تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای خرید دستگاه مایکروویو

راهنمای خرید ماکروفر/ مایکروفر چند لیتری خوبه ؟

راهنمای خرید
راهنمای خرید ماکروفر به عنوان وسیله‌ای کاربردی می‎‌تواند در خرید بهتر کمک زیادی به شما کند. در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی شما می‌توانید در صرفه‌جویی انرژی نقش داشته و از وقت خود استفاده بهینه‌ای داشته باشید. دستگاه مایکروفر یکی از کاربردی‌ترین محصولات موجود در آشپزخانه است که به شکل قابل توجهی زمان را مدیریت می‌کند.

راهنمای خرید ماکروفر به عنوان وسیله‌ای کاربردی می‎‌تواند در خرید بهتر کمک زیادی به شما کند. در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی شما می‌توانید در صرفه‌جویی انرژی نقش داشته و از وقت خود استفاده بهینه‌ای داشته باشید. دستگاه مایکروفر یکی از کاربردی‌ترین محصولات موجود در آشپزخانه است که به شکل قابل توجهی زمان را مدیریت می‌کند.

تصلا- اگر شاغل هستید و مجبور به گذراندن ساعات زیادی از روز در محل کار هستید، خرید یک دستگاه مایکروفر را به شما توصیه می‌کنیم. اما قبل از آن حتما راهنمای خرید ماکروفر را هم بخوانید. داشتن اطلاعات در مورد اینکه آیا مایکروفر چند لیتری خوبه و یا چه مارکی بهتر است، می‌تواند قدرت انتخاب شما را بیشتر کند. خرید لوازم برقی آشپزخانه به عوامل مختلفی بستگی دارد که برای هر محصول باید به نکات متفاوتی توجه کنیم. در ادامه با سایت اخبار لوازم خانگی تصلا همراه باشید تا شما را با نکات مهم در خرید مایکروفر آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: تفاوت ماکروفر و ماکروویو چیست؟

راهنمای خرید مایکروفر

برای خرید لوازم برقی آشپزخانه انتخاب برند باکیفیت اهمیت بسیاری دارد. البته طبق راهنمای خرید ماکروفر در کنار برند و کیفیت عوامل دیگری نیز در انتخاب صحیح نقش دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

نوع مایکروویو

 دستگاه مایکروویو به سه نوع توکار، رومیزی و بالای اجاق‌گاز تقسیم می‌شود. شما باید بر اساس فضای آشپزخانه خود یکی از این سه نوع مایکروویو را انتخاب کنید. بهترین گزینه برای آشپزخانه‌های کوچک استفاده از مایکروویوی است که به صورت توکار در آشپزخانه جای گرفته و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

البته مایکروویوهای رومیزی و بالای اجاق‌گاز نیز این قابلیت را دارند که بخش کمتری از فضای کلی آشپزخانه را اشغال کنند. دستگاه مایکروویو رومیزی نسبت به دو مدل دیگر قیمت کمتری داشته و نصب و استفاده از آن نیز آسان‌تر است. مایکروویوهای توکار قابلیت نصب داخل فضایی بین کابینت‌ها را دارند و شما می‌توانید رنگ و مدل دستگاه را با کابینت‌های آشپزخانه هماهنگ کنید.

معمولا مایکروفرهای توکار به صورت کشویی نیز سفارش داده می‌شوند. به این شکل که شما برای باز کردن درب مایکروفر کافی است آن را به صورت کشویی از جای اصلی خود بیرون آورده و استفاده کنید. نکته قابل توجه در مایکروویوهای بالا اجاقی، استفاده از آن‌ها به عنوان هود آشپزخانه است. بعضی از مدل‌های موجود در بازار به سیستم تهویه مجهز هستند که شما می‌توانید هنگام آشپزی به عنوان هود نیز از آن‌ها استفاده کنید.

ابعاد دستگاه

یکی دیگر از نکات مهم در خرید مایکروفر توجه به ابعاد دستگاه است. اگر قصد خرید مایکروفر رومیزی دارید باید به ابعاد و اندازه دستگاه توجه کنید. انواع مایکروفر در سایزهای مختلفی طراحی می‌شوند و شما می‌توانید فضای مورد نظر خود را اندازه‌گیری کرده و بر اساس آن یک دستگاه مناسب خریداری کنید. این نوع از مایکروویو نسبت به مدل‌های دیگر قیمت بیشتری دارد.

ظرفیت داخلی دستگاه

نکته مهم دیگر در راهنمای خرید ماکروفر در نظر گرفتن ظرفیت داخلی یا حجم دستگاه است. ظرفیت مایکروفر با واحد اندازه‌گیری لیتر محاسبه می‌شود. انواع دستگاه مایکروویو با ظرفیت‌های متنوعی مانند ۲۰ لیتری، ۲۵ لیتر، ۳۲ لیتر و… در بازار موجود هستند که شما با توجه به نیاز خود می‌توانید دستگاه مناسبی انتخاب کنید. اگر در یک خانواده پرجمعیت زندگی می‌کنید یک مایکروویو با ظرفیت بیش از ۲۵ لیتر برای شما مناسب خواهد بود.

توان مصرفی دستگاه

مطابق با راهنمای خرید ماکروفر این دستگاه از مقدار توان مصرفی مشخصی برخوردار هستند. توان مصرفی دستگاه بر روی عملکرد آن تأثیر می‌گذارد و به همین جهت اگر انتظار بالایی از کارکرد بهینه لوازم برقی خود دارید می‌توانید از وسایلی استفاده کنید که توان مصرفی بالایی دارند.

مقدار استاندارد توان مصرفی بیشتر دستگاه‌های مایکروویو بین ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ وات است. بر اساس نیاز و بودجه مورد نظر خود می‌توانید دستگاهی با توان مصرفی مناسب انتخاب کنید. مایکروفرهایی که اندازه متوسطی دارند معمولا بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ وات توان مصرفی دارند. همچنین مایکروفر با ابعاد بسیار کوچک با توان مصرفی بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ وات به فروش می‌رسند.

برنامه‌های پخت

طبق راهنمای خرید ماکروفر برنامه پخت در ماکروویو به شما کمک می‌کند تا استفاده بهتری از دستگاه داشته باشید. هر چه قابلیت‌ها و برنامه‌های پخت دستگاه متنوع‌تر باشد، به همان اندازه نیز قیمت مایکروویو افزایش پیدا می‌کند. با تنظیم دستگاه و انتخاب برنامه‌های پخت می‌توانید مواد غذایی مختلف را توسط این دستگاه تهیه کرده و میل کنید.

امکانات دستگاه

میکی از نکات مهم در خرید مایکروفر توجه به امکانات دستگاه است. ایکروویوهای جدید دارای قابلیت‌های متفاوتی نسبت به دستگاه‌های قدیمی هستند. این امکانات مایکروفر را به دستگاهی کامل‌تر تبدیل کرده که برای پخت و گرم کردن غذا به بهترین شکل می‌توانید از آن استفاده کنید. قابلیت فن کانوکشن، گریل، تکنولوژی اینورتر و… از ویژگی‌های مهم بعضی از مدل‌های مایکروویو هستند.

یکی از مهمترین قابلیت‌های موجود در این دستگاه فن کانوکشن است. این فن به پخت یکنواخت و سریع غذا کمک می‌کند. وظیفه فن کانوکشن انتقال گرما به تمام قسمت‌های غذا به صورت یکسان و یکنواخت است. به این ترتیب توسط این فناوری غذای شما به صورت کامل پخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: مشخصات اون توستر خوب/ آون توستر ایرانی خوبه؟

مایکروفر چند لیتری خوبه؟

بهترین ظرفیت مایکروویو برای خانواده‌های ۲ تا ۴ نفره بین ۱۵ تا ۲۰ لیتر است. این اعداد با افزایش ظرفیت دستگاه بالاتر رفته و حجم مصرفی نیز به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد. خانواده‌های ۴ تا ۵ نفره می‌توانند از مایکروویوهای استفاده کنند که بین ۲۵ تا ۳۰ لیتر ظرفیت دارند.

مایکروفرهایی که ظرفیت بیشتری دارند از قابلیت‌های متنوع‌تری نیز برخوردار هستند. بیشترین میزان خرید این دستگاه به محصولاتی مربوط می‌شود که بیش از ۲۵ لیتر ظرفیت دارند. در این محصولات شما می‌توانید از برنامه‌های متنوع پخت، قابلیت کباب کردن مواد غذایی و… در کنار گرم کردن و یخ‌زدایی استفاده کنید.

راهنمای خرید ماکروفر و انواع آن

همان‌طور که اشاره کردیم دستگاه مایکروفر به سه نوع رومیزی، بالا اجاقی و توکار تقسیم می‌شود. در دسته‌بندی این دستگاه باید به سه حالت سولو، کانوکشن و گریل نیز اشاره کنیم.

اگر از مایکروویو انتظار گرم کردن غذا و پخت غذاهایی ساده را دارید، بهترین گزینه برای شما مایکروویو سولو است. سولو به شما این امکان را می‌دهد تا مواد غذایی مختلف را گرم کرده و غذاهایی ساده را توسط دستگاه تهیه کنید.

فناوری کانوکشن که پیشتر به آن اشاره کردیم نیز مناسب پخت غذاهایی مانند کباب و تهیه انواع کیک و پیتزا است. در حالت گریل شما می‌توانید برای کبابی کردن گوشت و مواد غذایی مختلف از این قابلیت استفاده کنید.

کدام مایکروفر بهتر است ؟

انتخاب بهترین مایکروفر به نیاز و انتظار شما از این دستگاه بستگی دارد. تمام موارد ذکر شده در راهنمای خرید مایکروویو مانند ابعاد دستگاه، ظرفیت داخلی، نوع دستگاه، توان مصرفی و… از مواردی هستند که می‌توانند در خرید محصول اهمیت داشته باشند. ویژگی‌های مایکروفر ارزش و کیفیت آن را مشخص می‌کند، به همین جهت هنگام خرید بهترین مایکروویو به ویژگی‌ها و قابلیت‌های دستگاه توجه ویژه‌ای داشته باشید.

نکته قابل توجه در خرید بهترین مایکروفر، انتخاب برند محصول است. در حال حاضر برندهای سامسونگ، ال جی، بوش، دوو، فلر، کنوود و… از بهترین مارک‌های موجود در بازار هستند. در ادامه به مهمترین ویژگی‌های دستگاه مایکروفر اشاره می‌کنیم.

قابلیت یخ‌زدایی

یخ‌زدایی مهمترین ویژگی انواع مایکروویو است که در کمترین زمان مواد غذایی منجمد را گرم کرده و یخ را ذوب می‌کند. در واقع بیشترین استفاده از دستگاه مایکروفر به ویژگی یخ‌زدایی مربوط می‌شود.

قابلیت پیش گرمایش

یکی دیگر از مهمترین ویژگی‌های مایکروفر قابلیت پیش گرمایش است. با کمک این ویژگی شما می‌توانید دستگاه را برای سرعت بخشیدن به فرایند گرم کردن، از قبل آماده کنید. این ویژگی در گرم شدن مواد غذایی و پخت آن‌ها تأثیر بسیاری دارد، به این ترتیب هنگام خرید آن را در نظر داشته باشید.

قابلیت پخت اتوماتیک

برای تهیه یک غذای ساده کافی است از تنظیمات پخت اتوماتیک استفاده کنید. با استفاده از این ویژگی بدون نیاز به تنظیماتی خاص غذای شما در ساعتی مشخص آماده می‌شود. البته تنها بعضی از مدل‌های دستگاه مایکروویو به این قابلیت مجهز هستند.

تایمر

برنامه‌های پخت و قابلیت تنظیم زمان از دیگر ویژگی‌های کاربردی این دستگاه هستند. با تنظیم تایمر دستگاه شما می‌توانید با خیالی آسوده به کارهای روزمره خود بپردازید. با فعال کردن تایمر غذا در ساعت مشخصی که شما تعیین کرده‌اید، پخته شده و دستگاه به شما زمان اتمام طبخ را اعلام می‌کند.

سینی چرخان

قابلیت چرخش سینی داخل دستگاه باعث می‌شود تا غذا بهتر گرم یا پخته شود. با استفاده از این ویژگی شما نیازی به حرکت دادن ظرف غذا بر روی سینی نخواهید داشت. یکی دیگر از ویژگی‌های مایکروویو طبقه فلزی با قابلیت جابجایی است. بعضی از محصولات به یک طبقه مشبک فلزی مجهز شده‌اند که شما می‌توانید غذا را برای گرم کردن در فاصله بالاتری از سطح دستگاه قرار دهید.

بیشتر بخوانید: سولاردوم چیست و کدام سولاردوم را انتخاب کنیم؟

نکات مهم در خرید مایکروفر

  • مکان قرارگیری مایکروویو در آشپزخانه را اندازه‌گیری کنید تا هنگام خرید در خصوص ابعاد و اندازه دستگاه با مشکلی مواجه نشوید.
  • برندهای مختلف داخلی و خارجی را برای خرید مایکروفر بررسی و مقایسه کنید. در سایت‌های اینترنتی نظرات کاربران را برای انتخابی معقول مطالعه کنید.
  • بودجه مورد نظر خود برای خرید محصول را از قبل مشخص کنید تا هنگام خرید انتخاب مناسب و معقولی داشته باشید.
  • ظرفیت و حجم دستگاه را بر اساس تعداد اعضای خانواده و میزان مصرف در نظر بگیرید. به عنوان مثال یک مایکروفر بزرگ با ظرفیت ۵۶ لیتر، محصول مناسبی برای یک خانواده چهار نفری نخواهد بود.
  • بر اساس انتظار خود از قابلیت‌های دستگاه محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر ویژگی کانوکشن برای پخت بهتر کیک و غذاهایی مانند پیتزا برای شما اهمیت دارد، هنگام خرید باید به این قابلیت توجه داشته باشید.
  • اگر سرعت گرم شدن و طبخ غذا برای شما اهمیت دارد، به توان مصرفی دستگاه دقت کنید.
  • صدای دستگاه هنگام کار از دیگر نکاتی است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید. بسیاری از محصولات موجود در بازار به عملکرد بی‌صدا مجهز هستند.
  • قبل خرید از فروشنده بخواهید تا دستگاه را برای شما تست کرده و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  • کارت گارانتی یا ضمانت‌نامه محصول را از فروشنده یا نمایندگی دریافت کنید.

قیمت مایکروفر

حال که با ویژگی‌ها و قابلیت‌های انواع دستگاه مایکروویو آشنا شدیم، می‌توانیم بر اساس بودجه خود محصولی مناسب و کاربردی تهیه کنیم. در ادامه به معرفی بعضی از این محصولات و قیمت آن‌ها می‌پردازیم.

مایکروویو سامسونگ مدل GE286B

این محصول از سامسونگ یکی از بهترین مایکروفرهای این برند محسوب می‌شود. محفظه سرامیکی داخل دستگاه از مهمترین مزایای آن به شمار می‌آید که هنگام تمیز کردن با مشکلی روبرو نخواهید شد.

ظرفیت مایکروویو سامسونگ ۲۸ لیتر بوده و دارای پانزده برنامه پخت است. این دستگاه ۹۵۰ وات توان مصرفی داشته و به قابلیت گریل مجهز شده است. سیستم پخت ترکیبی و قابلیت یخ‌زدایی از دیگر ویژگی‌های آن محسوب می‌شود. صفحه کلید این مایکروفر لمسی بوده و به قفل کودک نیز مجهز شده است.

  • قابلیت تنظیم زمان برای پخت
  • سیستم پخت سریع
  • مجهز به فناوری کانوکشن
  • دارای سیستم پخت یکنواخت
  • دارای ظرف مخصوص جهت سرخ کردن مواد غذایی

قیمت این محصول از ۹،۳۹۰،۰۰۰ تا ۹،۹۸۰،۰۰۰ تومان متغیر است.

مایکروویو پاناسونیک مدل NN-ST34

مایکروفر پاناسونیک از پرفروش‌ترین محصولات موجود در بازار است که با ظرفیت ۲۵ لیتر به فروش می‌رسد. این دستگاه تا ۸۰۰ وات توان مصرفی دارد.

  • دارای برنامه پخت
  • قابلیت یخ‌زدایی
  • قابلیت تنظیم زمان
  • دارای صفحه ‌نمایش LCD

این محصول از برند پاناسونیک با قیمتی متغیر از ۴،۰۰۰،۰۰۰ تا ۵،۶۰۰،۰۰۰ تومان در بازار موجود است.

مایکروویو تکنو مدل ۳۴۲

این محصول از برند تکنو با طراحی زیبا در رنگ نقره‌ای تولید شده است. این دستگاه دارای صفحه نمایش دیجیتال بوده و کلیدهای آن به صورت مکانیکی طراحی شده است.

  • توان مصرفی برابر با ۹۰۰ وات
  • ظرفیت داخلی ۳۰ لیتر
  • دارای برنامه‌های پخت
  • مجهز به قابلیت گریل، پخت ترکیبی و یخ‌زدایی
  • دارای تایمر ۶۰ دقیقه‌ای و قابلیت تنظیم زمان

قیمت مایکروفر تکنو از ۳،۷۵۰،۰۰۰ تا ۴،۶۰۰،۰۰۰ تومان متغیر است.

مایکروویو سامسونگ مدل ۴۰LIT

  • هزار وات توان مصرفی
  • ظرفیت ۴۰ لیتر
  • دارای ۱۸ برنامه پخت
  • مجهز به قابلیت فن کانوکشن و گریل
  • دارای قابلیت پخت ترکیبی و یخ‌زدایی
  • قابلیت تنظیم زمان
  • جنس محفظه داخلی از سرامیک
  • دارای صفحه کلید لمسی
  • مجهز به قفل کودک

این محصول با قیمتی متغیر از ۴،۴۰۰،۰۰۰ تا ۵،۹۰۰،۰۰۰ تومان در بازار موجود است.

مایکروویو مایدیا مدل AC034AB6

این محصول پرفروش‌ترین مایکروفر برند مایدیا است که در رنگ استیل تولید شده است. مایکروویو مایدیا دارای صفحه نمایش دیجیتال بوده و تا ۳۲ لیتر ظرفیت دارد. این دستگاه به ۱۰ برنامه پخت مجهز شده و قابلیت گریل کردن مواد غذایی را دارد.

توان مصرفی مایکروفر مایدیا هزار وات بوده و هنگام استفاده از قابلیت گریل توان مصرفی به ۱۱۰۰ وات می‌رسد. فن کانوکشن، سیستم یخ‌زدایی و پخت ترکیبی از دیگر ویژگی‌های مهم این محصول هستند. با استفاده از این مایکروویو شما می‌توانید زمان پخت غذا را توسط تایمر ۹۹ دقیقه‌ای تنظیم کنید. محفظه داخلی محصول از جنس استیل بوده و به قفل کودک نیز مجهز شده است.

قیمت تقریبی این محصول از برند مایدیا ۷،۵۵۰،۰۰۰ تومان است.

مایکروویو میگل مدل GMW342

  • ظرفیت داخلی ۳۴ لیتر
  • دارای برنامه پخت
  • ۱۵۵۰ وات توان مصرفی
  • مجهز به فن کانوکشن و سیستم یخ‌زدایی
  • دارای جوجه‌گردان
  • مجهز به تایمر ۹۵ دقیقه‌ای
  • دارای قفل کودک
  • جنس محفظه داخلی از استیل ضدزنگ

این دستگاه با قیمت تقریبی ۹ میلیون تومان در بازار موجود است.

مایکروویو فلر مدل MW202

این محصول از برند فلر با ظرفیت ۲۰ لیتر در رنگ نقره‌ای و مشکی طراحی و تولید شده است. این محصول نیز مانند دیگر مایکروفرهای معرفی شده دارای برنامه پخت بوده و با استفاده از ۸ برنامه پخت شما می‌توانید غذاهای متنوعی تهیه کرده و میل کنید. این محصول به هیچ کدام از قابلیت‌های کانوکشن و گریل مجهز نشده است و شما می‌توانید از سیستم یخ‌زدایی در این دستگاه استفاده کنید.

قیمت تقریبی مایکروویو فلر حدود ۵،۷۵۰،۰۰۰ تومان است.

سخن پایانی

آنچه در راهنمای خرید ماکروفر خواندید به شما در انتخاب بهتر این دستگاه کمک زیادی می کند. در این مطلب تعدادی زیادی ماکروفر و ویژگی و مشخصات آنها را با هم بررسی کردیم. البته اطلاع پیدا کردن از سایر مصرف کنندگان هم در زمان خرید مفید واقع می شود.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3.1 / 5. تعداد آرا: 7

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

WhatsApp Image 2020-11-13 at 11.16.28
مرضیه محمدی
۱۴۰۰/۰۵/۰۲
مرضیه محمدی هستم. از سال 96 مشغول نوشتن و تولید محتوا هستم. در حال حاضر افتخار همکاری با مجموعه تصلا در بخش تحریریه را دارم. مطالبی که من تهیه می کنم در خصوص محتواهای کاربردی مربوط به راهنمای خرید، نگهداری و... انواع لوازم خانگی از برندهای مختلف است.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | سولاردم بهتر است یا آون توستر ✔️ مقایسه مایکروفر، توستر و سولاردوم
    آگوست 10, 2021

    […] بیشتر بخوانیدد: راهنمای خرید ماکروفر/ مایکروفر چند لیتری خوبه ؟ […]

    تعمیرات کاراباما
    ژوئن 6, 2023

    ممنون مقاله فوق العاده ای بود

لینک کپی شد!