب‌سردکن، مانیتور و تجهیزات جانبی دیگر، ظرفیت یخچال و فریزرهای ساید بای ساید کمتر از ظرفیت اسمی آن‌ها خواهد بود به این ترتیب این دستگاه‌ها برای خانواده‌هایی که جمعیت بالاتر از ۵ نفر دارند، انتخاب چندان مناسبی نیستند و بهتر است به جای آن‌که از یخچال و فریزرهای دو قلو استفاده شود.

یخچال ساید بهتره یا دوقلو ؟

حالا که مقایسه یخچال ساید بای ساید با دوقلو پرداختیم و مزایا و معایب هر محصول را گفتیم شاید به نتیجه کلی رسیده باشید. به طور کلی با توجه به آنچه در بالا به آن اشاره شد، برای پاسخ به این سؤال که آیا یخچال ساید بای ساید بهتر است یا یخچال دوقلو، نمی‌توان یک جواب ثابت ارائه کرد. بسته به سبک زندگی و تعداد افرادی که در خانه شما زندگی می‌کنند، انتخاب هر آیتم متفاوت است. از این رو در بخش آخر این مطلب ما سعی کردیم تا به صورت کاملاً مختصر و کوتاه به آیتم‌ها و نکاتی که ر هنگام انتخاب یخچال و فریزر باید به آن‌ها توجه کنید اشاره کنیم تا بتوانید انتخاب بهتر و مناسب‌تری داشته باشید. اگر به این نکات توجه کنید قطعاً می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین دستگاه را برای خود و خانواده‌تان انتخاب نمایید.

برای انتخاب یخچال و فریزر باید به موارد و نکات زیادی توجه کنید که عبارتند از:

توجه به جمعیت خانه

بعد از اینکه میزان هزینه‌ای که می‌خواهید برای خرید دستگاه خود پرداخت کنید را مشخص کردید، نیازها و انتظاراتی که از یک یخچال یا فریزر دارید را مشخص کنید. تعداد افراد خانواده نیز بسیار مهم است. اگر تعداد افراد خانواده شما بیشتر از ۴ نفر هستند حتماً باید یخچال‌هایی با ظرفیت  حجم زیاد را انتخاب کنید.

درنظر گرفتن شرایط مالی

نکته دوم  که در فرق یخچال ساید با دوقلو و خرید یخچال که باید به آن توجه کنید این است که میزان بودجه‌ای را که برای خرید دستگاه در نظر گرفته‌اید مشخص کنید تا بتوانید بر اساس همان بودجه کالای مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

بیشتر بخوانید: ارزان‌ترین یخچال چهار درب در بازار کدام است؟

مدت زمان استفاده از یخچال

میزان استفاده از یخچال در طول روز را مشخص کنید. اگر همه افراد خانواده شما بیشتر اوقات را خارج از خانه سپری می‌کنند بنابراین زمان استفاده از یخچال برای شما بسیار کمتر از زمان استفاده در خانواده‌های است که اکثر افراد خانواده مدت زمان زیادی از روز را در خانه سپری می‌کنند. در هنگام خرید و انتخاب یخچال و فریزر، به چیدمان یخچال و فریزر نیز توجه کنید. از طرفی حتماً به سلیقه و علاقه خود در انتخاب یخچال و فریزر دقت لازم و کافی را داشته باشید. بعد از توجه به این نکات در هنگام انتخاب و خرید یخچال به نوع موتور یخچال و فریزر نیز توجه کافی را داشته باشید. موتور یخچال و یا فریزر از مهم‌ترین بخش‌های این دستگاه‌ها است و در نتیجه توجه به کیفیت موتور در هنگام خرید یخچال باید یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شما باشد.

توجه به برچسب انرژی

یک نکته مهم در فرق یخچال ساید با دوقلو به برچسب انرژی مربوط می شود. روی یخچال‌های ایرانی برچسب انرژی وجود دارد که نشان دهنده میزان مصرف برق در این دستگاه‌ها است. هرچه این برچسب انرژی در رده بالاتری باشد، مصرف انرژی در دستگاه کمتر است. بنابراین سعی کنید که یخچال و فریزرهایی را انتخاب نمایید که مصرف انرژی در آن‌ها کم باشد. به این ترتیب می‌توانید در مصرف برق و هزینه ماهانه آن تا حد قابل توجهی صرفه‌جویی کنید.

توجه به گارانتی محصول

اینکه یخچال ساید بهتره یا دوقلو باید گارانتی را هم درنظر بگیرید. در واقع زمانی که می‌خواهید یخچال و فریزر مورد نیاز خود را انتخاب نمایید، حتماً به گارانتی و خدمات پس از فروش آن و همچنین در دسترس بودن این خدمات و یا حتی قطعات دستگاه در صورت خرابی آن‌ها توجه کنید. گارانتی موتور یخچال از اهمیت بیشتری نسبت به گارانتی سایر قطعات یخچال برخوردار است. از این رو حتماً یخچال و فریزری را انتخاب نمایید که گارانتی موتور برای آن تعریف شده باشد.

در واقغ فرق یخچال ساید با دوقلو  گاهی فقط به گارانتی مربوط می شود. پس برای اینکه بتوانید انتخاب مناسبی از میان یخچال و فریزرهای موجود در بازار داشته باشید، حتماً به رنگ یخچال و همخوانی آن با سایر لوازم خانگی موجود در خانه به خصوص آشپزخانه توجه کنید. سایز دستگاه، ظرفیت یخچال و راحتی حمل و نقل نیز از جمله مواد دیگری است که باید در هنگام انتخاب یخچال به آن توجه کنید.

بیشتر بخوانید: بررسی یخچال فریزر هایسنس از ارزان ترین تا گران ترین

سخن پایانی

در این مطلب سعی شد تا اولاً به مقایسه یخچال و فریزرهای ساید بای ساید با یخچال فریزرهای دوقلو بپردازم و علاوه رب معرفی قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن‌ها، مزایا و معایب هر کدام را نیز مورد نقد و بررسی قرار دهیم. اگر به نکاتی که در خصوص این نوع یخچال و فریزرها در این مطلب گفته شد توجه کنید و آن‌ها را به خاطر بسپارید، قطعاً می‌توانید انتخاب مناسبی از میان همه یخچال و فریزرهای موجود در بازار لوازم خانگی داشته باشید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!