تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

کدام یکی از انواع ماشین‌های لباسشویی ال‌ جی ارزش خریدن دارند؟

بهترین ماشین لباسشویی ال جی چه ویژگی‌های دارد؟

راهنمای خرید
بهترین ماشین لباسشویی ال جی همیشه موردنظر مشتریان و طرفداران این برند بوده است. LG یکی از پرطرفدارترین نمونه از ماشین های لباسشویی‌های دنیا را تولید می‌کند که در بازار ایران مورد توجه بسیاری از کاربران قرار دارند.

بهترین ماشین لباسشویی ال جی همیشه موردنظر مشتریان و طرفداران این برند بوده است. LG یکی از پرطرفدارترین نمونه از ماشین های لباسشویی‌های دنیا را تولید می‌کند که در بازار ایران مورد توجه بسیاری از کاربران قرار دارند.

تصلا – همه ما می‌دانیم که برند ال جی یکی از معروف‌ترین برندهای تولید لوازم‌خانگی در کشور کره جنوبی است که در فهرست محصولات خود انواع متفاوتی از ماشین های لباسشویی را در اختیار کاربران قرار داده است. از آنجایی که انواع مختلفی از ماشین های لباسشویی برند ال جی چه ماشین های لباسشویی درب از بالا و چه ماشین های لباسشویی درب از جلو این برند در بازار لوازم‌خانگی ایران موجود است و طرفداران زیادی نیز دارند.

در این مطلب سایت اخبار لوازم خانگی تصلا قصد داریم در خصوص همه آنچه در مورد برند ال جی و ماشین های لباسشویی آن باید بدانید صحبت کنیم.

نکاتی برای خرید ماشین لباسشویی ال جی

اول از همه اینکه حتماً کالای مورد نیاز خود را از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های مجاز خریداری کنید. البته متأسفانه این روزها به دلیل تحریم‌ها، برندهایی مثل ال جی نماینده انحصاری در ایران ندارند و پیدا کردن نمایندگی که کالای اصلی را به شما بفروشد سخت و دشوار است.

از این رو کاری که باید انجام دهید این است که اگر ماشین لباسشویی خود را از برند ال جی انتخاب کردید، حتماً قبل از خرید دستگاه شماره سریال آن را در وب سایت رسمی برند ال جی وارد کنید.

اگر کالایی با این شماره سریال در وب سایت رسمی برند ال جی پیدا شد، حتماً مشخصات کالایی که در بازار موجود است را با مشخصات کالایی که در وب سایت رسمی برند ال جی قرار داده شده است چه از نظر ظاهری و چه از نظر ویژگی‌ها و امکانات بررسی کنید. در صورت وجود هر گونه مغایرت به هیچ عنوان کالا را خریداری نکنید. از طرفی به هیچ عنوان کالایی که فاقد بسته‌بندی و مهر و موم است را خریداری نکنید.

بیشتر بخوانید: چگونگی تشخیص ماشین لباسشویی ال جی اصل

تاریخچه برند LG

برند ال جی یا بهتر بگوییم شرکت LG از ترکیب دو برند lucky و Goldstar در سال ۱۹۵۸ میلادی در کشور کره جنوبی فعالیت خود را آغاز کرد. این برند اولین نمونه از تلویزیون‌های سیاه و سفید را به بازار عرضه کرد و بعد از آن با تولید اولین نمونه از گوشی‌های تلفن همراه، ماشین های لباسشویی و رادیو توانست عنوان خلاق‌ترین و نوآورترین برند در کشور کره جنوبی را از آن خود کند.

این برند فعالیت خود را در سطح جهانی با تأسیس اولین نمایندگی خود در کشور آمریکا آغاز کرد و سپس با تأسیس نمایندگی در سایر کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی فعالیت‌های بین‌المللی خود را افزایش داد.

 

تولید بهترین ماشین لباسشویی ال جی

در حال حاضر ماشین های لباسشویی برند ال جی که در بازار لوازم‌خانگی ایران به فروش می‌رسد، با محصولات برندهایی مثل سامسونگ، بوش، بکو (یکی از برندهای ترک)، برند ژیک شف، کنوود، و دوو رقابت می‌کند. البته برندهای ایرانی از جمله جی پلاس و پاکشوما نیز ماشین های لباسشویی را طراحی و به بازار عرضه کرده‌اند که قابلیت رقابت با محصولات برند ال جی دارند.

دلیلی اصلی که ماشین های لباسشویی برند ال جی توانسته طرفداران زیادی را در ایران و سایر کشورهای جهان از جمله آمریکا برای خود به دست بیاورد این است که این برند در ساخت محصولات خود از قطعات با کیفیتی استفاده می‌کند.

در واقع استفاده از قطعات اصل و با کیفیت که اکثراً تولید خود برند ال جی است از جمله مهم‌ترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های ماشین های لباسشویی این برند به حساب می‌آید.

ماشین های لباسشویی برند ال جی به دلیل تعبیه موتور دایرکت درایو که در ادامه عملکرد آن را توضیح می‌دهیم، در حین کار کردن صدای بسیار کمی را تولید می‌کنند و به همین دلیل مورد استقبال خریداران بسیار زیادی واقع شده‌اند.

البته ماشین های لباسشویی برند ال جی در کنار مزایایی که دارند، معایبی نیز دارند که در زمان معرفی هر ماشین لباسشویی، و نقد و بررسی قابلیت‌ها و امکانات آن‌ها در جای خود به بررسی این ایرادها خواهیم پرداخت.

اما ایراد مشترک که برای همه محصولات این برند و سایر برندهای خارجی وجود دارد عدم وجود نمایندگی اصلی در ایران است که باعث شده بسیاری از خریداران در خصوص انتخاب محصولات این برندها دچار شک و تردید شوند.

در واقع نبودن یک نمایندگی اصلی یکی از موانع انتخاب محصولات خارجی در ایران است که صحبت در خصوص آن خارج از بحث و موضوع این مقاله است.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین مدل دستگاه کهنه‌شور

ویژگی‌ها و قابلیت‌های ماشین های لباسشویی LG

بهترین ماشین لباسشویی برند ال جی در بازار ایران یکی از رقبای سرسخت ماشین های لباسشویی برندهایی مثل سامسونگ و بوش هستند. مهم‌ترین ویژگی که اکثر ماشین های لباسشویی LG به خصوص آن دسته از محصولاتی که طی چند سال اخیر تولید و به بازار عرضه شده‌اند دارند، این است که موتور تعبیه شده روی این محصولات از نوع دایرکت درایو است.  قابلیت های محصولات این برند عبارتند از:

سیستم عیب یاب هوشمند

همچنین روی ماشین های لباسشویی این برند سیستم‌های متنوعی مثل سیستم عیب‌یابی هوشمند، سیستم جلوگیری از هدر رفت آب، سیستم شستشوی لباس با بخار و از این دست امکانات وجود دارد که در ادامه در خصوص هر کدام از این موارد به صورت مفصل توضیحاتی ارائه خواهیم کرد. علاوه بر همه این موارد محصولات برند ال جی دارای برچسب انرژی A++++  هستند.

تنوع قیمت محصولات

محدوده قیمتی ماشین های لباسشویی برند ال جی بسیار متنوع است. در واقع قیمت این دستگاه‌ها بسته به تکنولوژی‌هایی که در ساخت آن‌ها استفاده شده است بسیار متنوع است. این تنوع باعث می‌شود تا هر فردی با هر میزان بودجه‌ای که در نظر دارد بتواند یکی از انواع ماشین های لباسشویی برند ال جی را انتخاب و خریداری کند.

استفاده از فناوری intenseive

روی ماشین لباسشویی ال جی از فناوری به نام intenseive استفاده شده است. این فناوری باعث می‌شود کاربر بتواند از بالاترین قدرت موتور دستگاه برای شستشوی لباس‌های بسیار کثیف خود استفاده کند.

قابلیت ضدچروک لباس ها

همچنین اکثر مدل‌های لباسشویی برند ال جی دارای قابلیتی با عنوان Crease Care هستند. این قابلیت که به ویژگی ضدچروک نیز مشهور است، باعث می‌شود تا لباس‌ها در حین شستشوی با ماشین چروک نشوند.

قابلیت ضدعفونی کردن لباس ها

روی ماشین های لباسشویی برند ال جی قابلیت و ویژگی‌های دیگری مثل سیستم شستشوی بهداشتی و قابلیت ضد عفونی کردن لباس‌ها تعبیه شده است. این قابلیت به خصوص در این روزها که دنیا با ویروس کرونا درگیر است بسیار کاربردی است. سیستم آبکشی و خشک‌شویی در ماشین های لباسشویی برند ال جی به صورت کاملاً خودکار انجام می‌شود.

البته کاربر می‌تواند با انتخاب چند دکمه این قابلیت‌ها را فعال یا غیر فعال کند. تعبیه این امکانات و بسیاری از امکانات دیگر که بسته به مدل ماشین لباسشویی متفاوت است، از جمله مواردی است که باعث شده محصولات برند ال جی طرفداران خاص خود را داشته باشند.

صدا و لرزش حداقل

به طور کلی یکسری از ویژگی‌ها و امکانات روی بهترین ماشین های لباسشویی ال جی که اخیراً به بازار معرفی شده‌اند، به صورت مشترک وجود دارند. این امکانات عبارت‌اند از صدای کم و بدون لرزش دستگاه، تعبیه چندین برنامه شستشوی لباس که از پیش تنظیم و تعریف شده‌اند، استفاده از مواد با کیفیت و عالی در ماشین لباسشویی، طراحی بسیار زیبا و در حین حال و ساده و شیک.

نکته جالب و قابل توجه در مورد طراحی ماشین های لباسشویی این برند این است که با وجود اینکه اکثر طراحی‌ها ساده است اما تنوع طراحی در محصولات برند ال جی متفاوت و متنوع است و این مسئله باعث می‌شود طیف وسیعی از مردم با سلایق مختلف بتوانند از محصولات این برند استفاده کند.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین مدل ماشین‌های لباسشویی داخلی و خارجی

موتور دایرکت درایو در ماشین لباسشویی LG

نقد و بررسی بهترین ماشین لباسشویی ال جی

اگر زمان خرید ماشین لباسشویی ال جی  به موتور دقت دارید، باید بدانید که موتور قوی دارد. شاید به جرات بتوان گفت که عمده شکایت کاربران ماشین های لباسشویی که در بسیار از انجمن‌ها و فروم‌های پرسش و پاسخ لوازم خانگی و ماشین لباسشویی منتشر شده است در خصوص لرزش دستگاه و صدای است که از دستگاه در حین کار کردن خارج می‌شود.

در واقع تکان‌های شدید و سر و صدای زیادی که ماشین لباسشویی در حین کار کردن دارد، یکی از مهم‌ترین مواردی است که بسیاری از کاربران همیشه از آن گله و شکایت دارند. بخش زیادی از لرزش و سر و صدای ماشین لباسشویی مربوط به ساختار موتور دستگاه است.

در ماشین های لباسشویی قدیمی، از موتورهای تسمه‌ای معمولی که به موتورهای ذغالی مشهور بودند استفاده می‌شد. استفاده از این موتورها نه تنها باعث ایجاد آلودگی صوتی و لرزش بیش از حد دستگاه در حین کار کردن به خصوص زمان خشک کردن لباس‌ها می‌شد، بلکه مصرف انرژی در دستگاه را نیز تا حد قابل توجهی افزایش می‌داد.

 

حال آنکه در بهترین ماشین لباسشویی ال جی از موتورهایی با نام موتورهای دایرکت درایو استفاده می‌شود. در این نوع ماشین های لباسشویی به جای اینکه تسمه به کار رفته باشد از نیروی مغناطیسی و قابلیت‌های آن بهره برده می‌شود.

به عبارت دیگر در این موتورها که با حروف اختصاری DD نیز نمایش داده می‌شوند هیچ عنصر مکانیکی از جمله تسمه یا دنده برای انتقال قدرت و نیرو وجود ندارد. این موتورها در ماشین های لباسشویی به صورت مستقیم به دیگ شست و شو متصل می‌شوند.  ویژگی موتور این دستگاه ها عبارت است از:

صدا و لرزش کم موتور لباسشویی ال جی

موتورهای این ماشین لباسشویی به طور مستقیم لباس را بارگیری می‌کنند. عدم وجود تسمه و دنده در این موتورها باعث می‌شود که صدا و لرزش موتور در حین کار کردن تا حد قابل توجهی کاهش یابد. از آنجایی که در این موتورها هیچ تسمه‌ای به کار نمی‌رود در نتیجه کاربران با چالش‌هایی مثل پاره شدن تسمه یا خرابی آن که در ماشین های لباسشویی قدیمی رخ می‌دادند، مواجه نخواهند شد.

افزایش عمر ماشین لباسشویی LG

بر اساس بررسی‌های انجام شده، استفاده از موتورهای دایرکت درایو در ماشین های لباسشویی به خصوص ماشین های لباسشویی برند ال جی باعث افزایش طول عمر دستگاه نیز می‌شود. از طرفی چون لوازم جانبی اضافی موتور مثل تسمه و دنده و از این دست عناصر مکانیکی در این نوع موتورها حذف شده است، فضای مفیدی که در داخل بدنه ماشین لباسشویی وجود دارد، افزایش می‌یابد.

سبک و کوچک بودن ماشین لباسشویی

به این ترتیب برندهای تولیدکننده ماشین های لباسشویی می‌توانند دستگاه‌های با ظرفیت دیگ بالا را با ابعاد کوچک‌تری تولید و به بازار عرضه نمایند. در نتیجه شما حتی اگر برای خرید ماشین لباسشویی و تعبیه آن در آشپزخانه خود با کمبود جا مواجه باشید باز هم می‌توانید ماشین های با ظرفیت بالا را در ابعاد کوچک‌تر خریداری کنید و به ترتیب به دستگاهی با ظرفیت بیشتر دسترسی داشته باشید.

گشتاور و قدرت بالای موتور

گشتاور نیرو در ماشین های لباسشویی برند ال جی که دارای موتور دایرکت درایو هستند، بسیار بالا است و در نتیجه حتی زمانی که سرعت دستگاه را در درجه پایینی قرار می‌دهید، نیز گشتاور نیرو و قدرت ماشین لباسشویی برای شستشوی لباس‌ها بسیار زیاد خواهد بود. به این ترتیب افزایش قدرت دستگاه بواسطه تعبیه موتور دایرکت درایو در این دستگاه‌ها یکی از مزایا این دستگاه‌ها به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی انواع لباسشویی بوش (Bosch)

استفاده از فناوری ۶motion یا شستشوی ۶ مرحله‌ای

در بهترین ماشین لباسشویی ال جی به دلیل استفاده از موتورهای دایرکت درایو، از فناوری‌ای منحصر به فردی به نام ۶Motion استفاده می‌شود. این مدل شستشو همان‌طور که از نامش برمی آید، دارای شستشوی ۶ مرحله‌ای است. این شستشوی ۶ مرحله‌ای شامل عملیات‌هایی مثل فیلتراسیون، پیچاندن، آبکشی پله‌ای، تاباندن لباس، ساییدن و غلتاندن لباس‌ها می‌شود.

جالب است بدانید این الگوی شستشوی لباس در ماشین های لباسشویی ال جی از روی حرکاتی که فرد در هنگام شستشوی لباس با دست انجام می‌دهد، کپی برداری شده است. بر اساس بررسی‌های انجام شده استفاده از این الگوی شستشو در ماشین های لباسشویی برند ال جی باعث شده است تا لباس‌هایی که با این دستگاه‌ها شسته می‌شوند در حین شستشو آسیب کمتری ببینند. نحوه انجام حرکت‌ها در شستشوی ۶ مرحله‌ای به شرح زیر است:

حرکت پله‌ای بهترین ماشین لباسشویی ال جی

در این روش، لباس‌ها از طریق حرکتی که دیگ انجام می‌شود به بالاترین قسمت دیگ در ماشین لباسشویی انتقال داده می‌شوند و سپس به پایین میافتند. این حرکت باعث می‌شود تا لباس‌ها بیشتر تمیز شوند و از همه مهم‌تر اینکه کمتر چروک شوند.

حرکت پیچشی ماشین

در حرکت پیچشی، با استفاده از حرکت دیگ، لباس‌ها درون دیگ پیچ‌های کوتاهی می‌خورند. چون در این حرکت، دیگ به صورت چرخشی حرکت می‌کند در نتیجه صدای بسیار کمی از دستگاه تولید می‌شود. این حرکت با وجود اینکه نسبتاً کوتاه است اما باعث تمیزتر شدن لباس‌ها می‌شود.

حرکت غلتاندن دستگاه

یکی از ابتدایی‌ترین حرکت‌ها در شستن لباس‌ها با دست، حرکت غلتاندن لباس‌ها در آب است. در ماشین های لباسشویی برند ال جی نیز این حرکت شبیه سازی شده است. البته غلتاندن لباس‌ها در دیگ ماشین لباسشویی در کنار سایر حرکت‌هایی که برای دیگ در نظر گرفته شده است کاربردی است.

حرکت ساییدن

اگر به فردی که لباس‌های خود را با دست می‌شوید، دقت کنید متوجه می‌شوید که در حین شستشو هر چند لحظه یک‌بار برای اینکه لباس‌ها تمیزتر شوند، لباس‌ها را روی دیواره لگن شستشو و یا دو قیمت لباس را به هم می‌ساید. این حرکت در ماشین های لباسشویی ال جی با استفاده از حرکات منظم دیگ که در آن لباس‌های به سمت چپ و راست منتقل می‌شوند شبیه سازی شده است. با چپ و راست شدن لباس‌ها در ماشین در دیگ ماشین لباسشویی، انتقال جرم انجام می‌شود و در نتیجه لباس‌ها تمیزتر می‌شوند.

حرکت آبکشی

این حرکت که حرکت یکی به آخر مانده در دیگ ماشین لباسشویی ال جی است، با بالاترین سرعت چخش دیگ ماشین لباسشویی انجام می‌شود. در واقع در این حالت دیگ ماشین لباسشویی به بالاترین سرعت چرخش خود می‌رسد و با ایجاد نیروی گریز از مرکز شدید، لباس‌ها به دیواره دیگ ماشین لباسشویی می‌چسبند و روی آن‌ها آب با فشار زیاد حرکت می‌کند و کف و کثیفی باقی مانده روی پارچه لباس از بین می‌رود.

حرکت تاب دادن

بعد از اینکه آبکشی لباس‌ها در دیگ ماشین های لباسشویی LG انجام شد، حالت تاب دادن لباس‌ها در شستشوی دستی در دیگ ماشین لباسشویی شبیه سازی می‌شود. البته این حرکت بیشتر در برنامه‌های شستشویی که مخصوص شستن لباس‌های ظریف است کاربرد زیادی دارد.

فناوری TurboWash در ماشین های لباسشویی LG

یکی دیگر از فناوری‌هایی که در بهترین ماشین های لباسشویی ال جی از آن برای شستن بهتر لباس‌ها استفاده می‌شود، فناوری TurboWash است. در کنار این فناوری از سیستمی به نام Jet Spray یا همان آب افشان سریع استفاده می‌شود که در آن به مدت ۱۲۰ ثانیه آب روی لباس‌ها اسپری خواهد شد و شستشوی لباس‌ها با بهترین کیفیت انجام می‌شود.

استفاده از سیستم آب افشان سریع در کنار شستشوی سریع توربو باعث می‌شود تا در حدود ۴۰ درصد در مصرف آب و در حدود ۱۵ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود. به عبارت دیگر افزایش میزان تمیزی در شستشوی لباس‌ها و همچنین کاهش مصرف انرژی در این دستگاه‌ها از جمله مزایای مهم و اثر گذار استفاده از این فناوری‌ها است.

فناوری عیب‌یاب هوشمند در ماشین های لباسشویی ال جی

زمان خرید ماشین های لباسشویی ال جی به فناوری عیب هوشمند هم دقت کنید. که اخیراً به بازار عرضه شده‌اند از سیستم‌های عیب‌یابی هوشمند یا Smart Diagnosis استفاده شده است. تعبیه این سیستم باعث می‌شود تا شما بتوانید به راحتی از عیب‌هایی که روی ماشین لباسشویی شما رخ می‌دهد اطلاع پیدا کنید.

برای اطلاع پیدا کردن در خصوص ایرادهایی که روی ماشین های لباسشویی برند ال جی به وجود می‌آید، باید اپلیکیشن مخصوص ماشین های لباسشویی این برند را گوشی تلفن همراه هوشمند خود نصب کنید.

به این ترتیب زمانی که ایرادی روی ماشین لباسشویی به وجود می‌آید، از طریق اپلیکیشن نصب شده روی گوشی تلفن همراه کاربر اعلان آن برای کاربر ظاهر می‌شود. این قابلیت نشان می‌دهد که همه ماشین های لباسشویی برند ال جی به نحوی هوشمند طراحی شده‌اند.

استفاده از قابلیت True Steam روی ماشین های لباسشویی برند ال جی

در ماشین های لباسشویی برند ال جی فناوری جدیدی به نام True Steam استفاده می‌شود که به واسطه آن، لباس‌ها با بخار آب و در مدت زمان کمتر از ۲۰ دقیقه شسته می‌شود این فناوری بیشتر برای لباس‌های بسیار کثیفی مناسب است که دارای بافت بسیار حساسی دارند و شستشو با مدت زمان زیاد باعث آسیب دیدن بافت آن‌ها می‌شود.

مثلاً برای لباس‌های کودکان که دارای بافت نرمی هستند و ممکن است تکه‌های غذا روی آن چسبیده باشد، استفاده از این قابلیت بسیار کاربردی است. استفاده از تکنولوژی شستشوی بخار لباس‌ها در ماشین های لباسشویی این برند باعث می‌شود تا مصرف آب در این دستگاه‌ها تا حدود ۴۰ درصد کاهش یابد.

به این ترتیب با فعال شدن این قابلیت، صرفه جویی زیادی در مصرف آب در این ماشین های لباسشویی می‌شود. از طرفی شست‌وشوی با بخار لباس‌ها باعث می‌شود تا بوی نامطبوع لباس‌ها نیز از بین برود.

فناوری TUB CLEAN+ در ماشین های لباسشویی ال جی

یکی از کاربردی‌ترین و بهترین فناوری‌هایی که روی ماشین های لباسشویی LG در اختیار کاربران قرار گرفته است، استفاده از سیستمی به نام TUB CLEAN+ در ماشین های لباسشویی برند ال جی است.

بر خلاف فنّاوری‌ای بالا که معرفی کردیم، این سیستم برای شستشوی لباس‌ها در ماشین لباسشویی کاربردی ندارد و برای شستشوی دیگ لباسشویی به کار می‌رود. به واسطه تعبیه و ارائه TUB CLEAN+ دیگ ماشین لباسشویی با آب با دمای ۶۰ درجه شسته می‌شود.

به این ترتیب در هر بار شستشوی دیگ ماشین لباسشویی، همه باکتری‌های موجود در ماشین لباسشویی از بین می‌رود و به این ترتیب هر نوع میکروب در دیگ ماشین لباسشویی که در اثر تجمع آب کثیف ایجاد شده، کشته می‌شود.

نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که وجود میکروب و باکتری در دیگ ماشین لباسشویی یکی باعث بروز حساسیت بدن افراد در هنگام پوشیدن لباس‌هایی که توسط ماشین لباسشویی شسته شده‌اند می‌شود.

سایر فناوری‌هایی ارائه شده روی ماشین های لباسشویی برند ال جی

روی بهترین ماشین های لباسشویی LG فناوری‌هایی با نام Allergy Care Courses و Stain Care Course ارائه شده است. این فناوری‌ها باعث می‌شود تا لباس‌های شسته شده در این ماشین های لباسشویی تا حد قابل توجهی تمیز و پاکیزه شوند. در این دو تکنولوژی که برای شستشوی لباس استفاده می‌شود، دمای آب به ۶۰ درجه می‌شود و لباس‌ها با آن شسته می‌شود.

البته بسته به برنامه شستشویی که کاربر انتخاب می‌کند، در برخی از موارد لباس‌ها با آب دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد لکه زدایی می‌شوند. به این ترتیب کاربر این ماشین های لباسشویی مطمئن خواهد بود که به هیچ عنوان هیچ لکه و آلودگی روی لباس‌هایی که با این ماشین های لباسشویی شسته می‌شوند، باقی نخواهد ماند.

خرید ماشین لباسشویی ال جی  با توجه به مدل

در این بخش قصد داریم تا چند نمونه از بهترین ماشین های لباسشویی ال جی را معرفی کنیم. اما قبل از معرفی نمونه‌های مختلف از آنجایی که هزینه خرید ماشین لباسشویی نسبتاً زیاد است و بسیاری از ما بودجه ثابتی را برای خرید هر وسیله یا لوازم‌خانگی از جمله ماشین لباسشویی در نظر می‌گیریم، به همین دلیل ابتدا به معرفی ارزان‌ترین و گران‌ترین ماشین های لباسشویی این برند خواهیم پرداخت و سپس چند نمونه دیگر میان رده از این دستگاه‌ها را به همراه ویژگی‌های آن‌ها نقد و بررسی می‌کنیم.

معرفی ارزان‌ترین ماشین لباسشویی LG

برند ال جی در فهرست محصولات خود ماشین های لباسشویی رده پایین را نیز تولید می‌کند که قیمت ارزانی نسبت به سایر ماشین های لباسشویی میان رده و بالا رده دارند.

این ماشین های لباسشویی با وجود اینکه در دسته پایین رده قرار می‌گیرند اما دارای امکانات و قابلیت‌های بسیار خوبی هستند. معمولاً ظرفیت و حجم دیگ در این دستگاه‌ها ۶ یا ۷ کیلوگرم است. روی این دستگاه‌ها امکانات ابتدایی و در عین حال پیشرفته‌ای ارائه شده است. در ادامه یکی از جدیدترین ماشین های لباسشویی برند ال جی که ارزان قیمت نیز هست معرفی می‌کنیم.

بهترین ماشین لباسشویی ال جی مدل WM-621

ماشین های لباسشویی ال جی مدل WM-621 یکی از جدیدترین و در عین حال ارزان‌ترین ماشین های لباسشویی برند ال جی است که به بازار عرضه شده است. ظرفیت این ماشین های لباسشویی چیزی در حدود ۶ کیلوگرم است و به همین دلیل خرید آن برای خانواده‌هایی که جمعیت آن‌ها بیشتر از ۴ نفر است توصیه نمی‌شود.

این ماشین لباسشویی از نظر طراحی یکی از زیباترین ماشین های لباسشویی این برند است و با وجود اینکه به عنوان یک ماشین لباسشویی ارزان قیمت شناخته می‌شود اما امکانات و قابلیت‌های پیشرفته‌ای روی آن‌ها ارائه می‌شود. مصرف انرژی در این ماشین لباسشویی با رتبه A+++ نمایش داده می‌شود که نشان دهنده کم مصرف بودن این دستگاه است.

ویژگی های محصول

نکته مهم در خصوص لوازم‌خانگی به خصوص ماشین های لباسشویی از جمله ماشین های لباسشویی ال جی این است که میزان مصرف انرژی در آن‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چون حتی زمانی که شما ماشین لباسشویی با قیمت ارزان را خریداری کنید، اگر مصرف انرژی در آن بالا باشد، همچنان توجیه اقتصادی برای خرید آن وجود ندارد.

موتور تعبیه شده روی ماشین های لباسشویی ال جی مدل WM-621 بسیار قدرتمند است و از نوع دایرکت درایو است اما به دلیل استفاده از انواع مختلف تکنولوژی‌ها و همچنین تعبیه اینورتور روی موتور دستگاه، مصرف انرژی چه برق و چه آب در آن تا حد قابل توجهی کاهش یافته است. بررسی‌ها و تست‌های انجام شده روی این نمونه از ماشین لباسشویی برند ال جی نشان می‌دهد که مصرف آب و برق در آن‌ها به دلیل استفاده از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های مختلف تا حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است.

ماشین های لباسشویی LG مدل WM-621 به دلیلی اینکه دارای موتور دایرکت درایو هستند دارای طراحی فشرده هستند و فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند. از طرفی بالانس در آن‌ها بسیار عالی انجام شده است و میزان صدا و لرزش در این نمونه از ماشین های لباسشویی تا حد قابل توجهی کاهش یافته است.

روی این ماشین های لباسشویی ۹ برنامه شستشو در اختیار کاربران قرار گرفته است. البته ۶ برنامه شستشوی اضافه نیز روی این دستگاه‌ها عرضه شده است که با احتساب آن‌ها تعداد برنامه‌های شستشو روی این ماشین های لباسشویی چیزی در حدود ۱۵ برنامه شستشو خواهد بود.

از همه مهم‌تر اینکه این ماشین های لباسشویی دارای برنامه شستشوی سریع در کنار برنامه شستشوی ۶ مرحله‌ای هستند که پیش‌تر در خصوص آن‌ها صحبت شد. استفاده از برنامه شستشوی ۶ مرحله‌ای در این دستگاه‌ها باعث می‌شود تا لباس‌ها در حین شستشو کمتر چروک شوند. قیمت این ماشین لباسشویی در حدود ۱۶ میلیون تومان است.

ماشین های لباسشویی ال جی مدل WM-621 مجهز به صفحه نمایش ال‌سی‌دی هستند که برای ست کردن تنظیمات روی این ماشین های لباسشویی کاربرد دارند. همچنین امکان اضافه کردن لباس‌ها در حین شستشو نیز برای این ماشین های لباسشویی در نظر گرفته شده است.

یکی از مهم‌ترین سنسورهایی که روی این ماشین های لباسشویی در اختیار کاربران قرار گرفته است، سنسور تشخیص وزن لباس است که باعث می‌شود، میزان آبی که قرار است در هنگام آبگیری ماشین لباسشویی مصرف شود بر اساس حجم و میزان لباس‌های داخل دیگ ماشین لباسشویی محاسبه شود.

این ماشین های لباسشویی مانند سایر لباسشویی‌های ال جی دارای سیستم عیب‌یابی هوشمند نیز هستند. بیشتر ماشین های لباسشویی تولید شده توسط برند ال جی دارای ضمانت ۱۰ ساله هستند و این نمونه از ماشین لباسشویی ال جی نیز از این قاعده مستثنا نیست.

گرانترین و بهترین ماشین لباسشویی ال جی

برند ال جی ماشین های رده بالای زیادی را تولید و به بازار عرضه می‌کند. این ماشین ها معمولاً دارای ظرفیت بسیار زیادی هستند و از طرفی بیشتر آن‌ها هوشمند هستند و امکان کنترل آن‌ها از طریق اتصال به وای فای و اپلیکیشن‌های قابل نصب روی گوشی‌های تلفن همراه نیز وجود دارد. در این بخش به معرفی گران‌ترین ماشین لباسشویی برند ال جی که در بازار ایران نیز موجود است و اخیراً به بازار عرضه شده است، خواهیم پرداخت.

لباسشویی بالا رده ال جی مدل WM-G128SS

لباسشویی مدل WM-G128SS یکی از بهترین ماشین های لباسشویی ال جی است. ظرفیت این ماشین لباسشویی ۱۲ کیلوگرم است و مناسب استفاده برای خانواده‌هایی است که جمعیت آن‌ها بالای ۶ نفر است. با وجود اینکه ظرفیت این ماشین لباسشویی بسیار زیاد است اما مصرف انرژی در آن با رتبه A+++ مشخص شده است که نشان می‌دهد تا چه میزان مصرف انرژی در آن بهینه شده است.

مشخصات محصول

این ماشین های لباسشویی مجهز به موتور هوشمند دایرکت درایو با سرعت ۱۴۰۰ دور در دقیقه هستند. میزان صدایی که توسط این ماشین لباسشویی تولید می‌شود چیزی در حدود ۶۵ دسی‌بل است که با توجه به وزن و ظرفیتی که دارد بسیار کم است. ابعاد این دستگاه به دلیل تعبیه موتور دایرکت درایو با وجود ظرفیت ۱۲ کیلوگرمی آن بسیار جمع و جور و چیزی در حدود ۶۰۰ * ۶۴۰ * ۸۵۰ میلی‌متر است.

در ماشین های لباسشویی ال جی مدل WM-G128SS از تکنولوژی AI DD که در واقع یک تکنولوژی هوشمند برای شستشوی لباس‌ها است استفاده شده است. تعبیه این تکنولوژی باعث شده تا در حین شستشو از بافت لباس‌ها تا ۱۸ درصد بیشتر محافظت شود.

بر اساس آزمایش‌های انجام شده و همچنین نظر سنجی‌هایی که از کاربران این دستگاه‌ها صورت گرفته است، با وجود اینکه هدف از طراحی فناوری AI DD محافظت از بافت لباس‌ها در حین شستشو است اما نتیجه کار نشان می‌دهد لباس‌ها بیشتر تمیز شده‌اند و بیشترین حرکت را در دیگ ماشین لباسشویی دارند.

روی این نمونه از ماشین های لباسشویی برند ال جی از شستشوی ۶ حرکتی استفاده می‌شود که باعث می‌شود تا آّب و مواد شوینده بسیار بیشتر از قبل وارد بافت لباس شده و آن را تمیز کنند. فناوری AI DD که در این ماشین های لباسشویی به کار رفته است نه تنها باعث مراقبت بیشتر از لباس‌ها می‌شود بلکه قادر به تشخیص وزن لباس‌ها توسط سنسورهای تعبیه شده در دیگ ماشین لباسشویی است.

به این ترتیب میزان آبی که قرار است در ماشین لباسشویی مصرف شود بر اساس حجم لباس‌ها تخمین زده می‌شود و جلو هدر رفت آب در ماشین لباسشویی گرفته می‌شود.

ماشین های لباسشویی ال جی مدل WM-G128SS مجهز به سیستم True Steam نیز هستند که باعث می‌شود لباس‌ها با کمک بخار آب شسته شوند. با استفاده از این سیستم نه تنها لطافت و نرمی بافت لباس‌ها و البته حفظ می‌شود بلکه باعث می‌شود تا حدود ۹۹٫۹ درصد از آلرژن‌هایی که باعث ایجاد حساسیت روی پوست افراد بعد از پوشیدن لباس‌های شسته شده در ماشین لباسشویی می‌شوند، از بین برود.

از آنجایی که ممکن است در شستشوی ۶ حرکتی لباس‌ها کمی چروک شوند، استفاده از فناوری True Steam باعث می‌شود تا چروک لباس‌ها در عرض ۲۰ یا حتی کمتر کاملاً از بین برود. روی این نمونه از ماشین های لباسشویی برند ال جی امکان اضافه کردن لباس‌ها در حین شستشو نیز وجود دارد. چون ظرفیت این دستگاه در حدود ۱۲ کیلوگرم است بنابراین شما می‌توانید در یک چرخه شستشو حجم زیادی از لباس‌ها را بشوئید.

در قیمت جلویی ماشین لباسشویی برند ال جی مدل WM-G128SS یک درب شیشه‌ای تعبیه شده است که با وجود اینکه بسیار ظریف طراحی شده اما از مقاومت بالایی برخوردار است.

معرفی دو نمونه از بهترین لباسشویی میان رده برند LG

برند لجی به منظور رفاه حال کاربران محصولات خود از جمله ماشین های لباسشویی، انواع متنوعی از ماشین های لباسشویی میان رده را که قیمت نسبتاً مناسبی دارند طراحی و به بازار عرضه کرده است. ظرفیت این ماشین های لباسشویی بیشتر ۷ تا ۸ کیلوگرم است و مناسب مصرف خانواده‌های ۴ تا ۵ نفره هستند. در این بخش دو نمونه از این ماشین های لباسشویی را معرفی می‌کنیم.

بهترین ماشین لباسشویی ال جی مدل WM-K702NW

یکی از بهترین ماشین های لباسشویی میان رده برند ال جی با ظرفیت ۷ کیلوگرم ماشین های لباسشویی مدل WM-K720NW است. این ماشین های لباسشویی عنوان پرفروش‌ترین لباسشویی‌های ال جی را نیز از آن خود کرده‌اند. رتبه انرژی برای این نمونه از ماشین های لباسشویی برند ال جی با A+++ نمایش داده می‌شود. با وجود اینکه ظرفیت این دستگاه در حدود ۷ کیلوگرم است اما به واسطه استفاده از موتور دایرکت درایو در آن ابعاد آن کوچک‌تر شده است.

اگر تعداد اعضای خانواده شما ۴ نفر یا کمتر است می‌توانید این ماشین لباسشویی را انتخاب کنید. صدای موتور در این نمونه از ماشین لباسشویی ال جی بسیار کم است و همان‌طور که برچسب مصرف انرژی در این ماشین لباسشویی نشان می‌دهد، مصرف برق تا حد قابل توجهی کاهش یافته است. از طرفی به دلیل طراحی خاص و همچنین مکانیسم قرار گرفتن قطعات و کیفیت آن‌ها طول عمر این ماشین لباسشویی بسیار زیاد است.

موتور تعبیه شده در ماشین های لباسشویی ال جی مدل WM-K702NW دارای گارانتی ۱۰ ساله است که نشان دهنده اطمینانی است که ال جی به این محصول خود دارد. در این لباسشویی‌های میان رده از سیستم عیب‌یابی هوشمند استفاده شده است که شما می‌توانید آن را با استفاده از اپلیکیشن دستگاه پیدا کنید. از جمله مزایای این دستگاه می‌توان به قدرت آن در تمیز شستن لباس‌ها، کیفیت بسیار عالی قطعاتی که برای ساخت این دستگاه استفاده شده است، صدای کم و تعبیه اینورتور در موتور ماشین لباسشویی اشاره کرد.

ماشین های ال جی مدل WM-843

یکی دیگر از ماشین های لباسشویی میان رده برند ال جی که ارزش خریدن و پرداخت هزینه را دارند ماشین های لباسشویی ال جی مدل WM-843 هستند. ظرفیت دیگ این نمونه از ماشین های لباسشویی برند ال جی چیزی در حدود ۸ کیلوگرم است و برای خانواده‌هایی که تعداد اعضای آن‌ها بالای ۵ نفر است انتخاب مناسبی است.

در این نمونه از بهترین ماشین لباسشویی LG نیز از موتور دایرکت درایو استفاده شده است به همین دلیل سر و صدای آن بسیار کم است. نکته مهم در خصوص این نمونه از ماشین های لباسشویی برند ال جی این ست که روی آن‌ها دو وردی مجزا برای آب گرم و سرد در نظر گرفته شده است.البته بیشتر ماشین های لباسشویی بالا رده این برند نیز دارای چنینی قابلیتی کاربردی هستند.

رتبه انرژی در ماشین های لباسشویی ال جی مدل WM-843 با A+++ نمایش داده می‌شود که نشان می‌دهد تا چه حد مصرف انرژی در آن‌ها کاهش یافته است. این دستگاه‌ها مجهز به یک صفحه نمایش از ال سی دی هستند که برای اعمال تنظیمات و انتخاب برنامه‌های شستشو که در میان آن‌ها شستشوی سریع و بخار شویی لباس‌ها نیز وجود دارد، به کار می‌رود. تعبیه قفل کودک و امکان اضافه کردن لباس‌ها در حین شستشو از دیگر قابلیت‌های کاربردی این ماشین های لباسشویی است.

متأسفانه روی این ماشین ها سنسور تشخیص وزن لباس‌های تعبیه نشده است که این یک ایراد بزرگ برای ماشین های لباسشویی امروزی به حساب می‌آید. تعبیه ۱۴ برنامه شستشو روی این دستگاه‌ها این امکان را به کاربران می‌دهد تا هر نوع لباس را با هر بافتی که دارند با استفاده از این ماشین های لباسشویی تمیز کنند.

سخن پایانی

در این مطلب بهترین ماشین لباسشویی ال جی و امکانات قابلیت‌های مشترکی آنها عنوان شد. همچنین در خصوص موتور دایرکت درایو که بر روی ماشین های لباسشویی برند ال جی تعبیه شده‌اند نیز توضیحاتی ارائه شد.

علاوه بر این امکانات و قابلیت‌های گران‌ترین و ارزان‌ترین ماشین لباسشویی این برند که در حال حاضر در بازار لوازم‌خانگی ایران وجود دارند و جزو جدیدترین محصولات برند ال جی به حساب می‌آیند نیز مورد نقد و بررسی قرار گرفتند. دو نمونه از ماشین های لباسشویی میان رده این برند نیز معرف شدند و امکانات آن‌ها بررسی شد.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | پرفروش ترین مدل های ماشین لباسشویی بوش
    آگوست 10, 2021

    […] بیشتر بخوانید: بهترین ماشین لباسشویی ال جی چه ویژگی‌های دارد؟ […]

لینک کپی شد!