تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

دستگاه تصفیه آب مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

راهنمای خرید
خرید دستگاه تصفیه آب خانگی چقدر ضرورت دارد؟ دستگاه تصفیه آب خانگی متنوعی در بازار موجود است که انتخاب را کمی سخت می‌کند اما یادتان باشد دستگاه دارای ممبران و اتصالات قوی دو نکته ای است که باید در انتخاب دستگاه تصفیه آب به آن توجه کنید. تصلا – به طور کلی تفاوت در دستگاه‌های تصفیه […]

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی چقدر ضرورت دارد؟ دستگاه تصفیه آب خانگی متنوعی در بازار موجود است که انتخاب را کمی سخت می‌کند اما یادتان باشد دستگاه دارای ممبران و اتصالات قوی دو نکته ای است که باید در انتخاب دستگاه تصفیه آب به آن توجه کنید.

تصلا – به طور کلی تفاوت در دستگاه‌های تصفیه آب مربوط به تفاوت در نوع و روند استفاده از فیلترها برای خالص کردن آب است. هنگام خرید دستگاه‌های تصفیه آب باید به میزان مصرف آب نیز توجه کرد. شاید فکر کنید آب لوله‌کشی شهری نیاز به دستگاه تصفیه آب خانگی ندارد. اما آلاینده‌ها و آلودگی‌های آب که اغلب مزه و بوی آب را تغییر می‌دهد، می‌تواند برای سلامتی بدن هم مضر باشد.

دستگاه‌های تصفیه آب یکی از تجهیزات ضروری در هر خانه‌ای برای دسترسی به آب آشامیدنی سالم و به دور از هرگونه املاح مضر است.

آب

در ایام قدیم برای تصفیه آب از روش‌های مختلفی مثل حرارت دادن آن استفاده می‌شد که با این روش بسیاری از آلودگی‌ها و باکتری‌های مضر در آب از بین می‌رفت.

اما سبک زندگی مردم نسبت به گذشته تغییرات زیادی داشته است و این روزها حتی یک ثانیه از زمان برای بسیاری حکم طلای ناب را دارد، از این رو کمتر کسی حاضر است وقت خود را برای گرم کردن و جوشاندن آب آشامیدنی هدر دهد.

از این رو بسیاری از شرکت‌ها و تولیدکنندگان تجهیزات الکترونیکی و مکانیکی در صدد تولید دستگاه‌های تصفیه آب خانگی به منظور رفع نیازهای مردم بر آمده‌اند.

بیشتر بخوانید: بطری‌های تصفیه آب چه طور کار می‌کنند؟

چرا به دستگاه تصفیه آب خانگی نیاز داریم؟

تصفیه آب با استفاده از دستگاه‌ تصفیه آب نه تنها باعث می‌شود طعم و مزه آب بهتر شود، بلکه به دلیل حذف بسیاری از ناخالصی‌های شیمیایی، سمی و میکروبی موجود در آب بوی نامطبوع آن از بین می‌رود.

دستگاه‌های تصفیه آب قادرند حدود ۲۴۰ نوع ترکیب آلی غیرضروری و مضر را  از آب آشامیدنی تصفیه شده حذف کنند. این مسئله باعث بالاتر رفتن کیفیت آب می‌شود.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط بسیاری از محققان استفاده از آب تصفیه شده با استفاده از دستگاه‌های مجهز به فیلتر تصفیه آب باعث کاهش ریسک ابتلا به سرطان‌هایی از جمله سرطان روده بزرگ، سرطان رکتوم، سرطان مثانه تا حد قابل توجهی می‌شود. چون این فیلترها قادر به حذف کلر موجود در آب آشامیدنی هستند.

دستگاه‌های تصفیه آب که در آنها از فیلتر کربن استفاده می‌شود قادر به حذف املاح سمی از آب آشامیدنی هستند و نکته مهم در این خصوص این است که این نوع فیلتر‌ها نه تنها باعث حذف املاح سمی می‌شوند بلکه باعث متعادل شدن PH آب آشامیدنی نیز می‌شوند.

نتایج آزمایش‌های بالینی روی افرادی که از آب تصفیه شده با دستگاه تصفیه آب به روش اسمزی استفاده کرده‌اند، نشان می‌دهد این افراد تا ۸۰ درصد کمتر از سایر افراد به بیماری‌های مربوط به دستگاه گوارش مبتلا می‌شوند.

نوشیدن آب تصفیه شده با استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب برای کودکان لازم و ضروری است؛ چون آشامیدن آب سالم و بهداشتی برای تقویت و سالم ماندن سیستم ایمنی در افراد کم سن و سال بسیار مهم است.

در دستگاه‌های تصفیه آب، فیلترهای تصفیه به عنوان یک مانع برای حضور بیش از ۲۱۰۰ نوع ماده سمی در آب که ممکن است با آشامیدن آب به بدن وارد شوند عمل می‌کنند.

آشامیدن آبی که توسط دستگاه تصفیه آب پاکسازی شده باشد نه تنها به حفظ سلامت افراد کمک می‌کند بلکه تا حد قابل توجهی جلو بیمار شدن افراد مصرف‌کننده را می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: بررسی بهترین مارک‌های پارچ تصفیه آب

لزوم استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی بر اساس دیدگاه طب سنتی

بنابر نظر متخصصان و پژوهشگران حوزه طب سنتی، سلامت بدن انسان بر سه اصل مهم در تغذیه انسان استوار است. استفاده از نمک، آب و روغن مناسب. به‌ عبارت ‌دیگر سلامت سه ماده غذایی مهم یعنی آب، نمک و روغن باعث پایین آمدن خطر ابتلا به بیماری‌ها و مشکلات عدیده مثل بیماری‌های گوارشی و ازاین ‌دست می‌شود.

به عقیده محققان حوزه طب سنتی در آب لوله‌کشی شهرها دو مشکل عمده و اساسی وجود دارد. این مشکل تنها مربوط به شهرهای کشور ایران نیست و در آب‌لوله‌کشی بسیاری از مناطق دنیا این مسئله به چشم می‌خورد. آبی که در لوله‌های آب شهری جریان دارد، دارای مقادیر زیادی سرب است. این سرب به دلیل عبور آب از لوله‌ها وارد آب می‌شود. سرب موجود در آب باعث بروز بیماری‌های زیادی از جمله انواع سرطان‌ها و بیماری‌های گوارشی می‌شود.

طب سنتی

مشکل اساسی دیگری که در آب آشامیدنی که از طریق لوله‌کشی شهری به خانه‌های ما می‌رسد، وجود دارد این است که آب آشامیدنی در سطح کلاً کلر زنی می‌شود. میزان کلر موجود در این آب بسته به شرایط آن متفاوت است.

مثلاً در شرایط کنونی که همه کشورها و کشور ما ایران با معضل همه‌گیری و شیوع ویروس کرونا مواجه است، دوز کلری که به آب افزوده می‌شود بیشتر شده است و همین دوز بالای کلر بر اساس نظر کارشناسان و متخصصان طب سنتی باعث بروز بیماری‌های مختلف در بدن افراد می‌شود.

برای حذف کلر آب در قدیم از دو قاشق سرکه برای هر دو لیتر آب استفاده می‌شده است اما این کار باعث بو گرفتن و مزه دار شدن آب آشامیدنی می‌شود.

همچنین افزودن سرکه به آب باعث از بین رفتن سرب موجود در آن نمی‌شود و به همین دلیل استفاده از دستگاه تصفیه آب از نظر طب سنتی یکی از بهترین روش‌های حذف آلاینده‌های موجود در آب است.

علاوه بر این براساس دیدگاه طب سنتی استفاده از دستگاه تصفیه آب باعث بهبود و افزایش کیفیت آب آشامیدنی لوله‌کشی می‌شود.

دستگاه تصفیه آب خانگی چگونه کار می‌کند؟

انواع مختلفی از دستگاه‌های تصفیه آب توسط تولیدکنندگان و شرکت‌های مختلف ساخته می‌شود. تفاوت در دستگاه‌های تصفیه آب مربوط به تفاوت در نوع و روند استفاده از فیلترها برای خالص کردن آب است. مثلاً در برخی از دستگاه‌های تصفیه آب از روش اسمزی معکوس برای تصفیه استفاده می‌شود.

این روش به RO مشهور است. در برخی دیگر از دستگاه‌های تصفیه آب از روش تصفیه اولترا یا UF برای تصفیه آب آشامیدنی استفاده می‌شود. در حالی که در برخی دیگر از روش حذف املاح غیر ضروری آب با به‌کارگیری اشعه ماورا بنفش استفاده می‌شود.

این روش به UV مشهور است. برای انتخاب نوع تصفیه آب و دستگاه مناسب باید به کیفیت آب در محلی که زندگی می‌کنید توجه کنید. مثلاً برخی از روش‌های تصفیه آب برای مکان‌هایی که آب لوله‌کشی سنگینی دارند، یعنی املاح آب بسیار زیاد است، مناسب هستند و برخی دیگر برای تصفیه آب‌های سبک یا دارای املاح کمتر.

بیشتر بخوانید: محبوب ترین پارچ تصفیه آب در بازار ایران کدام است؟

روش اسمزی معکوس در دستگاه‌های تصفیه آب

دستگاه‌ تصفیه آب خانگی

مکانیسم تصفیه آب در روش اسمزی معکوس بسیار ساده است. در دستگاه تصفیه آب مجهز به روش اسمزی معکوس یک آبراه برای حرکت و جریان آب وجود دارد.

بدنه این آبراه از یک غشای نیمه تراوا تشکیل شده است. وقتی آب با فشار زیاد از این آبراه عبور می‌کند، آلاینده‌ها و املاح غیرضروری آن از آب جدا شده و آبی که از فیلتر موجود در دستگاه عبور می‌کند، تا حد زیادی آلودگی‌های خود را از دست می‌دهد.

برای ایجاد فشار در جزیان آبی که در آبراه نیمه تراوا حرکت می‌کند، از یک مکانیسم فیلتراسیون استفاده می‌شود که در آن به مولکول‌های آب فشار زیادی وارد می‌شود و این امر باعث می‌شود مولکول‌ها ناخالصی‌های خود را از دست بدهند. همچنین وجود فیلترهایی با منافذ ریز سر راه آب حرکتی در این آبراه باعث جدا شدن املاح و آلودگی‌های آب از آن می‌شود.

در روند فیلتر کردن املاح موجود در آب در روش اسمزی معکوس مولکول‌های درشت‌تر که در واقع مولکول‌های مربوط به ناخالصی‌های آب هستند، در یک طرف آبراه تراوا و آب تصفیه شده در طرف دیگر غشا قرار می‌گیرد.

روش اسمزی نه تنها در دستگاه‌های تصفیه آب خانگی استفاده می‌شود، بلکه بسیاری از تولیدکنندگان آب معدنی از این روش برای تصفیه آب آشامیدنی استفاده می‌کنند.

نکته مهم این است که آبی که به آب لوله‌کشی مشهور است و در خانه‌ها در دسترس همه است، آبی است که با وجود اعمال برخی از روش‌های تصفیه روی آن به طور کامل تصفیه نشده است و هنوز املاح زیادی همراه با آب وجود دارد.

دستگاه‌های تصفیه آب مجهز به روش اسمزی عناصری مثل نیترات، سدیم، آرسینگ و سرب موجود در آب و همچنین مولکول‌های ماده کلر که برای میکروب‌زدایی به آب افزوده می‌شود، کاملاً از آب جدا می‌شود.

از این رو به عقیده بسیاری از کارشناسان بهترین نوع دستگاه تصفیه آب دستگاه تصفیه‌ای است که در آن آب به روش اسمزی تصفیه می‌شود. آب تصفیه شده در این دستگاه‌ها از کیفیت بسیار بالاتری نسبت به آب تصفیه شده با دستگاه‌هایی که روش تصفیه در آنها متفاوت است، برخوردار است.

تصفیه آب در دستگاه‌ تصفیه آب خانگی با استفاده از اشعه ماورا بنفش یا UV

دستگاه‌ تصفیه آب خانگی

در دستگاه‌های تصفیه آب که روش تصفیه و فیلتراسیون آب در آن‌ها به روش UV یا استفاده از اشعه ماورابنفش است، از یک لامپ ماورابنفش برای تصفیه آب و جداسازی املاح آب استفاده می‌شود.

در واقع در این دستگاه‌ها عملیات خالص‌سازی آب با استفاده از اشعه ماورابنفش انجام می‌شود. اشعه ماورابنفشی که از این لامپ متصاعد می‌شود، پرقدرت‌ترین اشعه است که به نام UV-C یا اشعه ماورابنفش میکروب‌زدا شناخته می‌شود.

پرتوهای اشعه ماورابنفش در این نوع دستگاه تصفیه آب وارد مولکول‌های املاح و ناخالصی‌های آب شده و اثر آنها از بین می‌برد. به‌ عبارت‌ دیگر پرتوهای اشعه‌های ماورابنفش که از لامپ تعبیه شده در دستگاه تصفیه آب متصاعد می‌شوند، DNA پاتوژن‌های موجود در آب را به گونه‌ای تغییر می‌دهد که قابل تکثیر نباشد.

براساس آخرین تحقیقات انجام شده و نتایج آنها پرتوهای اشعه ماورابنفش قابلیت از بین بردن ۹۹٫۹ درصد از عناصر و املاح سمی و میکروبی در آب را دارند.

برخلاف ضد عفونی‌کننده‌های شیمیایی، میکروارگانیسم‌های مضر قادر به مقاومت و ایجاد هیچ مکانیسم ایمنی در برابر پرتوهای اشعه فرابنفش نیستند.

به‌ عبارت‌ دیگر میکروارگانیسم‌ها می‌توانند در مقابل ضدعفونی کننده‌های شیمیایی از خود مقاومت نشان دهند. در روش استفاده از پرتوهای فرابنفش در تصفیه آب این مسئله در نظر گرفته شده است که اگر مراحل قبل از تصفیه آب به خوبی انجام شود، تصفیه آب با استفاده از پرتوهای اشعه فرابنفش بهتر و مؤثرتر انجام خواهد شد.

از این رو در دستگاه‌های تصفیه مجهز به لامپ اشعه فرابنفش، یک مرحله پیش از تصفیه وجود دارد. در این مرحله آب از دو فیلتر کربنی و رسوبی عبور می‌کند. فیلترهای رسوب در از بین بردن لجن‌ها کمک می‌کنند در حالی که وظیفه فیلترهای کربن از بین بردن ناخالصی‌های آلی موجود در آب است.

تصفیه آب دستگاه‌های تصفیه آب به روش اولترا یا UF

دستگاه تصفیه آب برند آکوا  پرو یا Aqua

در دستگاه‌های تصفیه آب مجهز به سیستم تصفیه UF یا تصفیه اولترا آب از غشایی نیم تراوا و یا نیمه نفوذ پذیر با فشار زیاد که توسط فشار هیدرو استاتیک ایجاد می‌شود عبور می‌کند.

این غشای نیمه تراوا برای جدا کردن انواع مختلفی از میکروارگانیسم‌ها که نه تنها باعث آلوده شدن آب بلکه باعث ایجاد بوی بد در آب می‌شوند کمک می‌کند. به‌عبارت‌دیگر حرکت آب در این مجاری نیمه تراوا باعث می‌شود تا آب املاح مضر خود را از دست بدهد و بوی نامطبوع آن نیز از بین برود. بنابراین بو و مزه آب بهتر می‌شود.

سؤالی که ممکن است در اینجا پیش بیاید این است که آیا روش تصفیه اولترا همان روش تصفیه اسمزی معکوس است؟ در پاسخ به این سؤال باید به این نکته اشاره کرد که تفاوت چندانی در این روش برای تصفیه آب وجود ندارد، اما اندازه مولکول‌هایی که از آب جدا می‌شوند در این دو روش متفاوت است.

در روش تصفیه اولترا مولکول‌های املاحی مثل کلر، باکتری‌های مضر و پاتوژن‌ها و کلاً املاحی که اندازه مولکول‌ آنها بزرگ‌تر از اندازه روزنه‌های غشای نیمه تراوا است از آب جدا می‌شوند،ًاما املاح دیگر که اندازه مولکول آنها کوچک‌تر از روزنه‌های موجود در غشا است که از آن عبور کرده و همراه با آب باقی می‌مانند.

قسمت‌های مختلف دستگاه تصفیه آب خانگی

در دستگاه‌های تصفیه آب خانگی قسمت‌های مختلفی وجود دارد که مهم‌ترین آنها شامل انواع فیلترها، پمپ، سوییچ محافظ پمپ، مخزن ایجاد فشار هیدرواستاتیکی، شیر آب خروجی، اتصالات و شلنگ‌ها، محفظه‌ فیلترها که محل قرارگیری فیلترهای دستگاه تصفیه آب است، شیر آب خروجی که یک شیر نسبتاً کوچک است و بسته به نوع دستگاه تصفیه آب در محل‌های مشخص و معینی نصب می‌شود، هستند.

مواردی که به آ‌نها اشاره شد از جمله مهم‌ترین قسمت‌ها و اجزا تشکیل‌دهنده دستگاه‌های تصفیه آب خانگی هستند. این قطعات بعد از خرید دستگاه باید با دقت و براساس دستورالعملی که در جعبه دستگاه قرار دارد، توسط متخصص حرفه‌ای در محل نصب شوند.

گارانتی و ضمانت دستگاه‌ تصفیه آب خانگی

ضمانت دستگاه یکی از مهم‌ترین مواردی است که نشان دهنده پایبندی شرکت به تعهداتش در قبال فروش دستگاه است. دستگاه‌های تصفیه آب خانگی به دلیل نوع استفاده و همچنین متنوع بودن قطعاتی که در تولید آن‌ها استفاده می‌شود، حتما باید دارای حداقل ۱۲ ماه گارانتی باشند.

همچنین برترین دستگاه‌های تصفیه خانگی که توسط برترین و شناخته شده‌ترین برندهای تولید کننده این دستگاه‌ها ساخته شده‌اند، دارای چندین گواهینامه ز ع م پعه ر معتبر جهانی از جمله گواهینامه NSF مربوط به بنیاد ملی بهداشت، گواهینامه FDA مربوط به سازمان غذا و دارو آمریکا، گواهینامه WQA مربوط به سازمان جهانی کیفیت آب، گواهینامه ROHS که متضمن عدم استفاده از مواد سمی در تولیدات دستگاه است، ‌استاندارد CE اروپا و چند استاندارد معتبر جهانی دیگر نیز هستند.

برای انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی سعی کنید کالاهایی را که گارانتی و ضمانت‌نامه معتبر دارند، خریداری کنید. با این کار در صورت بروز مشکلات بعد از نصب دستگاه می‌توانید به راحتی و با اطمینان خاطر آن‌ها را حل کنید.

بسیاری از دستگاه‌های تصفیه آب خانگی که از شرکت‌های خارجی خریداری شده‌اند، بدون گارانتی در بازار به فروش می‌رسند که متأسفانه در این صورت به دلیل عدم وجود گارانتی و ضمانت معتبر هیچ‌ شرکتی مسئول رسیدگی به خرابی احتمالی آ‌نها نخواهد بود و حتی ممکن است برای خرید و یا تعویض قطعات آن فرد با مشکلات عدیده‌ای مواجه شود.

برخی از شرکت‌هایی که دستگاه‌های تصفیه آب خانگی را می‌فروشند، استانداردهای تعریف کرده‌اند، که این استانداردها در وب‌سایت‌ فروشگاه و یا برند تولید کننده توضیح داده شده‌اند.

 بنابراین در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب خانگی حتماً به برچسب‌های استانداردهای مربوط که روی دستگاه تصفیه آب خانگی هک شده است،‌ دقت کرده و از وجود آنها اطمینان کسب کنید.

برترین برندهای تولیدکننده دستگاه‌های تصفیه آب

با توجه به گسترش روزافزون استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی در بسیاری از خانه‌ها تولید این دستگاه‌ها به یک صنعت رقابتی در همه جای دنیا تبدیل شده است.

در کشورهایی مثل تایوان، آمریکا و کشورهای حوزه اروپا برندهای معتبری در تولید این دستگاه‌ها فعال هستند اما متأسفانه همه این برندها در ایران حضور ندارند.

در کشور ما ایران به دلیل اینکه هنوز تکنولوژی ساخت این دستگاه‌ها وجود ندارد عملاً کاری در زمینه تولید این دستگاه‌ها صورت نگرفته است و بیشتر دستگاه‌های تصفیه آب خانگی که با نام برندهای ایرانی به فروش می‌رسند، دستگاه‌هایی هستند که قطعات آنها از خارج از کشور وارد شده و در ایران مونتاژ می‌شوند.

در این قسمت برندهایی که دستگاه‌های تصفیه آب تولید آنها توانسته با شرایط آب لوله‌کشی ایران بهترین عملکرد و نتیجه را داشته باشد و رضایت خانواده‌ها را به خود جلب کند، معرفی خواهند شد.

دستگاه تصفیه آب برند سافت واتر یا Soft Water

برند سافت واتر یکی از قدیمی‌ترین برندهای تولیدکننده دستگاه تصفیه آب خانگی است که فعالیت خود را از سال ۱۹۴۶ در تایوان آغاز کرده است. این برند توانست در مدت کوتاهی به یک برند جهانی تبدیل شود.

دستگاه‌های تصفیه آب خانگی این برند به بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی صادر می‌شوند و در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌ها قرار دارند.

شرکت سافت‌ واتر در تولید دستگاه‌های تصفیه آب خانگی خود از برترین و به روزترین تکنلوژی دنیا استفاده می‌کند. تصفیه آب در دستگاه‌های تولیدی این شرکت به روش اسمزی معکوس انجام می‌شود.

در دستگاه‌های تصفیه آب خانگی چندین فیلتر که آب را به صورت مرحله‌ای و پشت سر هم تصفیه می‌کنند، وجود دارد. از این رو اگر بخواهیم دستگاه‌های برند سافت ‌واتر را براساس تعداد فیلترهای موجود در آن دسته‌بندی کنیم، ۴ نوع دستگاه خواهیم داشت که با عنوان‌های دستگاه تصفیه آب ۳ مرحله‌ای، ۵ مرحله‌ای، ۶ مرحله‌ای و ۸ مرحله‌ای شناخته می‌شوند.

پیشرفته‌ترین دستگاه تصفیه آب دستگاه ۸ مرحله‌ای است که که در بازار ایران نیز موجود است. فیلترهای موجود در این دستگاه عبارتند از فیلتر کربن که از کربن گرانولی، پودری و کربن نهایی تشکیل شده است.

فیلتر پروپیلن که به فیلتر رسوب نیز مشهور است. فیلتر ممبران یا همان غشای نیمه تراوا که عملیات تصفیه آب به روش اسمزی را انجام می‌دهد. فیلتر فرابنفش که از یک لامپ جیوه‌ای تشکیل شده است.

فیلتر قلیایی برای بالا بردن PH آب، فیلتر مینرال برای حفظ مواد و املاح معدنی مفید آب و فیلتر مادون قرمز که می‌تواند جایگزین هرکدام از فیلترهای ذکر شده بشود و برای افزایش اکسیژن موجود در آب به کار می‌رود.

قیمت دستگاه‌های برند سافت‌ واتر براساس تعداد فیلترها متفاوت است؛ اما به طور کلی می‌توان گفت قیمت آنها در بازار ایران با توجه به کیفیت و عملکرد آن در تصفیه آب مناسب است. قیمت آن در بازار چیزی در حدود ۲ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان تا ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

دستگاه تصفیه آب برند آکوا  پرو یا Aqua

دستگاه تصفیه آب برند آکوا  پرو یا Aqua

برند آکوا پرو یکی از زیرمجموعه‌های برند آکوآ تک در تایوان است که فعالیت خود را بیش از دو دهه پیش آغاز کرد. با وجود اینکه تاریخچه فعالیت این برند از برند سافت واتر کمتر است، اما این برند یکی از پرفروش‌ترین و قدرتمندترین دستگاه‌های تصفیه آب خانگی را تولید می‌کند.

تصفیه آب در دستگاه‌های آکوا پرو به روش‌های مختلف از جمله روش اسمزی معکوس انجام می‌شود. در این دستگاه‌ها قابلیت تشخیص انواع آلاینده‌های آب و حذف آن‌ها وجود دارد. علاوه بر این این دستگاه می‌تواند کلیه آلاینده‌های شیمیایی، زیستی، میکروارگانیسم‌ها و انواع نمک‌های محلول در آب را شناسایی کرده و آنها را از آب حذف کند.

خروجی آب از این دستگاه‌های تصفیه آب بسیار سالم و تمیز است. در بازار قیمت این دستگاه در محدوده قیمتی ۲ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان به بالا تخمین زده شده است.

دستگاه‌ تصفیه آب برند سی سی کا یا CCK

دستگاه‌ تصفیه آب برند سی سی کا یا CCK

برند CCK یکی از برندهای تولیدکننده دستگاه تصفیه آب خانگی است که در تایوان بیش از حدود ۴۰ سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد. دستگاه‌های تولید این برند آب را به ۳ روش اسمزی معکوس، UF و NF یا نانو فیلتراسیون تصفیه می‌کنند.

همچنین دستگاه‌های تولید این برند علاوه بر مدل زیرسینکی در دو مدل رومیزی و دیواری نیز تولید می‌شوند. نکته مثبت دستگاه‌های تولید برند CCK هوشمند بودن برخی از آنهاست که متاسفانه هنوز به ایران وارد نشده است.

در ایران دستگاه‌های ۶ فیلتره و ۸ فیلتره این برند مورد استقبال زیاد مصرف‌کنندگان قرار گرفته است.

فیلترهای موجود در دستگاه‌های تصفیه آب برند CCK شامل فیلتر پلیپروپیلن که به عنوان فیلتر رسوب نیز شناخته می‌شود، برای جداسازی انواع رسوبات و نمک‌های غیرمحلول آب استفاده می‌شود.

فیلتر کربن گرانولی و پودری که برای جداسازی و از بین بردن انواع سموم آب و آلاینده‌هایی مثل کلر و انواع آفت‌کش‌ها و مواد شیمیایی، فیلتر ممبران یا غشای تراوا که اصل عمل تصفیه اسمزی معکوس توسط آن انجام می‌شود و باعث جدا شدن املاحی مثل نمک، نیترات و میکروارگانیسم‌های زنده می‌شود.

فیلتر فرابنفش که از طریق یک لامپ جیوه‌ای میکروب‌ها، ویروس‌ها و باکتری‌ها را نابود می‌کند، فیلتر قلیایی که برای حفظ و بالا بردن pH آب و جلوگیری از اسیدی شدن آب استفاده می‌شود.

فیلتر مواد معدنی که املاح موردنیاز برای بدن مانند کلسیم و منیزیم را حفظ می‌کند و در نهایت فیلتر مادون قرمز که برای اکسیژن سازی در آب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بنابر نظر بسیاری از مصرف‌کنندگان دستگاه‌های تصفیه آب تولید برند CCK آب خروجی از دستگاه دارای کیفیت بسیار بالایی بوده و طعم و مزه عالی دارد.

نکته مهم در خصوص طراحی این دستگاه‌ها این است که طراحی این دستگاه‌های تصفیه آب خانگی براساس بهترین و جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا انجام شده و کمترین میزان گزارش نشتی، خرابی و هواگیری از آن دستگاه‌های تصفیه آب برند CCK بوده است. قیمت دستگاه‌ها تولید این برند در بازار ایران از ۴ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان به بالا برآورده شده است.

دستگاه تصفیه آب برند اولانسی یا Olansi

این برند در شهر گوانجی چین فعالیت خود را آغاز کرد. اولانسی علاوه بر تولید دستگاه‌های تصفیه آب در زمینه تولید فیلترهای هوا نیز فعالیت دارد. همچنین این برند دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن نیز تولید می‌کند.

دستگاه‌های تصفیه آب این برند در انواع زیرسینکی و رومیزی تولید می‌شوند و در بازار موجودند. مکانیزم آنها در تصفیه آب براساس روش اسمز معکوس انجام می‌شود.

نکته مثبت دستگاه‌های تولید برند اولانسی این است که قطعات آن ساده و کم هزینه است و در صورت خرابی به راحتی تعمیر می‌شود.

همچنین این دستگاه‌ها مصرف برق بسیار کمی دارند اما در عین حال راندمان آن بسیار بالا است. دستگاه‌های این برند برای افراد حرفه‌ای و باتجربه جزو بهترین دستگاه‌های تصفیه آب محسوب می‌شود.

این برند به صورت تخصصی در حوزه تصفیه آب و هوای خانه فعالیت دارد و چون تمرکز بالایی در یک زمینه خاص دارد، محصولات آن از نظر کیفی وضعیت بسیار خوبی دارند. قیمت دستگاه‌های تصفیه آب خانگی این برند در بازار از ۳ میلیون تومان بالاتر است.

دستگاه تصفیه آب برند سامتک یا Samtec

سامتک یک برند آمریکایی است که در حوزه تولید لوازم خانگی فعالیت دارد. عمده فعالیت این برند تولید کانکتورهای برقی و سیستم‌های تولید برق مثل پیل‌های سوختی و باتری‌های مختلف است. اما چند سالی است که در زمینه تولید دستگاه‌های تصفیه آب خانگی نیز فعالیت خود را آغاز کرده است.

در دستگاه‌های تصفیه آب تولید برند سامتک از سنسورهای متعددی برای تشخیص میزان آلاینده‌ها و نمک‌های محلول در آب استفاده شده است که به عنوان یک مزیت این دستگاه‌ها می‌توان از آن یاد کرد.

این سنسورها وضعیت املاح و آلاینده‌های موجود در آب را به طور کامل بررسی می‌کنند و سپس با توجه به نتایج این آنالیز دستگاه کار تصفیه آب را آغاز می‌کند.

در دستگاه‌های تصفیه آب برند سامتک که تصفیه آب به روش اسمزی انجام می‌شود، از غشای نیم تراوای پلیمری که قیمت کمتری نسبت به غشاهای موجود در بازار دارد، استفاده شده است.

قیمت این دستگاه‌ها نیز نسبت به کارآیی آن متعادل است و چون این برند به صورت تخصصی در زمینه تولید دستگاه‌های تصفیه آب فعالیت ندارد، دستگاه‌های آن در بازار با قیمت مناسبتری به فروش می‌رسند.

دستگاه تصفیه آب برند اس اس وی یا SSV

‌برند اس اس وی یک برند حرفه‌ای در زمینه تولید دستگاه‌های تصفیه آب است که کارخانه‌‌های این برند در کشورهای انگلیس، آمریکا و هند فعالیت دارند. در هند این برند با نام SSV Spectrum شناخته می‌شود. قدرت و عملکرد دستگاه‌های تصفیه آب تولید این برند در بین همه مصرف‌کنندگان زبانزد عام و خاص است.

دستگاه‌های تصفیه آب برند SSV در دو نوع رومیزی و زیرسینکی تولید می‌شود. دستگاه‌های رومیزی مشابه یک مخزن عمل می‌کنند و به شیر اصلی آب متصل نیستند و هر بار باید آنها را پر کنید. دستگاه‌های زیرسینکی آن برای تصفیه آب از روش اسمزی معکوس استفاده می‌کنند.

نکته مثبت در خصوص دستگاه‌های تصفیه آب تولید برند SSV این است که سیستم RO در این دستگاه‌ها براساس بهترین و به روزترین تکنولوژی‌ها پیاده‌سازی شده است.

همچنین برند SSV علاوه بر تولید دستگاه‌های تصفیه آب خانگی در زمینه تولید دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی نیز فعالیت دارد. شهرک‌های صنعتی و ساختمان‌های تجاری و مسکونی می‌توانند از این فیلترها استفاده‌ی بهینه داشته باشند و آب آشامیدنی یک کارخانه یا مجتمع را به طور کامل تامین کنند.

قیمت این دستگاه‌ها در بازار بالای ۴ میلیون تومان تخمین زده شده است.

نکته‌ای که در این قسمت باید به آن اشاره کنیم این است که بهترین برند تولیدکننده دستگاه‌های تصفیه آب برندی است که استانداردهای مربوطه‌ بیشتری داشته باشد. چون داشتن استانداردهای معتبر و جهانی مختلف نشان‌دهنده کیفیت بالای محصول است. با مطالعه‌ی برچسب‌ها و نوشته‌های روی دستگاه تصفیه آب خانگی می‌توانید از وجود این استانداردها اطمینان حاصل کنید.

استانداردهای جهانی دستگاه تصفیه آب خانگی

از جمله استانداردهای جهانی معتبر و شناخته برای دستگاه‌های تصفیه آب خانگی می‌توان به استانداردهای WQA و NFS اشاره کرد.

واژه NFS مخففی برای بنیاد ملی بهداشت جهانی است. این بنیاد یک سازمان غیرانتفاعی بین‌المللی است و گواهینامه‌های مربوط به سلامت و استانداردهای زیست محیطی را صادر می‌کند.

تأییدیه‌ این بنیاد برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در سراسر دنیا اعتبار دارد و محصولاتی که به تأیید این نهاد می‌رسند، همگی کیفیت مطلوبی دارند. عبارت WQA نیز مخفف عبارت انجمن کیفیت آب است که بهبود کیفیت آب را سرلوحه‌ی فعالیت‌های خود قرار داده است.

گواهینامه WQA در واقع هم تأییدکننده‌ی کیفیت خود آب و هم تجهیزات مربوط به محصولات آبی است.

استانداردهای موجود برای دستگاه‌های تصفیه آب خانگی کار نظارت بر کیفیت کلی دستگاه تصفیه آب را بر عهده دارند. البته در برخی از دستگاه‌های تصفیه آب خانگی ممکن است برای برخی از اجزا مثل فیلترها استانداردهایی وجود داشته باشد که گواهی آنها از طرف منابع معتبر صادر شده است.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 1 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | سایت خبری لوازم خانگی | محبوب ترین پارچ تصفیه آب در بازار ایران کدام است؟
    جولای 8, 2021

    […] اقدام به دستگاه‌های تصفیه آب خانگی کرده‌اند. دستگاه ‌های تصفیه آب خانگی دستگاه‌هایی هستند که معمولاً در سینک ظرف‌شویی تعبیه […]

لینک کپی شد!