تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

معرفی بیش از 30 مورد استفاده کاربردی در ساعت‌های هوشمند اپل یا همان اپل واچ‌ها

کارایی اپل واچ چیست ؟ آیا یک کالای تزئینی است؟

راهنمای خرید
کارایی اپل واچ چیست ؟ آیا یک کالای صرفا لوکس است؟ ساعت های هوشمند اپل که از جمله تجهیزات پوشیدنی تولید شده توسط برند اپل هستند، امروزه کاربران زیادی پیدا کرده‌اند و بسیاری از افرادی که از گوشی‌های تلفن همراه آیفون استفاده می‌کنند، این ساعت‌های هوشمند را دارند و از آن‌ها برای مواردی مثل مشاهده […]

کارایی اپل واچ چیست ؟ آیا یک کالای صرفا لوکس است؟ ساعت های هوشمند اپل که از جمله تجهیزات پوشیدنی تولید شده توسط برند اپل هستند، امروزه کاربران زیادی پیدا کرده‌اند و بسیاری از افرادی که از گوشی‌های تلفن همراه آیفون استفاده می‌کنند، این ساعت‌های هوشمند را دارند و از آن‌ها برای مواردی مثل مشاهده نوتیفیکیشن پیام‌ها و یا پاسخ دادن به تماس‌های دریافتی خود استفاده می‌کنند.

تصلا – اگرچه استفاده از اپل واچ‌ها  در بین کاربران گوشی‌های آیفون به سرعت در حال گسترش است و اپل هر سال نسخه جدیدی از این محصولات را به بازار عرضه می‌کند اما  بسیاری از ما به عنوان کاربران این تجهیزات هوشمند هنوز با کاربردهای منحصر به فردی که این ساعت‌های هوشمند در اختیارمان قرار می‌دهند آشنا نیستیم و بسیاری از آن‌ها را نمی‌دانیم.  از این رو در این مطلب سایت اخبار لوازم خانگی در خصوص کاربردهای مختلف ساعت‌های هوشمند برند اپل و امکانات منحصر به فردی که دارند صحبت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ساعت هوشمند ارزان و کاربردی

کارایی اپل واچ چیست ؟

ساعت های هوشمند apple قابلیت اتصال به گوشی‌های تلفن همراه را دارند و همه ما میدانیم که می‌توان با استفاده از آن‌ها نوتیفیکیشن‌های مربوط به پیام‌های دریافتی، تماس‌های دریافتی را مشاهده کنیم. همچنین امکان ارسال پیام متنی، اجرای برخی از اپلیکیشن‌های مخصوص ساعت‌های هوشمند اپل و یا استفاده از برخی از اپلیکیشن‌هایی که روی گوشی تلفن همراه کاربر نصب شده است و همچنین مشاهده علائم حیاتی ما در حین انجام فعالیت‌های ورزشی و یا فعالیت‌های روزانه معمولی وجود دارد. اما این همه قابلیت‌ها و امکاناتی که تجهیزات پوشیدنی هوشمند در اختیار ما قرار می‌دهند نیست.

برند Apple که در سال گذشته نسخه ۶ اپل واچ‌ها  و نسخه SE این ساعت‌های هوشمند را به بازار عرضه کرده است، به زودی از نسخه ۷ آن‌ها نیز رونمایی خواهد کرد و مسلماً با رونمایی از این نسخه جدیدی قابلیت‌هایی که حتی شاید تصویر آن‌ها نیز سخت باشد در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. البته بسیاری از ویژگی‌ها و امکاناتی که روی سری ۷ ساعت‌های هوشمند برند اپل ارائه می‌شوند، روی اپل واچ‌های قدیمی‌تر از جمله سری ۶، ۵ و حتی سری‌های ۴ و ۳ نیز وجود دارد.

نکته جالب و قابل توجه در خصوص ساعت هوشمند اپل این است که این تجهیزات قابلیت‌ها و امکاناتی دارند که آن‌ها به چیزی بیشتر از یک گوشی هوشمند مینیاتوری شده اپل تبدیل کرده است. اگر با همه امکانات و قابلیت‌هایی که روی این ساعت‌های هوشمند وجود دارد آشنا شوید متوجه خواهید شد که چقدر با استفاده از این تجهیزات می‌توانید در طول روز برای فعال‌تر بودن، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، کاهش وزن و حتی پول‌ساز بیشتر استفاده کنید.

کاربرد اپل واچ چیست ؟

بر اساس اعلام برند اپل و اخبار منتشر و تائید شده این برند در خصوص ساعت‌های هوشمند سری ۷ اپل، امکاناتی از جمله نمایش جهت و مسیر در حین انجام دوچرخه سواری، بررسی وضعیت خواب کاربر، به اشتراک‌گذاری واچ فیس و تم‌های استفاده شده روی اپل واچ و همچنین مشاهده میزان اکسیژن خون بدن کاربر از جمله امکانات و قابلیت‌هایی است که روی ساعت‌های هوشمند برند اپل در اختیار کاربران قرار گرفته است. برخی از این قابلیت‌ها از جمله اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون از جمله قابلیت‌هایی است که روی ساعت‌های هوشمند سری ۶ این برند نیز ارائه شده است. البته روی این ساعت‌های هوشمند قابلیت‌هایی مثل دسترسی به ماشین حساب، امکان مشاهده علائم حیاتی بدن، شنیدن گزارش سلامتی کاربران و حتی نمایش وضعیت بدن در حین انجام دوچرخه سواری نیز وجود دارد. هر چند برخی از این قابلیت‌ها روی نسخه‌های قدیمی‌تر ساعت‌های هوشمند برند اپل نیز وجود دارد اما چیزی که مهم است این است که در نسخه امکان دسترسی به این قابلیت‌ها از نسخه قبلی ساده‌تر و سریع‌تر شده است.

بر اساس بررسی‌های انجام شده، با کمک کارایی اپل وا می‌توان ۶۴ کار مختلف را انجام داد که در خصوص بسیاری از آن‌ها ما بی اطلاع هستیم و نحوه فعال کردن آن قابلیت را نمی‌دانیم. در ادامه به معرفی این ۶۴ کاربرد جذاب و در عین حال کاربردی خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: بررسی انواع اپل واچ /تفاوت اپل واچ با ساعت هوشمند

امکان پاسخ دادن به تماس‌های دریافتی از طریق اپل واچ‌ها

امکان پاسخ دادن به تماس‌های دریافتی روی ساعت‌های هوشمند برند اپل وجود دارد. روی بسیاری از نسخه‌های اپل واچ از جمله اپل واچ‌های سری ۳ و سری ۶ که در حال حاضر در بازار موجود هستند، اسپیکرهای بلوتوثی تعبیه شده است که کاربر با استفاده از آن‌ها می‌تواند به تماس‌های صوتی دریافتی خود پاسخ دهد. نکته قابل توجه در خصوص ساعت‌های هوشمند این است که شما فقط از طریق اسپیکر بلوتوثی آن می‌توانید به تماس صوتی پاسخ دهید. یعنی صدای مخاطب شما از طریق اسپیکر برای شما پخش می‌شود. به همین دلیل شاید کاربرد این قابلیت به خصوص زمان‌هایی که شما در جای شلوغی هستید، چندان به درد بخور نباشد. این قابلیت بیشتر زمانی کاربرد دارد که شما در جای خلوتی مشغول کار کردن هستید و می‌خواهید به تماس‌های دریافتی خود نیز پاسخ دهید. عیب و ایراد این قابلیت این است که برای افرادی که عادت ندارند با اسپیکر به تماس‌های دریافتی خود پاسخ دهند،چندان کاربردی ندارد.

اگر روی اپل واچ شما قابلیت اتصال به LTE یا شبکه اینترنت موبایل وجود داشته باشد، می‌توانید از طریق ساعت هوشمند برند اپل خود بدون نیاز به اینکه نزدیک آیفون یا همان گوشی اپل خود باشید، تماس صوتی را برقرار کنید. امکان پاسخ‌گویی به تماس‌هایی که از طریق فیس تایم برای شما ارسال می‌شود وجود نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت هوشمند شیائومی و تفاوت آن با دستبند هوشمند

کاربرد اپل واچ به عنوان سوئیچ ماشین

اگر ساعت هوشمند اپل شما یا همان اپل واچ شما دارای سیستم‌عامل watch OS نسخه ۶٫۲٫۶ یا بالاتر باشد شما می‌توانید از آن به عنوان کلید یا سوئیچ خودروهای هوشمندی مثل BMW استفاده کنید. در واقع کاربران اپل واچ‌های سری ۵ به بالا که روی آن‌ها سیستم‌عامل نسخه ۶٫۲ اپل واچ نصب شده است می‌توانند از این قابلیت روی ساعت هوشمند خود استفاده کنند. در واقع دارندگان خودروهای BMW که از تاریخ ۱ جولای سال ۲۰۲ به بازار آمده‌اند از جمله همه مدل‌های خودروهای BMW از سری ۱ گرفته تا X6M  می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند. همچنین این قابلیت روی گوشی‌های آیفون سری‌های X، ۱۱ و ۱۲ و نسل ۲ سری SE نیز برای کاربران وجود دارد. این قابلیت به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به سوئیچ درب خودرو خود را با استفاده از اپل واچ‌ها  باز کنند.

کارایی اپل واچ به عنوان واکی تاکی

یکی دیگر از کاربردهای ساعت هوشمند اپل قابلیت مکالمه دو فرد به صورت واکی تاکی است. این قابلیت زمانی کاربردی است که مخاطب شما نیز دارای اپل واچ باشد و شما با او بخواهید بدون برقراری تماس تلفنی از طریق قابلیت واکی تاکی تماس برقرار کنید. تماس واکی تاکی در واقع همان تماس بی‌سیمی است که شما بدون نیاز به شماره‌گیری می‌توانید با مخاطب خود تماس سریع برقرار کنید. به گفته اپل این قابلیت بیشتر برای برقراری تماس سریع و فوری کاربرد دارد.

قابلیت واکی تاکی روی اپل واچ‌ها  قابلیتی است که از طریق اپلیکیشن Walkie Talkie که روی ساعت‌های هوشمند برند اپل نصب شده است انجام می‌شود. این اپلیکیشن امکان ارسال پیام‌های صوتی راه به کاربر می‌دهد. مهم‌ترین قابلیت اپلیکیشن واکی تاکی روی ساعت‌های هوشمند اپل این است که پایمی که راسل می‌کند بلافاصله و بدون نیاز به فشار دادن دکمه یا انتخاب گزینه‌ای برای کاربر پخش می‌شود. البته به شرطی مخاطب شما این قابلیت را فعال کرده باشد. ویژگی واکی تاکی در واقع برای چت کردن سریع کاربران با هم حتی زمانی که از هم دور هستند کاربرد دارد. بسیاری از کاربران از این قابلیت حتی در خانه برای صدا زدن هم استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: رونمایی از ساعت هوشمند huawei واچ فیت

کاربرد ساعت هوشمند اپل برای ضبط صدا

امکان ضبط صدا روی اپل واچ‌ها

یک کارایی اپل واچ امکان ضبط کردن صداست. این قابلیت که با عنوان Voice Memo شناخته می‌شود به شما این امکان را می‌دهد تا در زمان‌هایی که می‌خواهید صدایی را ضبط کنید به راحتی بدون نیاز به گوشی تلفن همراه خود صدای محیط یا صدای فردی که در حال صحبت کردن است و از همه مهم‌تر صدای خود را ضبط کنید. برای استفاده از این قابلیت کافی است، ابتدا اپلیکیشن Voice Memo را روی صفحه خانه اپل واچ خود باز کنید و یا از Siri  یا استفاده از فرمان صوتی بخواهید این اپلیکیشن را باز کند. روی دکمه Record کلیک کنید. صدای مورد نظر خود را ضبط کنید و در نهایت روی دکمه Stop کلیک کنید.

حتی زمانی که صفحه‌نمایش اپل واچ شما خاموش شود و یا به اصطلاح روی حالت Sleep قرار بگیرد نیز عملیات ضبط صدا با استفاده از اپل واچ ادامه خواهد یافت. تا زمانی که شما به اینترنت متصل شوید و داده‌های صوتی ذخیره شده صوتی روی iCloud ذخیره شود، صداهای ضبط شده روی حافظه اپل واچ شما باقی خواهند ماند.

بیشتر بخوانید: بند ساعت‌ هوشمند را چگونه عوض کنیم؟

کارایی اپل واچ برای مشاهده علائم حیاتی بدن

مشاهده اطلاعات مربوط به دورچخه سورای روی اپل واچ‌ها

یک کاربرد اپل واچ که در اختیار کاربران قرار گرفته است، امکان مشاهده علائم حیاتی بدن در زمان انجام دوچرخه سواری است. در واقع اپل در هر سری از ساعت‌های هوشمند خود سعی کرده است که امکانات بیشتری را به قابلیت Health Tracking خود اضافه کند. از این رو در اپل واچ‌های سری ۶ خود امکان مشاهده وضعیت بدن در حین انجام دوچرخ سواری را در اختیار کاربران قرار داده است. به این ترتیب زمانی که شما در حال دوچرخه سواری هستید می‌توانید روی صفحه‌نمایش ساعت هوشمند خود اطلاعاتی مثل میزان مسافتی که طی کرده‌اید، میزان کالری که سوزانده‌اید، ضربان قلب و اطلاعاتی از این دست را مشاهده کنید.

برای دسترسی به این امکان باید اپلیکیشن Helath app را روی گوشی آیفون خود باز کنید. روی گزینه Cycle Tracking کلیک کنید و سپس یکسری اطلاعات اولیه در مورد خود وارد کنید. اپلیکیشن از این اطلاعات به منظور محاسبه برخی از موارد استفاده می‌کند. همچنین ثبت این اطلاعات باعث می‌شود تا یک پروفایل کاربری برای شما روی این اپلیکیشن باز شود. امکان مشاهده اطلاعات ثبت شده توسط اپلیکیشن روی صفحه ساعت شما وجود دارد.

بیشتر بخوانید: نکات ساده و مهم درباره نحوه شارژ ساعت هوشمند

مشاهده آستانه خطرناک صدا روی اپل واچ‌ها

روی اپل واچ‌های جدید به خصوص سری ۶ و ۷ اپلیکیشنی وجود دارد که برای بررسی میزان خطرناک بودن صدای محیطی که کاربر در آن قرار دارد کاربرد دارد. در واقع با استفاده از این اپلیکیشن متوجه خواهید شد که صداهایی که در محیط اطراف شما وجود دارد تا چه میزان برای سلامتی شما خطرناک است. برای اینکه متوجه بشوید که صداهای اطراف شما تا چه میزان برای شنوایی شما خطرناک است باید این قابلیت را روی ساعت هوشمند خود فعال کنید. برای این کار وارد صفحه اپلیکیشن‌ها در اپل واچ خود شده و سپس روی آیکونی که به شکل یک گوش زرد رنگ است کلیک کنید. با کلیک کردن روی این گزینه شما می‌توانید این قابلیت بررسی میزان خطرناکی صدای محیط اطراف را فعال کنید. بعد از اینکه این قابلیت را روی ساعت هوشمند خود فعال کردید می‌توانید از آن برای بررسی میزان خطرناکی صدای محیط اطراف خود استفاده کنید.

دسترسی به ماشین حساب روی اپل واچ‌ها

امکان ماشین حساب روی اپل واچ‌ها

یکی دیگر از کارایی های اپل واچ امکان استفاده از اپلیکیشن ماشین حساب است این اپلیکیشن روی نسخه‌های سری ۵ به بعد ساعت‌های هوشمند اپل در اختیار کاربران قرار گرفته است. کاربران نسخه‌های قبلی برای دسترسی به ماشین حساب روی ساعت هوشمند خود می‌بایست از اپلیکیشن‌های شخص ثالث استفاده می‌کردند. اما با اضافه شدن این اپلیکیشن روی نسخه‌های جدید ساعت‌های هوشمند اپل کاربران می‌توانند بدون نیاز به نصب برنامه‌های شخص ثالث، از امکان ماشین حساب روی ساعت خود استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اندازه گیری قند خون با ساعت هوشمند سامسونگ و اپل

استفاده از اپل واچ به عنوان قطب‌نما

استفاده از قطبنما روی اپل واچ‌ها

از نسخه ۵ ساعت‌های هوشمند اپل به بعد، قابلیتی با عنوان قطب‌نما یا Compass روی این ساعت‌های هوشمند تعبیه شده است که کاربران می‌توانند از آن برای جهت‌یابی استفاده کنند. قابلیت‌ها و امکانات این قطب نما درست شبیه به امکاناتی است که روی قطب‌نماهای دیجیتال در اختیار کاربران قرار دارد.

البته توجه داشته باشید که برای استفاده صحیح از این قابلیت زمانی که قطب نما را روی اپل واچ خود باز می‌کنید، نباید ساعت خود را نزدیک فلز یا آهن قرار دهید. مثلاً اگر دستبند یا انگشتر طلا یا فلزی در دست خود دارید حتماً آن را در بیاورید.

اپلیکیشن قطب‌نما که روی ساعت‌های هوشمند برند اپل قرار تعبیه شده است به خصوص برای کوهنوردان و یا افرادی که عادت به جنگل نوردی دارند بسیار مناسب است. اگر روی ساعت هوشمند شما قابلیت اتصال به LTE وجود داشته باشد شما می‌توانید زمانی با دوستان خود به کوهنوردی یا کمپ داخل جنگل می‌روید، گوشی خود را در خانه بگذارید و فقط ساعت خود را به همراه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: روشهای اتصال ساعت هوشمند به موبایل و اینترنت  

صفحه‌نمایش همیشه روشن روی اپل واچ‌ها

از نسخه ۵ به بعد اپل واچ‌ها ف قابلیت صفحه‌نمایش همیشه روشن روی این ساعت‌ها به دلیل استفاده از صفحه‌نمایش‌های LED در اختیار کاربران قرار گرفته است. اگر صفحه‌نمایش ساعت هوشمند شما دارای چنین قابلیت باشد، شما برای مشاهده محتوای صفحه نیازی به لمس کردن یا ضربه زدن روی آن ندارید و صفحه ساعت شما همیشه روشن خواهد بود.

این قابلیت به خصوص برای افرادی که در حال ورزش کردن از ساعت هوشمند خود استفاده می‌کنند کاربردی است. چون زمانی که شما در حال انجام فعالیت‌های ورزشی هستید، نیاز دارید که هر از چند گاهی علائم حیاتی بدن خود و اطلاعاتی مثل میزان کالری که سوزانده‌اید و یا مدت زمانی را که در حال ورزش کردن بوده‌اید مشاهده کنید. برای همین صفحه‌نمایش همیشه روشن در این مواقع بسیار به درد بخور خواهد بود.

گوش دادن به پادکست‌های مختلف

امکان گوش دادن به پادکست روی اپل واچ‌ها

یکی دیگر از کارایی های اپل واچ امکان نصب اپلیکیشن Podcast است برای ما کاربرد زیادی خواهد داشت. این اپلیکیشن به شما امکان گوش دادن به انواع مختلفی از پادکست‌هایی که توسط افراد مختلف تولید و روی اینترنت قرار داده می‌شود را می‌دهد.

برای اینکه بتوانید به پادکست‌های مختلف گوش دهید نیازی به اینکه نزدیک گوشی آیفون خود باشید ندارید و می‌توانید به راحتی از طریق اتصال LTE یا وای فای به اینترنت متصل شوید و پادکست مورد نظر خود را گوش دهید.

بیشتر بخوانید: رونمایی فیت بیت از سه ساعت هوشمند سلامتی

کاربرد اپل واچ برای باز کردن قفل‌ها و نوت‌های لپ تاپ مک

اگر کاربر لپ‌تاپ‌های مک باشید می‌توانید از ساعت هوشمند اپل خود برای باز کردن قفل مرورگر سافاری یا نوت‌های خود روی کامپیوتر مک خود استفاده کنید. این قابلیت به خصوص زمانی که شما Touch ID ندارید و یا امکان دسترسی به آن برای شما وجود نداشته باشد. برای استفاده از این امکان نیازی به تنظیمات خاصی ندارید.

فقط باید روی ساعت شما نسخه ۶ یا بالاتر سیستم‌عامل Watch OS نصب شده باشد و از طرفی روی لپ‌تاپ مک شما نیز نسخه Catalina یا بالاتر سیستم‌عامل مک نصب شده باشد. اگر این سیستم عامل‌ها روی دستگاه‌های شما نصب شده باشد باید قابلیت Auto Unlock و همچنین احراز هویت دو مرحله‌ای را روی لپ‌تاپ مک خود فعال کنید.

وقتی کارایی اپل واچ که در بالا گفته شد را فعال کردید، باید وارد بخش Password روی لپ‌تاپ مک خود شده و سپس روی دکمه کناری ساعت خود کلیک کنید. در واقع برای باز کردن قفل نوت‌ها باید دو بار روی دکمه کناری ساعت خود کلیک کنید.

شرکت در چالش‌های مختلف به اتفاق دوستان

اگر از آن دسته افرادی هستید که به شرکت کردن در چالش‌های گروهی و به اشتراک‌گذاری اطلاعات خود در آن چالش با دیگران علاقه زیادی دارید، حتماً قابلیت شرکت در چالش اپل واچ‌ها برای شما بسیار کاربردی خواهد بود. روی ساعت‌های هوشمند اپل امکان ثبت و ردیابی فعالیت‌های کاربر وجود دارد. این قابلیت به کاربر امکان به اشتراک‌گذاری این فعالیت‌ها را با دوستان خود می‌دهد. از این رو بسیاری از افراد که شرکت کردن در کمپین‌ها و چالش‌های مختلف با سایرین علاقه زیادی دارند از این قابلیت برای به اشتراک‌گذاری داده‌های مربوط به انجام آن فعالیت با دوستان خود استفاده می‌کنند.

برای مثال با استفاده از امکان به اشتراک‌گذاری فعالیت‌های ثبت شده روی اپل واچ‌ها شما می‌توانید در چالش‌های هفت روزه شرکت کنید. بسیاری از چالش‌هایی که کاربران ساعت‌های هوشمند اپل واچ در آن شرکت می‌کنند مربوط به کم کردن وزن یا افزایش فعالیت‌های روزانه ورزشی است. برای استفاده از این قابلیت نه تنها نیاز به داشتن اپل واچ دارید بلکه باید یک دوست و همراه همیشگی هم داشته باشید تا با آن بتوانید در چالش‌هایی مثل چالش سلامتی شرکت کنید.

بیشتر بخوانید: اپل سیستم عامل ۷٫۴ Watch Os اپل واچ را عرضه کرد

کارایی اپل واچ به عنوان چراغ قوه

یک کاربرد ساعت هوشمند که کمتر به آن توجه شده است، استفاده به عنوان چراغ قوه است. شاید شما هم تا به حال در جایی که تاریکی مطلق وجود دارد، مانده باشید. در این مواقع نیاز به نور برای پیدا کردن مسیر یا راه خروجی لازم است. اگر از کاربران اپل واچ باشید می‌توانید از این دستگاه‌ها به عنوان چراغ قوه استفاده کنید. همچنین از این دستگاه‌ها می‌توانید زمانی که در هنگام شب در حال پیاده‌روی در جایی تاریک هستید نیز استفاده کنید. برای اینکه ساعت هوشمند اپل خود را روی حالت چراغ قوه قرار دهید باید ابتدا صفحه ساعت خود را به سمت بالا بکشید و سپس روی گزینه Flashlight کلیک کنید. برای اینکه بتوانید تور چراغ قوه را تغییر دهید می‌توانید صفحه را به سمت چپ و یا راست بکشید. برای خاموش کردن چراغ قوه نیز روی صفحه ساعت انگشت خود را به سمت پایین بکشید.

بیشتر بخوانید: کاربرد اپل واچ در تشخیص کرونا

ضد آب بودن اپل واچ

از آنجایی که طراحی اپل واچ‌ها به نحوی انجام شده است که در مقابل نفوذ آب کاملاً ایمن باشند، کاربران می‌توانند از آن‌ها حتی زیر دوش حمام و یا زمانی که در حال شنا کردن هستند نیز استفاده کنند.

مدل‌های جدید اپل واچ این امکان را به کاربر می‌دهند که تا عمق ۵۰ متری آب بدون نگرانی از آُسیب دیدن ساعت خود نیز بروند. در واقع به لطف استفاده از فنّاوری‌ها و استانداردهای IP روی نسخه‌های جدید اپل واچ‌ها، شما می‌توانید حتی زیر باران یا حتی دریا نیز از این ساعت‌های هوشمند استفاده نمایید.

قابلیت ضد آب بودن اپل واچ‌ها به خصوص برای آن دسته از کاربرانی که کار آن‌ها به نحوی است که زیاد با آب سر و کار دارند یا در محیط‌های مرطوب زندگی می‌کنند بسیار کاربردی است.

نکته قابل توجه این است که با وجود اینکه گوشی‌های آیفون نیز به صورت ضد آب طراحی شده‌اند اما میزان مقاومت آن‌ها در برابر نفوذ آب به پای میزان مقاومت اپل واچ‌ها به نفوذ آب نمی‌رسد. همچنین باید بدانید که نسخه ۱ ساعت‌های هوشمند اپل یا همان اپل واچ سری ۱ به هیچ عنوان ضد آب نیستند و اگر از کاربران این دستگاه‌ها هستید حتماً به این نکته توجه کنید.

بیشتر بخوانید: اپل در صدر میزان فروش ساعت ‌های هوشمند

ثبت علائم حیاتی بدن شما در حین دویدن بدون نیاز به گوشی آیفون

روی اپل واچ‌های جدید برند اپل که طی یک سال گذشته به بازار معرفی شده‌اند، سنسور GPS تعبیه شده است. تعبیه این سنسور دلیلی برای وجود قابلیتی است که به کاربر این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به نزدیک بودن به گوشی آیفون در حین انجام تمرین‌های ورزشی مثل دویدن به اطلاعات مربوط به علائم حیاتی خود مثل ضربان قلب، میزان مسافتی که طی کرده است، میزان کالری که سوزانده است و مواردی از این دست دسترسی داشته باشد.

اگر شما از آن دسته کاربران گوشی‌های آیفون هستید سایز دستگاه شما نسبتاً بزرگ است، بنابراین این قابلیت برای شما بسیار کاربردی است چون نیازی به حمل گوشی تلفن همراه خود به خصوص در حین انجام کارهایی مثل دویدن نیستید.

با استفاده از سنسور GPS روی ساعت هوشمند خود نه تنها می‌توانید به اطلاعات دقیقی در خصوص میزان مسافتی که طی کرده‌اید دسترسی داشته باشید بلکه می‌توانید به مسیری که در حین پیاده‌روی طی کرده‌اید نیز دسترسی داشته باشید.

البته مشاهده این مسیر از طریق صفحه‌نمایش آیفون امکان پذیر است. اگر روی ساعت هوشمند شما قابلیت اتصال به LTE وجود داشته باشد، می‌توانید از طریق اتصال به اینترنت به موسیقی مورد نظر خود روی سایت‌های پخش موسیقی دسترسی داشته باشید.

البته برای گوش دادن به موسیقی باید از هدفون‌های بلوتوثی استفاده کنید. البته تخمین حدودی مسافت طی شده بر اساس مدت زمانی که در حال دویدن بوده‌اید روی اپل واچ‌هایی که فاقد سنسور GPS هستند نیز وجود دارد اما مسافت تخمین زده شده چندان دقیق نیست.

بیشتر بخوانید: گلگسی واچ ۴ چه قابلیت‌های دارند؟

امکان بی‌صدا کردن اپل واچ‌ها

روی اپل واچ‌ها قابلیتی وجود دارد که به واسطه آن می‌توانید در زمان‌هایی که نیاز است، صدای اپل واچ خود را ببندید. مثلاً اگر در سالن تئاتر هستید یا در حال انجام مطالعه در کتابخانه می‌توانید از این قابلیت برای بی‌صدا کردن ساعت خود استفاده کنید. معمولاً در مکان‌های عمومی که همه باید سکوت را رعایت کنند، صدای گوشی تلفن همراه یا دستگاه‌هایی مثل ساعت‌های هوشمند می‌تواند آزار دهنده باشد. البته زمانی که شما ساعت خود را روی حالت بی‌صدا قرار می‌دهید، نوتیفیکیشن‌های مربوط به دریافت پیام یا تماس صوتی همچنان برای شما نمایش داده می‌شود.

برای اینکه بتوانید ساعت هوشمند خود را روی حالت بی‌صدا قرار دهید باید، انگشت خود را روی صفحه ساعت به سمت بالا بکشید. در این حالت یک آیکون که شبیه به ماسک‌های تئاتر است برای شما نمایش داده می‌شود. روی این آیکون کلیک کنید تا ساعت هوشمند شما روی حالت بی‌صدا قرار بگیرد. برای اینکه حالت بی‌صدا را روی اپل واچ خود غیر فعال کنید کافی است همین کار را دوباره انجام دهید.

امکان انتخاب واچ فیس جدید

شما می‌توانید بر اساس فعالیتی که در حال انجام دادن آن هستید، فیس واچ خود را روی اپل واچ‌ها تغییر دهید. خوشبختانه بیش از صد نوع فیس واچ از پیش آماده شده برای اپل واچ‌ها وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها روی ساعت هوشمند خود استفاده کنید. علاوه بر این می‌توانید از عکس‌های شخصی خود و یا انیمیشن‌هایی که روی ساعت خود دارید روی صفحه ساعت خود استفاده کنید. کاربران می‌توانند بر اساس نیاز خود نحوه نمایش اطلاعاتی را که روی صفحه ساعت خود قرار است نمایش داده شود، تغییر دهند.

انواع مختلفی از واچ فیس روی اپل واچ‌ها وجود دارد. مثلاً واچ فیس‌های رسمی، واچ فیس‌های فانکشنال و واچ فیس‌های ورزشی از جمله انواع تم‌هایی هستند که شما می‌توانید برای ساعت خود انتخاب کنید. بسته به نیاز خود و با توجه به سلیقه‌ای که دارید می‌توانید فیس واچ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: هر چیزی که باید درباره ساعت مچی هوشمند بدانید

دسترسی سریع به اطلاعات ثبت شده در اپل واچ‌ها

شما می‌توانید از طریق قابلیت‌هایی که روی اپل واچ‌ها تعبیه شده است به اطلاعات ثبت شده در ساعت هوشمند خود دسترسی سریع داشته باشید. برای این کار دکمه کناری ساعت خود را فشار دهید و داک‌های نمایش داده شده را به سمت بالا بکشید. این قابلیت تا حد زیادی شبیه به قابلیت app switcher در گوشی‌های آیفون است. به این ترتیب شما می‌توانید به فهرستی از اپلیکیشن‌هایی که روی ساعت هوشمند شما قرار دارد دسترسی داشته باشید و از میان آن‌ها اپلیکیشن مورد نظر را انتخاب کنید.

امکان اضافه کردن همه اپلیکیشن‌های ساعت به این حالت وجود دارد. به این ترتیب می‌توانید به اپلیکیشن‌های روی ساعت خود دسترسی سریع داشته باشید. مثلاً می‌خواهید به اطلاعات هواشناسی روی ساعت خود دسترسی داشته باشید. برای این کار کافی است داک‌های مربوط به اپلیکیشن‌ها را باز کنید و سپس اپلیکیشن مورد نظر خود را از فهرستی که باز شده است انتخاب نمایید.

کاربرد اپل واچ و اندازه‌گیری ضربان قلب

روی اپل واچ‌ها سنسورهایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید ضربان قلب خود را اندازه‌گیری کنید. این سنسورها نه تنها ضربان قلب شما را اندازه‌گیری می‌کنند بلکه اطلاعات مربوط به ضربان قلب شما را در حافظه ساعت شما ذخیره می‌کنند و شما می‌توانید بعداً به آن دسترسی داشته باشید. این سنسورها می‌توانند ضربان قلب شما را در هر سنی که باشید از نوجوان ۱۸ ساله گرفته تا یک فرد مسن ۶۴ ساله اندازه‌گیری و ذخیره کنند.

زمانی که شما در حال انجام فعالیت‌های ورزشی هستید، می‌بینید که روی صفحه‌نمایش ساعت یک آیکون قلب نمایش داده می‌شود که نشان دهنده این است که سنسور مربوط به اندازه‌گیری ضربان قلب در حال اندازه‌گیری ضربان قلب شما است. همچنین روی اپل واچ‌های سری جدید برند اپل قابلیتی وجود دارد که با عنوان Heart Study شناخته می‌شود. این امکان باعث می‌شود تا تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به ضربان قلب کاربر انجام شود و اطلاعات مربوط به این تجزیه و تحلیل در اختیار کاربران قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع اپل واچ از سری ۱ – ۶ 

مشاهده اطلاعات مربوط به تمرین‌های ورزشی روی اپل واچ‌ها

روی اپل واچ‌ها سنسورهای مختلفی برای کنترل میزان حرکتی و فعالیتی که در طول روز دارید قرار داده شده است. این سنسورها در واقع به طور کامل اطلاعات مربوط به فعالیت‌هایی فیزیکی که در طول روز انجام می‌دهید را ضبط و نگهداری کنید. این سنسورها فعالیت‌های فیزیکی کاربران را در ۳ دسته بندی مختلف از میزان فعالیتی که کاربر در طول روز انجام می‌دهد، تمرین‌های ورزشی که انجام می‌دهد و میزان کالری که در حین انجام این فعالیت‌ها می‌سوزاند را نمایش می‌دهد. اطلاعات ثبت شده توسط این سنسورها این امکان را روی ساعت هوشمند ایجاد می‌کند که اگر کاربر برای مدت زمان طولانی یکجا ثابت نشسته باشد، روی صفحه ساعت هشدار مربوط را نمایش خواهد داد.

برای اینکه هدف مدت زمان فعالیت‌های خود را روی ساعت ست کنید، باید انگشت خود را روی صفحه ساعت نگه دارید، تا اپلیکیشن مربوط به Activity باز شود. از طریق این اپلیکیشن می‌توانید اهداف خود را برای انجام تمرین‌های ورزشی ست کنید. به این ترتیب شما می‌توانید از ساعت هوشمند خود برای کم کردن وزن خود و تحرک کافی داشتن استفاده کنید.

مشاهده پیام‌ها و پاسخ به آن‌ها

یکی از امکانات بسیار کاربردی و جذابی که روی ساعت‌های هوشمند اپل یا اپل واچ‌ها وجود دارد، این است که شما می‌توانید روی صفحه‌نمایش این ساعت‌ها پیام‌هایی را که دریافت کرده‌اید را مشاهده کنید و به آن‌ها پاسخ دهید. تماس به این پیام‌ها را می‌توانید از طریق دستیار صوتی اپل یا Siri نیز انجام دهید. استفاده از این قابلیت به خصوص برای زمان‌هایی که به گوشی خود دسترسی ندارید بسیار کاربردی است.

زمانی که پیامی برای شما ارسال می‌شود، روی صفحه ساعت، محتوای پیام نمایش داده می‌شود. برای پاسخ دادن به پیام می‌توانید روی پیام نمایش داده شده ضربه بزنید. می‌توانید حتی از اموجیکون‌ها نیز برای پاسخ دادن به پیام دریافتی خود استفاده کنید. علاوه بر این دسترسی به همه پیام‌هایی که در گذشته برای مخاطبان خود ارسال کرده‌اید نیز وجود دارد.

امکان ارسال Memoji از طریق ساعت هوشمند اپل

شما می‌توانید علاوه بر ارسال اموجی‌ها از طریق اپل واچ خود، Memoji  نیز ارسال کنید. روی اپل واچ‌ها امکان ارسال انیمیشن‌ها به صورتی که روی گوشی‌های آیفون امکان پذیر است وجود ندارد. اما قابلیت ارسال Memoji از طریق اپل واچ وجود دارد.

مشاهده نوتیفیکیشن‌های مربوط به گوشی روی اپل واچ‌ها

یکی از قابلیت‌های بسیار کاربردی اپل واچ‌ها و در واقع کارهایی که با استفاده از این ساعت‌های هوشمند می‌توانید انجام دهید این است که امکان مشاهده نوتیفیکیشن‌های گوشی تلفن آیفون روی ساعت وجود دارد. به عبارت دیگر علاوه بر مشاهده نوتیفیکیشن‌های مربوط به دریافت پیام، دریافت تماس صوتی و از این دست، امکان مشاهده نوتیفیکیشن‌هایی که مخصوص گوشی‌های آیفون هستند نیز روی این ساعت‌های هوشمند وجود دارد.

مثلاً شما روی ساعت هوشمند خود می‌توانید نوتیفیکیشن‌های مربوط به بازی‌های نصب شده روی گوشی و یا نوتیفیکیشن‌های مربوط به باتری و یا مثلاً شارژ ایربادزها را مشاهده کنید. همچنین امکان مشاهده نوتیفیکیشن‌های مربوط به دریافت ایمیل روی سرویس پیام رسان جیمیل و از این دست نیز برای شما وجود دارد.

بیشتر بخوانید: بررسی انواع اپل واچ /تفاوت اپل واچ با ساعت هوشمند

به اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به ضربان قلب

ساعت‌های هوشمن اپل یا همان اپل واچ‌ها علاوه بر امکاناتی که برای دریافت تماس، ارسال پیام، مشاهده نوتیفیکیشن‌ها و مواردی از این دست دارند، می‌توانند در خدمت جامعه پزشکی نیز باشند. فرض کند شما بیماری قلبی دارید و پزشک شما باید از میزان ضربان قلب شما در طول روز و در حین انجام فعالیت‌های سنگین با خبر باشد. با استفاده از امکان به اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به ضربان قلب، شما می‌توانید این اطلاعات را با پزشک خود به اشتراک بگذارید و او را از این اطلاعات با خبر کنید.

امکان مسیریابی و دسترسی به نقشه روی اپل واچ‌ها

استفاده از نقشه روی اپل واچ‌ها

در اپل واچ‌ها قابلیت مشاهده مسیر و مشاهده موقعیت مکانی کاربر روی نقشه وجود دارد. این امکان به خصوص برای مواقعی که در یک موقعیت جغرافیایی جدید هستید و آشنایی چندانی با مسیر و راهی که باید طی کنید ندارید بسیار کاربردی است. نکته جالب در این خصوص این است که زمانی که شما مبدأ و مقصد خود را مشخص می‌کنید و شروع به حرکت می‌کنید، اگر نیاز به تغییر جهت یا دور زدن وجود داشته باشد، ساعت شما به لرزش در می‌آید. به این ترتیب شما می‌توانید بدون نیاز به نگاه کردن به صفحه ساعت، در مسیر درست حرکت کنید.

کشیدن نقاشی‌های ساده با انگشت روی اپل واچ‌ها

نفاشی گردن روی اپل واچ‌ها

آیا می‌دانستید که با استفاده از کشیدن انگشت روی صفحه ساعت و کشیدن طرح گل، قلب یا هر چیز دیگری که دوست داشته باشید می‌توانید برای دوستتان که کاربر اپل واچ است یک پیام به شکل نقاشی ارسال کنید؟ شما می‌توانید با انگشت خود روی صفحه ساعت هر طرحی را که بخواهید بکشید و تنها محدودیتی که ممکن است با آن مواجه شوید این است که مهارت لازم و کافی برای نقاشی کردن نداشته باشید.

 قابلیت‌های Siri و کارایی اپل واچ

خوشبختانه امکان استفاده از قابلیت‌های Siri روی اپل واچ‌ها نیز وجود دارد. برای استفاده از Siri یا باید با فرمان صوتی آن را فعال کنید و یا اینکه دکمه Digital Crown روی ساعت را فشار دهید تا بتوانید این قابلیت را فعال کنید. البته برای اینکه بتوانید از دستیار صوتی اپل یا همان Siri روی اپل واچ‌ها استفاده کنید، باید ساعت هوشمند شما به گوشی آیفون وجود داشته باشد.

امکاناتی که روی Siri در اپل واچ‌ها به آن‌ها دسترسی دارید شبیه به امکاناتی است که روی Siri در گوشی‌های آیفون یا آی پدها دسترسی دارید و همه قابلیت‌های این دستیار صوتی برای شما فعال خواهد بود. نکته جالب این است که روی نسخه‌های ۳ و بالاتر ساعت‌های هوشمند اپل، امکان برقراری ارتباط صوتی و مکالمه صوتی میان کاربر و Siri وجود دارد.

امکان مشاهده عکس‌ها روی اپل واچ‌ها

جالب است بدانید که با استفاده از اپل واچ‌ها شما می‌توانید به گالری تصاویر خود دسترسی داشته باشید. برای این کار باید حتماً ارتباط میان ساعت هوشمند شما و گوشی آیفون برقرار شده باشد. برای اینکه بتوانید به تصاویر روی گالری در گوشی‌های آیفون روی ساعت‌های هوشمند اپل دسترسی داشته باشید، باید گالری گوشی خود را با گالری روی ساعت هوشمند همسان‌سازی کنید.

امکان همسان‌سازی ۵۰۰ تصویر از روی گوشی‌های آیفون و گالری تصاویر روی ساعت‌های هوشمند وجود دارد. با توجه به تغییراتی که روی ساعت‌های هوشمند اپل طی چند سال اخیر انجام شده است، امکان ایجاد واچ فیس از روی تصاویر روی گالری ساعت نیز برای شما وجود دارد.

سخن پایانی

در این مطلب سعی شد تا کارایی اپل واچ را برایتان توضیح دهیم. همچنین همه امکانات و قابلیت‌هایی که روی ساعت‌های هوشمند می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید معرفی شوند و نحوه فعال‌سازی برخی از این قابلیت‌ها نیز توضیح داده شد. ساعت‌های هوشمند برند اپل امکانات و قابلیت‌های بسیار زیادی دارند که امکان استفاده از آن‌ها تنها در برخی از کشورها از جمله آمریکا برای کاربران وجود دارد. از این رو در این مطلب در خصوص این قابلیت‌ها هیچ صحبتی نشد.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!