تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

بهترین گوشی های شیائومی ۲۰۲۱ که بیشترین فروش را دارند

راهنمای خرید
اگر قصد خرید جدیدترین گوشی شیائومی ۲۰۲۱ یا یکی از بهترین گوشی های شیائومی را دارید و یا می‌خواهید گوشی ارزان‌قیمت با امکانات مناسب و کیفیت قابل قبول از شیائومی را انتخاب کنید، در ادامه با ما همراه باشید؛ زیرا در ادامه سایت اخبار لوازم خانگی تصلا به معرفی بهترین گوشی ‌های شیائومی ازجمله جدیدترین […]

اگر قصد خرید جدیدترین گوشی شیائومی ۲۰۲۱ یا یکی از بهترین گوشی های شیائومی را دارید و یا می‌خواهید گوشی ارزان‌قیمت با امکانات مناسب و کیفیت قابل قبول از شیائومی را انتخاب کنید، در ادامه با ما همراه باشید؛ زیرا در ادامه سایت اخبار لوازم خانگی تصلا به معرفی بهترین گوشی ‌های شیائومی ازجمله جدیدترین گوشی‌های شیائومی ۲۰۲۱ و بهترین گوشی‌های میان رده شیائومی ۲۰۲۱ می‌پردازیم و قیمت گوشی‌های شیائومی در رده‌های قیمتی مختلف را نیز بیان خواهیم کرد.

تصلا – شیائومی یکی از برندهای محبوب گوشی است که در سال‌های اخیر توانسته است گوشی‌های موفقیت زیادی را روانه بازار کند و گویا این موفقیت‌ها همچنان تکرار خواهند شد.

جدیدترین گوشی شیائومی با برندهای متنوعی به بازار عرضه می‌شوند که شامل می (MI)، ردمی (Redm)، پوکو (poco) و بلک شارک (Black Shark) می‌شود .

بهترین گوشی های شیائومی ۲۰۲۱

تنوع جدیدترین گوشی های شیاپومی می‌تواند برای بسیاری از کاربران گیج‌کننده باشد. گوشی‌های می شیائومی گوشی‌های میان رده شیاپومیی و گوشی‌های ردمی گوشی‌های اقتصادی و گوشی‌های بلک شارک گوشی‌های گیمینگ این برند هستند؛ اما در مورد گوشی‌های برند پوکو تقسیم‌بندی مشخصی را نمی‌توان بیان کرد؛ زیرا گوشی F1 یک گوشی اقتصادی محسوب می‌شود؛ اما گوشی F2 pro همه چیز هست به‌جز یک گوشی اقتصادی! در این مقاله قصد داریم بهترین گوشی ‌های شیائومی ۲۰۲۱ را معرفی و  قیمت گوشی‌های شیائومی را نیز بیان کنیم.

آنچه در ادامه خواهیم خواند:

  • بهترین پرچم‌دار ۲۰۲۱ شیائومی
  • گوشی های میان رده ۲۰۲۱ شیائومی
  • بهترین گوشی‌های برندهای مختلف متعلق به شیائومی در زمینه‌های مختلف
  • بهترین گوشی ‌های شیائومی با دوربین بسیار خوب
  • بهترین گوشی ‌های شیائومی با بهترین عملکرد
  • جدیدترین گوشی ‌شیائومی با نمایشگر عالی
  • بهترین گوشی ‌های شیائومی کاملاً مناسب برای گیمینگ
  • در ضمن برخی از بهترین گوشی‌های شیائومی در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ را نیز در این مطلب معرفی خواهیم کرد.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید گوشی ✔️ بهترین گوشی های ۲۰۲۱

می ۱۱: پرچم‌دار ۲۰۲۱ شیائومی و جدیدترین گوشی شیائومی ۲۰۲۱

مشخصات:

  • نمایشگر: ۶٫۸ اینچ با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰
  • پردازنده: اسنپدراگون ۸۸۸
  • رم: ۸ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی
  • باتری: ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت
  • دوربین پشتی: دوربین سه‌گانه متشکل از لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی و لنز ماکروی ۵ مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی: ۲۰ مگاپیکسل
  • اندروید: ۱۱

می ۱۱ یک نمونه از بهترین گوشی های شیائومی محسوب می‌شود و از قابلیت‌های شاخص آن می‌توان به حالت‌های مختلف عکاسی و فیلم‌برداری در دوربین، وجود قابلیت‌های جدید در نمایشگر این گوشی و طراحی جذاب دوربین آن اشاره کرد. نمایشگر گوشی از حداکثر روشنایی خیره‌کننده ۱۵۰۰ نیتی برخوردار است و به لطف برخورداری از قابلیت نمایش یک میلیارد و پشتیبانی از استاندارد HDR 10 می‌تواند رنگ‌ها را بسیار غنی و روشن نمایش دهد روشنایی ۱۵۰۰ نیتی برای نمایش محتوای HDR کاملاً کافی است.

نمایشگر امولد جدیدترین گوشی شیائومی در اینجا کنتراست بالا عملکرد بسیار موفقی دارد و می‌تواند رنگ مشکی را نیز به‌صورت کاملاً عمیق و غنی نمایش دهد. برخورداری از اسنپدراگون ۸۸۸، رم ۸ گیگابایتی و پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۶۰ عملکرد سریع این گوشی در هنگام انجام فعالیت‌های روزمره با گوشی و بازی را کاملاً تضمین می‌کند.

وجود لنز ۱۰۸ مگا پیکسلی در این دوربین باعث شده است این گوشی بتواند تصاویر خوبی ثبت کند؛ البته متأسفانه دوربین می ۱۱ فاقد لنز تله فوتو است به همین دلیل در هنگام زوم به‌اندازه پرچم‌داران سامسونگ و اپل عملکرد موفقی ندارد.

در ضمن در دوربین این محصول به عنوان یکی از بهترین گوشی های شیائومی حسگر سنجش عمق هم دیده می‌شود که باعث می‌شود در هنگام ثبت تصاویر پرتره سوژه تصویر به‌درستی از پس‌زمینه جدا نشود و مرز بین این دو قسمت مشخص نباشد. یکی از ویژگی‌های واقعاً جذاب می ۱۱ پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع سیمی ۵۵ واتی (با قابلیت شارژ ۰ تا ۱۰۰ گوشی تنها در ۴۵ دقیقه) و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی است. در ضمن این گوشی می‌تواند وسایل سازگار را با توان ۱۰ واتی شارژ کند.

قیمت می ۱۱ با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی و رم ۸ گیگابایتی از ۱۹ میلیون و ۴۵۰هزار تومان تا ۲۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و نسخه ۲۵۶ گیگابایتی و رم ۸ گیگابایتی از ۲۱ میلیون و ۳۹۹ هزار تومان تا ۲۱ میلیون و ۹۹۹ هزار توماناست.

بیشتر بخوانید: برترین گوشی‌‌های تاشو یا فولد موجود در بازار  

پوکو NFC X3: گوشی های ارزان قیمت شیائومی

این گوشی واقعاً ارزش خرید دارد و واقعاً شما را شگفت‌زده می‌کند. پوکو NFC X3 نسبت به قیمت خود امکانات خوبی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به برخورداری از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و باتری با ظرفیت بالا اشاره کرد. مطمئن باشید ارزش گوشی از پولی که برای خرید آن پرداخت می‌کنید واقعاً بیشتر است.

البته این گوشی معایبی هم دارد که به‌سادگی نمی‌توان از کنار آن‌ها گذشت. این گوشی واقعاً بزرگ و سنگین است و ممکن است هر کسی با آن راحت نباشد. در ضمن دوربین این گوشی نیز در حد رقبای خود نیست و می‌توانست بهتر باشد؛ البته این معایب از ارزش‌های گوشی کم نمی‌کند و می‌تواند به‌عنوان گوشی ارزان‌قیمت یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد.

قیمت پوکو X3 نسخه ۱۲۸ گیگابایتی از ۶ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان تا ۷ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان و نسخه ۶۴ گیگابایتی از ۵ میلیون و ۲۲۶ هزار تومان تا ۶ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: گوشی هواوی یا شیائومی؟ کدام را بخریم؟

ردمی نوت ۱۰ پرو: بهترین گوشی های میان رده ۲۰۲۱ شیائومی

مشخصات:

  • نمایشگر: ۶٫۶۷ اینچ با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰
  • پردازنده: اسنپدراگون ۷۳۲G
  • رم: ۶ و ۸ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
  • دوربین: دوربین چهارگانه متشکل از لنز اصلی ۱۰۸ مگا پیکسلی، لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسل، لنز ماکروی ۵ مگا پیکسلی و نیز تشخیص عمق ۲ مگا پیکسلی
  • دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسل
  • باتری: ۵۰۲۰ میلی‌آمپر ساعت
  • اندروید: ۱۱

اگر می‌خواهید بهترین گوشی شیائومی (ردمی)، را انتخاب کنید. این گوشی می‌تواند بهترین انتخاب باشد. برخورداری ردمی نوت ۱۰ پرو از مشخصات بسیار خوب و قیمت مقرون‌به‌صرفه، شک و تردیدی برای خرید آن باقی نمی‌گذارد.

درضمن وجود دوربین اصلی ۱۰۸ مگا پیکسلی با رزولوشن بسیار بالا  و نمایشگر ۱۲۰ هزتزی به همراه باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپر ساعتی در بهترین گوشی ردمی نوت ۱۰، این گوشی را به بهترین گزینه ارزان‌قیمت برای افرادی که به دنبال خرید گوشی مقرون‌به‌صرفه هستند، تبدیل کرده است. در ضمن اسپیکرهای قدرتمند و باکیفیت استریوی این گوشی نیز باعث می‌شود از شنیدن موسیقی‌های باکیفیت نهایت لذت را ببرید.

البته ردمی نوت ۱۰ پرو نیز مانند سایر گوشی‌های ارزان‌قیمت معایبی دارد که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد که از میان آن‌ها می‌توان به عدم پشتیبانی آن از اینترنت ۵G و فعال نبودن قابلیت لرزش گیر دست (استبلایزر) در هنگام فیلم‌برداری ۴K اشاره کرد که باعث می‌شود در هنگام فیلم‌برداری با این رزولوشن، لرزش دست حذف نشود و ویدیو لرزش پیدا کند و جزئیات آن تار شوند.

قیمت می ۱۰ تی پرو با حافظه ۶۴ گیگابایتی و رم ۶ گیگابایتی از ۷ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان تا ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و قیمت نسخه ۱۲۸ گیگابایتی با رم ۸ گیگابایتی از ۸ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان تا ۹ میلیون و ۴۲۹ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی جدیدترین گوشی های اوپو + قیمت

می ۱۰ تی پرو ۵G: پرچمدار ۲۰۲۰ می

مشخصات:

  • نمایشگر: ۶٫۶۷ اینچ با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰
  • پردازنده: اسنپدراگون ۸۶۵
  • رم: ۶ و ۸ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
  • دوربین: دوربین سه‌گانه متشکل از لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل، لنز فوق عریض ۱۳ مگاپیکسل و لنز ماکروی ۵ مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: ۲۰ مگاپیکسل
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
  • اندروید: ۱۰

شیائومی می ۱۰ تی پرو را می توان یکی از بهترین گوشی های شیائومی با قیمتی کاملاً مقرون‌به‌صرفه دانست. این گوشی جدیدترین عضو سری گوشی‌های می ۱۰ تی شیائومی محسوب می‌شود. دوربین، سخت‌افزار و نرم‌افزار این گوشی تفاوتی با گوشی می ۱۰ تی ندارد؛ البته کیفیت ساخت این گوشی کمتر است و همچنین برای کاهش قیمت آن از نمایشگر باکیفیتی در آن استفاده نشده است.

از مزایای شاخص این گوشی می‌توان به برخورداری از نمایشگر ۱۴۴ هرتزی، حسگر اثرانگشت بسیار کارآمد و سریع و دوربین باکیفیت اشاره کرد؛ البته قسمت پشت بدنه گوشی لکه‌های اثرانگشت را سریع به خود جذب می‌کند و ممکن است برای برخی از افراد کمی بزرگ باشد.

قیمت می ۱۰ تی پرو ۵G با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و رم ۸ گیگابایتی از ۱۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان تا ۱۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و نسخه ۲۵۶ گیگابایتی با رم ۸ گیگابایتی از ۱۳ میلیون و ۱۹۹ هزار تومان تا ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزاز تومان است.

بیشتر بخوانید: گوشی های سری گلکسی اس ۲۱ چه شکلی است؟

شیائومی پوکو F3: بهترین گوشی های شیائومی با قیمت مناسب

مشخصات::

  • نمایشگر: ۶:.۶۷ اینچ با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰
  • پردازنده: اسنپدراگون ۸۷۰
  • رم: ۶ و ۸ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۲۸ و ۲۵۶ مگابایت
  • دوربین: دوربین سه‌گانه متشکل از لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسل، لنز فوق عریض ۸ مگا پیکسلی و لنز ماکروی ۵ مگا پیکسلی
  • دوربین سلفی: ۲۰ مگاپیکسل
  • باتری: ۴۵۲۰ میلی‌آمپر ساعت
  • اندروید: ۱۱

پوکو F3 به‌نوعی پرچم‌دار  برند پوکو و یکی از بهترین گوشی های شیائومی محسوب می‌شود و با مشخصات تحسین‌برانگیزش می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. این گوشی مجهز به نمایشگر اولد با قابلیت پشتیبانی از + HDR 10، روشنایی خیره‌کننده ۱۳۰۰ نیتی و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی است. این نمایشگر رنگ‌ها را کاملاً غنی نمایش می‌دهد و کنتراست بسیار خوبی دارد؛ در ضمن این نمایشگر در نمایش رنگ مشکی به‌صورت عمیق و غنی عملکرد بسیار خوبی دارد و رنگ مشکی را مانند نمایشگرهای LCD متمایل به رنگ خاکستری یا سرمه‌ای تیره نمایش نمی‌دهد.. نمایشگر پوکو F3 به دلیل برخورداری از روشنایی بالا، در زیر تابش مستقیم نور آفتاب هم خوانایی بسیار دارد و در زیر نور آفتاب و فضاهای باز با نور شدید هم تقریباً می‌توانید به‌راحتی از نمایشگر استفاده کنید.

البته نمایشگر گوشی های میان رده ۲۰۲۱ شیائومی معایبی هم دارد که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. طبق موارد گزارش‌شده زمانی که کاربر  نمایشگر را کاهش می‌دهد ممکن است رنگ‌های نمایشگر کمی به رنگ سبز گرایش پیدا کنند. درضمن به اعتقاد برخی از کاربران رنگ سفید نمایشگره کمی به رنگ آبی تمایل دارد؛ البته اگر در مورد نمایشگر چندان حساس نباشید، این مشکلات اصلاً برای شما آزاردهنده خواهد بود.

یکی از مزایای شاخص گوشی ارزان‌قیمت برخورداری از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸۷۰ است که باعث می‌شود گوشی در هنگام انجام فعالیت‌های سنگین مثل اجرای بازی و اجرای اپلیکیشن‌های سنگین دیگر عملکرد کاملاً سریع داشته باشد و اصلاً داغ نکند. پشتیبانی این گوشی از اینترنت ۵G نیز می‌تواند شما را برای خرید آن کاملاً متقاعد کند.

پاشنه آشیل این گوشی دوربین آن است؛ کیفیت دوربین این گوشی در حد و اندازه سایر مشخصات این گوشی نیست و اگر به دوربین گوشی اهمیت می‌دهید باید به فکر خرید گوشی دیگری باشید؛ البته دوربین پوکو F3 چندان هم بد نیست و می‌توان گفت عملکرد متوسط رو به بالایی دارد.

برخورداری این گوشی از بلندگوهای استریو  با پشتیبانی از فناوری دالبی اتموس نیز می‌تواند دلیل برای خرید این گوشی باشد. اگرچه پوکو این گوشی را به‌عنوان یک گوشی پرچم‌دار و به‌اصطلاح جانور «Beast» معرفی کرده است؛ اما برخی از ویژگی‌های گوشی‌های پرچم‌دار مانند پشتیبانی از شارژ بی‌سیم، بدنه و فریم فلزی در آن دیده نمی‌شود که با توجه به قیمتش نباید چنین انتظاری داشته باشیم.

فیمت پوکو F3 نسخه ۱۲۸ گیگابایتی و رم ۶ گیگابایتی از ۸ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومانه و قیمت نسخه ۲۵۶ گیگابایتی یا رم ۸ گیگابایتی از ۹ میلیون و ۷۲۴ هزار تومان تا ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: قیمت گوشی سامسونگ گلکسی s21 و زمان عرضه آن

می نوت ۱۰: میان‌رده‌ای با دوربین عالی

مشخصات:

  • نمایشگر: ۶٫۴۷ اینچ با رزولوشن ۱۸۰۰ در ۲۳۴۰
  • پردازنده: اسنپدراگون ۷۳۰G
  • رم: ۶ و ۸ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
  • دوربین: دوربین ۵ گانه با یک لنز اصلی ۱۰۸ مگا پیکسلی، دو لنز تله فوتوی ۱۲ و ۸ مگاپیکسل، یک لنز فوق عریض ۲۰ مگا پیکسلی و یک لنز ماکروی ۲ مگا پیکسلی
  • دوربین سلفی: ۳۲ مگا پیکسلی
  • باتری: ۵۲۶۰ میلی‌آمپر ساعت
  • اندروید: ۹

با وجود اینکه چند سال از عرضه این گوشی می‌گذرد، همچنان یکی از بهترین گوشی ‌های شیائومی به شمار می‌رود. متأسفانه مدل مشابه این مدل توسط برند می عرضه نشد و در حال حاضر گوشی به‌سختی می‌توانید این مدل را پیدا کنید، اما همچنان این مدل را توصیه می‌کنیم. دوربین ۱۰۸ مگا پیکسلی این گوشی کیفیتی در حد دوربین گوشی‌های پرچم‌دار به شما ارائه می‌دهد و نمایشگر منحنی آن شما را مجذوب خود می‌کند؛ از سوی دیگر قیمت پایین این گوشی دیگر جایی برای تردید باقی نمی‌گذارد؛ اما متأسفانه این گوشی معایبی هم دارد که باعث می‌شود آن را یک گوشی عالی و بی‌نقص نداریم. پردازنده ضعیف این گوشی برای گیمرهای موبایل چندان جذاب نیست و مشکلاتی در مورد اتصال گوشی با وسایل دیگر از طریق بلوتوث گزارش‌شده است.  روشنایی نمایشگر این گوشی نیز در حد یک گوشی رده‌بالا نیست.

متاسفانه این گوشی در بازار موجود نیست.

بیشتر بخوانید: بررسی عملکرد فنی گوشی جی پلاس

می ۱۱ اولترا: بهترین گوشی شیائومی ۲۰۲۱ با بهترین دوربین

مشخصات:

  • نمایشگر: ۶٫۸ اینچ با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰
  • پردازنده: اسنپدراگون ۸۸۸ ۵G
  • رم: ۸ و ۱۲ و ۱۶ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۲۸ و ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت
  • دوربین اصلی: دوربین سه‌گانه با لنز اصلی ۵۰ مگا پیکسلی، لنز فوق عریض ۴۸ مگا پیکسلی و لنز تله فوتوی پیروسکوپی ۴۸ مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی: ۲۰ مگاپیکسل
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
  • اندروید: ۱۱

این گوشی به معنای واقعی کلمه یکی از بهترین گوشی های شیائومی است که بی‌نقص محسوب می‌شود. دوربین این گوشی یکی از بهترین دوربین‌های موبایل محسوب می‌شود. برخورداری این دوربین از لنز تله فوتوی استاندارد ۴۸ مگاپیکسلی و برخورداری از لنز تله فوتوی پیروسکوپی ۴۸ مگاپیکسلی باعث شده است در زمینه زوم عملکرد خوبی داشته باشد و این دو لنز امکان زوم اپتیکال ۱۰ برابری را برای این گوشی فراهم می‌کنند که فوق‌العاده خوبی برای دوربین می ۱۱ اولترا محسوب می‌شود.

نمایشگر اولد این گوشی با حداکثر روشنایی تحسین‌برانگیز ۱۷۰۰ نیتی و پشتیبانی از فناوری‌های + HDR 10 و دالبی ویژن، قابلیت نمایش یک میلیارد رنگ و برخورداری از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز اشاره کرد. درضمن این گوشی از استاندارد ضد آب و ضد گردوغبار IP68 برخوردار است که باعث می‌شود گوشی در برابر نفوذ گردوغبار و همچنین نفوذ آب در زمان غوطه‌ور شدن آن در آب تا عمق ۱٫۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه مقاوم شود. اسنپدراگون ۸۸۸ در کنار رم ۸ گیگابایتی یا ۱۲ گیگابایتی عملکرد فوق‌العاده خوبی دارد برای گوشی پرچم‌دار شیائومی به ارمغان می‌آورد.

یکی دیگر از مزایایی شاخص می ۱۱ لولترا  پشتیبانی از شارژ سریع سیمی و بی‌سیم ۶۷ واتی است که باعث می‌شود شارژ صفر تا صد درصد باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گوشی تنها ۳۶ دقیقه طول بکشد! قابلیت شارژ معکوس ۱۰ واتی هم برای این گوشی مزیت خوبی است و با بهره‌مندی از آن می‌توانید گجت‌های سازگار شیائومی را بدون نیاز به شارژر و تنها با گذاشتن آن‌ها روی قسمت پشت گوشی به‌راحتی  شارژ کنید.

قیمت می ۱۱اولترا  با حافظه ۵۱۲ گیگابایتی و رم ۱۲ گیگابایتی از ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۴۵ میلیون تومان و نسخه ۲۵۶ گیگابایتی با رم ۱۲ گیگابایتی ۳۰۹ میلیون تومان است. متاسفانه سایر نسخه‌های این گوشی در حال حاضر موجود نیست.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین گوشی های سامسونگ 

بلک شارک ۳: بهترین گوشی گیکینگ مقرون‌به‌صرفه شیاپومی

مشخصات:

  • نمایشگر: ۷٫۱ اینچ با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰
  • پردازنده: اسنپدراگون ۸۶۵ ۵G
  • رم: ۸ و ۱۲ و ۱۶ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۲۸ و ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت
  • دوربین: سه‌گانه متشکل از لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسل، لنز عریض ۱۳ مگا پیکسلی و لنز ماکروی ۲ مگا پیکسلی
  • دوربین سلفی: ۲۰ مگا پیکسلی
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
  • اندروید: ۱۰

همان‌طور که قبلاً گفتیم گوشی‌های بلک شارک شیائومی برای گیمینگ طراحی و سخت‌افزار و نرم‌افزار آن‌ها برای این منظور بهینه‌سازی شده است. این گوشی مثل پوکو F3 یک گوشی گیمینگ مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود. شیائومی بلک شارک ۳ تمام سخت‌افزارهای لازم برای اجرای روان بازی‌ها را در اختیار دارد و قیمت آن نسبت به رقبای مشابه خود کمتر است. پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ به همراه رم ۸ و ۱۲ گیگابایتی، نمایشگر ۹۰ هرتزی و باتری با ظرفیت بالا، این گوشی را به گزینه کاملاً مناسبی برای بازی تبدیل کرده است.

جالب است بدانید که این گوشی به عنوان یکی از بهترین گوشی های شیائومی از نظر سخت‌افزار نیز در سطح خوبی قرار دارد و شما را شگفت‌زده می‌کند. بلک شارک ۳ بهترین گوشی برای اجرای بازی‌های اندرویدی سنگینی مثل PUBG Mobile یا PUBG Mobile یا Call of Duty: Mobile گزینه مناسبی به شمار می‌رود؛ البته اگر اهل بازی موبایل نیستید، خرید این گوشی را به شما توصیه نمی‌کنیم؛ زیرا ممکن است طراحی نامتقارن آن برای هر فردی چندان جالب نباشد.

قیمت بلک شارک ۳ با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی و رم ۱۲ گیگابایتی ۱۲ میلیون و ۴۹۹ هزار تومان و قیمت نسخه ۲۵۶ گیگابایتی با رم ۱۲ گیگابایتی ۲۲ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان است.

پوکو X3 پرو: بهترین گوشی ارزان قیمت شیائومی

مشخصات:

  • نمایشگر: ۶٫۶۷ اینچ با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰
  • پردازنده: اسنپدراگون ۸۶۰
  • رم: ۶ و ۸ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
  • دوربین: چهارگانه متشکل از لنز اصلی ۴۸ مگا پیکسلی، لنز فوق عریض ۸ مگا پیکسلی، لنز ماکروی ۲ مگا پیکسلی و لنز سنجش عمق ۲ مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: ۲۰ مگاپیکسل
  • باتری: ۵۱۶۰ میلی‌آمپر ساعت
  • اندروید: ۱۱

این گوشی نسخه پروی گوشی پوکو x3 که در بالای فهرست ما قرار دارد، است و نقاط قوت و ضعفی نسبت به آن دارد. در نسخه پرو به‌جای پردازنده ۷۳۰G از پردازنده اسنپدراگون ۸۶۰ استفاده شده و نسخه‌ای از آن دارای رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی است و از اینترنت ۵G نیز پشتیبانی می‌کند؛ البته متأسفانه در این گوشی به‌جای دوربین اصلی ۶۴ مگا پیکسلی از دوربین ۴۸ مگا پیکسلی استفاده شده است که عملکرد چندان خوبی ندارد و می‌تواند شما را در مورد خرید آن مردد کند؛ درضمن بدنه این گوشی نیز مانند بدنه پوکو X3 NFC حجیم، بزرگ و سنگین است و ممکن است برای هر فردی خوشایند نباشد. ظرفیت باتری و نرخ رفرش نمایشگر این گوشی نیز مانند گوشی X3 NFC است. اگر اهل بازی و فیلم دیدن با گوشی هستید، این گوشی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد و ارزان‌قیمت تراز پوکو F3 است.

قیمت پوکو X3 پرو با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی و رم ۶ گیگابایتی از ۵ میلیون و ۹۹۹ هزار تومان تا ۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و نسخه ۱۲۸ گیگابایتی با رم ۸ گیگابایتی از ۶ میلیون و ۴۹۵ و نسخه ۲۵۶ گیگابایتی با رم ۸ گیگابایتی از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۹ میلیون تومان است. متاسفانه نسخه ۱۲۸ گیگابایتی با رم ۸ گیگابایتی موجوئ نیست.

پوکو F2 پرو: یک گوشی میان رده با دوربین پاپ آپ

مشخصات:

  • نمایشگر: ۶٫۷ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰
  • پردازنده: اسنپدراگون ۸۶۵ ۵G
  • رم: ۶ و ۸ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
  • دوربین: دوربین چهارگانه متشکل از یک اصلی ۶۴ مگاپیکسل، یک لنز تله فوتوی ۵ مگا پیکسلی، یک لنز تله فوتوی ۲ مگاپیکسلی و یک لنز تَشخیص عمق ۲ مگا یکسلی
  • دوربین سلفی: ۲۰ مگا پیکسلی
  • باتری: ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت
  • اندروید: ۱۱

در نگاه اول این محصول به عنوان یکی از بهترین گوشی های شیائومی اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند برخورداری از نمایشگری کامل یک دست و بدون هیچ‌گونه بریدگی یا ناچ است. نمایشگرپر امولد این گوشی تقریباً تمام فضای جلوی گوشی را پوشانده است و دوربین سلفی‌ به‌صورت پاپ آپ و مکانیکی از گوشی خارج و پس از آنکه کاربر از آن استفاده می‌کند و دیگر نیازی به آن نداشته باشد، باز هم بر داخل گوشی پنهان می‌شود؛ البته این نوع طراحی دوربین سلفی به تدریج در حال منسوخ شدن است و چندان مورد استقبال برندهای مختلف قرار نگرفت.

اگرچه طراحان این دوربین‌ها، خراب نشدن قطعات مکانیکی مورداستفاده برای حرکت دادن دوربین سلفی را تضمین کرده‌اند و مدعی هستند این دوربین‌ها می‌توانند صدها هزار بار بدون وجود مشکل مکانیکی بالا و پایین شوند؛ اما کاربران همچناننگران خراب شدن قطعات مکانیکی این نوع از دوربین‌های سلفی بودند. در مورد دوربین اصلی پوکو F2 pro هم باید بگوییم عملکرد کاملاً قابل قبولی دارد و به دلیل برخورداری از لنز تله فوتو می‌تواند تصاویر زوم شده خوبی را ثبت کند. باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی F2 pro هم می‌تواند عمر باتری بسیار خوب این گوشی را کاملاً تضمین کندم. تنها مشکل این گوشی را می‌توان اندازه بزرگ آن دانست و همین موضوع می‌تواند کاربران را به فکر خرید رقبای این گوشی بیندازد.

قیمت پوکو F2 پرو نسخه ۱۲۸ گیکابایتی با رم ۸ گیگابایتی از ۱۶ میلیون میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۱۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است. متاسفانه نسخه ۲۵۶ گیگابایتی این گوشی موجود نیست.

نتیجه‌گیری

جدیدترین و بهترین گوشی ‌های شیائومی رقیب جدی گوشی‌های سامسونگ محسوب می‌شوند و در اغلب موارد نسبت به گوشی‌های هم‌رده خود از برند سامسونگ بهمیزان قابل‌توجهی برتر هستند. واردات این گوشی‌ها در ایران به میزان قابل‌توجهی نسبت به واردات گوشی‌های سامسونگ افزایش یافته است.

معمولاً در گوشی های میان رده ۲۰۲۱ شیائومی که برخی از آن‌ها جزو بهترین گوشی ‌های شیائومی هستند، از فناوری‌های فست شارژ سریع‌تری استفاده می‌شود و شارژرهای قدرتمندترین همراه با آن‌ها عرضه می‌شود. به‌عنوان‌مثال گوشی‌های میان رده شیائومی ازجمله گوشی های میان رده شیائومی ۲۰۲۱ و برندهای زیرمجموعه آن دارای قابلیت فست شارژ ۳۳ واتی یا حتی ۵۷ واتی یا ۶۰ واتی هستند و شارژرهای فست شارژ با همین توان‌ها نیز همراه با hdk گوشی‌ها عرضه می‌شود؛ اما گوشی‌های میان رده سامسونگ حداکثر دارای قابلیت فست شارژ ۲۵ واتی هستند و شارژر فست شارژ نیز در جعبه گوشی‌های میان رده این برند مانند گلکسی A 51 و A52 موجود نیست و این گوشی‌ها همراه با شارژر معمولی ۱۵ واتی عرضه می‌شوند؛ بنابراین در صورت تمایل برای تسریع شارژ باتری گوشی خود، شارژر فست شارژ را باید به‌صورت جداگانه تهیه کنید که عیب نسبتاً بزرگی برای گوشی‌های میان رده سامسونگ محسوب می‌شود.

درضمن پردازنده‌های مورداستفاده در گوشی های میان رده شیائومی ۲۰۲۱ نسبت به گوشی‌های هم‌رده سامسونگ در سطح بالاتری قرار دارد نو حتی در برخی از گوشی‌های ارزان‌قیمت برند پوکو مانند X3 Pro و F3 از پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۶۰ و ۸۷۰ استفاده است که بیشتر برای گوشی‌های پرچم‌دار استفاده می‌شود! اما در اکثر گوشی‌های میان رده سامسونگ از پردازنده‌های میان‌رده استفاده می‌شود که عملکرد گوشی را به میزان قابل‌توجهی تحت تأثیر قرار می‌دهند. این موضوع باعث می‌شود گوشی‌های میان رده شیائومی در سطح بالاتری قرا داشته باشند.

اما از سوی دیگر گوشی‌های میان رده سامسونگ نسبت به همتایان خود از برند شیائومی برترین‌هایی دارند که از میان آن‌ها می‌توان به عملکرد کلی بهتر این گوشی‌ها، کیفیت بهترین نمایشگر آن‌ها و مقاومت بیشتر در برابر نفوذ آب اشاره کرد. متأسفانه به‌طور کلی گوشی‌های ارزان‌قیمت و میان رده برندهای مختلف متعلق به شیائومی در زمینه دوربینعملکرد کلی خوبی ندارند و می‌توان گفت تنها تصاویر قابل قبولی را ثبت می‌کنند و در برخی از موارد مثل عکاسی در شب یا ثبت عکس با لنز فوق عریض، ضعف آن‌ها کاملاً مشهود است.

اگرچه دوربین گوشی‌های میان رده سامسونگ هم عملکرد کاملاً قابل قبولی ندارد؛ اما نسبت به دوربین گوشی‌های هم‌رده شیائومی عملکرد بهتری دارند که کاملاً محسوس است.  در اکثر گوشی‌های میان رده و ارزان‌قیمت شیائومی از نمایشگرهای IPS LCD استفاده شده است که نسبت به نمایشگرهای سوپر آمولد مورداستفاده در اکثر گوشی‌های سامسونگ در این رده‌های قیمتی در مواردی مثل ایجاد کنتراست بالا، نمایش رنگ مشکی به‌صورت عمیق و غنی و نمایش رنگ‌ها با غنای بالا در سطح پایین‌تری قرار دارند. گوشی‌های میان رده شیائومی تنها در برابر گردوغبار و پاشش آب مقاوم هستند؛ اما گوشی‌های محبوب  میان رده سامسونگ مثل گلکسی A51 و A52 در زمان غوطه‌ور شدن در آب تا عمق یک متری و تا مدت ۳۰ دقیقه نیز در برابر آن مقاوم هستند که مزیت بسیار خوبی برای این گوشی‌ها محسوب می‌شود.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۴۰۰/۰۵/۱۷
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!