تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای خرید سرویس قابلمه

راهنمای خرید
راهنمای خرید سرویس قابلمه برای انتخاب بهترین محصول بازار (اطلاع از مزایا و معایب هر محصول) لازم و ضروری است. قابلمه یکی از اصلی‌ترین الزامات هر آشپزخانه است زیرا بدون وجود آن نمی‌توان آشپزی کرد و بدون آشپزی کردن و غذا خوردن هم امکان زندگی وجود ندارد. اما چه قابلمه‌ای برای آشپزخانه ما مناسب‌تر است […]

راهنمای خرید سرویس قابلمه برای انتخاب بهترین محصول بازار (اطلاع از مزایا و معایب هر محصول) لازم و ضروری است. قابلمه یکی از اصلی‌ترین الزامات هر آشپزخانه است زیرا بدون وجود آن نمی‌توان آشپزی کرد و بدون آشپزی کردن و غذا خوردن هم امکان زندگی وجود ندارد. اما چه قابلمه‌ای برای آشپزخانه ما مناسب‌تر است و بیشتر برایمان کار می‌کند؟ چه قابلمه‌ای ضرری برای سلامتی ندارد و به غذا طعم بهتری می‌دهد؟ چه قابلمه‌ای قیمت مناسب‌تری دارد؟ اینها سوالاتی است که در ذهن تمام کسانی که قصد خرید ظروف پخت و پز را دارند شکل می‌گیرد. این‌ها سوالاتی است که اگر دلتان می‌خواهد بهترین انتخاب و خرید را داشته باشید، باید درباره پاسخشان تحقیق کنید.

جنس‌های مختلفی از ظروف پخت و پز در بازار وجود دارد که از میان آنها می‌توان به پیرکس، مس، روح، استیل، تفلون، سرامیک و چدن اشاره کرد. هر کدام از این ظروف ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند و ممکن است برای ما مناسب باشند. در این مطلب قصد داریم درباره این قابلمه‌ها حرف بزنیم، ویژگی‌هایشان را بررسی کنیم، آنها را با هم مقایسه نماییم و در نهایت تصمیم بگیریم که کدام قابلمه برای ما مناسب‌تر است.

در مطلب راهنمای خرید سرویس قابلمه قصد داریم تفاوت قابلمه چدن و تفلون و همچنین تفاوت دیگر جنس‌ها را بررسی کنیم. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما تا انتهای این مطلب از وبسایت اخبار لوازم خانگی تصلا همراه باشید.

راهنمای خرید سرویس قابلمه

برای انتخاب سرویس قابلمه مورد نیاز آشپزخانه شاید لازم باشد با تمامی محصولات موجود در بازار آشنا شوید. مزایا و معایب هر محصول را هم بدانید تا خرید هوشمندانه تری داشته باشید:

قابلمه های تفلون

یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین ظروف پخت و پز در بازار، قابلمه تفلون است. ظروف پخت و پز تفلون از این جهت که هم نچسب است و هم قیمت نسبتا مناسبی دارد، از محبوبیت زیادی میان مردم برخوردار شده است. اما با وجود این محبوبیت نمی‌توان آن را انتخاب مطمئنی دانست زیرا برخی معتقدند تفلون از مواد سرطان‌زا ساخته شده و ممکن است برای سلامتی افراد مضر باشد. خصوصا اگر هنگام پخت و پز و شستشو کف نچسب آن کنده شده باشد، این خطر ممکن است دو چندان شود. بنابراین اگر هم تصمیم به استفاده از قابلمه تفلون گرفتید باید هنگام استفاده از آن بسیار دقت کنید و اجازه ندهید کف آن آسیب ببیند.

بیشتر بخوانید: قیمت سرویس قابلمه تفلون از ارزان‌ترین تا گران‌ترین

مزایای قابمه های تفلون

  • به دلیل نچسب بودنشان، روغن کمتری استفاده می کنند.
  • می توان آنها را درون فر قرار داد.
  • شستشوی‌شان آسان است.

معایب قابلمه های تفلون

  • کفشان به راحتی خش بر می‌دارد و آسیب‌پذیر است.
  • عمر کوتاهی دارند و پس از مدت کوتاهی دوباره باید برای خرید قابلمه جدید هزینه کنید.
  • برای استفاده در حرارت بالا مناسب نیستند.

قابلمه های چدن

نوع دیگری از ظروف پخت و پز که در بازار وجود دارند، قابلمه‌های چدنی هستند. طبق راهنمای خرید سرویس قابلمه از ویژگی‌های این نوع قابلمه می‌توان به عمر طولانی، وزن بالا و مقاوم در برابر حرارت اشاره کرد. همچنین قابلمه‌های چدنی اگر اصل باشند به سلامتی آسیب نمی‌زنند. اما از آنجایی که نوع فیک این قابلمه‌ها وارد بازار شده باید در خرید خود نهایت دقت را به خرج دهید زیرا قابلمه های چدنی غیر اصل می‌تواند برای سلامتی بسیار مضر باشد.

بیشتر قابلمه‌هایی که در حال حاضر به اسم قابلمه چدنی در بازار به فروش می‌رسند درواقع از جنس آلمینیوم هستند که با دستگاه‌های خاص درست شده و رویشان تفلون کشیده می‌شود. بنابراین در پاسخ به این سوال که تفاوت قابلمه چدن و تفلون در چیست؟ باید گفت در صورتی که اصل نباشند، تفاوتی با هم ندارند اما اگر چدن اصل باشند معمولا از ظروف پخت و پز تفلون سنگین‌تر هستند و بسیار بیشتر عمر می‌کند.

بیشتر بخوانید: راه تشخیص قابلمه چدن اصل از تقلبی

مزایای قابلمه های چدن

  • در برابر حرارت مقاوم هستند.
  • برای پخت طولانی مدت مناسب هستند.
  • می‌توان از آنها در فر استفاده کرد.

معایب استفاده از قابلمه های چدن

  • وزن زیادی دارند.
  • امکان زنگ زدگی در آنها وجود دارد.
  • نمی توان آنها را در ماشین ظرفشویی قرار دارد.
  • طرح‌های متنوعی ندارند.
  • قیمت نسبتا بالایی دارند.

بیشتر بخوانید: معرفی سرویس قابلمه چدنی نالینو

قابلمه های اسنیل

از دیگر انواع ظروف پخت و پز که در راهنمای خرید سرویس قابلمه قرار دارند، قابلمه‌های استیل هستند. این نوع از ظروف پخت و پز در برابر زنگ زدگی بسیار مقاومت می‌کنند و در انتقال گرما نیز کارشان خوب است. اگرچه گفته می‌شود بهتر است از ظروف استیل فقط برای پخت غذاهای آبکی مانند سوپ و خورش استفاده کرد اما اگر کیفیت استیلی که این ظروف با آن ساخته شده، بالا باشد برای همه غذاها قابل استفاده است. برای اینکه بتوانید عیار کیفیت قابلمه استیل را تشخیص دهید می‌توانید از یک آهنربا استفاده نمایید اگر ظروف استیل جذب آهنربا شد یعنی کیفیت بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید درباره قابلمه استیل بدانید

مزایای قابلمه استیل

  • به راحتی زنگ نمی زنند.
  • عمر بالایی دارند.
  • قیمت مناسبی دارند.
  • می توان از آنها درون فر هم استفاده کرد.
  • حرارت را به صورت یکنواخت به همه جای قابلمه پخش می کنند.

معایب قابلمه های استیل

  • وزن زیادی دارند.
  • نمی توان آنها را در ماشین ظرفشویی قرار دارد.
  • تنوع بسیار کمی دارند.

بیشتر بخوانید: سرویس قابلمه استیل کدام برند بهتر است؟

قابلمه مسی

یکی دیگر از قابلمه‌های موجود در راهنمای خرید سرویس قابلمه ، قابلمه مسی است. به اعتقاد بسیاری از افراد، پختن غذا در قابلمه مسی بسیار برای سلامتی مفید است. اما بهتر است مس لعاب دار تهیه کنید زیرا مس بدون لعاب و قرمز رنگ به مرور زمان اکسید می‌شود. نکته دیگر درباره ظروف مسی این است که امکان دارد این ظروف با غذاهای شور و اسیدی واکنش نشان دهند و طعم غذا را عوض کنند. بنابراین بهتر است غذاهایی که در آن از مواد اسیدی استفاده می‌شود را درون قابلمه مسی نپزید. اگر قصد دارید از قابلمه مسی در آشپزخانه خود استفاده نمایید، مطمئن شوید شما و خانواده‌تان هیچکدام به این فلز حساسیت ندارید.

بیشتر بخوانید: در مورد مزایا و معایب استفاده از ظروف مسی چه می دانید؟

مزایای قابلمه های مسی

  • حرارت را به طور یکسان در همه جای ظرف پخش می‌کند.
  • برای سلامتی مفید است.
  • شستشو و نگهداری از آن ساده است.
  • در صورتی که لعاب آن خراب شد به راختی می‌توانید تعمیرش کنید.

معایب قابلمه های مسی

  • به مواد غذایی اسیدی و شور واکنش نشان می دهد.
  • قابلمه مسی اصل قیمت نسبتا بالایی دارد.

قابلمه های لعانی

یکی دیگر از انواع قابلمه که در بازار وجود دارد، قابلمه لعابی است. طبق راهنمای خرید سرویس قابلمه در این قابلمه‌ها نباید غذای زیادی پخت و بیشتر برای گرم کردن کنسروها و پختن غذاهای آبکی از آنها استفاده می‌شود. اما از آنجایی که بیشتر قابلمه‌های دیگر برای نگهداری غذاهای اسیدی مناسب نیستند شما می‌توانید این دسته غذاها را داخل قابمه‌های لعابی بریزید و با خیال راحت درون یخچال نگهداری کنید. این قابلمه‌ها برخلاف ظروف پخت و پز چدنی و استیل تنوع طرح و رنگی بسیاری بالایی دارند. توجه داشته باشید که برای شستشوی این ظروف به هیچ عنوان نباید از سیم استفاده کنید زیرا ممکن است لعاب ظرف آسیب ببیند.

مزایای قابلمه های لعابی

  • طرح‌های بسیار متنوعی دارد.
  • می‌توان مواد غذایی اسیدی را در آن نگهداری کرد.
  • بسیار سبک است.

معایب قابلمه های لعابی

  • طول عمر آن کوتاه است.
  • مقاومت کمی نسبت به ضربه دارد.

قابلمه های سرامیکی

یکی دیگر از انواع قابلمه موجود در بازار ایران، قابلمه سرامیکی است. مطابق با راهنمای خرید سرویس قابلمه این ظروف پخت و پز بسیار مورد توجه قرار گرفته و از محبوبیت بالایی در میان مردم برخوردار است. این جنس قابلمه هیچگونه ضرری به سلامتی نمی‌زد و از همین رو هم با استقبال مردم رو به رو شده است. این مدل قابلمه حرارت را به خوبی به همه جای ظرف پخش می‌کند. یک نکته حائز اهمیت درباره ظروف پخت و پز سرامیکی وجود دارد و آن این است که لایه کف آنها بسیار حساس است و اگر درست از آن استفاده نکنید و یا درست فرایند شستشو را انجام ندهید، به راحتی آسیب می‌بیند و ممکن است تکه‌های آن وارد غذا شود.

بیشتر بخوانید: معرفی و قیمت انواع سرویس قابلمه سرامیکی

مزایای قابلمه‌ های سرامیکی

  • به مواد اسیدی و قلیایی واکنش نشان نمی‌دهد.
  • حرارت را به صورت یکنواخت پخش می‌کند.
  • مقاومت نسبتا بالایی دارد.
  • ظاهر آن بسیار شیک و جذاب است.

معایب قابلمه های سرامیکی

  • قیمت آن نسبتا بالاست.
  • ممکن است کف آن به راحتی آسیب ببیند.
  • اگر از برند خوبی نباشد ممکن است از لعاب سرب درساخت آن استفاده کنند که این مساله برای سلامتی ضرر دارد.

قابلمه های گرانیتی

ظروف پخت و پز گرانیتی نوع دیگر قابلمه موجود در بازار هستند. آنها نیز جدید به حساب می‌آیند و برای رقابت با تفلون و سرامیک وارد بازار شدند. بر خلاف ظروف تفلون، قابلمه‌های گرانیتی بسیار مقاوم هستند و به راحتی خراش نمی‌خورند. این مساله را باید اصلی‌ترین فرق گرانیت با تفلون دانست. همچنین در این قابلمه‌ها غذا به راحتی نمی‌سوزد و این مساله را نیز باید به ویژگی‌های مثبتش اضافه کرد که شستشوی قابلمه‌های گرانیتی بسیار آسان است.

درواقع این قابلمه‌ها ویژگی‌های مثبت تفلون و سرامیک را در خود جای داده‌اند. براساس راهنمای خرید سرویس قابلمه تفاوت قابلمه سرامیکی و گرانیتی در این است که قابله‌های سرامیکی ممکن است در فرایند شستشوی مناسب به راحتی آسیب ببینند و کفشان خراب شود در حالی که قابلمه های گرانیتی مقاومت بیشتری در این مساله دارند. همچنین تفاوت قابلمه تفلون و گرانیتی نیز در این است که چدن هم بسیار سنگین است و هم امکان زنگ زدگی در آن وجود دارد درحالی که قابلمه‌های گرانیتی اینگونه نیستند.

بیشتر بخوانید: بهترین مارک قابلمه گرانیتی کدام است؟

مزایای قابلمه های گرانیتی

  • طعم غذا در این ظروف تغییر نمی‌کند.
  • شستشوی آنها آسان است.
  • غذا در آنها دیرتر می‌سوزد.

معایب قابلمه های گرانیتی

  • نمونه‌های تقلبی زیادی از قابلمه‌های گرانیتی در بازار وجود دارد که تشخیص‌شان از نوع اصل سخت است و این را باید بدترین عیب این ظروف دانست.

قابلمه پیرکس

یکی دیگر از ظروف پخت و پز که از قدیم در بازار ایران وجود داشته و طرفداران زیادی هم دارند، قابلمه پیرکس است. قابلمه‌های پیرکس از جنس شیشه هستند و به راحتی می‌توان آنها را در فر قرار داد. اگرچه این نوع ظروف، تحمل حرارت مستقیم و زیاد را ندارند و به همین دلیل هم بهتر است آنها را روی اجاق گاز قرار ندهید و اگر هم می‌خواهید این کار را بکنید زیر آن از شعله پخش کن استفاده نمایید. حالا مطابق با راهنمای خرید سرویس قابلمه باید مزایا و معایب این محصولات را هم بدانید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین ظرف برای پخت غذا

مزایای قابلمه های پیرکس

  • این ظروف خصوصا اگر از نوع بی رنگ باشند، سالم‌ترین نوع برای پخت غذا هستند و هیچگونه آسیبی به سلامتی نمی‌زنند.
  • بسیار زیبا هستند و جلوه خاصی به آشپزخانه می‌دهند.
  • می‌توان از آنها درون فر استفاده کرد.
  • شستشوی‌شان بسیار راحت است.

معایب قابلمه های پیرکس

  • تحمل حرارت بالا را ندارند.
  • نمی‌توان همیشه و برای همه غذاها از آنها استفاده نمود.
  • عمرشان کوتاه است و امکان دارد به راحتی بشکنند.

قابلمه های سلیکونی

نوع دیگری از ظروف پخت و پز سلیکونی‌ها هستند که بیشتر از آنها برای پخت کیک و شیرینی استفاده می‌شود. چیزی که در این قابلمه‌ها می‌پزید به هیچ عنوان نمی‌چسبد و می‌توانید آن را به راحتی از ظرف خارج کنید اما نمی‌توان این ظروف را روی حرارت مستقیم قرار داد و بنابراین برای پخت همه غذاها نیز مناسب نیستند. بنابراین درست نیست که قابلمه‌های سلیکونی را با سایر قابلمه‌ها مقایسه کنید زیرا کاربرد مخصوصی برای این ظروف تعریف شده است.

کلام آخر

در مطلب راهنمای خرید سرویس قابلمه سعی کردیم شما را با انواع قابلمه‌هایی که در بازار وجود دارد آشنا کنیم و مزایا و معایب هر کدام از آنها را بررسی نماییم. پس از خواندن این مطلب باید بتوانید به راحتی بین گزینه‌های متعددی که پیش رویتان قرار دارد، یکی را انتخاب کنید. در این انتخاب باید ویژگی‌های ظرف، نیاز و بودجه خود را در نظر بگیرید. در پایان تنها یک نکته مهم باقی می‌ماند که باید بدان اشاره کرد و آن این است که از بسیاری از ظروف پخت و پز مانند ظروف مسی، ظروف چدن و ظروف گرانیتی نمونه‌های تقلبی و غیر اصل زیادی وارد بازار شده که ممکن است استفاده از آنها به سلامتی شما ضربه بزند.

بنابراین قبل از خرید راه‌های تشخیص قابلمه اصل از غیر اصل (در هر جنسی متفاوت است) را پیدا کنید. با یک سرچ کوچک می‌توانید اطلاعات مفیدی در این زمینه به دست آورید. اگرچه ممکن است این نوع ظروف قیمت بسیار کمتری داشته باشند اما هم بسیار کمتر برای شما کار می‌کنند هم به سلامتی‌تان لطمه می‌زنند. اگر نکته دیگری درباره خرید سرویس قابلمه وجود دارد که در این نوشته بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3 / 5. تعداد آرا: 2

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

نرگس صابری
۱۴۰۰/۰۵/۱۹
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!