تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

چطور آیفون اصلی و تقلبی را تشخیص دهیم؟

راهنمای خرید گوشی آیفون (نو و کارکرده)

راهنمای خرید
اگر قصد خرید گوشی‌های آیفون را دارید، ابتدا باید ببینید کدام یک از گوشی‌های آیفون می‌توانند نیازهای شما را برطرف کنند؟ در مطلب راهنمای خرید گوشی آیفون قصد داریم به این سؤال مهم پاسخ دهیم و گوشی‌های آیفون را از نظر قیمت، ویژگی‌ها، طراحی، مشخصات، اندازه صفحه‌ نمایش عمر باتری عملکرد کلی و سایر موارد بررسی کنیم.

تصلا – اگر قصد خرید گوشی‌های آیفون را دارید، ابتدا باید ببینید کدام یک از گوشی‌های آیفون می‌توانند نیازهای شما را برطرف کنند؟ در مطلب راهنمای خرید گوشی آیفون قصد داریم به این سؤال مهم پاسخ دهیم و گوشی‌های آیفون را از نظر قیمت، ویژگی‌ها، طراحی، مشخصات، اندازه صفحه‌ نمایش عمر باتری عملکرد کلی و سایر موارد بررسی کنیم.

تصمیم‌گیری برای خرید گوشی آیفون مناسب متناسب با نیازهای شما امر دشواری است. ابتدا باید ببینید نمایشگر با چه اندازه‌ای برای شما مناسب است به چه میزان حافظه داخلی نیاز دارید؟ در ضمن قبل از خرید این گوشی‌ها باید بدانید آیا خرید مدل‌های نسبتاً قدیمی آیفون کار درستی است؟

آیا  گوشی‌های ارزان‌قیمت‌تر آیفون مثل آیفون SE یا آیفون ۱۲ مینی نسبت به مشخصات و ویژگی‌های خود ارزش خرید را دارند؟ خرید جدیدترین و بهترین گوشی‌های آیفون یعنی آیفون ۱۲ پرو آیفون ۱۲ پرو مکس تا چه حد با توجه به قیمت منطقی است.

در این راهنمای خرید گوشی اپل فصد داریم هر آنچه باید در مورد خرید گوشی آیفون نو بدانید را مطرح و نکات مهم در خرید گوشی دست دوم را نیز بیان کنیم و بهترین گوشی های آیفون را نیز معرفی کنیم. تا در هنگام خرید گوشی نو و گوشی دست اپل هم بتوانید با آگاهی بیشتری تصمیم بگیرید. پس با سایت اخبار لوازم خانگی تصلا همراه باشید.

آنچه در ادامه خواهید خواند:

  • راهنمای خرید گوشی آیفون
  • آشنایی کلی با قابلیت‌ها و ویژگی‌های شاخص گوشی‌های  آیفون
  • معایب استفاده از گوشی اپل در ایران
  • آشنایی با بهترین گوشی‌های آیفون
  • نکات مهم در خرید گوشی اپل دست دوم.

راهنمای خرید گوشی اپل

برای پرداختن به راهنمای خرید گوشی آیفون ، خوب است نکاتی را در این مورد بیان کنیم.اگرچه آیفون ۱۳ تا چند ماه دیگر رونمایی و عرضه می‌شود و آیفون جدید پیشرفت‌های قابل‌توجهی نسبت به مدل قبلی خود پیدا کرده است، اما تا عرضه آیفون جدید مدت‌زمان زیادی باقی‌مانده است و اگر نمی‌توانید تا آن زمان منتظر بمانید، می‌توانید گوشی‌های خانواده آیفون ۱۲ را با خیال راحت بخرید

چه اندازه نمایشگری برای شما مناسب است؟

یکی از نکات مهم در راهنمای خرید گوشی اپل تصمیم‌گیری در مورد موضوع این امر دشواری است. ۷ مدل مختلف آیفون دارای نمایشگرهایی با ۴ اندازه متفاوت هستند که به شرح زیر هستند:

  • آیفون ۱۲ پرو مکس: ۶٫۷ اینچ
  • آیفون ۱۲ پرو: ۶٫۱ اینچ
  • آیفون  ۱۲ : ۶٫۱ اینچ
  • آیفون ۱۲ مینی: ۵٫۴ اینچ
  • آیفون ۱۱ : ۶٫۱ اینچ
  • آیفون ۱۰ آر: ۶٫۱ اینچ
  • آیفون SE 2020: 4.7 اینچ

اندازه صفحه‌نمایش موضوعی سلیقه‌ای است؛ مسلماً هرچقدر نمایشگر بزرگ‌تر باشد، بازی کردن و تماشای فیلم در گوشی لذت‌بخش‌تر خواهد بود؛ اما از سوی دیگر اگر می‌خواهید گوشی آیفون با نمایشگر بزرگ را انتخاب کنید، باید قیمت بیشتری را بپردازید و گوشی بزرگ‌تری را انتخاب کنید یا اگر نمی‌خواهید پول بیشتری برای آیفون‌های جدید پرداخت کنید و یا توانایی خرید این گوشی‌ها را ندارید، باید به فکر خرید گوشی‌های قدیمی‌تر مانند آیفون ۱۰ آر باشید.

اگر به گوشی‌های آیفون با نمایشگرهای بزرگ علاقه‌ای ندارید و دوست دارید گوشی کوچک و خوش‌دستی داشته باشیم، خرید آیفون SE 2020 را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اپل از سال ۲۰۱۶ تولید سری گوشی‌های آیفون SE را متوقف کرد. اما خوشبختانه با تولید و عرضه آیفون SE 2020 بار دیگر علاقه‌مندان به گوشی‌های کوچک آیفون را خوشحال کرد؛ البته اندازه نمایشگر این گوشی نسبت به سایر گوشی‌های سری آیفون SE کمی بزرگ‌تر است؛ اما واقعاً ارزش خرید دارد.

چنانچه واقعاً نمی‌دانید چه اندازه نمایشگری برای شما مناسب است، حتماً توصیه می‌کنیم حضوری به فروشگاه‌های آیفون مراجعه کنید و گوشی‌های مختلف را از نزدیک ببینید تا به‌راحتی بتوانید تصمیم خود را بگیرید.

در مورد کیفیت نمایشگر نیز باید بگوییم درصورتی‌که می‌خواهید گوشی آیفونی با نمایشگر بی‌نقص داشته باشید. توصیه می‌کنیم یکی از گوشی‌های آیفون ۱۱ پرو، آیفون ۱۱ پرو مکس یا یکی از گوشی‌های خانواده آیفون ۱۲ را انتخاب کنید.

این گوشی‌ها دارای نمایشگر اولد هستند که در ایجاد کنتراست بالا و نمایش رنگ مشکی به‌صورت عمیق و غنی عملکرد بسیار خوبی دارند و رنگ‌ها را با غنای بسیار بالا نمایش می‌دهند.

در ضمن در نمایشگر این گوشی‌ها از فناوری‌های + HDR 10 و دالبی ویژن استفاده شده است که باعث می‌شود نمایشگر روشنایی بیشتری داشته باشد و بتوانند طیف گسترده‌تری از رنگ‌ها را نمایش دهد.

در این نمایشگرها تصاویری که از این فناوری‌ها پشتیبانی می‌کنند، با وضوح بالایی نمایش داده می‌شود و قسمت‌های روشن تصویر را کاملاً روشن و قسمت‌های تیره آن را کاملاً تیره می‌بینیم.

در ضمن نمایشگرهای این گوشی‌ها از فناوری True tunes هم پشتیبانی می‌کنند که باعث می‌شود روشنایی و دمای رنگ نمایشگر متناسب با نور محیط اطراف گوشی به‌صورت خودکار تنظیم شود؛ البته این ویژگی در نمایشگرهای گوشی‌های آیفون ۸ به بعد وجود دارد.

یکی از معایب گوشی‌های نمایشگرهای جدید آیفون به‌سختی می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد، وجود نمایشگرهای ۶۰ هرتزی در این گوشی‌ها است؛ درحالی‌که امروزه برندهایی مثل شیائومی و برندهای زیرمجموعه آن، سامسونگ و هواوی در تعداد قابل‌توجهی از گوشی‌های جدید خود (حتی گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی) از نمایشگرهای ۹۰، ۱۲۰ و ۱۴۴ هرتز استفاده کرده‌اند.

 چنین نمایشگرهایی عملکرد کامل روانی دارند و تصاویر دارای حرکت سریع را کاملاً روان و بدون تاری یا دنباله‌دار شدن نمایش می‌دهند.

در ضمن این نمایشگرها در هنگام اسکرول سریع در منوها یا صفحات وب نیز عملکرد روانی دارند. در ضمن این نمایشگرها به لمس شما نیز با سرعت بالایی واکنش نشان می‌دهند که باعث می‌شود در هنگام کار با آن‌ها واقعاً لذت ببرید و در هنگام بازی هم عملکرد سریع داشته باشید و بتوانید بازی را به‌خوبی کنترل کنید؛ هرچقدر نرخ بالاتر باشد، تصاویر در حال نمایش در نمایشگر زودتر تغییر می‌کنند و سریع‌تر به‌روز می‌شوند؛ به‌عنوان‌مثال در نمایشگری با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز، تصاویر در حال نمایش در آن در هر ثانیه ۱۲۰ بار به‌روزرسانی می‌شوند.

البته نرخ رفرش ۶۰ هرتز نیز در حال حاضر کاملاً کافی است در هنگام کار کردن با این نمایشگرها هم می‌توانید از عملکرد روان آن‌ها لذت ببرید و هیچ مشکلی با آن‌ها نخواهید داشت؛ اما به هر حال برخورداری نمایشگر از نرخ رفرش بالا ویژگی آینده‌نگرانه‌ای محسوب می‌شود.

البته بسیاری از افراد در زمان کنونی به دو دلیل نمایشگرهای ۶۰ هرتز را به نمایشگرهایی با نرخ رفرش بالاتر ترجیح می‌دهند؛ نخستین دلیل مصرف کمتر این نمایشگرها است البته برخی از گوشی‌های مجهز به نمایشگر با نرخ رفرش بالاتر از ۶۰ هرتز دارای قابلیتی تحت عنوان نرخ رفرش متغیر یا Variable Refresh Rate یا VRR هستند که باعث می‌شود نرخ رفرش نمایشگر متناسب با محتوای در حال نمایش آن تغییر کند.

به‌عنوان‌مثال زمانی که  متن یا تصویر یا محتوای با حرکت بسیار کم در حال نمایش در نمایشگر باشد، نرخ رفرش تا ۶۰ نرخ و حتی در مواردی تا ۳۰ یا حتی ۱۰ هرتز کاهش می‌یابد و زمانی که کاربر در حال اسکرول سریع باشد یا نمایشگر در حال نمایش بازی‌ها، فیلم‌ها و تصاویر دارای حرکت سریع باشد، نرخ رفرش به‌صورت خودکار افزایش می‌یابد و به بالاترین حد ممکن می‌رسد.

وجود این قابلیت هم باعث می‌شود مصرف نمایشگر به بهترین شکل ممکن بهینه شود و هم عملکرد کاملاً روانی داشته باشند. در ضمن اجرای هیچ‌یک از بازی‌ها یا نمایش هیچ‌یک از فیلم‌ها مستلزم استفاده از نمایشگر ۶۰ هرتز نیستند و تقریباً تمام بازی‌ها به‌جز تعداد معدودی از آن‌ها تنها قابلیت نمایش با نرخ رفرش ۶۰ هرتز را دارند

لازم به توضیح است تمام گوشی‌های آیفون از ابتدا تاکنون مجهز به نمایشگر رتینا هستند که تراکم پیکسلی آن‌ها (تعداد پیکسل‌های موجود در هر اینچ از نمایشگر) نسبت به نمایشگرهای معمولی بیشتر است و محتوای در حال نمایش آن‌ها با وضوح بیشتری نمایش داده می‌شوند؛ مخصوصاً متون که وضوح آن‌ها اهمیت بالایی دارد و اگر وضوح بالایی داشته باشند، چشم‌های‌تان در هنگام مطالعه آن‌ها کمتر خسته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: گوشی هواوی یا شیائومی؟ کدام را بخریم؟

چه میزان حافظه داخلی برای شما مناسب است؟

یکی دیگر از نکات مهم در راهنمای خرید گوشی آیفون توجه به ظرفیت حافظه است. هر یک از گوشی‌های آیفون در چند نسخه با حافظه داخلی مختلف عرضه می‌شوند؛  بنابراین کاربران در این زمینه حق انتخاب دارند؛ البته به دلیل اینکه گوشی‌های آیفون از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کنند و امکان ارتقای حافظه داخلی آن‌ها وجود ندارد، توصیه می کنیم تا جایی گه جیبتان به شما اجازه می‌دهد، گوشی‌های دارای حافظه‌های داخلی بالاتر را بخرید.

امروزه حداقل حافظه گوشی‌های آیفون ۶۴ گیگابایت است. گوشی‌های آیفون با حافظه‌های ۶۴، ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی عرضه می‌شوند؛ البته همان حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی برای بسیاری از کاربران کافی است.

چه میزان حافظه رم برای شما مناسب است؟

رم هم یک معیار مهم در راهنمای خرید گوشی اپل است. هرچقدر رم گوشی بیشتر باشد، می‌توانید اپلیکیشن‌های بیشتری را به‌صورت هم‌زمان اجرا کنید و گوشی در زمینه مولتی تسکینگ عملکرد بهتری خواهد داشت.

اگر رم گوشی‌تان بیشتر باشد، می‌توانید بدون اینکه مجبور باشید اپلیکیشن‌های مختلف را ببندید، بدون هیچ مشکلی از عملکرد روان و سریع گوشی لذت ببرید و بازی‌های حجیم را بدون هیچ‌گونه مشکلی روی آن اجرا کنید.

حداکثر رم مورداستفاده در گوشی‌های آیفون ۶ گیگابایت است. درحالی‌که در برخی از گوشی‌های اندرویدی رده‌بالا از رم‌های ۸، ۱۲ و حتی ۱۶ گیگابایتی هم استفاده شده است و این موضوع ممکن است شما را در مورد خرید گوشی‌های آیفون مردد کند؛ اما باید بدانید سیستم‌عامل گوشی‌های آیفون یعنی iOS برای مصرف رم به بهترین شکل ممکن بهینه‌سازی شده و مانند اندروید فضای قابل‌توجهی از رم گوشی را اشغال نمی‌کند.

بنابراین اصلاً نباید نگران حافظه کم و مورداستفاده در گوشی‌های آیفون نسبت به حافظه رم مورداستفاده در گوشی‌های اندرویدی باشید و حتی گوشی‌های آیفون دارای رم ۴ گیگابایتی نیز عملکرد کامل روانی دارند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ نکته کلیدی در انتخاب بهترین گوشی موبایل

پردازنده مناسب شما چه پردازنده‌ای است؟

آیا به پردازنده توجه دارید؟ چقدر سرعت گوشی برایتان مهم است؟ یک نکته مهم در راهنمای خرید گوشی آیفون توجه به پردازنده یا CPU گوشی است. تمام گوشی‌های آیفون دارای پردازنده‌های قدرتمند هستند و از این بابت اصلاً نباید نگران باشید. اگر تنها برای انجام کارهای روزمره و استفاده از اپلیکیشن‌های ساده از گوشی استفاده می‌کنید، همان گوشی‌های نسبت قدیمی آیفون می‌تواند کاملاً برای شما مناسب باشد.

اما اگر می‌خواهید گوشی سرعت بالایی داشته باشد و به روان بودن گوشی اهمیت زیادی می‌دهید و دوست دارید جدیدترین بازی‌های سنگین iOS با گرافیک بالا را به‌راحتی روی گوشی آیفون خود اجرا کنید و بدون لگ و تأخیر از آن‌ها لذت ببرید، توصیه می‌کنیم گوشی‌های نسبتاً جدید اپل مانند گوشی‌های خانواده آیفون ۱۰ یا ۱۱ یا ۱۲ را برای خرید انتخاب کنید.

پردازنده‌های مورداستفاده در این گوشی‌های آیفون قدرت پردازشی بسیار بالایی دارند و می‌توانند سرعت بالاتر محسوس این گوشی‌ها نسبت به گوشی‌های قدیمی‌تر را کاملاً تضمین کند.

به‌عنوان‌مثال پردازنده A14 Bionic اپل که جدیدترین پردازنده موبایل طراحی‌شده توسط اپل است و گوشی‌های خانواده آیفون ۱۲ از آن بهره‌مند هستند، طبق ادعای اپل می‌توانند سرعت جدیدترین پرچم‌داران آیفون را نسبت به گوشی‌های قدیمی‌تر به میزان ۴۰ درصد افزایش دهند و این گوشی‌ها به لطف برخورداری از جدیدترین پردازنده موبایل اپل، در زمینه پردازش گرافیکی نیز ۳۰ درصد سریع‌تر عمل می‌کند.

اپل مدعی است این پردازنده و پردازنده‌های کمی قدیمی‌تر مانند A12 و A13 و حتی پردازنده‌های قدیمی‌تر مثل A10 و A9 این برند می‌توانند بازی‌های iOS را با گرافیکی در حد گرافیک کنسول اجرا کنند.

بیشتر بخوانید: خرید بهترین گوشی موبایل براساس بودجه

راهنمای خرید گوشی آیفون و توجه به دوربین

در کل گوشی‌های آیفون دوربین‌های بسیار خوبی دارد و حتی گوشی‌های نسبتاً قدیمی این برند مانند گوشی‌های آیفون ۷ و ۸ و آیفون‌های ۶ و ۵ دوربین‌های بسیار با کیفیتی دارند. دوربین‌های نسخه‌های مختلف گوشی‌های آیفون ۱۰ به بعد دارای قابلیت‌های ویژه‌ای مثل لنزهای تله فوتو، لنز فوق عریض یا اولترا واید، و لرزشگیر اپتیکال هستند که باعث می‌شوند دوربین این گوشی‌ها عملکرد بی‌نقصی داشته باشند.

وجود لنز تله فوتو در این گوشی‌ها باعث می‌شود با استفاده از آن‌ها بتوانید با کمک قابلیت زوم اپتیکال به‌راحتی از سوژه‌های موردنظرتان تصاویر زوم شده بسیار باکیفیت بدون افت بگیرید و دیگر شاهد از بین رفتن جزئیات در تصاویر زوم شده نباشید.

لنز فوق عریض یا اولترا واید به شما کمک می‌کند بتوانید تصاویری با زوایای گسترده‌تر بگیرید و از چشم‌اندازهای گسترده تصاویر شگفت‌انگیزی بگیرید و یا هنگام عکاسی از جمع‌هایی که افراد زیادی در آن‌ها حضور دارند، افراد بیشتری را در قاب جا دهید و با دردسر کمتری عکاسی کنید.

طبق راهنمای خرید گوشی آیفون لرزش‌گیر اپتیکال هم از تار شدن عکس و یا لرزش در ویدیو به دلیل لرزش دست کاربر تا حدود زیادی جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود تصاویر ویدیو تا جای ممکن واضح و بدون تاری یا لرزش ثبت شوند.

یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص دوربین‌های گوشی‌های جدید آیفون برخورداری از حسگر تشخیص عمق سه‌بعدی ToF است که باعث می‌شود دوربین بتواند در هنگام گرفتن تصاویر پرتره پس‌زمینه تصویر را به‌خوبی تشخیص دهد و آن را از سوژه اصلی تصویر جدا و تار کند تا سوژه اصلی تصویر که افراد و چهره آن‌ها است، به‌خوبی مشخص شود و در مرکز توجه قرار گیرد و شاهد به‌هم‌ریختگی‌های ناخوشایند در مرز بین سوژه اصلی تصویر و پس‌زمینه آن نباشیم (مثل محو تار شدن بخشی از موهای فرد یا آستین و دست او).

در ضمن گوشی‌های جدید آیفون نیز مانند بسیاری از گوشی‌های رده‌بالا و میان‌رده برندهای دیگر که در پنج شش سال اخیر عرضه‌اند، توانایی عکاسی HDR و فیلم‌برداری ۴K را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند.

در تصاویر HDR شاهد کنتراست بسیار خوبی هستیم و روشن‌ترین نقاط تصویر کاملا روشن و تیره‌ترین نقاط آن‌ها کاملاً تیره نمایش داده می‌شود. همچنین آیفون ۱۲ پرو مکس امکان فیلم‌برداری دالبی ویژن را فراهم کرده است تا فیلم‌برداری با این گوشی با بالاترین کیفیت ممکن انجام شود و شاهد جزئیات فراوان با وضوح بسیار بالا در این فیلم‌ها باشیم و رنگ‌ها نیز کاملاً زنده، طبیعی و نزدیک به واقعیت باشند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین پاوربانک + لیست قیمت

چه نسخه‌ای از سیستم‌عامل iOS برای شما مناسب است؟

مطابق با راهنمای خرید گوشی اپل باید سیستم عامل را هم درنظر داشته باشید. تمام نسخه‌های سیستم‌عامل iOS امنیت بالا و عملکرد روانی دارد و باعث می‌شوند سال‌ها بتوانید بدون هیچ‌گونه مشکلی گوشی آیفون خود استفاده کنید؛ اما مسلماً نسخه‌های جدید این سیستم‌عامل امکان بهره‌مندی از قابلیت‌های بالقوه اختصاصی آن را بیشتر فراهم می‌کنند و با استفاده از آن‌ها می‌توانید از ویژگی استفاده از قابلیت‌های سفارشی‌سازی شده، انتقال راحت‌تر داده‌ها روی فضای ابری مختصر اپل یعنی iCould همچنین رابط کاربری جذاب و کاربرپسند و تغییرات گسترده در اپلیکیشن‌ها بهره‌مند شوید.

جالب است بدانید که جدیدترین نسخه‌های عامل iOS برخلاف اندروید برای گوشی‌های قدیمی نیز عرضه می‌شود؛ به‌عنوان‌مثال iOS 15 که جدیدترین نسخه این سیستم‌عامل محسوب می‌شود و در سال میلادی جاری منتشر شده است، برای آیفون ۶ اس که در سال ۲۰۱۵ معرفی و روانه بازار شده است، نیز قابل‌استفاده است.

بنابراین برای استفاده از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اختصاصی گوشی‌های آیفون حتماً لازم نیست جدیدترین گوشی آیفون را بخرید و این موضوع مزیت بسیار خوبی برای گوشی‌های آیفون محسوب می‌شود؛ زیرا جدیدترین نسخه‌های رسمی اندروید تنها برای گوشی‌هایی که یک یا دو سال قبل وارد بازار شده‌اند، منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: خرید تبلت با یک راهنمای ساده + لیست قیمت

گوشی های آیفون تا چه میزان ضد آب هستند؟

مطابق با راهنمای خرید گوشی آیفون باید به ضدآب بودن گوشی هم گاهی توجه کنید. البته اگر عادت دارید حتی در هنگام شنا و استخر هم گوشی همراهتان باشد، حتماً باید گوشی ضد آب داشته باشید. درصورتی‌که دوست دارید گوشی‌تان ضد آب باشد باید گوشی آیفون ۷ یا مدل‌های بالاتر را بخرید.

گوشی‌های ضد آب آیفون دارای دو استاندارد IP67 و IP68 هستند. گوشی‌های دارای هر دو نوع استاندارد کاملاً در برابر گردوغبار مقاوم هستند؛ گوشی‌های IP 67 می‌توانند در هنگام غوطه‌ور شدن در آب تا عمق یک متری به مدت ۳۰ دقیقه در برابر آب مقاومت کنند؛ اما گوشی‌های IP 68 می‌توانند تا عمق ۱٫۵ متری هم در برابر آب مقاومت کند

اگر فکر می‌کنید استاندارد IP 67 برای شما کافی است، آیفون ۷ هم می‌تواند برای شما کافی باشد؛ اما اگر به فکر خرید گوشی آیفون IP68 هستید، باید گوشی‌های آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس و مدل‌های بعد از آن را برای خرید انتخاب کنید.

البته باید این نکته را بدانید که چه گوشی‌های ضد آب آیفون و چه گوشی‌های ضد آب سایر برندها تنها در برابر آب شیرین مقاوم هستند و در صورت فرورفتن در آب شور، آسیب می‌بینند. این گوشی ها در برابر فشار بالای آب هم ضد آب هستند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین انواع کارت حافظه

کدام گوشی آیفون از اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کند؟

براساس راهنمای خرید گوشی آیفون اگر می‌خواهید گوشی‌تان از اینترنت ۵G پشتیبانی کند، به‌جز خرید گوشی‌های خانواده آیفون ۱۲ گزینه دیگری ندارید. زیرا این گوشی‌ها نخستین گوشی‌های ۵G آیفون هستند. بنابراین در حال حاضر برای داشتن یک گوشی ۵G آیفون باید پول زیادی پرداخت کنید.

البته در حال حاضر اینترنت ۵G به‌صورت بسیار محدود در ایران راه‌اندازی شده و تنها ساکنان شهرهای تهران، مشهد، شیراز و کیش می‌توانند از نسل پنجم اینترنت استفاده کنند و آینده اینترنت ۵G در ایران مشخص نیست.

از سوی دیگر طبق راهنمای خرید گوشی اپل باید این نکته را هم بدانید که استفاده از اینترنت ۵G مصرف باتری گوشی را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد؛ البته گوشی‌های ۵G اپل همچون گوشی‌های ۵G سایر برندها از فناوری وای فای ۶ نیز پشتیبانی می‌کنند که هم تضمین‌کننده سرعت بالای وای‌فای است و هم توانایی دریافت بهتر امواج وای‌فای از مودنم توسط گوشی در فواصل دور از مودم را تقویت می‌کند.

درضمن وای فای ۶ از هر دو فرکانس ۲٫۴ و ۵ گیگاهرتزی نیز پشتیبانی می‌کند که گوشی با مودم‌های مختلف کاملا سازگار باشد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین گوشی های سامسونگ 

کدام یک از گوشی‌های آیفون مقاومت بیشتری دارند؟

مقاومت محصول هم یک نکته مهم در راهنمای خرید گوشی آیفون است. در کل تمام گوشی‌های آیفون دارای مقاومت مناسبی هستند و مقاومت کلی آن‌ها در برابر ضربه و سقوط از ارتفاع نسبت به گوشی‌های اندرویدی بهتر است؛ اما اگر می‌خواهید مقاوم‌ترین گوشی آیفون را بخرید، باید به فکر خرید آیفون ۱۲ پرو مکس باشید.

نمایشگر این گوشی که حساس‌ترین قسمت هر گوشی هوشمندی محسوب می‌شود، دارای پوشش سرامیکی جدیدی است که از تمام محافظ‌های شیشه‌ای نمایشگر گوشی‌ها که تاکنون ساخته شده‌اند، مقاومت بیشتری دارد و مقاومت نمایشگر آیفون ۱۲ پرو مکس به لطف برخورداری از این محافظ سرامیکی در برابر سقوط از ارتفاع چهار برابر شده است. درضمن پشت این گوشی با پوشش سرامیکی پوشانده شده است.

بیشتر بخوانید: گوشی گوگل پیکسل چه امکانانی دارد؟

آیا گوشی‌های مینی آیفون ارزش خرید دارند؟

اگر اندازه نمایشگر برایتان اهمیتی ندارد، گوشی‌های آیفون این گزینه کاملاً مناسبی برای شما محسوب می‌شوند و می‌توانند جایگزین بسیار خوبی برای گوشی‌های بزرگتر آیفون باشند. البته ما در راهنمای خرید گوشی اپل قصد داریم به شما کمک کنیم بهترین و مناسب‌ترین محصول را خریداری کنید.

به‌عنوان‌مثال گوشی آیفون ۱۲ مینی به غیر از اندازه نمایشگر هیچ تفاوتی با آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو مکس ندارد؛ البته عمر باتری این گوشی هم به ترتیب ۲ و ۵ ساعت از عمر باتری گوشی‌های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو مکس کمتر است.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این اگرچه ممکن است اندازه نمایشگر این گوشی‌ها کوچک به نظر برسد؛ اما  در چند سال گذشته حتی گوشی‌های پرچم‌دار نیز با نمایشگری با همین اندازه عرضه می‌شدند.

آیا گوشی‌های قدیمی آیفون ارزش خرید دارند؟

همان‌طور که قبلاً گفتیم سخت‌افزار و نرم‌افزار گوشی‌های آیفون کاملاً با یکدیگر هماهنگ هستند و این گوشی‌ها سال‌ها می‌توانند عملکرد روان  و سریع خود را حفظ کنند و می‌توانید گوشی‌های قدیمی آیفون را بدون نگرانی از سرعت کم آن‌ها خریداری کنید.

جالب است بدانید که هنوز بسیاری از کاربران از گوشی‌های قدیمی آیفون مثل آیفون ۵ بدون هیچ‌گونه مشکلی استفاده می‌کنند. از سوی دیگر بسیاری از کاربران که معتقد هستند گوشی‌های آیفون کیفیت بالایی دارند، ترجیح می‌دهند به‌جای گوشی جدید اندرویدی، یکی از گوشی‌های نسبتاً قدیمی‌تر آیفون را بخرند.

معایب استفاده از گوشی‌های آیفون

همانطور که در راهنمای خرید گوشی اپل مزایا را می‌گوییم، باید معایب را هم ذکر کنیم. همه می دانیم که گوشی‌های آیفون در ایران قیمت بسیار بالایی دارند و خرید آن‌ها برای عموم مردم مقرون‌به‌صرفه نیست. درضمن در ایران خدمات پس از فروش چندان مناسبی برای این گوشی‌ها ارائه نمی‌شود و تحریم‌های آمریکا علیه ایران مشکلاتی را برای کاربران این گوشی‌ها به وجود آورده است.

به‌عنوان‌مثال خرید نرم‌افزارهای اپ استور برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر نیست وحتی درصورتی‌که حساب کاربری‌تان را با آی پی آدرس کشور دیگری ایجاد کرده باشید، امکان پرداخت پول نرم‌افزارها با پول ایران وجود ندارند.

در ضمن آپدیت نرم‌افزارهای رایگان نیز برای کاربران ایرانی غیر قابل‌استفاده است و نمی‌توانند آن‌ها را دریافت کنند. همچنین کاربران ایرانی نمی‌توانند از برخی از اپلیکیشن‌های ایرانی و اپلیکیشن‌های مالی مثل موبایل بانک‌ها روی گوشی خود استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: آنچه درباره گوشی های تاشو نمی‌دانید

نکات مهم در خرید گوشی اپل دست دوم

قیمت بالای گوشی‌های آیفون بسیاری از افراد را برای خرید گوشی اپل دست‌دوم وسوسه می‌کند. در هنگام خرید گوشی دست دوم اپل یا حتی گوشی نوی اپل باید به نکاتی که در ادامه بیان خواهیم کرد، به دقت توجه کنید تا فریب نخورید و متضرر شوید. بی‌توجهی به برخی از این نکات حتی می‌تواند به غیرقابل استفاده شدن گوشی برای شما نیز منجر شود! پس طبق راهنمای خرید گوشی آیفون دست دوم موارد زیر را درنظر داشته باشید:

انتقال مالکیت گوشی در سامانه همتا

 انتقال مالکیت گوشی در سامانه همتا یکی از نکات مهم در خرید گوشی اپل دست دوم است. در واقع شما باید از فروشنده بخواهید مالکیت گوشی را به شما انتقال دهد. در غیر این صورت زمانی که سیم‌کارت خود را در گوشی قرار می‌دهید، بعد از دو هفته سرویس‌دهی اپراتور موردنظر به گوشی متوقف می‌شود و دیگر برقراری تماس، دریافت تماس، ارسال و دریافت SMS با گوشی و استفاده از اینترنت همراه با آن امکان‌پذیر نخواهد بود. برای آشنایی با نحوه انتقال مالکیت گوشی به این صفحه مراجعه کنید.

گوشی‌های های کپی یا طرح اصلی گوشی‌های آیفون به‌وفور در بازار عرضه می‌شوند که شباهت بسیار زیادی به گوشی‌های آیفون دارند و حتی بسیاری از افراد در نگاه اول متوجه‌ های کپی این گوشی‌ها نمی‌شوند؛ اما گوشی‌های کپی و اصلی تنها ظاهر مشابه دارند.

جنس بدنه و کیفیت ساخت گوشی‌های  های کپی و همچنین کیفیت و دقت مونتاژ قطعاتی مثل پیچ‌ها و دکمه‌های فیزیکی آن‌ها اصلاً مناسب نیست و در ساخت آن‌ها از مواد کاملاً بی‌کیفیتی استفاده شده است.

در گوشی‌های های کپی قسمت‌های تشکیل‌دهنده بدنه اصلاً به‌دقت مونتاژ نشده‌اند که باعث ایجاد درز و شکاف در قسمت‌های مختلف بدنه شده است. در ضمن در گوشی‌های اصلی اپل از پیچ‌های خاص و منحصربه‌فردی استفاده شده است که تنها با پیچ‌گوشی‌های خاص باز می‌شوند؛ اما گوشی‌های های کپی فاقد این پیچ‌ها هستند.

درضمن لوگو و نوشته‌های پشت گوشی‌های کپی به‌وضوح اصل نبودن این گوشی‌ها را نشان می‌دهد. لوگوی گوشی‌های تقلبی و های کپی تورفته و سفید است؛ اما در گوشی اصلی لوگو تیره و کمی برجسته است و می‌توانید با لمس آن به‌خوبی متوجه موضوع شوید.

در گوشی‌های کپی به‌جای سیستم‌عامل iOS از اندروید استفاده شده و در این گوشی‌ها امکان استفاده از آیتیونز استور و اپ استور وجود ندارد که بزرگ‌ترین عیب آن‌ها محسوب می‌شود و چنین گوشی‌‌هایی اصلا ماهیت گوشی‌های آیفون را ندارند.

در ضمن کیفیت دوربین مورداستفاده در گوشی‌های های کپی آیفون اصلاً با دوربین گوشی‌های اصلی قابل‌مقایسه نیست و این دوربین‌ها عملکرد بسیار ضعیفی دارند. همچنین چنانچه در ابتدای فرایند روشن شدن گوشی، لوگوی اپل را مشاهده کردید، بدون شک گوشی آن تقلبی است.

همچنین شما می‌توانید با واردکردن شماره سریال درج‌شده در قسمت About phone در سایت checkcoverage.apple.com از نو و اصل بودن گوشی‌تان مطمئن شوید.

درصورتی‌که گوشی شما کاملاً و بدون مشکل باشد، پس از واردکردن شماره سریال در این سایت پیامی مبنی بر نو و آکبند بودن گوشی نمایش داده می‌شود و اطلاعات زیر را نیز می‌توانید مشاهده کنید:

  • Valid Purchase Date: وجود تیک سبز در مقابل این عبارت نشان‌دهنده پشتیبانی کامل اپل از دستگاه شما است
  • Telephone Technical Support: این عبارت نشان می‌دهد که شما می‌توانید در مدت ۹۰ روز خدمات تلفنی اپل استفاده کنید.
  • Repairs and Service Coverage: این گزینه تاریخ اتمام گارانتی دستگاه شما را نمایش می‌دهد. مدت‌زمان گارانتی هر گوشی آیفون ۳۶۴ روز است.
  • همچنین می‌توانید از طریق سامانه همتا از اصالت گوشی مطمئن شوید. برای انجام این کار ابتدا کد USSD سامانه همتا یعنی *۷۷۷۷# (از سمت راست به چپ)  را وارد و پس از انتخاب گزینه استعلام اصالت گوشی، با وارد کردن شماره IMEI از اصالت گوشی مطمئن شوید.
  • کد IMEI گوشی روی جعبه آن درج شده است درصورتی‌که به جعبه گوشی دسترسی ندارید می‌توانید با واردکردن کد *#۰۶# (از سمت راست به چپ) این کد را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: نکاتی درباره گوشی های پرچمدار سامسونگ ۲۰۲۱

کسب اطمینان از قانونی بودن گوشی

یکی دیگر از نکات مهم در خرید گوشی اپل دست دوم قانونی بودن محصول است. به بیان واضح‌تر، گوشی حتماً باید به‌صورت قانونی وارد کشور شده باشد و در سامانه همتا ثبت شده باشد. در صورتی گوشی نو باشد و کد IMEI آن در سامانه همتا ثبت نشده باشد، پس از قرار دادن سیم‌کارت در گوشی، ارائه خدمات اپراتور گوشی پس از دو هفته متوقف می‌شود.

البته در صورت خرید گوشی دارای کارت گارانتی معتبر همراه با کد فعال‌سازی که روی کارت درج شده است، اصلاً نباید نگران این موضوع باشید؛ زیرا تمام گوشی‌ها به‌صورت قانون وارد کشور شده‌اند.

برای اطمینان از اینکه بفهمید کد IMEI گوشی در سامانه همتا ثبت شده است یا نه‌تنها کافی است پس از واردکردن کد USSD مذکور، گزینه فعال‌سازی را انتخاب کنم و سپس IMEI را وارد کنید.

کسب اطمینان از عیرفعال بودن اپل آیدی صاحب قبلی گوشی

یکی از نکات مهم در راهنمای خرید گوشی آیفون غیرفعال بوددن آپل آیدی صاحب قبلی است. پس باید از صاحب قبلی آن بخواهید حتماً قبل از فروختن گوشی به شما، اپل آیدی خود را در گوشی شما فعال کرده باشد تا با مشکلی مواجه نشوید. در غیر این صورت ممکن است برای همیشه نتوانید اپل ای دی خود را روی گوشی فعال کنید.

توجه به رفرش بودن یا نبودن گوشی

یکی دیگر از نکات مهم در خرید گوشی اپل دست دوم رفرش یا ریفزبیش (refurbished) نبودن است.

گوشی رفرش به گوشی‌های گفته می‌شود که کاربران به دلیل وجود معایب جزئی در آن‌ها این گوشی‌ها را مرجوع کرده‌اند و شرکت پس از رفع ایرادات آن‌ها در مراکز تعمیر تحت نظارت خود دوباره آن‌ها را بسته‌بندی کرده و روانه بازار کرده است.

البته این گوشی‌ها تنها زمانی دوباره وارد چرخه توزیع می‌شوند که عیب آن‌ها کاملاً برطرف شده باشد و هیچ مشکلی ندارند؛ اما به هر حال گوشی تعمیری محسوب می‌شود و باید مواظب باشید به‌عنوان گوشی نو به شما فروخته نشود.

طبق راهنمای خرید گوشی اپل گوشی‌های رفرش آیفون به سه گروه A و B و C تقسیم می‌شوند، گوشی‌های رفرش A کاملاً نو به نظر می‌رسد و اصلا مشخص نیست که قبلا از آن‌ها استفاده شده و تعمیری هستند؛ گوشی‌های رفرش B کمی خط و خش دارد و آثار کوچکی از تعمیری بودن در آن‌ها دیده می‌شود؛ اما ظاهر گوشی‌های رفرش C کاملاً نشان می‌دهد این گوشی‌ها قبلاً استفاده و تعمیر شده‌اند.

اگر توانایی مالی خرید گوشی‌های کاملاً نو را ندارید، گوشی‌های رفرش (مخصوصاً گوشی‌های رفرش A) بهترین گزینه ممکن برای شما هستند و می‌توانید با خیال راحت آن‌ها را بخرید.

البته متأسفانه در ایران محل مشخصی برای خرید گوشی‌های رفرش وجود ندارد و حتی ممکن است برخی از فروشندگان سودجو این گوشی‌ها را به‌عنوان گوشی‌های کاملاً نو به شما می‌فروشند.

بیشتر بخوانید: بررسی عملکرد فنی گوشی جی پلاس

کسب اطمینان از رفرش بودن یا نبودن گوشی

شما می‌توانید با مراجعه به تنظیمات گوشی آیفون و مراجعه به بخش General و درنهایت ورود به بخش About phone از رفرش یا رفرش نبودن گوشی خود مطمئن شوید.

در این بخش در ابتدای مدل دستگاه، یکی از حروف M یا F یا N یا P نمایش داده شده است. چنانچه حرف اول M، گوشی کاملاً نو بدون مشکل است اما اگر حرف اول N باشد، یک گوشی رفرش خریده‌اید وجود حرف F هم نشان می‌دهد که گوشی رفرش است و در مرکزی تعمیر شده که تحت نظارت شرکت سازنده نبوده است.

بنابراین از خرید این دستگاه گوشی‌ها باید جداً خودداری کنید. درضمن وجود کلمه RFB نیز نشان‌دهنده بفروش بودن دستگاه است و حتماً باید چنین گوشی‌هایی را به‌عنوان دستگاه رفرش شده با قیمتی به‌مراتب کمتر از قیمت گوشی کاملاً نو بخری بخرید.

توجه به ریپک بودن یا نبودن گوشی

یکی دیگر از نکات مهم در خرید گوشی اپل دست دوم که باید به آن توجه داشته باشید؛ گوشی ریپک (repack) نشده باشد. گوشی ریپک شده به گوشی‌های گفته می‌شود که جعبه آن‌ها باز شده باشد و وسایل جانبی اصلی گوشی با وسایل تقلبی و فیک جایگزین شده باشد (واژه ریپک به معنی بسته‌بندی مجدد است).

بنابراین درصورتی‌که گوشی فاقد جعبه باشد یا پلمپ جعبه باز شده باشد یا بی‌کیفیت بودن اقلام همراه آن کاملاً مشخص باشد، از خرید آن چه به‌صورت دست‌دوم و چه به صورت نو خودداری کنید.

جعبه گوشی‌های ریپک شده و فونت و ظاهر نوشته‌های درج‌شده روی آن نیز کاملاً با جعبه گوشی‌های نو و اورجینال و نوشته‌های مندرج روی آن تفاوت دارد.

در ضمن توصیه می‌کنیم در هنگام خرید گوشی اپل درصورتی‌که به شما اجازه داده می‌شود، دستمال مرطوب روی جعبه بکشید، چنانچه نوشته‌های روی جعبه کم‌رنگ یا پاک شدند، حتماً گوشی ریپک شده است. درضمن در هنگام خرید گوشی نو تمام قسمت‌های گوشی را به‌دقت بررسی کنید تا خط و خش و جای اثرانگشت روی آن نباشد.

خرید گوشی از مراکز معتبر

یکی دیگر از نکات مهم در خرید گوشی اپل دست دوم  خرید گوشی‌های آیفون نو از نمایندگی‌های است که دارای مجوز از سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور باشند.

البته این نمایندگی‌ها نیز نمایندگی رسمی اپل نیستند و تنها به‌عنوان واردکننده‌های مورداعتماد توسط سازمان مذکور تأیید شده‌اند.

اپل هیچ‌گونه نمایندگی رسمی در ایران ندارد و کلیه خدمات ارائه‌شده در هنگام فروش این گوشی‌ها و خدمات پس از فروش آن‌‌ها به‌صورت رسمی توسط خود اپل ارائه نمی‌شود؛ بنابراین هیچ‌یک از خدمات پس از فروش که اپل متعهد به انجام آن شده است، در ایران ارائه نمی‌شوند.

راهنمای خرید گوشی اپل

اکنون‌که با نکات لازم در رابطه با راهنمای خرید گوشی آیفون (اپل) آشنا شدید، اجازه دهید ببینیم بهترین گوشی‌های آیفون چه گوشی‌هایی هستند و چرا لایق این عنوان هستند؟

البته تمام گوشی‌های آیفون از کیفیت بالا و عملکرد بسیار خوبی برخوردار هستند و هر سال در صدر فهرست بهترین گوشی‌های سال قرار می‌گیرندِ اما تعدادی از پرچم‌داران جدید آیفون به میزان قابل‌توجهی نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر در سطح بالاتری قرار دارند و همین موضوع باعث برتری آن‌ها شده است.

آیفون ۱۲

طبق راهنمای خرید گوشی اپل آیفون ۱۲ را در ۴ مدل عرضه کرده است مدل پایه یا همان مدل معمولی با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی که قیمت آن از ۸۳۰ دلار شروع می‌شود، برای اکثر کاربران گزینه کاملاً مناسبی محسوب می‌شود.

اکثر ویژگی‌های این مدل با آیفون ۱۲ پرو یکسان است که شامل طراحی کلی یکسان، پردازنده یکسان، شارژ بی‌سیم یکسان، سیستم تشخیص چهره Face ID یکسان، پشتیبانی از اینترنت ۵ جی یکسان، دوربین سلفی یکسان، دوربین اصلی و دوربین فوق عریض یکسان می‌شود.

اما قیمت مدل پایه صدها دلار از آیفون ۱۲ پرو کمتر است. از همه مهم‌تر این مدل در ۵ رنگ متنوع عرضه می‌شود و تنوع آن از مدل پرو بیشتر است. آیفون ۱۲ نسبت به آیفون ۱۲ مینی دارای نمایشگر و باتری بزرگ‌تری است. اکثر مردم به‌اندازه نمایشگر گوشی و عمر باتری آن اهمیت. زیادی می‌دهند.

نمایشگر آیفون با اندازه ۱۲٫۶ اینچی خود برای تماشای ویدیو خواندن متن به‌اندازه کافی بزرگ است و اکثر کاربران با آن راحت هستند؛ اما مسلماً اصلاً نمی‌توانید از چنین گوشی بزرگی با یک دست راحت استفاده کنید و به‌راحتی نمی‌توانید آن را در جیبتان قرار دهد. در مورد عمر باتری هم باید بگوییم آیفون ۱۲ عمر باتری مناسبی دارد و با هر بار شارژ آن می‌توانید تقریباً یک روز از آن استفاده کنید.

لنز تله فوتوی آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس در این گوشی دیده نمی‌شود؛ اما تعداد قابل‌توجهی از افراد به وجود لنز تله فوتو در گوشی اهمیتی نمی‌دهند.

آیفون ۱۲ بهترین دوربین را با عملکرد عالی در میان گوشی‌های پرچم‌دار دارد و هر آنچه را که یک دوربین موبایل بسیار خوب داشته باشد، دارد. یکی از قابلیت‌های بسیار خوب دوربین گوشی قابلیت فیلم‌برداری دالبی ویژن HDR برای ثبت فیلم‌های با روشنایی بیشتر و گستره دینامیکی بیشتر است (منظور برخورداری از طیف گسترده‌تری از رنگ‌ها و کنتراست بسیار خوب میان رنگ‌های تیره و روشن است).

به دلیل اینکه آیفون ۱۲ مجهز به جدیدترین تراشه مورداستفاده در گوشی‌های اپل یعنی تراشه A14 Bionic است، عملکرد بسیار روانی دارد و تصاویر متحرک و انیمیشن‌ها کامل روان در نمایشگر آن نمایش داده می‌شوند.

آیفون ۱۲ نسبت به آیفون ۱۱ و آیفون XR طراحی مدرن و شیک‌تری دارد و نسبت به آن‌ها کاملاً برتر است.

مدل پایه آیفون ۱۲ دارای ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی است؛ اما متأسفانه همچون سایر گوشی‌های آیفون از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم مدل ۱۲۸ گیگابایتی آن را بخرید که تنها ۵۰ دلار گران‌تر است.

به‌ طور خلاصه باید بگوییم مدل پایه آیفون ۱۲ با برخورداری از ویژگی‌هایی مثل عملکرد کلی عالی و کاملاً قابل‌قبول، دوربین عالی، طراحی شیک و عمر باتری بسیار خوب برای اکثر کاربران بهترین گوشی هوشمند محسوب می‌شود.

قیمت گوشی آیفون ۱۲ با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی و رم ۴ گیگابایتی از ۲۳ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان تا ۳۱ میلیون تومان  و نسخه ۲۵۶ گیگابایتی با رم ۴ گیگابایتی درحدود ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا  ۲۵ میلیون و ۵۶۵ هزار تومان و نسخه ۲۵۶ گیگابایتی با رم ۶ گیگابایتی درحدود ۳۲میلیون و ۴۵۰ هزار تومان تا ۳۸ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان است.

آیفون ۱۲ پرومکس

آیفون ۱۲ پرومکس بهترین دوربین را در میان گوشی‌ها دارد. دوربین اصلی این گوشی سه‌گانه است که شامل لنز استاندارد، لنز فوق عریض  و لنز تله فوتو می‌شود.

این لنز با کمک سیستم پردازش تصویر اپل تصاویر شگفت‌انگیزی را ثبت می‌کند؛ حتی در شرایط نوری ضعیف. چنانچه به دوربین گوشی بیش از هر بخش دیگری اهمیت می‌دهید، خرید آیفون ۱۲ پرو مکس به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مهم‌ترین تفاوت آیفون ۱۲ پرو مکس با نسخه پایه آیفون ۱۲. دوربین اصلی این گوشی است. در لنز اصلی دوربین آیفون ۱۲ پرو مکس سنسور بزرگ‌تری وجود دارد که نور بیشتری را جذب می‌کند و در محیط‌های کم‌نور و تاریک تصاویر باکیفیت‌تری را ثبت می‌کند.

علاوه بر این سیستم لرزش گیر در دوربین آیفون ۱۲ پرو مکس عملکرد بهتری دارد و در محیط‌های کم‌نور تصاویری با وضوح بیشتر ثبت می‌کند. درصورتی‌که دوربین گوشی خیلی هم برای شما بااهمیت نیست، همان نسخه معمولی نیز می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

آیفون ۱۲ پرو مکس در سه نسخه ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی با ۶ گیگابایت رم عرضه می‌شود. قیمت نسخه ۱۲۸ گیگابایتی از ۳۲ میلیون و  ۸۴۵ هزار تومان تا ۴۷ میلیون تومان  قیمت نسخه ۲۵۶ گیگابایتی از ۳۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تومان تا ۴۹ تومان و قیمت نسخه ۵۱۲ گیگابایتی از ۴۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۴۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان متغیر است.

راهنمای خرید گوشی آیفون ۱۲ مینی

گوشی آیفون ۱۲ مینی با نمایشگر کوچک، سخت‌افزار قدرتمند و ویژگی‌های بسیار خوب می‌تواند گزینه کاملاً ایده‌الی برای شما باشد.

این گوشی ازنظر عملکرد، کیفیت ساخت و دوربین هیچ کمبودی ندارد. این گوشی با نمایشگر ۵٫۴ اینچی به میزان قابل‌توجهی از برادران بزرگ‌تر خود کوچک‌تر است؛ البته به همین اندازه برای انجام کارهای مثل وبگردی، چک کردن ایمیل‌ها، نوشتن پیام متنی، استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف، بازی کردن و حتی فیلم دیدن کاملاً کافی است و نباید فراموش کنیم که تا چند سال پیش این نمایشگر اکثر گوشی‌ها به همین اندازه بود.

در ضمن اگر گوشی قبلی شما آیفون ۶، ۷ یا ۸ بوده باشد، اصلاً اندازه کوچک نمایشگر این گوشی شما را اذیت نمی‌کند. حتی اگر دستان کوچکی هم داشته باشیم، می‌توانید به‌راحتی با یک دست با این گوشی کار کنید و انگشت شصتتان را به‌راحتی روی گوشی حرکت دهید. آیفون ۱۲ مینی مانند برادران بزرگ‌تر خود از اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کند و طراحی کاملاً مشابهی با آن‌ها دارد.

در ضمن دوربین، طراحی و پردازنده این گوشی نیز تفاوتی با سه مدل دیگر ندارد و حتی کیفیت ساخت آن نیز درحد دیگر دیگر پرچم‌داران ۲۰۲۱ اپل است؛ بنابراین تنها نقص گوشی نسبت به مدل دیگر را می‌توان نمایشگر کوچک‌تر  آن دانست و با قیمتی در حدود ۱۰۰ دلار کمتر از آن‌ها به فروش می‌رسد.

آیفون ۱۲ مینی در سه نسخه ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی می شود. قیمت نسخه ۶۴ گیکابایتی ۲۰ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان، نسخه ۱۲۸ گیگابایتی از ۲۲ میلیون و ۳۹۹ هزار تومان تا ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و نسخه ۲۵۶ گیگابایتی آن ۲۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

کلیه قیمت ها مربوط به تاریخ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ هستند.

‘گوشی‌های خانواده آیفون ۱۱ و آیفون ۱۰ هم

خانواده آیفون ۱۱ و آیفون ۱۰ هم گزینه‌های کاملاً مناسبی هستند و می‌توانند رضایت شما را کاملاً جلب کنند. گوشی‌ها دارای نمایشگر کاملاً با کیفیت، دوربین فوق‌العاده عالی و سخت‌افزار کارآمد هستند.

نتیجه‌گیری

تمام گوشی‌های آیفون حتی نخستین گوشی‌های آیفون کیفیت و عملکرد خوبی دارند و کاملاً کارآمد هستند و می‌توانند نظر کاربران سخت‌پسند را به خود جلب کنند.

در ضمن سیستم‌عامل و نرم‌افزار این گوشی‌ها هم عملکرد مناسبی دارند و شما را تا چند سال از خرید گوشی جدید بی‌نیاز می‌کند. شما هم می‌توانید برخلاف اندروید از نسخه‌های جدید iOS در گوشی‌های قدیمی آیفون نیز استفاده کنید.

سیستم‌عامل iOS برتری محسوسی نسبت به اندروید دارد و از رابط کاربری کاربرپسند‌تری برخوردار است. در ضمن در مقایسه با اندروید سخت‌افزار و به‌خصوص رم را به میزان کمتری درگیر می‌کند.

سرعت گوشی‌های اندرویدی پس از دو یا ۳ سال استفاده به میزان محسوسی کاهش پیدا می‌کند و کاربرانی که در مورد این موضوع حساس هستند، ناچار به خرید گوشی‌های جدید می‌شوند.

نمایشگر و دوربین تمام گوشی‌های آیفون هم کیفیت فوق‌العاده بالایی دارند و در گوشی‌های آیفون ۱۰، ۱۱ و ۱۲ از دوربین‌ها و نمایشگرهای تقریباً  بی‌نقصی استفاده شده است.

پردازنده تمام گوشی‌های اپل نیز عملکرد روانی را برای این گوشی‌ها به ارمغان آورده است و گوشی‌های جدید آیفون پردازنده‌های فوق‌العاده قدرتمند و سریع دارند. مقاومت بدنه گوشی‌های آیفون، جنس آن‌ها و کیفیت ساخت آن‌ها اما واقعاً در سطح خوبی قرار دارد.

در ساخت گوشی‌های آیفون برخلاف بسیاری از گوشی‌های اندرویدی از پلاستیک استفاده نمی‌شود و تمام آن‌ها فلزی هستند. این موضوع باعث شده گوشی‌های اپل در هنگام سقوط از ارتفاع و ضربه شدید مقاومت خوبی از خود نشان دهند و این مقاومت در گوشی‌های جدید این برند میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است.

در هنگام خرید گوشی دست‌دوم اپل یا نو کاملاً مراقب باشید؛ زیرا تعداد گوشی‌ های کپی و طرح اصلی آیفون که کاملا شبیه آیفون‌های اصلی هستند، کم نیست و نسخه‌های غیر اصل و های کپی گوشی‌ها در بازار زیاد است.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۴۰۰/۰۶/۱۴
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!