تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای مصرف چرخ گوشت

علت کند شدن تیغه چرخ گوشت چیست؟

راهنمای استفاده
وقتی صحبت از لوازم برقی آشپزخانه به میان می‌آید، فکر ما بیشتر معطوف وسایل و فناوری‌های جدید می‌شود. با این حال نمی‌توان از کاربردی بودن وسایلی مانند چرخ گوشت غافل شد.

علت کند شدن تیغه چرخ گوشت چیست؟ آیا به تعویض نیاز دارید یا در منزل میتوانیم آن را تعمیر کنیم؟ وقتی صحبت از لوازم برقی آشپزخانه به میان می‌آید، فکر ما بیشتر معطوف وسایل و فناوری‌های جدید می‌شود. با این حال نمی‌توان از کاربردی بودن وسایلی مانند چرخ گوشت غافل شد.

تصلا- با وجود چرخ گوشت در آشپزخانه ما دیگر به خرید گوشت چرخ کرده نیازی نخواهیم داشت. شما می‌توانید در موقعیت‌های مختلف، مقدار گوشت مورد نیاز خود را چرخ کرده و آماده کنید. استفاده مناسب و عیب‌یابی به موقع در افزایش طول عمر دستگاه نقش مهمی دارد.

در این مطلب به مهمترین مشکلاتی که ممکن است هنگام استفاده از این وسیله کاربردی با آن‌ها روبرو شوید، می‌پردازیم. آنچه در ادامه سایت اخبار لوازم خانگی تصلا می‌خوانید:

  • عیب‌یابی چرخ گوشت
  • علت‌های مختلف کند شدن تیغه
  • صدای زیاد دستگاه
  • روشن نشدن دستگاه
  • جرقه زدن موتور
  • خارج نشدن گوشت از پنجره چرخ گوشت
  • نشت کردن گریس
  • نکات مهم برای استفاده از چرخ گوشت

علت کند شدن تیغه چرخ گوشت

کند شدن تیغه، یکی از معمول‌ترین مشکلاتی است که هنگام استفاده با آن روبرو می‌شویم. برای پیدا کردن علت کند شدن تیغه چرخ گوشت راه‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه همراه با یکدیگر از آن‌ها مطلع می‌شویم.

بیشتر بخوانید: نکاتی که برای خرید چرخ گوشت باید بدانید

روشن ماندن مداوم چرخ گوشت

یکی از عوامل مهم در حفظ طول عمر لوازم برقی، استفاده مناسب و اصولی از آن‌ها است. هیچ‌وقت برای چرخ کردن گوشت از این دستگاه به مدت طولانی استفاده نکنید. استفاده از چرخ گوشت در مدت زمان طولانی باعث می‌شود تا تیغه‌های دستگاه کیفیت اولیه خود را از دست داده و کند شوند. اگر حجم زیادی از گوشت برای چرخ کردن دارید، توصیه می‌شود برای جلوگیری از کند شدن تیغه‌ها در چند نوبت گوشت‌ها را چرخ کنید.

قطعات چرخ گوشت

همه ما معمولا پس از چرخ کردن گوشت، قطعات چرخ گوشت را شستشو می‌دهیم. پس از شستشوی قطعات به نحوه نصب آن‌ها توجه داشته باشید. اگر تیغه به درستی بر روی جای خود نصب نشود، در طولانی مدت شما شاهد کند شدن تیغه‌ها خواهید بود.

خرد کردن تکه‌های گوشت

چرخ گوشت‌های خانگی دارای ظرفیت مشخصی هستند که شما نیز باید بر اساس این ظرفیت از آن‌ها استفاده کنید. هنگام استفاده از این دستگاه نباید فشار زیادی به آن وارد شود. برای این منظور و جلوگیری از کند شدن تیغه، باید گوشت را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید.

بیشتر بخوانید: علت صدای بد موتور جاروبرقی چیست؟

تکه‌های گوشت همراه با پوست و چربی

آیا می‌دانستید هر اندازه گوشت تهیه شده دارای پوست و چربی بیشتری باشد، به همان اندازه در کند شدن تیغه‌ها تأثیر دارد. قبل از چرخ کردن گوشت پوست‌های اضافی و چربی‌های چسبیده به گوشت را به خوبی تمیز کنید. در غیر این صورت پوست و چربی می‌تواند به دور تیغه‌ها پیچیده و به کند شدن آن‌ها منجر شود.

تیز کردن تیغه

علت کند شدن تیغه چرخ گوشت به تیز کردن آن مربوط است. معمولا قطعات مختلف لوازم برقی که به صورت تیغه طراحی شده‌اند، در طولانی مدت کند شده و خاصیت خود را از دست می‌دهند. تیز کردن به موقع قطعات چرخ گوشت از بروز این امر جلوگیری می‌کند.

چرخ کردن گوشت سرد

علت کند شدن تیغه‌ چرخ گوشت تنها به عملکرد تیغه‌ها و قطعات چرخ گوشت مربوط نمی‌شود. برای پیشگیری از کند شدن تیغه، گوشت را درون یخچال قرار داده و بعد از سرد شدن آن را چرخ کنید. به این دلیل که گوشت گرم برای چرخ شدن نیاز به فشار بیشتر دستگاه دارد. این امر باعث می‌شود تا دستگاه در مدت زمان کمتری با مشکلاتی مانند کند شدن تیغه روبرو شود.

بیشتر بخوانید: علت عرق كردن داخل يخچال چیست؟

گوشت استخوان‌دار

اگر تا به امروز گوشت را به همراه استخوان چرخ می‌کردید، از انجام این کار خودداری کنید. دستگاه چرخ گوشت برای خرد کردن استخوان به تیغه‌ها فشار بیشتری وارد می‌کند. با ایجاد این فشار در طولانی مدت تیغه کند شده و احتمال شکستن آن نیز وجود دارد.

چرخ کردن میوه و سبزی

دستگاه و قطعات چرخ گوشت برای چرخ کردن تکه‌های گوشت طراحی و ساخته شده‌اند. برخی از افراد بدون داشتن آگاهی کافی از این دستگاه برای خرد کردن میوه و سبزی استفاده می‌کنند. توجه داشته باشید که آب حاصل از سبزی و میوه باعث کند شدن تیغه‌ها می‌شود. نکته مهم در این خصوص وارد شدن آب درون بخش‌های داخلی مانند موتور است که در نهایت باعث سوختن موتور خواهد شد.

بیشتر بخوانید: علت صدای بد موتور جاروبرقی چیست؟

تولید صدای زیاد از دستگاه

اگر برای شما هم پیش آمده که هنگام استفاده از چرخ گوشت با صدای زیاد مواجه شدید، چرخ‌دنده‌های دستگاه را چک کنید. نکته اصلی در این خصوص استفاده مناسب از دستگاه به منظور آسیب وارد نشدن به قطعات چرخ گوشت است.

برای عیب‌یابی صدای تولید شده از دستگاه وضعیت چرخ‌دنده‌ها را بررسی کنید. نشتی گریس، شکسته شدن چرخ‌دنده‌ها، وجود ساییدگی در چرخ‌دنده یا بروز اختلال در یاتاقان‌های موتور از مواردی هستند که می‌توانید آن‌ها را بررسی کنید.

 

روشن نشدن چرخ گوشت

اولین موردی که هنگام روشن نشدن وسایل برقی می‌توان به آن رجوع کرد، چک کردن پریز و کابل برق دستگاه است. در غیر این صورت شما باید به خراب بودن آرمیچر یا ذغال شک کنید. از دیگر دلایلی که ممکن است شما را به سمت عیب‌یابی این مشکل راهنمایی کنند، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • خراب شدن قطعه اورلود
  • وجود خرابی در موتور
  • اختلال در قطب هسته
  • پارگی یا قطع شدن سیم دستگاه و…

بیشتر بخوانید: علت بوی بد کولر آبی و راه از بین بردن بوی بد

چرا گوشت از پنجره چرخ گوشت بیرون نمی‌ریزد؟

در این مطلب به اهمیت استفاده از گوشت بدون پوست و چربی برای چرخ کردن اشاره کردیم. در صورت توجه نکردن به این موضوع شما باید منتظر کند شدن تیغه‌ها و در نهایت مسدود شدن پنجره و بیرون نیامدن گوشت از آن باشید. تمیز کردن منظم تیغه‌ها به پیشگیری از این امر کمک بزرگی می‌کند.

جرقه زدن موتور

موتور یکی از مهمترین قطعات لوازم برقی است که در صورت بروز مشکل، عملکرد کلی دستگاه نیز با مشکل مواجه می‌شود. اگر هنگام کار با چرخ گوشت، جرقه زدن موتور را مشاهده کردید، اتصالات دستگاه را مورد بررسی قرار دهید. همچنین رطوبت یا جرم درون قطعات چرخ گوشت نیز ممکن است باعث این مشکل شود. در نهایت شما می‌توانید از یک تعمیرکار متخصص نسبت به تعمیر یا تعویض موتور کمک بگیرید.

عملکرد کلید پاور

در صورت بروز اختلال در عملکرد کلید روشن و خاموش، احتمال کار نکردن دستگاه وجود دارد. با این حال مواردی نیز پیش آمده که کلید پاور کار کرده اما دستگاه روشن نمی‌شود. در این صورت باید کارکرد ذغال موتور را بررسی کنید. همچنین می‌توانید ترمینال‌های کلید روشن و خاموش را نیز چک کنید.

نشتی گریس

شاید برای شما هم اتفاق افتاده که هنگام استفاده از چرخ گوشت، گریس از داخل جعبه دنده به بیرون نشت ‌کند. درون بعضی از دستگاه‌ها نوعی واشر نمدی وجود دارد. در صورت ساییده شدن این واشر ممکن است گریس نشتی داشته باشد. البته همه مدل‌های موجود در بازار دارای این واشر نبوده و شما باید برای عیب‌یابی پیچ‌های جعبه دنده را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر پنکه ایستاده و عیب یابی و رفع مشکلات آن

نکات مهم برای استفاده از چرخ گوشت

قبل از رسیدن دستگاه به مرحله تعمیر، بهتر است نسبت به استفاده اصولی از دستگاه حساسیت بیشتری داشته باشید.

  • گوشت را بدون استخوان چرخ کنید.
  • قبل از قرار دادن گوشت درون دستگاه، از روشن کردن آن خودداری کنید.
  • فواصل زمانی بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه را برای استراحت دادن به دستگاه در نظر بگیرید.
  • گوشت را به تکه‌های بسیار ریز تقسیم کنید.
  • دستگاه را هنگام استفاده بر روی سطحی صاف و مسطح قرار دهید.
  • گوشت را بدون آب چرخ کنید.
  • تیغه‌های چرخ گوشت را هر چند وقت یک بار تمیز کنید.

تعمیر چرخ گوشت

نکته مهم در تعمیر چرخ گوشت؛ تشخیص علت اصلی، عیب‌یابی دقیق و کمک گرفتن از تعمیرکاری باتجربه و متخصص است. با کسب اطلاعات در خصوص استفاده و تعمیر لوازمی مانند چرخ گوشت شما می‌توانید قبل از مراجعه به تعمیرکار، نسبت به عیب‌یابی دستگاه اقدام کنید. با این حال برای تعمیرات تخصصی قطعا تجربه یک فرد کاربلد اهمیت بسیاری دارد.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

WhatsApp Image 2020-11-13 at 11.16.28
مرضیه محمدی
۱۴۰۰/۰۵/۱۷
مرضیه محمدی هستم. از سال 96 مشغول نوشتن و تولید محتوا هستم. در حال حاضر افتخار همکاری با مجموعه تصلا در بخش تحریریه را دارم. مطالبی که من تهیه می کنم در خصوص محتواهای کاربردی مربوط به راهنمای خرید، نگهداری و... انواع لوازم خانگی از برندهای مختلف است.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!