تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

طرز استفاده از ماشین لباسشویی کرال

راهنمای استفاده
ماشین لباسشویی کرال یکی از انواع لباسشویی‌های موجود در بازار است که به دلیل قیمت نسبتا مناسبش، توانسته طرفداران زیادی را برای خود دست و پا کند. این مدل از ماشین لباسشویی انواع متنوعی دارد اما معمولا همه مدل‌‌ها دارای درب رو به جلو هستند و سرعت چرخش موتورشان نیز 1200 دور در دقیقه است. همچنین در اکثر مدل‌های لباسشویی کرال توضیحات صفحه نمایش به صورت LED است.

ماشین لباسشویی کرال یکی از انواع لباسشویی‌های موجود در بازار است که به دلیل قیمت نسبتا مناسبش، توانسته طرفداران زیادی را برای خود دست و پا کند. این مدل از ماشین لباسشویی انواع متنوعی دارد اما معمولا همه مدل‌‌ها دارای درب رو به جلو هستند و سرعت چرخش موتورشان نیز ۱۲۰۰ دور در دقیقه است. همچنین در اکثر مدل‌های لباسشویی کرال توضیحات صفحه نمایش به صورت LED است.

تصلا– صرفه‌جویی (ECO) ، آبکشی + چرخش، چرخه اضافی، شست‌وشوی سریع، قفل کودک، دست شوHand wash، فناوری حباب ساز،  (Bubble Soak)و… از دیگر ویژگی‌های مثبت این برند ایرانی معتبر است. اما ماشین لباسشویی کرال نیز طرز استفاده مخصوص به خود را دارد که اگر دقیق این دستورالعمل را رعات کنید، این ماشین لباسشویی سال‌های زیادی برایتان کار خواهد کرد.

در مطلب طرز استفاده از ماشین لباسشویی کرال قصد داریم همه چیز را درباره این برند ایرانی بررسی کنیم و نگاهی هم به دفترچه راهنمای آن بیاندازیم. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، قصد خرید ماشین لباسشویی کرال را دارید و هنوز درباره آن مطمئن نیستید و یا تازه این برند را خریداری نموده‌اید اما هنوز طرز استفاده صحیح از آن را نمی‌دانید، این مطلب مخصوص شماست. بنابراین تا انتهای آن با وبسایت اخبار لوازم خانگی تصلا همراه باشید.

طرز استفاده از ماشین لباسشویی کرال

قبل از هر چیز و قبل از اینکه  نحوه استفاده از ماشین لباسشویی کرال را بررسی کنیم بهتر است به معرفی این برند بپردازیم. تا خوانندگان بیشتر با آن آشنا شوند. در پاسخ به این سوال که ماشین لباسشویی کرال ساخت کجاست، باید گفت، برند کرال یک تولید کننده  ماشین لباسشویی است که محصولات آن در کارخانه معتبر پاکشوما مونتاژ می‌شود. خود کرال طراحی کره‌ای دارد و فقط در ایران مونتاژ می‌شود اما از آنجایی که کارگران و متخصصان ایرانی این کار را انجام می‌دهند، بسیاری از افراد که هم دوست دارند از محصولات کشورهای معتبری مثل کره خرید کنند و هم از کارگران ایرانی حمایت نمایند، ترجیح می‌دهند به سراغ این برند بروند.

ماشین‌های لباسشویی کرال معمولا در رنگ‌های نقره‌ای، مشکی و سفید تولید می‌شوند. در رنگ‌های نقره‌ای معمولا از درب‌های استیل و در رنگ‌های سفید معمولا از درب‌های پلاستیکی استفاده شده است. معمولا نصب این ماشین لباسشویی به جز هزینه ایاب و ذهاب هیچ هزینه دیگری برای خریدار در بر ندارد و اگر می‌خواهید ضمانت نامه شامل حالتان شود به هیچ عنوان نباید خودتان به نصب ماشین بپردازید. معمولا کسانی که از این برند استفاده کرده‌اند درباره عمر طولانی آن اتفاق نظر دارند. اگر طبق دفترچه راهنما از این وسیله استفاده کنید. تا سال‌های سال بدون هیچ مشکلی برایتان کار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: نکاتی که در استفاده از ماشین لباسشویی باید بدانید

ماشین لباسشویی کرال ساخت کجاست ؟

لوازم خانگی کـرال (coral) یکی از زیرمجموعه های اصلی گروه پاکشوماست. این شرکت در زمینه تولید ماشین لباسشویی و سایر محصولات از جمله جاروبرقی، ماشین ظرفشویی، یخچال و فریزر و … فعالیت دارد. اگر میخواهید بدانید ماشین لباسشویی کرال ساخت کجاست باید بگوییم که این محصول ایرانی با همکاری شرکـت ها و موسسات تولیدی و طراحی لوازم خانگی کره جنوبی (South Korean) تولید می‌شود.

معنی کلمات روی ماشین لباسشویی کرال

برای اینکه بتوانید به صورت صحیح از از ماشین خود استفاده کنید باید در درجه اول معنی کلمات روی ماشین لباسشویی کرال را بدانید و در درجه دوم با کلیدها و برنامه‌های این ماشین لباسشویی آشنا شوید. برنامه‌های شستشوی متنوعی در این ماشین لباسشویی وجود دارد که کمک می‌کند به لباس‌های شما از هر جنسی هیچ آسیبی وارد نشود. در ادامه معنی برخی ازکلمات روی ماشین لباسشویی کرال را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

  • برنامه synthetic لباسشویی کرال: این برنامه برای شستشوی لباس‌های معمولی استفاده می‌شود.
  • برنامه duvet لباسشویی کرال: این برنامه مخصوص شستشوی لباس‌هایی از جنس مخمل است.
  • برنامه easy care لباسشویی کرال: این برنامه ضد چروک و مخصوص اتوکشی آسان است.
  • برنامه cotton لباسشویی کرال: این برنامه مخصوص لباس‌های کتان و پنبه‌ای است.
  • برنامه hand wash لباسشویی کرال: برای لباس‌های ظریف که بهتر است با دست شسته شود، استفاده می‌شود.
  • برنامه rinse + لباسشویی کرال: این برنامه برای یک بار آبکشی اضافه استفاده می‌شود.
  • برنامه soak لباسشویی کرال: این برنامه برای انتخاب زمان اضافه برای لباس‌های کثیف‌تر استفاده می‌شود.
  • برنامه refresh لباسشویی کرال: این برنامه برای شستشو با بخار استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که در این حالت فقط سه تکه لباس می‌توان در ماشین انداخت.
  • برنامه skin care لباسشویی کرال: این برنامه فقط برای لباس‌هایی استفاده می‌شود که مستقیما با پوست در ارتباط هستند.
  • برنامه black care لباسشویی کرال: این برنامه برای شستشوی لباس‌های مشکی استفاده می‌شود.
  • برنامه blanket لباسشویی کرال: این برنامه شستشو فقط برای لباس‌های ضخیم استفاده می‌شود.
  • برنامه delicate لباسشویی کرال: این برنامه برای شستشوی لباس‌های حریر استفاده می‌شود.
  • برنامه drain لباسشویی کرال: این برنامه برای تخلیه تنهای ماشین لباسشویی استفاده می‌شود.
  • برنامه rinse + spin لباسشویی کرال: از این برنامه نیز برای آبکشی و خشک کردن لباس‌ها می‌توان استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:   راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی ال‌جی

سوالات رایج درباره ماشین لباسشویی کرال

حالا که با معنی کلمات روی ماشین لباسشویی کرال آشنا شدید، خوب است با سایر موارد کارکرد این دستگاه نیز آشنایی پیدا کنید. ماشین لباسشویی کرال و تحوه کار کردن با آن سوالات رایجی وجود دارد که توسط استفاده کنندکان پرسیده می‌شود. در ادمه به برخی از این سوالات پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

چگونه ماشین لباسشویی کرال را ریست کنیم؟

یکی از قسمت های مهم در نحوه استفاده از ماشین لباسشویی کرال، ریست کردن است. برای ریست کردن دستگاه می‌توانید از دستورالعمل زیر استفاده کنید.

  1. دستگاه را خاموش نمایید.
  2. آن را روی برنامه کتان روشن کنید.
  3. پس از اینکه دستگاه روشن شد بلافاصله دکمه Spin speed را فشار دهید و رها کنید و پس از آن دکمه function را بزنید و رها کنید.
  4. این عمل را مجدد پست سر هم تکرار نمایید تا کلمه to1 روی نمایشگر نشان داده شود.
  5. سپس دکمه water level را فشار دهید و  تا کلمه to2 نشان داده شود.
  6. در مرحله بعد دکمه استارت را بزنید و در این مرحله باید کلمه ELT روی نمایشگر ظاهر شود.
  7. برای اینکه خطاهای درون حافظه نشان داده شود دوباره باید کلید استارت را فشار دهید. برای حذف این خطاها نیز باید از کلید TEMP استفاده کنید. این دکمه را باید حدود پنج ثانیه نگه دارید تا روی نمایشگر کلمه EOD ظاهر شود.
  8. در مرحله آخر لباسشویی را خاموش کنید. ریست ماشین انجام شده است.

چگونه به برنامه زمان شستشو تاخیر دهیم؟

یکی از نکات مهم در طرز استفاده از ماشین لباسشویی کرال تغییر زمان شستشو است. اگر قصد دارید زمان برنامه شستشو را تغییر دهید، قبل از اینکه برنامه‌ای را آغاز کنید باید این کار انجام شود. با استفاده از دکمه تاخیر زمان برنامه ماشین لباسشویی را می‌توانید بین یک تا ۲۴ ساعت تاخیر بیاندازید و پس از این مدت دوباره کار را از سر بگیرید. زمان شستشو را به روش زیر تاخیر بیاندازید:

  1. ابتدا برنامه شستشوی مورد نظرتان را انتخاب کنید.
  2. سپس دکمه Delay را فشار دهید و برنامه تاخیر زمان شستشو را انتخاب کنید.
  3. در مماشین لباسشویی کرایل یکی از انواع لباسشویی‌های موجود در بازار است که به دلیل قیمت نسبتا مناسبش، توانسته طرفداران زیادی را برای خود دست و پا کند. این مدل از ماشین لباسشویی انواع متنوعی دارد اما معمولا همه مدل‌‌ها دارای درب رو به جلو هستند و سرعت چرخش موتورشان نیز ۱۲۰۰ دور در دقیقه است. همچنین در اکثر مدل‌های لباسشویی کرال توضیحات صفحه نمایش به صورت LED است.رحله بعدی دکمه start/puse را فشار دهید.
  4. ماشین لباسشویی شمارش معکوسش را شروع می‌کند و سپس از به اتمام رسیدن زمان تایین شده شستشو آغاز می‌شود.

کدهای اخطار ماشین لباسشویی کرال کدام است؟

در طول استفاده از ماشین لباسشویی کرال ممکن است با چند کد اخطار رو به رو شوید که هر کدام معنای خاصی دارند. عدم توجه به این کدها می‌تواند ماشین لباسشویی شما را با مشکلات جدی رو به رو کند. در ادامه به معرفی کدهای اخطار در ماشین لباسشویی کرال که روی مانیتور نمایش داده می‌شوند؛ خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

  1. EXX: دلیل مشخصی که شما بتوانید در خانه آن را حل کنید ندارد و در صورت دیدن این اخطار باید به تعمیرکار معتبر و یا نمایندگی تماس بگیرید.
  2. E21: دلیل این اخطار در معنی کلمات روی ماشین لباسشویی کرال یعنی طولانی شدن زمان تخلیه است. حالا برای رفع آن باید این مساله را چک کنید که پمپ تخلیه دچار مشکل نشده باشد.
  3. E10: دلیلش طولانی شدن زمان آب گیری است. برای رفع این مشکل باید شلنگ ورودی، شیر آب، فشار آب و فیلتر را چک نمایید.
  4. E30: این اخطار نشان می‌دهد که درب بسته نشده است. برای رفع مشکل هم طبیعتا باید درب را چک کنید که درست بسته شده است یا و یا ممکن است لباسی زیر آن گیر کرده باشد.

این موارد کدهایی بود که روی صفحه نمایش نشان داده می‌شود برخی از اخطار را نیز صفحه نمایش به صورت مستقیم نشان نمی‌دهد و باید به علائم بیشتری توجه کنید تا متوجه آنها شوید. در ادامه به برخی از این مشکلات اشاره خواهیم کرد.

  1. مشکل قفل درب: اگر بر روی صفحه نمایشگر وضعیت ۹۰ درجه، ۶۰ درجه و ۴۰ درجه خاموش بود و فقط حالت سرد روشن بود باید به وجود مشکل قفل درب شک کنید. برای حل این مشکل نیز درب را چک کنید و ببینید به خوبی بسته شده است یا نه پس از چک کردن دوباره دستگاه را روشن کنید. اگر مشکل حل نشد باید به تعمیر کار مراجعه نمایید.
  2. مشکل تزریق آب: اگر در صفحه نمایشگر فقط حالت سرد و ۶۰ درجه روشن بود احتمالا مشکل تزریق آب وجود دارد. برای رفع این مشکل باید فیلتر آب، جریال آب و شکلنگ را چک نمایید.
  3. مشکل تخلیه: برای نحوه استفاده از ماشین لباسشویی کرال باید مشکل تخلیه ررا هم بدانیدد. دددر این مورد فقط حالت ۶۰ درجه خاموش است و برای رفع آن باید شلنگ تخلیه را تمیز کنید.

نکات مهم هنگام کار با ماشین لباسشویی کرال

برای طرز استفاده از ماشین لباسشویی کرال چند نکته مهم وجود دارد که عبارتند از:

  • لباس‌ها به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. مثلا لباس‌های سفید، لباس‌های رنگی، لباس‌ها کتان، لباس‌های ضخیم، لباس‌های ظریف و… برای شستن هر کدام از این لباس‌ها باید با برنامه مخصوص به خودشان را انتخاب کنید. بنابراین به هیچ عنوان دسته‌های مختلف لباس را با هم درون لباسشویی نریزید.
  • نوع و میزان شوینده‌ای که باید برای لباس استفاده نمایید بستگی به نوع و میزان لباس دارد. بنابراین سعی کنید هوشمندانه و درست شوینده خود را انتخاب نمایید.
  • اگر برای اولین بار است که می‌خواهید از ماشین لباسشویی کرال استفاده کنید ابتدا مطمئن شوید، اتصالات برقی و آبی به درستی انجام شده باشد. سپس ماشین را بک بار در بالاترین حرارت خود در برنامه کتان به کار بیاندازید تا تمام ذرات ریز به جا مانده از تولید و تمام آلودگی‌ها تمیز شود.
  • ماشین لباسشویی کرال دارای سیستم صوتی (بیزر ) که به هیچ عنوان امکان قطع آن وجود ندارد. این سیستم در پایان هر سیکل و در صورت وجود مشکل در ماشین به صدا در می‌آید.
  • در صورتی که ماشین در حال کار باشد و شما دکمه مدور را برای انجام یک برنامه دیگر بپیچانید، برنامه جدید اجرا نخواهد شد.
  • ماشین لباسشویی خود را از چند وقت یک بار تمیز کنید تا هیچگونه آلودگی و مشکلی برای ماشین و لباس‌هایتان پیش نیاید.

نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی کرال

یکی از موارد مهم در طرز استفاده از ماشین لباسشویی کرال شستشو و تمیز کردن دستگاه است. برای اینکه عمر ماشین لباسشویی‌تان بیشتر شود و بهتر برایتان کار کند باید هر از چند گاهی آن را تمیز کنید اما قبل از اینکه این کار را انجام دهید باید ماشین لباسشویی را از برق بکشید. از آنجایی که معمولا آبی که به عنوان آب شهری از آن استفاده می‌نماییم و به لباسشویی هم وصل می‌کنیم، حاوی آهک است، رسوب گرفتن ماشین لباسشویی امری طبیعی محسوب می‌شود. برای رفع این مشکل بهتر است هر چند وقت یک بار از پودر سخت‌گیر آب در ماشین خود استفاده نمایید. روش‌های خانگی زیادی مانند استفاده از سرکه وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان داخل ماشین لباسشویی را تمیز نمود.

برای تمیز کردن سطح خارجی ماشین لباسشویی نیز باید از آب و صابون استفاده کنید و بعد تمیز کاری نیز سریعا آن را خشک نمایید. کشوی پودر شوینده و افزودنی‌های دیگر را نیز باید مرتب تمیز نمایید. این بخش را می‌توانید زیر فشار آب بشویید و پس برای تمیز کردن گوشه‌ها نیز از یک مسواک استفاده نمایید. در نهایت و پس از انجام تمام این کارها، برنامه آبکشی را بدون اینکه هیچگونه لباسی داخل ماشین لباسشویی وجود داشته باشد فعال کنید. پمپ تخلیه و فیلترهای ورودی آب موارد دیگری است که هر از چند گاهی باید تمیز شوند. فقط نکته‌ای که باید بدان توجه داشته باشید این است که به هیچ عنوان هنگام اجرای یک برنامه به سراغ پمپ تخلیه نروید. با این کار ممکن است هم به خودتان و هم به ماشین لباسشویی آسیب بزنید.

کلام آخر

در مطلب طرز استفاده از ماشین لباسشویی کرال هه چیز را درباره این ماشین لباسشویی که در ایران مونتاژ می‌شود. بررسی کردیم. کرال برند پرطرفداری است و دلایل زیادی نیز برای این محبوبیت وجود دارد. برای مثال می‌توان به قیمت نسبتا مناسب و کیفیت نسبتا خوب این ماشین لباسشویی اشاره کرد. در هر حال اگر به دنبال یک ماشین لباسشویی با کیفیت می‌گردید اما نمی‌توانید به اندازه برندهایی مانند ال جی هزینه کنید، کرال گزینه مناسبی برای شماست.

اگر نکته دیگری درباره نحوه استفاده یا معنی کلمات روی ماشین لباسشویی کرال وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با و ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3.1 / 5. تعداد آرا: 16

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

نرگس صابری
۱۴۰۰/۰۵/۳۰
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    محمد جعفری
    آوریل 28, 2022

    صفحه نمایش ماشین دکور است

    عباس
    سپتامبر 24, 2022

    سلام خدمت همه عزیزان که نظر منو میخونن ، خواستم بگم از بی کیفیت ترین برند تو بازار هست ، پولتون دور نریزید

لینک کپی شد!