تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

نکاتی برای خرید ماشین لباسشویی

راهنماي خريد ماشين لباسشويي/ معرفی پرفروش ترین لباسشویی بازار

راهنمای خرید
راهنماي خريد ماشين لباسشويي چه کمکی به شما می‌کند؟ ماشین‌های لباسشویی که با ورود خود به زندگی بشر باعث راحت‌تر شدن انجام کارهای شستشوی ملحفه و لباس شده‌اند، در انواع مختلفی توسط برندهای تولید کننده لوازم خانگی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. برای مثال ماشین‌های لباسشویی درب از بالا یا Top laod و ماشین‌های […]

راهنماي خريد ماشين لباسشويي چه کمکی به شما می‌کند؟ ماشین‌های لباسشویی که با ورود خود به زندگی بشر باعث راحت‌تر شدن انجام کارهای شستشوی ملحفه و لباس شده‌اند، در انواع مختلفی توسط برندهای تولید کننده لوازم خانگی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. برای مثال ماشین‌های لباسشویی درب از بالا یا Top laod و ماشین‌های لباسشویی درب از جلو یا front load از انواع مختلف ماشین‌های لباسشویی موجود در بازار هستند.

تصلا – مقرون به صرفه ترین ماشین لباسشویی بازار ایران کدامند؟ چه نکاتی برای خرید ماشین لباسشویی مدنظر داشته باشیم؟ راهنماي خريد ماشين لباسشويي چه کمکی به انتخاب و خرید شما می کند؟ شاید در همین ابتدای کار برای شما هم این سؤال پیش بیاید که برای راهنمای خرید لوازم خانگی (لباسشویی) بهتر است به سراغ کدام دسته از این لوازم خانگی کاربردی برویم. در پاسخ به این سؤال باید به این نکته اشاره کنیم که هر کدام از انواع و نمونه‌های لباسشویی‌ها که به بازار عرضه می‌شوند، دارای معایب و مزایای منحصر به فرد خود هستند و انتخاب هر کدام از این مدل‌ها نیز مانند هر نمونه از لوازم خانگی باید بر اساس نیاز و سبک زندگی کاربر انجام شود. از این پاسخ دقیق و روشن قطعی نمی‌توان برای این سؤال پیدا کرد.

به همین دلیل در این مطلب سایت اخبار لوازم خانگی تصلاپرس قصد داریم به راهنماي خريد ماشين لباسشويي بپردازیم. سپس به معرفی بهترین ماشین لباسشویی که اخیراً توسط برندهای مطرح دنیا به بازار عرضه شده‌اند و در بازار ایران نیز موجود هستند خواهیم پرداخت.

راهنماي خريد ماشين لباسشويي

هدف اصلی برای طراحی و تولید ماشین‌های لباسشویی شستن و تمیز کردن لباس‌ها است. اما تفاوت‌هایی که در انواع لباسشویی‌ها وجود دارد با وجود اینکه وظیفه اصلی آن‌ها شستن لباس‌ها است، باعث می‌شود تا انتخاب این دستگاه‌ها سخت شود.

همان‌طور که گفته شد بهترین ماشین لباسشویی به طور کلی در دو دسته ماشین‌های لباسشویی درب از بالا یا تاپ لود و ماشین‌های لباسشویی درب از جلو یا فرانت لود طراحی و به بازار عرضه می‌شوند. ماشین‌های لباسشویی تاپ لود نیز به دو دسته دوقلو تکی تقسیم می‌شوند که در مدل دو قلو یک محفظه خشک‌کن برای خشک کردن لباس‌های شسته شده وجود دارد.

برای اینکه متوجه شوید که منظور از مقرون به صرفه ترین ماشین لباسشویی درب از بالا و درب از جلو دقیقاً چیست و شما به عنوان خریدار این محصولات باید کالای مورد نیاز خود را از میان کدام دسته انتخاب کنید، بهتر است ابتدا تفاوت‌های این دو مدل از ماشین‌های لباسشویی را بدانید. به این ترتیب می‌توانید انتخاب بهتری برای خرید این دستگاه‌ها داشته باشید.

بیشتر بخوانید: چگونگی تشخیص ماشین لباسشویی ال جی اصل

تفاوت بین لباسشویی خوب قیمت مناسب

یک نکته مهم در راهنماي خريد ماشين لباسشويي به تفاوت میان دستگاه های موجود در بازار برمیگردد. تفاوت بین آنها عبارت است از:

تفاوت در ظاهر و نحوه باز شدن درب ماشین

اولین تفاوت میان بهترین ماشین‌های لباسشویی درب از بالا و درب از جلو به تفاوت ساختاری آن‌ها بر می‌گردد. به غیر از تفاوت در محل قرارگیری درب در این دو مدل از ماشین‌های لباسشویی، ماشین‌های لباسشویی درب از جلو فاقد پروانه یا در اصطلاح تخصصی همزن برای چرخاندن لباس‌ها در لگن دستگاه هستند. در این نمونه از ماشین‌های لباسشویی از دستگاهی به دارم در کنار یک پدال برای چرخاندن لگن و شستن لباس‌ها استفاده می‌شود. در حالی که در ماشین‌های لباسشویی درب از بالا، برای گرداندن لباس‌ها در لگن از یک پروانه استفاده می‌شود.

این ویژگی و تفاوت اصلی میان این دو نمونه از ماشین‌های لباسشویی به این معنی است که در ماشین‌های لباسشویی درب از جلو چون گردش لباس‌ها با آرامی انجام می‌شود بنابراین بافت آن‌ها در حین شستشو کمتر آسیب می‌بیند و این موضوع را می‌توان به عنوان یکی از مزایای لباسشویی‌ها درب از جلو در نظر داشت.

ظرفیت ماشین لباسشویی

دومین تفاوت میان بهترین ماشین لباسشویی های درب از بالا و درب از جلو بر می‌گردد به ظرفیت این نمونه از ماشین‌های لباسشویی. معمولاً ظرفیت و حجم ماشین‌های لباسشویی درب از بالا به دلیل ساختاری که دارند، بیشتر از ماشین‌های لباسشویی درب از جلو خانگی است. البته ظرفیت ماشین‌های ظرف‌شویی درب از جلو که برای مصارف صنعتی و مشاغلی مثل شستشوی لباس کاربرد دارند بسیار بیشتر است. اما در مقیاس خانگی ظرفیت لباسشویی‌های درب از جلو از ظرفیت ماشین‌های لباسشویی درب از بالا بسیار بیشتر است.

مصرف برق و آب در ماشین لباسشویی

حتما می دانید که مقرون به صرفه ترین ماشین لباسشویی مصرف کمتری دارند. مصرف انرژی و آب در ماشین‌های لباسشویی درب از بالا بسیار بیشتر از مصرف انرژی و آب در ماشین‌های درب از جلو است. در ماشین‌های لباسشویی درب از بالا برای شستم لباس‌ها نیاز است مخزن دستگاه به طور کامل پر شود. اما در ماشین‌های لباسشویی درب از جلو نیازی به پر شدن لگن وجود ندارد. از طرفی به دلیل مکانیسم استفاده شده در طراحی ماشین‌های لباسشویی درب از بالا، مصرف انرژی در این مدل از ماشین‌های لباسشویی بسیار بیشتر از مصرف انرژی در ماشین‌های لباسشویی درب از جلو است.

برخی از انواع ماشین‌های لباسشویی درب از بالا دارای طراحی باریک هستند. به همین دلیل ظرفیت مخزن و لگن در این ماشین‌های لباسشویی که دارای مخزن‌های این چنینی هستند کم است. البته این قاعده کلی نیست و نمی‌توان به طور قطعی گفت که ظرفیت لباسشویی‌ها درب از بالا کمتر از ماشین‌های لباسشویی درب از جلو است.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین مدل دستگاه کهنه‌شور

مقرون به صرفه ترین ماشین لباسشویی

راهنماي خريد ماشين لباسشويي

طبق راهنمای خرید ماشین لباسشویی هر محصولی که از تکنولوژی روز دنیا بی بهره باشد، ارزان تر است. به دلیل تکنولوژی‌های استفاده شده در طراحی و ساخت ماشین‌های لباسشویی، قیمت این دستگاه‌ها کمتر از قیمت ماشین‌های لباسشویی درب از جلو است. در واقع این نوع لباسشویی‌ها در دسته دستگاه‌های ارزان قیمت به حساب می‌آیند و بیشتر برای آن دسته از افرادی که به دنبال خرید ارزان ماشین لباسشویی ارزان هستند مناسب‌اند.

مدت زمان شستشوی لباس ها

سرعت چرخش در لباسشویی خوب قیمت مناسب درب از بالا به صورت میانگین در حدود ۳۳ درصد کمتر از سرعت چرخش در ماشین‌های لباسشویی درب از جلو است. به همین دلیل، مدت زمانی که برای شستشوی لباس‌ها در مدل دوم طول می‌کشد، کمتر از مدت زمان شستشوی لباس‌ها در مدل درب از بالا است. از طرفی سرعت خشک‌کن در ماشین‌های لباسشویی درب از جلو بسیار بیشتر از سرعت خشک‌کن در ماشین‌های لباسشویی درب از بالا است. در نتیجه لباس‌ها در ماشین‌های درب از جلو سریع‌تر خشک می‌شوند.

باقی نماندن آب در واشرهای ماشین

طبق راهنماي خريد ماشين لباسشويي باید به بونگرفتن واشرهای ماشین توجه زیادی کنید. بر خلاف تصور عموم، با گذشت زمان، به دلیل پوسیدگی واشر درب ماشین لباسشویی در اثر مجاورت با رطوبت و آب، این واشر کپک میزند و محفظه ماشین لباسشویی دچار بو گرفتگی می‌شود. در نتیجه ماشین لباسشویی درب از جلو نسبت به ماشین لباسشویی درب از بالا به نگهداری بیشتری نیاز دارند. از آنجایی‌که ماشین لباسشویی درب از بالا برای تخلیه‌ی آب متکی به نیروی گرانش هستند، آب در هیچ‌یک از واشرهای آن باقی نمی‌ماند.

قدرت تمیز کردن لباسها

میزان قدرت تمیز کنندگی در ماشین‌های لباسشویی درب از جلو درب از بالا نیز متفاوت است. بر اساس شواهد و تجربه‌های ثبت شده توسط کاربران این نوع ماشین‌های لباسشویی، به دلیل قدرت چرخش موتور در ماشین‌های لباسشویی درب از جلو از طرفی امکان اعمال تنظیمات و استفاده از برنامه‌های شستشوی مختلف روی ماشین‌های لباسشویی درب از جلو، قدرت این دستگاه‌ها در تمیز کردن لباس‌ها به خصوص تمیز کردن دور یقه و آستین‌های لباس بیشتر است.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین مدل ماشین‌های لباسشویی داخلی و خارجی

نکاتی برای خرید ماشین لباسشویی

از آنجایی که لباسشویی‌ها یکی از انواع لوازم خانگی ضروری برای همه خانواده‌ها هستند و از طرفی در طول هفته یا حتی در طول روز از آن استفاده زیادی برای شستن لباس‌ها می‌شود، از این رو خواندن راهنمای خرید ماشین لباسشویی اهمیت زیادی دارد و این دستگاه باید با دقت زیادی انجام شود. برای انتخاب یک دستگاه ماشین لباسشویی باید طیف وسیعی از عوامل مهم از جمله میزان مصرف انرژی توسط دستگاه، اندازه و ابعاد آن که متناسب با مکانی باشد که قرار است در آن دستگاه تعبیه شود و همچنین مدل ماشین لباسشویی یعنی اینکه درب از جلو باشد یا درب از بالا باید در نظر گرفته شوند.

قبل از اینکه بخواهید برای خرید ماشین لباسشویی به بازار مراجعه کنید باید ۱۲ نکته مهم و اساسی را برای انتخاب دستگاه مورد نیاز خود در نظر بگیرید.

اصلی یا تقلبی بودن ماشین لباسشویی

طبق راهنماي خريد ماشين لباسشويي باید به اصلی یا تقلبی یا فیک دستگاه توجه زیادی کنید. معمولاً در بازار لوازم خانگی به خصوص لوازم خانگی ایران زمانی که برای خرید هر دستگاهی از جمله ماشین لباسشویی مراجعه می‌کنید با عبارت‌هایی مثل های کپی، سفارشی عربستان یا اروپا و موارد این چنینی مواجه خواهید شد.

اگر فروشنده‌ای برای معرفی کالای خود از این عبارت‌ها استفاده کرد باید به اصل بودن دستگاه شک کنید. در واقع بیشتر فروشندگان برای اینکه تقلبی بودن کالایی را پنهان کنند از عبارت‌های این چنینی برای معرفی محصول استفاده می‌کنند. درست است که هر دو نوع ماشین‌های لباسشویی چه اصلی باشند چه تقلبی، یک کار را انجام می‌دهند اما عملکرد دستگاه‌ها انجام کار با کیفیت و همچنین طول عمر قطعات به کار رفته در آن‌ها تفاوت زیادی دارد. همچنین در بسیاری از موارد اختلاف‌های فاحشی میان میزان مصرف انرژی دستگاه  و همچنین بازدهی آن وجود دارد.

لباسشویی خوب قیمت مناسب به معنای تقلبی بودن کالاست؟

خیر در این مورد نباید فریب قیمت را بخورید. با وجود اینکه شناسایی دستگاه تقلبی از دستگاه اصلی ممکن است کمی سخت و دشوار باشد اما روش‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها تا حدود ۹۰ درصد می‌توانید از اصلی بودن ماشین‌های لباسشویی که در بازار خرید و فروش می‌شوند، مطمئن شوید. ممکن است در هنگام مراجعه به فروشگاه، با لباسشویی‌هایی که با چندین لوگو برچسب تزئین شده‌اند و در چندین جای دستگاه نام برند آن همچون ال‌جی، سامسونگ، بوش و… نمایان است روبه رو شوید.

حتی برخی افراد سودجو با اسامی برندها و لوگوهایی که حک شده است و چسباندن آن‌ها بر محصولات تقلبی خود قصد سوءاستفاده دارند. هیچ‌کدام از این برچسب‌ها و حتی نام برند و لوگوی حک شده بر روی آن نشانگر اصل بودن ماشین لباسشویی نیست.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی انواع لباسشویی بوش (Bosch)

راه تشخیص مارک اصلی از تقلبی

بهترین و در عین حال آسان‌ترین روشی که با استفاده از آن می‌توانید از اصلی بودن لباسشویی‌ها که از طرف مشتری به شما معرفی می‌شوند، اطمینان حاصل کنید، استفاده از اینترنت و جستجوی دستگاه است. به خصوص اگر قرار است از برندهای خارجی ماشین لباسشویی مورد نظر خود را انتخاب کنید. البته این روش برای تشخیص اصلی یا تقلبی بودن سایر دستگاه‌های خارجی و یا سایر لوازم خانگی نیز کاربرد دارد.

نکته مهم راهنماي خريد ماشين لباسشويي اینست که بتوانید کالای اصلی را تشخیص دهید. برای اینکه بتوانید اصلی بودن کالا را تشخیص دهید ابتدا باید به سایت برند تولید کننده دستگاه مراجعه کنید. برای مثال اگر می‌خواهید ماشین لباسشویی برند بوش را خریداری کنید، به سایت بوش مراجعه کنید و سپس شماره مدل دستگاه را در داخل سایت جستجو کنید. به این ترتیب در صورتی که دستگاه اصلی باشد همان دستگاه با همان شماره مدل در سایت پیدا می‌شود و برای شما نمایش داده می‌شود.

وقتی بهترین ماشین لباسشویی را با همان شماره و مدل در سایت برند سازنده آن پیدا کردید، باید تصویر دستگاه را با آنچه که در فروشگاه مشاهده می‌کنید مقایسه نمایید. باید حتماً به جزئیات توجه کنید. به خصوص به قطعاتی مثل درب، دستگیره‌های تعبیه شده روی درب دستگاه، صفحه نمایش دستگاه، دکمه‌ها، تنظیمات دستگاه، درجه بندی ولوم دستگاه، کشو محفظه پودر و یا مایع شستشو همچنین دریچه تخلیه آب در ماشین لباسشویی دقت کنید.

وجود هرگونه تفاوت میان دستگاهی که در بازار وجود دارد و ماشین‌های لباسشویی که در وب‌سایت برند سازنده آن نمایش داده می‌شود، نشان دهنده تقلبی بودن کالای موجود در بازار است و نباید آن را خریداری کنید.

چه مارک ماشین لباسشویی خوبه ؟

لباسشویی خوب قیمت مناسب

در این مورد نظر واضحی را نمی توان ارائه داد. همه ما بسته به درآمدی که داریم می‌توانید لوازم خانگی را خرید کنیم. در بازار لوازم خانگی انواع ماشین‌های لباسشویی با قیمت‌های متنوع از ارزان قیمت گرفته تا دستگاه‌هایی با قیمت زیاد وجود دارند که بسته به بودجه‌ای که برای خرید این دستگاه‌ها در نظر می‌گیریم می‌توانیم کالای مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کنیم. نکته‌ای که در خصوص لباسشویی خوب قیمت مناسب وجود دارد این است که کیفیت محصولات گران قیمت بسیار بهتر از کیفیت و کارآیی ماشین‌های لباسشویی ارزان قیمت است.

به همین دلیل منطقی به نظر می‌رسد که برای خرید یک کالا به خصوص لوازم خانگی در ابتدا هزینه زیادی پرداخت کنیم اما در عوض تا چند سال از پرداخت هزینه برای مواردی مثل خراب شدن قطعات دستگاه و حتی مصرف انرژی توسط ماشین لباسشویی آسوده و راحت باشیم.

واقعیت این است که احتمال خرابی قطعات و موتور در دستگاه‌های گران قیمت و با کیفیت بسیار کمتر از دستگاه‌های ارزان قیمت و بی‌کیفیت است و در نتیجه هزینه تعمیر و نگهداری آن‌ها نیز کمتر خواهد بود. بنابراین در صورتی که بتوانید هزینه خرید ماشین لباسشویی گران قیمت را تأمین کنید بهتر است از نوع دستگاه‌ها را انتخاب کنید.

فضایی که دستگاه اشغال می کند

یک نکته مهم در راهنمای خرید ماشین لباسشویی توجه به فضایی است که اشغال می کند. مسلماً فضای آشپزخانه و یا هر جای دیگری که قرار است ماشین لباسشویی در آن قرار بگیرد در خانه‌هایی که از نظر متراژ کوچک هستند، محدود است. ماشین‌های لباسشویی درب از بالا نسبت به ماشین‌های لباسشویی درب از جلو فضای بیشتری اشغال می‌کنند، اما ارزان‌تر هستند. به هر حال اگر با محدودیت فضا برای قرار دادن ماشین لباسشویی مواجه هستید بهتر است دستگاه خود را از میان ماشین‌های لباسشویی درب از جلو که از نظر ابعاد جمع و جورتر هستند انتخاب کنید.

علاوه بر این می‌توانید از یک کابینت کار بخواهید تا برای شما کابینت مخصوص بسازد و از یک تعمیرکار نیز بخواهید تا با باز کردن قسمت‌هایی از دستگاه، لباسشویی را در داخل کابینت و به صورت توکار نصب نماید.

ظرفیت ماشین‌ لباسشویی چقدر است؟

یکی از نکاتی برای خرید ماشین لباسشویی توجه به ظرفیت محصول است. ظرفیت ماشین‌های لباسشویی در واقع بر اساس حجم و میزان لباس‌های خشکی تعیین می‌شود که می‌توان در یک چرخه شستشو به صورت یکجا در داخل لگن یا محفظه ماشین لباسشویی قرار داد و دستگاه بدون بروز مشکل آن‌ها را تمیز کند. مقایسه و سنجش ظرفیت در ماشین‌های لباسشویی بر حسب کیلوگرم مشخص و تعیین می‌شود.

البته نکته‌ای که در خصوص خرید بهترین ماشین لباسشویی بازار باید در نظر داشته باشید این است که ظرفیت دستگاه که روی دستگاه یا کارتن آن حک می‌شود ظرفیت اسمی است و ظرفیت واقعی دستگاه‌ها از جمله ماشین‌های لباسشویی کمی کمتر از ظرفیت اسمی دستگاه است.

به همین دلیل است که کارشناسان فنی ماشین‌های لباسشویی همیشه توصیه می‌کنند که ماشین خود را بیش از حد از لباس پر نکنید. چون در صورتی که بیشتر از ظرفیت واقعی دستگاه لباس داخل آن بریزید نه تنها دستگاه نمی‌تواند لباس‌ها را به خوبی تمیز کند بلکه مصرف انرژی دستگاه نیز تا حد بسیار زیادی افزایش می‌یابد.

از طرفی برای انتخاب ماشین لباسشویی و ظرفیت مناسب آن باید به تعداد افرادی که قرار است لباس‌های آن‌ها در هر چرخه شستشو، شسته شود توجه داشته باشید. برای مثال  لباسشویی با ظرفیت ۶ کیلوگرم برای یک خانواده دو نفره گزینه مناسبی است اما مسلماً یک خانواده ۴ نفره نیاز به ماشین لباسشویی با ظرفیت بیشتر از ۸ کیلوگرم دارند. برای اینکه بتوانید بر اساس تعداد افراد خانواده خود ماشین ظرف‌شویی مناسب را انتخاب کنید،

در زیر یک جدول نمایش داده شده است. شما می‌توانید بر اساس این جدول و جمعیت خانواده خود، گزینه مناسب را انتخاب کنید.

ظرفیت ماشین لباسشویی تعداد افراد خانواده
۶ کیلوگرم ۲ نفر
۷ کیلوگرم ۳ نفر
۸ کیلوگرم ۴ تا ۶ نفر
بالاتر از ۱۰ کیلوگرم ۶ تا ۱۰ نفر

راهنماي خريد ماشين لباسشويي و مکانیسم شستشو

ماشین‌های لباسشویی تصویر 1

طبق راهنماي خريد ماشين لباسشويي محصولات موجود در بازار از نظر مکانیسم شستشو به دو دسته تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تقسیم می‌شوند. در ماشین‌های لباسشویی نیمه خودکار ا نیمه اتوماتیک دو بخش و در واقع دوظیفه شستشوی لباس و خشک کردن آن‌ها در دو مرحله کاملاً مجزا از هم انجام می‌شود. به عبارت دیگر تا زمانی که کاربر بعد از شستشوی لباس‌ها، حالت خشک‌کن را انتخاب نکند، و یا اینکه لباس‌ها را به قسمت خشک‌کن دستگاه انتقال ندهد، عملیات خشک کردن لباس‌های شسته در ماشین لباسشویی انجام نمی‌شود.

البته این مورد بیشتر مربوط به لباسشویی‌های درب از بالا است که دارای دو محفظه جداگانه برای شست و خشک کردن لباس‌ها هستند. هرچند در ماشین‌های لباسشویی قدیمی درب از جلو نیز عملیات خشک کردن ماشین‌های لباسشویی در یک محفظه جداگانه انجام می‌شود.

مکانیسم شستشو در ماشین‌های لباسشویی نیمه خودکار ساده‌تر از ماشین‌های لباسشویی خودکار است و از طرفی میزان انرژی مصرف در این دستگاه‌ها نیز کمتر است. از آنجایی که محفظه خشک‌کن و محفظه شستشو در این ماشین‌های لباسشویی مجزا از هم هستند در نتیجه ابعاد دستگاه بزرگ‌تر است و فضای بیشتری را اشغال می‌کند.

اما در لباسشویی‌ها تمام خودکار یا اتوماتیک، محفظه خشک‌کن و محفظه شستشوی لباس یکجا است و به محض شستشوی لباس‌ها در صورت فعال بودن دکمه خشک‌کن، عملیات خشک کردن لباس‌ها انجام می‌شود. ماشین لباسشویی از نوع تمام اتوماتیک فضای کمتری را نسبت به ماشین لباسشویی نیمه خودکار اشغال می‌کند.

از طرفی روی این دستگاه‌ها به خصوص نمونه‌ای جدیدتر و امروزی، برنامه‌های شستشوی بسیار متنوعی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و کاربر می‌تواند بر اساس نوع پارچه برنامه مناسب برای شستشوی آن را انتخاب نماید.

از آنجایی که همه عملیات شستشو در این ماشین‌های لباسشویی به صورت کاملاً خودکار انجام می‌شود، در نتیجه کاربر می‌تواند حتی زمانی که در خانه نیست نیز از این دستگاه‌ها استفاده نماید. معمولاً طول عمر ماشین‌های لباسشویی تمام خودکار از طول عمر ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک بیشتر است.

قابلیت‌های بهترین ماشین لباسشویی بازار ایران

جدای از توجه به راهنمای خرید ماشین لباسشویی که گفته شد، باید چند نکته دیگر را هم درنظر بگیرید. اولین نکته در خصوص این قابلیت‌ها این است که این قابلیت‌ها باید با هزینه‌ای که برای خرید دستگاه پرداخت می‌کنید، هماهنگی داشته باشند.

مثلاً، قابلیت سطح آب برای لباسشویی‌های کوچک، متوسط و بزرگ یا امکاناتی مثل تعبیه دکمه یا پیچ چرخشی برای تنظیم چرخش کم درام  به منظور کاهش چین و چروک لباس در حین شستشو، برنامه‌های شستشو مختلف، بخار، شستشوی اضافی و مواردی از این دست قابلیت‌ها و امکاناتی هستند که روی ماشین‌های لباسشویی در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. معمولاً طراحان و تولید کنندگان ماشین‌های لباسشویی همواره به دنبال ارائه قابلیت‌ها و امکانات جدید روی دستگاه‌های خود هستند.

مثلاً برند سامسونگ در ماشین‌های لباسشویی خود که اخیراً به بازار عرضه کرده است، قابلیت اضافه کردن لباس‌ها به لباسشویی‌های خود در حین انجام عملیات شستشو را اضافه کرده است. یا برند میل که یکی از برندهای مطرح در حوزه تولید لوازم خانگی است، روی ماشین‌های لباسشویی خود قابلیتی با عنوان TwinDos ارائه می‌دهد که بر این اساس میزان مواد شوینده را بر اساس حجم لباسی که داخل لگن دستگاه ریخته شده است، تخمین میزند و در مناسب‌ترین زمان مواد شوینده را به لباس‌ها اضافه می‌کند. به این ترتیب نتیجه شستشوی لباس در این نمونه از ماشین‌های ظرف‌شویی میل بسیار عالی است.

برنامه‌های شستشوی ماشین‌های لباسشویی

یکی از نکات مهم در خرید ماشین لباسشویی توجه به تکنولوژی و برنامه‌های شستشو است. روی ماشین‌های لباسشویی امروزی چه از نوع درب از بالا باشند و چه از نوع درب از جلو انواع مختلف برنامه‌های شستشو ارائه می‌شود. این برنامه‌های شستشو به شما این امکان را می‌دهد تا عملکرد دستگاه را بر اساس نوع بافت پارچه لباس‌هایی که در ماشین لباسشویی قرار دارند، تنظیم کنید. برخی از برنامه های شستشو عبارتند از:

شستشوی لباس بر اساس رنگ و نوع پارچه

شما می‌توانید بر اساس اینکه در داخل محفظه ماشین لباسشویی ملحفه یا روتختی قرار داده شده است و یا اینکه لباس‌های تیره و روشن در داخل آن ریخته شده است، برنامه شستشوی مناسب را انتخاب کنید.

شستشو با تاخیر

روی برخی از انواع ماشین‌ لباسشویی برنامه شستشوی با تأخیر ارائه می‌شود که به خصوص برای آن دسته از افرادی که زمان زیادی را در خارج از خانه به سر می‌برند قابلیت مناسبی است. بر اساس این قابلیت شما می‌توانید زمان شروع به کار دستگاه را از چند ساعت قبل تنظیم کنید و برای مثال روی ۷ ساعت آینده و یا زمان‌های این چنینی ست و تنظیم کنید.

به این ترتیب اگر شما در خانه هم نباشید دستگاه به صورت خودکار شروع به کار کردن می‌کند. اگر شاغل هستید و زمان زیادی در خانه حضور ندارید، این قابلیت می‌تواند برای شما بسیار کاربردی و مناسب باشد.

کنترل دمای آب

یک نکته مهم راهنماي خريد ماشين لباسشويي توجه به قابلیت کنترل آب است. قابلیت‌هایی مثل کنترل دمای آب بر اساس برنامه شستشو یا بر اساس بافت و نوع پارچه البسه‌ای که در ماشین لباسشویی قرار داده شده است از دیگر قابلیت‌هایی است که وجود آن روی ماشین لباسشویی الزامی است و بهتر است ماشینی را انتخاب کنید که چنین قابلیت داشته باشد.

برنامه منطق فازی لباسشویی

علاوه بر این یک ویژگی جالب که روی اکثر ماشین‌های لباسشویی به خصوص دستگاه‌های مدرن امروزی در اختیار کاربران قرار داده می‌شود، قابلیتی است که با نام منطق فازی شناخته می‌شود. بر اساس این قابلیت، ماشین لباسشویی به صورت کاملاً خودکار برنامه مناسب برای شستشوی لباس را بر اساس میزان و حجم لباس‌ها و همچنین مقدار کثیفی لباس‌ها که با استفاده از سنسورهای تعبیه شده در لگن ماشین لباسشویی تشخیص داده می‌شود، انتخاب می‌کند و شستشوی لباس‌ها را بر اساس انجام می‌دهد.

قابلیت شستشوی حبابی

بر اساس این قابلیت زمانی که لباس‌ها در ماشین لباسشویی شسته می‌شود، حباب‌هایی در آب ایجاد می‌شود که باعث می‌شود مواد شوینده به عمق پارچه نفوذ کنند و در نتیجه کثیفی و چرکی روی لباس‌ها سریع‌تر از بین می‌رود. شستشوی سریع نیز یکی دیگر از قابلیت‌های ماشین‌های لباسشویی است که بهتر است روی دستگاهی که انتخاب می‌کنید به خصوص اگر هزینه‌ای که برای آن پرداخت می‌کنید زیاد است، وجود داشته باشد.

استفاده از قابلیت کنترل هوشمند

این روزها با پیشرفت تکنولوژی وای فای و از طرفی به وجود آمدن خانه‌های هوشمند بسیاری از لباسشویی‌ها که به خصوص توسط برندهای مطرح خارجی تولید می‌شوند دارای قابلیتی با عنوان کنترل هوشمند هستند. در این قابلیت امکان اتصال ماشین لباسشویی به شبکه اینترنت اشیا داخل خانه از طریق وای فای یا بلوتوث وجود دارد و کاربر می‌تواند عملکرد آن را یا از طریق هاب هوشمند در خانه خود و یا اپلیکیشن مخصوص دستگاه که روی گوشی تعبیه شده است، کنترل نماید.

ماشین لباسشویی سامسونگ از برجسته‌ترین نمونه‌های ماشین‌های لباسشویی هوشمند هستند. کنترل‌ هوشمند می‌تواند برای شروع شستشو قبل از اینکه به خانه برسید و یا برای تنظیم برنامه شستشو قبل از ترک خانه مفید باشد. البته امکان تنظیم کردن عملکرد دستگاه ماشین لباسشویی با استفاده از دکمه‌های لمسی تعبیه شده روی بدنه دستگاه نیز یکی از مواردی است که به عنوان کنترل هوشمند ماشین لباسشویی شناخته می‌شود.

راهنماي خريد ماشين لباسشويي و توجه به جنس بدنه

یکی از نکات در خرید ماشین لباسشویی توجه به جنس بدنه دستگاه است. بدنه لباسشویی‌ها یا از جنس پلاستیک ساخته می‌شوند و یا از جنس پورسلین و یا استیل ضد زنگ در بدنه آن‌ها استفاده می‌شود.

مواد اولیه ساخت درام یک ماشین لباسشویی ویژگی‌ای است که به‌شدت به قیمت و کیفیت کلی ساخت لباسشویی بستگی دارد. این بخش از ماشین لباسشویی بیشترین استفاده را دارد، بنابراین مواد بهتر باعث دوام بیشتر خواهد شد.

مقرون به صرفه ترین ماشین لباسشویی از درام‌هایی با جنس پلاستیک محکم یا سرامیک ساخته‌شده‌اند. درحالی‌که مدل‌های گران‌تر از استیل ضدزنگ ساخته‌شده‌اند. در خصوص درام علاوه رب جنس آن نوع چرخش آن نیز از اهمیت خاصی برای انتخاب ماشین لباسشویی برخوردار است. در ماشین‌های لباسشویی امروزی که طی چند سال اخیر طراحی و به بازار عرضه شده‌اند، یا درام و موتور به صورت مستقیم به هم متصل هستند و بدون تسمه با هم هماهنگ کار می‌کنند و یا اینکه از یک تسمه برای اتصال موتور و درام استفاده می‌شود.

مقرون به صرفه ترین ماشین لباسشویی

ماشین‌های لباسشویی که در آن‌ها از یک تسمه برای اتصال موتور به درام استفاده شده است، بیشتر دچار لرزش و حرکت می‌شوند و در نتیجه احتمال شکستگی قطعات در آن‌ها بیشتر است. اما در ماشین‌های لباسشویی بدون تسمه نه تنها حرکت و لرزش دستگاه در حین کار کردن بسیار پایین خواهد و حتی در برخی از انواع ماشین‌های لباسشویی به صفر می‌رسد بلکه کنترل بیشتری روی دارم دستگاه وجود دارد و در نتیجه تنظیمات و آپشنهایی که روی ماشین لباسشویی در اختیار کاربر قرار داده می‌شود بسیار زیاد خواهد بود.

مسئله قابل‌توجه در مورد لباسشویی‌های بدون تسمه این است که موتور نیاز به طراحی خاص دارد تا با اندازه و ظرفیت ماشین لباسشویی متناسب باشد و بتواند مقدار انرژی مناسبی را برای به حرکت درآوردن درام به دست آورد که این امر منجر به بالا رفتن قیمت لباسشویی می‌شود.

برچسب مصرف انرژی ماشین‌ لباسشویی

یکی از دلایل وجود لباسشویی خوب قیمت مناسب در بازار پرمصرف بودن آنهاست. امروزه هزینه حامل‌های انرژی مثل برق و گاز تا حد قابل توجهی افزایش یافته است و در نتیجه توجه به مصرف برق در دستگاه‌ها و لوازم خانگی مختلف در حین انتخاب و خرید این دستگاه‌ها از جمله نکات مهمی است که حتماً باید مورد توجه قرار گیرد. روی ماشین‌های لباسشویی، مصرف انرژی با استفاده از یکسری برچسب انرژی که با حروف A  تا G نشان داده می‌شود، مشخص می‌شود.

براساس نکات خرید ماشین لباسشویی به برچسب مصرف انرژی توجه کنید. در محصولاتی که مصرف انرژی تا حد قابل توجهی کم باشد، از حرف A و یا A+ و A++ مشخص می‌شود. سازندگان مدل‌های جدید به‌صورت مداوم در حال بالا بردن کار آیی هستند به‌طوری‌که رتبه‌بندی‌های جدیدی به برچسب انرژی افزوده شده است. شما بر روی برخی از جدیدترین مدل‌های ماشین لباسشویی می‌توانید رتبه‌بندی‌های +A++ ، A و +++A را مشاهده کنید که بهترین کار آیی حال حاضر هستند.

توجه به گارانتی ماشین لباسشویی

معمولاً لوازم خانگی به خصوص آن دسته از مواردی که در بازار لوازم خانگی ایران به صورت غیر قانونی وارد می‌شوند، فاقد هرگونه گارانتی هستند. لباسشویی‌ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند. اگر لوازم خانگی از شرکت‌های مطرح خارجی به صورت قانونی توسط شرکت‌های معتبر وارد ایران شوند، معمولاً ۳ تا ۵ سال گارانتی می‌شوند. گارانتی معتبر باعث افزایش قیمت ماشین لباسشویی می‌شود اما به هر حال شما با خرید کالای گارانتی دار از آسایش و اطمینان بیشتری نسبت به عملکرد دستگاه برخوردار خواهید بود.

استاندارد بودن ابعاد ماشین‌های لباسشویی

براساس راهنماي خريد ماشين لباسشويي معمولاً طراحان لباسشویی برای طراحی و تولید محصولات خود، ابعاد و اندازه استانداردی را در نظر می‌گیرند. معمولاً عرض ماشین‌های لباسشویی درب از جلو حدود ۸۵ سانتیمتر است و ارتفاع آن‌ها چیزی در حدود ۵۹ تا ۶۰ سانتی است. البته در این خصوص استثناءهایی نیز وجود دارد که بسته به طراحی و ظرفیت دستگاه ممکن است اندازه ابعاد بدنه متفاوت باشد.

اگر بخواهید ابعاد بدنه ماشین لباسشویی را اندازه‌گیری کنید باید حتماً یک مقدار فضا برای قرار گرفتن شیلنگ و شیر در پشت دستگاه در نظر بگیرید. یعنی عمق دستگاه را باید کمی بیشتر از آنچه هست محاسبه کنید. برای مثال می‌توانید عمق بدنه دستگاه را در حدود ۷۰ میلی‌متر بیشتر در نظر بگیرید.

رده بندی برندهای ماشین لباسشویی

معمولاً ماشین‌های لباسشویی درب از بالا به دلیل ساختار ساده و همچنین امکانات نه چندان پیشرفت‌های که روی آن‌ها در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، به عنوان ماشین‌های لباسشویی مقرون به صرفه شناخته می‌شوند. البته با کمی جستجو در بازار و شناخت برندهای مختلف تولید کننده ماشین لباسشویی در بازار می‌توانید از بین ماشین‌های لباسشویی درب از جلو نیز محصولات نسبتاً ارزان قیمتی را انتخاب و خریداری کنید.

برای مثال برندهایی مثل برند ال‌جی، سامسونگ، بوش در برندهای خارجی و برندهای ایرانی پاکشوما، پارس خزر و امرسان نیز محصولات مقرون به صرفه‌ای را تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

در بین رده بندی برندهای ماشین لباسشویی درب از بالا، برند پاکشوما از جمله دستگاه‌های نسبتاً ارزان قیمتی هستند که توسط این برند به بازار عرضه می‌شوند. یکی از بهترین ماشین‌های لباسشویی درب از بالای برند پاکشوما، ماشین لباسشویی پاکشوما با ظرفیت ۱۵٫۵ کیلوگرم است. رتبه انرژی در این دستگاه برابر A است و سرعت چرخش موتور در آن در حدود ۴۰۰ دور در دقیقه است. روی این دستگاه‌ها دو موتور که یکی برای شستشوی لباس‌ها به کار می‌رود و دیگری برای خشک کردن لباس‌ها کاربرد دارد.

از جمله قابلیت‌هایی که روی این ماشین‌های لباسشویی در اختیار کاربران قرار گرفته است می‌توان به قابلیت تنظیم زمان خشک کن و شستشوی لباس‌ها و همچنین تعبیه سیستم Air jet و پمپ تخلیه اشاره کرد. از آنجایی که یکی از ایرادهای عمده ماشین‌های لباسشویی درب از بالا چسبیدن پرز روی لباس‌ها در حین شستشو است، روی این نمونه از ماشین‌های لباسشویی، از یک فیلتر برای جذب کردن پرز لباس‌ها و پارچه‌ها استفاده شده است.

در رده بندی برندهای ماشین لباسشویی برند اینترنشنال نیز قرار دارد. این برند در بین محصولات خود، یک ماشین لباسشویی دوقلو ۱۰٫۵ کیلوگرمی را به بازار عرضه کرده است. این ماشین لباسشویی دوقلوی درب از بالا از نگاه مشتریان و مصرف کنندگان یکی از بهترین ماشین‌های لباسشویی موجود در بازار ایران است.

مقرون به صرفه ترین ماشین لباسشویی درب از جلو

مقرون به صرفه ترین ماشین لباسشویی

طبق راهنمای خرید ماشین لباسشویی محصولات درب از جلو از جمله ماشین‌های نسبتاً گران قیمت هستند. به خصوص زمانی که قابلیت‌ها و امکانات پیشرفته امروزی روی این ماشین‌های لباسشویی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، قیمت آن‌ها بالاتر نیز می‌رود. اما برند پاکشوما در فهرست محصولات خود ماشین‌های لباسشویی ۹ کیلوگرمی مدل TFI 94401 را تولید کرده است که به عنوان پرفروش‌ترین ماشین لباسشویی درب از جلو ایرانی در بازار شناخته می‌شود.

رتبه مصرف انرژی در این دستگاه A++  است و به عنوان یک دستگاه کم مصرف مناسب با خانواده‌های پر جمعیت شناخته می‌شود. روی این دستگاه ۱۶ برنامه شستشوی لباس به اضافه ۶ برنامه کمکی در اختیار کاربران قرار گرفته است. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این نمونه از ماشین‌های لباسشویی درب از جلو برند پاکشوما، امکان اتوکشی و صاف شدن لباس در حین خشک کردن است.

مثلاً برند سامسونگ در میان محصولات خود دو مدل ماشین لباسشویی درب از جلو تولید می‌کند که در حال حاضر در بازار لوازم خانگی ایران نیز موجود هستند. ماشین‌های لباسشویی ۹ کیلویی برند سامسونگ مدل P1494، یکی از بهترین محصولات این برند است که علاوه بر طراحی خاص و زیبایی که دارد، ظرفیت مناسب و رتبه انرژی بالایی دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ماشین‌های لباسشویی برند سامسونگ که اخیراً به بازار عرض شده است امکان اضافه کردن لباس‌ها به ماشین لباسشویی در حین انجام شستشو است.

برند بوش نیز یک ماشین لباسشویی ۸ کیلوگرمی با نام WAW324DE طراحی و تولید کرده است که حتی در کشورهای دیگر جهان نیز توانسته نام برترین ماشین لباسشویی از نگاه مشتریان را به خود جلب نماید. برند بوش در طراحی این محصول سعی کرده است که از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا نهایت استفاده را ببرد. برند ال‌جی نیز  در میان محصولات خود یک ماشین لباسشویی ۸ کیلوگرمی، مدل WM-945S طراحی و تولید کرده است که دارای ۱۴ برنامه شستشو است.

نکته جالب در خصوص مقرون به صرفه ترین ماشین لباسشویی این است که روی این دستگاه‌ها از تکنولوژی NFC برای اتصال تلفن همراه به دستگاه و کنترل قابلیت‌های آن از طریق پنل کاربری آن استفاده می‌شود. ماشین‌ لباسشویی ۸ کیلوگرمی برند ال‌جی مدل ۸۶۵CW مدل دیگری از ماشین‌های لباسشویی این برند است که به دلیل دارا بودن موتور Direct Drive میزان لرزش دستگاه تا حد ممکن پایین آمده است.

سخن پایانی

در این مطلب راهنماي خريد ماشين لباسشويي سعی شد تا در خصوص انواع مختلف محصولات بازار نکاتی که در خصوص خرید آن‌ها باید رعایت کنید. همچنین در مورد رده بندی برندهای ماشین لباسشویی بازار هم صحبت کردیم. علاوه بر این در این مطلب به معرفی برخی از بهترین و در عین حال به صرفه‌ترین انواع محصولات که در بازار ایران در اختیار مشتریان قرار دارند صحبت شد. اگر در این مورد نظری دارید با ما درمیان بگذارید.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 4 / 5. تعداد آرا: 2

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | معرفی بهترین مدل ماشین لباسشویی داخلی و خارجی
    آگوست 11, 2021

    […] بیشتر بخوانید: راهنماي خريد ماشين لباسشويي/ معرفی پرفروش ترین لباسشوی… […]

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | نقد و بررسی انواع لباسشویی بوش (Bosch)
    آگوست 11, 2021

    […] بیشتر بخوانید: راهنماي خريد ماشين لباسشويي/ معرفی پرفروش ترین لباسشوی… […]

لینک کپی شد!