تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

هر آنچه باید درباره قابلمه استیل بدانید

راهنمای خرید
قابلمه استیل چه مارکی خوبه ؟ قابلمه استیل یکی از انواع ظروف پخت و پز است که در بازار وجود دارد. هم مدل ایرانی و هم مدل خارجی قابلمه استیل در میان گزینه‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید، وجود دارد که شما باید براساس سلیقه، نیاز و بودجه خود بهترین تصمیم را بگیرید. اگرچه به جز […]

قابلمه استیل چه مارکی خوبه ؟ قابلمه استیل یکی از انواع ظروف پخت و پز است که در بازار وجود دارد. هم مدل ایرانی و هم مدل خارجی قابلمه استیل در میان گزینه‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید، وجود دارد که شما باید براساس سلیقه، نیاز و بودجه خود بهترین تصمیم را بگیرید. اگرچه به جز استیل ظروف پخت و پز با جنس‌های دیگری مانند تفلون، چدن، سرامیک و… نیز در بازار وجود دارد اما برخی معتقدند استیل در برابر حرارت هیچگونه سمی تولید نمی‌کند و از این رو بهتر است در آشپزخانه از قابلمه استیل استفاده شود.

ظروف استیل اگر از جنس خوبی باشند زنگ نمی‌زند و بنابراین مدت زمان زیادی می‌توانید از آن استفاده کنید. این یکی دیگر از دلایلی است که برخی از افراد استفاده از قابلمه استیل را ترجیح می‌دهند و یا حداقل سعی می‌کنند یک قابلمه از این جنس در آشپزخانه خود داشته باشد. در مطلب هر آنچه باید درباره قابلمه استیل بدانید قصد داریم همه چیز را درباره این ظروف بررسی کنیم و در نهایت لیستی از انواع برندهای تولید کننده این محصول ارائه دهیم. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با سایت اخبار لوازم خانگی تصلا تا انتهای این مطلب  همراه باشید.

چرا قابله استیل بخریم؟

قبل از هر چیز ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم که با وجود جنس‌های مختلف ظروف پخت و پز که برخی از آنها نیز بسیار گل کرده و محبوب شده‌اند؛ اصلا چرا باید قابلمه استیل بخریم. دلایل زیادی برای این کار وجود دارد که در ادامه به برخی از این دلایل اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: معرفی و قیمت انواع سرویس قابلمه سرامیکی

عمر بالایی دارد

اولین دلیل برای خرید سرویس قابلمه استیل آلمانی یا سایر برندها این است که عمر بالایی دارد. البته این در صورتی که جنس خوب و مطمئنی را بخرید. معمولا ظروف استیل زنگ نمی‌زند، خراشیده نمی‌شود، نمی‌شکند و تا سال‌های سال با همان شکل اولیه برایتان کار خواهد کرد.

طعم غذا را تغییر نمی‌دهد

برخی از ظروف پخت و پز مانند چدن و مس زمانی که غذا درآنها می‌پزید، کمی مزه آن را تغییر می‌دهند. برخی از افراد ممکن است چنین چیزی را دوست داشته باشند اما برخی هم ممکن دلشان نخواهد طعم غذایشان تغییر کند و یا حتی به برخی از فلزات حساسیت داشته باشند. این کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. هنگام غذا پختن با ظروف استیل چنین اتفاقی برایتان نمی‌افند و بنابراین اگر جزو دسته دوم هستید، قابلمه استیل انتخاب مناسبی برای شما خواهد یود.

سالم و بهداشتی

برای ساخت قابلمه استیل برخلاف برخی از قابلمه‌های نچسب، از هیچگونه ماده شیمیایی و مضری استفاده نشده است. بنابراین در صورتی که غذایتان به ته قابلمه چسبید دیگر نگران نخواهید شد که مواد سمی از کف قابلمه خارج شود. فقط کمی برای شستشوی آن به زحمت می‌افتید.

مقرون به صرفه

ظروف پخت و پز استیل نسبت به سایر ظروف قیمت ارزان‌تری دارند. بنابراین اگر به دنبال گزینه‌ای می‌گردید که هم باکیفیت باشد و هم قیمت مناسبی داشته باشد، استیل انتخاب خوبی است. دلیل دیگر مقرون به صرفه بودن این ظروف عمر بالایی است که دارند. معمولا جنس‌های دیگر قابلمه، مانند قابلمه استیل برای شما مادام‌العمر کار نخواهند کرد و شما مجبور خواهید شد برای خرید دوباره آنها، مجددا هزینه کنید.

بیشتر بخوانید: قیمت سرویس قابلمه تفلون از ارزان‌ترین تا گران‌ترین

شستشوی راحت

ظروف استیل را هم با مایع ظرفشویی به راحتی می‌توان شست و هم به دلیل ضد زنگ بودنشان به راحتی می‌توان آنها را درون ماشین ظرفشویی قرار دارد. فقط باید به این نکته توجه داشته باشید که در شستشوی قابلمه استیل دمای آب نباید بیشتر از ۵۰ درجه سانتیگراد باشد.

از دیگر ویژگی‌های ظروف پخت و پز استیل که دلایل مهمی برای انتخاب و خرید آنها محسوب می‌شوند می‌توان به استفاده آسان، ظاهری زیبا و شیک و قابلیت نگهداری آسان اشاره کرد.

قابلمه استیل چه مارکی خوبه ؟

همانطور که ذکر شد برندهای مختلفی هستند که قابلمه استیل تولید می‌کنند. ممکن است برخی از کیفیت لازم برخوردار نباشند. بنابراین بهتر است قبل از خرید درباره برندی که انتخاب کرده‌اید خرید نمایید. در ادامه به معرفی برخی از برندهای قابلمه استیل خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

قابلمه استیل کرکماز خوبه ؟

به اعتقاد بسیاری از افراد برند کرکماز یکی از برندهایی است که بهترین مارک قابلمه استیل ترکیه را تولید می‌کند و به طور کلی این جمله که “قابلمه استیل کرکماز خوبه” را می‌توانید از افراد زیادی بشنوید. این کارخانه که در سال ۱۹۷۲ تاسیس شده است، تجربه بسیار بالایی در تولید ظروف پخت و پز دارد. محصولات این کارخانه به دلیل کیفیت بالایشان در ایران هم طرفداران زیادی پیدا کرده است. سرویس ۹ پارچه استیل کرکماز یکی از محبوب‌ترین‌ و بهترین‌ ظروف پخت و پز استیل است که توسط این برند به بازار عرضه می‌شود. این ست دارای کفه‌ای سه لایه از جنس چدن است که حرارت را به درستی توزیع می‌نمایید. همچنین دسته‌های مقاوم نسبت به حرارت دارد که نه تنها نمی‌سوزد بلکه به راحتی هم داغ نخواهد شد. به طور کلی قابلمه‌های استیل مانند قابلمه‌های تفلون نچسب نیستند اما ظروف برند کرکماز نسبت به همتایان خود نچسب‌تر محسوب می‌شوند.

قابلمه استیل پارس استیل

یکی از برندهای ایرانی که تا امروز در تولید قابلمه استیل خوب عمل کرده است، پارس استیل نام دارد. این شرکت ایرانی در سال ۱۳۶۳ در یزد تاسیس شد و به دلیل تجربه بالایش در این صنعت محصولات بسیار باکیفیتی را وارد بازار می‌کند. یکی از محبوب‌ترین سرویس‎هایی که توسط این برند به بازار عرضه شده، سرویس قابلمه استیل هشت پارچه است. از ویژگی‌های این سرویس می‌توان به ضد زنگ بودن، مقاومت بالا، درهای سوپاپ دار از جنس پیرکس و کفی ضخیم و دو لایه اشاره کرد.

قابلمه استیل wmf

wmf را باید یکی از بهترین برندهای سرویس قابلمه استیل آلمانی است. محصولات این برند علاوه بر کیفیت بالایی که دارند، گارانتی پس از فروش نیز ارائه می‌دهند. این شرکت در سال ۱۸۵۳ تاسیس شده است و یکی از معروف‌ترین تولیداتش را باید سرویس قابلمه هشت پارچه است. این سرویس ضد زنگ است، بدنه‌ای منحنی و بسیار زیبا دارد، دسته و درب قابلمه نیز از جنس فلز است اما یک قابلیتی در این سرویس تعبیه شده که بر اساس آن درب و دسته‌ها داغ نخواهند شد. به این ویژگی +cool می‌گویند.

در قابلمه استیل wmf می‌توان انواع خوراک‌ها و خورش‌ها را به راحتی تهیه نمایید. قابلمه‌های این برند دارای کف ترانس ترم هستند و این قابلیت کمک می‌کند حرارت به طور یکسانی در همه جای ظرف پخش شود و این مساله را نیز باید یکی از ویژگی‌های مثبتش دانست. به طور کلی این سرویس قابلمه آلمانی را می‌توان یکی از با کیفیت‌ترین سرویس‌های قابلمه در بازار ایران دانست.

قابلمه استیل ویکالینا

یکی دیگر از سرویس‌های قابلمه موجود در بازار که طراحی بسیار زیبا و بی نقصی دارد، ویکالینا است. این برند در تولیدات خود از ورقه استیل ضد زنگ اینوکس که یکی از مرغوب‌ترین ورقه‌های استیل موجود در بازار است؛ استفاده می‌کند. این برند آلمانی قیمت نسبتا مناسبی نیز دارد. از میان سرویس‌های قابلمه استیل ویکالینا می‌توان به سرویس ۱۲ پارچه آن که بسیار محبوب است؛ اشاره کرد. این سرویس دارای کفی پنج لایه است که این مساله امکان سوختن غذا را به حداقل می‌رساند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید قابلمه‌های موجود در این سرویس همگی مجهز به تنظیم درجه حرارت هستند که این یک ویژگی منحصر به فرد و بسیار خوب محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی سرویس قابلمه چدنی نالینو

قابلمه استیل یونیک خوبه ؟

در پاسخ به این سوال که “قابلمه استیل یونیک خوبه؟” باید گفت، بله! این برند سال‌هاست با محصولات با کیفیت خود جایش را در بازار پیدا کرده است. از ویژگی‌های ظروف مارک یونیک می‌توان به ضد زنگ بودن، کف چند لایه که باعث می‌شود حرارت به صورت یکسان در همه جای ظرف پخش شود، طراحی زیبا، قیمت نسبتا مناسب و گارانتی اشاره کرد. یونیک نه تنها در تولید قابلمه استیل بلکه در تولید بسیاری دیگر از وسایل استیل در ایران به عنوان یک برند مشهور و معتبر شناخته می‌شود. البته به دلیل همین محبوبیت نمونه‌های فیک فراوانی از تولیدات این برند وارد بازار شده و به همین هنگام خرید باید دقت کافی داشته باشید تا جنس فیک را به جای اصل آن نخرید.

نکات مهم در خرید سرویس قابلمه استیل آلمانی

هنگام خرید قابلمه استیل نیز مانند خرید هر وسیله دیگری نکات مهمی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. در ادامه به برخی از این نکات به صورت فهرست وار اشاره خواهیم کرد.

  • هنگام خرید قابلمه استیل حتما کف آن را چک کنید تا هیچگونه ضربه خوردگی نداشته باشد. صاف نبودن کف قابلمه استیل یکی از دلایل اصلی سوختن غذا به شمار می‌رود.
  • معمولا قابلمه‌هایی که کف آنها چند لایه هستند کیفیت بالاترین نسبت به سایر قابلمه‌ها دارند.
  • حتما هنگام خرید قابلمه‌ای را انتخاب کنید که ضد زنگ باشد.
  • اگر حفظ دما و حرارت برایتان مهم است، قابلمه‌هایی را انتخاب کنید که کف فولادی دارند. زیرا این مدل‌ها حرارت را زمان بیشتری حفظ می‌کنند.
  • سعی کنید سرویس قابلمه استیل آلمانی از برندهایی خرید نمایید که دارای مهر وزارت بهداشت هستند . گارانتی دارند.
  • کیفیت را به ارزان بودن ترجیح ندهید زیرا قابلمه‌های استیل بی‌کیفیت زیادی در بازار وجود دارد که اگرچه ارزان‌ترند اما مدت زمان کمی برایتان کار خواهند کرد و شما را مجبور می‌کنند دوباره برای خرید قابلمه هزینه کنید.
  • سیم‌ها و اسکاچ‌های ضخیم، برای شستشوی قابلمه‌های استیل مناسب نیستند. بنابراین هنگام خرید قابلمه اسکاچ مناسبی برای شستشوی آن نیز تهیه کنید.

مزایا و معایب قابلمه استیل

سرویس پخت و پز استیل نیز مانند هر وسیله دیگری مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. آگاهی بر این مزایا و معایب به شما کمک می‌کند که بتوانید انتخاب درست‌تری داشته باشید. در ادامه به برخی از مزایا و معایب قابلمه استیل اشاره خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین ظرف برای پخت غذا

مزایای قابلمه استیل

  • در سرویس قابلمه استیل آلمانی یا ایرانی غذا طعم و رنگ طبیعی خود را حفظ کرده و مزه آن تغییر نمی‌کند.
  • قابلمه‌های استیل در صورتی که کیفیت بالایی داشته باشند نسبت به مواد اسیدی مانند گوجه و آبلیمو واکنش نشان نمی‌دهند.
  • از آنجایی که قابلمه‌های استیل روکش نچسب ندارند، در استفاده از آنها هیچگونه محدودیتی وجود ندارد. مثلا لازم نیست از قاشق پلاستیکی و یا چوبی استفاده کنید.
  • نگهداری، استفاده و شستشوی قابلمه استیل بسیار ساده است.
  • معمولا قابلمه‌های استیل باکیفیت در برابر خطراتی مانند زنگ زدگی، خوردگی و… مقاوم هستند و عمر بالایی دارند.
  • قابلمه‌های استیل ظاهری زیبا و براق دارند و به آشپزخانه شما جلوه می‌دهند.

معایب قابلمه استیل

  • انتقال حرارت در سرویس قابلمه استیل آلمانی یا سایر برندها پایین است.
  • از آنجایی که روکش‌های نچسب در این قابلمه‌ها استفاده نمی‌شود، ممکن است غذا کف آنها بچسبد.
  • به اعتقاد برخی از افراد ظروف استیل بیشتر مناسب پخت غذاهای آبکی مانند سوپ، آبگوشت و خورش است.
  • اگر از برند مطمئن و گارانتی دار استفاده نکنید، ممکن است در ساخت آن از سرب استفاده شده باشد که این مساله خطرناکی است.
  • معمولا ظروف استیل حرارت را به صورت مساوی به همه جای ظرف منتقل نمی‌کنند.
  • ظروف استیل برای نگهداری طولانی مدت موادغذایی، خصوصا آن دسته از موادی که اسیدی هستند، زیاد مناسب نیست.
  • برای اینکه غذا در ظرف استیل ته نگیرد، لازم است مدام آن را هم بزنید. چون در صورت ته گرفتن باید زمان زیادی را برای شستشوی ظرف بگذارید.

کلام آخر

در مطلب هر آنچه باید درباره قابلمه استیل بدانید همه نکات مهم و کلیدی را درباره این مدل از ظروف پخت و پز بررسی کردیم. کنی درباره انواع برندهای معتبر آن حرف زدیم، مزایا و معایبش را بررسی کردیم و در نهایت نکات مهم هنگام خرید این ظروف را گفتیم. حالا وقت آن رسیده که دست به انتخاب بزنید زیرا اطلاعات خوبی درباره قابلمه‌های استیل به دست آوردید.

نکته‌ای که لازم است بدان توجه کنید این است که در انتخاب بهترین قابلمه استیل، کیفیت حرف اول را می‌زند. مطمئن شوید برندی را انتخاب کرده‌اید که کیفیت بالایی دارد و گارانتی این کیفیت را نیز به شما می‌دهد. نکته دوم اینکه نمی‌توان به راحتی گفت قابلمه استیل بهتر است یا چدن یا هر نوع دیگری از قابلمه. زیرا هر کدام از این موارد ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند و بنابراین این نیاز و سلیقه شماست که بهترین را تعریف می‌کند.

ما سعی کردیم بررسی مفید و مختصری درباره ظروف پخت و پز استیل به شما ارائه دهیم. اگر نکته دیگری درباره قابلمه استیل وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان تصلا به اشتراک بگذارید. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3.8 / 5. تعداد آرا: 8

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

نرگس صابری
۱۴۰۰/۰۵/۰۱
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!