تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

هر آنچه در مورد انواع ماشین لباسشویی بوش باید بدانید

پرفروش ترین مدل های ماشین لباسشویی بوش

راهنمای خرید
ماشین لباسشویی بوش همیشه از پرطرفدارترین محصولات در بازار ایران بوده است. برند بوش یکی از برندهای معروف و مطرح آلمانی در سطح جهان است که محصولات متنوعی را در دسته‌های مختلف طراحی و تولید می‌کند. یکی از بهترین مجموعه محصولی این برند که توانسته طی بیش از نیم دهه فعالیت طرفداران زیادی را به […]

ماشین لباسشویی بوش همیشه از پرطرفدارترین محصولات در بازار ایران بوده است. برند بوش یکی از برندهای معروف و مطرح آلمانی در سطح جهان است که محصولات متنوعی را در دسته‌های مختلف طراحی و تولید می‌کند. یکی از بهترین مجموعه محصولی این برند که توانسته طی بیش از نیم دهه فعالیت طرفداران زیادی را به خود جلب نماید ماشین‌های لباسشویی این برند است.

تصلا – در این مطلب قصد داریم تا در خصوص ماشین لباسشویی بوش و فعالیت‌های این برند در زمینه تولید ماشین‌های لباسشویی بپردازیم. همچنین در مورد راهنماي ماشين لباسشويي بوش هم نکاتی را را خواهیم گفت که به آن نیاز دارید. در رابطه با این محصولات امکانات مشترکی که همه ماشین‌های لباسشویی این برند در اختیار کاربران قرار گرفته است و همچنین معرفی چند نمونه از بهترین ماشین‌های لباسشویی برند بوش صحبت کنیم. علاوه بر راهنماي خريد ماشين لباسشويي بوش شما با ارزان‌ترین و گران قیمت‌ترین محصولات برند بوش نیز آشنا می‌شوید.

آنچه در این مطلب سایت اخبار لوازم خانگی تصلا قرار است در مورد آن توضیحاتی ارائه شود عبارت است از:

  • معرفی برند بوش
  • معرفی قابلیت‌ها و امکانات منحصر به فرد لباسشویی‌های بوش
  • تشخیص اصلی بودن محصولات بوش
  • معرفی مشخصات ماشین‌های لباسشویی در هر سری برند بوش
  • معرفی چند نمونه ماشین لباسشویی برتر برند بوش

 راهنماي ماشين لباسشويي بوش

برند بوش در سال ۱۸۸۶ در شهر اشتوتگارت آلمان توسط فردی به نام رابرت بوش تأسیس شد. این شرکت که در اصل یک شرکت خصوصی بود شرکت خود را به عنوان یک شرکت تکنولوژی محور که فعالیت‌های آن بر پایه تکنولوژی استوار بود، تأسیس کرد. در سال ۱۹۰۰ رابرت بوش تصمیم گرفت تا در کنار شرکت عظیمی که تأسیس کرده است، کارخانه خود را تأسیس کند. این فرد موفق شد تا سال ۱۹۰۸ میلادی ۵ ساختمان دیگر به کارخانه خود اضافه کند و تعداد کارمندان فعال خود را از ۳۰ نفر به هزار نفر افزایش دهد.

جالب است بدانید رابرت بوش همیشه یک شعار معروف داشت و آن این بود که بهتر است پول و سرمایه خود را از دست بدهیم تا اعتماد و اطمینان مردم را از دست بدهیم. در حال حاضر برند بوش در زمینه تولید انواع مختلفی از لوازم خانگی از پلوپز و مخلوط کن گرفته تا ابزارآلات برقی و متعلقات مربوط به آن فعالیت می‌کند و به شهرت جهانی رسیده است.

در سال ۲۰۱۰ محصولات برند بوش به خصوص آن دسته از کالاهای مصرفی این برند که در تولید آن‌ها از تکنولوژی‌های روز استفاده شده است فروشی معادل ۴۷٫۵ میلیارد یورو را ثبت کرده است.

در حال حاضر ماشین لباسشویی بوش یکی از بهترین محصولات در بازار ایران است. این ماشین‌های لباسشویی در سری‌های مختلف تولید می‌شود و قابلیت‌ها و امکانات آن‌ها بسته به سری ساخت محصول متفاوت است.

بیشتر بخوانید: چگونگی تشخیص ماشین لباسشویی ال جی اصل

تکنولوژی در بهترین ماشین لباسشویی بوش آلمان

برند بوش روی ماشین‌های لباسشویی خود از تکنولوژی‌های بسیار متفاوتی استفاده می‌کند. البته نکته منفی که در خصوص این تکنولوژی‌ها وجود دارد این است که افزودن این قابلیت‌ها با ماشین لباسشویی باعث می‌شود تا قیمت آن تا حد قابل توجهی افزایش یابد. اما موضوع مهم این است که آیا همه این قابلیت‌ها و فناوری‌ها ارزش پرداخت هزینه را دارند یا نه. به عبارت دیگر ممکن است همه این قابلیت‌هایی که روی ماشین‌های لباسشویی ارائه می‌شوند، کاربردی نباشند.

در خرید ماشین لباسشویی بوش باید به این موضوع توجه کنید که گران بودن کالا تضمینی برای کیفیت کالا نیست. برای اینکه با فناوری‌هایی که برند بوش روی ماشین‌های لباسشویی خود عرضه می‌کند آشنا شوید و از طرفی بدانید که هر کدام چه کاربردی دارند، در ادامه این مطلب به معرفی این تکنولوژی‌ها خواهیم پرداخت.

سیستم تشخیص وزن لباس در ماشین‌های لباسشویی

یکی از مهم‌ترین مواردی که بسیاری از کاربران در انتخاب بهترین ماشین لباسشویی بوش آلمان بیشتر کاربران به آن توجه می‌کنند، ظرفیت دستگاه است. چون برای مثال زمانی که یک خانواده ۴ نفره ماشین لباسشویی با ظرفیت ۹ کیلوگرم انتخاب می‌کردند، باید مجبور می‌شدند که تا زمانی که کل ظرفیت ماشین لباسشویی پر شود، صبر کنند.

اما در ماشین‌های لباسشویی تولید شده توسط بسیاری از برندهای مطرح دنیا از جمله برند بوش، سنسورهایی تعبیه شده است که وظیفه اصلی آن‌ها تشخیص وزن و حجم لباس‌هایی است که در ماشین لباسشویی قرار دارد. با تشخیص میزان لباس‌هایی که در دیگ لباسشویی قرار دارد، میزان آبی که توسط ماشین باید گرفته شود، تشخیص داده می‌شود. سیستم تنظیم آب بر اساس حجم لباس‌ها، با عنوان Active Water شناخته می‌شود.

وجود این سیستم روی ماشین لباسشویی بوش باعث می‌شود تا برای مثال اگر شما ماشین لباسشویی ۹ کیلوگرمی خریداری کنید، برای استفاده از آن نیازی به این ندارید که ماشین لباسشویی خود را کاملاً پر کنید و بعد از آن برای شستشوی لباس‌های خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین مدل ماشین‌های لباسشویی داخلی و خارجی

سیستم تشخیص خودکار

روی ماشین‌های لباسشویی برند بوش از سیستمی به نام i-Dos استفاده شده است که قابلیت تشخیص خودکار میزان مواد شوینده و نرم کننده را دارد. با استفاده از این سیستم میزان مواد شوینده در ماشین لباسشویی بر اساس حجم لباس‌هایی که در دیگ ریخته می‌شود، تنظیم می‌شود.

در واقع اگر میزان مواد شوینده در ماشین لباسشویی بیش از حد لباس‌ها باشد، مواد روی لباس‌ها باقی می‌مانند و در حین آبکشی نیز کاملاً پاک نمی‌شوند. باقی ماندن مواد شوینده روی لباس‌ها باعث می‌شود تا لباس‌ها به مرور زمان پوسیده شوند. از طرفی اگر میزان مواد شوینده کمتر از میزان لازم باشد لباس‌ها به خوبی پاک نمی‌شوند.

سیستم i-DOS در بهترین ماشین های لباسشویی

نحوه عملکرد سیستم i-DOS به این صورت است که در ماشین لباسشویی دو مخزن به صورت جداگانه در نظر گرفته می‌شود که یکی مخصوص مایع لباسشویی و دیگری برای نرم کننده لباس در نظر گرفته شده که در اینجا کافی است شما یک بار دو مخزن را پر کرده و تا هفته‌ها خیال شما آسوده باشد چراکه این سیستم می‌تواند از این میزان شوینده در مخزن برای شستن بیش از ۳۰ بار استفاده کند.

سیستم i-DOS بسیار هوشمند عمل می‌کند و می‌تواند به کمک حس‌گرهایی که در اختیار دارد بر اساس وزن، جنس و کثیفی لباس میزان دقیق شوینده و نرم کننده را تنظیم کند به طوری که ماشین لباسشویی بوش می‌تواند به بالاترین کیفیت شستشو دست پیدا کند و دیگر هیچ‌گاه کف در لباس شما باقی نمی‌ماند و بوی مواد شوینده نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی انواع لباسشویی بوش (Bosch)

معرفی بهترین ماشین لباسشویی بوش آلمان

همان‌طور که گفته شد ماشین‌های لباسشویی برند بوش در انواع بسیار مختلف و متنوعی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. برند بوش با توجه به امکاناتی که روی ماشین‌های لباسشویی خود در اختیار کاربران قرار می‌دهد، نامه‌ای مختلفی را روی آن‌ها قرار می‌دهد که با سر ۱ تا سری ۶ مشخص می‌شوند. در ادامه به معرفی هر سری از این ماشین‌های لباسشویی خواهیم پرداخت و امکانات آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

راهنماي ماشين لباسشويي بوش

قبل از معرفی انواع مختلف ماشین‌های لباسشویی برند بوش با به این نکته اشاره کنیم که قیمت ماشین‌های لباسشویی این برند با ت.جه به امکانات و قابلیت‌هایی که روی آن‌ها تعبیه شده است، دارای قیمت مناسبی هستند و تقریباً همه خانواده‌ها از سطح درامد متوسط تا سطح درآمد بسیار زیاد می‌توانند از بین محصولات این برند، بهترین گزینه را برای خود انتخاب و خریداری کنند.

همان‌طور که در بخش قبلی نیز به آن اشاره شد، برند بوش یکی از غول‌های صنعتی جهان است که انواع مختلفی از محصولات را تولید می‌کند. به عبارت دیگر تولید لوازم خانگی از جمله ماشین‌های لباسشویی تنها بخشی از تولیدات و محصولات برند بوش است. یکی از مزایا و نقاط قوت برند بوش در تولید لوازم خانگی این است که این برند در طراحی و تولید محصولات خود در هر مقطع زمانی تلاش کرده است تا از به ‌روزترین تکنولوژی‌ها و فناوری‌هایی که در آن دوره زمانی به نوعی ترند بازار بوده است استفاده نماید.

ماشین‌های لباسشویی نیز از این قاعده مستثنا نیستند. در واقع نکته مهمی که در خرید ماشین‌های لباسشویی یا هر نوع لوازم خانگی دیگر باید به آن توجه کنید این است که الزاماً ماشین لباسشویی که دارای قابلیت‌های متنوع و زیاد است گزینه مناسبی برای انتخاب نیست. چه بسا هر گز حتی یک‌بار هم نیازی به استفاده از برخی از قابلیت‌ها نداشته باشید و فقط هزینه اضافی برای آن صرف خواهید کرد.

با توجه به آنچه در بالا گفته شد، بهتر است قبل از خرید ماشین‌های لباسشویی برند بوش برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، ابتدا با تکنولوژی‌ها و امکاناتی که روی دستگاه ارائه شده است آشنا شوید و سپس با توجه به نیاز خود دستگاه خود را از گروه و یا خانواده مورد نظر خود انتخاب نمایید. دانستن این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا نه تنها بتوانید محصول مناسب را خریداری کنید بلکه به دیگران نیز برای انتخاب مناسب‌ترین نوع ماشین‌های لباسشویی کمک کنید.

چند نمونه از بهترین ماشین لباسشویی بوش آلمان عبارتند از:

ماشین‌های لباسشویی برند بوش سری ۲

ماشین‌های لباسشویی برند بوش سری ۲ در اصل پایین رده را در محصولات این برند به خود اختصاص داده‌اند. مدل‌هایی که در این سری قرار می‌گیرند عمدتاً دارای قیمت مناسبی هستند و خرید آن‌ها برای آن دسته از افرادی که به دنبال ماشین لباسشویی با کیفیت و در عین حال ارزان قیمت هستند توصیه می‌شود.

این ماشین لباسشویی بوش که به عنوان زیر مجموعه‌ای از محصولات خانواده سری ۲ به بازار معرفی می‌شوند، معمولاً دارای ظرفیت ۶ کیلوگرم هستند و چون دیگ لباسشویی در آن‌ها دارای حجم و ظرفیت محدودی است، عمدتاً برای خانواده‌های کم جمعیت گزینه مناسبی به حساب می‌آیند.

مصرف انرژی آب و برق در ماشین‌های لباسشویی سری ۲ برند بسیار کم است به همین دلیل برچسب انرژی روی این دستگاه‌ها دارای رتبه A+++ است. این ماشین‌های لباسشویی به عنوان لوازم خانگی کم مصرف شناخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: بهترین ماشین لباسشویی ال جی چه ویژگی‌های دارد؟

مزیت ها و قابلیت های لباسشویی بوش سری ۲

نکته مهمی که در خصوص ماشین‌های لباسشویی سری ۲ برند بوش باید به آن توجه کنید این است که به دلیل اینکه در کشور ترکیه دستمزد کارگران نسبت به کشوری مثل آلمان بسیار کمتر است، به همین دلیل برند بوش خط تولید این سری از محصولات خود را در کشور ترکیه راه اندازی کرده است.

اما طراحی و تولید محصولات این برند به صورت مستقیم زیر نظر مهندسان آلمانی و خود مسئولان برند بوش انجام می‌شود و از همه مهم‌تر اینکه قطعات استفاده شده در این ماشین‌های لباسشویی ساخت برند بوش است. در نتیجه کیفیت لباسشویی‌های سری ۲ برند بوش دقیقاً در همان سطحی کیفیت محصولاتی است که در خود کشور آلمان تولید و طراحی می‌شوند. تولید محصولات این سر در کشور ترکیه یکی از دلایل پایین بودن قیمت این محصولات است.

ماشین‌های لباسشویی برند بوش که در خانواده سری ۲ معرفی می‌شوند، دارای رنگ‌های سفید و سیلور هستند و متأسفانه این سر از محصولات برند بوش به رنگ استیل تولید نمی‌شوند. ماشین‌های لباسشویی برند بوش سری ۲ دارای همه برنامه‌های اصلی شستشو هستند و توانایی موتور این دستگاه‌ها برای تمیز کردن لباس‌ها بسیار زیاد است. برند بوش به منظور کاهش هزینه تولید ماشین‌های لباسشویی سری ۲ خود به منظور اعمال تنظیمات و انتخاب برنامه شستشو از یک پنل ساده مکانیکی استفاده کرده است.

معایب لباسشویی بوش سری ۲

این ماشین‌های لباسشویی فاقد برخی از برنامه‌های شستشوی ماشین لباسشویی هستند که عملاً کار آیی خاصی برای ماشین‌های لباسشویی با ظرفیت ۶ کیلوگرم ندارند. ظاهر ماشین‌های لباسشویی که در این خانواده ارائه شده‌اند بسیار ساده و در عین حال شیک است.

انتخاب این نمونه از ماشین‌های لباسشویی را به آن دسته از خانواده‌های کم‌جمعیتی که به دنبال خرید یک ماشین لباسشویی با کیفیت و در عین حال ارزان قیمت هستند، توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین برند ماشین لباسشویی ایرانی و هر چیزی که باید بدانید 

ماشین‌های لباسشویی برند بوش سری ۴

ماشین‌های لباسشویی که در خانواده سری ۴ برند بوش قرار می‌گیرند عمدتاً از نظر ساختاری تفاوت چندانی با ماشین‌های لباسشویی برند بوش که به عنوان اعضای خانواده سر ۲ معرفی شده‌اند، ندارند. تفاوت اصلی این ماشین‌های لباسشویی در ظرفیت دیگ دستگاه است. در واقع ظرفیت دیگ در ماشین‌های لباسشویی سری ۴ چیزی در حدود ۷ کیلوگرم است. این نمونه از ماشین‌های لباسشویی برای خانواده‌هایی با جمعیت حداکثر ۴ نفر مناسب هستند.

برند بوش در تولید و طراحی این سری از محصولات خود از موتورهای Eco Silence Drive استفاده کرده است. این نوع موتورها در اصل جدیدترین نسل از موتورهای ماشین‌های لباسشویی برند بوش هستند که همان‌طور که از نامشان مشخص است نه تنها مصرف انرژی برق و آب در آن‌ها بسیار پایین است بلکه میزان صدا و لرزشی که در دستگاه در حین کار کردن ایجاد می‌کند نیز تا حد قابل توجهی کاهش یافته است.

ماشین‌های لباسشویی برند بوش که به عنوان عضوی ازخانواده سری ۴ این برند شناخته می‌شوند، دارای رتبه مصرف انرژی A+++ هستند. در این سری از ماشین‌های لباسشویی برند بوش به منظور صرفه‌جویی در مصرف آب در ماشین لباسشویی از تکنولوژی با نام Active Water استفاده شده است. قطعات این محصولات نیز به دلیل اینکه بتوانند با قیمت رقابتی با رقبا به بازار عرضه شوند و پایین آمدن هزینه‌های تولید که دستمزد کارگر نیز بخشی از آن‌ها است، در کشور ترکیه مونتاژ می‌شوند. البته همه قطعات ساخت کشور آلمان است و مونتاژ آن‌ها زیر نظر متخصصین انجام می‌شود.

رنگ‌های استیل ضد لک و سفید از جمله رنگ‌هایی بدنه برای تولید ماشین‌های لباسشویی این گروه است. در ابتدای نام ماشین‌های سری ۴ برند بوش از عبارت WAK 4 استفاده شده است. ماشین‌های لباسشویی سری ۴ برند بوش از نظر تعداد برنامه شستشو شبیه به ماشین‌های لباسشویی این برند در خانواده سری ۲ هستند. روی این نمونه از ماشین‌های لباسشویی برند بوش به منظور کاهش هزینه تولید از پنل‌های مکانیکی استفاده شده است.

 چند نمونه از ماشین‌های لباسشویی بوش سری ۴

اگر تعداد اعضای خانواده شما تا ۴ نفر است و به دنبال خرید ماشین‌های لباسشویی با کیفیت و در عین حال ارزان قیمت از برند بوش هستید به شما توصیه می‌کنیم تا ماشین‌های لباسشویی سری ۴ برند بوش را خریداری کنید. تصور این موضوع که چون ماشین‌های لباسشویی سری ۴ این برند به دلیل اینکه به عنوان لباسشویی‌های پایین رده شناخته می‌شوند، چندان مناسب نیست کاملاً اشتباه و غلط است. خوشبختانه بر اساس تجربیات ثبت شده توسط کاربران و همچنین بررسی‌های انجام شده ماشین‌های لباسشویی این سری برند بوش هیچ چیزی کمتر از ماشین‌های لباسشویی سری دیگر ندارند و کیفیت بسیار بالایی دارند.

۱- ماشین‌های لباسشویی بوش سری ۴ مدل WAK24265IR دارای ظرفیت ۷ کیلوگرم

ماشین لباسشویی بوش سری ۴  با مدل WAK24265IR در رنگ سفید و ظرفیت ۷ کیلوگرم تولید و طراحی می‌شوند. این ماشین‌های لباسشویی دارای یک خشک کن با دور موتور ۱۲۰۰ دور در دقیقه است. همان‌طور که گفته شد قطعات به کار رفته در  این سری از ماشین‌های لباسشویی برند بوش در کشور آلمان تولید می‌شوند اما مونتاژ آن‌ها به دلیل ارزان‌تر بودن دستمزد کارگر در کشور ترکیه انجام می‌شود.

ماشین‌های لباسشویی بوش سری ۴  با مدل WAK24265IR از موتور نوع EcoSilence Drive استفاده می‌شود. موتور این دستگاه‌ها بسیار کم مصرف است. از آنجایی که مصرف انرژی در این نمونه از ماشین‌های لباسشویی برند بوش بسیار کم است، برچسب انرژی با رده A+++ برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. صدای تولید شده توسط موتور این دستگاه‌ها چیزی در حدود ۷۵ دسی بل است که در نوع خود بسیار کم است. روی ماشین‌های لباسشویی برند بوش ۱۳ برنامه شستشو تعریف شده است که شامل برنامه‌های اصلی شستشو در کنار شستشوی اتوماتیک مخزن دستگاه هستند.

ماشین‌های لباسشویی بوش سری ۴  با مدل WAK24265IR مجهز به قابلیت تشخیص وزن لباس‌ها هستند. به این ترتیب میزان آبگیری ماشین بر اساس حجم لباس‌هایی که در دیگ دستگاه ریخته شده است انجام می‌شود. این مدل از ماشین‌های لباسشویی سری ۴ برند بوش مجهز به برنامه ضد چروک نیز هستند که مانع چروک شدن لباس‌ها در هنگام شستشو در ماشین لباسشویی می‌شوند. برای اعمال تنظیمات و همچنین انتخاب برنامه شستشو به منظور کاهش هزینه تولید از پنل مکانیکی روی این نمونه از ماشین‌های لباسشویی برند بوش استفاده شده است.

۲- ماشین لباسشویی بوش سری ۴  با مدل WAK2426SIR با ظرفیت ۷ کیلوگرم

اگر می‌خواهید ماشین لباسشویی بوش با بدنه استیل خریداری کنید اما به دنبال یک دستگاه با قیمت مناسب هستید، ماشین‌های لباسشویی برند بوش مدل WAK2426SIR که عضوی از خانواده سری ۴ ماشین‌های لباسشویی برند بوش هستند، انتخاب بسیار مناسبی به حساب می‌آید.

ظرفیت دستگاه در این نمونه از ماشین‌های لباسشویی برند بوش چیزی در حدود ۷ کیلوگرم است و دور موتور در آن در حدود ۱۲۰۰ دور در دقیقه است. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این مدل از لباسشویی‌های سری ۴ برند بوش، رنگ بدنه آن است. در واقع جنس بدنه این دستگاه‌ها از جنس استیل ساخته شده است و رنگ روی آن نخورده است. موتور این دستگاه‌ها نیز مانند مدل قبلی از نوع Eco Silence Drive است.

رتبه انرژی در ماشین های لباسشویی برند بوش سری ۴ مدل WAK2426SIR دارای رده A+++ است و لرزش و صدای بسیار کمی دارد. استفاده از تکنولوژی Active Water روی این ماشین‌های لباسشویی باعث شده تا مصرف آب در آن‌ها تا حد قابل توجهی کاهش یابد.

همچنین روی این نمونه از ماشین‌های لباسشویی برند بوش از سنسورهای تشخیص وزن لباس، تشخیص کف و برنامه‌های شستشوی مخزن مواد شوینده دستگاه و همچنین برنامه‌های ضد چروک استفاده شده است. این ماشین لباسشویی به خصوص برای آن دسته از افرادی که جمعیت خانواده آن‌ها کم است و به دنبال خرید یک ماشین لباسشویی با قیمت مناسب اما در عین حال ظاهری شیک و جذاب هستند، مناسب است.

ماشین‌های لباسشویی بوش سری ۶

ماشین‌های لباسشویی بوش سری ۶ در اصل از جمله ماشین‌های لباسشویی میان رده این برند هستند که نه تنها ظاهر شیک و لوکسی دارند بلکه امکانات و قابلیت‌هایی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است، نسبت به امکانات و قابلیت‌هایی که روی ماشین‌های لباسشویی سری ۲ و ۴ ارائه شده است بیشتر است.

روی این نمونه از ماشین‌های لباسشویی،برند بوش از یک پنل لمسی و مکانیکی استفاده کرده است. تعبیه این پنل روی بدنه ماشین لباسشویی باعث شده تا ظاهر آن تا حد قابل توجهی شیک‌تر و زیباتر باشد.

در ماشین‌های لباسشویی برند بوش سری ۶ به منظور انتخاب برنامه‌های شستشو روی بدنه آن‌ها یک پیچ مکانیکی تعبیه شده است که با چرخاندن این پیچ می‌توانید برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید. در سمت راست پنل مربوط به تنظیمات آن یک صفحه لمسی تعبیه شده است که  روی آن امکان اعمال تنظیمات روی مواردی مثل سرعت چرخش، دمای آب و مواردی از این دست است.

همچنین می‌توانید تنظیمات مربوط به برخی از برنامه‌های شستشوی پیش فرض دستگاه را از طریق همین پنل تغییر دهید. روی بدنه این نمونه از ماشین‌های لباسشویی یک صفحه نمایش بزرگ تعبیه شده است که کاربر می‌تواند از طریق آن برنامه‌های شستشویی را که انتخاب کرده است مشاهده کند.

برخلاف ماشین‌های لباسشویی برند بوش در خانواده سری ۲ و سری ۴، که همه مدل‌ها در کشور ترکیه مونتاژ می‌شدند، تعدادی از مدل‌های ماشین‌های لباسشویی برند بوش که به عنوان عضو خانواده سری ۶ معرفی شده‌اند،

در کشور آلمان مونتاژ می‌شوند. نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد این است که هر مدل از ماشین‌های لباسشویی برند بوش فقط و فقط در یک کشور تولید می‌شوند و امکان ندارد یک مدل در دو کشور تولید شود.

بنابراین اگر فروشنده‌ای به شما گفت که از یک مدل ماشین لباسشویی دو نمونه دارد که یکی در ترکیه تولید شده است و دیگر در آلمان، به اصل بودن کالا باید شک کنید.

ماشین‌های ظرف‌شویی برند بوش که در خانواده سری ۶ قرار می‌گیرند دارای ظرفیت و گنجایشی معادل ۸ تا ۹ کیلوگرم هستند. دور موتور در این نمونه از ماشین‌های لباسشویی در حدود ۱۴۰۰ دور در دقیقه است.

همان‌طور که گفته شد برنامه‌های شستشویی که روی این نمونه از ماشین‌های لباسشویی تعبیه شده است، نسبت به دو سری قبلی بسیار بیشتر است. آن نمونه از ماشین‌های لباسشویی برند بوش تا حدودی هوشمند شده‌اند و در واقع به نوعی از تکنولوژی هوش مصنوعی برای ارائه این قابلیت‌ها استفاده شده است.

برای مثال روی برخی از ماشین های لباسشوییی بوش یکسری سنسور برای تشخیص وزن لباس تعبیه شده است. این سنسورها وزن لباس را تشخیص می‌دهند و بر اساس این وزن میزان آب مورد نیاز برای شستشو را تشخیص می‌دهند و سپس آبگیری را انجام می‌دهند.

همچنین روی ماشین‌های لباسشویی برند بوش سری ۶ از سیستم تنظیم خودکار مصرف مواد شوینده استفاده شده است. در این سیستم میزان مواد شوینده‌ای که برای شستن لباس‌ها استفاده می‌شود، به صورت خودکار بر اساس حجم لباس‌ها تعیین می‌شود.

این نمونه از دستگاه‌های برند بوش دارای سیستم شستشوی بهداشتی یا همان Active Oxygen نیز هستند. ارائه برنامه‌های شستشو برای لکه بری لباس‌ها نیز از جمله برنامه‌های شستشویی است که روی این ماشین‌های لباسشویی ارائه می‌شود.

ماشین‌های لباسشویی برند بوش سری ۶ به رنگ‌های سفید و استیل ضد لک طراحی و تولید می‌شوند. با توجه به تکنولوژی نانو که برای رنگ کردن این ماشین‌های لباسشویی از آن‌ها استفاده شده است، هیچ‌گاه روی بدنه ماشین لباسشویی لکه یا اثر انگشت ایجاد نمی‌شود.

نام ماشین‌های لباسشویی برند بوش که در خانواده سری ۶ به بازار عرضه شده‌اند با عبارت WAT 6 مشخص می‌شود. اگرچه این نمونه از لباسشویی‌های بوش به عنوان دستگاه‌های میان رده این برند شناخته می‌شوند اما با توجه به کار آیی بسیار خوبی که دارند، دارای قیمت مناسبی هستند.

اگر خانواده پر جمعیتی دارید و یا مصرف شما از ماشین لباسشویی زیاد است می‌توانید این ماشین‌های لباسشویی را خریداری کید. البته اگر برنامه‌های شستشوی آن کاربرد چندانی برای شما ندارد و از طرفی جمعیت خانواده شما نیز کم است بهتر است به جای پرداخت هزینه زیاد برای خرید این ماشین‌های لباسشویی، مدل‌های دیگر و ارزان قیمت‌تر را انتخاب کنید.

معرفی چند نمونه از ماشین‌های لباسشویی برند بوش سری ۶

چند مدل از ماشین‌های لباسشویی برند بوش که در خانواده سری ۶ قرار می‌گیرند به عنوان بهترین ماشین‌های لباسشویی این سری معرفی شده‌اند که در ادامه به معرفی دو مدل از آن‌ها خواهیم پرداخت.

اما قبل از معرفی این دو مدل ماشین لباسشویی باید به این موضوع اشاره کنیم که اگر چه هرچه سری ماشین لباسشویی بالاتر برود قیمت دستگاه نیز افزایش می‌یابد اما این افزایش قیمت به دلیل تکنولوژی استفاده شده در ساخت دستگاه و همچنین برنامه‌های شستشویی است که روی آن ارائه می‌شود.

بسیاری از کاربران ماشین لباسشویی بوش به خصوص ر کشور ایران بر این باورند که بالاترین مدل می‌تواند بهترین انتخاب برای آن‌ها باشد به همین جهت به هر قیمتی سعی می‌کنند آخرین مدل ماشین لباسشویی را خریداری کنند، بدون اینکه اطلاع دقیقی در خصوص قابلیت‌ها و امکاناتی که قرار است آن دستگاه در اختیارشان قرار دهد، داشته باشند. در واقع این کاربران هزینه و پول خود را برای خرید دستگاهی می‌دهند که هیچ اطلاعی از آن ندارند.

 اما همان طور که می‌دانید ماشین لباسشویی بوش سری ۶ جزو مدل‌های میان رده برند بوش هستند که دارای کیفیت و طول عمر بسیار بالایی هستند. به همین دلیل در این بخش چند نمونه از ماشین‌های لباسشویی سری ۶ برند بوش را که از نظر امکانات و قابلیت‌های ارائه شده در سطح بالایی قرار دارند معرفی خواهیم کرد.

۱- ماشین‌های لباسشویی بوش سری ۶ مدل WAT28682IR

ماشین لباسشویی بوش سری ۶ مدل WAT28682IR دارای ظرفیتی معادل ۹ کیلوگرم هستند و یکی از بهترین و جدیدترین ماشین‌های لباسشویی این سری از برند بوش به حساب می‌آیند. در این ماشین‌های لباسشویی نیز از موتورهای Eco Silence Drive استفاده شده است. رتبه انرژی در این دستگاه‌ها A+++ است. روی این دستگاه‌ها نیز از تکنولوژی Active Water استفاده می‌شود که باعث صرفه‌جویی آب در دستگاه می‌شود.

صدای تولید شده در ماشین لباسشویی در هنگام شستشو بسیار کم است . روی ماشین‌های لباسشویی برند بوش سری ۶ مدل WAT28682IR از سیستم i-DOS استفاده شده است که باعث مدیریت در مصرف مواد شوینده و مواد نرم کننده در دستگاه ماشین لباسشویی می‌شود. میزان انتخاب میزان مواد شوینده در ماشین‌های لباسشویی بسته به وزن و جنس لباس است که توسط برنامه شستشوی تعبیه شده روی دستگاه انتخاب می‌شود.

روی ماشین‌های لباسشویی سری ۶ برند بوش مدل WAT28682IR سیستم تشخیص کف روی لباس نیز تعبیه شده است. وجود این سیستم باعث می‌شود که آبکشی لباس‌ها تا برطرف شده آخرین ذرات کف روی لباس به صورت کامل انجام شود. وجود مواد شوینده در بافت لباس تا حدود زیادی باعث افزایش احتمال پوشیدگی لباس‌ها می‌شود. روی این مدل از لباسشویی‌های برند بوش ۱۴ برنامه شستشو تعبیه شده است که همگی دارای برنامه شستشو با قابلیت لکه بری هستند.

۲- ماشین‌های لباسشویی بوش سری ۶ مدل WAT28681IR با ظرفیت ۹ کیلوگرم

ماشین‌های لباسشویی بوش سری ۶ مدل WAT28681IR دارای ظرفیتی معادل ۹ کیلوگرم هستند که انتخاب آن‌ها برای خانواده‌هایی که تعداد اعضای آن‌ها بیشتر از ۵ نفر است، انتخاب مناسبی است. در این ماشین‌های لباسشویی می‌توانید به راحتی یک پتوی دو نفره را بدون آسیب رساندن به ماشین لباسشویی بشویید. قطعات همه ماشین‌های لباسشویی سری ۶ برند بوش در کشور آلمان تولید می‌شوند اما مونتاژ این قطعات در کشور ترکیه انجام می‌شوند. رتبه انرژی در این دستگاه‌ها در سطح A+++ مشخص شده است.

ماشین لباسشویی بوش سری ۶ مدل WAT28681IR مجهز به ۱۴ برنامه شستشو هستند و در آن‌ها امکان شناسایی میزان مناسب مواد شوینده و نرم کننده نیز ارائه شده است. همه برنامه‌های شستشوی ارائه شده روی این نمونه از ماشین‌های لباسشویی برند بوش دارای قدرت لکه بری از روی لباس‌ها هستند. دور درب این مدل از لباسشویی‌های بوش از جنس استیل کار شده است. داخل دستگاه سفید بوده و یک طوق مشکی رنگ نیز روی درب دستگاه در کنار فلز استیل استفاده شده است.

اگرچه از استفاده از فلز استیل روی درب بدنه دستگاه باعث زیباتر شدن ظاهر آن شده است اما مشکل این مورد این است که اثر انگشت کاربر روی دستگاه تا حد قابل توجهی باقی می‌ماند و تمیز نگه داشتن درب دستگاه نسبتاً سخت است. به هر حال این مدل از ماشین لباسشویی برند بوش با توجه به امکانات و قابلیت‌هایی که دارد که در کنار ظرفیت بالایی که برای آن در نظر گرفته شده است یکی از بهترین گزینه‌های انتخابی برای طرفداران محصولات به خصوص ماشین‌های لباسشویی برند بوش به حساب می‌آید.

ماشین لباسشویی بوش سری ۸

ماشین‌های لباسشویی سر ۸ از جمله مدرن‌ترین ماشین‌های لباسشویی هستند که توسط برند بوش تولید و به بازار عرضه می‌شوند. این برند برای طراحی و تولید ماشین‌های لباسشویی که در این سری قرار می‌گیرند، انواع مختلف برنامه‌های شستشو را بر اساس جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا ارائه می‌کند. ظاهر ماشین‌های لباسشویی که در خانواده سری ۸ ارائه می‌شوند تا حدودی شبیه به ماشین‌های لباسشویی سری ۶ این برند است اما طراحان این سری از ماشین‌های لباسشویی سعی کرده‌اند تا بدنه دستگاه را کمی شیک‌تر طراحی کنند.

ماشین‌های لباسشویی برند بوش سری ۶ تنها دسته از ماشین‌های لباسشویی این برند هستند که به صورت کامل در کشور آلمان مونتاژ می‌شوند. هر چند ظاهر و طراحی بدنه ماشین‌های لباسشویی این سری از برند بوش به سری ۶ بسیار نزدیک است اما برنامه‌های شستشویی که روی این دستگاه‌ها ارائه شده است، بر اساس آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا طراحی شده‌اند. از همه مهم‌تر اینکه ظرفیت این نمونه از ماشین‌های لباسشویی برند بوش دارای ظرفیتی معادل ۸ تا ۹ کیلوگرم است.

دور خشک کن در ماشین‌های لباسشویی برد بوش سری ۸ چیزی در حدود ۱۶۰۰ دور در دقیقه است. این نمونه از لباسشویی‌های برند بوش به رنگ‌های سفید و استیل تولید می‌شوند. روی این نمونه از ماشین‌های لباسشویی مانند دستگاه‌های سری ۶ از یک پنل ترکیبی استفاده شده است که هم دارای امکان تنظیم عملکرد دستگاه با استفاده از دکمه‌های تاچ است و هم دارای یک پیچ چرخشی برای انتخاب برنامه‌های شستشوی تعبیه شده روی ماشین‌های لباسشویی.

نام ماشین‌های لباسشویی سری ۸  برند بوش با عبارت WAW آغاز می‌شوند. نکته مهمی که در خصوص این سری از ماشین‌های لباسشویی برند بوش باید در نظر داشته باشید این است که همه برنامه‌های شستشوی تعبیه شده روی این ماشین‌های لباسشویی مجهز به آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا هستند.

روی ماشین‌های لباسشویی سری ۸ برند بوش یکسری برنامه شستشو با قابلیت لکه بری ارائه شده است. قیمت این نمونه از ماشین‌های لباسشویی برند بوش نسبت به دستگاه‌های خانواده ۲، ۴ و ۶ بسیار بالاتر است و علت اصلی این اختلاف قیمت به دلیل تکنولوژی‌ها و امکاناتی است که روی این دستگاه‌ها ارائه شده است.

معرفی چند نمونه از ماشین‌های لباسشویی برند بوش سری ۸

همان‌طور که گفته شد، پیشرفته‌ترین مدل های ماشین لباسشویی بوش که در آن‌ها از جدیدترین تکنولوژی‌های روز برای ارائه امکانات و برنامه‌های شستشو استفاده شده است، ماشین‌های لباسشویی برند بوش سری ۸ هستند.

نکته مهم در خصوص خرید و انتخاب این سری از دستگاه‌های برند بوش این است که از نظر قیمتی اختلاف زیادی بین این لباسشویی‌ها و لباسشویی‌های سری‌های پایین‌تر مثل سری ۶ ، ۴ و ۲ وجود دارد. از این رو برای اینکه بتوانید هزینه خرید خود را مدیریت نمایید به شما توصیه می‌کنیم که حتماً ابتدا مشخصات ماشین‌های لباسشویی این سری را به دقت بخوانید و سپس اقدام به خرید آن‌ها کنید. از این رو ما در ادامه دو مدل از بهترین ماشین‌های لباسشویی سری ۸ برند بوش را معرفی می‌کنیم.

۱- ماشین های لباسشویی بوش مدل WAW32660IR سری ۸

ماشین‌های لباسشویی بوش سری ۸ مدل WAW32660IR یکی از بالاترین مدل‌های ماشین لباسشویی برند بوش است که دارای ظرفیتی معادل ۹ کیلوگرم هستند. دور موتور خشک کن در این ماشین‌های لباسشویی چیزی در حدود ۱۶۰۰ دور در دقیقه است. رنگی که برای تولید این مدل از ماشین‌های لباسشویی برند بوش در نظر گرفته شده است، رنگ سفید است.

ساخت ماشین‌های لباسشویی برند بوش سری ۸ تماماً چه از نظر تولید قطعات و چه از نظر مونتاژ آن‌ها به صورت کامل در کشور آلمان انجام می‌شود. صدای این دستگاه در هنگام شستشوی لباس‌ها چیزی در حدود ۷۳ دسی‌بل است. این ماشین‌های لباسشویی از نظر مصرف انرژی در پایین‌ترین سطح خود هستند و دارای برچسب انرژی با رتبه A+++ هستند. تعبیه سیستم Active Water روی این دستگاه‌ها باعث می‌شود تا آب مصرفی در این ماشین‌های لباسشویی با حد قابل توجهی مدیریت شود.

روی ماشین‌های لباسشویی برند بوش مدل WAW32660IR از سنسورهای تشخیص وزن لباس استفاده شده است که باعث می‌شود تا میزان آبگیری دستگاه بر اساس میزان و حجم لباس‌هایی که در ماشین لباسشویی قرار گرفته است مشخص شود. یکی دیگر از تکنولوژی‌های بی‌نظیر در این مدل استفاده از تکنولوژی i-DOS است که وظیفه تنظیم خودکار استفاده از مواد شوینده را بر عهده دارد.

این بخش دارای دو مخزن برای مایع ماشین لباسشویی و نرم کنند است که شما می‌توانید هر دو مخزن را پرکنید و دستگاه هر بار بر اساس وزن لباس و جنس آن که توسط برنامه شستشو برای آن مشخص می‌کنید مقدار شوینده و نرم کننده را تنظیم می‌کند تا هم به بالاترین میزان کیفیت شستشو دست پیدا کنید و هم مواد شویند به مقدار لازم استفاده می‌شود و هیچ‌گاه مواد در لباس شما باقی نمی‌ماند تا باعث پوسیدگی آن شود، اگر از تکنولوژی و برنامه‌های شستشو و لکه بری آن می‌توانید استفاده کنید و با قیمت بالای ماشین لباسشویی بوش سری ۸ مدل WAW32660IR مشکلی ندارید در خرید آن شک نکنید چراکه بهترین مدل را انتخاب کرده‌اید.

۲- ماشین‌های لباسشویی بوش مدل WAW24540IR با ظرفیت ۸ کیلوگرم

ماشین لباسشویی بوش بوش مدل WAW24540IR یکی از ماشین‌های لباسشویی ۸ کیلوگرمی برند بوش است که اگرچه امکانات آن نسبت به ماشین‌های لباسشویی دیگری که در این خانواده قرار گرفته‌اند کمتر است اما کیفیت موتور و همچنین برنامه‌های شستشویی که روی آن ارائه شده است در سطح بالایی قرار دارد. این ماشین‌های لباسشویی یکی از پرفروش‌ترین ماشین‌های لباسشویی ۸ کیلوگرمی سری ۸ برند بوش به حساب می‌آیند.

دور موتور خشک کن در این دستگاه‌ها چیزی در حدود ۱۲۰۰ دور در دقیقه است. ارائه ۱۴ برنامه شستشو به همراه برنامه شستشوی خودکار مخزن مواد شوینده به اضافه تنظیم خودکار دمای آب و استفاده از سیستم Active Water از جمله قابلیت‌های این ماشین لباسشویی به حساب می‌آیند.

موتور تعبیه شده روی ماشین‌های لباسشویی WAW28640IR از نوع Eco Silence Drive است و رده انرژی در این دستگاه‌ها دارای A+++ است. امکان تنظیم دور موتور در این ماشین‌های لباسشویی در ۳ حالت مختلف وجود دارد. در این مدل سیستم i-Dos تنظیم اتوماتیک میزان مصرف مواد شوینده، سیستم تشخیص وزن لباس و سیستم تشخیص کف روی لباس حذف شده است و آن را به یک ماشین لباسشویی ساده اما با کیفیت و طول عمر بسیار بالا با قیمت بسیار مناسب تبدیل کرده است.

ماشین‌های لباسشویی بوش سری Home Professional

برند بوش اخیراً برای ماشین‌های لباسشویی خود دسته جدید را با عنوان Home Professional اضافه کرده است. هر چند ماشین‌های لباسشویی سری ۸ این برند از جمله مدرن‌ترین و جدیدترین ماشین‌های لباسشویی بازار هستند اما ماشین‌های لباسشویی سری Home Professional برند بوش از نظر ظاهری دارای طراحی بسیار خاص و منحصر به فرد هستند و انتخاب آن‌ها بیشتر به آن دسته از افرادی توصیه می‌شود که به دنبال یک ماشین لباسشویی با ظاهر بسیار شیک و مدرن هستند.

ماشین‌های لباسشویی سری ۸ برند بوش از نظر امکانات فنی و برنامه‌های شستشویی که روی آن‌ها تعبیه شده است، کاملاً با ماشین‌های لباسشویی سری ۸ یکسان هستند و تفاوتی میان این دو سری وجود ندارد. تنها تفاوتی که میان ماشین‌های لباسشویی سری ۸ و سری Home Professional وجود دارد، ظاهر آن‌ها است که شیک‌تر و خاص‌تر طراحی شده است. بدنه ماشین‌های لباسشویی سری Home Professional به صورت دوجداره ساخته شده است و در نتیجه مقاومت آن‌ها نسبت به ضربه تا حد قابل توجهی افزایش یافته است.

در ابتدای نام ماشین‌های لباسشویی خانواده Home Professional از عبارت WAY استفاده شده است. روی بدنه این ماشین‌های لباسشویی لوگوی برند بوش بسیار زیبا هک شده است. توجه داشته باشید که قیمت این دستگاه‌ها نسبت به لباسشویی‌های سری ۸ بسیار زیاد است و اگر ظاهر دستگاه برای شما اهمیتی ندارد و تنها به امکانات فنی که روی لباسشویی در اختیار شما قرار می‌گیرد توجه می‌کنید بهتر است به جای پرداخت هزینه زیاد برای ظاهر ماشین لباسشویی و خرید سری Home Professional، ماشین‌های لباسشویی سری ۸ را انتخاب کنید.

سخن پایانی

در این مطلب در خصوص انواع مختلف ماشین لباسشویی بوش و فناوری‌هایی که این برند بر روی این دستگاه‌ها در اختیار کاربران خود قرار داده است صحبت کردیم. با استفاده از مطالب این مقاله به راحتی می‌توانید گزینه مناسب در میان ماشین‌های لباسشویی این برند را انتخاب کنید.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!