تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

مراقبت از باتری گوشی هوشمند با رعایت چند مورد ساده

چگونه عمر گوشی را افزایش دهیم؟

راهنمای تعمیر و نگهداری
حتی اگر پیش از این به مراقبت از گوشی هوشمند خود چندان اهمیت نمی‌‎دادید، با افزایش قیمت‌‎‌های اخیر بهتر است بیشتر مراقب این گجت گران‌قیمت خود باشید و با چند ترفند ساده عمر گوشی خود را بیشتر کنید. تصلا– در ماه‌های اخیر و حتی چند سال گذشته قیمت گوشی به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است و […]

حتی اگر پیش از این به مراقبت از گوشی هوشمند خود چندان اهمیت نمی‌‎دادید، با افزایش قیمت‌‎‌های اخیر بهتر است بیشتر مراقب این گجت گران‌قیمت خود باشید و با چند ترفند ساده عمر گوشی خود را بیشتر کنید.

تصلا– در ماه‌های اخیر و حتی چند سال گذشته قیمت گوشی به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است و این افزایش قیمت به‌قدری بوده است که اکنون بسیاری از افراد طبقه ضعیف یا حتی متوسط جامعه قدرت خرید گوشی‌های میان‌رده یا حتی گوشی‌های ارزان‌قیمت برخی از برندها را ندارند.

در حال ‌حاضر قیمت گوشی ارزان‌قیمت سامسونگ و هواوی که جزو پرفروش‌ترین برندهای موبایل هستند، از حدود دو میلیون تومان و قیمت گوشی‌های میان‌رده این دو برند از حدود ۳ میلیون تومان شروع می‌شود.

افراد زیادی هستند که توانایی پرداخت چنین مبالغی را ندارد؛ اگر شما هم جزو این گروه از افراد هستید، چاره‌ای جز استفاده از روش‌ها و ترفندهای مختلف برای جلوگیری از کاهش عمر مفید گوشی یا حتی افزایش آن ندارید (حتی می‌توانید با بهره‌مندی از این ترفندها عمر گوشی را به حداکثر میزان یعنی پنج سال یا بیشتر برسانید).

اما چه عواملی در کاهش یا افزایش عمر گوشی موثر است؟ طول عمر گوشی‌های برندهای معروف مانند سامسونگ، شیائومی و اپل چقدر است؟ با ما همراه باشید تا شما را با روش‌های کاربردی مراقبت از گوشی و ترفندهای افزایش طول عمر باتری گوشی‌های هوشمند آشنا کنیم.

حذف اپلیکیشن‌ها و تصاویر غیرضروری

تقریباً سرعت همه گوش‌ها پس از گذشت مدتی از عمر آن‌ کمی کاهش می‌یابد (مخصوصا گوشی‌های اندرویدی) و در هنگام کار با آنها متوجه لگ‌های محسوسی می‌شوید. شاید این کاهش سرعت برای‌تان عذاب‌آور باشد و تصمیم بگیرید گوشی جدیدی بخرید؛ اما در بسیاری از موارد نیازی به این کار نیست؛ زیرا این مشکل معمولاً به دلیل اشغال شدن فضای حافظه داخلی یا حافظه رم ایجاد و زمانی که گوشی‌تان با اپلیکیشن‌های مختلف و تصاویر پر می‌شود، به میزان بسیار کمتری به لمس‌های کاربر واکنش نشان می‌دهد.

با حذف اپلیکیشن‌ها، تصاویر، پیام‌ها و اسناد اضافی و غیرضروری می‌توانید سرعت گوشی خود را به میزان قابل‌توجهی بهبود دهید.

استفاده از محافظ شیشه‌ای سخت صفحه‌نمایش

در صورت آسیب دیدن و شکستن صفحه‌نمایش ممکن است سایر قسمت‌های گوشی نیز آسیب ببینند. در صورتی‌ که ترک‌های ریزی روی گوشی ایجاد شود، با هر بار لمس نمایشگر این ترک‌ها بیشتر و بازتر می‌شوند و آسیب بیشتری به نمایشگر وارد می‌کنند.

وجود محافظ شیشه‌ای سخت روی صفحه ‌نمایش می‌تواند تا میزان زیادی از شکستن آن جلوگیری کند. با خرید یک محافظ صفحه‌ نمایش مقاوم و سخت، می‌توانید به‌راحتی از آسیب جدی به نمایشگر و پرداخت هزینه‌های زیاد تعمیر  که به ‌مراتب بیشتر از قیمت یک محافظ است، جلوگیری کنید.

استفاده از قاب مقاوم

در صورتی ‌که بدنه گوشی پوشش محافظتی مناسبی نداشته باشد، ممکن است آسیب جدی به گوشی باعث غیر قابل استفاده شدن آن شود (البته طبیعتاً هیچ‌یک از این لوازم محافظتی نمی‌توانند گوشی را در برابر ضربات بسیار سخت مصون نگه دارند).

قاب‌های سخت برای افرادی که گوشی زیاد از دست آنها می‌افتد، لازم و ضروری است. در ضمن به دلیل اینکه این قاب‌ها اطراف نمایشگر را نیز می‌پوشاند و در هنگام برخورد با زمین از تماس مستقیم نمایشگر با سطوح سخت جلوگیری می‌کنند، برای محافظت از صفحه ‌نمایش نیز مناسب است.

البته باید در نظر داشته باشید این قاب‌ها طبیعتاً باعث افزایش ضخامت و وزن گوشی می‌شوند و در صورت استفاده از این قاب‌ها، تراشه NFC در گوشی‌های دارای این تراشه، غیرقابل استفاده می‌شود (منظور قاب‌های فلزی ضخیم با ضخامت بیش از ۴ میلی‌متراست).

خودداری از به‌روز رسانی سیستم ‌عامل پس از دو سال

معمولاً سازندگان گوشی‌های اندرویدی و گوگل تنها تا ۲ سال پشتیبانی نرم‌افزاری را برای یک مدل ارائه می‌دهند و تنها در این مدت نسخه‌های رسمی اندروید جدید برای مدل‌های قدیمی‌تر عرضه می‌شود (البته ممکن است به ‌روز رسانی‌های امنیتی در موارد معدودی تا سه سال هم برای یک گوشی منتشر شوند).

در صورت تمایل برای ارتقای نسخه اندروید گوشی خود پس از گذشت ۲ سال، می‌توانید از نسخه‌های غیررسمی استفاده کنید؛ اما ممکن است این نسخه‌های غیررسمی که معمولاً توسط منابع معتبری نیز منتشر نمی‌شوند، به گوشی شما آسیب برسانند؛ پس در صورتی ‌که دو سال از عمر گوشی شما می‌گذرد و مشکل خاصی ندارد، از به ‌روز رسانی آن جداً خودداری کنید.

البته اپل تا ۵ سال از گوشی‌های آیفون و سایر دستگاه‌های iOS پشتیبانی نرم‌افزاری می‌کند؛ برخلاف تصور عموم مردم هدف از منتشر نکردن نسخه‌های جدید اندروید و iOS، وادار کردن خریداران به خرید گوشی‌های جدیدتر نیست؛ بلکه انتشار نسخه‌های جدید این دو سیستم‌ عامل که با گوشی‌های متعدد سازگار باشد، کار دشواری است (مخصوصاً برای اندروید).

به همین دلیل سازندگان گوشی و عرضه‌کنندگان سیستم ‌عامل و نرم‌افزارها ترجیح می‌دهند نسخه‌های جدیدتر این نرم‌افزارها را تنها برای گوشی‌های جدید منتشر کنند.

خاموش کردن گوشی

بدون تردید شما برای چند هفته متوالی و بدون وقفه از لپ‌تاپ یا کامپیوتر خود استفاده نمی‌کنید و گاهی اوقات برای مدت کوتاهی هم که شده است آنها را خاموش می‌کنید. گوشی هم تا حدود زیادی شبیه به کامپیوتر یا لپ‌تاپ است و بهتر است آن را حداقل هفته‌ای یک بار به‌مدت چند دقیقه خاموش کنید تا هم عملکردش تقویت شود و هم عمر مفیدش افزایش یابد.

نگهداری صحیح از باتری

قطعاً باتری یکی از مهم‌ترین بخش‌های گوشی محسوب می‌شود و نگهداری صحیح از آن اهمیت بسیار زیادی دارد. توصیه می‌کنیم از متصل کردن گوشی به شارژر برای مدت ‌زمان طولانی خودداری کنید و پس از اینکه باتری ۷۵ درصد شارژ شد، شارژر را از گوشی جدا کنید.

در ضمن اجازه ندهید شارژ باتری از ۲۵ درصد کمتر شود. در صورتی‌ که شارژ باتری کمتر از ۲۵ درصد نشود، تا ۵۰۰ مرتبه می‌توانید باتری را شارژ کنید. از سوی دیگر در صورتی ‌که باتری را تنها تا ۷۵ درصد شارژ کنید، تعداد دفعات سیکل شارژ باتری تا ۲۵۰۰ بار افزایش می‌یابد.

توصیه می‌کنیم هیچ‌گاه اجازه ندهید شارژ باتری کاملاً تخلیه شود و از ۱۰۰ درصد شارژ شدن باتری نیز جلوگیری کنید. این کار عمر باتری را به‌ شدت کاهش می‌دهد؛ بنابراین بهتر است در طول روز چند بار گوشی را به میزان نیاز شارژ کنید.

به همراه نداشتن گوشی در هنگام ورزش و نرمش

همه ما می‌دانیم اپلیکیشن‌های موبایل زیادی به‌منظور بهبود روش‌های ورزش کردن و کنترل پارامترهای مرتبط با سلامت جسمانی و همچنین ارائه اطلاعات در رابطه ‌با این موضوع وجود دارند؛ اما توصیه می‌کنیم به هیچ‌وجه در هنگام ورزش گوشی را در جیب یا دست‌تان نگه ندارید؛ زیرا ممکن است آب روی گوشی‌تان بریزد یا تعریق بدن‌تان باعث آسیب دیدن آن شود.

در ضمن چنین آسیب‌هایی مشمول گارانتی نمی‌شود و برای تعمیر آنها باید هزینه‌های زیادی بپردازید یا حتی ممکن است گوشی‌تان غیرقابل استفاده شود.

قرار دادن گوشی در محل امن در حین رانندگی

بسیاری از افراد در حین رانندگی از اپلیکیشن‌های موبایل مسیریابی استفاده می‌کنند. در صورتی ‌که شما هم قصد انجام چنین کاری را دارید یا معمولاً این کار را انجام می‌دهید، حتماً از گیره‌های مخصوص نگهداری گوشی روی داشبورد خودرو یا شیشه جلوی آن استفاده کنید یا گوشی را در محل کاملاً امنی قرار دهید؛ زیرا در صورت تصادف ممکن است قطعات الکترونیکی حساس گوشی آسیب ببینند. چنین آسیب‌هایی نیز شامل گارانتی نمی‌شوند.

 جلوگیری از آلوده شدن گوشی به ویروس‌ها و بدافزارها

اگرچه گوشی‌ها به ‌اندازه کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها در معرض خطر آلوده شدن به ویروس‌ها نیستند، اما نباید از انجام کارهایی که باعث جلوگیری از این مشکل می‌شود، غفلت کنید. معمولاً ویروس‌ها و بدافزارها از طریق اپلیکیشن‌های مخرب و آلوده وارد گوشی می‌شوند؛ بنابراین از دانلود فایل‌هایی که مشکوک به نظر می‌رسند، خودداری کنید.

چنانچه متوجه شدید گوشی پس از نصب یک اپلیکیشن جدید عملکرد عجیبی پیدا کرده است، مصرف اینترنت اپلیکیشن را بررسی کنید تا مطمئن شوید اطلاعات شما را در اختیار فرد یا شرکتی قرار می‌دهد یا نه. همچنین در صورتی‌ که گوشی آیفون جیلبریک شده‌ای داشته باشید، ممکن است اپلیکیشن‌های آلوده به ویروس‌های مختلف بدون اجازه روی گوشی‌تان نصب شوند.

تنها راه پاک‌سازی گوشی از ویروس‌ها، ریست فکتوری کردن آن‌ است. همچنین در صورتی که صاحب گوشی اندروید هستید، می‌توانید گوشی را در حالت Safe Mode قرار دهید و اپلیکیشن آلوده را پاک کنید.

برای ورود به حالت Safe Mode در گوشی‌های اندرویدی پس از نگه‌ داشتن دکمه پاور باید چند ثانیه انگشت‌تان را روی گزینه Power off یا خاموش نگه دارید تا گزینه Reboot to safe mode ظاهر شود پس از ظاهر شدن این گزینه دوباره روی نمایشگر ضربه بزنید یا گزینه OK را لمس کنید.

پس از لمس این گزینه گوشی شما ریست می‌شود و پس از راه‌اندازی مجدد عبارت Safe mode را در قسمت چپ زیر نمایشگاه مشاهده می‌کنید. این روش برای گوشی‌های برندهای ال‌جی، HTC و سونی و بسیاری از گوشی‌های اندرویدی دیگر جواب می‌دهد. برای خروج از این حالت هم تنها کافی است گوشی‌تان را ریست کنید.

بهره‌مندی از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری

چنانچه گوشی شما پر از تصاویر فیلم‌ها و فایل‌های دیگری است که به آنها نیاز دارید و به هیچ ‌وجه نمی‌خواهید آنها را پاک کنید و از سوی دیگر پایین بودن سرعت گوشی به دلیل اشغال بودن فضای زیادی از حافظه تلفن شما را آزار می‌دهد، بهترین راه برای رفع این مشکل، استفاده از سرویس‌های ابری مختلف است.

با استفاده از این سرویس‌ها فضای زیادی از حافظه گوشی شما آزاد می‌شود. در ضمن با این کار فایل‌ها و اطلاعات شما در مکان امنی ذخیره می‌شوند و در صورتی ‌که گوشی شما آسیب ببیند، به ‌راحتی می‌توانید از هر دستگاهی به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید.

در ضمن در بسیاری از سرویس‌های ذخیره ابری قابلیتی برای تهیه بکاپ خودکار از فایل‌های گوشی در فواصل زمانی مشخص وجود دارد که با فعال کردن آن خیال‌تان از بابت حفظ اطلاعات مهم کاملاً راحت می‌شود.

آیکلود (iCloud) بهترین سرویس ذخیره‌سازی ابری برای گوشی‌های آیفون و گوگل درایو بهترین سرویس در این زمینه برای گوشی‌های اندرویدی است.

جهت استفاده از آیکلود مراحل زیر را دنبال کنید؛ البته قبل از شروع کار توصیه می‌کنیم گوشی‌تان را با جدیدترین نسخه iOS که از آن پشتیبانی می‌کند، آپدیت کنید.

– به تنظیمات گوشی مراجعه کنید و با اپل آیدی خود وارد حساب کاربری خود شوید. پس از انجام این کار آیکلود به‌صورت خودکار فعال می‌شود.

– پس از لمس آیکون آیکلود، نام خود را وارد کنید و پس از انتخاب گزینه iCloud اپلیکیشن‌ها و بخش‌هایی را که می‌خواهید اطلاعات آنها ذخیره شوند، انتخاب کنید که شامل تصاویر، تقویم‌ها و اپلیکیشن‌های مستقل می‌شود.

– سپس تنظیمات آیکلود را به همین شکل در سایر دستگاه‌های iOS انجام دهید تا بتوانید از هر دستگاهی به‌راحتی به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید.

-برای فعال کردن بکاپ خودکار آیکلود باید گزینه Backup را انتخاب و آن را فعال کنید. پس از انجام این کار هر زمانی که گوشی‌تان به شارژر متصل باشد یا با وای فای به اینترنت وصل شود یا قفل باشد، فرایند بکاپ به‌صورت خودکار انجام می‌شود.

-درصورتی‌که می‌خواهید تصاویر گوشی آیفون به‌صورت خودکار در آیکلود ذخیره شوند، پس از مراجعه به تنظیمات گوشی، ابتدا گزینه Photos و پس از انتخاب گزینه iCloud Photo Library آن را فعال کنید.

برای استفاده از گوگل درایو مراحل زیر را دنبال کنید:

-ابتدا اپلیکیشن Google Drive را که در بیشتر گوشی‌های اندرویدی جزو اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده است، باز کنید و پس از لمس آیکون + یا گزینه Add ، گزینه Upload را انتخاب و فایل‌های موردنظرتان را به‌راحتی آپلود کنید (البته ممکن است گزینه‌ها در نسخه‌های مختلف اپلیکیشن متفاوت باشند) قابلیت بکاپ خودکار در حالت پیش‌فرض در گوشی‌های اندروید گوگل درایو فعال است.

-برای جلوگیری از اشغال شدن فضای اختصاص داده به شما می‌توانید با لمس منوی سه خطی در سمت چپ بالای اپلیکیشن و گزینه settings، با لمس گزینه backup & reset در بخش Auto backup for apps و در نهایت لمس گزینه Backup my data، آن را غیرفعال کنید. برای مشاهده بکاپ‌های تهیه‌شده، باید گزینه Backup را در منو لمس کنید.

لازم به ذکر است سرویس‌های ذخیره ابری از جمله این دو سرویس معرفی‌شده،  تنها فضای محدودی را به‌صورت رایگان در اختیار کاربر قرار می‌دهند و در صورت تمایل برای استفاده از فضای بیشتر، باید فضای مورد نیاز خود را بخرید.

به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها

آپدیت اپلیکیشن‌ها نقش مهمی در حفظ عملکرد و سرعت مناسب گوشی شما دارد. به ‌روز رسانی خودکار اپلیکیشن‌ها در اندروید در حالت پیش‌فرض فعال است و زمانی که گوشی شما به وای‌فای متصل باشد، اپلیکیشن‌ها به‌صورت خودکار بروزرسانی می‌شوند.

در صورتی‌ که که تمایل دارید اپلیکیشن‌های شما در هنگام وصل شدن به اینترنت دیتا نیز آپدیت شوند، باید پس از ورود به اپلیکیشن Play Store و لمس منوی سه خط، ابتدا گزینه Setting را لمس و پس از لمس گزینه Auto-update apps گزینه update over any network را انتخاب کنید.

برای اطمینان از فعال بودن به‌ روز رسانی خودکار اپلیکیشن‌ها در گوشی‌های آیفون، پس از مراجعه به تنظیمات به بخش iTunes & App Store مراجعه کنید و ببینید آیا گزینه App Updates فعال است یا خیر.

علاوه بر این، دریافت جدیدترین نسخه سیستم ‌عامل و جدیدترین به‌ روز رسانی‌های امنیتی نیز برای جلوگیری از افت عملکرد گوشی اهمیت زیادی دارد.

کاربران گوشی‌های اندرویدی نباید نگران این موضوع باشند؛ زیرا قابلیت بررسی خودکار انتشار نرم‌افزار جدید برای گوشی در حالت پیش ‌فرض فعال است و در صورتی‌ که نرم‌افزار جدیدی برای گوشی شما منتشر شده باشد، به شما اطلاع داده می‌شود. توصیه می‌کنیم درصورت مشاهده چنین پیامی حتماً به سیستم‌ عامل اجازه دهید به ‌روز رسانی را انجام دهد.

صاحبان گوشی‌های آیفون نیز می‌توانند قابلیت دریافت و نصب آپدیت‌های جدید را برای گوشی‌های خود فعال کنند. برای فعال کردن این قابلیت در گوشی‌های آیفون پس از مراجعه به تنظیمات گوشی و ورود به بخش General، گزینه Software را انتخاب و درنهایت گزینه Automatic Updates را فعال کنید.

پس از فعال کردن این قابلیت گوشی به‌صورت خودکار آپدیت‌های جدید را یک یا دو روز پس از انتشار آنها دریافت می‌کند و به‌روزرسانی به زمانی موکول می‌شود که گوشی در حال شارژ باشد.

تمیز کردن پورت‌ها و نمایشگر گوشی

عدم وجود گرد و خاک و کثیفی در اطراف پورت شارژ، قسمت‌های اطراف میکروفن و شبکه موجود روی اسپیکرها می‌تواند به افزایش طول عمر گوشی شما کمک کند. برای تمیز کردن این قسمت‌ها می‌توانید با استفاده از یک خلال‌دندان ذرات کوچک را به‌راحتی بیرون بکشید و این قسمت‌ها را تمیز کنید.

برای تمیز کردن نمایشگر می‌توانید از دستمال‌های نانویی که کمی با آب مقطر یا مواد پاک‌کننده بدون الکل مرطوب شده باشند، استفاده کنید (پاشیدن مستقیم آب روی صفحه‌نمایش یا استفاده از محلول‌های تمیزکننده دارای الکل می‌تواند برای نمایشگر به‌شدت خطرناک باشد).

استفاده از برچسب‌های نانوی مخصوص پاک کردن صفحه‌ نمایش که به‌راحتی پشت گوشی می‌چسبند، نیز روش خوبی برای تمیز کردن نمایشگر است. برای پاک‌ کردن ذرات چسبیده شده به نمایشگر یا پورت‌ها می‌توانید نوارهای چسب‌دار مخصوص را روی سطح محل مورد نظر بچسبانید و سپس به‌آرامی آن را بکنید.

با این روش بیشتر ذرات از محل جدا می‌شوند. برای پاک کردن مواد آرایشی از روی صفحه ‌نمایش نیز می‌توانید از محلول‌های مخصوص این کار استفاده کنید که در بازار موجود است.

جلوگیری از داغ شدن گوشی

از استفاده بدون وقفه از گوشی به مدت طولانی و همچنین انجام بازی‌های سنگین با آن و استفاده از اپلیکیشن حجیم سنگین برای مدت طولانی بپرهیزید؛ زیرا این کار باعث افزایش دمای گوشی و کاهش محسوس عمر آن می‌شود.  استفاده از شارژر بی‌کیفیت و کارکردن با گوشی در حین شارژ هم می‌تواند دمای گوشی را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد.

در ضمن  هنگام شارژ گوشی از قراردادن گوشی در محیط گرم و در معرض تابش مستقیم نور آفتاب نیز خودداری کنید و در صورت امکان از فست‌ شارژرها و شارژرهای بی‌سیم استفاده نکنید.

تعویض باتری

گاهی اوقات با تعویض باتری و استفاده از باتری اورجینال جدید می‌توانید چند ماه یا حتی چند سال به عمر گوشی اضافه کنید. برای تعویض باتری گوشی‌های دارای باتری غیرقابل تعویض می‌توانید از کیت‌ها و ابزارهای طراحی‌شده برای انجام این کار استفاده کنید. در صورت امکان می‌توانید این کیت‌ها را از iFix تهیه کنید. با این کیت‌ها می‌توانید باتری غیرقابل‌ تعویض گوشی‌های اندروید و آیفون را به‌راحتی تعویض کنید.

دورکردن گوشی از دسترس کودکان

واردکردن ضربات سنگین به گوشی یا پرت کردن آن می‌تواند باعث آسیب جدی به گوشی شود. در ضمن ممکن است کودکان فشار زیادی روی نمایشگر وارد کنند و صفحه لمسی آن آسیب ببیند.

طول عمر گوشی‌های پرفروش

اکنون که با روش‌های افزایش طول عمر گوشی‌های اندرویدی و iOS آشنا شدیم، اجازه دهید متوسط طول عمر گوشی‌های سامسونگ، شیائومی و اپل را که جزو پرفروش‌ترین گوشی‌ها هستند، بیان کنیم؛ البته باید این موضوع را یادآوری کنیم که رعایت یا عدم رعایت موارد ذکرشده نقش مهمی در افزایش یا کاهش طول عمر یک گوشی دارند.

طول عمر گوشی‌های سامسونگ

طول عمر گوشی‌های ارزان‌قیمت و میان‌رده سامسونگ مثل گوشی‌های سری گلکسی A ،M و J حداکثر دو سال است؛ اما عمر گوشی‌های رده‌بالا و پرچم‌دار این شرکت یعنی همان گوشی‌های سری گلکسی اس و گلکسی نوت در صورت مراقبت صحیح به سه تا چهار سال هم می‌رسد (تا ۵ سال هم می‌توان از این گوشی‌ها استفاده کرد).

البته حتی پس از گذشت پنج سال نیز گوشی غیرقابل استفاده نمی‌شود، اما سرعت آن به میزان بسیار زیادی کاهش می‌یابد و کار کردن با آن عذاب‌آور می‌شود (مخصوصاً گوشی‌های اندرویدی)؛ البته افراد زیادی هم هستند که با این مسئله هیچ مشکلی ندارد!

طول عمر گوشی‌های آیفون

گوشی‌های آیفون کیفیت بالایی دارد و می‌توانید سال‌ها از آنها استفاده کنید و همان‌طور که قبلاً گفتیم پشتیبانی نرم‌افزاری از گوشی‌های آیفون تا پنج سال پس از زمان تولید آن‌ها، ادامه دارد؛ اما طول عمر استاندارد برای این گوشی‌ها چهار سال و سه ماه اعلام شده است (در منابع مختلف عمر گوشی‌های آیفون بین سه تا چهار سال نیز بیان شده است).

طول گوشی‌های شیائومی

طول عمر گوشی‌های شیائومی (مخصوصاً گوشی‌های ردمی این برند) نیز ۵ سال بیان شده است.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۳۹۹/۰۵/۱۶
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!